Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo mikpunt van kritiek door ‘onvergeeflijke fout’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo is de gebeten hond aan de kant van Juventus na de uitschakeling in de achtste finales van de Champions League tegen FC Porto. De Portugese aanvaller krijgt in de media felle kritiek te verwerken vanwege zijn rol bij het tegendoelpunt in de verlenging. Een vrije trap van Sergio Oliveira ging door de benen van de opspringende Ronaldo, waarna Juventus-keeper Wojciech Szczesny geen antwoord had op de inzet en de 2-2 moest incasseren. Sky Italia-analist Fabio Capello noemt het ‘een onvergeeflijke fout’ van de Portugees.

Na een 2-1 nederlaag in Porto wist de Italiaanse grootmacht een verlenging uit het vuur te slepen. Juventus stond op voorsprong en had een man meer door een rode kaart van Porto-aanvaller Mehdi Taremi. De ploeg van Andrea Pirlo kreeg in de 115e minuut een fatale klap te verwerken toen Oliveira een vrije trap in het doel werkte. Adrien Rabiot en Ronaldo sprongen op, waarbij laatstgenoemde dat deed met zijn rug naar de bal. “Dat was een onvergeeflijke fout”, zei Capello na afloop. “In mijn tijd werden er spelers gekozen voor de muur en konden niet bang zijn voor de bal. Ze waren bang voor de bal en sprongen er met hun rug naar toe, dat is echt onvergeeflijk.”

Ronaldo is op social media het mikpunt van kritiek vanwege zijn rol bij het tegendoelpunt in de verlenging. “We hebben eindelijk iets gevonden wat Ronaldo niet kan: in een muur staan”, schrijft Gary Lineker op Twitter. Oud-voetballer Jamie Carragher sprak als analist van CBS woorden van dezelfde strekking: “De hele muur ziet er niet goed uit, maar Ronaldo kijkt niet eens naar de bal. Kleine dingen maken het verschil in deze fase van het toernooi.”

Juventus won uiteindelijk nog met 3-2, maar dat bleek niet genoeg voor een plek in de kwartfinales. Capello is ook kritisch op Ronaldo en andere ervaren spelers omdat zij na afloop van het duel niet voor de camera wilden verschijnen. Alleen Matthijs de Ligt, Federico Chiesa en Juan Cuadrado lieten hun gezicht zien. “Nu zie je alleen de jonge spelers in deze moeilijke momenten. In dit team zijn er sommige veteranen die alle credits opeisen bij een overwinning, maar die nergens te zien zijn als het even tegenzit”, aldus Capello.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ronaldo speelde een uiterst ongelukkige wedstrijd, er ging zoveel mis hij hem.. Overigens vond ik Kuijpers ook totaal niet sterk gister, de vrije trap waar de 2-2 uit kwam was absoluut geen overtreding en de pingel van Porto werd wel heel makkelijk gegeven, maar dat is meer de schuld van van Boekel. Heb toch de indruk dat scheidsrechters bang zijn om elkaar te corrigeren, daarom zie ik liever geen scheidsrechters in het VAR busje. Het kan nooit heel moeilijk zijn om hier geschikte mensen voor op te leiden, er worden namelijk lang niet zoveel kwaliteiten verlangd als van een prof scheids zoals fysiek en presteren onder druk etc.

10 maart 2021 om 08:04

Vond je de rode kaart voor Porto ook niet heel erg makkelijk? Kuipers floot gisteren consequent heel erg slecht. Die rode kaart had hij niet hoeven geven van mij en die strafschop ook niet. Die vrije trap was terecht Mckennie pakt hem even bij de arm.

10 maart 2021 om 08:26

De rode kaart was toch gewoon terecht? Eerste gele kaart was een duidelijke overtreding en de bal wegtrappen is gewoon geel waard. Niet iedereen zal het geven maar ja geel is geel. Sommige krijgen voor een schwalbe ook de 2de geel.

10 maart 2021 om 08:42

Inderdaad terecht. Juist een consequente beslissing. In mijn ogen wordt een tweede gele kaart wel eens achterwege gelaten, terwijl de overtreding volgens de regels gewoon een gele kaart is (zoals schwalbes, tijdrekken en het wegschieten van de bal). Taremi ramt hier gewoon de bal weg, dus daar staat een gele kaart op. Deze beslissing van Kuipers was terecht.

10 maart 2021 om 09:05

Ik vond het ook gewoon een terechte tweede gele. Hij had Alex Sandro echter ook zijn 2e moeten geven bij die overtreding op de middencirkel (Ik dacht vlak voor het eind van de 90 minuten. Kan ook al in de verlenging zijn geweest)

10 maart 2021 om 09:07

Als de eerste kaart niet gegeven was, was de tweede ook niet gegeven. Werkelijk het hele elftal van Juventus ging tenenkrommend zitten bedelen en smeken om een tweede gele kaart. Maar goed Taremi moet de Juve spelers de kans niet geven dat te doen. Ik begreep trouwens niet waarom Juve niet doordrukte na de 2-1, ze waren zoveel beter.

10 maart 2021 om 09:07

Als de eerste kaart niet gegeven was, was de tweede ook niet gegeven. Werkelijk het hele elftal van Juventus ging tenenkrommend zitten bedelen en smeken om een tweede gele kaart. Maar goed Taremi moet de Juve spelers de kans niet geven dat te doen. Ik begreep trouwens niet waarom Juve niet doordrukte na de 2-1, ze waren zoveel beter.

10 maart 2021 om 09:33

Er zat nieteens 2 seconden tussen het moment van fluiten en het wegschieten van de bal. Kuipers bezweek onder de druk van 6/7 Juventus spelers die hem kwamen knuffelen.

10 maart 2021 om 10:43

Inderdaad die tweede kun je geven. Maar dan moet je dat consequent doen. Daar wringt de schoen!
Ik vond het nu een goedmakertje voor de verkeerde beslissing, om Porto een strafschop te geven.
Vervolgens benadeelt hij Porto diverse keren om die tweede niet te geven aan Juve spelers.
Kuipers was heel slecht. En dat komt vooral door de var, die hem naar het beeldscherm had moeten halen, bij de Porto penalty.

Gelukkig heeft de minst slechte ploeg gewonnen, al was de spanning wel prachtig.

10 maart 2021 om 10:58

Ik vind dat scheidsrechters nog veel consequenter moeten zijn het het geven van gele kaarten bij het wegtrappen van ballen. Hoe vaak zie je niet dat een speler even 3 meter doorloopt na het fluitsignaal om de bal 5-10 meter weg te tikken. Haalt zoveel snelheid uit het spel en is zo duidelijk met intentie om de snelheid eruit te halen en het team op te laten stellen. Als je die allemaal zou geven kom je in een normale wedstrijd op een 20 tal kaarten onderhand, maar dat is dan maar zo. Stoppen ze vanzelf wel.

10 maart 2021 om 11:19

Volgens mij drukten ze door, maar lukte net niet. Volgens mij 2 keer de lat geraakt. Maar je kan ook niet alles of niets spelen want een uitdoelpunt is dodelijk. Dus liever voor een verlenging gaan waar de tegenstander nog 30 minuten extra met 10 man moet spelen.

10 maart 2021 om 09:08

Over de vrije trap: geen fout van Ronaldo natuurlijk. Zo'n zacht balletje moet een goede keeper als Szcenszny gewoon pakken.

Over Kuipers: lijkt altijd alsof de man iets tegen Italiaanse clubs heeft en dat hij zich dan genoodzaakt voelt om Italiaanse ploegen extra te bestraffen.

10 maart 2021 om 10:03

@fan123 ze hadden iemand achter muurje moeten laten liggen

Schmidt en Ten Hag zijn super tacticussen..

10 maart 2021 om 10:19

Van zo'n afstand hoeft dat niet, iemand achter het muurtje. Iedere goede keeper heeft genoeg tijd om die bal te pakken. Szcenszny zat er ook bij, maar pakte 'm om de één of andere reden niet...

10 maart 2021 om 10:49

@fan123
Daarvoor staat die muur! De kortste weg naar de goal zetten zij wagenwijd open! Scesny rekent op die muur en die stond ook goed! Stond!!

10 maart 2021 om 12:05

@fan123, vond kuipers niet perse anti juve. Alex sandro kwam ook goed weg en die rode kaart zou ook lang niet elke scheids geven. Floot gewoon bagger voor beide ploegen.

10 maart 2021 om 09:59

Ronaldo was inderdaad matig. Ik vond het dan ook opmerkelijk dat Pirlo het lef niet had hem te wisselen en Chiesa wel. Of iemand anders, maar Chiesa moest je er gewoon op laten.

10 maart 2021 om 10:11

Chiesa had geel en heeft daarna nog twee overtredingen gemaakt, die speelde echt met vuur op het eind, een beetje te veel. Wat dat betreft begrijpelijke wissel

10 maart 2021 om 10:22

Chiesa kon op een gegeven moment niet eens meer lopen joh. Logisch dat die werd gewisseld.

10 maart 2021 om 10:57

Maar hij was wel de enige die iets kon forceren. Ik had het risico graag genomen (zei ik gisteren al) en ik ga niet zeggen dat ik gelijk had gekregen, dat zullen we nooit weten, maar Pirlo heeft alleszins geen gelijk gekregen. Uitgeschakeld tegen 10 man. Morata en Ronaldo zeer matig.

10 maart 2021 om 11:36

Heel je stuk over v Boekel en Kuijpers gaat nergens over. Ze hebben de regels toegepast zoals ze zijn. Ter verduidelijking werd dat tijdens de wedstrijd nog gezegd door de commentator. Kuijpers fluit voor een penalty en de VAR mag alleen ingrijpen als ze vinden dat Kuijpers een overduidelijke fout gemaakt heeft. En die overduidelijke fout was er niet, althans ben ik van mening. Er is contact. En zeker vanaf de positie van Kuijpers lijkt het alsof er een overtreding gemaakt wordt en is het logisch dat hij fluit (vanaf zijn oogpunt gezien). Dat wij en de VAR 100 herhalingen te zien krijgen en zien dat er nauwelijks een overtreding gemaakt wordt, doet niks af aan de beoordeling van Kuijpers op dat moment vanaf zijn positie.

10 maart 2021 om 12:51

Ik vind dat zulk gelul.. regels zijn regels en een fout is een fout. Waar ligt de grens tussen een fout en een overduidelijke fout dan? Op deze manier houd je altijd ruimte voor interpretatie en meten met twee maten. Je kan Kuijpers die pingel zeker niet kwalijk nemen, vanuit zijn standpunt leek het er inderdaad op, maar dan nog mag de VAR wel zeggen dat het te makkelijk is. Ik denk dat het ook wel een vervelende wedstrijd was om te fluiten, twee mekkerende ploegen die ook nog eens theatraal bezig waren.

Het lot van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi. Als het team wordt uitgeschakeld, zijn zij vaak aan de beurt, bij Messi is dit vaak nog heftiger dan bij Ronaldo, maar als ik dit lees dan moet ik daar misschien op terugkomen. Wat van Mckennie die op zo een domme wijze de vrije trap weggeeft? Wat van Morata die drie fikse kansen mist? Wat van de speler die zo dom instapt en de penalty weggeeft? En wat van het team als geheel, er werd namelijk matig gespeeld terwijl er een uur lang tegen tien man werd gespeeld. Ronaldo was zeker niet goed, sterker nog, hij was dramatisch in beide wedstrijden, maar om hem hiervoor kritiek te gaan geven is zo een onzin.

10 maart 2021 om 08:05

Beide heren verdienen anders wel drie tot vijf keer meer dan hun medespelers.

10 maart 2021 om 08:10

Daarom scoort hij ook veruit de meeste goals van Juventus. Ik snap niet dat Ronaldo (en Messi ook) continu worden afgerekend als het hele team verzaakt. Ze kunnen het toch niet in hun eentje? Nog steeds zijn ze veruit het beste van hun teams. Juve had vandaag en vorige wedstrijd als collectief een totale off-day.

10 maart 2021 om 08:21

@ajax/barca 2014, ze maken het ook waar! Messi staat in La Liga na 24 duels uit mijn hoofd op 19 goals en 7 assists. Ronaldo is (uit mijn hoofd weer) topscorer van Italië. Het blijven echter teamsporten. Als je als Barcelona zijnde speelt met spelers als Dest, Lenglet, een half-fitte Pique, een over the hill Busquets, een te groene Pedri en een extreem matige Dembele dan kan Messi doen wat hij wil, maar dan is PSG een maat te groot. Ronaldo is altijd tot op zekere hoogte afhankelijk geweest van aanvoer om zijn extreme kwaliteiten te etaleren en als het team in een bizar laag tempo speelt, dan kan hij staan en springen wat hij wilt, maar dan wordt het ook voor hem lastig.

10 maart 2021 om 08:24

Ronaldo is gehaald om de CL te winnen. Zonder hem was Juventus ook kampioen geworden. Als je dan vervolgens door Ajax en Porto wordt uitgeschakeld, dan mag je toch wel twijfels hebben over de inbreng van CR7. Bij Barca vind ik dat anders omdat het team echt waardeloos is zonder Messi. Ik denk dat ze dan met moeite vierde worden.

10 maart 2021 om 08:28

Zonder hem was Juve helemaal niet kampioen geworden. Inter stond vorig jaar op 2 punten en jij denkt dat Juve zonder Ronaldo kampioen was geworden?

10 maart 2021 om 08:45

Derkaiser123 dat is altijd zo moeilijk praten maar je mag er toch vanuit gaan dat als Juventus die 100 miljoen niet had uitgegeven aan Ronaldo dat ze dat in een fatsoenlijk middenveld hadden geïnvesteerd. Feit is dat ze voor Ronaldo er was 7 keer op rij moeiteloos kampioen zijn geworden, 4 keer op rij de beker, 2 CL finales behaald. Sinds hij er is heeft Inter Juventus inmiddels bijgehaald qua niveau, geen beker gewonnen, kansloos in CL. Dit betekent niet dat Ronaldo niet goed is, sterker nog hij is de beste in de competitie, dit betekent simpelweg dat ze een investering hebben gedaan die niet slim was. Ze hebben nu een hele goede speler maar het team is er overall echt op achteruit gegaan t.o.v. 2014-2018.

10 maart 2021 om 08:47

Welke spelers dan? Voor die 100 miljoen krijg je tegenwoordig spelers van het niveau Maguire.

10 maart 2021 om 10:01

Ja of 3 Haalands. Beetje een waardeloze opmerking, mits goed scouten kan je heel veel met 100 miljoen..

10 maart 2021 om 10:23

Das altijd gokken. Haaland wou volgens mij perse naar de Bundesliga. De enige club die daar heeft lopen slapen is Leipzig. Nota bene een speler binnen je eigen Red Bull concern.

10 maart 2021 om 10:37

Maar als ze goed konden scouten, zouden ze dan in de huidige situatie zitten?

10 maart 2021 om 10:47

Misperen zullen er altijd zijn. Feit blijft wel dat je met die 100 miljoen van Ronaldo meer kans hebt om op meerdere plekken (succesvol) te versterken.

10 maart 2021 om 11:29

Lierse ze kunnen het over duidelijk niet. Maar er wordt hier gedaan alsof 100 miljoen een appel en een ei is en je daarmee alleen in de categorie Maguire kan shoppen, wat toch wel betwist mag worden.

10 maart 2021 om 08:28

Ik vind juist dat deze 2 spelers bij succes teveel eer toegeschoven krijgen. Voetbal is een teamsport en zonder teamspelers als Pedro, Carvajal, Busquets, Benzema, Dani Alves, Puyol, Ramos, Pepe, Casemiro, Modric, Xavi, Iniesta, Kroos en Marcelo win je geen titels. Het idee dat sommigen hadden dat Ronaldo in zijn eentje Juventus wel even de Champions zou laten winnen is simpelweg onrealistisch.

10 maart 2021 om 08:29

Het had wel gekund met een middenveld met Pirlo, Pogba, Vidal en Marchisio. Niet met een middenveld waar Ajax nog betere spelers heeft staan.

10 maart 2021 om 09:02

met andere woorden, hij kan het niet alleen.

10 maart 2021 om 09:37

Precies wat jij zegt, stel messi of ronaldo scoort maar 1x wordt er op VZ of door mensen al snel gesproken van dat zij het team bij de hand genomen of iets dergelijke. Terwijl ze soms helemaal niet goed spelen of het doelpunt die ze maken "maar" een penalty is

10 maart 2021 om 08:28

Het is gewoon volledig terecht om hem hier kritiek voor te geven, wat is dat nou weer voor vreemd verhaal. Je staat in een muur met een reden toch. Springen moeten ze niet doen, dat is volgens mij regel 1. Maar je gezicht wegdraaien al voordat de bal geschoten is en dan zo wegdraaien en half bakken je been omhoog doen... Dit is gewoon een actie waar je kritiek op hoort te krijgen. Er is meer kritiek te geven, dat ben ik volledig met je eens. En ja Morata mist kansen en de actie van Mckennie is dom. Maar dat zijn acties in het spel en dat zijn acties die 90 minuten gebeuren. Dit is een dood spelmoment en dan wordt er een muur op gesteld met 1 doel en dat is dat de bal daar absoluut niet doorheen mag. Dit is gewoon een kwestie van blijven staan, thats it. Simpelste wat je kan verzinnen. Als je dan dramatisch speelt over 2 wedstrijden kijkt en dan ook nog het simpelste fout doet, dan is het toch volledig terecht dat je daar gezeur over krijgt of niet. Het is het lot van messi en ronaldo, maar elke speler die dit had gedaan had de volle laag gekregen hiervoor, en terecht.

10 maart 2021 om 09:08

Hiervoor kritiek geven is volledig terecht. Bij de amateurs krijg je al op je flikker, wanneer je zoiets doet. Ook terecht. Echter is het onterecht om het verlies dan enkel aan hem toe te wijzen, dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank.

10 maart 2021 om 09:29

Vond het sowieso een wedstrijd waarin er van alles gebeurde. Kuipers had ook een grote invloed in mijn optiek. Makkelijk gegeven rodr kaart en penalty en aan de andere kant bij 2 lichte momenten dan weer geen penalty geven. Bovendien kan je ook Morata aanwijzen die had moeten scoren, of Demiral met zijn domme fout, die keeper die bal gewoon had moeten hebben of wat te denken van Pirlo die weer met een belachelijke opstelling kwam. Altijd grappig dat grote oud spelers vaak ook als toptrainers gezien worden. Maar ik zie in Pirlo totaal geen trainer. Hoe zit dat eigenlijk met generatiegenoot Xavi?

10 maart 2021 om 11:38

Ja helemaal mee eens. Sowieso hebben ze het in de 1e wedstrijd al verkloot door met zn allen dramatisch te spelen.. en als ze dan tegen 10man ook nog eens niks voor elkaar krijgen ligt de schuld zeker niet bij Ronaldo alleen.

10 maart 2021 om 13:10

Ze hebben ook zovaak credits gekregen terwijl ze waardeloos speelde.

Wat een gelul man. Een van de beste voetballers ooit - die ga je hier toch niet de schuld van geven. Die hele muur staat gewoon niet goed. Daarnaast gebeurd dit veel vaker en dat is de reden dat veel teams nu iemand achter de muur laten liggen. Heel Juventus heeft verzaakt. Ze spelen nota bene tegen 10 man en kunnen niet eens winnen. Ronaldo speelde zeker niet goed, maar om dit een cruciale fout te noemen, gaat mij te ver.

10 maart 2021 om 08:25

Ik weet niet wat zijn opdracht was in de muur. Maar of hij nu moest blijven staan of springen, hij deed het allebei niet. Hij draaide zich om waardoor de bal door zijn benen ging. De keeper is verantwoordelijk voor de muur, maar wat de keeper ook heeft gezegd, hij heeft zich er niet aan gehouden.

10 maart 2021 om 09:04

@guarca wat maakt zijn status uit? Hij springt half, trekt zijn hoofd in, draait zn rug naar de bal, trekt 1 been op en steekt m wat uit. Met andere woorden zijn muurfunctie is ongeveer 0.en de bal gaat onder zijn half uitgestoken opgetrokken been door. Ga er dan niet staan als je jezelf daar te goed voor vindt.
Moeten we hier dan maar een matige wisselspeler die niet eens in het veld stond de schuld van geven omdat Ronaldo zo'n goede speler is??

10 maart 2021 om 10:03

Op zich is springen geen probleem, zeker niet als er inderdaad iemand anders achter ligt voor de lage schuiver, maar dat wegdraaien van niet alleen Ronaldo maar de gehele muur is wel echt extreem slecht. Wat Capello zegt is in dat opzicht terecht, want je moet alleen in de muur staan als je de ballen hebt om een schot op je lichaam te incasseren. Als je doet wat deze muur doet, help je alleen de vrije trap nemer door het zicht van de keeper te belemmeren.

Foutje van de trainer toch. Of keeper? In ieder geval die persoon die verantwoordelijk is rondom de afspraken die gemaakt worden bij een vrije trap tegen. Was het de bedoeling om te springen? Dan is misschien de uitvoering niet best, maar dan loop je risico dat de bal er onder door kan. Was het niet de bedoeling om te springen, dan kun je dat niet alleen Ronaldo verwijten, de hele muur springt. En als het de bedoeling was om te springen, vonden we het blijkbaar niet nodig om daar een lullig mannetje neer te leggen achter de muur. Veel te hip om dat te doen natuurlijk. Porto zal t niet uitmaken.

10 maart 2021 om 09:26

@yoda Ronaldo springt niet eens, hij trekt zn hoofd in, maakt zich klein, draait zn rug naar de bal, tilt 1 been op.
Hij doet er alles aan om de bal niet tegen zich aan te krijgen. En dan geef jij daar de keeper of trainer de schuld van?
Ja die keeper mag de bal nog steeds hebben, maar die jongen is niet zo goed.

Gewoon in de muur staan, dat hadden jij en ik ook gekund. Ronaldo maakt hier gewoon een enorme fout, laat dan iemand anders in de muur staan.

10 maart 2021 om 12:21

Hij krijgt nu de zwarte piet omdat de bal langs zijn been afgaat. Maar een halve meter naar links of rechts was die bal ook op goal gegaan, want de rest van de muur springt toch gewoon op? Die draaien ook alle kanten op. Als Ronaldo nou ook was gesprongen en onder m door was gegaan, was hem dan niks verweten?

10 maart 2021 om 12:31

als de afspraak springen is, dan zou het niet zijn schuld zijn nee. Maar hij springt niet eens. Hij trekt 1 been op en maakt zichzelf klein. Hij doet dus helemaal niks in die hele muur. Die andere 2 springen nog om een hoge bal eruit te halen. Dat ze zich daarbij half opendraaien gaat natuurlijk weer nergens over, dan komen er ook gaten in de muur. T is jammer dat je geen foto op kunt loaden, ik had net het moment stil staan van de vrije trap, waarbij je precies ziet wat hij doet en die andere jongens.

Dit is echt weer ver gezocht. Als Juve lang tegen 10 man speelde en het 3e doelpunt niet wist te maken dan is dat volgens mij de belangrijkste reden dat ze niet door zijn. En niet deze ongelukkige vrije trap. Waar Zcesny anders ook niet goed bij uitzag. Juve speelde niet echt slecht maar ze waren ongelukkig. Morata die 3 opgelegde kansen krijgt en er geen maakt, Cuadrado in de laatste minuut onderkant lat en de wel heel makkelijk gegeven penaltie door Kuipers.

Dit was in z'n algeheel een belachelijk slecht muurtje. En waarom draai je je rug naar de bal... maar ook Szczesny mag wel wat meer doen, is ook geen absolute top keeper. Overall matig team dat Juve.

Tsja, het is ook vervelend dat als je die bal in je gezicht krijgt dat je niet meer jezelf kan bewonderen in de spiegel natuurlijk! Tuurlijk is hij niet individueel verantwoordelijk daarmee voor het verlies maar mensen vinden een zondebok heerlijk en dan werkt je statuur en je prijskaartje tegen je

Basisles voetbal bij de F-jes, hoe bouw je een muur. Drie man in de muur als je tegen 10 man staat? En dan opspringen en je rug naar de schutter draaien? Niet echt goed nee. Maar ja, ze hadden er ook 3 of 4 in moeten knallen aan de andere kant. De beste strijders van de dag hebben gewonnen.

10 maart 2021 om 08:31

Tja een normale keeper pakt die bal nog met een biertje in zijn hand.

10 maart 2021 om 09:06

@derkaiser123 klopt, slecht gekeept. Maar als Ronaldo niet bang was voor de bal had een keeper met datzelfde biertje op het terras kunnen gaan zitten en was die bal nooit bij de bal gekomen.

Gister een statistiek gezien Ronaldo scoorde 8 van de 9 knocknout goals voor Juve sinds hij daar speelde. Die andere was van Chiesa in Porto. Ronaldo speelde niet goed, maar gaf nog steeds een assist, hield 2 man bezig, waardoor Chiesa meer ruimte kreeg, werkte hard en had als het meezit nog zijn doelpunt meegepikt. Er word van hem verwacht dat hij de CL gaat winnen met dit team. Een elftal wat in mijn optiek (helemaal zonder Dybala) niet eens beter is dan clubs als Roma en Sevilla. Ramsey rechtshalf dan heb je het als coach ook niet begrepen, stel dal in ieder geval nog Bernadeschi of Kuleveski op die hebben tenminste nog wat diepgang. Wat ik ook niet snap is dat Chielini met zijn winnaarsmentaliteit en ervaring niet speelt. Dan kan Bonucci gewoon rechts centraal. Die Demiral vind ik ook niet wat.

ik ben het niet eens met deze kritiek, Ronaldo heeft niet alleen schuld aan verlies. Je speelt in een team, vaker dan eens heeft hij ook clubs uit de penarie geholpen. Dus te gemakkelijk om alles op hem af te schuiven

10 maart 2021 om 09:09

ach hij heeft zoveel intikkers gescoord na geweldig voorbereidend werk van het team en dan wil hij ook alle aandacht alsof hij net in zn eentje 5 man voorbij is gegaan.
Nu maakt hij een enorme blunder en mag hij ook kritiek hebben.
Natuurlijk verlies je over 2 wedstrijden niet door 1 fout, juve heeft veel meer fouten gemaakt, maar het is logisch dat dit benoemt wordt, want dit heeft niks met kwaliteit te maken, maar met inzet.
Hij doet alles verkeerd in de muur wat je verkeerd kunt doen: maakt zich klein, draait weg, springt half, trekt 1 been op die hij ook nog eens uitsteekt. Zijn muur functionaliteit is hier bijna 0. Ga er dan niet staan als je niet durft. Je had hier iemand uit de kelderklasse neer kunnen zetten en die had het beter gedaan, logisch dus dat hij kritiek krijgt op dit moment.

Beetje makkelijk van Capelle om dit aan Ronaldo op te hangen, die hele muur stond niet goed. Als je dan kijkt waarom Juventus echt verloren heeft is dat doordat ze nu al tijden spelen met een bijzonder zwak middenveld en dat was gisteren ook weer duidelijk en ook door een belachelijke penalty gegeven door Kuipers die altijd ten onrechte wordt bewierookt als goede scheidsrechter, die rode kaart was ook gewoon een compensatiemoment. En er mag ook echt wel gezegd worden dat Porto gewoon een goede wedstrijd speelde en Pepe aan zijn tweede jeugd lijkt te zijn begonnen.

10 maart 2021 om 09:12

nee hoor, de andere 2 springen gewoon, dat is een keuze. Ze draaien wel dat moet niet.

Ronaldo draait, trekt zn hoofd in, tilt 1 been op en steekt m uit en de bal rolt onder hem door.
Wat doe je dan in de muur? Hij voegt werkelijk waar 0 toe. Dan mag je dat benoemen, dit heeft niks met kwaliteit te maken maar met inzet/keuze/lafheid/dommigheid, wat dan ook. Het is gewoon een enorme blunder.
En ja de keeper moet meer doen, en ja, je verliest niet door 1 moment, maar logisch dat hij het benoemt.

Eerst dacht ik dat het toeval was, maar inmiddels is het voor mij duidelijk. Kuipers moet onderzocht worden naar zijn handelen. Bij Barcelona - PSG had hij al hele vreemde beslissingen in flink voordeel van de thuisploeg en ook vandaag was het weer raak voor de thuisploeg. Hoe kan je in zo'n wedstrijd waarin je voor zoiets kleins een 2e gele kaart geeft voor de uitspelende ploeg en voor overtredingen weigert een 2e geel te geven voor de thuisploeg?
In het verleden vaker al wedstrijden van hem, europees gezien waarbij je het afvraag.

10 maart 2021 om 08:46

Zoiets kleins? Dat kuipers geen goede wedstrijd floot is duidelijk. Maar die rode kaart is echt terecht. De overtreding was gewoon duidelijk geel en voor de bal wegtrappen staat ook geel. Gewoon dom van de speler zelf.

10 maart 2021 om 09:03

Nee, Kuipers floot uitstekend.
Prima zoals hij overeind bleef tussen 22 aanstellers en komedianten.
Mooi dat hij consequent dat zeveren afstrafte.
Hij had wel nog meer mogen optreden tegen spelbederf en acting.
Maar dan je waarschijnlijk geen speler meer op het veld gehad.

10 maart 2021 om 09:06

Niet mee eens. Die penalty was erg goedkoop. Dat lag dan ook deels aan de var die er wat van moet zeggen. Verder was het niet slecht maar ja. Door die penalty te geven beïnvloed je de hele wedstrijd en dan kun je denk ik niet meer van ‘uitstekende wedstrijd’ spreken.

10 maart 2021 om 09:41

Het is inderdaad iets kleins. Je hebt een wedstrijd waarin je alles geel kan geven terwijl je in een andere wedstrijd laat doorvoetballen. Je kan niet in een wedstrijd de ene ploeg strak lfuiten en de andere los en dat deed hij gisteren opnieuw, terwijl dat in Barcelona hetzelfde geval was. Een bal weg schoppen is onsportief gedrag en kan je geel voor geven. Dan moet je dat ook doen bij kaarten vragen, zeuren, schwalbes en tijdrekken. Waarom dan alleen bij de 2e gele kaart? Statement maken? Laten zien, ik ben Kuipers en met mij valt niet te sollen? Prima, maar dan moet je dat ook bij Juventus doen.

10 maart 2021 om 11:30

De VAR draait alleen overduidelijke foutieve of zaken die de scheidsrechter niet heeft gezien terug. Als er contact is geweest, dan mag de scheidsrechter penalty toekennen en gaat de VAR het niet terugdraaien ook al vinden ze het een beetje licht.

10 maart 2021 om 13:00

"Bij Barcelona - PSG had hij al hele vreemde beslissingen in flink voordeel van de thuisploeg" Welke beslissingen dan? Volgens mij zeg je maar wat.Er was maar 1 beslissing in het voordeel van Barca en dat was de penalty, waar Kurzawa ook gewoon vol met zijn knie tegen het been van Frenkie aanloopt waardoor hij ten val komt (https://youtu.be/KcZPGp1sl4o).Gueye van PSG bijvoorbeeld maakte 2 overtredingen met geel op zak om de counter eruit te halen en Kuipers liet na om hem een 2e gele kaart te geven. Niet echt in het voordeel van Barcelona he?Of de handsbal van Moise Kean in de 16, waar zijn arm ver van het lichaam is en daarmee een pass naar de vrije Messi stopt. Ook geen penalty en de VAR check was ook nergens te vinden (https://thumb.resfu.com/media/img_news/mano-de-moise-kean-en-el-barcelona-psg-de-la-champions-league-2020-21--capturas-movistarligadecampeones.jpg, https://st1.uvnimg.com/0e/c1/a8ea0fe244cc8b408a40b45ad545/ac0d635a85424456932ff0e39a11eff0). Toevallig floot Kuipers ook de wedstrijd Barcelona - Liverpool, waar hij ook een handsbal van Matip over het hoofd zag nadat Matip de bal gewoon wegsloeg van Messi zijn dijbeen. Ook toen greep de VAR niet in (https://pbs.twimg.com/media/D5gTA23WkAAUaTx?format=jpg&name=medium).Dus ik weet niet hoe jij hierbij bent gekomen. Je kletst maar wat.

Hoge bomen vangen veel wind, maar dit slaat helemaal nergens op. Ronaldo wordt toch niet opgesteld om in een muur te staan, kom op zeg. Je kunt hem erop afrekenen dat hij zijn ploeg niet bij de hand heeft genomen dit tweeluik, maar dat ligt echt niet alleen aan hem hoor. Het is gewoon veel te weinig, de selectie van Juve. Dat is een harde conclusie, maar wel de enige juiste.

10 maart 2021 om 09:16

dan moet hij er niet gaan staan.
Hij krijgt 100 miljoen maar is toch bang om een bal tegen zich aan te krijgen.
Hij maakt zich klein, draait, tilt 1 been op, steekt die ook nog eens half uit en de bal rolt onder hem door.
Natuurlijk moet je hem daar op aanspreken want het is een kapitale blunder. Als hij zich te groot voelt om in de muur te staan, moet ie dat zeggen, dan kun je er iemand anders neerzetten.

Hij schiet die bal van 85 meter, over de grond zo op doel. Ik heb zoveel vragen bij deze vrije trap, maar om hier alleen Ronaldo de schuld te geven is heel zwak. Dat hele Juventus is trouwens erg matig hoor. Op Ronaldo, De Ligt en die 2 oudjes achterin spelen er geen toppers. Zie echt niet hoe Dybala slechter is dan wat er gisteren in de aanval stond, maar hoop van harte dat Juve de mogelijkheid heeft on te renoveren..

Deze bal moet Szczęsny gewoon hebben. Die bal is van 230 meter afstand. Daarbij zou ik als ik Juve fan was me meer richten op Morata die twee niet te missen kansen miste.

10 maart 2021 om 09:22

Dat Morata 2 kansen mist is gewoon een gebrek aan kwaliteit, het is nooit een scoringsmachine geweest, dan moet je betere spelers halen.
Szczesny is gewoon een matige keeper, al had hij deze bal nog steeds moeten hebben.

Ronaldo gaat in de muur staan, trekt zn hoofd in, maakt zich klein, draait zn rug naar de bal, tilt 1 been op en de bal rolt er onderdoor.
Wat doe je in de muur als je bang bent voor de bal? Zijn functionaliteit in de muur was bijna 0, ga er dan niet staan.
En dat heeft niks met kwaliteit te maken, want jij en ik hadden daar een betere muur geweest dan hij. Logisch toch dat hij er dan op wordt aangesproken. Het is gewoon een fout waar je voor kiest, niet 1 die met kwaliteit te maken heeft.

10 maart 2021 om 09:48

Nee, niet hij. Alle vier waren ze bang voor de bal. Maar omdat de bal onder hem doorgaat, is hij de enige schuldige. Selectieve verontwaardiging noem ik dat. En ja, als je bij Juve op de loonlijst staat als spits, moeten die ballen erin. De meeste spitsen zouden die kansen verzilveren.

10 maart 2021 om 11:12

Die andere 2 springen in ieder geval nog de lucht in, al draaien ze idd ook weg van de bal.

Hij doet nog minder dan de andere 2. Springt niet, maar trekt wel een been omhoog, maakt zich klein, draait zich om, enz.

Waarom sta je dan in de muur? Hij doet er alles aan om niet geraakt te worden.

Die andere 2 doen ook t een en ander verkeerd, de keeper is matig, maar je mag t toch gewoon zeggen als Ronaldo een blunder maakt.
Hij en zn fans zijn de eerste om hoog van de toren te blazen als hij een goal scoort, nou, dan moet je ook met terechte kritiek om kunnen gaan.

10 maart 2021 om 11:36

Ik zeg niet dat CR7 geen blaam treft, hij doet als muurman alles fout wat je fout kunt doen, maar hij is niet alleen schuldig aan het doelpunt. Je hebt namelijk te maken met de veroorzaker van de vrije trap en de keeper. Die treft evengoed blaam. Om dan alleen CR7 af te rekenen vind ik te makkelijk en verre van realistisch. En voor de goede orde, ik ben geen fan van Cr7.

Daarbij, als hij recht omhoog springt met zijn arm voor zijn kruis en gezicht (zoals het normaal gaat), dan gaat de bal onder hem door. Ik snap sowieso niet wat hij in een muur doet, aangezien hij een prima kopper is, maar ik neem aan dat de coach dat beslist.

Feit blijft dat Morata die kopkans nooit mag missen (na 1 kwartier; die had Michiel Kramer gemaakt) en daar ook naar gewezen moet worden om realistisch te blijven. Je moet niet enkel kijken naar de fouten die in defensief opzicht gemaakt worden, maar ook in aanvallend opzicht (bal niet of compleet verkeerd afgeven of missen van een niet te missen kans).

10 maart 2021 om 12:29

ik heb het hier dan ook alleen over deze goal. Niet over het beslissen van de 2strijd tussen porto en juve.

En ja de keeper moet hem hebben, maar je hebt te maken met een slechte keeper.
Wat Ronaldo doet is het zelfde als de keeper naar de hoek was toe gerend om de bal met zn voet tegen te houden, hij wil namelijk niet duiken, dan wordt zn shirt vies.

Ben geen Ronaldo fan maar dit is gewoon goedkope journalistiek! Een persoon aanwijzen is zo makkelijk. Breder kijken is moeilijker en vraagt om echt kennis van zaken te hebben.

10 maart 2021 om 09:23

hij kiest ervoor om een fout te maken. Heeft niks met kwaliteit te maken, maar is een keuze.
Hoofd intrekken, klein maken, been optrekken, rug naar de bal. Waarvoor sta je dan in de muur?

Natuurlijk verliest juve niet alleen hier door, maar dit is toch so extreem dom. Vraag dan aan iemand anders of ie in de muur wil staan.

10 maart 2021 om 10:46

Sorry, maar als Szczęsny die eenvoudig te keren bal gewoon pakt, heeft niemand het erover. Maar omdat hij onder CR7 doorgaat is hij de gebeten hond. Belachelijk.

10 maart 2021 om 11:08

nee hoor, als de links buiten van rkc zo in de muur zou staan, zou ik er ook wat van zeggen.
Is het nou zo moeilijk om gewoon te zeggen dat Ronaldo hier een enorme fout maakt. Dat maakt hem geen mindere wereldspeler dan dat hij is.

Natuurlijk heeft een goede keeper die bal, zelfs een matige keeper als Szczesny mag hem hebben, maar daarom is het ook een fout van Ronaldo

10 maart 2021 om 12:03

Werd het zicht niet belemmerd door de muur?

Ronaldo had nooit weg moeten gaan bij real Madrid. Real Madrid had beter team en ingespeeld.

Tja het is eigenlijk best triest, heb je Ronaldo in je team en dan zie je alleen maar koekenbakkers die om hem heen spelen, Morata, Kulusevski, Berna, Arthur.
En dan die keeper, man man man zelfs een Karius had die kunnen hebben, verbaasd me niks dat Arsenal hem heeft verkocht.

10 maart 2021 om 09:25

ja het is best triest. Je geeft iemand een salaris van 35 miljoen euro en dan is hij bang dat de bal tegen hem aan komt.
Die keeper is idd matig, maar die kan gewoon niet beter.
Iemand uit de kelderklasse was een betere muur geweest dan Ronaldo hier. Hij doet er alles aan om de bal niet tegen zich aan te krijgen, ga dan niet in de muur staan.

Nou..... Ik heb de wedstrijd noch de samenvatting niet gezien. Ik verwachtte dus dat Ronaldo zijn man niet had gevolgd, of dat hij een onnodige overtreding maakte.

Lees ik nu gewoon dat hij zich omdraaide in de muur en dat de bal onder hem doorgaat.....

Heel makkelijk om dit op Ronaldo weer te schuiven.

Hij staat bij vrije trappen altijd met zn benen wijd. Dom om em in een muur te zetten.

Hoge bomen vangen veel wind. De vraag blijft of het terecht is...

Je kan niet alleen de schuld aan Ronaldo geven voor de uitschakeling natuurlijk, maar man man wat doet hij daar nou in de muur? Dit zie je in de e-tjes als ze nog een beetje bang voor de bal zijn

Klaassen werd uitgelachen toen hij achter de muur ging liggen door vd Gijp. Maar zo dom is dat niet als je ziet dat het hier om miljoenen gaan en de spelers niet achter de muur gaan liggen en daardoor de bal erin vliegt.

Hij speelde ook gewoon heel slecht. Had je hem gewisseld was je wellicht door gegaan. Achja proberen CL te halen en in de zomer kijken wat we kunnen doen, Jammer van gister maar goed dat kan gebeuren

Als je heel hard je best doet, dan kom je met zulke flauwe uitspraken. Maar goed, zulke spelers krijgen alleen maar zulke kritiek omdat ze net op een positie staan waar de meeste voetballers alleen maar van kunnen dromen.

Hadden ze nu maar Klaasen gehad, had op de grond achter de muur gaan liggen . He Gijpie

Uberhaupt frappant dat in Europa spelers wegdraaien voor aanvliegende ballen, en niet alleen bij vrije trappen, ook bij normale schoten en voorzetten. In Zuid Amerika geeft mn bv zn leven om op elke mogelijke toegestane manier ballen te blocken. Waar zou dat aan kunnen liggen? Sissy mentaliteit?

Gister was gewoon ook meer en deels de fout van Pirlo. Ramsey speelt belabberd Porto komt met 10 man en gooit niet Kulusevski or Bernardeschi of eventueel zelfs Fagioli er in. Start met Morata terwijl die al weken niet speelt die ook super slecht speelde en hem vervolgens ook niet wisselt. Morata was slecht Ronaldo was slecht Ramsey was slecht maar Pirlo was ook gewoon niet goed, Maar ik hoop dat die hier van leert

Pirlo heeft inmiddels gereageerd op Capello. Hij zegt dat hij de spelers heeft uitkiest die in de muur staan. Maar ze hebben nooit eerder zou weggesprongen. Misschien hebben ze de vrije trap onderschat.

Er is wel een klein verschil tussen held en schiemel. Als Juve een penalty had gehad in verlenging (e.g voor actie de Ligt) en CR7 had hem ingeschoten dan waren alle krantenartikels alleen maar over hoe CR7 er altijd staat in grote wedstrijden en was hij uitgeroepen tot man of the match (ondanks de vrije trap fout, en verder middelmatige wedstrijd). En Kuipers was dan mikpunt van niet Juve maar Porto supporters. Want het was wel een heel harde rode kaart, en ook zij hadden nog een penalty claim.

De zus van Ronaldo zal morgen wel op Twitter plaatsen dat hij de beste man ooit in de muur was, want als die bal hoger was gegaan had hij hem met z’n schouder eruit gehaald.
Eigenlijk ligt de schuld bij de vrije trap nemer dus, waar haalt die man het lef vandaan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren