Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf meldt megasalaris voor Brobbey; Overmars is ‘er kapot van’

Laatste update:

Brian Brobbey gaat bij RB Leipzig drie miljoen euro per jaar verdienen, zo meldt De Telegraaf. De krant is kort in gesprek gegaan met Marc Overmars, die verslagen reageert op het transfervrije vertrek van de negentienjarige spits bij Ajax. De directeur voetbalzaken bracht tevergeefs zelfs een bezoek aan Monaco om met zijn zaakwaarnemer Mino Raiola nog eens te praten over een contractverlenging.

"Ik ben er kapot van", zegt Overmars. "Ook omdat we sportief echt wel een goed plan met hem hadden, zoals eerder bij Ryan Gravenberch." Ajax slaagde er in de zomer na lange onderhandelingen met Raiola wél in om Gravenberch bij te laten tekenen. De achttienjarige middenvelder kreeg in Amsterdam een flinke salarisverhoging en zette zijn handtekening onder een contract tot medio 2023.

Ook Arnold Bruggink, die gedurende zijn voetballoopbaan vier seizoenen in de Bundesliga speelde, reageert op de keuze van Brobbey om naar Leipzig te gaan. "Ik heb gehoord dat Brobbey in Duitsland heel veel gaat verdienen", aldus de oud-aanvaller tegenover De Telegraaf. "Dan moet je als Nederlandse club op een gegeven moment zeggen: dit bieden wij en dat is het, verder gaan we niet."

Bruggink hoopt dat de beslissing gebaseerd is op sportieve gronden. "Als Brobbey dan toch voor zichzelf de beslissing had genomen dat hij verder wilde kijken, dan is RB Leipzig echt een heel goede keuze. Het is een club met een heel duidelijke filosofie. Leipzig heeft een plan met jonge voetballers en maakt ze beter. Maar ik denk ook dat het op dit moment voor hem beter zou zijn als hij zich verder zou ontwikkelen bij Ajax."

Dat hij transfervrij overkomt, is volgens Bruggink geen voordeel voor de centrumspits. "Brian komt in een veel volwassenere competitie terecht dan de Eredivisie. Word je voor een hoge transfersom aangetrokken, dan kom je toch anders binnen. Nu wordt er gekeken of Brobbey al goed genoeg is. Niet? Dan wacht hij maar even. De jongens van Leipzig zullen hem door zijn doelpunten tegen Lille en Young Boys nu wel kennen, maar zien hem ook als een speler die op de bank zat bij Ajax."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan snappen mensen niet waarom hij weg wilt...

12 maart 2021 om 20:36

Precies. RB Leipzig is gewoon het totaal plaatje voor die jongen. Gun het hem echt om te slagen.

12 maart 2021 om 20:52

Gratis binnengehaald, over een aantal jaar voor minstens 10-15 maar misschien ook wel 50 miljoen verkopen. Risico valt wel mee als je het zo bekijkt.

12 maart 2021 om 21:21

Totaal plaatje? Je bedoelt 2M per jaar meer dan bij Ajax? Ik snap echt wel dat hij voor het geld gaat en dat zou ik ook gedaan hebben in zijn situatie. Ik vind het alleen niet netjes om zijn oude club 1,5 jaar lang aan het lijntje te houden. Ik heb altijd wel heel veel respect voor jonge spelers die oprecht zeggen; ik wil dat mijn club die me gemaakt heeft een leuk bedrag aan mij over houdt.

12 maart 2021 om 21:53

Die 2M meer per jaar laat ook zien dat ze vertrouwen hebben in hem. Bovendien staat RB Leipzig bekend voor het sportieve traject voor jonge spelers. Zie Werner, Upamecano en Konate. Ik zie Brobbey dezelfde weg inslaan als Jadon Sancho. Een grote club in je thuisland verlaten voor een buitenlands avontuur omdat je vertrouwen in jezelf hebt en weet dat je beter kan dan af en toe opdraven en andere, mindere spelers wel speeltijd zien krijgen.

12 maart 2021 om 20:41

hahaha ik denk dat iedereen hem nu wel begrijpt. wat een risico neemt Leipzig hier trouwens...

12 maart 2021 om 20:49

@stambec, wat is het risico dan? Die 3 mil is werkelijk waar pennies voor het extreem rijke Redbull. Denk je dat alle clubs ter wereld werken met budgetten van Feyenoord of VVV?

12 maart 2021 om 21:12

Precies, is geen risico. Stel ze willen volgend jaar van hem af, moeten ze 3 miljoen vangen om kiet te staan. Jaar erna 6 miljoen. Dat gaat echt wel lukken. Die 12 miljoen die ze in hem investeren verdienen ze minimaal wel terug.

12 maart 2021 om 22:30

ja dat is eigenlijk wel zo, inderdaad. dat halen ze er vast wel weer uit

12 maart 2021 om 22:42

En het tekengeld zal ook wel nog wat kosten. Maar eerlijk is eerlijk, ik denk dat leipzig hier weer een goede deal heeft en veel winst zal gaan binnenharken.

12 maart 2021 om 20:43

Omdat heel veel mensen schijnbaar dachten dat hij max 1.5 miljoen ofzo kan verdienen. Velen hebben echt slecht inzicht van wat zijn leeftijdsgenoten die ook amper iets bewezen hebben verdienen in het buitenland.

12 maart 2021 om 21:41

Haha dit is echt belachelijk

12 maart 2021 om 21:51

@glory, wat is belachelijk?

12 maart 2021 om 22:04

Dat hij dit bedrag gaat verdienen op dit moment. Los van wat het betekent om dit te verdienen zijn er buiten Engeland nauwelijks clubs die dit kunnen bieden aan hun beste spelers. Jij zegt het dan wel niet, maar het klinkt wel alsof je suggereert dat hele jeugdteams dit soort bedragen binnen harken. Wat natuurlijk onmogelijk is als je de begrotingen ziet. Er zijn geen jeugdteams vol spelers met miljoenen salarissen, de voetbalwereld is gestoord maar zo ver zijn we nou ook weer niet. Nogmaals, jij zegt dit niet maar het idee is belachelijk dus het is echt ongelovelijk dat hij dit gaat verdienen.

12 maart 2021 om 22:32

@glory, nee ik bedoel niet letterlijk jeugdteams vol bij een club ofzo maar er zijn toch wel tientallen spelers verspreid over allerlei clubs van ongeveer zijn leeftijd die minimaal 2 miljoen jaarlijks binnenharken. Ik zag in andere topics dat hij nooit meer dan 1.5 miljoen zou krijgen want wat had hij nou bewezen?

12 maart 2021 om 20:49

19 jaar en ook bij Ajax kan hij miljoenen verdienen. Ik snap het wat dat betreft idd niet. Hij kan in zijn hele carriã¨re nog meer dan genoeg verdienen. Maar ik sta daar blijkbaar altijd anders in dan veel andere mensen. Geld zou voor mij nooit een issue zien als je al een salaris van boven de miljoen hebt met het uitzicht op nog veel meer. Als dit wel de reden was dan had Overmars gewoon hetzelfde moeten bieden. Dat had je gegarandeerd makkelijk teruggekregen bij een transfer.

12 maart 2021 om 21:19

Alsof jij dat kan weten?! Hij is nu in 1x financieel onafhankelijk. Voor zijn carrière misschien niet de beste optie maar ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan.

12 maart 2021 om 21:23

Alsof ik wat kan weten?
Alsof hij zich over geld zorgen hoeft te maken als hij bij Ajax blijft.
Maar dat zeg ik. Er zijn mensen die zijn gericht op geld en er zijn mensen gericht op hun carrière. Gravenberg is een goed voorbeeld die ook heus wel een aanbod van 3 miljoen heeft gehad die voor het laatste heeft gekozen.

12 maart 2021 om 22:21

Volgens mij kan niemand zeggen hoe ze in die situatie zouden reageren. Heel makkelijk om van achter een toetsenbord te roepen, maar uiteindelijk gaat iedereen denken wat ze daarmee gaan doen. Het is ook niet een klein verschil 1 miljoen bruto wat op loopt naar 1,5 miljoen bruto of 3 miljoen netto (dus 6 bruto).

Je weet ook nooit of je dat geld echt nog gaat verdienen, genoeg spelers die na een paar wedstrijden of een jaar toch naar de achtergrond verdwijnen. spelers die blessures oplopen, of die bij een nieuwe trainer niet meer in een systeem passen, en het was ook niet zo dat hij nou een onbetwiste basis speler is of zou gaan worden in de nabije toekomst waardoor hij zich in de kijker kan spelen. nu heeft hij over 4 jaar 12 miljoen op zijn rekening staan en als hij bij Ajax blijft 2 of 3. Zolang dat een abstracte mogelijkheid is kan iedereen daar van alles over zeggen maar volgens mij is die keus voor iedereen simpel als ze er echt voor komen te staan en kiest iedereen voor het geld.

Overmars kan hem dit ook niet bieden, daarmee zou hij de best betaalde speler in de selectie worden, Ziyech was de best betaalde speler die verdiende 5 bruto, dan kun je Brobbey niet 6 bruto gaan bieden, dat kun je niet maken naar de rest van de selectie toe voor een jonge wissel speler.

12 maart 2021 om 21:35

Dat is het voordeel als je transfervrij bent.
Dan hoeft een club dus geen transfergeld te betalen. En kan een speler hoger in de boom zitten qua salaris eisen.
Dan zit je met Raiola wel goed als zaakwaarnemer.

Nondeju. Ik snap wel dat ie niet bij Ajax blijft

12 maart 2021 om 20:54

Maar hij gaat voor het sportieve perspectief....

12 maart 2021 om 20:55

Of was het dat het goede gevoel ineens verdwenen was....

12 maart 2021 om 21:16

Hahaha zoveel zure reacties. Veel belovende spits die in de winter een concurrent uit de BPL ziet komen voor 25 miljoen. Volledig te begrijpen, dit heeft Overmars niet slim gespeeld

12 maart 2021 om 21:23

Stop toch eens met die onzin. Het is echt al 100x uitgelegd hoe het zat met de komst van Haller. Overmars heeft er alles aan gedaan, maar zou gek zijn als hij een jeugd speler 3M per jaar zou bieden.

13 maart 2021 om 11:18

@formus: Je mag wel stoppen met huilen nu. Hij gaat er op alle vlakken op vooruit, mooiere club, sterkere competitie en aanzienlijk meer geld. Maar jij zou blijven zitten natuurlijk ...

13 maart 2021 om 23:17

Ikbengoed83, weet je, itt tot wat jij nu doet, ben ik wel een man die eer en loyaliteit hoog in het vaandel heeft staan. Ik gooi ook nooit met termen als huilen en dergelijke, dat is meer voor de types waar ik juist heel veel afstand van neem.

Tja. Ajax betaalt waarschijnlijk zo een salaris aan spelers als Tadic en Blind of spelers in de klasse daar net onder zoals Onana en Tagliafico. Dit is dan ook puur een keuze voor het geld. Kan hem wel begrijpen.

12 maart 2021 om 20:47

Wat ik begrijp betalen ze Haller, Tadic en Blind tussen de 5 en 4 mln.
Als je het kunt betalen, want in principe zijn ze het waard (haller vooralsnog te bewijzen)

12 maart 2021 om 22:25

Ik begreep in de podcast dat het 3 miljoen netto is dus 6 bruto terwijl die bedragen van Haller, Tadic en Blind ook bruto zijn dus dan zij hij de best betaalde speler moeten worden.

12 maart 2021 om 20:50

Salaris tikt de 5 mijoen al aan hoor bij Ajax.

12 maart 2021 om 20:54

Het gaat hier om 2 miljoen netto, dus 3,8 bruto ongeveer. Dat is vrij veel voor iemand die niet een basisspeler is om qua salaris te bieden.

12 maart 2021 om 21:12

Inderdaad en voor iemand waarvan de kwaliteiten nog niet bewezen zijn.
Bizarre wereld.

12 maart 2021 om 21:52

Waar heb je gelezen dat het 2 miljoen netto is?

Kunnen nu wel uitmaken dat het hem en Raiola om geld ging. Maar met Raiola als agent weet je dat je binnen loopt maar wat er van je carriere over blijft boeit hem niet.

12 maart 2021 om 20:36

@David nee JIJ wilt dat uitmaken. Als je objectiever kijkt namelijk zie je dat hij voldoende reden heeft voor deze keuze.

12 maart 2021 om 20:40

Als je drie miljoen per jaar krijgt zijn al die dingen die jij noemt ineens relevant. Als Ajax het dubbele had geboden van Leipzig is Amsterdam ineens weer interessanter. Logisch ook, maar laten we niet doen of die drie miljoen per jaar niet heerlijk geld is op je 18de. Natuurlijk speelt dat mee.

12 maart 2021 om 20:47

Kan Ajax ook een twee spitsen systeem aanbieden? Kan Ajax ook structureler overwinteren in de CL aanbieden? Kan Ajax spelen in een sterkere competitie (Bundesliga) aanbieden? Jij maakt het om geld maar vergeet dat hij nu derde spits is na de recordaankoop en de aanvoerder. Hou toch op met krom lullen wat duidelijk recht is, tuurlijk had ie kunnen blijven maar het is ZIJN keuze toch? Hij geloofde blijkbaar langer niet in het Ajax plan en vanuit daar bekeken is Leipzig een logische keuze. Kijk eens verder dan jouw neus (pun intended) lang is

12 maart 2021 om 20:48

@Savano ja inderdaad maar liefst 3.000.000 redenen! Laat ik wel zeggen dat ik jaloers ben, ik had precies hetzelfde gedaan. Ik wacht alleen nog steeds op de 1e voetballer die gewoon wil toegeven het voor het geld te doen.

Ik kan me nog Witsel herinneren, die naar een Chinese club ging: " Ik ga voor de sportieve uitdaging" hahaha

12 maart 2021 om 20:55

@mrbright je redeneert alsof hij niet dik zou verdienen met een Ajax contract. Het is wat zeg, Brobbey heeft een hand van het heilige Ajax geweigerd poeh poeh ... Heeft Rutte al gesproken erover? Witsel erbij halen om jouw punt kracht bij te zetten terwijl dat een totaal andere situatie is. Duitsland is een sportievere uitdaging dan de ED en de EL. Appels met citroenen ...

12 maart 2021 om 20:59

Nee, wellicht maar dat kan Leipzig vooralsnog overigens ook niet, Nee. Ik zeg toch nergens dat ik zijn keuze niet begrijp, niet respecteer en het hem niet gun? Het tegenovergestelde is waar. Die jongen moet lekker doen waar hij zin in heeft. Maar die redenen die jij noemt zijn slechts waardevol nu hij veel centjes krijgt. Anders had hij vast wel weer voldoende redenen gehad om in Amsterdam te blijven. Moet hij nogmaals lekker zelf weten, ik gun hem het beste. Maar laten we niet doen of zijn salaris geen doorslaggevende factoor is.

12 maart 2021 om 20:59

Savano, het gaat om de manier waarop. Zeg gewoon dat je weg gaat, laat Ajax niet anderhalf jaar wachten, zeg niet in november dat het contract wel goed gaat komen.... Edit: en ik denk echt dat je als 19 jarige meer kans hebt in je eigen omgeving, in de eredivisie bij een club die je kent, die jou kent. Maar drie miljoen euro per jaar is natuurlijk heel fijn. Maar dan neigt t toch vooral naar geld. Zeker met zijn anderhalf jaar niet tekenen en in november dat gezegd hebbende. En, persoonlijk heb ik meer waardering voor de club die me heeft gebracht waar ik nu ben. Die mag ook echt daar wat aan overhouden imo. Maar Brobbey staat er anders in. Prima, maar niet mijn ding.

12 maart 2021 om 21:00

@Savano zeker weten, alleen zou bijna ieder weldenkend persoon een salaris van 3 miljoen t.o.v. 1 miljoen kiezen.

En ik snap hem helemaal! Ik zou dat ook hebben gedaan, zonder te twijfelen. Het punt dat ik wil maken is meer dat voetballers er altijd zo lekker omheen kunnen draaien en mooie redenen verzinnen. Zeg gewoon ik heb een mooie aanbieding van Ajax gekregen maar kon 3x meer verdienen, daarom heb ik voor RB gekozen. Niemand die het hem kwalijk neemt hoor (op de gekkies na)

12 maart 2021 om 23:07

@mrbright nogmaals jij maakt het een geld ding. Tuurlijk speelt het een rol maar waarschijnlijk niet zo leidend als men het nu doet voorkomen. Is het zo moeilijk te verkroppen dat hij Ajax op meer sportief gebied geweigerd. Lijkt wel alsof je het opgelopen blauwtje wil rechtvaardigen door te roepen 'tsja het is het geld kan niet anders!' ... Hij is derde spits na Haller en Tadic, dat zijn de feiten. Leipzig: CL verzekerd, werkt ook met jeugd, gaat 3x zoveel verdienen plus tekengeld en heeft meer perspectief op speelminuten in een betere competitie aangezien ze daar met TWEE spitsen spelen. Ik ben het met Formus eens, de wijze waarop had netter gekund maar om hem nu af te branden gaat mij en velen met mij te ver. Zodra je Ajax afwijst ben je een geldwolf en zeker als Raiola erbij betrokken is ... Zo makkelijk pff! Bronnen bedankt, succes daar en auf wiedersehen!

12 maart 2021 om 23:14

@Savano ik ben er van overtuigd dat als hij 3 miljoen bij Ajax had kunnen verdienen en 1 miljoen bij Leipzig, dat hij gewoon bij Ajax zou hebben bijgetekend.
Dan waren alle andere redenen om voor Leipzig te kiezen te niet gedaan.

En dit geld voor alle voetballers niet alleen bij de keuze voor Ajax, maar alle clubs. Geld is de grootste rede en helemaal logisch ook, mocht hij over een jaar geblesseerd raken heeft hij toch een aantal miljoen meer verdient.

Bovendien brand ik hem helemaal niet af, ik zeg nota bene dat ik hem helemaal begrijp. Ik vind alleen dat alle voetballers op de een of andere manier nooit durven te zeggen dat ze (voornamelijk) voor het salaris kiezen.

12 maart 2021 om 20:39

Ja? Waarom tekent Gravenberch dan wel bij?

12 maart 2021 om 20:40

Omdat Leipzig Gravenberch geen 3 miljoen bood?

12 maart 2021 om 20:51

En omdat Ryan (zo goed als) basis staat ...

12 maart 2021 om 21:15

Op het moment van tekenen was er enkel een plan geschetst. Die basisplaats heeft hij helemaal zelf moeten verdienen.

12 maart 2021 om 21:50

Je denkt dat Gravenberch niet een gelijkaardig contract had kunnen tekenen bij een topteam?

12 maart 2021 om 22:22

Lierse, omdat Gravenberch misschien iets zekerder is van zijn zaak? Iets overtuigder van zichzelf? Sowieso iets gelukkiger is? Het geld minder nodig heeft? Iets intelligenter is? Minder naar Raiola luistert? Meer een eigen mening heeft? Familie met ervaring in de voetbalwereld heeft?

12 maart 2021 om 23:09

Of omdat hij vaker speelt en een heldere toekomst heeft. En niet achter de recordaankoop en aanvoerder nota bene staat, wachtend op gegunde speelminuten. Het ziet echt diep hé LOL 😂

12 maart 2021 om 23:39

Ah dus de speler die bij Ajax blijft is overtuigder van zichzelf, minder een geldwolf, intelligenter, heeft een betere eigen mening, wordt minder beïnvloed en heeft een betere begeleiding? Nu je mag wel fan zijn van een club maar dat gaan we toch niet serieus nemen?

13 maart 2021 om 00:37

Savano je snapt het echt niet. Brobbey wilde al niet verlengen voordat Haller kwam. Toen was de spits positie zo ongeveer de zwakst bezette positie van ajax met Traore en Huntelaar en Brobbey zelf. Tadic wilde Ten Hag op links. Als Brobbey had bijgetekend en niet geblesseerd was geweest, had ie veel gespeeld. Wie weet of Haller dan was gehaald. In ieder geval is dat niet de reden dat Brobbey niet heeft bijgetekend, want dat wilde hij toch al niet.

13 maart 2021 om 08:38

Lierse, ik zet bij alles een vraagteken hè. Ik vraag me dat af, ik zeg niet dat het waar is. Dat heb je echt verkeerd begrepen/gelezen.

13 maart 2021 om 10:37

Maar je suggereert het toch wel neem ik aan? Ik snap ook wel dat Ajax een enorm goede omgeving is. Maar soms lijkt het wel alsof sommigen denken dat het de enige goede omgeving is. Wat ik zeker niet zo vind.

13 maart 2021 om 23:22

Lierse, nogmaals, ook voor jou, dat ie gaat, ok, zijn goed recht. Maar de spelletjes zijn imo vreselijk. Ik hou, zoals je al vaker van me hebt gelezen, heel erg van eerlijkheid en openheid. Geen Raiolaspelletjes. En loyaliteit staat bij mij ook hoog in het vaandel. Dus als je als profvoetballer zegt dat je de club die jou heeft gemaakt tot wat je nu bent, iets terug wilt geven, dan snap ik dat heel goed. Maar niet op zijn Kluiverts en Brobbeys. Dan gewoon als een De Ligt vol door de voordeur, zonder leugens en smoesjes. Allemaal Raiola klanten. Alleen allen met een heel ander karakter. En dat kan door van alles komen en die vragen stel ik hierboven idd. En er zal zeker wat fouts tussen zitten, maar ook zeker wat goeds.

12 maart 2021 om 20:41

Veel van zijn cliënten hebben toch een mooie carrière gehad. Daarnaast is Leipzig een mooie club, misschien wel meer kans op speeltijd dan hij ajax.

13 maart 2021 om 00:38

Ja duh, omdat hij de beste voetballers strikt. En hoeveel van zijn cliënten hebben geen goede carrière gehad? Ben oprecht benieuwd naar die verhouding.

12 maart 2021 om 20:44

Denk jij dat het een club iets boeit wat er met de carriere van een speler gebeurt nadat hij is verkocht of zoals in de geval transfervrij vertrekt?

12 maart 2021 om 21:07

@david1988 alsof als Raiola tegen Brobbey zegt laat die 3 miljoen lekker varen en ga bij Ajax op de bank zitten voor 1 miljoen Brobbey dan zegt, ok Mino, dat gaan we doen. een zaakwaarnemer heeft op zo een moment helemaal geen invloed meer op zo een beslissing

13 maart 2021 om 08:40

Japie, ik denk dat je dat onderschat, hoeveel invloed een zaakwaarnemer als Raiola heeft op zulke jonge spelers. Maar dat is mijn bescheiden mening 😉

Jammer maar het zij zo voor Ajax. Is zijn goed recht. Misschien is hij makkelijk overgehaald, je kan zeggen tsja beetje ondankbaar naar Ajax toe. Allemaal prima en zuur ook maar het is zijn keuze en die maakt hij nu. Dat hij meer kan verdienen tsja, Ajax zag ook vast toekomstige miljoenen in deze jongen agh ja. Nadelig voor Ajax maar dat is het leven he. Wens hem veel succes en dat is het.

12 maart 2021 om 20:31

Naja ondankbaar, het is toch zijn carriere. Hij is gewoon werknemer van Ajax en gaat een stap hogerop.

12 maart 2021 om 21:08

Hij is inderdaad een werknemer, echter is er in hem geinvesteerd vanaf zijn 8e ongeveer. Natuurlijk vanuit Ajax perspectief om uiteindelijk sportief succes en/of geld aan hem over te houden, maar ze hebben natuurlijk veel geld in die jongen geinvesteerd. Dan vind ik 'ondankbaar' niet een vreemde term. Bovendien is het niet gewoon een 'werknemer'. De voetbalwereld is wat dat betreft niet te vergelijken met het normale bedrijfsleven. Daar kom je niet als kind binnen, en wordt je niet praktisch dagelijks begeleid om de beste te worden in wat je doet. Het blijft zijn keuze en als hij denkt dat dit het beste voor hem is dan is het zijn goed recht. Maar enigszins ondankbaar naar Ajax toe is het wel.

12 maart 2021 om 21:56

Als je niet goed genoeg bent flikkert Ajax hem er ook gewoon door de zijdeur uit. Dus ik blijf erbij, niet ondankbaar, zo werkt het gewoon.

12 maart 2021 om 21:09

wat is ondankbaar? toen passant Bosz voorbij kwam en Riedewald, Bazoer en El Ghazi meteen wilde lozen was Ajax ook niet echt loyaal naar deze talenten en mocht Bosz ze van de hand doen. clubs maken hun keuzes uit eigen belang dus ik snap wel dat spelers dat ook doen

12 maart 2021 om 21:21

Natuurlijk denken zowel clubs als spelers primair aan hun eigen belang. Maar er zijn al vele transfers geweest waar Ajax met minder geld genoegen nam om de wens van de speler te respecteren. Bovendien hebben die spelers die je opnoemt allemaal dikke contracten bij andere clubs getekend toen ze Ajax verlieten. Vind deze situatie eerder te vergelijken met een talent van wie het contract afloopt en Ajax niet wilt verlengen. Dat gebeurd natuurlijk ook bij veel talenten en daar hoor je vaak niets meer van. Dus Brobbey is Ajax niets verschuldigd. Maar als Ajacied word je natuurlijk warmer van die voorbeelden die juist nog een jaartje bij tekenden zodat Ajax een mooi bedrag aan ze overhield. Een soort dankjewel voor alle mogelijkheden en tijd die ik hier gehad hebt.

12 maart 2021 om 21:29

Eens. Me punt is dat men kan zeggen beetje ondankbaar aangezien Ajax in hem geinvesteerd heeft. Kwam bij Ajax op een jonge leeftijd. En dan Ajax zo verlaten is toch zuur. Maar het is zijn goed recht hoor. Hij heeft zijn contract uitgediend dus tsja.

12 maart 2021 om 23:24

@origineel maar die mogelijkheden heeft Brobbey toch ook zelf afgedwongen. als hij er niks van had gekund had Ajax hem al lang van de hand gedaan en hadden ze er verder niet meer naar omgekeken

13 maart 2021 om 00:41

Ja Japie en daar waren ajacieden ook boos op. Bosz is een eigenwijze l*ldebehanger en had nooit zo om moeten gaan met ajax talenten is nog steeds mijn mening. Noa lang zelfde verhaal, neem ik ajax en ten Hag kwalijk. Brobbey is 100 procent on him, en dus nemen we het Brobbey kwalijk.

13 maart 2021 om 01:18

Maar wat had jij dan gedaan? Bij Ajax banken voor 1 miljoen per jaar of je kans wagen bij Leipzig voor 3 miljoen per jaar?

Bij de meeste jonge getalenteerde spelers die vroeg naar de grotere clubs gaan haal ik mijn schouders op, maar bij deze Brian Brobbey vind ik het doodzonde, want waar het me bij de meest om het even is hoop ik zo op een doorbraak voor deze Brobbey, zo'n geinige speler en bij Ajax lijkt dat er juist in te zitten. Maar wie weet schiet hij strakjes Leipzig naar een eerste landstitel.

Overmars is er kapot van dat hij weggaat, wat kan hem het nu schelen wat hij gaat verdienen. Dit is echt een gigantische gemis voor Ajax. Maar goed, het is natuurlijk zijn goed recht. Ajax heeft er alles aangedaan, en helaas niet gelukt. Dit had echt de spits van de komende 5jr moeten zijn als je hem ziet spelen...

Hier kun je simpelweg niet tegenop boksen. Het is jammer dat hij gaat, maar het is duidelijk dat Brobbey hier vooral naar het geld kijkt. De kans is zonder twijfel groter dat hij bij Ajax was doorgebroken, maar dit is natuurlijk zijn goed recht. Ik zou denk ik ook moeite hebben om die 3 miljoen te weigeren. Ajax heeft gedaan wat het kon en dat was niet genoeg. Dan hoef je jezelf ook geen verwijten te maken en kun je met opgeheven hoofd verder zoeken naar een andere spits. Ik hoop dat Brobbey het seizoen bij Ajax nog met de treble afmaakt, zodat hij een mooi afscheid heeft en voor het Nederlands elftal wens ik hem dan toch al het beste toe in Leipzig.

12 maart 2021 om 21:11

zijn Tadic en Haller dan echt zoveel minder als die spitsen van Leipzig? daar wint Brobbey denk ik ook niet zomaar de concurrentiestrijd van en bovendien speelt Ajax maar met 1 spits dus dan wordt het nog moeilijker. Leipzig speelt vaak met twee spitsen dus dan heb je ook meer kans op speeltijd

12 maart 2021 om 23:58

Daar heb je natuurlijk ook een goed punt. Persoonlijk schat ik Leipzig niet heel veel hoger in als Ajax, maar anderen zullen dat wellicht wijten aan een Ajaxbril. Je hebt inderdaad gelijk dat je bij een twee-spitsensysteem meer kans hebt op speeltijd, maar dat is ook een hele andere manier van spelen dan je leert in de Ajax opleiding. Dat speelt ook mee en is niet in je voordeel. Overmars geeft aan een heel goed plan te hebben gehad voor Brobbey, maar we zullen er helaas niet achter komen wat dat plan inhield. De toekomst zal uit moeten wijzen of dit een goede keuze was. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen dat Brobbey gaat slagen bij Leipzig dan ik dat had bij andere jonge spelers die vroeg naar het buitenland gingen.

13 maart 2021 om 01:08

@afca_3star, ''maar dat is ook een hele andere manier van spelen dan je leert in de Ajax opleiding. Dat speelt ook mee en is niet in je voordeel.''

Dat hoeft zo toch niet zo te zijn. Een Botman heeft ook zijn hele leven in een Ajax systeem gespeeld maar dan hoeft dat systeem niet het beste bij je te passen.

13 maart 2021 om 08:50

Nee, dat hoeft inderdaad niet bij je te passen, maar het is wel aannemelijk dat je het best presteert in een systeem waar je al je hele leven in traint.

Echte broodvoetballer. Jammer maar als je niet bij een historische club als Ajax wilt horen dan ga je maar lekker naar Redbull. Succes!

12 maart 2021 om 21:12

voetballen is ook werk natuurlijk. jij gaat als je ergens 2000 euro per maand verdiend waarschijnlijk ook geen salarisaanbod van 5000 per maand weigeren

12 maart 2021 om 23:09

sorry maar met het salaris wat hij bij Ajax kon verdienen had hij het ook heel erg goed gehad. En had hij ze thuis omgeving nog gehad en stel dat hij over 3 jaar mislukte bij Ajax kon hij nog steeds een mooi club voor het geld vinden. Maar hopen hij het daar gaat behalen maar vrees het ergste maar zou mooi zijn als het hem lukt.

12 maart 2021 om 23:19

ik kan het met 3500 euro salaris per maand ook heel goed hebben, maar als ik vervolgens ergens 1,5 ton per maand kan verdienen dan denk ik toch niet dat ik dat laat liggen. verder moeten we ook niet doen alsof hij zwaar onomstreden was bij Ajax. Labyad, Traore, Haller en Tadic hebben allemaal de voorkeur gehad boven Brobbey als eerste spits. nu Haller er niet bij is staat hij er in de El ook gewoon weer naast. als je dan kan kiezen om voor 1 miljoen op de bank te gaan zitten bij Ajax wat maar met 1 spits speelt of je kan kiezen voor Leipzig waar je 3 miljoen per jaar kan verdienen en die in een twee spitsen systeem spelen waardoor je misschien wel sneller de kans krijgt, dan had ik het ook wel geweten denk ik

12 maart 2021 om 20:51

Om dit bod te evenaren zou Ajax ongeveer 3,8 miljoen moeten bieden (hij verdient daar namelijk 2mil netto). Ik denk dat Ajax 1-2 mil bruto hem heeft aangeboden, dus het was gewoon echt niet te betalen.

12 maart 2021 om 22:31

Als je de telegraaf mag geloven was het bod van Ajax 1 miljoen bruto wat oploopt naar 1.5 miljoen bruto en dit zou 3 miljoen netto zijn, dus 6 bruto, dat is meer dan Tadic, Blind en Haller nu verdienen.

Jullie kunnen wel zeggen dat het beter voor zijn ontwikkeling was geweest als hij bij Ajax was gebleven, maar zeg eens nee tegen 3 miljoen per jaar op zo'n jonge leeftijd. Voor hetzelfde geld raakt hij geblesseerd bij Ajax en krijgt hij nooit meer de mogelijkheid om financieel binnen te zijn.

13 maart 2021 om 12:33

Voor nu speelde hij bij Ajax al zijn het invalbeurten. Dat is daar nog maar afwachten. Dus zolang hij daar nog niet speelt is bij Ajax blijven beter voor zijn ontwikkeling.
Tuurlijk zeg je lastig nee tegen 3 miljoen maar ontwikkeld hij zich daar beter als hij daar misschien wel minder speeltijd krijgt maar wel 3 miljoen binnenharkt?

Tsja over Raiola kan je alles zeggen, maar hij sleept er financieel altijd wel de beste deal uit voor de speler en dus indirect ook voor hem. Hij laat spelers denken dat hun carriere ieder moment voorbij kan zijn door een blessure en dat zijn voor jonge jochies al snel een trigger om toch om de korte termijn te denken. Ik hoop met heel mijn hart dat hij daar slaagt, maar wat hierboven al eerder is gezegd: hij komt vooralsnog als een nobody binnen. Een Klaassen is dan misschien gefaald in het buitenland, maar komen toch weer aan de bak in de top van Nederland, waar een Kishna, Bakkali etc nergens echt meer aan de bak komen in de toekomst.

12 maart 2021 om 20:48

Kishna speelt amper meer door zijn beroerde knieën. Als hij was gebleven was hij ook wel ergens op een knollenveld in Nederland geblesseerd geraakt zoals dat veld bij Heerenveen laatst

IK zij het gisteren nog. Komt, in zijn slechste geval, op zijn 23ster naar Ajax met een schat aan ervaring (en geld) om Haller te vervangen. Niet verkeerd toch?

12 maart 2021 om 20:53

Het is blijkbaar iemand die voor geld kiest, dus die zien we niet meer terug.

13 maart 2021 om 11:03

Denkt het ook Pel. Daarom zei ik ook "in *zijn* slechste geval".

Prima toch voor die jongen. Hij is gelijk financieel onafhankelijk. Heel zuur voor Ajax. Wens Brobby alle succes!!

Dit hoofdstuk kunnen we afsluiten. Helaas kiest Brobbey voor een andere weg. Tijd zal ons leren of hij de beste keuze heeft gemaakt voor z'n voetbalcarrière. Allemaal leuk en aardig dat mensen Leipzig zo ophemelen, maar zo ver ik het weet heeft Ajax nog een prima plan voor jonge spelers. Ik verwijt daarom Overmars ook niks.

12 maart 2021 om 20:51

Daar stoor ik me ook mateloos aan. Net of RB Leipzig en Nagelsmann een ander universum is of zo. Die verloren ook gewoon met 5-0 van Manchester United en hadden uit bij Basaksehir en thuis tegen PSG alle geluk van de wereld.

12 maart 2021 om 21:07

He he eindelijk een top reactie. Je vind het jammer en dat mag. Je hebt het over een andere keuze zonder over geld te beginnen. En dat is top. Meer van dit soort reacties graag. Ajax en Leipzig hebben vaak goede plannen voor de jeugd. We gaan het meemaken of die een goede keuze heeft gemaakt de komende jaren.

12 maart 2021 om 21:43

Het enigste wat mij nog steeds erg stoort is dat Brobbey gratis de deur uitloopt maar gelukkig gebeurt dat ook zelden. Nogmaals we zullen zien of deze stap goed is voor de carrière van de jonge spits. Tijd zal het zeggen.

Ik heb hier gemende gevoelens bij. Brobbey is inderdaad een (al op jonge leeftijd) fysieke spits. En is goed aan de bal. Heeft echter Raoila als zaakwaarnemer.

Indien ik mij in Brobbey verplaats snap ik het wel. Hij krijgt nml ook de belofte bij Leipzig dat hij vaak aan spelen toe komt. Zeg daarnaast maar eens nee tegen 3M per jaar.. Ik ben benieuwd. Denk dat hij het wel waar gaat maken.

2 miljoen netto verdient hij daar… Dan had Ajax hem dus een salaris van gok ik 3,8 miljoen bruto moeten aanbieden… Tja dat gaat hem natuurlijk nooit worden. Dit zie ik voor hem ook zeker niet alleen maar als een stap voor het geld, want bij Leipzig ontwikkelen jonge talenten zich ook goed en daar hebben ze op dit momen alleen Poulsen rondlopen als goede spits, terwijl ze met 2 spitsen spelen dus snap zijn keuze wel. Neemt niet weg dat het natuurlijk heel jammer is.

Mooizo, weet Overmars ook eens hoe het voelt om een toptalent kwijt te raken. Normaal gesproken zit hij aan de andere kant van een dergelijke deal...

12 maart 2021 om 21:17

Mwoah, het zit hem meer in het feit dat deze jongen Leipzig hoger zou aanslaan dan Ajax. Daar is Overmars het denk ik totaal niet mee eens en die mening deel ik met hem.

12 maart 2021 om 21:40

Ajax betaalt er dan ook wel goed voor om een jeugdspeler binnen te halen. Kijk naar de uitstekende deal voor Frenkie. Daar hebben zowel Willem II als RKC lekker van mee kunnen profiteren. Brobbey daarentegen heeft jarenlang in de jeugdopleiding gezeten en daar krijg je helemaal niets voor terug. Prima dat hij voor het geld verkast, maar het is gewoon treurig dat hij zijn jeugdclub niet eens een cent gunt.

Weet iemand ook het tekengeld dat Brian en Mino opstrijken? Zullen vast wat stuivertjes zijn en ja als je leest dat Ajax al 1,5 jaar probeert zijn contract te verlengen.. kan je je afvragen waarom het zo lang duurde.. aangezien iedereen Haller erbij haalt.. te weinig salaris? Hij was toen 16? Wat wil je dan op je 16e? Een basisplaats verzekering?

12 maart 2021 om 21:54

Ach, Haller heeft hier weinig mee te maken. Zeker niet het feit dat men al anderhalf jaar aan het praten is. Brobbey had zelf ook wel kunnen begrijpen dat hij nog veel stappen moest maken om eerste spits van Ajax te worden. In mijn mening wilde hij dus niet de uitdaging aan gaan. Zijn recht, maar ben erg benieuwd wat er in Duitsland gaat gebeuren. Heus, ook daar zou hij de concurrentiestrijd moeten aangaan. Ben benieuwd of hij dan ook niet snel weg wil als er een andere spits z'n plekje dreigt in te pikken. Toen Brobbey (en Raiola) koos om te vertrekken was hij terecht nog niet doorgebroken. Nu had hij zeker een betere positie aan de onderhandelingstafel kunnen hebben want hij laat z'n waarde zien, maar dat is nu. Ik vind dat Ajax goed heeft gehandeld, en Brobbey heeft z'n beslissing genomen. Dat mag alhoewel ik nog erg pissig ben dat hij gratis de deur uitloopt. Dat neem ik Brobbey absoluut kwalijk.

Ieder ander zal hetzelfde gedaan hebben. Tenzij je echt niet na kan denken. Ajax heeft net Haller gehaald voor een recordbedrag, en hij doet het tot op heden naar behoren. Dus Brobbey zou het moeten doen met invalbeurten. Nou ja dan kan hij dat net zo goed bij Leipzig doen waar hij ook nog eens veel beter verdiend.

12 maart 2021 om 21:43

Maar het aantrekken van Haller heeft hier vrij weinig mee te maken. Al tijden waren Ajax en Brobbey aan het onderhandelen, maar dit liep op niets uit omdat kamp Brobbey opties open hield. Ajax is uiteindelijk niet in de gekte meegegaan wat betreft het salaris en heeft Haller aangetrokken.

Voor 3 miljoen per jaar zonder transfersom is geen risico voor Duitse begrippen. Komt nog wel een fooi voor Raiola bij.

12 maart 2021 om 21:21

Het is contract van Brobbey is 12 miljoen (4 jaar) plus tekenbonus, Dus komt neer op een gok van 15 miljoen voor een speler met amper speelminuten. Dus zeker een flink bedrag.

12 maart 2021 om 21:33

@hawky, dat is niks in deze tijd. Ajax heeft zelf 22 miljoen voor Neres betaald die net 8 wedstrijden had gespeeld en daar is salaris niet eens bij gerekend.

Logisch toch? Goed gedaan. Nuchtere jongen die zijn gewicht in goud waard zal zijn straks!!

En dan zijn er nog mensen die blijven volhouden dat het aantrekken van Haller een reden is waardoor Brobbey geen vertrouwen voelt en weg wil. Uiteindelijk zie je dat het gewoon om de centen gaat. Niks mis mee, maar in dit geval is het volkomen logisch dat Ajax Brobbey niet een dergelijk contract heeft aangeboden en op zoek is gegaan naar een nieuwe spits.

Duidelijk verhaal van Bruggink. Dan snap je zowel Ajax als Brobbey/Raiola. Ik neem wel aan de RB Leipzig een jeugdopleidingsvergoeding aan ajax moet betalen en dat ajax straks ook bij een eventuele volgende transfer een opleidingsvergoeding krijgt. Wel ook een red flag voor psv die met Ihattaren/Raiola in hetzelfde schuitje kan komen.

Pff 23 straks en 12mil in de zak. Had ik mijn biertjes ook maar laten staan op mijn 17e😂

13 maart 2021 om 12:37

Je had je portretrecht vast moeten leggen want nu is Disney er mee aan de haal😉

Als ik zoiets lees dan denk ik. Wat een belachelijk wereldje is de voetbalwereld geworden. Een pikkie verdient 3 miljoen maar een Berry van Aerle. Europees kampioen 88 moest na zijn carrière als postbode gaan werken. Niet zo'n wonder dat die jonge gastjes tegenwoordig naast hun schoenen lopen. Niks gepresteerd nog echt maar waarom zouden ze dat nog. Is niet nodig want je bent toch wel binnen. Voetbal is kapot in mijn ogen.

Ik snap hem wel ....als ajax haller haalt blijft ie 2e viool.
Die jongen wil spelen en het leuke salaris is mooi meegenomen.

12 maart 2021 om 21:45

Het aantrekken van Haller is na tijdenlange onderhandelingen met kamp Brobbey die op niets uitliepen. Als je niet bij wil tekenen en opties open wil houden met nog een kortlopend contract, prima. Maar Ajax moet ook doorschakelen.

13 maart 2021 om 12:38

Misschien wordt hij daar wel 3e viool dat weet nog niemand.

Tja feit is dat de Nederlandse clubs en zelfs een club als ajex hier gewoon niet in mee kan gaan. Deze jaar speelt zich met de transfer nu gewoon binnen en sportief zal het niet heel veel minder worden als ik kijk naar het beleid van Leipzig. Vind het eeuwig zonde want had liever gezien dat hij er bij ajax 20 in trapte

13 maart 2021 om 11:24

Maar goed ook dat Ajax hier niet in mee gaat. Mensen die roepen dat Ajax meer had moeten bieden zouden elk bedrijf dat ze zouden runnen failliet laten gaan. Overmars is gelukkig verstandig

Hij en Raiola hebben het handig maar voorspelbaar gespeeld. Dat werd wel duidelijk toen de contractonderhandelingen, gestuurd door Raiola, steeds maar werden vertraagd en vertraagd om zodoende Brobbey gratis te kunnen laten vertrekken. Ondertussen lispelde Brobbey dat het echt wel goed zou komen (tip van Raiola) en dat Ajax en haar fans zich niet ongerust hoefden te maken. Ajax is en was immers zijn club. Ja, Ajax heeft ettelijke jaren in hem geã¯nvesteerd, en daarom wordt die club vriendelijk bedankt door zijn jongen. Als je echte clubliefde hebt, hoop je dat jouw club nog iets aan jou verdiend. Als dank voor de gratis opleiding. Die hou je niet anderhalf jaar aan het lijntje. Natuurlijk, hij mag voor het grote geld kiezen, zie ook voorbeeld Kluivert Jr., zijn toekomstige maatje in de voormalige Ddr. En nu natuurlijk geen commentaar op zijn transfer. Maar als je een kerel was geweest had je direct open kaart gespeeld: ik wil snel geld verdienen, en dat kan alleen bij een andere club. Maar de manier waarop dit is gegaan, met regisseur en aasgier Raiola op de achtergrond, is i.t.t. hoe andere jongens Ajax hebben verlaten, om te kotsen. En ik zou vanaf nu hem niet meer gebruiken voor Ajax 1. Achterbakse spelers zou ik niet willen in mijn team. Hij heeft wat dat betreft geluk dat er geen publiek bij voetbalwedstrijden aanwezig mag zijn. Want ik geloof niet dat zij hem met hetzelfde respect zouden behandelen als Ten Hag doet.

Oké nu de kogel door de kerk is. Wat zouden jullie doen? Brobby bij de selectie houden of de kans geven aan Traoré. Natuurlijk kan Brobby nog veel betekenen dit seizoen, maar houdt ook de ontwikkeling tegen van spelers die wel voor Ajax kiezen.

12 maart 2021 om 22:00

Brobbey erbij houden natuurlijk. Als je door hem op te stellen ipv Traore een ronde extra verder komt dan ontwikkelen Timber, Rensch, Antony, Gravenberch, Kudus zich extra. Traore weliswaar minder maar dat lijkt me dan ondergeschikt

13 maart 2021 om 11:23

Gewoon zo door gaan. Hij doet het goed als hij in valt en traore is het kwijt.

Pijnlijk om hem te zien vertrekken, maar ik als Ajacied denk echt niet dat dit een hele slechte keuze is. Hij speelde bij Ajax ook niet veel en verdiend nu wel heel lekker. Ik denk dat Brobby de nieuwe echte spits gaat worden van het Nederlands elftal over een jaar of 2. Die gozer straalt zoveel kracht uit en is zo talentvol

Dit is natuurlijk voer voor alle supporters van Ajax. Het lag er natuurlijk niet aan dat huntelaar, traore, tadic en zelfs labyad in de spits werd opgesteld. Als leipzig een 1 jarig contract moet afkopen, dan zou het ook een miljoentje of 5 betalen. Zijn marktwaarde op transfermarkt is 4 miljoen. Een paar jaar bij Leipzig en verkopen voor 15+ miljoen en je hebt een hoop winst.

13 maart 2021 om 11:22

Waar waren Labyad en traoré anderhalf jaar gelden? Toen brobbey al niet bij wilde tekenen. Niet in de spits namelijk

Ik hoop eigenlijk stiekem wel een beetje dat ie het daar gewoon enorm gaat maken...

Waarom zal hij niet slagen.? Ze hebben haler gehaald en hij zou toch tweede keus zijn. Maar ze wilden veel geld aan hem verdienen. Net als justin Kluivert

13 maart 2021 om 11:21

Man let dan op. Hij wil al anderhalf jaar niet bij tekenen dus Ajax moest week een spits halen. Dat een puber als brobbey dan 2e spits zou zijn dan zou hij God op z’n blote knieën moeten bedanken zeg. Kijk hoe jong die gast is. Paar maanden geleden kon hij conditioneel jong Ajax nog niet eens aan. Mensen doen net alsof hij 26 is en al een topper

Ach Marc....over 2 jaar is Brobbey er kapot van. Is ie verhuurd aan een of andere nietszeggende club en heeft ie spijt dat hij niet bij heeft getekend. Geld geld geld. Als het daar om gaat, lekker laten gaan. Koop lekker je sportwagens van je doekoe, hang lekker 10 gouden kettingen op je nek. Ga lekker je gigantische crib showen aan je bro’s.
Uiteindelijk wordt je dood ongelukkig.

Leuke club Leipzig en de BL is een fantastische competitie. Als hij echt 3 miljoen per jaar verdient, snap ik helemaal dat Overmars hier niet in mee gaat. Als je dat salaris wil matchen zet je het hele salarishuis van de club op zijn kop. Dan willen Gravenberg, Rench en Timber ook naar 3 miljoen. In de NL gaat dat simpelweg niet.

De toekomst gaat het uitwijzen. Maar als er een concurrent voor mijn positie wordt gekocht en bijneen andere club kan ik 3x zoveel verdienen..... keuze mijn inziens snel gemaakt

Als Ajaxfan vind ik het wel echt heel jammer. Vind het een fantastische voetballer scoort veel , sterk aan de bal Succes in Oost Duitsland

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren