Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer wijzigt basiselftal Oranje op twee plekken tegen Noord-Macedonië

Laatste update:

Frank de Boer gaat zijn basiselftal op twee plekken wijzigen voor de wedstrijd tegen Noord-Macedonië, zo heeft hij zondagmiddag te kennen gegeven tijdens de persconferentie. Om welke plekken het gaat, wil de bondscoach niet zeggen. Oranje staat maandagavond om 18.00 uur in de Johan Cruijff ArenA voor de laatste poulewedstrijd, maar is als groepshoofd al verzekerd van de volgende ronde. Macedonië is door de nederlagen tegen Oostenrijk en Oekraïne uitgeschakeld.

De Boer wilde zondagmiddag niet ingaan op de spelers die tegen Noord-Macedonië hun basisplek moeten afstaan. "Ik denk dat wij genoeg ruimte tussen de volgende wedstrijd hebben om op volle sterkte de achtste finale in te gaan", aldus de bondscoach. "Anders is die rustperiode wel heel erg lang. En ik denk dat we nog wat dingen kunnen verbeteren. Ik denk dat beide aspecten belangrijk zijn." De Boer is van mening dat de afstemming in de voorhoede beter moet. "Alles kan beter. Zoals het in de verdediging beter kan, kan het in de aanval ook beter. Met name tegen Oostenrijk hadden we het beter kunnen doen in balbezit. De afstemming kan beter. Diepte maken, ruimte voor elkaar maken. Dat wil ik graag zien morgen."

Wel verklapte De Boer dat hij tegen Noord-Macedonië vasthoudt aan het systeem met drie verdedigers. "Dat gaan we handhaven", zo vertelde hij. De kans bestaat dat Marten de Roon maandag op de bank plaatsneemt. De middenvelder staat op scherp en is bij een gele of rode kaart geschorst. "Uiteindelijk heb ik wel een idee gehad wie ik zou willen laten starten. Tuurlijk hebben de spelers een idee hoe ze het willen invullen en ik praat met ze, maar ik ben niet afgeweken van mijn idee."

Dat Oranje als groepshoofd doorstoot naar de achtste finales staat dus vast. Het is nog niet bekend wie daarin de tegenstander zal zijn van Nederland. "Wij hebben niks meer in eigen hand", vertelt De Boer. "Wij zijn de winnaar in de poule en weten onze route naar de finale. That's it. Als daar een sterke tegenstander uitrolt, dan is dat zo. Wij willen toch naar de finale, dan moeten we elke wedstrijd winnen. Dus ook tegen op papier moeilijkere tegenstanders. Daar kan ik me nu niet echt meer druk om maken. Ik kan daar heel spastisch en moeilijk over doen, maar ik heb er geen invloed op. Laat maar zitten, we zien het wel."

De Boer ging bovendien in op het slechte strafschoppengemiddelde dit EK. Tot dusver zijn er meer strafschoppen gemist (5) dan verzilverd (4). Ook Gerard Moreno slaagde er zaterdagavond namens Spanje niet in om te scoren vanaf de stip tegen Polen (1-1). Dat maakt dat alleen Memphis Depay, Cristiano Ronaldo, Patrik Schick en Emil Forsberg tot op heden hebben gescoord vanaf elf meter. "Ik heb er geen idee bij", antwoordt De Boer op een vraag hoe het kan dat er zoveel strafschoppen gemist worden. "Gewoon slecht genomen steeds. Het is wel opvallend natuurlijk. Wij hebben er de vinger nog niet op kunnen leggen. Misschien wordt het wel heel goed geanalyseerd door de technieken die er tegenwoordig zijn."

Nu alle landen twee keer in actie zijn geweest kan de balans langzaam worden opgemaakt, al durft De Boer nog niet te voorspellen wie de grote favoriet is dit EK. "Eerst vonden we Duitsland niks, nu is Duitsland weer een van de favorieten. Engeland begon heel goed en had een mindere wedstrijd tegen Schotland. Italië maakt misschien wel de meeste indruk op dit moment van de toplanden. Het is zo vergankelijk. De ene keer kan je er niks van en niet veel later hebben mensen hoop dat we de finale kunnen halen. Er zijn zoveel landen. Als het er echt om gaat, zullen ze er allemaal staan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk dan Malen en Gravenbergh.

20 juni 2021 om 14:00

Ik snap die wens om Gravenberch niet. In ieder geval niet op de plek van De Roon. Dat kan hij namelijk totaal niet. Verder vind ik hem dit EK zwaar laks invallen en veel minder inzet op het veld tonen dan de anderen. Waarom zou hij dan meer minuten verdienen? Hij heeft zeker talent, maar zal echt meer inzet moeten tonen. Dan zet ik liever Koopmeijners of Klaassen erin...

20 juni 2021 om 14:07

Hij is 1 keer ingevallen. Wat flauw om hem dan enkel en alleen op die wedstrijd te beoordelen. Gravenberch lijkt mij tegen N-Macedonie vrij logisch. De Roon is geschorst en is toch wel een belangrijke schakel in dit systeem. Helemaal in de volgende ronde(s).

20 juni 2021 om 14:14

Nog al een voorbarige conclusie op basis van 1 invalbeurt van een klein kwartiertje moet ik zeggen. Hij viel niet super in ofzo maar zwaar laks is ook weer overdreven hoor. Heeft wel zo'n laconieke flair a la Pogba over zich heen, zijn hele loopje. Maar dat betekent niet direct dat hij zijn best niet doet, zo oogt het altijd bij hem. Ik zou hem best i.p.v. De Roon willen zien, juist omdat je tegen Macedonië niet echt een erg verdedigende 6 nodig hebt. Als het nou een sterker land was geweest had ik eerder voor Koopmeiners of Klaassen gekozen.

20 juni 2021 om 14:36

Klaassen als 10 en dan Wijnaldum en de Jong als cm zou ik ook mooi vinden. Veel mensen zien denk ik gewoon liever net iets meer voetbal in het elftal.

20 juni 2021 om 15:38

Klaassen komt echt te kort voor een basisplaats in het Nederlandse elftal. Kan de aanvallers niet wegsteken, is meer een extra aanvaller en dat heeft het Nederlandse elftal totaal niet nodig. Dus nee bedankt, ik denk dat nagenoeg niemand Klaassen graag in de basis ziet op een hoog Ajaciedengehalte na.

20 juni 2021 om 17:20

"Wat flauw om hem dan enkel en alleen op die wedstrijd te beoordelen. "

Waar moet je hem anders op beoordelen? Je moet je kansen pakken en dat heeft hij niet overtuigend gedaan.

20 juni 2021 om 14:32

Ik denk persoonlijk dat die De Ligt en/of Blind rust gunt gezien hun recente blessures. Of misschien Frenkie.

20 juni 2021 om 14:51

Blind heeft juist wedstrijden nodig. Heeft sinds Gibraltar precies 1 uur en 3 kwartier gespeeld. Dus daar kan makkelijk een uur bij. Ik denk zelfs dat ze voor 75 minuten gaan nu. Dan kan hij in de knock-out fase gewoon 90 minuten spelen.

20 juni 2021 om 15:00

zou graag gapko zien spelen. Was zo super bij jong oranje

20 juni 2021 om 15:29

Ja tuurlijk 3 middenvelders die lekker veel naar voren vliegen en de verdediging aan hun lot overlaat. Mensen beseffen niet hoe belangrijk een de Roon dan is. Gravenberch is ook een die meer naar voren vliegt dan verdedigt.

Hopelijk Malen en Gravenberch erin, eens kijken hoe dat loopt.

20 juni 2021 om 14:13

Ik denk dat juist tegen Macedonië weghorst moet blijven staan. Veel ruimte om te rennen voor malen zal er niet zijn… ik denk dat blind of de ligt de ander is naast de Roon.

20 juni 2021 om 15:36

Malen is dan ook wel beter dan Weghorst in de kleine ruimtes. Als Weghorst de bal krijgt met een aantal spelers om zich heen weet hij of niet wat hij moet doen, of hij krijgt 'm met de grootste moeite weer bij een medespeler. Niets tegen Weghorst hoor, maar ik denk zelf dat Malen wel een betere optie is tegen Noord-Macedonie.

20 juni 2021 om 14:43

Als Gravenberch en Malen het dan weer niet kan laten zien hoop ik dat het gezeur om hem eens stopt. Het gras is altijd groener aan de overkant. Ok Malen pakte die goede assist tegen Oostenrijk, maar heb hem daarna niet meer gezien.

Gok Wijndal, Malen en of Gravenberch.

20 juni 2021 om 16:30

Dat is 2 plus 1

Gravenberch voor de Roon en Malen voor Weghorst denk ik persoonlijk.. Zou iedereen denk ik ook graag willen zien!

20 juni 2021 om 14:00

Ja! Hoop daarnaast ook een beetje op Davy Klaassen

20 juni 2021 om 14:01

Ik denk dat ie met Klaassen gaat spelen

Prima, je moet sommige jongens ook geen 10 dagen rust geven. Kan me voorstellen dat je er 2 uit houdt en in de loop van de wedstrijd nog 3 of 4 jongens na een uur wisselt. Denk dat Gravenberch en Malen erin komen voor Frenkie en Weghorst, maar dat is speculeren.

20 juni 2021 om 13:58

Inderdaad. Frenkie en Depay bijvoorbeeld kan je ook gewoon lekker wisselen na een minuut of 60. Houden ze ritme en krijgen ze wat rust.

20 juni 2021 om 14:00

Ik zou Gravenberch (of Klaassen) i.p.v. De Roon doen als laatstgenoemde op scherp staat. Frenkie kun je dan een helft of een uurtje laten spelen, die is toch top- en topfit.

Dat klinkt alsof hij Blind en van Aanholt rust gaat geven.

20 juni 2021 om 14:03

Nope. Want De Roon gaat ie zeker wisselen want die heeft geel.

20 juni 2021 om 14:37

Juist Blind en v Aanholt hebben lijkt me behoefte aan meer wedstrijdritme toch?

Hier hoef ik geen pushmelding voor, als er toch niet wordt gezegd wie

Lijkt me dat Gravenberch dan voor De Roon speelt? En misschien de Ligt of Blind rust geven? Hoewel ik ook graag Malen een hele pot zie voetballen ipv Weghorst of zelfs Depay, maar dat laatste zal vast niet gebeuren. Berghuis verdient toch eigenlijk ook wel wat minuten.

20 juni 2021 om 14:03

Gravenberch voor De Roon lijkt mij een slechte zet. In ieder geval qua rol. Gravenberch heeft namelijk gewoon echt geen verdedigende inzet en inzicht.. Als het 532 blijft, dan heb je dat wel nodig lijkt mij. Dan zie ik Gravenberch eerder Frenkie vervangen. Persoonlijk vind ik trouwens dat Gravenberch het niet eens verdient.. Goed seizoen gedraaid hoor, maar werd aan het eind minder. En zijn invalbeurten dit EK waren ronduit slecht. Hij loopt dan laks over het veld alsof hij een vedette is, terwijl ik dat echt niet snap.. Hij zou met zijn leeftijd juist extra inzet moeten tonen, juist om die basisplek te willen veroveren.

20 juni 2021 om 14:18

Je hebt het steeds over invalbeurten maar hij is enkel tegen Oostenrijk een klein kwartier ingevallen, tegen Oekraïne bleef hij 90 minuten op de bank. Zijn invalbeurt was weinig indrukwekkend maar ook zeker niet "ronduit slecht", getuige ook zijn stats in die paar minuten. Wat vond jij er zó slecht aan dan? Ik denk dat je mening eerder een beetje vooringenomen is vanwege zijn houding/voorkomen want je doet alsof hij dramatisch in viel maar dat was niet het geval.

20 juni 2021 om 14:39

Bij Gravenberch voor De Roon denk ik dan dat De Jong iets meer de verdedigende rol op zich zal nemen. En dat kan De Jong trouwens meer dan prima.

20 juni 2021 om 14:40

Onzin wat je zegt. Gravenberch heeft wel degelijk verdedigend inzicht, bij Ajax had hij na Tagliafico de meeste onderscheppingen dit jaar in de eredivisie. Ook meer dan Koopmeiners bij AZ, en ongeveer een gelijk aantal persoonlijke duels gewonnen als Koopmeiners. Gravenberch staat verdedigend juist heel vaak op de goede plek en voegt natuurlijk ook voetballend een heleboel toe.

20 juni 2021 om 16:54

Zo is het absoluut niet Sanderk91 en ik vind het dan ook een beetje jammer dat je daarmee komt. Ik geef namelijk zelfs aan dat ik vind dat hij een goed seizoen heeft gedraaid. En wat betreft je 1e stuk, mijn excuses ik bedoel de oefenwedstrijd daarvoor.

Wat ik er zo slecht aan vond, waren zijn houding en inzet. Hij komt op een positie erin waarin hij verdedigend zijn steentje moet bijdragen, maar hij laat gewoon spelers lopen. Hij doet aan schijnverdedigen in die gevallen. Hij had dom balverlies. Kwam nauwelijks in het spel voor en "wandelde" over het veld. Mijn woorden waren misschien een beetje sterk, maar ik verwacht simpelweg meer van een invaller. Zeker iemand die zich wel bewijzen. Zo vond ik Wijndal ook slecht invallen. Bij Aké ging bijvoorbeeld ook niet alles goed, maar hij ging er wel vol voor. Dat mistte ik bij zowel Gravenberch als Wijndal. Die liepen maar een beetje rond... Dat vind ik gewoon slecht. En dan vind ik een invalbeurt dus absoluut niet goed, ondanks mogelijk een paar oké stats. Plus ik zie gewoon een verschil met hem bij Ajax. Die houding van hem heeft hij altijd wel een beetje, maar bij Ajax zie ik hem niet spelers gewoon laten lopen terwijl hij zelf met 2 stappen daar bij kan zijn... En dat zag ik dus bij Oranje wel bij hem. En dat vind ik kwalijke dingen.

433 met berghuis en Gravenberch jaaaa. Kom op frankie

20 juni 2021 om 14:01

Het artikel lezen was teveel gevraagd? Er staat letterlijk in dat er gewoon vastgehouden wordt aan de 352 formatie. Dat lijkt me ook het verstandigste, in de knock-out fase wil hij ook weer zo spelen dus dit is gewoon een extra gratis oefenwedstrijd waarin je automatismen kunt inslijpen. Die luxe hebben wij als een van de weinige landen.

20 juni 2021 om 15:08

Ik heb niet de hele persconferentie gezien, maar de vraag mbt het systeem zat aan het begin en het enige dat hij daarbij bevestigde was dat hij gaat vasthouden aan een systeem met 3 verdedigers. Ik heb hem echter ook een paar dagen geleden horen zeggen dat hij speelt met de gedachte om er 'nog een vleugelspeler bij te zetten'. Dus het is misschien niet uitgesloten dat hij 3-4-3 a la Belgie of Duitsland wil uitproberen. In plaats van De Roon zet je dan simpelweg bijvoorbeeld een Berghuis voorin erbij.

20 juni 2021 om 15:32

Dat klopt, zou ik een mooie opstelling vinden opzich, 3-4-3 met Berghuis er bij. Maar kan me er ook prima in vinden als De Boer meer automatismen in de 3-5-2 wil zien te krijgen, met hier en daar ook een half potje rust voor sommige jongens. Enfin, 4-3-3 zal het sowieso niet worden in ieder geval!

20 juni 2021 om 16:21

Ik ook. Zolang hij die drie achterin maar laat staan en die wingbacks. Volgens mij is dat het voornaamste, zeker die drie achterin. Daar staat eigenlijk ten opzichte van alle andere landen de meeste kwaliteit. En wat dat betreft verandert er niet zo veel als je een middenvelder er af haalt voor een extra vleugel aanvaller. Dan zijn het eerder de twee centrale middenvelders die meer meters moeten maken.

20 juni 2021 om 16:26

Ja precies, en zowel Gini als Frenkie hebben een vrij indrukwekkend loopvermogen dus dat moet, zeker tegen een land als Noord-Macedonië, zeker kunnen!

20 juni 2021 om 14:43

Nee de Boer denkt dat hij met deze tandenloze formatie een kans gaat maken tegen een echte tegenstander, omdat het zo lekker loopt tegen de spek-en-bonen-landen...

Zou inderdaad met gravenberch starten en malen in de spits.

In de rust lekker 4x wisselen.
De ligt, Depay, de jong en wijndum er lekker af halen.

Weghorst Malen
De Roon Gravenberch

Vooral die diepte maken in de voorhoede zou je eigenlijk moeten doen besluiten om de voorhoede te voorzien van Malen en Berghuis en het middenveld deRoon te vervangen in Klaasen.

20 juni 2021 om 14:42

Inderdaad. En dan misschien Wijnaldum een linie terug zoals hij ook bij Liverpool speelt. Ik ben meer fan van Klaassen dan van Gravenberch eerlijk gezegd. Gravenberch is een groot talent, maar ik vind Klaassen momenteel gewoon beter. Die diepgang van Klaassen is denk ik van grote toegevoegde waarde.

Gravenberch voor de roon en malen voor depay dat is het beste en dan wijndal voor aanholt want depay heeft tegen Oostenrijk heelveel 100% kansen gehad en wout weghorst was gwn heel sterk.

Laten we ook eens benoemen dat dit gewoon een verstandige keuze is van de Boer, mag ook een keer. Dan dat vreselijke gezeur over systemen en spitsen.Wel heb ik een vraag buitenom dat ik het ermee eens ben hoor maar op basis van wat moet opeens weghorst vervangen worden door Malen? Nadat we met 17.000.000 Nederlanders weghorst naar het EK hebben gepraat.

Mensen die denken dat frank een 4 3 3 gaat spelen snap ik echt niet. Dan had hij het tegen georgie of schotland ook wel geprobeerd.


Macedonie is nu een moetje geworden (gelukkig want we zijn door) die gaat gewoon het 5 3 2 systeem tweaken hoor.


Wellicht dat er 1 of 2 spelers rust krijgen , ik gok op de Roon (geel)

Hoopte eigenlijk op meer minuten voor de jongens eromheen. Dat deed een Van Gaal ook uitstekend in Brazilië. Iedereen voelde zich nuttig daar. Nu is het een stuk moeilijker.

Ik gok dat Gravenbergh en Wijndal de twee spelers gaan worden. Hopelijk krijgen Malen en Berghuis een helft.

Ik was voorstander om Weghorst een kans te geven maar ik denk dat je beter met Malen naast Depay kunt gaan spelen en dat gaat morgen denk ik ook wel gebeuren of Timber voor de Ligt.

Lijkt me leuk om een keer een 343-achtige formatie te zien met op t middenveld Frenkie en Gini en voorin Depay, Malen en Berghuis. Maar ik denk dat De Roon inderdaad niet gaat spelen en dat Gravenberch dan speelt en ik denk dat Ake speelt in plaats van Blind. Het liefst had ik ook nog Malen in plaats van Weghorst gezien, maar het is misschien ook goed om aan de afstemming tussen Weghorst en Depay te werken omdat die afstemming nog wel eens lijkt te ontbreken. We zullen deze wedstrijd vast winnen, dus je kan t ook gebruiken om het systeem wat beter erin te slijpen.

Er is, vind ik, in ieder geval een speler die Frank de Boer morgenavond absoluut vanaf de eerste balomwenteling zou moeten laten spelen. Dat is Steven Berghuis. Die eigenlijk al in de wedstrijd tegen Oostenrijk voldoende speelminuten had moeten krijgen. Tenzij je er als coach een grondige hekel aan hebt om spelers uit Rotterdam op te stellen . Tsja, dan moet je Berghuis gewoon laten verpieteren op de bank. .

20 juni 2021 om 14:22

Mijn hemel wat is dat voor gepiep zeg, "een grondige hekel om spelers uit Rotterdam op te stellen", boehoee.. Het is Messi niet die op de bank zit hoor, het is Steven Berghuis. En ondanks dat ik gecharmeerd van hem ben in een 4-3-3 voegt hij gewoon weinig toe in dit systeem, en we spelen nu eenmaal 3-5-2. Dat heeft helemaal niks met Feyenoord of Rotterdam (hoewel Berghuis geen Rotterdammer is maar Dumfries en Wijnaldum bijv. wel) te maken.. De Boer heeft groot gelijk dat hij deze pot gewoon aangrijpt als extra oefenduel of het systeem verder in te slijpen.

20 juni 2021 om 15:04

Ik zie werkelijk waar geen enkele reden om Berghuis in te passen in dit 5-3-2/3-5-2 systeem. Voorlopig pakt Dumfries (tegen mijn verwachtingen) de rechterflank op een prima manier. Wanneer NL met rust op achterstand staat in de knock out fase zal De Boer waarschijnlijk schakelen naar 4-3-3 en Berghuis inbrengen.

De Roon en Blind zouden het meest logisch zijn. Andere optie is de Ligt als hij nog iets zou voelen. Ake en Gravenberch of Timber (in geval van de ligt) komen er dan in. Tegen Macedonië zou ik weghorst nu juist wel laten staan.

20 juni 2021 om 15:07

Eens. Ik snap de roep om Malen enigszins obv de afgelopen twee wedstrijden. Echter, ik verwacht dat NM alles zal doen om een punt te pakken dit EK en denk dat ze minder aanvallend zullen gaan spelen (meer rind eigen 16). In dat geval is Weghorst veel meer op zn plek dan een Malen (die het imo meer van zijn snelheid moet hebben).

Mensen wie graag een compleet andere formatie en spelers zien; Absoluut niet. Zoals vd Vaart al aangaf, wanneer spelers in een flow zitten moet je ze er niet uit halen en ook niet ineens van tactiek veranderen. De Boer wijzigt waarschijnlijk 2 spelers wie pijntjes heeft of evt gele kaarten. Gok zelf op Frenkie/blind en de Roon.

Hoop echt dat Gakpo de kans krijgt. Die jongen kan prima uit de voeten als spits in een tweespitsensysteem. Vulde hij bij PSV ook een aantal keren uitstekend in. Van Malen weten we inmiddels wel wat we aan hem hebben maar Gakpo heeft alles in zich om een sensatie te worden dit toernooi. Moet alleen wel de kans krijgen

Ik zou persoonlijk Weghorst opstellen in een 4-3-3 formatie met Depay en Berghuis om hem heen. Afmaken kan hij als geen ander bij Oranje en zo voorzie je hem ook van voldoende voorzetten.

In een smalle 3-5-2/5-3-2 opstelling is het niet verkeerd om met kleine, wendbare spitsen te spelen. Ik prefereer Weghorst in de meeste aspecten over Malen, maar in de formatie die de Boer voor ogen heeft is Malen geen slechte optie.

Ik snap niet wrm iedereen gravenberch zo graag ziet? Die jongen heeft niet veel laten zien in oranje met invalbeurten tuurlijk het waren er niet veel maar totaal niet speciaal. Ik heb liever een koopmeiners voor de roon, die kan tenminste opbouwen en verdedigen en nog eens goeie pass geven.

20 juni 2021 om 14:51

Gravenberch heeft het nooit laten zien in topwedstrijden. Tegen Feyenoord was hij matchwinnaar maar speelde als een krant, evenals 2x tegen roma psv en atalanta. Zijn beste topwedstrijd was tegen midsjyland, maar ik noem dat dan weer geen top tegenstander. Gravenberch heeft enorm veel potentie, maar dat laat hij tot op heden tegen Fortuna en hooguit Vitesse zien. Nu ben ik ook geen voorstander van koopmeiners. Maar ake erin en blind naar het middenveld zou mij wel passen zo lang de ruimtes klein blijven en blind niet te veel hoeft te sjouwen.

De Roon en Blind/Frenkie met het oog op fitheid lijkt me. Depay na een uurtje eruit

2 spelers, dan vermoed ik idd De Roon ivm geel en Blind ivm blessuregevoeligheid ...

Opzich ook prima.
2e helft zou je dan ook jongens als Berghuis, Klaassen, Gakpo kunnen brengen

Tja dat die boer het niet snapt was wel al duidelijk. Je speelt een wedstrijd waar niks op het spel staat geef dan wat andere jongens de kans.

20 juni 2021 om 14:37

Grappig dat jij hier op je hoge paard klimt terwijl meerdere ervaringsdeskundige afraden om teveel te gaan wisselen als een elftal een prima flow te pakken heeft.

10 dagen is te lang om het ritme goed vast te houden, dus begrijpelijk om veelal met dezelfde namen te spelen. Malen en Gravenberch kun je uitproberen. De wedstrijd is een moetje, maar anderzijds krijg je een gratis oefenwedstrijd om voor te bereiden op de 8e finale. Helemaal prima. Hopen dat er geen vervelende blessures zich voordoen.

Twee wijzigingen dus, het zou vast geen Gakpo zijn denk ik, zo zonde zou hem graag in actie willen zien dit EK maar vrees dan Frank de boer hem geen minuten gaat geven.

Ongetwijfeld Malen en Gravenberch, en dat Gakpo en Koopmeiners wat minuutjes kunnen maken

Depay eruit en Malen erin aub. Depay is op papier onze beste aanvaller maar heeft nu nog steeds niks laten zien. Malen heeft in die paar minuten meer indruk gemaakt, al was dat natuurlijk met meer ruimte. Ake of Timber ipv Blind en nja, ik zou Gakpo wel eens willen zien stiekem.

Ga er overigens van uit dat de Macedonië verdedigend zullen spelen, maar willen tegelijkertijd ook winnen, maar ik denk dat Klaassen de beste optie is om De Roon te vervangen, omdat die de verdedigende inzet wel heeft, Koopmeiners en Gravenberch toch iets. Malen voor Weghorst voor de ruimtes die er vast en zeker gaan ontstaan. Na rust de belangrijke spelers vervangen. Wil Gakpo wel ff aan het werk zien

Ik hoop dat Koopmeiners er voor de Roon inkomt en Malen voor Weghorst. Na de rust kan je wat meer spelers wisselen, maar wel hetzelfde systeem blijven spelen.

De opstelling
Krul
Promes timber Ake wijndal
Klaassen koopmeiners berghuis
Malen de Jong Gakpo

Wissels
Bizot
Veltman
Gravenberch
Dumfries
Weghorst

Ik zou met deze opstelling spelen. Je moet 1 iedereen sparen. In een toernooi is het super belangrijk dat de teamspirit goed blijft. Als je maar 2 à 4 mensen wisselt dan gaat er gemor komen. Je hebt een selectie met 26 hè! Je kan beter iedereen laten spelen. Je bent toch al groepshoofd. Wedstrijd met NM gaat toch nergens over. Je hoeft ook niet bang te zijn dat je verliest. Dus kun ook je beter lekker 433 spelen met spelers die niet basis zijn en niet het grote risico neemt dat je dan spelers blesseert. De meeste spelers zijn moe van een lang seizoen. NM is een defensieve schopploeg dus daar heb je niets mee te winnen als je daar je beste spelers opstelt.

Ik hoop op een kans voor gakpo en koopmeiners dat die zich mogen bewijzen maar de boer kennende zullen promes en Klaassen spelen

20 juni 2021 om 15:30

Koopmeiners? Aub niet zeg. Geen Oranje basis materiaal.

Zullen wel weer 2 verdedigers zijn he Frank? Want aanvallend wisselen dat doe je liever niet. Ja met de vaste saaie wissels ja. Geef Berghuis eens een kans.

Misschien laat hij Gakpo wel een keer debuteren ( in de 93e minuut).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren