Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland neemt in topweek nieuwe hap uit gat naar Portugal

Laatste update:

Nederland heeft opnieuw een uitstekende Europese speelronde achter de rug en mag blijven dromen van een toekomst met twee directe Champions League-tickets. Dankzij zeges van Ajax, Feyenoord, Vitesse en AZ werd opnieuw een flinke hap genomen uit het gat naar Portugal. Frankrijk, een andere concurrent van Nederland, presteerde zelf ook top en loopt heel licht uit.

Per overwinning schrijft Nederland 0,4 punt bij, waardoor de derde speelronde in totaal liefst 1,6 punt voor het land in het laatje brengt. Voor Portugal en Frankrijk levert elke zege 0,333 punt en elk gelijkspel 0,167 punt op. De Portugezen wisten dankzij de zeges van Sporting Portugal, FC Porto en Sporting Braga afgerond 1,0 punt bij elkaar te voetballen, terwijl Benfica zijn wedstrijd verloor. De Franse clubs deden het nóg beter dan Nederland en bleven deze speelronde ongeslagen. Paris Saint-Germain, Olympique Lyon, Stade Rennes en AS Monaco wonnen, terwijl Lille OSC en Olympique Marseille gelijkspeelden: 1,666 punt in totaal. Voor Nederland is de nederlaag van PSV tegen Monaco extra zuur, omdat Frankrijk een directe concurrent is.


De coëfficiëntenranglijst per 21-10-2021



LAND HUIDIGE SCORE SCORE PER 01/07/'22 ACTIEVE TEAMS
5. Frankrijk 48,081 (+1,666) 36,581 6/6
6. Portugal 46,216 (+1,000) 36,550 4/6
7. Nederland 38,100 (+1,600) 35,200 5/5
8. Oostenrijk 34,050 (+1,200) 28,100 4/5
9. Schotland 32,100 (+1,000) 26,000 2/5
10. Rusland 31,682 (+0,000) 19,082 3/5
11. Oekraïne 31,000 (+0,400) 23,000 3/5
12. Servië 29,125 (+0,250) 22,750 2/4
13. België 28,600 (+0,600) 26,000 4/5

Nederland is op de coëfficiëntenranglijst bezig aan een inhaalrace die op lange termijn succesvol zou kunnen worden. Het gat naar Portugal en Frankrijk is op dit moment enorm, waardoor Nederland dit seizoen op de zevende plek zal eindigen. Na dit seizoen valt echter de score uit 2017/18 weg en voor Nederland betekent dat het wegvallen van een dramatische score, waardoor het land direct een gigantische stap voorwaarts zal zetten richting de twee concurrenten.

Zoals gezegd moet Nederland vooral naar de lange termijn kijken. Zodra de score uit het seizoen 17/18 op 1 juli 2022 wegvalt, neemt Nederland een stap voorwaarts. Deze speelronde werd het gat naar Portugal verkleind met 0,6 punt, maar Frankrijk liep juist licht uit met 0,066 punt. Het gat op de stand vanaf 1 juli 2022 bedraagt nu nog 1,350 punt tot de Portugezen en 1,381 tot Frankrijk. Dat is belangrijk, omdat landen in de top 6 van de ranglijst twee deelnemers leveren voor de groepsfase van de Champions League. Op de zevende plek heeft Nederland nu maar één vaste deelnemer aan die groepsfase.


Behaalde punten deze speelronde per club



LAND SCORE SCORE PER CLUB
Frankrijk +1,666 PSG +0,333 | Lille +0,167 | Lyon +0,333 | Rennes +0,333 | Marseille +0,167| Monaco +0,333
Portugal +1,000 Sporting Portugal +0,333 | Benfica +0 | FC Porto +0,333 | Sporting Braga +0,333
Nederland +1,600 Ajax +0,4 | PSV +0 | AZ +0,4 | Feyenoord +0,4 | Vitesse +0,4
Oostenrijk +1,200 RB Salzburg +0,4 | Rapid Wien +0,4 | LASK +0,4 | Sturm Graz +0
Schotland +1,000 Rangers +0,5 | Celtic +0,5
Rusland +0,000 Zenit +0 | Lokomotiv Moskou +0 | Spartak Moskou +0,4
Oekraïne +0,400 Shakhtar Donetsk +0 | Dynamo Kiev +0 | Zorya Luhansk +0,4
Servië +0,250 Partizan Belgrado +0 | Rode Ster Belgrado +0,25
België +0,600 Club Brugge +0 | AA Gent +0,4 | Royal Antwerp +0,2 | KRC Genk +0


Welke plek is goed voor welke tickets?



PLEK CL-TICKETS EL-TICKETS COL-TICKETS
1 t/m 4 4 direct 2 direct 1 voorronde
5 2 direct, 1 voorronde 2 direct 1 voorronde
6 2 direct, 1 voorronde 1 direct 2 voorronde
7 t/m 10 1 direct, 1 voorronde 1 voorronde 2 voorronde
11 t/m 15 2 voorronde 1 voorronde 2 voorronde
16 t/m 50 1 voorronde 0 3 voorronde
51 t/m 55 1 voorronde 0 2 voorronde


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bizar hoe goed het gaat. Ook deze week weer 4 van de 5 ploegen gewonnen. Heerlijk. Zou fantastisch zijn als we Portugal voorbij kunnen komen.

21 oktober 2021 om 23:18

Volgende ronde speelt iedereen behalve AZ uit, dat gaat dan natuurlijk niet de volle mep opleveren. We zijn wel goed op weg met z’n allen.

22 oktober 2021 om 08:50

Dat dacht ik deze week ook!

22 oktober 2021 om 11:13

De volgende speelronde zal het wat minder zijn, maar de ploegen staan er leuk op voor overwintering. Ook dat levert weer een pak punten op

22 oktober 2021 om 11:43

Alleen in de Champions League geeft de ronde na de groepsfase extra punten op. Dacht bij de Europa League dat die pas vanaf de kwartfinale is

21 oktober 2021 om 23:18

Ik denk alleen dat Nederland stuivertje zal gaan wisselen met de Portugezen. Zowel Portugal als Nederland hebben maar een handjevol ploegen die wat kunnen presteren in Europa. Maar goed wie weet kunnen de miljoenen door de clubs in Nederland goed besteed worden en kun je op een dag de druk opvoeren op Frankrijk. Want sinds het bannen van externe partijen met het kopen van spelers is Portugal wel afgezakt.

21 oktober 2021 om 23:42

Ik ben anders ook totaal niet onder de indruk van de Franse ploegen. Dat bleek vanavond maar weer eens. Wel zonde dat PSV niet minimaal gelijk speelde waar 't misschien zelfs wel de overwinning verdiende.

21 oktober 2021 om 23:56

Frankrijk heeft wel een PSG wat meestal altijd standaard Kwartfinale CL haalt en vaak nog meer. Verder leuke teams als Lyon en Marseille die het Europees altijd redelijk doen. Monaco is heel instabiel ene jaar draaien ze top in eigen land, andere jaar doen ze niet eens mee in het linkerrijtje.

22 oktober 2021 om 00:25

Vaak nog meer?

22 oktober 2021 om 00:46

Een halve finale, of een finale zelfs.

22 oktober 2021 om 09:16

Marseille bakt er toch weinig van de laatste jaren?
Verder heb je idd PSG, maar verder is het karig. Lyon, Monaco etc. zijn zeker wisselvallig te noemen.

22 oktober 2021 om 10:55



Vergeet niet dat Marseille recent nog in de Europa League finale stond.

21 oktober 2021 om 23:35

Zou leuk zijn, helaas moeten de punten van.psv ook gerekend worden

Jammer dat PSV juist van een Frans team verloor. Of is dat te ambitieus? Maar al met al toch een succesvolle speelronde. Met name Vitesse heeft bonuspunten binnen gehaald. En eigenlijk had PSV ook wel een puntje aan deze wedstrijd over kunnen houden. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

21 oktober 2021 om 23:12

Respect voor je reactie man! Psv had zeker een punt over moeten houden, helaas is dat niet gelukt! Hopen volgende wedstrijd beter resultaat! Maar prima reactie man inplaats van alleen haat reacties zoals de meeste doen!

21 oktober 2021 om 23:57

Sterker nog voor 2023 is Portugal Frankrijk voorbij op dit moment, dus is Frankrijk de eerst volgende prooi.

22 oktober 2021 om 00:07

Dat zou echt bizar zijn. Een land met oneindig meer inwoners en bovendien gedragen door dubieus olie geld. Dat het een mogelijkheid is maakt me al trots. Zag bovendien dat het gat met de landen onder ons enorm is.

22 oktober 2021 om 00:44

waarschijnlijk niet want frankrijk loopt elke ronde hard in op portugal aangezien ze 6 ploegen hebben tegen de 4 van portugal. ze staan nu voor 2023 zelfs alweer voor terwijl ze voor de 1e speelronde meer dan 2 punten achterstonden.

22 oktober 2021 om 09:18

Denk alleen dat Frankrijk het straks wel weer recht gaat trekken. Uiteindelijk zou het in de theorie niet te doen moeten zijn om de Fransen bij te houden.
Toch gek dat zij zo laag staan eigenlijk.. Lopen de allergrootste talenten ter wereld rond etc., maar ploegen als Lyon, Monaco etc. lukt het niet om zich te vestigen in de subtop van Europa.

22 oktober 2021 om 11:13

Na de winter loopt alles gewoon weer van ons weg ben ik bang. PSG CL, Porto en Sporting in de EL het is jammer dat Milan het laat afweten deze ronde, alhoewel ze er dan rechtstreeks uitgaan, maar dat kan Ajax ook overkomen met slechte loting. hopelijk worden we eerste, wat zeker kan na afgelopen dinsdag. Veel hangt af vd loting. Maar alle boven genoemde ploegen gaan meer punten pakken al ze niveautje lager gaan spelen.
We gaan het zien, maar zo makkelijk als het geschetst word is het zeker niet.

22 oktober 2021 om 11:17

Als het gros van de nl ploegen een ronde door komen dan is de loting inderdaad van belang. Het geeft ons sowieso een pak punten mee en volgend seizoen kunnen we dit trucje weer herhalen

22 oktober 2021 om 12:14

@gooner4, maar Franse talenten doen het vaak op jonge leeftijd al goed in het buitenland. Ook in de Premier League zie je dat die jongens het goed doen.

Die Conference League is echt geweldig nieuws voor Nederland.

21 oktober 2021 om 23:20

Vindt de Conference sowieso een leuke toevoeging de EL is er in kwaliteit flink op vooruit gegaan en Nederland kan nu leuk punten scoren in deze league.

22 oktober 2021 om 02:09

Ik vond het niks en nu nog niet. Ondanks dat het voor NL goed uit lijkt te pakken. Een poule met de kampioen van Gibraltar, de nummer 3 van Finland, de nummer 2 van Estland en het C team van Everton. Dat moet je niet willen.

22 oktober 2021 om 04:50

Ja Joh haal lekker alleen het negatieve eruit. Als je kijkt naar de poules van vitesse en feyenoord zitten er gewoon goede teams tussen en die poules doen echt niet onder voor de europa league poules van afgelopen jaren. Daarnaast vind ik het wel leuk voor die kleinere clubs, doen er in totaal nu 16 meer mee in de groepsfase. Dus ook niet heel veel maar voor teams uit landen als Estland, Finland en gribraltar kan het net dat extra plekje het verschil maken waardoor ze ook ineens 3 miljoen kunnen binnen harken. Ontzettend veel geld voor zulke clubs en kunnen ze dan mooi in verdere ontwikkeling van voetbal stoppen voor in die landen.

21 oktober 2021 om 23:31

Inderdaad, vooraf vond ik het niets maar het blijkt een puntengoudmijntje te worden.

21 oktober 2021 om 23:36

Geweldig voor nederland aangezien de meeste teams niet EL waardig zijn.

Iemand een idee waarom voor een Nederlands team een zege 0.4 is en voor een Frans team minder? Lijkt best oneerlijk eigenlijk...

21 oktober 2021 om 23:13

Omdat zij meer teams hebben die meedoen. Je deelt de punten door het aantal teams. Bij Nederlands is dat 2/5 bij winst.

21 oktober 2021 om 23:14

Aantal ploegen die meedoen

21 oktober 2021 om 23:15

Alle punten worden verdeeld door het aantal deelnemers van de desbetreffende landen . Nederland 5 dus bij winst 2punten gedeeld door 5 is 0,4. Bij frankrijk zijn diter 6 dus is hst bij winst 0,3333!

21 oktober 2021 om 23:17

Ieder land krijgt 2 punten per speelronde gedeeld door het aantal teams dat er mee doen.
Frankrijk heeft 6 teams, dus 2%6 = o,33
Nederland heeft 5 teams dus 2%5 = 0,4

21 oktober 2021 om 23:21

Dit heeft te maken met hoeveel clubs van een bepaalde land europees spelen.
Als je in de voorronde al clubs hebt en die verliezen, dan kan je in het resterende programma minder punten pakken als land zijnde. De punten worden gedeeld door het totaal aantal teams, ook al als er clubs zijn uitgeschakeld. Frankrijk heeft meer europese vertegenwoordigers, dus minder punten per team bij een winst.

21 oktober 2021 om 23:45

Voor de duidelijkheid, het gaat om het aantal teams per land dat europees uitkomt. 2 punten per land gedeeld door het aantal teams. Nederland heeft er 5 / 2 =0.4 Frankrijk heeft er 6 / 2 = 0.33

21 oktober 2021 om 23:52

Vind het vooral raar dat ieder toernooi evenzwaar meetelt. Heb je zo hard gestreden om op het miljoenenbal te mogen staan. Telt het even zwaar mee als een nieuw toernooitje als de conference league.

Met prijzengeld is er wel onderscheid gemaakt, verwacht mede door moeilijkheidsgraad ook, maar met punten dus niet.

22 oktober 2021 om 00:08

Er zijn naast de punten voor overwinningen ook bonuspunten voor bijv halen van groepsfase CL en elke KO ronde. Die bonuspunten zijn het hoogst in de CL en in Conference League het laagst

22 oktober 2021 om 11:00

Vind dat niet zo raar eerlijk gezegd. Waarom zou een overwinning van Vitesse op Spurs bijvoorbeeld minder punten moeten opleveren dan pak hem beet Ajax tegen Besiktas?

Je speelt op verschillende niveaus, wat de overwinning in principe even "moeilijk" maakt.

22 oktober 2021 om 12:12

Wesleyw91,

Ben ik het niet mee eens wat je nu zegt, want draai het eens om.

Voor Tottenham (als ze met A selectie spelen), is het toch veel minder knap om te winnen van Vitesse dan bijvoorbeeld Juventus tegen Chelsea.

22 oktober 2021 om 12:30

@jeroentje - jouw redenering gaat er van uit dat alle teams binnen een competitie gelijkwaardig aan elkaar zijn, dat klopt natuurlijk niet. Het is knapper dat Vitesse van Spurs wint dan andersom. Maar beide ploegen zijn op basis van hun prestaties (van afgelopen seizoen) in hun eigen landelijke competities terechtgekomen in deze Europese competitie. Vervolgens zal er altijd kwaliteitsverschil zijn binnen diezelfde Europese competitie, dat is voor de Confleague niet anders dan voor de CL. Maar het zou krom zijn om een overwinning van een van de mindere clubs binnen een bepaald land op een van de mindere clubs binnen een ander land, lager te waarderen. Binnen de Eredivisie krijgt een club als Sparta toch ook gewoon 3 punten voor een overwinning op een club als PSV?

22 oktober 2021 om 15:56

op de site van coëfficiënten NL staat duidelijke informatie. als je googled op: coëfficiënten NL strijd plek 6. kom je bij een pagina waar alle punten en bonus punten duidelijk staan beschreven. zo krijgt de nummer 1 van de poule in de conference league ook 2 bonus punten. dus veel punten te halen voor Nederland

22 oktober 2021 om 16:05

wat betreft de eerlijkheid vind ik het wel logisch. de clubs die de champions league halen worden financieel al hartstikke goed beloond, waardoor clubs die een regelmatig champions league halen een financieel voordeel hebben en dus de volgende jaren het ook beter kunnen doen. als je ze dan ook nog eens met de coëfficiënt punten heel veel extra gaat belonen, komen die landen/clubs nooit meer van die hoge plekken af omdat ze dan door de financiële voorsprong ook veel meer punten kunnen binnen harken. en daarnaast geef je nu ook grotere clubs zoals spurs en roma ook de motivatie om de competitie nog een beetje serieus te nemen. want de coëfficiënt punten zijn voor de clubs ook weer belangrijk als ze weer een keer in de champions league komen, wat betreft een gunstigere loting en meer geld.

Jammer van PSV maar ja de rest gewoon uitstekend. Nederland gaat goed in Europa. We pakken de punten en die 2 CL plekken zouden uitstekend nieuws zijn.

Beetje beschamend dat PSV vanavond niet bijdraagt, maar wel heerlijk dat we zo'n Europese jaargang doormaken. Zou zo'n boost zijn als we over twee jaar gewoon twee CL-plekken hebben straks.

21 oktober 2021 om 23:14

PSV is ff de uitbijter vanavond, maar hebben ze dit seizoen niet al aardig wat punten binnengehaald?

21 oktober 2021 om 23:18

Ik sta eerlijk gezegd al het hele seizoen versteld van wat er allemaal gebeurd in Europa.

21 oktober 2021 om 23:22

Na Ajax en Feyenoord de meeste volgens mij. Wel in 4 wedstrijden meer, maar dat boeit niks 😆

21 oktober 2021 om 23:42

PSV is als 2e club van Nederland het ook aan zijn stand verplicht om de nodige punten binnen te halen.

Knapper vind ik het van Feyenoord, sinds lange tijd dat ook zij een keer Europees presteren. Ik kan me niet meer heugen hoelang dat geleden is, mocht wel weer tijd worden dus

21 oktober 2021 om 23:45

Dat is inderdaad het voordeel weer van die voorrondes. Het nadeel is dat PSV al vroeg in het seizoen klaargestoomd moest zijn (en was) om te pieken en nu die piek overduidelijk heeft gehad. Dat was ook heel duidelijk tijdens de Cruijff schaal, PSV was veel verder toen. Ben toch erg benieuwd naar zondag nu.

22 oktober 2021 om 16:07

voorrondes zijn wel maar de helft van de punten (1 voor winnen 0,5 voor gelijk)

21 oktober 2021 om 23:20

Ik vind beschamend een te groot woord. PSV had wel echt pech. Door die pressing dwong PSV wel veel fouten achterin bij Monaco af: wat waren die Nubel en Badiashaville vanavond in de opbouw belabberd. Die zorgden zonder grap 4 or 5x voor een 3-op-3 situatie. Dit moet goedkomen.

21 oktober 2021 om 23:23

Beschamend is nou ook wat gechargeerd. PSV had gelijk kunnen spelen of zelfs winnen. Maar Monaco is natuurlijk ook niet een of ander B-team uit Slovenië

22 oktober 2021 om 07:45

Tot het moment dat Gakpo er uit ging was ik er van overtuigd dat PSV die wedstrijd zou winnen.
Monaco kwam er de tweede helft totaal niet uit, en ondatks dat PSV geen super grote kansen creëerde bleven ze maar rammen op die Monogaskse muur.

Natuurlijk hartstikke goed werk van de Nederlandse clubs, maar wij profiteren wel echt van die conference league. Zonder dat derde toernooi hadden we denk ik maar max 3 clubs in Europa gehad.

In zo’n topweek, wat ik zeldzaam acht, 4/5 NL clubs gewonnen, pakken ze dus 600 punten(of 0,6?) meer dan Portugal, terwijl Portugal nog 8000 (8?) punten voor staat, hoe gaat Nederland dat ooit goed maken in dit seizoen al? Of telt het dubbel na overwintering ofzo?

21 oktober 2021 om 23:15

Kijk naar volgend seizoen, dan staat het ineens een stuk dichter op elkaar

21 oktober 2021 om 23:26

Ik wil dit feestje niet bederven maar is het ook niet zo dat we over 3 jaar veel punten gaan verliezen omdat dan het topjaar van Ajax wegvalt met daaropvolgend een minder Europees jaar.?

Dik Trom, een bizonder kind en dat is ie. De hele reeks kaal gelezen inclusief de zoon van Dik Trom, Jan. Heerlijk jeugdsentiment..

21 oktober 2021 om 23:31

Volgens mij valt dat wel mee. Ajax presteerde toen fenomenaal, maar dat helpt weinig als de rest niet meehelpt. Volgens mij haal je meer punten als Ajax nu uitgeschakeld wordt in de achtste finale en als de andere teams ook hun steentje bijdragen.

21 oktober 2021 om 23:32

Nee dat was een matig jaar omdat de rest buiten ajax allemaal.matig was. Nu heeft Nederland al bijna net zoveel punten gehaald

21 oktober 2021 om 23:33

In de afgelopen jaren heeft Nederland meer punten gepakt dan in het topjaar van Ajax. Dat toont aan dat er meerdere clubs zijn die moeten presteren om op de ranglijst te klimmen.

21 oktober 2021 om 23:48

Wat druipt hier van af?? Is het geen idee dat Ajax de punten slechts voor zichzelf verdient?? Ik ben voor, zijn we van dat gezeik af

21 oktober 2021 om 23:52

Ah ok, gelukkig maar. Goed om te zien dat er weer strijd werd geleverd door de Nederlandse clubs in Europa en ook niet onder deden voor de tegenstander. Dat is in het verleden wel anders geweest in de EL en daarvoor eufa cup en intertoto.

21 oktober 2021 om 23:15

Voor volgend seizoen nog niet. Maar aankomend jaar vervalt een heel zwak jaar voor Nederland en lopen ze heel erg op Frankrijk en Portugal in.

21 oktober 2021 om 23:18

Het is steeds een cyclus van 5 jaar. Volgend jaar telt 22/23 mee, ten koste van het jaar 17/18. Nederland pakte in dat jaar 2.700 punten, Portugal en Frankrijk rond de 10. Dus als je die punten wegdenkt, krijg je de virtuele stand per 1 juli en dan sta je opeens heel dichtbij. Andere kant is; stel je haalt ze dit seizoen virtueel in, dan is dat op basis van 4 seizoenen (18/19 tot en met dit seizoen, 21/22). Voor de ticketverdeling van 24/25 sta je dan dus virtueel voor, maar dan moet je dus volgend seizoen die voorsprong niet verspelen.

21 oktober 2021 om 23:27

Ah, oke, ja inderdaad, dan is het wel bloedje spannend. Milan had Nederland een goede dienst kunnen bewijzen tegen Porto 😬

22 oktober 2021 om 10:38

Zlatan gunde het Nederland niet Volgens mij Lazio tegen Marseille, Sparta Praag die het verliest van Lyon, PSV zelf van Monaco verliezen en ik had nog hoop op Loedogorets thuis tegen Braga.
Ik had echt goede hoop deze ronde, maar 2 Franse overwinningen en 1 gelijk die ik niet wilde zien en 2 portugese overwinningen die ik hoopte als verlies. NL had al bijna gelijk kunnen staan met beide.

22 oktober 2021 om 11:22

Daarin tegen pakt Vitesse wel echt bonus punten

22 oktober 2021 om 00:40

@maurootje,

Volgend jaar vervalt er weer een jaar waarin NL erg weinig punten had...dus dat is zeer gunstig voor de telling!

We hadden minder dan 3000 punten en daarvoor komt er in de plaats ruim 8000 ik meen...dus verschil wordt minder daardoor.

22 oktober 2021 om 13:13

@myajaxforever. Er komt niks voor in de plaats. Elk nieuw seizoen verdien je weer opnieuw punten natuurlijk. Dus het seizoen 17/18 vervalt na dit seizoen en dan telt 22/23 natuurlijk weer mee, want het gaat om de laatste 5 seizoenen. De reden dat we zoveel dichterbij komen is dat in het jaar 17/18 de concurrentie veel meer punten hebben gepakt, en dat verschil loop je dus in.

We gaan lekker en ik hoop dat het zo door gaat, meestal hebben we elk jaar wat dissonanten maar nu halen Feyenoord, AZ en Vitesse ook aardige punten binnen,

21 oktober 2021 om 23:35

Daarom is die conference league, zoals meerdere keren aangekaart, een zege voor t nederlandse voetbal. Anders zouden we nog maar 3 ploegen hebben in europa, waarvan 1cl, 2 el en we weten hoevaak nederlandse ploegen de boot in gaan in EL, zoals waarschijnlijk dit jaar ook weer met psv.

22 oktober 2021 om 09:52

Ik weet nog steeds niet of ik echt fan van de conference league ben, maar moet wel constateren dat het flink veel punten oplevert, en daar boven op is het ook mooi om te zien dat het bij bijvoorbeeld vitesse erg leeft met een goed gevuld stadion. Het is te hopen dat ze daar voor langere tijd mensen door kunnen binden.

Portugal en Frankrijk staan op dit moment vrijwel gelijk voor volgend jaar. Gaat nog leuk worden

De vraag blijft moet je wel 2 Nederlandse clubs in de champions league willen hebben?

21 oktober 2021 om 23:16

Ach, ja, als je het dan niet waarmaakt, zak je weer net zo snel een plekje, dus ben je die extra plek weer kwijt. Het moet wel een streven zijn, lijkt me.

22 oktober 2021 om 07:51

Maar je hebt wel die 40 miljoen binnen waardoor je meer mogelijkheden heb om je team te versterken etc. Dus het is altijd goed om hoger te spelen.

22 oktober 2021 om 11:25

En misschien een kleine financiële crisis bij onze Portugese vrienden i.v.m. gemiste inkomsten als het ons lukt.

21 oktober 2021 om 23:17

Ik snap je punt maar ik denk dat 1 ding heel belangrijk is: Geld...

Aan de andere kant: Sherif heeft de begroting van Heracles en doet het niet onverdienstelijk.

21 oktober 2021 om 23:17

Enig idee wat er wordt verdiend in de CL?

21 oktober 2021 om 23:18

Omdat in de CL er ook wordt uitbetaald met euro's ipv guldens...

21 oktober 2021 om 23:20

Enige reden die ik kan bedenken is dat Ajax dan de tv gelden moet delen met PSV en Feyenoord maar voor de rest alleen maar positieve gevolgen

21 oktober 2021 om 23:36

Maar dat is niet meer zo'n vetpot, toch? Volgens mij verdien je nu het meeste geld met je plaatst op de Uefa Club Ranking.

21 oktober 2021 om 23:58

Precies wat ik dus ook denk. Als je voor die punten gaat spelen dan boeit die CL dus niet meer. En doel je met zn allen op een zwakker toernooi om punten binnen te harken. Verschil in punten per toernooi lijken me fair.

22 oktober 2021 om 00:06

Met de CL krijg je al meer punten. Maar je moet 't ook niet teveel denivelleren want dan krijg je een nog meer elitaire CL dan dat je nu al hebt. En dat is niet geheel terecht gezien de resultaten van Ajax, Brugge en Sherrif tegen vrij grote clubs in Europa.

Langzamerhand kruipen we dichterbij, toch wel lekker. Wat minder lekker is is dat je je als PSV-er nu wel kut voelt omdat wij het nu vanavond hebben laten liggen. Bedankt Ajax, Feyenoord, AZ en Vitesse voor het redden van de punten!

21 oktober 2021 om 23:17

Het is ook wel pech hoor. PSV had volgens mij echt 20 doelpogingen en Monaco 6. Moet er wel bij zeggen dat dit goed moet komen. Monaco was in de opbouw zo belabberd en dat dwong PSV wel af. Die keeper zorgt met slechte uittrappen drie keer voor een 3 op 3 situatie en die linkercentrale verdediger leverde echt alles in. Ik zie PSV wel overwinteren in de Europa League.

21 oktober 2021 om 23:30

Die doelpogingen waren ook wel 95 procent afstandschoten vanuit de 16 he. Die Nubel verras je niet met afstandsschoten. Ik zie het zelf zwaar in maar goed, als PSV-er hebben we ook al flink wat tegenslagen gehad dit seizoen, dus misschien dat daarom het vertrouwen gewoon minder is.

21 oktober 2021 om 23:33

Ik snap je ook wel, het zit soms niet mee. Wat ik heb gezien, is een PSV dat vooral na rust Monaco toch met de rug tegen de muur zet. In de laatste fase is het alleen soms slordig. Gakpo schiet twee keer na een belachelijke uittrap van Nubel waar hij ook makkelijk kan afpassen en het was wel apart hoe soms op kunstzinnige wijze een laatste pass eruit werd gehaald.

21 oktober 2021 om 23:42

Leuk die statistieken, maar die bezorgen je opnieuw geen resultaat. Tegen Willem II had PSV ook iets van 20 doelpogingen voor en 2 tegen. Toen werd er ook met 2-1 verloren. Benfica en Sociedad idem dito. Het begint inmiddels een structureel probleem te worden. Tegenstanders passen zich een beetje aan en PSV wordt voorspeelbaar.

21 oktober 2021 om 23:52

Het is inderdaad al een tijdje zo dat PSV creativiteit tekort komt. Er wordt veel geblaft, maar niet gebeten. En dat is vreemd, want je hebt twee fenomenale buitenspelers en een killer in de spits. Maar het tempo ligt gewoon niet hoog genoeg om die spelers in een-op-een te krijgen. Vandaag vond ik PSV daarentegen wel goed pressen. Omdat Monaco slordig was in de eerste fase van de opbouw, dwong PSV balverlies af. Nu was het vervolg dan matig of haalde een Monagask er knap de laatste bal uit, dat staat los van het trage tempo in de opbouw. PSV blijft toch meer een counterteam.

22 oktober 2021 om 09:57

@andres13, het zegt niet altijd wat, daar ben ik het mee eens. Een poging vanaf eigen helft geldt ook als doelpoging. Nu waren er zeker wel kansen, maar minder groot dan tegen Willem II. Een aantal momenten moeten zeker nog beter uitgespeeld worden, waarbij ik al vaker opgemerkt heb dat Gakpo soms ook meer om zich heen moet kijken. Ik weet dat hij geregeld scoort, maar als je heel vaak schiet, dan zul je ook geregeld een goal mee pakken. En dan doe ik Gakpo daarmee te kort, maar er zijn zeker genoeg momenten waarbij hij meer oog voor de situatie mag hebben.

21 oktober 2021 om 23:37

En volgende keer laten wij het in Dortmund liggen en pakken jullie ze weer. Je zult het met zijn allen moeten doen en als je 4 overwinningen pakt moet je dat met zijn allen gewoon koesteren denk ik.

Ajax vernedert Dortmund met totaalvoetbal en verbaast Europa. Vitesse maakt Spurs het lachertje van Europa en vooral Engeland. Feyenoord verslaat de huidige nummer 5 van Duitsland. AZ boekt een broodnodige, zakelijke zege bij de Roemeense kampioen. Het gaat toch best lekker. Alleen PSV valt uit de toon met een onnodige, ongelukkige nederlaag tegen een mijns inziens matig Monaco. Alle Nederlandse clubs staan op dit moment op Europese overwintering. Netjes.

21 oktober 2021 om 23:17

Als PSV 3e wordt gaat het naar de conference Leuage?

21 oktober 2021 om 23:21

Klopt, weet niet of alle derde plaatsen richting de conference league gaan, maar zeker een aantal.

21 oktober 2021 om 23:21

Volgens mij wel. Dan spelen ze een play-off tegen de nummer 2 van een Conference League-poule.

21 oktober 2021 om 23:21

Volgens mij moeten ze dan een tussen ronde spelen tegen een nummer 2 uit de poulevan de conference league

21 oktober 2021 om 23:22

Dan gaan ze naar de zogeheten preliminary knock-out round. Dan speel je tegen de nr2 van de groepsfase conference league (Vitesse staat daar nu dus ook op). En ja die vindt plaats in februari, dus dat is een soort van overwinteren

21 oktober 2021 om 23:24

Aah top, bedankt voor het ophelderen heren!

22 oktober 2021 om 07:54

Je hebt tegen woordig play-offs voor de knockout. 3e CL vs 2e UEL voor ticket UEL Ko; 3e UEL vs 2e conference league voor ticket conference KO. Dus wat dat betreft kan je als PSV zijnde het beste 1e of 3de worden om 3e CL te ontlopen.

Tja, PSV laat het weer eens liggen. De rest scoort boven verwachting, dus daar ligt het niet aan. Na de winterstop waarschijnlijk Ajax, AZ, Feijenoord en misschien zelfs Vitesse nog actief in Europees verband.

21 oktober 2021 om 23:37

PSV gaat ook wel door hoor, Sturm Graz gaat PSV niet inhalen dus dan gaat PSV door in de Confrence League. Daar is de tegenstand ook wat minder hebben we gezien, dus wellicht kan PSV daar ook nog een eindje doorstoten.

22 oktober 2021 om 11:52

Dat las ik later ook. Ik ging er eerst van uit dat je als tweede in de poule play offs speelde om door te gaan. Maar dat is dus voor de doorgaan in de EL. Voor de derde in de poule geldt automatisch doorgaan in de Conference League. Het wordt al met al wel even wennen met die nieuwe Europese competitie er bij. Voor PSV liggen er dan nog wel kansen, al zitten er in de Conference League ook wel een paar gerenommeerde clubs tussen.

22 oktober 2021 om 13:17

@pinko. Niet helemaal automatisch doorgaan. Je speelt als nummer 3 een play-off tegen de nummer 2 van een Conference League poule, voor een plek bij de laatste 16.

Plek 6 zal natuurlijk prachtig zijn met twee ploegen die rechtstreeks de CL in gaan en zelfs een voorronde plek. PSV liet het helaas weer afweten. Moet zeggen dat Vitesse het ook prima doet, jarenlang verprutsten clubs als Utrecht en Vitesse het voor Nederland door in de voorronde te verliezen van clubs uit Albanië, tweemaal Luxemburg en Roemenië en ook Groningen deed een keer mee voor spek en bonen. Eindelijk haalt een club buiten de top vier ook eens punten.

Ontzettend pijnlijk dat PSV in een onderlinge coefficienten wedstrijd verliest. Niet alleen scheelt het 0.7 punten, ook zijn de kansen voor PSV om door te gaan flink gedaald waardoor Monaco straks punten kan blijven pakken en PSV er wellicht uit ligt. De resultaten liggen dicht bij elkaar, maar zeker Frankrijk gaat dit seizoen meer punten pakken dan PSV. Het is echt te hopen dat Vitesse kan stunten en PSV de rug kan rechten, anders heb je een faboleus eerste helft van het seizoen, maar word je in de tweede helft weer net zo hard ingehaald.

21 oktober 2021 om 23:59

Ik verwacht ook dat Frankrijk meer punten gaat pakken dan PSV.

Op dit is enkel Ajax zeker van overwintering en van de rest hebben er 3 goede papieren voor overwintering waarvan PSV mogelijk de troostroute naar de conference league moet nemen. Enkel voor Vitesse vrees ik dat het een moeilijk verhaal wordt ondanks hun prestatie van vandaag. Tottenham zie ik niet nog een keer onderuit gaan tegen Vitesse en het is maar de vraag of Vitesse van Rennes kan winnen wat waarschijnlijk toch echt nodig zal zijn.

Een sterke week van de NL teams, chapeau! Een sterkere Eredivisie gaat ons zoveel verder brengen. Meer teams die Europees kunnen spelen dankzij de Conference League ( natuurlijk geldt dit ook voor de andere landen).

Belgie nog onder Servie, damn.. stonden een paar jaar geleden nog dik boven Nederland.

22 oktober 2021 om 07:56

Het ging dan ook wel een poosje extreem goed daar en extreem slecht hier. Bovendien kwam er destijds best wat aardige jeugd door. Zegt dus ook wel wat over hoe het zit met de nieuwe lichting in België. Die is gewoon een heel stuk zwakker dan wat ze de laatste jaren gehad hebben. Tel daarbij op het succes van Ajax en de financiële kracht die daarmee verworven is en je draait dat binnen een seizoen of twee volledig om.

Erg fijn dat VZ dit allemaal zo duidelijk in kaart brengt met die overzichten.

22 oktober 2021 om 00:00

Als ze het niet zo goed deden las je er niets over

Vind het wel zeer opvallend dat Portugal eigenlijk zo hoog staat. Ze hebben een aantal traditionele topclubs zoals benfica maar zeker gezien de commercialisering van het voetbal en de meer belangrijk wordende financiën vind ik het opvallend om zo'n mega klein land (kwa inwoners en financieel) zo hoog te zien staan. Anderzijds zijn die clubs nu misschien wel op hun retour sinds de afschaffing van die constructies waar ze in Portugal aan deden waarbij meerdere partijen 'eigenaar' waren van een speler

22 oktober 2021 om 10:29

Met die investeringsmaatschappij dat is al langer geleden dan in het tabel wordt meegenomen aan punten. In 2014 is dat verboden geworden hoe Doyen te werk ging.

Daarnaast is het voor Portugal gewoon heel knap met zo weinig inwoners. FC Porto heeft bijvoorbeeld bij de wedstrijd tegen Liverpool, die ze helaas met 1-5 verloren, de 200e CL duel bereikt. Daarmee sluiten ze aan in het rijtje van Man U, Real, Barca, Juve en Bayern met die 200 grens.

Kijk die conference league is natuurlijk wel lekker voor Nederland. Want dan speel je toch vaker tegen wat mindere clubs waardoor zelfs die teams zeker kunnen winnen. Maar Portugal moet als het zo door gaat wel toch wel te pakken zijn. Hoger kijken heeft in mijn ogen voorlopig nog geen zin want een Frankrijk heeft toch echt wel een bredere selectie aan teams die een hoger niveau aantikken dan Nederland.

22 oktober 2021 om 07:53

Tja wat mindere clubs valt toch ook wel mee? Cluj speelt regelmatig Champions League en Union is de nr 5 van de Bundesliga. Vergis je niet maar dat zijn best serieuze kandidaten.

22 oktober 2021 om 08:56

In het wegvallende seizoen2017/2018 werd PSV uitgeschakeld door Osijek in de voorronde. Werd Ajax uit de CL gekickt door Nice in de voorronde om daarna door Rosenborg uitgeschakeld te worden in de voorronde Europa League. Utrecht werd in de voorronde uitgeschakeld door Zenith (kan gebeuren). Feyenoord zat in de CL maar verloor alles dik behalve de laatste wedstrijd die nergens meer over ging. Wel pittige poule met City, Shakhtar en Napoli). Vitesse vloog er kansloos uit in de EL tegen Lazio, Zulte Waregem en Nice.

Natuurlijk staat Frankrijk er nog beter voor. Maar nu wint Nederland gewoon van tegenstanders waar het een aantal jaar geleden van verloor.

Er zijn zelfs Nederlandse clubs uitgeschakeld door Luxemburgse ploegen in een recent verleden.

Frankrijk is geen concurrent joh, die competitie is gewoon sterker. Het land heeft veel meer inwoners, dus is er veel meer draagvlak en zijn er meer sponsoren voorhanden. Portugal daarentegen moet je eigenlijk gewoon kunnen hebben. Ik vind het al 20 jaar een wonder hoe die Portugese clubs het doen in Europa. Dat moet hier toch ook mogelijk zijn. En dan nu eindelijk zien we dat het toch kan.

22 oktober 2021 om 10:19

De clubs uit de Franse competitie presteren kennelijk niet veel beter dan de Nederlandse dus zoveel sterker zijn ze dan niet.

22 oktober 2021 om 10:31

Wonder? Of gewoon een land dat voetballend goed meekan. Net als Nederland hoog staat met schaatsen.

23 oktober 2021 om 09:14

Ach dat schaatsen... omdat geen enkel ander land in de wereld schaatsen serieus neemt. Wat een slecht voorbeeld. En ja een wonder. Portugal heeft betrekkelijk weinig inwoners. Veel minder dan Nederland, best bijzonder dus dat er uit miljoenen minder mensen net zoveel en bij vlagen meer talent kwam dan bij ons.

22 oktober 2021 om 11:36

Dat komt ook mede door de gegarandeerde CL miljoenen en dat ze daardoor meer geld voor hun spelers/talenten vangen omdat ze op een hoger niveau acteren. Als het ons lukt en kunnen dat 2 jaartjes vasthouden. Dan breekt daar ook de pleuris uit bij de top ploegen.

22 oktober 2021 om 11:44

Na de top jaren van Ajax in 95 en 96 hebben wij ook heel hoog gestaan als NL. We konden dat alleen niet vasthouden helaas.

Allemaal aansluiten in de coëfficiëntenpolonaise!

Waarom krijgen Nederlands clubs, 0,4punten per overwinning, Portugezen 0,333 en Schotten 0,5 ??? 🤷🏻‍♂️ Kan iemand mij dat uitleggen. Punten zijn toch dezelfde voor iedereen

22 oktober 2021 om 08:47

Je moet de punten delen door het aantal clubs (aan het begin). Anders zou je met meer clubs altijd meer punten halen.

Goed gedaan. Lichtelijke schaamte voor mn eigen clubje. T had zo mooi kunnen zijn. Desalniettemin een goede week voor de coefficientenlijst.

Nederland heeft al 8 dikke punten bij elkaar gesprokkeld voor deze Europese jaargang! Én nog eens de nummer 1 van alle landen!

1. Nederland - 8,000
2. Engeland - 6,714
3. Frankrijk - 6,416
4. Spanje - 6,285
5. Duitsland - 5,928
6. Portugal - 5,750
7. Italië - 5,714

22 oktober 2021 om 12:14

Komt ook omdat de grote landen minder voorrondewedstrijden spelen. Daardoor heeft Nederland al veel meer wedstrijden gespeeld waarin punten werden gepakt.

22 oktober 2021 om 13:23

Klopt, maar die Engelse ploegen hebben ook een karrevracht aan bonuspunten voor de CL gekregen hè. Nederland pakt gemiddeld 2.2 punt per duel (33 punten uit 15 duels in de groepsfase) en heeft daarmee het hoogste gemiddelde van alle landen. En dan nog te bedenken dat we met 5/5 beginnende deelnemers in de groepsfase zitten.

Ik wil niet te negatief zijn maar die 6e plek moeten we eigenlijk toch helemaal niet willen.
De nummer 2 van Nederland (of dat nou PSV of Feyenoord is, of een andere ploeg) heeft toch helemaal niks te zoeken in de Champions League?

22 oktober 2021 om 11:47

Niet in pot 4 nee, daarom is het belangrijk dat je nu aan je club coëfficiënt werkt.

22 oktober 2021 om 12:03

@nick_steun maar met het geld van de CL kan psv wellicht ook weer stappen zetten en beter worden (of feyenoord)

22 oktober 2021 om 13:51



Dit werd precies ook gezegd over die directe eerste plek die niet zo lang geleden alleen een plek in voorronde opleverde. Men zei dat Nederlandse clubs allemaal moesten focussen op de Europa League omdat NLse topclubs nooit meer nog wat zouden presteren in de CL. Door die 4 jaar dat Ajax eigenlijk niet goed genoeg was voor de CL om echt mee te doen, maar wel CL haalde en vaak overwinterden in de EL, hebben wel het fundament gelegd voor het succes van nu. Doordat er een stevige financiã«le buffer werd gecreã«erd, konden er meer risicos worden genomen door het salarisplafond op te krikken zodat spelers als Blind, Tadic gehaald konden worden en dat talenten ook langer konden worden verbonden.

Maw, een extra vaste CL plek zal na verloop van tijd ervoor zorgen dat het niveau in NL omhoog gaat - indien er verstandig met het geld wordt omgegaan door de teams die zich direct plaatsen als 2de uit NL zoals Ajax dat deed sinds de fluwelen revolutie.

Jammer dat PSV het wederom laat liggen tegen een directe concurrent. Eerst al tegen Benfica en nu weer tegen Monaco.

Dat soort wedstrijden maakt uiteindelijk het verschil tussen plek 5/6 of 7.

ik vind het echt heel leuk om te zien dat we als land weer een in een rechte lijn omhoog zitten. Hopelijk gaan we zo door.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren