Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen: ‘Het zou me niet verbazen als Ajax interesse zou hebben’

Laatste update:

Als het aan Valentijn Driessen ligt, waagt Ajax komende zomer een poging om Steven Berghuis binnen te halen. De 29-jarige vleugelaanvaller heeft bij Feyenoord nog een contract en is voor een gelimiteerde transfersom van vier miljoen euro op te halen, al meldde Feyenoord Transfermarkt eerder dat deze afkoopclausule niet voor Nederlandse clubs geldt. Driessen benadrukt dat de voorkeur van Ajax bij ‘goede Nederlandse spelers’ ligt.

“Ik ben benieuwd wat hij aan het einde van het seizoen gaat doen, want hij heeft natuurlijk een afkoopclausule van vier miljoen euro”, zo begint Driessen in Kick-Off, de voetbalpodcast van De Telegraaf. “Ik denk dat hij vertrekt. Ook omdat Feyenoord op dit moment heel weinig kan doen. Als er een sloot goede spelers wordt aangetrokken, is het voor hem ook makkelijker om te blijven. Alles komt op zijn schouders terecht en ik denk dat hij wel de stap wil maken naar een club waar hij meer kan verdienen, want want dat is ook belangrijk. Het is voor hem een uitdaging om dit ook op een hoger niveau te laten zien.”

“Het is dramatisch voor Feyenoord als hij weggaat en iedereen weet inmiddels het prijskaartje wat hij heeft. Ga maar voor vier miljoen de kwaliteit van Berghuis terughalen, ik denk dat dit heel erg moeilijk is. Je kunt gaan huren, maar dan is het ook niet van jou zelf”, zo haakt collega Mike Verweij, Ajax-watcher voor De Telegraaf, in. Er wordt gevraagd of Ajax of PSV zich voor Berghuis moeten melden.

“PSV wilde hem twee jaar geleden dolgraag”, antwoordt Driessen. “Mark van Bommel was heel ver met hem. Ik sluit ook niet uit dat wanneer Mark van Bommel bij VfL Wolfsburg tekent, hij Berghuis haalt. Het zou me niet verbazen als Ajax op een gegeven moment interesse zou hebben. Ajax is altijd op zoek naar goede Nederlandse spelers, want dat heeft hun voorkeur. Deze is ook nog betaalbaar. Als Neres vertrekt, zou dat kunnen komen.”

“Ajax zit in een positie waarin ze door corona veel geld hebben verloren. Ze moeten eerst spelers verkopen voordat er aankopen kunnen worden gedaan. Dan zou een investering van vier miljoen voor een Oranje-international heel weinig zijn. Bij een club als Ajax moet je concurrentie hebben”, benadrukt Driessen. Verweij denkt dat Berghuis geen moeite zou hebben met de gevoelige overstap van Feyenoord naar Ajax, maar betwijfelt tegelijkertijd of de Amsterdammers er komende zomer in gaan slagen om David Neres van de hand te doen.

“Je kan Neres wel zes jaar in de etalage zetten, als hij zo blijft voetballen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt”, stelt Verweij. “Dat is heel vervelend voor Overmars. Na de droomreis door de Champions League was hij geweldig en zat Chelsea op het vinkentouw, maar die mochten toen geen aankopen doen. Ik denk dat hij inmiddels een stuk minder waard is.”

Zie jij Steven Berghuis naar Ajax verkassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou mij eerder juist wel verbazen als Ajax interesse zal hebben... lijkt me dat de ajax fans sowieso al niet op een feyenoord speler zitten te wachten ook in combi met de rare acties die berghuis zo nu en dan heeft, zoals afgelopen weekend.

1 mei 2021 om 08:45

Denk dat voor de scouting van een geschikte speler niet wordt gekeken naar hoe de fans er naar kijken. Berghuis is een goede speler, speelt met lef en creëert veel. Weet niet of het goed bij Ajax zou passen, heeft bij Feyenoord toch een vrije rol die hij bij Ajax niet gaat krijgen.

1 mei 2021 om 10:43

Lijkt me wel een lekker tandem met haller maar lijkt me te gevoelig idd

1 mei 2021 om 13:00

Niet slecht bedoeld naar Feyenoord maar het team loopt niet lekker is erg wisselvallig het is niet raar dat een speler dan sneller gefrustreerd raakt en helemaal met de wetenschap dat er veel druk op zijn schouders ligt als het team niet presteert aangezien hij de favoriet daar is.

Net als je dacht dat Driessen het toppunt van onzin had bereikt komt ie met dit. Driessen zou meer tot zijn recht komen bij een roddelblad als Story. Heeft Driessen weleens iets gezegd dat ergens op sloeg of waarheid bleek??!!

1 mei 2021 om 10:08

Zoveel! Meneer Driessen kende geen enkele club die 2x kon scoren in Bernabeu zo n 2 jaar geleden, België ging de halve finale niet halen en mensen moesten een godsvermogen bij Ajax-Chelsea op Ajax zetten

1 mei 2021 om 21:52

Lucas Moura kon ook niet scoren volgens de beste man. Scoort nooit

1 mei 2021 om 10:14

Wat die gisteren zei over Brobbey was ook weer onzin, ook meteen de kop ingedrukt door de zaakwaarnemer.

Driessen is heel goed in z'n werk: krantjes verkopen. Hij roept gewoon maar wat dingen, dingen die niet per se waar (hoeven te) zijn, maar wel heel aansprekend zijn, waardoor je z'n krant koopt of de website van de krant bezoekt. Z'n werkgever is blij met hem, de lezer die zinnige dingen wil lezen niet. Maar daar doen ze het ook niet voor.

1 mei 2021 om 10:58

Ik denk dat Driessen bij de Story zo ontslagen zou worden omdat hij teveel poep praat.. Echt werkelijk waar onvoorstelbaar dat deze man zich "journalist" durft te noemen en een hoge functie bij een nationale krant heeft. Nu is de Telegraaf natuurlijk een sensatiekrant maar ik vind het onbegrijpelijk dat je iemand als Chef Voetbal aanhoudt die zo vaak liegt, verhalen compleet uit zijn duim zuigt en de meest onzinnige dingen roept. Onder het mom van "alles voor de views" kan dat alleen maar zijn want hij is een schande voor de journalistiek.

1 mei 2021 om 11:16

Waarom word het dan toegestaan? Het is vreemd dat hij ermee weg komt. Het lijkt me dat bronvermelding toch wel belangrijk is in zo vak

2 mei 2021 om 13:08

Jij bedoelt zeker laat hij achter Andre Hazes aanlopen en daar een mooi verhaal over schrijven dan zijn we van Driesen verlost.

Zal hem denk ik niet worden maar wat zou ik dat graag zien. Denk dat Steven zelf de overstap naar Ajax lastig zal vinden als huidige aanvoerder van Feyenoord en daarbij heeft Ajax met Antony en Neres als redelijke opties op links.

1 mei 2021 om 08:54

Eens, als ajacied zou ik Berghuis een prima optie vinden indien Neres vertrekt. Idrissi mag wat mij betreft ook weer weg. Berghuis laat in Oranje zien dat hij dat niveau aan kan.. Ik verwacht dat zn rare fratsen bij ajax(oranje) er niet(minder) zullen zijn omdat hij bij Ajax niet zoals bij feyenoord als hoogste in hiërarchie staat.. en veel op de helft vd tegenstander (ajax) komt hij (rondom 16) beter tot z'n recht

1 mei 2021 om 09:58

Nee, nee, nee. Berghuis is een rat. Die jongen is nu 2 keer geschorst geweest, maar is al minstens 6 keer weggekomen met een flinke schorsing. Ik wil geen feyenoorders of psv'ers bij Ajax en zeker geen jongens als Berghuis. Wat moeten we met een jongen waar elke Ajacied zich al jaren kapot aan ergert?

1 mei 2021 om 11:33

Minstens zes keer, zo zo. Kun je ze noemen?

1 mei 2021 om 12:07

Naja alsof Ajax zo tegen ratten is, hebben er best wat rond gelopen. Zelfs eentje die ook echt aan tegenstanders ging knagen

1 mei 2021 om 13:53

Haha, exact. En Tagliafico maakt ook net zo veel, zo niet meer, nare overtredingen. Wil er geen wedstrijdje van maken, maar er wordt wel héél selectief geoordeeld

Dat zou mij wel verbazen. Ten eerste geldt de clausule van 4 miljoen vermoedelijk alleen voor buitenlandse clubs. Ten tweede heeft Ajax al fors geïnvesteerd in een groot talent op zijn positie en zou het kapitaalvernietiging zijn om een speler als Berghuis erbij te halen. Ten derde zal Berghuis ongelooflijk slecht liggen bij de achterban - misschien niet het belangrijkste argument wanneer je zo'n speler echt nodig zou hebben maar voor een speler die niet echt noodzakelijk is ga je je al dat gedoe niet op de hals halen. Ten vierde is het überhaupt nog de vraag of Berghuis wel zou willen, die lijkt eerder een stap naar het buitenland te ambiëren. Wat is dat toch met die heren van de Telegraaf en hun kansloze, zelf verzonnen geruchten?

1 mei 2021 om 08:57

Oneens, voordelen kwaliteit en Nederlander.. hijzelf, hoger niveau/salaris en cl.
Achterban? Berghuis is een branie speler en 2x scoren en publiek is om..

Als Ajax al een rechtsbuiten nodig heeft kunnen ze wat mij betreft beter Ihatarren proberen te halen. Als hij gaat renderen zoals. Ziyech op die positie heb je er een topspeler bij.

1 mei 2021 om 09:45

Iedereen die gaat renderen zoals Ziyech is een topspeler natuurlijk, wat een understatement haha😂. Wel eensvdat ze voor Mo moeten gaan en Berghuis lekker met rust moeten laten.

1 mei 2021 om 10:14

Haha, excuus een beetje slecht verwoord natuurlijk. Bedoelde meer dat Ihatarren wel de potentie daarvoor heeft en als hij bij Ajax in dezelfde rol kan gaan spelen op rechts zoals Ziyech dat deed (mits hij zijn potentie waarmaakt), dan heb je daar een stuk meer aan dan Berghuis.

1 mei 2021 om 10:21

Eens. In Mo zit zoveel meer potentie. Die is technisch zo begaafd dat ie dat gemakkelijker oppikt denk ik. Stevie blijft lekker bij ons😇.

1 mei 2021 om 11:40

Ik zou dat ook graag zien. Ik ben een groot Ihattaren fan en bij PSV is hij niet meer op zijn plek. Als Ten Hag Ihattaren weer aan de praat krijgt kan dat een belangrijke international worden want veel creativiteit hebben we niet in Oranje

Als Barcelona Collado geen kans geeft dan is dat de speler die Ajax moet binnenhalen voor de vleugel.

Berghuis is helemaal geen Ajax speler, dat weten Overmars en Ten Hag ook. Als Berghuis al naar een andere club gaat in Nederland, dan is het PSV.

Ik denk dat Ajax eerder voor Steven Bergwijn van Spurs gaat, die daar gewoon zit te verpieteren op de bank.

1 mei 2021 om 11:41

Bergwij vind ik vrij overrated. Haalt geen heel hoog moyenne en werkt hard maar ik vind hem niet echt creatief en technisch gezien ook niet je van het

1 mei 2021 om 11:46

MVP van de Eredivisie de laatste jaren maar hij haalt geen hoog moyenne? Ik snap dat hij niet voor jouw club speelt maar de cijfers zijn objectief. Berghuis levert meer dan welke andere speler ook in de Eredivisie.

1 mei 2021 om 19:05

Hij heeft het ook over Bergwijn Beebo, niet Berghuis. 😉 Al vind ik dat ook onzin, als je kijkt naar hoe Bergwijn in de Eredivisie was. Moyenne was vrij goed

Ajax moet eerst verkopen wie dan. De aangekochte oudjes blind klaassen haller en tadic verdienen samen zo een 16vmiljoen per jaar en hebben zon een 70 miljoen gekost aan aankoopbedrag. Op deze 4 plekken kan geen talent spelen dan heb je nog taglifico waar helemaal geen interesse in is al jaren. Dat zijn 5 basisspelers. Dan heb je nog de 2 dure Brazilianen diende laatste tijd geen knikker raken zeker neres ga je in zijn huidige vorm niet verkopen dan blijven er nog 4 plekken over waarvan rench en timber net komen kijken en een alvarez ook nog basis speelt. De enige met die je goed zou kunnen verkopen zijn martinez en gravenberch net de 2 jonge spelers die de beste zijn en ajax juist hetsnelste nog kunnen doorgroeien naar de Europese top. Korte termijn goed beleid je word er kampioen mee. Lange termijn problemen je spaarcenten gaan snel op op deze manier

1 mei 2021 om 09:36

Wat een onzin. Sinds wanneer zijn iemand van 26 en 28 oudjes?

1 mei 2021 om 09:39

Klaassen (28 jaar) en Haller (26) zijn natuurlijk geen oudjes. En Blind is ook pas 30 of 31. Tadic zou je een oudje kunnen noemen, maar die is topfit en al jaren de mvp van de eredivisie, en in de CL kunnen alleen Messi, Lewandowsky en Haaland betere cijfers overleggen over de afgelopen 3 seizoenen. Maar als Ajax talenten heeft of vindt die het nóg beter doen, dan zullen ze zeker spelen.

Berghuis is in alles wel een typische Ajax speler, waar hij prima zal aarden.
Ik denk dat het een succesvolle samenwerking kan worden voor beide partijen.
Voor Berghuis is het ook een stap vooruit, zowel financieel als sportief.

Gebruikelijke gezwets van Driessen, eerst zou Ajax Ihattaren willen hebben en nu zouden ze best wel eens Berghuis willen hebben. Aardige speler zonder enige restwaarde op zijn 29e. Daarnaast is wel gebleken dat Ajax tegenwoordig nog meer over de grens kijkt met de bedragen die de binnenlandse cclubs tegenwoordig vragen.

Zou toch n stunt wezen , als neres vertrekt waarom eigenlijk niet ? Denk dat Steven vereerd is en haller ook meer tot zijn recht komt met zijn voorzetten ,zou het Feyenoord legioen wel eens willen horen in de kuip als hij in n Ajax shirt de trap op loopt 🙈

Nou ik zeg dit al een hele tijd. Wil Ajax echt het Bayern München van Nederland worden moeten ze hem gewoon halen. De aanvoerder van Feyenoord. Hij speelt vies omdat hij met matig spelers voetbalt. Bij het Nederlands 11tal speelt zonder gekkigheid. Ik vind dat Ajax hem moet halen samen met Mo van psv en Wijndal. Dan laat je pas zien wie de baas is in Nederland. Zo krijg je ook voor meer nl internationals in het team.

1 mei 2021 om 10:29

Alsjeblieft niet zeg, de tijd dat ajax middelmatige spelers koopt is voorbij. De reden dat hij aanvoerder is bij Feyenoord is niet omdat hij zo goed is.. maar omdat er geen betere zijn.... Mo en Wijndal moet je zeker halen als dat mogelijk is, helemaal als Fico ons gaat verlaten.

Berghuis heeft inmiddels een echt Feyenoord hart, na alles wat hij hier heeft meegemaakt. dan acht ik de kans nihil dat hij naar ajax toegaat. dat is voor hem ook niet de stap die hij wil zetten, hij wilde nog slagen in het buitenland, dat heeft hij altijd al aangegeven. maar als Ajax de hoofdprijs bied, ik vinut prima

Ajax kan hem niet betalen. Die vier miljoen is alleen voor buitenlandse clubs. Ajax zou zo veel moeten betalen om de beste speler van Feyenoord te halen dat Feyenoord meteen het elftal zodanig kan versterken dat weer mee doen om de titel. Arnesen wordt gelyncht als hij Berghuis voor een habbekrats aan de aartsvijand verkoopt.

Er is echt Niemand bij Ajax die Berghuis wil. Is hij beter dan Neres, Antony, die ook nog beter worden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren