Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik moet het allemaal nog zien bij Ajax: het plafond is opeens Álvarez’

Laatste update:

Valentijn Driessen vindt dat Ajax ervoor had moeten kiezen om Edson Álvarez te laten vertrekken. De journalist van De Telegraaf is sowieso niet onder de indruk van de verrichtingen van de Amsterdammers op de transfermarkt deze zomer. "Ik vind dat er te weinig gebeurt bij Ajax", aldus Driessen in de podcast Kick-off.

Ajax wees onlangs een bod van twintig miljoen euro van Stade Rennes op Álvarez af. "Het zegt wel genoeg dat ze Álvarez nu niet laten gaan", vindt Driessen. "Het plafond is opeens Álvarez. Deze Álvarez is echt niet opeens beter dan de Álvarez die we al anderhalf jaar zien in de Johan Cruijff ArenA. Als dat je plafond is, dan is dat best wel schrikken. Ik vind hem helemaal niet zo'n goede speler en volgens mij zijn er echt wel betere spelers, ook voor die positie. Dat hij zo belangrijk is... Ik begrijp wel dat je hem wil behouden, maar als je dit bedrag krijgt moet je hem echt van de hand doen, want zoveel bijzonders levert hij niet. Ja, het is een verdedigende middenvelder. Nou, er zijn wel meer verdedigende middenvelders, die ook minder dan twintig miljoen kosten maar hetzelfde neerzetten."

Driessen had verwacht dat Ajax zich meer zou versterken. "De enige is eigenlijk Steven Berghuis", ziet hij. "Sébastien Haller voldoet niet... ik moet het allemaal nog zien. Ik vind ze er niet per definitie beter op geworden. Ik word daarin bevestigd door de houding ten opzichte van Álvarez. Eigenlijk was dat de man waarvan je zou zeggen: doorselecteren."

Mike Verweij stipt vervolgens aan dat Ajax in ieder geval het elftal bij elkaar heeft gehouden. "Plus Steven Berghuis gehaald", aldus Verweij. "Je zou zeggen: dat is goed genoeg om kampioen te worden, maar ik zou daar niet heel gerust op zijn, als je ziet hoe PSV ze in de nek hijgt, en wel zegt de financiële mogelijkheden te hebben om nog drie, vier spelers te halen. Veel is afhankelijk van wel of geen Champions League halen, maar daar gaan nog wel versterkingen komen."

Driessen is nogmaals kritisch op Ajax. "Het is natuurlijk heel leuk dat je iedereen bij elkaar kan houden, maar is dat uit luxe, of is dat omdat die jongens niet in de belangstelling staan? Want welke speler zou jij nu van Ajax voor 35 miljoen euro ophalen? Over twee jaar Ryan Gravenberch en Jurriën Timber misschien, maar die zijn nu nog niet in de positie dat je dat soort bedragen kan laten gaan. Voor Haller heb je veel te veel betaald, misschien Antony, maar die komt er ook pas net aan. Je kan je dus afvragen of Ajax wel zoveel waard is."

Had Ajax Edson Álvarez moeten verkopen aan Stade Rennes?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
20 augustus 2021 om 20:31

Hoe mooi zou het zijn als de Telegraaf het alleen van de sportafdeling moet hebben…

20 augustus 2021 om 20:38

Het is niet meer te doen toch??

Hij is journalist. Die moeten toch onafhankelijk zijn en het nieuws verslaan?

Deze gappie geeft tegenwoordig alleen maar zijn mening. En z’n mening is vaak 100% anders dan andere voetbalkenners.

Ik vraag me oprecht af wie er fan is van Driessen??

Overigens denk ik wel dat hij met z’n stomme geouwehoer veel geld in t laatje brengt voor dat krantje.

20 augustus 2021 om 21:01

Valentijn komt altijd meer over als een chronisch chagrijnige supporter dan als een journalist wanneer het over Ajax of Oranje gaat. Hij heeft kort een fase gehad dat hij elke keer Roger Schmidt moest hebben maar ik ben als PSV fan blij dat hij weer back to the basics is gegaan.

20 augustus 2021 om 21:56

Valentijn wil alleen maar dat clubs als Ajax, PSV en Feyenoord domme transferfouten maken en interne strubbelingen hebben. Daar moet hij zn vodje mee vol schrijven en zn boterham van verdienen. Hetzelfde met Martijn Krabbendam en Mike Verweij. Gokken en redeneren alles maar bij elkaar, ventileren dat vervolgens als ‘van horen zeggen’ of ‘volgens welingevoerde bronnen’ en dan hopen dat er een bommetje knalt waar ze op verder kunnen borduren.

21 augustus 2021 om 08:40

Geen woord aan gelogen, deze Falentijn en consorten ben ik al jaren zat. Deze onruststokers. 🙄

Valentijn doet wel echt altijd zijn best om het tegenovergestelde te zeggen van de rest. Het is goed als je kritisch bent, maar bij hem is het gewoon publiciteit trekken door controversiële dingen te zeggen. Best irritant, maar gelukkig heeft iedereen deze vent al door.

Valentijn vond ook dat ze Ziyech moesten verkopen in het 2018/19 seizoen.

20 augustus 2021 om 20:35

Wat ben ik, en zeer zeker velen met mij, blij dat hij geen van de beleidsbepalers is bij Ajax!

Ik had hem verkocht, maar deels om andere redenen die Driessen noemt. Alvarez wil zelf weg. En ik geloof er niet zo in om zo'n speler dan te houden, als er een mooi bod ligt. Ik weet niet zo zeker of je gemakkelijk een vervanger vindt, maar zo uniek is hij nou ook weer niet.

20 augustus 2021 om 20:27

Denk dat het anders was geweest als ze zich hadden gemeld in bv eind mei begin juni, nu is er niet echt heel veel tijd om in dat geval een vervanger van niveau te halen.

20 augustus 2021 om 20:29

Zo die is snel gedraaid zeg nog geen uur geleden geeft hij aan gewoon tr blijven en gelukkig is. Vreemd dat jij dan weet te melden dat hij weg wil. Is gewoon enorm belangrijk voor Ajax.

20 augustus 2021 om 23:49

Rustâgh, we hebben eerder gelezen dat hij weg wilde. Als dat nu niet meer zo is (dat bericht van een uur geleden heb ik in elk geval niet gezien), en hij meent dat ook echt, dan is het duidelijk; lekker in Amsterdam blijven. Mijn punt is vooral dat het niet alleen een zakelijke afweging vanuit de club is. De wens van de speler zou altijd mee moeten wegen.

20 augustus 2021 om 20:38



Alvarez wil helemaal niet weg. Dat komt uit zn eigen mond. Waaron verzin jij dat hij wel weg wil.

20 augustus 2021 om 21:59

Hij mag echt wel weg. Zoals Driessen al zegt: deze speler is echt niet het beste wat Ajax op die positie kan krijgen. Maar Overmars kennen we inmiddels ook wel met de onderhandelingstactiek ‘mag niet weg’. Iedereen is te koop, dus zeker deze Alvarez.

Zegt weinig als je vervolgens niet met namen komt die minder kosten en evenveel zouden presteren. Valentijn zal toch altijd zeuren op ajax. Bij psv zijn ook spelers vertrokken dus logisch dat ze dan wel 3 a 4 spelers halen.

Je zou bijna zeggen dat Driessen werkelijk nooit naar Ajax kijkt. Alvarez is geen Schone, met mooie passes, trappen enzovoort, maar je weet wat je met hem krijgt. Elke wedstrijd zonder Alvarez is het haarfijn uit te stippelen hoe kwetsbaar we zijn in de as. Alvarez beschermd die, en speelt als extra slot op de deur, als hij zo goed zou kunnen passen speelde hij bij Liverpool of zo, je hebt balans nodig in een elftal en Alvarez is de balans. Een speler die heel slim het randje op gaat, sterk is in de kop duels, eerst aan verdedigen denkt, heel goed positioneert en altijd voor zijn team genoten op komt is heerlijk. Ik denk vaak nog aan de goal van AS Roma thuis, niet omdat Alvarez de bal had onderschept bij Dzeko, maar omdat hij de tegenaanval al lang in de kiem had gesmoord. Alvarez is brood nodig voor een elftal dat voetbalt als Ajax, je kan immers niet nog een voetballer naast Gravenberch zetten, als die niet de balans bewaken. Ook is het belangrijk dat je een basis bouwt, dan kan je mooie dingen neer zetten, de basis is gevormd in de 2de helft van het vorige seizoen en Alvarez is daar een belangrijk onderdeel van.

"nou, er zijn wel meer verdedigende middenvelders, die ook minder dan twintig miljoen kosten maar hetzelfde neerzetten," wie dan Valentijn?

21 augustus 2021 om 01:15

@binny dit dus. Precies dit. Alvarez is zo slecht dat rennes 20 miljoen voor hem neer wilde leggen en hij basisspeler is bij Mexico, een top 10 a 15 land. Die zien het allemaal verkeerd.

Ook het volgens Valentijn 1,5 jaar vasthouden van niveau is al heel knap. Zelfs dat lukt onze Driessen niet. Die is in anderhalf jaar tijd gezakt van dramatisch naar niveau de mos. Onnavolgbaar en het tegenovergestelde van wat gesteld wordt gebeurd. Obispo is beter dan de Ligt, naar Madrid gaan heeft geen zin wordt toch niets en het legendarische Moura kun je vrij laten scoort toch nooit.

Wat is dat toch met die hetze jegens Ajax vanuit De Telegraaf/Valentijn Driessen.. onsmakelijk en achterbaks en ook nog vaak op onwaarheden gebaseerd. Volgens mij vergeet hij even dat Alvarez een grote staat van dienst heeft in het Latijns-Amerikaanse voetbal en daarom niet voor niets onbetwist basisspeler is bij Mexico. Ik zou graag in de toekomst meer van dit soort spelers in Ajax1 zien, want in Nederland lopen ze niet rond.

20 augustus 2021 om 20:37

De Telegraaf is de spreekbuis van de Cruijff colonne binnen Ajax.
Zolang er geen Cruijff adept als trainer is en de Cruijff filosofie wordt verkwanseld is het gerechtvaardigd om het huidige beleid, van vele miskopen en te dure aankopen (ipv eigen jeugd), compleet af te maken.

20 augustus 2021 om 21:00

Nee, dat was meneer de Groot. Die kreeg dan ook van Cruijff en Ajax de scoop en wat inside informatie. Toen dat klaar was is er ook geen Telegraaf meer binnen Ajax en dat ziende terug aan Verweij en deze Driessen. Krijg je geen nieuws dan gaan we het verzinnen.

Je eigen jeugd verhaal is ook een twist die niet te volgen is. Of moeten we weer als kinderen al de namen gaan opnoemen van doorgebroken jeugd spelers of niet doorgebroken spelers die wel een kans hebben gehad. Met dit so called wanbeleid is Ajax uit alle misère gekomen en kapitaalkrachtig waardoor we weer eens een Finale EL en halve Finale CL hebben gehaald.

Wat ik niet begrijp is dat er nog uitgediende bij de Telegraaf zitten die hem toch moeten corrigeren en een spiegel voorhouden dat de Chef Sport vooral als anti supporter aan het reageren is en dat dit niet aan tafel bij VI is maar bij een te grote krant.

20 augustus 2021 om 21:38

Voetbalzone is slim en pikt er dit soort stukjes uit. Over andere spelers van Ajax is Valentijn dan weer overdreven positief maar dat lees je dan weer nooit terug. Als het aan hem gelegen had dan hadden Timber en Gravenberch in de basis gestaan op het EK bijvoorbeeld.

20 augustus 2021 om 21:40

Ik denk dat Valentijn Timber en Gravenberch in de basis wilde hebben omdat ze niet in de basis stonden. Hij wilde MO ook in Oranje. Nee, dit is niet selectief dit is Driessen op en top. Bewust tegendraads en vooral andere de maat nemen.

En maar massaal happen en je afvragen hoe het kan dat Valentijn hier geld mee verdient. Spoiler alert: door boze Ajacieden die er massaal op klikken.

20 augustus 2021 om 20:39

Niemand vraagt zich toch af hoe hij er geld aan verdient? Als jij ermee stopt, is er wel weer een ander die het voor hem opvult. Enige wat je met het huidige medialandschap kunt doen is dan je ongenoegen uitten lijkt me. Gepubliceerd wordt het namelijk toch wel

Alvarez vergelijk ik altijd enorm met Casemiro. Casemiro is voetballend echt een stuk minder dan Kroos of Modric. Maar hij zorgt ervoor dat die 2 wel kunnen renderen en dat Real niet overlopen wordt. Hetzelfde met Alvarez vergeleken met Gravenberch en Klaassen. Zonder Alvarez valt het uit elkaar verdedigend en Gravenberch en Klaassen kunnen dat nooit belopen. Daarnaast hebben beide die agressiviteit en die pitbull mentaliteit. Met 11 technische spelers win je het nooit.

20 augustus 2021 om 20:37

Precies, en dat is het. Niet overlopen worden. Mensen zien blijkbaar niet dat Gravenberch zo ontzettend ver naar voren speelt dat je zonder alvarez gewoon de sjaak bent.

20 augustus 2021 om 20:41

Precies hoe ik hem ook zie. En net als Casemiro ontwikkelt Alvarez zich ook op voetballend gebied tot een redelijke voetballer. Prima dat ze hem niet makkelijk wegdoen.

Ik zag die titel en dacht waar slaat dit nou weer op. Toen las ik de eerste 2 woorden van dit artikel en was ik er al klaar mee. Waarom elke keer Alvarez afzeiken. Valentijn en daar bij VI doen ze continu alsof hij niks toe voegt. Tegen PSV hebben we gezien hoe erg ze een speler als Alvarez misten. Ze zien het echt niet he? Ze zien niet dat als je 2 middenvelders hebt die zowat met hun neus in de goal van de tegenstander staan dat je dan iemand nodig hebt die gewoon ballen afpakt en weer aan een medespeler geeft. Gravenberch is het voetballende gedeelte, Alvarez is om de verdediging te ondersteunen en dat is hard, hard nodig.

20 augustus 2021 om 20:39

Het ergste is dat Alvarez totaal niet kan voetballen, geen fluwelen pass in de benen heeft en geen bal over 2 meter aan een medespeler kan geven.
Op zijn positie kan ook gewoon een jeugdspeler staan.

Nou dan verkopen we volgend jaar Alvarez voor ongeveer 20 miljoen. Kopen we een nieuwe die rond de 10 miljoen kost. En dan gaan we wachten op hoeveel weken het duurt voordat Faalentijntje gaat roepen, dat we die 10 miljoen beter in een goede middenvelder hadden kunnen stoppen als bijvoorbeeld Alvarez was.

Valentijn doet alsof hij op de afdeling boekhouding van Ajax zit, de boeken heeft ingekeken en heeft gezien hoe Ajax ervoor staat deze zomer. Cororna heeft Ajax ook heel hard geraakt. Het transferbudget is niet heel hoog. Marc Overmars zei nog aan het eind van vorig seizoen dat Ajax spelers moet verkopen om te kunnen kopen. Vooralsnog is er niemand weggegaan doordat ook andere clubs met de crisis te maken hebben. Alleen de clubs uit de Premier League en clubs als PSG kunnen zich makkelijker roeren op de transfermarkt en zelfs zij letten op de centen.

20 augustus 2021 om 21:05

Stukje niet gelezen? Hij zegt zeer duidelijk dat ze Alvarez hadden moeten verkopen!!!!

Alle grote teams hebben een stofzuiger. De een heeft iets meer kwaliteiten dan de ander maar dat moet je maar voor lief nemen. Kijk spelers als casemiro, kante, fred, fernandinho etc. Zijn ook niet de mooiste voetballers maar je hebt ze wel nodig.

Pff dat gezwetst weer, Alvarez liet gelijk zijn hoe belangrijk die is op het middenveld. Afvallende ballen onderscheppingen en pakte veel vallen af. Zonder hem is het middenveld een gatenkaas.

Hier heeft Driessen uiteraard groot gelijk. Het blijft pijn aan mijn ogen doen om Álvarez in een Ajax shirt te zien.

Ik ben gestopt met lezen toen er gezegd werd dat Alverez niet beter is dan 1,5 jaar geleden. Dat an sich is wij mij betreft al genoeg om meneer Driessen niet meer serieus te nemen. Alvarez heeft sinds zijn gezin over is gekomen een geweldige groei in zijn zelfverzekerdheid en daarmee zijn spel laten zien.

Vroeger waren Ajax en de Telegraaf nog vriendjes toen er nog veel gelekt werd maar sinds dat is afgelopen zijn ze onzin gaan verkopen met Driessen voorop.

Ik ben geen echte fan van alvarez, en vind dat je zeker in de ED zonder hem zou moeten kunnen, maar hij is na Tadic misschien wel de belangrijkste man bij ajax. Dit komt ook omdat te veel spelers soms te weinig discipline hebben hun verdedigende taken te doen.

Hij zegt niet zoveel geks hier, Alvarez zal niet naar de absolute top gaan, als een club als Stade Rennes dan 20 miljoen biedt lijkt mij ook dat je een goede deal sluit.

Spelers als Alvarez en Sangare zijn echt een doorn in het oog voor de zogenaamde voetbalkenners en analisten hier in Nederland. Ik weet echt niet waar het vandaan komt dat zulke zeer bruikbare jongens constant afgebrand worden. Zulke jongens zorgen ervoor dat er wedstrijden gewonnen kunnen worden en de verdediging extra ondersteuning krijgt. Ik ben het oranje van 2010 niet vergeten, waar we een toch redelijk matige verdedigingsduo hadden, maar 2 echte brekers hadden op het middenveld die ze zeer goed ondersteunde. De Jong kon nog redelijk een balletje trappen, maar van Bommel was toch ook niet de allerbeste voetballer. Toch stond Oranje meer dan goed, en dat komt puur door de ondersteuning vanaf het middenveld.

Andere teams die goed draaien hebben dat ook. Er is maar een ploeg die het ooit kon om zonder echt breker op het middenveld te spelen en dat was het Barca onder Pep. In de top zie je zulke jongens ook veel en zijn ze ook echt nodig. Casemiro bij Real, Kante bij Chelsea, Fred bij Man United, Fabinho bij Liverpool, ook City speelde toch zijn betere wedstrijden en stond verdedigend beter als Fernandinho erin stond. Okey Sangare en Alvarez zijn (nog) niet van dat niveau, maar voor het niveau voor Ajax en PSV gewoon hele goede en bruikbare spelers.

Ik begrijp echt niet waar de allergie naar zulke spelers vandaan komt. Ik ben van mening dat zulke jongens echt een meer dan zeer welkome meerwaarde hebben en het is jammer dat we in Nederland maar heel weinig van zulke jongens meer hebben. Alleen De Roon nog redelijk, maar die is nog van minder niveau dan Alvarez en Sangare. We mochten willen dat we nu nog een spelers als De Jong, Van Bommel, Davids etc hebben. Zulke typisch die de verdediging vanaf het middenveld ondersteunt en lekker stofzuigt op het middenveld.

21 augustus 2021 om 08:47

Eens jongens al Samgare en Alvarez heb je brood nodig.

Wanneer houd deze man op met zijn zinloze commentaar. Door Alvarez speelt de nr 10 bij Ajax beter. En Edson gaat steeds beter voetballen. Qua werklust is het een lust om te zien.Haller houd 2 man bezig en je moet maar eens kijken hoeveel overtredingen op hem gemaskt worden.Dus Valentijn wordt maar trainer en win diverse prijzen met je kennis.

Ik heb mijn buik vol van die driessen , daar komt nooit een verstandig woord uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren