Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind kijkt vragend naar perschef Oranje: ‘Is dat iets wat intern blijft?’

Laatste update:

Daley Blind stak vrijdagmiddag op het persmoment van het Nederlands de loftrompet over Memphis Depay. Volgens de veelzijdige verdediger is de aanwinst van Barcelona inmiddels uitgegroeid tot een onmisbare schakel in het elftal van bondscoach Frank de Boer. Ook assistent-bondscoach Ruud van Nistelrooij was lovend over de ontwikkeling van Depay als aanvalsleider van Nederland.

"Het is een geweldige speler", deelde Blind een compliment uit aan Depay tijdens de persconferentie van vrijdag. "Hij heeft in veel wedstrijden al laten zien hoe belangrijk is. Het is een speler met veel kwaliteiten, die ook nog eens altijd aanspeelbaar is. Hij kan magische doen en zorgt voor ontzettend veel doelpunten en assists. Ik ben blij dat hij het zo goed doet. Hij heeft echt een spurt doorgemaakt. Memphis beschikt over zoveel individuele kwaliteiten dat hij op elk moment in de wedstrijd bepalend kan zijn. Net als Georginio Wijnaldum heeft hij ontzettend veel werklust, dat is ontzettend belangrijk voor het team", gaf Blind mee aan zijn collega-international.

De later aangeschoven Van Nistelrooij deelde de mening van Blind over de rol van Depay binnen Oranje. "Memphis is een jongen bij wie ik een bepaalde focus zie. Hij heeft duidelijk bewijsdrang om de beste te zijn, samen met het team waarin hij speelt. Dat is mooi om te zien, hoe hij dat etaleert op het veld." Volgens de rechterhand van De Boer is Depay ontzettend leergierig. "Hij is hongerig en stelt altijd vragen. Hij heeft een zware knieblessure overwonnen en is nu heel belangrijk voor het nationale elftal. En wij genieten daarvan. Hij is begonnen als vleugelaanvaller, maar heeft zich fantastisch ontwikkeld als nummer negen. Over die details praten we dan ook, al hoef ik hem niet te vertellen hoe hij moet voetballen. Het gaat dan meer over het afmaken van kansen", aldus Van Nistelrooij.

Tijdens het persmoment kreeg Blind overigens niet alleen vragen over Depay. Simon Zwartkruis van Voetbal International wilde weten hoe er in de spelersraad van Oranje wordt omgegaan met de diverse maatschappelijke kwesties die tijdens het EK spelen. De verdediger leek niet gelijk een antwoord te weten en keek eerst vragend naar perschef Bas Ticheler. "Is dat iets wat intern blijft?", vroeg Blind zich eerst hardop af, om vervolgens wel gewoon een antwoord te geven. "Er zijn genoeg ervaren jongens in de selectie, maar ook jongere spelers zoals Matthijs de Ligt die in de top spelen. En we hebben ook nog Marten de Roon, Georginio Wijnaldum en mijzelf. Zo hebben we wel een mooi groepje bij elkaar", verduidelijkte Blind, die tevens inging op de rol van Van Nistelrooij bij Oranje tijdens dit EK.

"Vanaf het begin van het trainingskamp is Ruud bezig met het overbrengen van toernooi-ervaring", legde Blind de inbreng van de oud-aanvaller uit. "Veel jongens hebben geen ervaring op een groot toernooi, ik heb zelf ook nog maar één toernooi (het WK van 2014, red.) meegemaakt. Aan die tips hebben wij als spelers veel en Ruud helpt ons daar op een fantastische manier bij", zo besloot de Oranje-verdediger.

Zie jij Oranje de kwartfinale bereiken op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe vaker ik sommige journalisten zie hoe meer ik het beroep overschat vindt. Dan denk ik echt bij mezelf is hier nou echt een opleiding voor nodig om de vragen te stellen, die sommige journalisten stellen.

25 juni 2021 om 15:23

Ik denk soms dat je betere interviews krijgt als je gewoon een microfoon onder de neus van een voetballer duwt en dan zegt: 'vertel'.

Sterker nog, dat zie ik Hans Kraaij jr wel eens doen en dat werkt gewoon. Die voetballers hebben genoeg inhoudelijke dingen over voetbal te zeggen, die moet je gewoon lekker hun verhaal laten doen. Die irritante vragen, waarmee de journalisten naar spraakmakende antwoorden vissen en waar die voetballers dan weer volgens hun media training op antwoorden, kan je beter gewoon achterwege laten.

25 juni 2021 om 15:25

Heb het hier al vaker gezegd. Sportjournalistiek stelt ook gewoon geen reet voor. Hoewel ik me af en toe ook verwonder van het niveau van de vragen bij de corona persconferenties, als er weer iemand iets vraagt dat 5 minuten daarvoor uitgebreid behandeld is...Maar in de NBA vind ik het al helemaal mooi, met van die kleine interviews in de rust met een speler of coach. "Jullie staan 10 punten achter? Wat gaat er mis?" En dan kun je de cliché antwoorden al opnoemen. Dat dieptepunt hebben we in ieder geval nog niet bereikt in het voetbal.

25 juni 2021 om 15:29

Daar wordt ik inderdaad ook echt moe van wat gaat er mis? Of waarom hebben jullie verloren? Dan krijg ik altijd het idee volgens mij heb je nog nooit tegen een bal getrapt, als je zulke vragen stelt.

25 juni 2021 om 15:46

Is ook waarom ik niet zo veel heb met analisten in de studio. Dan moet er al iemand zitten die het heel anders benadert, zoals Schreuder laatst. Die naar andere dingen kijkt, anders herkauwen ze gewoon wat wij net ook allemaal zelf hebben gezien. Zelfde met die vraag. Waarom hebben jullie verloren? Dat heb je toch gezien? Stel dan gewoon geen vraag.

25 juni 2021 om 15:28

Nee, hier is echt absoluut geen opleiding voor nodig. Vroeger was een journalist iemand die alles uitzocht, je alle informatie gaf die je wilde en beschouwend schreef, zodat wij zelf een mening konden vormen. Nu is het sensatie zoeken, vragen stellen waar hun mening al in zit en mee lullen met wat de massa wil. Ik walg van alle vragen over statements. Wie heeft er bedacht dat voetballers statements moeten maken? Wie heeft er bedacht dat als ze dat niet doen, ze niet deugen? Laat statements en oplossingen op deze gebieden lekker over aan de politiek, die hebben daar dan weer een opleiding voor gehad. Al vraag ik me daar dan ook weer af of dat wel zo is..

25 juni 2021 om 16:25

Dat weet ik niet hoor. Roddels en tabloidgedoe bestaan al heel lang, maarja als je vroeger de Privé tegenkwam liet je m liggen en dan hield het ook wel op, maar nu kan je altijd zien wat trending is; het zogenaamde sensatienieuws, omdat dat nou eenmaal is wat veel mensen willen lezen. Dat is altijd al zo geweest dat is nu slechts duidelijker geworden. Daarnaast bestaat er zeker nog ijzersterke onderzoeksjournalistiek. Kijk maar naar de Volkskrant, Trouw, NRC, Nieuwsuur en Eenvandaag laat ook veel achtergronden zien. De beeldvorming over media is tegenwoordig misschien wat anders, maar er is voor ieder wat wils.

25 juni 2021 om 17:08

Valt erg tegen hoor, die kopen het meeste van hun nieuws ook. Het is een hele hoop propaganda, een berg kopieernieuws van poppetjes die het internet doorpluizen, hierdoor zie je meestal ook dat het meeste nieuws komt uit landen waar ze de taal machtig zijn en dus heel veel nieuws uit Engeland en de VS terwijl er overal wel wat gebeurd wat minstens zo interessant is. Ze bestaan nog wel, de journalisten, maar het zijn er niet veel meer. En die Zwartkruis had gewoon geantwoord moeten worden, dat ze over bepaalde dingen intern praten, dat het voornamelijk hun taak niet is, want we zijn een voetbalteam, maar dat als er nieuws is ze dat zelf naar buiten brengen dis dat zulk soort vragen niet meer gesteld hoeven worden, dat ze hopen dat de vele sportjournalisten relevante vragen kunnen stellen zodat het volk goed geïnformeerd blijft over de status van het team, de aankomende wedstrijden etc. Je moet ze wel even top hun nummer zetten want ander blijft deze onzin doorgaan.

Stop met van onze voetballers politieke leiders te maken. Ja, ze kwamen ooit op tegen racisme. Maar impliceert dat direct een morele verplichting om alles aan te kaarten wat er is? Om elke keer je overal tegen uit te spreken? Om bij elk land, elke situatie en elke hype statements te maken? Het gaat nu alleen maar om randzaken en niet om voetbal. Ik wil diepe vragen over de Tsjechen, het gebrek aan diepgang dat er soms is en de omschakeling van aanval naar verdediging die vaak minfer is.

25 juni 2021 om 15:33

Precies! Het zijn topsporters geen politieke leiders. Ik heb het idee dat sinds de rel met VI Derksen en Co constant de voetballers aan het najagen zijn om hun eigen foute uitspraken te bagatelliseren.

25 juni 2021 om 15:57

Ze hebben het ook wel een beetje aan zichzelf te danken. Ze hadden die flauwe boycot gewoon in moeten trekken. Zij wilden zo graag maatschappelijk betrokken zijn en dan krijgen ze nu dit. Terwijl ik me heel goed in kan denken dat die spelers het vrij weinig boeit wat er in Hongarije gebeurt of wat er in Qatar gebeurt.

Johan derksen is natuurlijk zelf ook hypocriet bezig. Er zullen vast momenten in zijn leven zijn geweest dat hij blind zo'n miljoenen contract in Quatar had getekend. Hetzelfde geldt natuurlijk voor 90% van de normale burgers.

25 juni 2021 om 16:07

Het grappige van Qatar is dat er zoveel Nederlandse bedrijven enorm veel zaken doen met het land maar daar hoor je heel weinig over. 1 van de grootste Nederlandse bedrijven is gevestigd in Qatar, Unilever. Als je de voetballers zo graag op hen vingers wil tikken dat ze daar gaan voetballen vind ik dat je nog harder mag uitspreken op dat soort bedrijven waar miljarden in omgaan. Daar hoor je de VI achterban niet over. Nogmaals ik vind dat Derksen & co constant hun eigen foute uitspraken aan het bagatelliseren zijn en een soort heksenjacht zijn begonnen op Oranje vanwege de boycot.

25 juni 2021 om 16:55

Over welke foute uitspraken van Derksen heb je het dan? Want Qatar heeft hij bijvoorbeeld altijd veroordeeld.

26 juni 2021 om 09:55

Die bedrijven hebben niet iets geboycot voor ongelijke behandeling om vervolgens geld en roem te gaan vergaren op een toernooi wat is gebouwd op dode slaven. Niet dat we die bedrijven niet moeten aanpakken verder. Wat die doen kan ook absoluut niet

25 juni 2021 om 15:38

Ja, daag jan. Als iets of iemand héél stellig is over een bepaalde maatschappelijke kwestie, dan mag men gerust vragen stellen over relevante zaken. Zeker als ze actueel zijn. Daarnaast werd niet gevraagd om de mening van iets, maar blijkbaar bespreken ze zulke zaken met de spelersraad en is het normaal dat daar een algemene vraag over gesteld wordt.

25 juni 2021 om 15:54

Je kunt niet van de spelersgroep verwachten dat ze veel inhoudelijke kennis hebben over de ontwikkelingen in de Hongaarse wetgeving en de Hongaarse cultuur. Er zijn ook Nederlandse politieke partijen die pleiten voor een traditionele gezinssituatie en tegen het homohuwelijk zijn bijvoorbeeld. Ik begreep de racismekwestie wel, daar het sommige spelers en medespelers ook persoonlijk aangaat.

25 juni 2021 om 15:41

Inderdaad zeg. Zelfs in dit artikel zat ik helemaal in de flow van het EK Voetbal(!) , hoe er nieuwe leiders opstaan in de groep. De groei van Memphis en hoe Van Nistelrooy met hem in de weer is. Hoe Ruud door de spelers als meerwaarde wordt gezien. En dan komt die lulhannes van een Zwartkruis weer aanzetten met het bredere maatschappelijk perspectief. Laat die gasten lekker in hun prestatiebubbel. En ons als fans lekker in onze EK bubbel. Zo lang het duurt wil ik genieten van die positieve flow en dat er wat moois groeit.

25 juni 2021 om 16:18

Dat is het probleem met zo nadrukkelijk een standpunt innemen tegen iets. Je zal het moeten blijven doen, kan niet verslappen en zeker niet verschuilen. Dat is dan ook direct mijn probleem. Zo als de heren wijnaldum en Depay zich nu gedragen krijgt het snel het label selectieve verontwaardiging. Zijn ze zelf schuld en hadden ze maar beter na moeten denken voor ze begonnen. Daarom was ik er vanaf dag één ook falicant tegen. Alla Dumfries meelopen bij een blm demonstratie is tot daar aan toe, maar openlijk uitspreken over een van de gevoelige onderwerpen, maakt dat je bedachtzaam moet zijn op ze allemaal. De ene helft heeft hoop en de andere helft zit klaar om aan je stoelpoten te zagen en je weg te zetten als hypocriet/selectief. En het is verdomd pijnlijk dat wijnaldum er afgelopen jaar pas achter komt en dan ook nog zo zwaar beledigd doen tegen journalisten, als het tot uiting komt. Hij had echt veel beter moeten weten.

25 juni 2021 om 16:57

Ik vind persoonlijk dat het in Hongarije niet om politieke statements gaat maar om mensenrechten. Dat gaat veel en veel verder. Iedereen kijkt op dit moment naar de voetballers, dus ja, ze zouden daar best een standpunt over in mogen nemen. We hebben het niet over de hoogte van de BTW in een land.

25 juni 2021 om 17:17

Echt niet normaal.

Ik denk dat ik maar buiten bij de EU top in Brussel ga staan met een bordje om aandacht te vragen voor het voetbal op het EK.

25 juni 2021 om 17:38

Volledig mee eens. Het interesseert me net zoveel wat mevrouw G of meneer R vindy van zaken bij het voetbal
Jurgen Klopp heft dit vorig jaar heel duidelijk gemaakt toen ze hem vroegen over corona en advies.
Stel me daar geen vragen over ik ben trainer geen deskundige op dit gebied

Ik heb het idee dat Memphis moedwillig veel veren in z'n reet worden gedrukt omdat hij dit blijkbaar nodig heeft. Komt zo vol van vertrouwen over maar bij één verkeerde eerste aanname speelt hij structureel slecht.

25 juni 2021 om 15:46

Op basis van wat? Blind doet dit moedwillig, want.....? Hij heeft het blijkbaar nodig...blijkbaar, door wat?

25 juni 2021 om 16:28

Doordat ik altijd zie dat iedereen praat over Memphis alsof we het hier over iemand met de kwaliteiten van Van Persie, Kluivert, Van Basten of Van Nistelrooy hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Memphis een prima speler op bepaalde punten. Z'n statistieken zijn goed, maar die aannames van hem joh.. Hij heeft niet veel minder harde voeten dan Dumfel Demfries. Hij heeft leuke aangeleerde trucjes, maar ik zie hem nooit een bal verfijnd doodleggen of een stuiterbal onder zich houden zoals Frenkie dat kan of zoals puur technische voetballers dat kunnen.

25 juni 2021 om 16:40

Oke. Dat zijn geen antwoorden op de vragen, maar ik hoor je. Ik ben noch pro noch anti-Depay. Als hij het op zijn heupen heeft kan hij fantastisch voetballen en dan is hij in zijn eentje in staat om de ploeg waar ik voor supporter kampioen te maken. Ik supporter Oranje.

25 juni 2021 om 16:49

Door zijn aanname met die van Dumfries te vergelijken, geef je duidelijk al aan dat je iets tegen hem hebt. Misschien vaker Oranje kijken als je hem nooit een bal hebt zien doodleggen. Wij hoeven niet allemaal fan van Memphis te zijn, maar het is opvallend dat veel vz leden als jij hun best doen om zijn kwaliteiten te ontkennen en naar beneden te praten.

25 juni 2021 om 17:44

Iets tegen hem heb? Omdat ik z'n eerste aannames vaak slecht vind? Wat een rare conclusie. Ik kijk naar basistechniek. Bij hem oogt - let wel 'oogt' - het houterig. Zoals dat bij Cristiano Ronaldo ook houterig oogt ten opzichte van Lionel Messie of Ronaldinho, bijvoorbeeld.

'leden zoals ik' nog wel. Jeetje. Bepaalde voetballers mag/kan je blijkbaar niet bekritiseren zonder ze te haten of iets dergelijks. Ik mag de voetballer Memphis niet omdat ik z'n aannames slecht vind voor een speler van zijn niveau. Oke dan.

26 juni 2021 om 09:26

Hij is gewoon een excentriek type waar mensen moeite mee hebben, maar ja niemand is perfect toch?! Wel een op en top sportman die vol voor z'n vak leeft en z'n teams optilt naar een hoger niveau en dat is toch waar het om gaat wat voetbal betreft. En zoals eerder gezegd hij heeft nog nooit iemand wat aangedaan dus zon moeilijke jongen zal het ook wel weer niet zijn op het moment. Ik ben zelf over het algemeen ook aardig correct, maar houdt wel heel erg van hardstyle. Zo heeft iedereen wel z'n gekkigheid.

Misschien kunnen we om de 2 jaar een EK organiseren en het ene EK gaat om het voetbal en in het andere EK kunnen bv. Wijnaldum en Depay in debat gaan met spelers van Tsjechië omtrent maatschappelijke kwesties.

Ik word een beetje moe van constant dat opdringen van allerlei maatschappelijke kwesties alsof Blind onze minister president is. Als het problemen omtrent voetbal zijn a la, maar niet iets als homorechten in Hongarije.

25 juni 2021 om 15:53

Wat dacht je van alleen de wedstrijden bekijken

Ziet zat wedstrijden van Wijnaldum waar hij alleen een beetje mee hobbelt. Het is geen dragen speler maar een dienden speler. Als we over de Depay alleen maar zeggen hoe goed hij is gaat we nog geloven ook. Valt allemaal wel mee. We gaan het zien de komende wedstrijd.

Is dit het moment om over maatschappelijke kwesties met de spelers te praten. Zouden we ze niet beter kunnen uitnodigen om er over te praten , laat ze nu lekker bezig houden met voetbal.

Memphis kan zo nog een wedstrijd van Oranje uit het niets beslissen, maar het is al een tijdje geleden dat hij dat heeft gedaan. Tot nu toe worden we gedragen door onze verdediging, Wijnaldum en de Jong. Wat helemaal prima is overigens.

Het gaat niet over de spelers,maar het spel.Ook al hebben miljoenen Nederlandse supporters gesmeekt voor 4 3 3,de Boer wist het beter.Dan komt hij met zijn sprookjesverhaal,ik wilde naar 4 3 3 gaan maar toen was het te laat.Misschien hebben miljoenen supporters en tientallen experts toch gelijk gehad.En dan als een klein kind zeggen .Ja,ik wou naar dat systeem gaan.Een paar maanden te laat.Weg met de man die van zoveel sterren,een puinhoop kan maken.Dat is ook een kunst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren