Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona opent drie uur na vertrek van Messi aanval op LaLiga

Laatste update:

Nog geen drie uur na de aankondiging van het vertrek van Lionel Messi komt Barcelona met een nieuw persbericht. De Spaanse grootmacht maakt in een officieel statement bezwaar tegen de plannen van LaLiga om in zee te gaan met het investeringsfonds CVC Capital Partners, dat 2,7 miljard euro wil investeren. Mundo Deportivo suggereerde woensdag dat Barcelona door de deal nieuwe spelers zou mogen inschrijven, maar de Catalanen willen dus niets weten van de investeringsmaatschappij.

CVC wil voor dat bedrag een minderheidsbelang van tien procent in de hoogste Spaanse competitie, maar Barcelona is daarop tegen. "Barcelona is van mening dat de aangekondigde operatie niet voldoende is besproken met de clubs (de eigenaren van de tv-rechten)", schrijft de club. "Ook is Barcelona van mening dat het bedrag niet in overeenstemming is met de duur ervan en dat de deal een deel van de tv-rechten van alle clubs voor de komende vijftig jaar aantast."

"Barcelona vindt het ongepast om een overeenkomst van een halve eeuw te ondertekenen gezien de onzekerheden die de voetbalwereld altijd omringen. De voorwaarden van het contract dat LaLiga beschrijft, hebben enorm consequenties voor de toekomst van Barcelona met betrekking tot uitzendrechten. Barcelona wil zijn verbazing uitspreken over een door LaLiga gestuurd akkoord waarin geen rekening is gehouden met de mening van de teams, ook die van Barcelona. Er is niet eens een presentatie geweest van opties die door concurrenten worden geboden om de voor- en nadelen te evalueren in een postpandemische situatie waarin er nog veel vragen onbeantwoord blijven."

Barcelona heeft met Real Madrid in ieder geval één bondgenoot in Spanje. De Koninklijke bracht donderdagavond een vergelijkbaar persbericht naar buiten om afstand te nemen van de deal met CVC Capital Partners. De afgelopen twee dagen werd overigens in de Spaanse media ook de Super League genoemd als reden waarom Barcelona en Real Madrid fel tegen de investering zijn. De oprichting van de elitecompetitie zou ernstig bemoeilijkt worden als Barça en Real zich decennialang binden aan CVC. Zelf reppen de clubs met geen woord over de Super League in hun statements.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop echt dat ie nog steeds blijft, er is nog kans maar die is klein, maar aan de ene kant denk ik ook is her niet beter om een nieuwe team te beginnen zonder messi, met fati enzv

5 augustus 2021 om 22:59

Natuurlijk. Je moet ooit door. Maar het zou prettig zijn als dat moment komt als de club (iets) stabieler is. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Met Pedri, Fati, Frenkie, Dest en Araujo staat er een mooie basis en Gavi, Nico, Balde, Demir en Garcia laten veelbelovende dingen zien maar het zou toch wel erg prettig zijn om nog een a twee jaar, tot die gasten er echt klaar voor zijn, een speler te hebben die er 35 inschiet en er nog eens 20 voorbereidt. Het mag helaas niet zo zijn. Get ready voor nog twee a drie jaar zonder grote titels. De opbouw naar een nieuwe, grootse toekomst.

5 augustus 2021 om 23:29

@riqui8 inderdaad maar echte barca fans geven nooit op, zoals ik barca gaat vrees ik als real worden de eerste 1-2 jaar niks pakken en het moeilijk hebben

Ben het niet vaak met ze eens daar maar een sponsor contract voor 50 jaar is wel bizar dom. Ik ken de ins en outs niet maar dat klinkt als enorm dom zakendoen. Zeker rekening houdende met alleen al inflatie in het algemeen, laat staan de voetbalwereld.

5 augustus 2021 om 22:54

Goedkoop scoren, maar het verbaasd mij dan wel dat Barca hiervoor tegen is. Als er 1 club is die slechte deals maakt is het Barca wel

5 augustus 2021 om 22:58

Hahah dat is wel zo natuurlijk. Desondanks zijn Barcelona en Real geen dief van eigen portemonnee natuurlijk. Zeker Perez zal elke laatste cent eruit persen.

6 augustus 2021 om 05:54

Wat zegt Barcelona hier? Dat het bedrag niet overeenkomt met de duur van de deal. Of anders gezegd: er moet meer geld op tafel komen. Geloof me, het is geen principekwestie voor Barcelona. Principes zijn er al even niet meer. Ze willen gewoon meer centen zien.

Wat een intriest beleid heeft de club overigens zelf. Het (waarschijnlijke) vertrek van Messi is echt het orgelpunt van jarenlang geknoei van de hoogste orde. Ze zeggen eerst aan hun levende legende: "kijk, we hebben een regeling waardoor jij en je familie hier nog vijf jaar kunnen blijven. Binnenkort bellen we wanneer alles op papier staat." Om dan een paar weken later een persbericht uit te sturen: "sorry makker, we hebben ons vergist. De deal is toch niet mogelijk. Bedankt voor je bijdrage en tot snel. Spring nog even binnen voor je vertrekt." De reden? Financiële en structurele obstakels. Wat dat ook moge zeggen. Ik zie dat veel leden die obstakels graag concreet invullen, maar niemand weet wat het nu echt is. Ook de grotere kranten (marca, Guardian, L'equipe ...) steken er hun hand niet voor in het vuur. Het enige wat we zeker weten is dat Barcelona Messi met de rug tegen de muur zet door op gemaakt afspraken terug te komen. Amateurs. En dan snoeihard uithalen naar La Liga. Alsof die regels nieuw zijn en niemand ze kon kennen. Het is het summum van wanbeleid. Als die-hardsupporter ben ik al de hele dag slechtgezind. Wat moeten wij eigenlijk allemaal verdragen van die zakkenvullers?

5 augustus 2021 om 23:01

Het gaat Laliga ook om haar eigen voortbestaan. Men is zich rot geschrokken van de Super League. In Engeland gaven de clubs snel toe en maakt men nu aanpassingen om de PL tegen een toekomstige Super League te beschermen. In Spanje is dat niet het geval.

5 augustus 2021 om 23:06

Toevallig wat meer info over de statuten van de PL? Ben er wel in geïnteresseerd, heb je dat via de BBC? Snap dat La Liga wilt proberen zoiets te voorkomen maar dit is wel een zwakke manier, er is geen enkele reden voor Real of Barcelona hier in mee te gaan. Ze gaan alleen maar verder achterlopen op de Premier League als ze een 50 jarig contract afsluiten.

5 augustus 2021 om 23:22

Het gaat om rule 9. Eentje die men nu nog sterker wil maken.

Rule L9 states that:

“except with the prior written approval of the board, during the season a club shall not enter or play its senior men’s first team in any competition other than

L.9.1 – The UEFA Champions League
L.9.2 – The UEFA Europa League
L.9.3 – The FA Cup
L.9.4 – The FA Community Shield
L.9.5 – The Football League Cup or
L.9.6 – Competitions sanctioned by the County Association of which it is a member.”

5 augustus 2021 om 23:45

Hmm, maar dit weerhoudt clubs er niet van te breken met de FA toch? Dan stappen ze gewoon uit die competities en sluiten ze zich aan bij de SL? Dat zal ze op korte termijn geld kosten voor contractbreuk wellicht maar op lange termijn levert dat ze geld op. Enorm interessant wel dit soort situaties/hypotheses haha.

5 augustus 2021 om 23:52

Nee hoor, de SL levert bij lange na niet genoeg op om de inkomsten van de PL en de CL te compenseren. De SL levert meer op dan de CL, dat is waar het om ging.
Uitstappen uit de PL is dus nimmer het plan geweest.

6 augustus 2021 om 09:36

@ajaxf1, klopt een club kan uit de FA stappen. Maar uiteraard zitten daar consequenties aan. Het was een tijd discussie bij het darten en wielrennen. Probleem zijn licenties. Kijk leuk als een club uit de FA stapt en in een SL gaat. Maar gaat die SL dan ook een Ek/wk of olympische spelen organiseren? Of kiezen spelers voor het geld ipv uitkomen voor hun land? Contracten bij SL teams zijn misschien lucratief,, maar je kan ook miljoenen verdienen bij andere clubs, uitkomen voor je land, genoeg tegenstand in de CL en alsnog meer geld hebben dan je in je leven kan uitgeven. Dat is ook het verschil met darten en wielrennen waar die grenzen iets anders lagen.

5 augustus 2021 om 23:08

Ik vind het wel intens hypocriet dat Barca klaagt over een gebrek aan communicatie en denken in het belang van andere clubs, maar ondertussen bezig is met het oprichten van een competitie die alle andere clubs uit het land (en andere landen) definitief buiten sluit om er zelf financieel beter van te worden. “Geen rekening gehouden met de meningen van teams.” Wat een lachertje,

5 augustus 2021 om 23:12

Alleen si het geen sponsor contract, ze willen een deel van de competitie verkopen. Dat is nog dommer dan je zou denken.

5 augustus 2021 om 23:23

Het is niet eens een sponsorcontract. Het zijn verkapte leningen met een looptijd van 40 jaar en een lage rente. En als Barcelona nou één ding niet nodig heeft, is het een lening. Die hebben ze immers zelf onlangs afgesloten met een grote kredietverstrekker.

6 augustus 2021 om 00:06

precies. Ze investeren 2,7 miljard, wat ze op 40 jaar tijd terugbetaald krijgen plus interest en ondertussen pakken ze 40 jaar lang een percentage van de inkomsten van la liga, te beginnen met 10 procent wat al makkelijk 100-150 miljoen is. Die investeringsmaatschappij lacht zich de ballen uit de broek als dit van de grond komt. La Liga lijkt wel geleid te worden door kinderen.

Mijn hart huilt.

5 augustus 2021 om 22:57

@Pedri16 welke barca fan niet? Maar dit moet je vergelijken toen ronaldo ook wegging bij real, dat vondt ik ook ontzettend jammer!

5 augustus 2021 om 23:00

Het gevolg van jarenlang wanbeleid van Barcelona. Meer dan een half miljoen aan miskopen en buitensporige salarissen die werden uitgekeerd. Opmerkelijk dat zo'n grote club zo amateuristisch wordt geleid.

5 augustus 2021 om 23:04

Het probleem zit hem bij het kiezen van een voorzitter door de socio's. Potentiele kandidaten gaan dan grote namen beloven. Worden ze gekozen, dan gaan ze dik geld uitgeven om hun kiezers tevreden te stellen. Dan is lange termijn financiering erg aantrekkelijk, de kosten worden uitgesmeert naar de toekomst zodat andere voorzitters dat dan maar moeten oplossen.
Dat beleid heeft tot een inmense schuldenlast geleid. Daar kwam Corona ook nog eens overheen.

Barcelona moest blijkbaar kiezen. Messi of de potentiële komst van de super league. Tebas is namelijk tegenstander van de super league en deze deal zou inhouden dat er meer macht bij La Liga komt te liggen. Hard besluit van Barcelona voor een competitie die nog lang op zich kan laten wachten.

5 augustus 2021 om 22:59

Er is geen potentiele komst van een Super league meer. Met het vertrek van de Engelse clubs is die definitief van de baan. In Engeland worden de PL regels ook aangepast om een Super league in de toekomst onmogelijk te maken.
Barcelona is met een acuut probleem komen te zitten door de CVC deal. Het gaf hun de mogelijkheid om Messi te behouden maar ze willen die deal niet. Het mag duidelijk zijn dat Laliga Messi echt niet gaat inschrijven zonder dat Barcelona de CVC deal accepteerd.
Dit lijkt mij de reden te zijn dat Barcelona nu afscheid neemt van Messi zodat men oppositie kan gaan voeren tegen de CVC deal.

5 augustus 2021 om 23:01

Knap dat jij 40 jaar de toekomst in kan kijken. Ooit komt er een super league. Alles en iedereen is te koop.

5 augustus 2021 om 23:02

Er is nog geen enkele club officieel uit de Super League gestapt. Ik zou er maar niet al te gerust op zijn. Hoewel ik het uit het perspectief van de Engelse clubs totaal niet snap. Zij hebben al een eigen Super League

5 augustus 2021 om 23:06

@lierse1997
Nee hoor, niet alles en iedereen is te koop. Landen beschermen hun eigen assets en staan niet zo maar toe dat buitenlanders alles eventjes opkopen. Dan krijg je wetten die cultureel erfgoed beschermen, die het onmogelijk maken om clubs te verhuizen e.d.
In de premier league worden de regels nu al zodanig aangepast dat een club meteen uit de competitie gegooid wordt met al zijn elftallen indien een club in een Super league gaat spelen.

5 augustus 2021 om 23:10

De premier league is geen heilig huisje zoals een overheid. Er kan perfect een andere voetbalbond opgericht worden. We kunnen over de hele lange termijn praten maar ooit komt het er wel. Er ligt teveel geld voor het rapen om het niet te doen.

5 augustus 2021 om 23:19

Je begrijpt mijn inbreng niet. Engeland staat het niet toe dat Engelse clubs verplaatst worden naar het buitenland. De nationale bond staat het niet toe dat een club buiten de bond om een competitie organiseert. De fans willen het ook niet.
Buitenlandse eigenaren kunnen het dan wel willen, als de Engelsen het zelf niet willen gaat het gewoon niet gebeuren. Ze zijn nog altijd baas in eigen land.
Het is ook maar de vraag of er voor de Engelse club geld voor het oprapen ligt. Zonder de PL inkomsten en de CL inkomsten moet een Super League wel heel veel opleveren. Dat is extreem moeilijk dus was dat het plan ook niet, men wilde gewoon in de PL blijven spelen en daaarnaast in een Super league gaan spelen. Dat is dus niet toegestaan meer in Engeland en daarmee was het snel bekeken met de Super league, over en sluiten.

6 augustus 2021 om 00:08

De nationale bond staat het niet toe dat een club buiten de bond om een competitie organiseert.

Wordt wel wat anders dan volgend jaar... CL zonder Engelse clubs is niet hetzelfde.

6 augustus 2021 om 07:27

Nee de Engelse voetbalbond staat het niet toe. En die heeft echt niet het alleenrecht op voetbal in Engeland. Daarnaast is de SL bedoelt om naast de gewone competities te bestaan.

6 augustus 2021 om 09:42

Niet alleen de bond, de premier van het land bemoeide zich er zelfs mee. Ik weet hoe de SL bedoelt is, alleen accepteerde niemand dat niet in Engeland.
Kiezen voor de SL betekend dus geen PL meer voor de Engelse clubs. En dat was nooit het plan. Einde SL in Engeland. Zo eenvoudig is het.

5 augustus 2021 om 23:00

De Super League zou wel in een klap de redding betekenen voor ze, dus het is logisch dat ze daarvoor kiezen. Nu moeten ze alleen hopen dat Florentino het voor elkaae krijgt

5 augustus 2021 om 23:02

Ik denk niet dat de super league er nog komt voordat Messi met pensioen is.

5 augustus 2021 om 23:06

Snap je punt niet? Het gaat om dat geld dat ze nu zouden aannemen van CVC om Messi te kunnen registreren. Daaraan zou verbonden zijn dat ze niet aan de SL mee mogen doen

5 augustus 2021 om 23:08

Florentino krijgt het niet voor elkaar. Zonder de Engelse clubs is er geen Super league. PSG en Bayern deden sowieso al niet mee. De CL heeft dus veel meer grote namen dan een eventuele Super League.

5 augustus 2021 om 23:11

Dat de super league nog wel even op zich laat wachten. Dus een redding zou ik het niet noemen.

Als het echt zo blijft dan gaat La Liga dit ook wel voelen hoor, Messi is namelijk meer dan enkel Barcelona. Een uithangbord voor heel de competitie. Wie is nu de beste speler van La Liga, Benzema? Daar komen toch wat minder mensen hun bed voor uit. Niet dat het een slechte speler is, maar in vergelijking met Messi natuurlijk wel. El Clasico verliest ook zoveel status nu.

Created by the poor, stolen by the rich. Wordt maar weer eens pijnlijk duidelijk.

5 augustus 2021 om 23:01

Heb je het nu over de club, of het voetbal in het algemeen?

5 augustus 2021 om 23:07

Voetbal in het algemeen. Alle clubs, dus ook Barca. Reactie hieronder van genieterr legt het toevallig wat uitgebreider uit. Voetbalwereld zit vol met vage tussenpartijen en vriendjes van de bestuurders die ook een goed stuk van de miljardentaart meekrijgen.

6 augustus 2021 om 08:31

Dat het een schimmig wereldje is geworden ben ik helemaal met je eens. Het is echter ook gewoon een entertainment industrie waar gigantisch veel geld in omgaat, daar doen wij dus gewoon aan mee. Voetbal was overigens in eerste instantie een ‘gentleman sport’ die later werd ‘gekaapt’ door het volk.

Voetbalwereld is echt verziekt door vreemde partijen, gekke sponsoren en mensen die maar al te graag snel rijk willen worden. We zitten in een bizarre corona crisis, maar de ene transferrecord naar de andere wordt verbroken. City die 117 miljoen betaald voor een middelmatige middenvelder. Clubs die praktisch failliet zijn maar toch elke keer weer boven water komen. En nu Barca met jaren van financieel wanbeleid in de problemen.

6 augustus 2021 om 00:02

En dan te bedenken dat alle clubs/spelers nog zielig deden toen alles op zijn gat lag door corona. Ik hoop dat de overheden mee kijken en nu al durven uit te spreken dat ze zelf maar een verzekering moeten afsluiten voor wanneer het crisis is.

Messi is eigenlijk de club, hij heeft meer geld dan de club. Toch wel schrikwekkend eigenlijk, maar als hij echte liefde heeft voor Barca dan speelt hij gewoon een jaartje gratis, of onder bepaalde voorwaarden. Hij zal water bij de wijn moeten doen en anders vertrekken, helaas..

5 augustus 2021 om 23:12

Al speelt hij voor een tientje per wedstrijd dan mag het volgens mij nog niet. Ik snap dan ook niet echt dat de komst van depay etc wel is goedgekeurd. Maar als we eens kijken naar de begrotingen van voetbalclubs van 50 jaar geleden: ik meen dat Feyenoord toen een van de de rijkste voetbalclubs ter wereld was - de inkomsten in Spanje zullen een fractie zijn geweest van nu. En dan wil je een deal voor veel geld, met als tegenprestatie 10% van de opbrengst tm 2070? Lijkt mij waanzin, enkel een kortetermijngeest verzint zoiets.

Ze gaan iedereen voor de gek houden.
Messi speelt straks "gewoon" weer in het Barca shirt.
Ik denk zelfs voor helemaal niets.

Wel wat hypocriet dit, toch? Barcelona die een partij verwijt niet transparant te zijn geweest, maar ondertussen is er over die Super League nou ook niet bepaald uitvoerig gedebatteerd. Kan je zeuren dat La Liga niet genoeg rekening houdt met jou als club, maar dat was dus vice versa net zo hard het geval.

Los daarvan is 50 jaar natuurlijk wel vrij ridicuul.

Voor de prijs van wat nu 27 topspelers kosten zou je dan 50 jaar geld terug krijgen van alle clubs in LaLiga.Over 50 jaar is deze deal waarschijnlijk nog maar 10 topspelers waard.Economie is nooit mijn sterkste vak geweest maar dit is maar voor 1 partij gunstig.

Dus dit is waar Florentino Perez het al die tijd over had. Het doodgaan van het voetbal. Of bedoelde hij misschien van 'ons'. In tegenstelling tot de meeste hier lijkt dit me geen slechte ontwikkeling. Minder macht bij de clubs die het voetbal vermomd in schaapskleren vorig jaar getracht hebben kapot te maken.

En maar klagen, maar ze hebben er vooral zelf een bende van gemaakt. De bomen groeiden verder dan de hemel en zelfs de poort voorbij, maar des te dieper is de val. Laat Barcelona, net als andere clubs die door eigen toedoen in financiële moeilijkheden zijn gekomen, de broekriem maar aanhalen en roeien met de riemen die ze heeft. En blijkbaar valt dat ook nog mee, want er worden nog steeds spelers gekocht. Alleen kind van de club, en wereldster, blijkt onhaalbaar. Dan eerst maar op zoek naar een sjeik met diepe zakken....

5 augustus 2021 om 23:31

Zelden zoveel onzin gelezen in een alinea. Het staat bol van de open deuren en cliché's. Dat Barca een financiele rotzooi is, dat ze klagen si en la. Wat wil je dat Barca doet? En vooral, wat doet Barca anders dan andere clubs? Het is een business, zo gaat het nu eenmaal. Alles wat ze doen moet onder een speciaal vergrootglas, ik heb dat nooit zo goed begrepen. Gewoon typisch Vz na-aperij gepraat en niet fair.

5 augustus 2021 om 23:57

Hier dan een concreet voorbeeld:

'begin juli meldden diverse Spaanse media dat Barça het salarislimiet in Laliga ver heeft overschreden en daardoor geen nieuwe spelers mocht inschrijven. Daardoor dreigde de club zonder de nieuwe aanwinsten Sergio Agüero, Memphis Depay, Eric García en Emerson Royal aan de competitie te moeten beginnen'

Dit is geen wanbeleid? Of arrogantie van de macht? Barcelona en Real zijn niet bereid om een stapje terug te doen. Financieel gezien niet en sportief gezien niet. Maar misschien is dat op dit moment wel een noodzaak.

6 augustus 2021 om 00:00

Inmiddels zijn er redelijk wat spelers van de hand gedaan en staan er meer op de verkooplijst. Afkopen van contracten is niet bij iedereen mogelijk én we weten dat meerdere van deze spelers niet het niveau heeft waar Barça naar streeft.

De binnengekomen spelers zijn transfervrij én verdienen niet zo gigantisch veel. Garcia, Agüero en Depay verdienen minder dan voorheen (aangeboden). De spelers die wél verlengd hebben, hebben dit ook gedaan tegen een lager bedrag.

Je kunt lullen tot je een ons weegt over wanbeleid, maar het is een gegeven dat het huidige bestuur pas een paar maanden heeft gehad om hier íets te doen.

6 augustus 2021 om 07:28

Als je het geld nog niet hebt dan moet je toch niet gaan beginnen met al spelers binnen te halen waardoor je nog meer kosten hebt? Barcelona wilt gewoon teveel tegelijk.

6 augustus 2021 om 08:20

Van de hand gedaan geen enkele europese topper is vertrokken. Dus zo veel besparingen zijn er niet gedaan. Je doet alsof ze goed werk hebben gedaan. Griezmann, coutinho, dembele, pjanic,... dat zijn de spelers die weg moesten en ademruimte zouden brengen.

6 augustus 2021 om 13:39

Net als Europese landen maar niet in willen zien dat, m.b.t. begrotingen, regels nageleefd moeten worden. En meestal worden de zondaars niet beboet, maar worden de regels veranderd, zodat er alsnog op nog veel (te!) grotere voet kan worden geleefd. Totdat de lijn dusdanig is overschreden dat er in moet worden gegrepen. Maar vaak is er dan nog niet het gevoel voor realiteit dat het over en uit is. Of, in het geval van Barcelona - en nog veel meer clubs! - er een flinke stap terug moet worden gezet. Het is Ajax noodgedwongen ook in het verleden overkomen. Die stap pakte uiteindelijk positief uit, want de jeugdafdeling bleek de redding. En is nog steeds een bijzonder sterke ader naar meer successen. Dus laat Barcelona zich daar maar meer op gaan toeleggen. En dat heeft ook deze club bepaald geen windeieren gelegd. In plaats van het volgen van de doodlopende weg (voor het voetbal) van steeds meer, meer, meer en meer. De wal keert op den duur het schip....

Niet alleen de twee clubs die richting de SL willen, zijn hierop tegen. Ook Bilbao is hier tegenstander van. Eigenlijk is het ook gewoon een achterlijk plan dat alleen gesteund kan worden door mensen met korte termijn visie of die niet begrijpen wat de impact is van zo'n lang contract.

Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat Tebas dit zoveel mogelijk buiten de clubs om heeft willen regelen. Die vent is sowieso zwakzinnig. Ik wacht nog steeds op het bericht dat hij de 10.000 die hij verloor met z'n weddenschap over een wedstrijd in Amerika, heeft uitgekeerd aan weet ik veel wat.

Barcelona moet per direct failliet verklaard worden. Een schuld van 500 miljoe waanzin. Nare club. Schulden op bouwen tot en met maar constant klagen en andere dingen bedenken die niets met het voetbal te maken hebben jullie m maar aan geld te komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren