Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV accepteert fors hogere aanbieding voor Pablo Rosario

Laatste update:

Pablo Rosario vertrekt definitief naar OGC Nice, zo meldt het Eindhovens Dagblad. PSV heeft op hoofdlijnen een akkoord bereikt met de Zuid-Franse club over een bedrag van zes miljoen euro. Dat bedrag kan door bonussen nog verder oplopen. Eerder maakte het regionale dagblad bekend dat PSV een bod van vier miljoen euro had afgewezen, omdat John de Jong inzette op een 'marktconform bedrag'. Dat heeft de technisch manager dus voor elkaar gekregen.

Afgelopen week maakte Foot Mercato voor het eerst melding van de op handen zijnde transfer. Aanvankelijk ontkrachtten Nederlandse media de berichtgeving, ondanks dat Rosario gespot was op een vlucht naar Nice. De Telegraaf beweerde dat de 24-jarige middenvelder daar niet voor een transfer, maar voor een onderhoud met Mino Raiola in Monaco naartoe was gevlogen. OGC Nice had op dat moment nog geen concreet bod uitgebracht, maar dat veranderde zondag. Rosario reist binnenkort opnieuw naar Nice om de transfer af te ronden.

Rosario was vorig seizoen een vaste basisspeler bij PSV, maar moest het woensdag in de tweede voorronde van de Champions League tegen Galatasaray (5-1 zege) doen met een invalbeurt van enkele minuten. De middenvelder lijkt op basis van de voorbereiding en de laatste wedstrijd in de pikorde voorbijgestreefd door Ibrahim Sangaré, Marco van Ginkel en Davy Pröpper. Voor de returnwedstrijd reisde Rosario niet mee, omdat hij toestemming had om zijn transfer af te ronden. Rosario maakte in 2016 zijn debuut voor PSV en staat op 138 officiële wedstrijden voor de club, waarin hij 5 keer scoorde en 11 assists gaf.

Na het vertrek van Rosario gaat PSV volgens De Telegraaf de transfermarkt op om een vervanger binnen te halen. PSV wil het middenveld net zo sterk bezet houden als nu het geval is. Voor de defensieve posities op zijn middenveld heeft trainer Roger Schmidt verder de beschikking over onder meer Érick Gutiérrez, Ryan Thomas, Marco van Ginkel, Davy Pröpper en Ibrahim Sangaré. Gutiérrez is actief met Mexico op de Gold Cup en lijkt net als Rosario te mogen vertrekken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoop dat ze een vervanger van buiten de Eredivisie halen.

26 juli 2021 om 22:37

Denk niet dat er iemand komt. Met Propper, Van Ginkel, Sangare, Sadilek, Thomas en Gutierrez genoeg opties.

26 juli 2021 om 22:39

Er zou een vervanger komen als rosario weg ging.

26 juli 2021 om 22:41

Want De Telegraaf is zo'n betrouwbare bron?

26 juli 2021 om 22:42

Zou het wel apart vinden. PSV heeft genoeg middenvelders op het moment. Al kunnen ze een extra CVM wel gebruiken achter de hand voor Sangare, maar in noodgevallen kan Boscagli daar ook spelen eigenlijk. Ik zie liever nog een extra aanvaller voorin erbij en als Dumfries nog vertrekt een goede back. Ik moet wel zeggen ondanks dat ik niet rouwig ben om zijn vertrek. Het me niet zou verbazen als hij dadelijk goed presteert in Frankrijk. Laten we het hopen, ik heb namelijk niks tegen die jongen. Dat hij elke wedstrijd werd opgesteld kunnen we hem niet kwalijk nemen.

26 juli 2021 om 22:43

Het is niet ondenkbaar dat Gutierrez ook gaat. Ik weet niet PSV er iemand bij zou moeten halen, de centrale middenvelders van Jong PSV, Matuta en Kjolo, hebben het niveau er (nog?) niet voor denk ik.

26 juli 2021 om 22:45

Oppegard is linksback, Sadílek en Gutiérrez ziet PSV liever gaan dan als volwaardige krachten. Denk dat PSV wel degelijk de markt weer opgaat, maar hoop sterk dat het geen Joey Veerman wordt... Ben wel een keer klaar met dit soort overschatte Ramselaartjes. Liever zie ik een nieuw talent uit de Latijnse markt overkomen, maar denk dat Duitsland weer de vijver wordt waaruit gevist zal worden.

26 juli 2021 om 22:51

Zou alleen niet weten wie Guti zou willen. Wat mij betreft beetje dezelfde manco’s als Rosario, plus z’n leeftijd die nog 2 jaar ouder is dan Rosario. Die gaat zich niet meer echt ontwikkelen. Maar goed, verwachtte voor Rosario een Heerenveen-achtige subtop/middenmoter club, dus laat me heel graag verrassen.

26 juli 2021 om 22:52

@Gomes, Als ze dan toch in de Eredivisie kijken, zou ik liever Harroui zien dan Veerman. Het probleem is alleen dat PSV zoekt naar een middenvelder die de rotatie-rol gaat invullen, en ik weet niet of een jonge speler dat ziet zitten. Probeer maar tussen Sangaré, van Ginkel en Pröpper te komen, alleen types als Ryan Thomas en Mauro Junior gaan akkoord met zo’n rotatiespeler rol, en dat is natuurlijk niet het niveau waar PSV naar zoeken moet.

26 juli 2021 om 22:55

Sadilek? Asjeblieft zeg.... Nog zo één waar je zo nodig gratis van af moet. En Guti is wel érg vaak geblesseerd. Daar kun je niet van op aan. Heeft het niveau trouwens net zomin. Maar goed, met Pröpper, Sangare, van Ginkel en Thomas heb je de cm al dubbel bezet. Thomas vind ik ook niks, maar zijn vervanging is geen prioriteit. Er moet nog een spits bij en het liefst nog een lange kopsterke cv. Dan zou je zelfs Boscagli nog op cm kunnen zetten. Nee, dit geld is een mooie bonus. Mocht PSV toch vervanging nodig achten, dan zeker niet in de eredivisie kijken. Er loopt hier niets wat goed genoeg is voor PSV. Veerman al helemaal niet. Ik snap werkelijk waar niet wat velen hier in hem zien. Hebben jullie dan écht niets geleerd van de Maher's, Ramselaars, Doan's, luckassens enz enz van laatste jaren? Middelmaat is per definitie niet goed genoeg voor PSV. Durf die lat nou eens wat hoger te leggen. Jullie willen toch ook dat PSV weer wat presteert in Europa? Dat doe je dus níet met Veerman! Zucht..... We proberen juist om van dit niveau spelers af te komen, en dan willen sommigen hier er weer doodleuk nieuwe voor terug halen. Enfin, Rosario eindelijk weg bij PSV. Geen dag te vroeg.Toch goed gedaan van de Jong. Dat mag dan ook wel eens gezegd worden. Nu vooral geen gekke onnodige en vooral ondermaatse spelers halen....

26 juli 2021 om 23:05

Ramalho maakt op mij een goede indruk moet ik zeggen en Boscagli leeft echt op ook als LCV, met Teze en Viergever als backup ben je iig stabiel voor de eredivisie. De 11 die er nu staan vind ik eigenlijk wel prima. Als PSV iemand gaat halen moet het een topper zijn en de vraag is dan wie je gaat opofferen? Heb zo me twijfels.

27 juli 2021 om 07:43

@JustinMorris: ik denk dat clubs als Chivas of Monterey Guti lachend voor 5 miljoen over willen nemen als ze op die positie iets zoeken en hij zelf ook terugwil. Hij staat er altijd goed op daar en anders is er altijd wel een Zuid-Europese middenmoter of laagvlieger te vinden. Ter vergelijking was Cagliari ook gek genoeg om Pereiro te nemen.

27 juli 2021 om 08:00

6 Mio is een wereldprestatie voor Rosario..

27 juli 2021 om 08:06

@ rannio Is ook gemeld door Eindhovens Dagblad een paar dagen geleden al.

26 juli 2021 om 22:40

Liever dat ze het bedrag investeren in een buitenspeler. Spits heb je Zahavi, Romero, Fofana en Vertessen. Middenveld zoals @rannio al zegt, toch druk genoeg. Als Mo verkocht wordt misschien Veerman? Of een nummer 10 uit de hoge hoed toveren.

26 juli 2021 om 22:43

Ik denk dat ze nog wel een spits erbij willen hebben, na Zahavi is er niet veel meer als je ervan uitgaat dat Gakpo en Madueke ook opgesteld staan. Fofana toptalentje hoor, maar gaat nog een jaar KKD spelen denk ik en Romero blijft een gokje.

26 juli 2021 om 23:31

Vertessen is eigenlijk ook een spits. En dan heb je eigenlijk 4 spitsen, en maar 2 buitenspelers (4 als je Doan en Bruma meerekent). Hopelijk Bruma verkopen, en dan nog 1 talent kopen op linksbuiten.

27 juli 2021 om 07:31

Vertessen vind ik tot nu toe tekort komen, dus daar kan je niet op bouwen.

27 juli 2021 om 10:52

Klopt, maar we kunnen hem niet beoordelen als hij als buitenspeler wordt gebruikt. Vorig seizoen tegen Ajax thuis was hij echt gevaarlijk. Vind hem zelf ook tekort komen hoor, maar is nog jong.

27 juli 2021 om 06:09

Hoezo vervanger? Is propper er bij niet genoeg? Dat is al een vervanger

27 juli 2021 om 11:36

Vervanger als in de ene speler gaat weg en om je selectie op peil te houden haal je dan een nieuwe speler erbij. Propper is ook binnen inderdaad. Maar toen was Rosario er ook nog. Propper vervangt in feite Fein. Dus Rosario moet je nog vervangen. Is toch niet zo heel erg moeilijk.

27 juli 2021 om 09:56

Adrian Fein heeft PSV niet binnengehaald. Hij heeft ook nauwelijks kansen gehad bij Roger Schmidt.

6 mil voor Rosario, top gedaan door PSV.

26 juli 2021 om 22:54

Volgens Rik zelfs 6m excl. bonussen. Dus kan nog wat bijkomen. Nooit echt kunnen overtuigen die jongen. Hopelijk gaat het hem daar beter af.

26 juli 2021 om 23:21

Niet mee eens.. hij heeft een periode heel goed gespeeld en zelfs oranje gehaald! Helaas kon hij dit niveau niet vast houden en doorzetten. Daarna krijgt hij in een jong team de band en is hij verzopen. Met de juiste begeleiding en omgeving kan deze jongen absoluut stappen maken. 6mio is een mooi bedrag voor PSV ik hoop echter dat er een doorverkoop% is afgesproken.. Kan zomaar een Botman scenario worden in France

27 juli 2021 om 07:48

Haha, wat is dit nu opeens? Sinds er geruchten rondgaan dat hij naar Nice zou gaan, is het opeens een degelijke speler met potentie. Ik heb denk ik afgelopen 3 jaar geen wedstrijd gemist en kan je vertellen, kwalitatief laat het niet over. Snap de vergelijking met Botman ook niet omdat die wel heel overtuigend speelde bij Heerenveen voordat hij de volgende stap maakte. Met Rosario’s mentaliteit zit het zeker goed, daarom werd hij altijd opgesteld. Maar laten we nou niet doen alsof die jongen goed kan voetballen, ik kan me die wedstrijden goed herinneren en al die blunders..

27 juli 2021 om 08:53

Eerlijk is eerlijk ik vind rosario ook al dik 2 jaar ruk spelen maar zijn debuutseizoen bij psv heeft hij het aardig gedaan hoor!

26 juli 2021 om 22:57

Volgens de leunstoel experts hier op VZ was De Jong gek om de 4 miljoen af te wijzen. Vreemd dat we weinig van die experts zien bij dit bericht. En inderdaad zoals je zegt 6 miljoen (exclusief bonussen) is een prima bedrag.

26 juli 2021 om 23:05

Ja goh, ik was er een van, maar ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die dacht dat er geen een club gek genoeg was meer dan 4 miljoen te betalen voor Rosario.

26 juli 2021 om 23:17

Misschien omdat jij, net als vele anderen, al geruime tijd de realiteit compleet uit het oog verloren bent inzake Rosario? Bedenk even waar spelers tegenwoordig voor verkocht worden, wie zijn zaakwaarnemer is en dat het niet alleen kommer en kwel was maar hij ook een prima periode heeft gehad bij PSV waardoor hij er intern uitstekend opstond (en ongetwijfeld dat daardoor ook bij buitenlandse clubs een stuk minder twijfels waren).

27 juli 2021 om 00:29

Ik vind het juist zo weinig. Deze speler was vorig jaar vaste basisspeler en volgens mij ook nog eens aanvoerder. Dan vind ik het gewoon een heel laag bedrag.

27 juli 2021 om 06:11

Of je kunt je iets minder druk maken over wat andere mensen vinden dat hij waard is…. Mooi bedrag voor hem

27 juli 2021 om 08:10

@Soccerfan_1 deed jij anders bij Malen ook. Wat fijn om te zien dat relativering gearriveerd is.

26 juli 2021 om 23:15

Top gedaan, nee zelfs een wereldprestatie 6 miljoen voor Rosario is ongekend..

Kan Feyenoord wat van leren. Zes miljoen voor zo een speler is meer als berghuis was. Man man man, wat een deal van PSV. Bij de plaatselijke FC zou hij nog banken..

26 juli 2021 om 22:39

Jahaaaa, Berghuis had een clausule.

26 juli 2021 om 22:52

Nou echt heh, zelfs Depay was 6 miljoen goedkoper.

26 juli 2021 om 23:25

Feyenoord heeft (als het goed is) ook een goed bod op Malacia gekregen. Wellicht dat Kokcu nog een mooi bedrag oplevert? Senesi zal ook op termijn een goede transfer maken, maar zou eerder het voorbeeld van Malen voordragen als je het hebt over leerzame transfer?!

27 juli 2021 om 08:39

Hala dat is echt de meest domme opmerking van de dag. Dit is domme duimpje scoren. Want als je een beetje had opgelet dan wist je dat Berghuis een clausule had. Ontopic goed gedaan van PSV, ik was altijd wel blij met Rosario, als hij speelde 🤣🤣

27 juli 2021 om 09:38

Wat een domme opmerking. Twee transfersituaties en spelers/posities die totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.

Toch een heerlijke deal hij PSV. Ik weet dat ik als supporter een andere visie heb dan het bestuur blijkbaar, maar heb al 2 jaar mezelf niet enthousiast kunnen maken voor deze jongen. Hopelijk pakt hij de draad daar weer lekker op. John de Jong, goed gedaan. Misschien Veerman voor een prikkie proberen?

26 juli 2021 om 22:47

Ik gun het hem wel en ik kan mij nog heeel goed herinneren dan Daley Blind ook werd afgemaakt in z'n eerste periode bij Ajax. Heb bij Rosario het gevoel dat er nog wel wat kan (in mindere mate hoor)

26 juli 2021 om 23:27

Hij werd natuurlijk niet geholpen door de tactiek van de coach afgelopen jaar.. Hem en Sangare naast elkaar is geen goede combi. IJverig als hij is gaat hij dingen doen waar zijn Kwaliteiten niet liggen.. Ziggo heeft de Franse Liga nu dus wel leuk dat er nog een Nederlander bij komt!

26 juli 2021 om 23:33

Dat is waar. Maar ook naast elkaar zag ik meer in Sangare, terwijl zijn passing echt nog niet top is/was. Rosario heeft gewoon veel dingen waar je jezelf als fan aan kunt ergeren. Inderdaad verkeerd gebruikt en ook nog eens werd er van hem verwacht de kar te trekken. Is voor hem ongelukkig verlopen.

Inderdaad benieuwd naar de Ligue 1, en Nice in het bijzonder. Van Stengs, Kluivert en Rosario zal er vast wel 1 verrassen komend seizoen.

27 juli 2021 om 00:13

Alsjeblieft zeg. We hebben genoeg spelers gehaald binnen de eredivisie die geflopt zijn. Lekker voor een buitenlandse of het geld in de kas houden.

27 juli 2021 om 00:23

Heb je een punt. Waar vroeger Strootman en Mertens bij Utrecht werden opgepikt, loopt er nu onder de buiten de top 4 echt weinig wat de stap kan maken naar de top van Nederland. Laatste jaren eigenlijk alleen Dumfries bij PSV denk ik?

27 juli 2021 om 01:10

Matusiwa zou nog wel kunnen denk ik

27 juli 2021 om 10:56

Itakura(marketing technisch ook interessant!), Veerman, Doekhi, Bazoer, Harroui zijn een aantal spelers die zeker nog een stap kunnen maken richting een Feyenoord/az in mijn opinie. Hypothetisch uiteraard..

6!!! Mooi bedrag zeg. Ik hoop van harte voor hem dat hij dat bedrag daar gaat waarmaken, maar ben uiteraard niet rouwig om zijn vertrek. Het ga je goed!

26 juli 2021 om 22:38

Super mooi bedrag. Dit heeft de Jong goed uit onderhandeld.

Rosario, Stengs, Kluivert, Dolberg. Leuke spelertjes, een beter dan de ander, maar daarmee ga je je niet voor de CL plaatsen in Frankrijk.

26 juli 2021 om 22:59

Waarom niet? Buiten PSG om heeft geen enkele Franse club een topteam. Ben wel benieuwd naar de Ligue 1 dit jaar, leuk dat Ziggo Sport het gaat uitzenden!

26 juli 2021 om 23:08

Omdat je het PSG sowieso niet lastig gaat maken, deze spelers hebben allemaal nog niks, maar dan ook niks echt bewezen. Ze hebben absoluut potentie, dat wel. Maar bij Lille (CL) en Olympique Lyon (vCL), die de overige 2 CL plekken vullen, zou ook geen enkele speler van het rijtje hierboven in de basis staan.

27 juli 2021 om 02:51

Voordat het seizoen begon dacht men dat Lille zo rond de achtste plaats zou hangen. Het kan verkeren hoor. Hadden we verwacht dat Sven Botman 35 miljoen waard zou zijn nu?

27 juli 2021 om 06:13

Psg heeft het anders afgelopen seizoen ook heel lastig gehad. Met absolute topspelers

26 juli 2021 om 23:32

Zou leuk zijn als ihatarren en Bazoer ook naar Frankrijk verhuizen?! Een goede competitie waar ze hopelijk de volgende stap kunnen zetten!!

Nice heeft geld teveel zo te zien haha! Goeie verkoop van PSV, opent dit ruimte voor Veerman? Zou ik persoonlijk niet doen.

26 juli 2021 om 23:31

Heerenveen wilt een kleine 10 mio had ik laatst ergens gelezen? Kan me niet voorstellen dat PSV dit er voor over heeft en zeker niet met van Ginkel en Prupper!

26 juli 2021 om 23:53

Heerenveen kan heel veel willen maar of dat ook gaat lukken vraag ik me af. Vraag me toch af of dat bedrag wel realistisch is voor Veerman. Natuurlijk moeten ze niet genoegen nemen met een paar miljoen, maar 6-8 miljoen lijkt mij toch wel het maximaal haalbare.

27 juli 2021 om 10:52

Mee eens, maar Veerman heeft een lang lopend contract en willen hem met alle liefde aan zijn contract houden. Joey zoekt niet voor niets de media op met zijn klaagzang dat hij het bedrag niet realistisch vindt. Wat overigens gek is, want je diskwalificeert jezelf hiermee en geeft toe dat je eigenlijk niet zo een bijzondere voetballer bent.. Ben trouwens benieuwd of iemand die verdediger uit Volendam nog oppikt die schijnt ook best goed te zijn?!

John maakt deze transferperiode een hele goeie indruk. Chapeau.

26 juli 2021 om 22:47

Top hè? Al had ik vorige keer geloof ik ook wel verwachtingen door Götze, Sangare en Max. Maar die hoeven zich nu niet aan te passen, het systeem is beter en we hoeven van de namen Rosario, Sangare, Mauro, Thomas en Guti niet 2 daarvan met elkaar op het middenveld te zien. Ziet er in mijn ogen echt goed uit dit jaar. Nog een paar dingetjes en de selectie is breed genoeg.

27 juli 2021 om 08:50

Komt allemaal uit de koker van Schmidt

Mooie transfer voor Rosario. Had dit seizoen weinig kans op speeltijd door de aanwezigheid van Propper, van Ginkel en Sangare dus hopelijk kan hij zich bij Nice opnieuw uitvinden. Zijn wereldgoal tegen Internazionale in de CL blijft in ieder geval bij mij hangen als herinnering.

Nice wil niet voor de knaken spelen lijkt het, wat hebben zij een matige transfer window zeg haha. Rosario, Stengs? Die TD moet wel ontslagen worden voor zulke bedragen.

26 juli 2021 om 22:45

Wellicht dat ze een enorme ontwikkeling doormaken onder galtier ala botman. Ze hebben echt wel talent en galtier heeft bij lille toch wel bewezen talent te kunnen ontwikkelen.

27 juli 2021 om 02:53

Ik zie het me eerder voor me dat Galtier daar kwam, vrije hand kreeg, en vervolgens allemaal eredivisie misfits gaat halen voor een prikkie omdat het kwartje met botman toevallig goed viel.

26 juli 2021 om 22:46

Stengs en Rosario 20 miljoen samen. Het is niet ondenkbaar dat ze daar opleven en voor een hoger bedrag zullen vertrekken. Zeker Rosario lijkt me geschikt voor de Franse competitie.

Heel veel succes. Alle trainers vonden hem belangrijk dus hij zou echt wel wat kunnen.
Hopelijk slaagt hij bij deze club.

Bedankt voor alles Pablo en succes in Nice! Hopelijk kan je het daar laten zien. Goed werk van John de Jong.

Veerman als vervanger??
Sterker dan een Thomas, Sadilec, Guiterezz ...
Kan wellicht een mooi middenveld met Van Ginkel en Propper vormen

26 juli 2021 om 22:47

Ja? Die speelt Gotze er wel even uit denk je? Wat Ihattaren niet lukt? Wat een onzin man, Veerman. Mooiweervoetballer die in balverlies - en dat is een belangrijk teammoment in het systeem van Schmidt - veel te weinig doet. Echt niet weer aan beginnen, dit soort duurkopen.

26 juli 2021 om 23:06

Inderdaad, ik snap echt totaal niet waarom zoveel met Veerman aan komen zetten. Hoop dat die zover mogelijk van Eindhoven verwijderd blijft.

26 juli 2021 om 22:48

En Gotze en Sangare banken voor Veerman?

27 juli 2021 om 06:14

Waarom een vervanger. Propper is gehaald. Hoeveel middenvelders wil je hebben zeg.

27 juli 2021 om 11:43

Soccerfan

Stel je weer deze vraag? Yep, een vervanger ja. Een speler gaat weg, en dat gat vul je op met een nieuwe speler. PSV zal doorgaan totdat ze denken dat ze een selectie hebben die op niveau zit. Zodat het totale niveau van de selectie hoog blijft. Zeg maar, zoals Ajax ook bezig was om zowel Berghuis als Sulemana te halen. Terwijl ze al ongeveer de drie beste buitenspelers van de eredivisie (op Gakpo en Madueke na) met Tadic, Neres en Anthony, onder contract hebben en ze per wedstrijd er maar twee op kunnen stellen. Snap je het nu?

27 juli 2021 om 08:58

Veerman is zo overrated, die kan het tempo niet eens aan.

6 miljoen voor Rosario is een werelddeal. Mocht dit doorgaan dan is dat met afstand het grootste wapenfeit van John de Jong tot dusver. Voor mij staat Rosario symbool voor het PSV van de afgelopen 3 jaar: lamlendig en zowel technisch als tactisch van een bedenkelijk niveau. Wat mij betreft is dit dan ook het einde van een tijdperk en gaan we weer verder met waar we voor de komst van Rosario als basisspeler al mee bezig waren: titels winnen. Met Van Ginkel of Propper op de plek van Rosario gaat het middenveld er echt gigantisch op vooruit.

26 juli 2021 om 22:55

Guti en Sadilek zijn toch we
Lichtgewichten hoor. Nu heb je op 10, mits Mo blijft (of vervanger halen als die weggaat), op de 10 positie 2 spelers (Götze, Ihatarren), daarachter Sangare Propper en Van Ginkel. Daar moet nog een goede verdedigend ingestelde middenvelder bij. Liefst een talent wat door kan groeien, want nu heb je alleen Madueke en Gakpo (Drommel als keeper waarbij je wat langer door kan misschien nog) als talenten in de basis elf.

26 juli 2021 om 22:56

Nou mag hopen dat ik die 2 matige spelers nooit meer in het PSV shirt hoef te zien. Een extra middenvelder is geen overbodige luxe. Hoop dat wanneer PSV een miljoen of 60 ophaalt ze toch nog een middenvelder, rechtsback en aanvaller kopen.

26 juli 2021 om 23:13

Ben het helemaal met je eens. Die 3 transfers kunnen, als ze aan de huidige goede selectie echt wat toevoegen, de periode van
John de Jong aan het roer tot een succes gaan maken.

Zie op RB het liefst een gearriveerde speler, had dan ook graag Svensson van AZ gezien, had gekund omdat je wist dat Dumfries wegging, en nog gratis op te halen ook. Dan Mwene als back-up op zowel links als rechts en daarachter de ruimte voor Oppegard en Sambo om zich te ontwikkelen.

Als aanvaller het liefst een buitenspeler, daar is het echt dun bezet. Omdat die waarschijnlijk niet in aanmerking komt voor een basisplek, het liefst een groot talent wat de plek van Gakpo/Madueke kan overnemen volgend seizoen.

Zelfde geldt eigenlijk op het middenveld. Kans is daar denk nog
kleiner op speeltijd met Propper, Van Ginkel, Sangare en Götze. Liefst ook hier een talent wat volgend seizoen kans maakt op de basis.

Mensen suggesties voor de drie posities?

27 juli 2021 om 09:45

Ondanks dat ik erg tevreden over Boscagli en Ramalho ben zou ik de komst van een grote, fysiek sterke verdediger toejuichen om het gebrek aan lengte achterin te compenseren. Hoop daarom dat PSV de interesse in Cesar Montes doorzet. In dat geval kun je bij blessures op t middenveld ook zorgeloos Boscagli als controlerende middenvelder doorschuiven, waar je verder met Propper, Van Ginkel, Sangaré en Thomas (Gutiérrez en Sadílek reken ik niet mee) al aardig in de opties zit.

Wanneer Ihattaren is opgehoepeld hoop en verwacht ik dat achter Götze Ledezma als aanstormend talent een veelgekozen stand-in gaat worden.

Dit is toch wel een beetje 'weet-je-nog-waar-je-was-toen-je-het-hoorde-mo... Wat een fantastisch nieuws zeg! Rosario weg en ook nog zes miljoen in het laatje. Niet persoonlijk naar die jongen toe natuurlijk, voor wie ik hoop dat Nice een mooi nieuw hoofdstuk wordt voor hem, maar ik heb me werkelijk kapot geergerd aan sommige delen van PSV de afgelopen jaren. Allereerst was ik vorig jaar al erg blij dat het blok Schwaab-Viergever eindelijk ten einde kwam, een totaal onwaardig stel centraal achterin waarmee drie jaar subtopniveau werd getolereerd. En het komisch duo Hendrix en Rosario was me ook jarenlang een doorn in het oog; balletje breedspelers die als brekers totaal geen rol hadden in behoorlijk aanvallend voetbal. Met Hendrix vertrok het ene deel vorig jaar al, met Van Ginkel en Propper kwamen de vervangers al en nu Rosario weg is, kan er zelfs nog ruimte komen voor nieuw, beter talent.

Ongelooflijk dat Nice gewoon 6 miljoen neertelt. Die lui zijn vast nog dronken van de champagne van de eerdere transfers deze zomer.

27 juli 2021 om 06:19

Dat hij bij psv niet past wil niet zeggen dat hij ook niet bij andere clubs past.

27 juli 2021 om 09:46

Met balletjes breed op het middenveld maak je nergens assists hè? Nee gekheid, hopelijk bloeit ie daar op, maar het blijft een erg matige speler. Vier jaar nauwelijks ontwikkeling gezien.

27 juli 2021 om 11:51

Gomes

Misschien is jouw suggestie om een stevige LCV te halen wel de allerbeste manier om het middenveld van PSV een boost te geven. Want als je eindelijk weer een stevige CV hebt waar je echt van op aan kan, dan kan Boscagli naar het middenveld. De plek waar die jongen echt zóveel beter tot zijn recht komt en een veel minder grote liability is dan hij is als CV. Het zou in feite twee vliegen in één klap zijn.

Ook eens met wat je hierboven zegt over Ledezma. Zo zonde dat die jongen geblesseerd raakte, was echt onder de indruk van hem.

Maar dat we af zijn van het 'blok' (aan ons been) Hendrix/rosario/schwaab/viergever, dat is inderdaad een hele prettige en fijne gedachte zeg! Al moet ik wel vermelden dat ik me nogal stoor aan het negativisme rond Rosario. Tuurlijk, die jongen heeft laatste seizoenen weinig laten zien, maar altijd keurig gedragen, altijd professioneel ondanks dat hij met name door eigen supporters met de grond gelijk gemaakt werd (en zie daar in het tijdperk van social media en verongelijkte geestjes maar eens om te komen), en gewoon altijd zijn best gedaan. Dat beste was niet goed genoeg voor PSV, maar om hem dan zó af te zeiken als met hem is gebeurd, dat ging mij echt veel te ver soms. En ja, nogmaals, ik was ook klaar met hem. Maar wat die jongen over zich heen heeft gekregen allemaal, daar lusten de honden echt geen brood van.

Goed gedaan van PSV zeg! Ben benieuwd of er nog een vervanger komt en wie dat dan zou zijn. Misschien bij Heerenveen kijken voor Veerman?

Dat doet de Jong toch erg goed hoor!! 6 miljoen voor Rosario vind ik erg veel geld! Wat ze voor Stengs hebben betaald vond ik ook aan de forse kant. Misschien hebben ze nog 25 miljoen liggen voor Senesi, is Feyenoord ook meteen uit de brand!

Dit lijkt me inderdaad wel marktconform, prima voet bij stuk gehouden. Aan de ene kant wil ik nu graag versterkingen zien, aan de andere kant hoop je toch dat sommige spelers op de bank een opleving krijgen, inclusief sommige jeugdspelers. Misschien een aanvaller erbij zou geen overbodige luxe zijn of een aanvallende middenvelder, maar die zal dan ook genoegen moeten nemen met een niet directe basisplek. Blijft lastig.

Ik heb me vaak dood geïrriteerd aan Rosario omdat het altijd zo vrijblijvend en soft was. Net zoals ik dat eerder had bij Narsingh en Brenet. Maar ik gun Rosario deze stap van harte. Ik hoop dat hij het daar goed zal doen en helemaal op zijn plek zal zijn. Het is in ieder geval een prachtige stad met een prachtig stadion. Verder moeten we eens stoppen met zo afgeven op Rosario! Er zijn weinig spelers die beter in de groep liggen. Verder kan hij er niks aan doen dat hij zo vaak werd opgesteld en ook nog eens aanvoerder werd. Ik zal hem niet missen bij PSV maar sinds die docu op NPO over het leven van een piepjong Rosario heb ik een sympathie voor hem.Edit: Haal aub geen vervanger binnen. Wat Rosario kan dat kan Mauro Jr sowieso ook. Zolang Boscagli/Mauro/Thomas/Sadilek/Guti/Doan/Rigo/Ledezma er nog rondlopen hoef je Rosario echt niet te vervangen. Steek dat geld liever in een paar buitenlandse talenten van 16-19 jaar die er over een jaar of 2 kunnen staan. Mischien is het voor Guti en Bruma ook eens een idee over te stappen op Raiola.

Weer een Nederlander bij nice goed om te zien!

26 juli 2021 om 23:12

Of je daar blij mee moet zijn, nee, in mijn ogen geen verteringen voor Nice, Kluivert Stengs nou Rosario wordt Nie eerder zwakker van dan sterker.

Dit lijkt me het best voor zowel Rosario als PSV. Hij was al geen hele bijzondere voetballers en was ook nogeens de pispaal van Eindhoven. Zelfs als het niet zijn fout was kreeg Rosario de schuld. Hopelijk kan hij bij Nice een nieuwe start maken, hij is sterk zat voor de Franse competitie en een prima balafpakker. Misschien niet de middenvelder die PSV nodig had maar niet zo slecht als veel mensen zeggen.

De foto zegt alles. Alsof hij net is gewekt in het vroegst van de morgen. En dan die aanvoerdersband om zijn arm. Ik ben heel blij voor PSV dat ze van hem zijn verlost (of ja verlost, het probleem was dat hij gewoon onterecht steeds in de basis stond) maar ik vind het toch wel een pijnlijk moment dat hij in de Ligue 1 gaat spelen en niet ergens in ene Oost-Europese competitie.
Vroeger werd je in Frankrijk als Nederlander aangesproken, ging het altijd over Sneijder en van Persie, zij leren nu de meest schandalige voetballers uit ons land kennen. Ach ja.

Ik zou zeggen haal Jetro Willems. Kan zowel op het middenveld als ook eventueel als back fungeren.

Hij leert nog wel iets van Overmars, knap gedaan!

John de Jong doet het goed hoor!

PSV begint een mooi ploegje te worden zo.

Wat een super transfer voor PSV. Een hoop geld voor een speler zoals Rosario

6 miljoen voor Rosario. En ik maar denken dat de huizenmarkt op hol geslagen was.

Wie dit voor elkaar heeft gekregen bij PSV verdient een standbeeld!

Hier dient de Jong toch alle lof voor te krijgen. Als er inderdaad 6 miljoen wordt afgetikt is dat een heel mooi bedrag. Die centjes zijn wel welkom. Nu nog Dumfries en Sadilek verkopen en je hebt investeringsruimte voor nog een kwalitatief goede speler.

Prima deal lijkt me. Ik heb nooit echt wat gezien in Rosario. Dat ie aanvoerder was vond ik al helemaal bizar met zijn uitstraling (zowel op het veld als voor de camera).

27 juli 2021 om 16:16

Ach, hele mensenmassa’s die de leidersrol ook niet direct zouden toeschrijven aan een Strootman, terwijl deze wordt geroemd door teamgenoten. Wel eens dat ik de kwaliteit er ook niet af zag spatten, maar al die kritiek verdient hij ook niet.

28 juli 2021 om 16:15

Strootman praat al een stukje makkelijker dan dat hij dat deed vind ik. Naar mijn mening is de rol als aanvoerder niet alleen binnen de spelersgroep belangrijk, maar ook als 'uithangbord' naar de buitenwacht via de media en op het veld richting bijv. een scheidsrechter. Ik heb niet zozeer kritiek op hem, voornamelijk omdat hij niet beslist wie aanvoerder wordt. Met betrekking tot de voetballende kwaliteit, tja redelijk gemiddeld naar mijn mening. Niks bijzonders en ik verwacht geen wonderen van hem in de toekomst.

Verschrikkelijk verguisd deze man, erg jammer. Op en top prof, nooit gezeik, hard werken. Ik gun hem deze mooie stap wel, hopelijk kan hij daar knallen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren