Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wim Kieft ziet speler bij Ajax ‘aan wie je je geweldig kunt storen’

Laatste update:

Erik ten Hag doet de laatste weken geregeld een beroep op Lisandro Martínez en Edson Álvarez. Wim Kieft constateert dat de Argentijn en Mexicaan samen met Nicolás Tagliafico en Sébastien Haller ‘iets extra’s’ brengen bij Ajax. De oud-spits noemt Tagliafico in zijn column in De Telegraaf wel een speler ‘aan wie je je geweldig kunt storen’.

Voor het uiteindelijk met 2-1 gewonnen bekerduel met PSV posteerde Ten Hag Daley Blind op het middenveld, waardoor Martínez centraal achterin speelde. Daardoor kwam Ajax volgens Kieft ‘beter aan het voetballen’ én ‘stond het defensief beter’, wat een ‘uitstekende remedie’ was tegen PSV-spitsen Donyell Malen en Eran Zahavi. “Martínez kan trouwens best aardig voetballen, maar zijn kwaliteiten liggen meer op het verdedigende vlak”, schrijft Kieft.

“Samen met Martínez’ Argentijnse landgenoot Nicolas Tagliafico en de Mexicaan Edson Álvarez heeft Ajax de beschikking over jongens die hun been niet terugtrekken, zich fysiek kunnen verweren en hun ploeg niet in de steek laten als er om strijd wordt gevraagd”, vervolgt de oud-spits. Hij constateert dat Tagliafico niet het niveau aantikt dat hij in zijn eerste anderhalf jaar bij Ajax haalde. “Je kan je geweldig storen aan zijn soms smerige overtredingen. Toch is hij een speler die je graag in je elftal hebt.”

“Zeker als je ziet dat scheidsrechters in Nederland alles van hem door de vingers zien, terwijl hij normaal ieder seizoen zeker drie of vier rode kaarten moet krijgen”, wijst Kieft mede op de overtreding van Tagliafico op Mohamed Ihattaren. “Alleen was scheidsrechter Serdar Gözübüyük bij Ajax - PSV drukker met het terechtwijzen van Álvarez op een manier alsof hij tegen een kleuter praat dan in te grijpen als Ajacieden over de schreef gaan.”

Naast Martínez, Álvarez en Tagliafico ziet Kieft dat Haller ‘wat extra’s’ brengt bij Ajax. De oud-spits beaamt dat het er soms wat houterig en minder verfijnd uitziet bij Haller. “Maar daarom kon Ajax hem ophalen voor 22,5 miljoen euro en is hij niet zoals Romelu Lukaku van Internazionale 75 miljoen waard. Tegelijkertijd is Haller een prima aanspeelpunt, kan hij een bal aannemen en niet onbelangrijk: doelpunten maken. En hij gaat alleen maar beter worden als hij meer ritme krijgt, zijn draai nog beter vindt in het elftal en gewend is aan de overstap van Engeland naar Nederland.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Zo de hetze is begonnen. 3 tot 4 rode kaarten nog wel. Het wachten is nu wie hem het eerst rood gaat geven. Oké zijn overtredingen zijn soms pittig, maar de scheids bepaalt wat hij toelaat. Als Ajacied ben ik blij met zijn temperament.

13 februari 2021 om 07:42

Ik denk dat de meeste mensen het temperament van Tagliafico wel kunnen waarderen, maar hij is in relatief korte tijd wel enkele keren goed weggekomen en meermaals onderwerp van gesprek geweest door zijn overtredingen. Maar goed, als iemand bij Feyenoord op het randje speelt vind ik dat ook alleen maar lekker. Punt bij hem is meer dat hij niet zo goed kan incasseren, denk ik. Ik zie hem opvallend vaak kermend op de grond liggen de laatste tijd en stoor me daar ook aan

13 februari 2021 om 07:52

Hij is zeker een paar keer goed weggekomen, maar men neemt het hem kwalijk dat hij ermee weg komt zodra hij over het randje gaat. Het is de verantwoordelijkheid van de scheidsrechters om dan in te grijpen. Dat toneelspel mag hij wel achterwege laten. Dat is voor niemand leuk.

13 februari 2021 om 14:05

Het feit dat hij niet bestraft wordt neemt echt zijn verantwoordelijkheid niet weg hoor.

13 februari 2021 om 08:13

Als Tagliafico net zo'n kerel is als hij moet incasseren als dat hij is als hij uitdeelt heeft niemand er problemen mee. Het probleem is alleen dat hij nu uitdeelt als een Argentijnse slager maar vervolgens ligt te schreeuwen alsof zijn been eraf ligt wanneer iemand te hard blaast in zijn buurt.

13 februari 2021 om 08:48

Haha, heb je hem horen klagen nadat hij bijna onthoofd werd door muller, heb je hem horen schreeuwen vorige week nadat zijn oog bijna dicht zat. Nee nico voetbalt altijd door, en wat dat betreft is het een echte warrior

13 februari 2021 om 09:27

Dat komt omdat er toen echt wat aan de hand was, Muller rood kreeg en hij niks hoeft te spelen. Heeft Neymar ook een handje van. Tagliafico doet er gewoon alles aan om zijn tegenstander een kaart aan te naaien, heel zielig.

13 februari 2021 om 10:34

Tagliafico incasseert als een klein meisje maar deelt uit als een grote vent. Zolang de scheidsrechters het door laten gaan mag alles toch. Serdar zat er 2 keer naast, kan gebeuren, die is met veel belangrijkere dingen bezig.

13 februari 2021 om 10:57

Haha wat een slechte poging tot trollen is dit zeg, hij incasseert als een meisje... heb je wel gezien hoe hij na alle hoofdwonden en dichtgeknalde ogen doorspeelt? Haha, ik denk dat jij een zekere club uit Rotterdam een warm hart toedraagt. Tja.. dan moet je ergens heen met je frustratie he!

13 februari 2021 om 11:51

Fret dat is zijn punt toch niet? Zoals TheKing ook zegt: als er echt wat aan de hand is, is er geen probleem. Als er niets aan de hand is, doet hij hetzelfde. Wat hij over Gözöbüyük zegt vind ik ook onzin, maar de strekking van zijn eerste zin is wel hoe veel mensen het zien. Dat is dus geen trollen. Je klinkt zelf gefrustreerder, met die laatste zin

13 februari 2021 om 12:36

Typisch Argentijns dus.

13 februari 2021 om 14:54

Nico kan zich ook enorm aanstellen en maten naaien. Als hij dat achterwegen laat js er niks aan de hand.

13 februari 2021 om 08:54

Maar ben jij nog steeds blij als er eindelijk eens tegen hen opgetreden wordt ? Temperament is prima maar hij gaat wel gek vaak over de streep. Hij zou zo enkele rode kaarten per seizoen moeiten krijgen. Ben je nog steeds blij als hij per jaar rond de 10 wedstrijden mist door schorsing ? Het is echt belachelijk wat deze speler allemaal mag doen.

13 februari 2021 om 09:15

Hij krijgt zijn rode kaarten ook. Begin van het seizoen had hij hem direct te pakken. Was geeneens een harde overtreding maar werd hem een ongelukkige handbal zwaar aangerekend. Sentiment was toen al, zo vaak goed weggekomen goed dat het kwartje nu eens de andere kant op valt. Dan is per direct al het recht op zeiken op Tagliafico om harde overtredingen of schwalbes vervallen en zijn alle opmerkingen hypocriet. Of je bent voor correct fluiten if niet en niet nu is het niet erg want het compenseert de andere keer. Dan geldt dat namelijk altijd is de rekening redelijk gelijk. Ajax had namelijk nog een grote rekening open staan, na die vroege onterechte rode kaart tegen Vitesse. Dat Ajax gewoon de wedstrijd wint en geen slappe excuses nodig heeft na de wedstrijd heet kwaliteit.

13 februari 2021 om 11:20

Maar wat haal jij er allemaal bij dan? Die eerste kaart was onterecht en werd dan ook geseponeerd. Dan is daarmee de kous af. We hebben het daarnaast ook niet over Ajax maar specifiek over Tagliafico. Vraag aan jou; hoe vaak had hij rood KUNNEN HEBBEN maar kreeg hij dit niet in afgelopen en huidig jaar? Hoe vaak gaat hij enorm aanstellerig neer bij nauwelijks contact, zoals bij Malen laatst? EEN onterechte rechte kaart, wat het toen was, maakt het niet dat al die andere momenten waar hij WEL rood had kunnen krijgen, en dus goed wegkwam, magisch verdwijnen. Het is prima om temperament te hebben, goed voor Ajax. Maar Tagliafico gaat echt wel verder dan dat. Herinner je je nog het bewust op iemand springen? Ik vind het vrij schrijnend dat zoveel Ajacieden dat maar niet kunnen inzien. Als Tagliafico, maar ook Tadic en Antony, bij ieder andere club zijn brood zou binnenhalen weet ik zeker dat de verhalen anders waren geweest. Zoals ik eerder heb aangegeven; Ajax is een prachtige club maar af en toe lijken de fans iets teveel waarde te hechten aan 'godenzonen'. Niet alle Ajacieden maar wel het overgrote deel. Godenzonen etaleren niet dit soort gedrag en daarom zal en moet het allemaal worden recht gepraat. Cognitieve dissonantie. De selectie van Ajax is sterker dan ooit en tegelijkertijd individueel vervelender dan ooit, iets wat ook bij mij, ongetwijfeld voor een deel met MIJN clubvoorkeur te maken heeft.

13 februari 2021 om 14:05

Dat is inherent aan het spelen op het randje. Je kan je team benadelen en anderzijds kun je een 'visitekaartje' afgeven wat je team wakker schudt. Tegen Psv had hij idd rood kunnen krijgen, maar zoals gezegd, de scheids bepaalt uiteindelijk wat door de beugel kan en wat niet. Maar nu staan de spotlights op hem.... Daar heeft deze massale verontwaardiging dan voor gezorgd.

13 februari 2021 om 08:56

Heeft toch niets met een hetze te maken?
Feit is dat Tagliafico inmiddels meerdere overtredingen heeft gemaakt die met rood bestraft hadden kunnen/moeten worden.
Wanneer hij die overtredingen niet gemaakt had, werd er ook niet over gesproken.
Uiteindelijk zijn het de scheidsrechters die de fout maken door niet op te treden.

13 februari 2021 om 08:57

Zou es tijd worden voor een hetze. Een aansteller en aan recidivist met zn benenbrekers. Leul als je mannelijk wil voetballen, maar als je ook nog es bij alles kermend naar de grond gaat ben je gewoon een engnek. Maar goed, dat is bij Zuid Amerikanen temperament en bij Michiel Kramer onsportief.

13 februari 2021 om 10:54

Wie heeft hij geblesseerd? Ik ben nu wel benieuwd naar wat voorbeelden. ff specifiek worden en onderbouwen, iedereen die mee wil in het gelul van Kieft en Driessen: wedstrijden, data, spelers - wie heeft hij geblesseerd en wanneer? Anders ook die opmerkingen weer schrappen hier.

13 februari 2021 om 11:21

Een smerige overtreding hoeft toch niet altijd op een blessure uit te lopen? Kijk bijvoorbeeld die absoluut smerige overtreding op Ihatarren, gestrekt been, van achteren, noppen vooruit en geen enkele intentie om de bal te spelen. Ja dat is gewoon een uitermate vieze overtreding maar Ihatarren heeft er (gelukkig) geen blessure aan overgehouden.

13 februari 2021 om 11:24

Ah. Dus het criteria voor vies spel is het aantal blessures dat je veroorzaakt? Is dat altijd je criterium of enkel bij je eigen godenzonen? Ik kan je misschien wel een lijstje geven met onsportieve/ nare momenten van Tagliafico. Die lijst begint vrij lang te worden en bij nader inzien ga ik die lijst niet maken. Als je een beetje eerlijk bent kun je dat zelf ook wel.

13 februari 2021 om 13:05

Als er dus niemand met deze voorbeelden komt, ga ik er vanuit dat jullie die ook niet kunnen bedenken, en Nico nooit of bijna nooit een tegenstander blesseert. Als hij bijna nooit een tegenstander blesseert en bijna nooit een rode kaart krijgt, dan acht ik deze heisa wat overtrokken, en vermoed ik overigens ook een verband met de bij supporters van de mindere goden gangbare Ajaxnijd.

13 februari 2021 om 13:21

En het heeft vast te maken met de gangbare Ajaxnijd. Hoe die nijd tot standkomt is veel-ledig. De beste zijn zorgt voor haat, iets wat Ajax zonder twijfel is. Maar wellicht heeft het ook te maken met de term 'mindere goden' en 'godenzonen' plus het recht lullen wat krom is aangaande de eigen spelers. Maar daar zal jij vast weinig vanaf weten.

13 februari 2021 om 15:37

Ik gebruikte de term 'mindere goden' natuurlijk omdat jijzelf met de term 'godenzonen' op de proppen kwam, het is een beetje slap als je daar dan achteraf een probleem van maakt. Verder denk ik eerder dat men krom lult wat recht is aangaande Tagliafico. Ik kan het wel blijven herhalen, maar feit is nog steeds dat hij bijna nooit rood krijgt, en niemand een voorbeeld kan produceren van een blessure die hij veroorzaakt heeft. Ondertussen suggereert men dat hij een soort Ramos of Pepe is, dat hij wel drie of vier rode kaarten per jaar moet krijgen, en dat hij een risico is voor Ajax omdat hij er voor kan zorgen dat je met tien man komt te staan (driessen). Dan is dat allemaal dus niet gebaseerd op de feitelijke interpretatie van het scheidsrechterskorps over de afgelopen 124 wedstrijden Ajax, en dat zijn in mijn ogen toch de mensen die het het beste kunnen beoordelen, beter, althans, dan de gemiddelde tv-kijker.

13 februari 2021 om 11:22

"De scheids bepaalt wat hij toelaat."

Ja, totdat bijvoorbeeld Bas Nijhuis veel toelaat in het nadeel van Ajax. Dan ben jij een van de eersten die moord en brand schreeuwt.

13 februari 2021 om 14:10

Wat is dit voor dom gelul ! Ik ben benieuwd hoeveel negatieve reacties jij kan vinden die ik over Nijhuis gepost hebt. Ik ben benieuwd of je er 1 kan vinden ? Nijhuis vind ik daarentegen een van de beteren, dan weet je in ieder geval dat er viceversa veel kan en het tempo in de wedstrijd blijft. Als ik in scheids moet noemen waarmee ik niets heb, dan is het Polleke van Boekel. Maar goed, succes met zoeken.... Laat je nog even iets weten ?

13 februari 2021 om 11:42

Het zal ook eens tijd worden dat deze smeerlap bestraft wordt

13 februari 2021 om 13:07

O ja tuurlijk... want het alle scheidsrechters lezen dit artikel en vooral jouw comment

Ik vind Kieft een prima analyticus maar wat zegt hij hier nou eigenlijk? Ik kan er weinig van maken om eerlijk te zijn.

13 februari 2021 om 07:59

Haha Wimpie was ff door zijn onderwerpen heen denk ik. Het is meer een wedstrijdanalyse dan een column. Wat je er uit zou kunnen halen is dat hij vindt dat er bij Psv te weinig spelers rondlopen met de over mijn lijk mentaliteit om die wedstrijd over de streep te trekken.

13 februari 2021 om 10:36

Ajacieden die spreken over een over mijn lijk mentaliteit maar nig regelmatig huilend wakker worden omdat getafe zo'n vreselijk a sociaal team is....

13 februari 2021 om 11:18

Je kan elke keer wel weer over getafe beginnen maar wat daar gebeurde was ook een geval apart. Dat had daadwerkelijk niks met voetbal te maken.

13 februari 2021 om 12:41

@Mike, de Ajax-supporters hebben tenminste nog een reden om "huilend wakker te worden". Zij spelen immers nog Europees...

Tagliafico kan zeker incasseren. Het maakt niet uit hoe hard je hem raakt, hij wil gewoon doorspelen. Althans, dat is mijn definitie van incasseren.

13 februari 2021 om 14:10

Haha Kyle. Je 'spelen nog Europees'-opmerking laat enkel en alleen zien dat je je flink laat kennen. De opmerkingen aangaande de nare spelers Antony, Tadic en Tagliafico komen blijkbaar toch aan. Dat krijg je als je je spelers 'godenzonen' blijft noemen. Niet getreurd, er zijn ook 'slechte' goden, je kan de naam behouden.

Wim heeft gelijk m.b.t. Tagliafico. Hij heeft het voordeel dat hij bij de grootste club van Nederland speelt waardoor zijn sommige echt smerige overtredingen net iets anders worden ervaren door een groot deel van NL. Net als zijn valpartijen en acteren waar hij regelmatig gebruik van maakt. Ik durf te stellen dat als hij in een ander shirt had gespeeld de wereld te klein was geweest. Nu noemen ze het temperament (hierboven) of grinta.

13 februari 2021 om 07:08

Zo op de zaterdagochtend vroeg provoceren is toch ook wel een vak apart Ik denk niet dat het komt omdat je bij de 'grootste' club speelt, want dan lig je juist onder een vergrootglas. Het is meer de vriendelijke uitstraling van die kerel die alles wegwuift en snel de vermoorde onschuld speelt waardoor hij er blijkbaar mee weg komt. Ik heb alleen geen verklaring waarom de VAR dan ook achterwege blijft.

13 februari 2021 om 09:36

Nou over die uitstraling valt ook te twisten, ik vind hem er helemaal niet vriendelijk uitzien. Nu met dat brilletje lijkt het wel een mietje, dat dan weer wel. Goed dat ze als scheidsrechters wat beter op hem gaan letten.

13 februari 2021 om 11:07

Mensen die hun gebroken been in het gips hebben zijn zeker ook mietjes?

13 februari 2021 om 11:24

Buiten het veld lijkt het me inderdaad een innemende kerel, maar op het veld kan je wanneer je de hondsdolheid in zijn ogen soms ziet toch moeilijk spreken van een vriendelijke uitstraling.

13 februari 2021 om 14:14

Dit dus. Ik vind hem in interviews hartstikke leuk overkomen. Eerlijk en recht voor zijn raap. Ik heb ook totaal geen moeite om de speler en de mens los van elkaar te zien. Ik heb namelijk wel een hekel aan Tagliafico de voetballer.

13 februari 2021 om 07:41

Persoonlijk vind ik dat Tagliafico heel veel overtredingen maakt die op het randje zijn. Ik vond dit bijvoorbeeld geen pure rode kaart. Je kan hem geven, eens, maar heel veel scheidsrechters zullen dat hiervoor niet doen. In die zin denk ik dat hij heel goed weet wat hij kan maken in een wedstrijd. Ik irriteer mij meer aan de schwalbes (en het kaarten naaien van voetballers). Deze dingen mogen van mij direct afgestraft worden met kaarten, behalve maar slap waarschuwingen te blijven geven. Want dat heeft natuurlijk al helemaal niks met het voetbal te maken.

13 februari 2021 om 10:51

Je slaat hier de spijker recht op zijn kop.
Vaak gaat hij over de rand heen,en als tegenstanders dat tegen Ajax doen wordt dat alrijd met rood bestraft.
Daar heeft hij echt zijn voordeel mee dat hij bij ajax speelt.
Scheidsrechters durven hier stukken minder tegen op te treden ofwel de rode kaart te trekken.
Dan vind ik mannelijk voetbal echt wel wat hebben,maar daar hoort incasseren ook bij.
Maar Nico....is hier geen grote man in....

Tagliafico werd tussen neus en lippen door ook nog even luie schwalbe koning” genoemd door Perez, vlak na de wedstrijd. Daar moest bruggink om glimlachen, maar er werd verder niet op ingegaan. Maar daar heeft hij een punt. Dumfries wordt wel eens aangepakt voor zijn gemakkelijke valpartijtjes, maar tagliafico is er echt meer naar op zoek. Deze jongen gaat enerzijds vaak onbesuisd duels in, maar bij een tikje in zijn rug wanneer hij een verdedigende oplossing moet zoeken, laat hij zich meteen naar de grond gaan. In duel met dumfries deed hij het, en dat was voor mij prima, dumfries accepteerde het, omdat dit een slimmigheidje was. maar vooral in de slotfase bij malen was het helemaal lachwekkend en smerig. Hij liep met zijn hoofd tegen de schouder van malen en liet zich als een blok hout vallen. Dit om malen een kaart aan te naaien. Nou ja gelukt, inclusief zijn teamgenoot. Maar dit is de reden dat van het rijtje spelers “met gif”, tagliafico voor mij niet op sympathie hoeft te rekenen. Gewoon een onsportieve speler. Gif zie ik ook bij Blind, bij Klaassen bij Mazraoui. Maar zij zetten die goed in.

13 februari 2021 om 07:45

Tagliafico in natuurlijk wel een heel stuk feller dan de namen die jij noemt. Neemt niet weg dat ik het volledig eens ben over de schwalbes. Deze, samen met het kaarten naaien, moeten hardhandig aangepakt worden, in plaats van constant maar waarschuwingen geven. Dan maar eens een paar potjes met 8 gele kaarten, niks mis mee.

13 februari 2021 om 07:53

Yoda. In de tijd dat van Bommel bij PSV of het Ned. Elftal speelde gebeurde dit zo vaak. Een speler als Nigel de Jong had dan zeker ook " gif" . En zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Ik zeg niet dat het allemaal maar geaccepteerd moet worden maar we moeten nu niet net doen of het alleen Tagliafico is.

13 februari 2021 om 08:09

Voetballer 2, een. Tagliafico heeft het ook zeker niet uitgevonden. Van Bommel kon er ook wat van en zo wel meer. Nu ging dit stukje over oa tagliafico, dus daar reageerde ik op. Niks mis met felheid. Maar tagliafico vind ik inmiddels een beetje sneu worden. In het begin sprak zijn stijl mij wel aan. Dat is veranderd. Ik zou t wel mooi vinden als VAR in de toekomst niet alleen overtredingen, maar ook zulke vormen van “van Bommel/tagliafico” onsportiviteit aanpakt. Dan had in de Ajax-psv van afgelopen week tagliafico een waarschuwing gehad ipv twee spelers die reageerden op de ontstane commotie.

13 februari 2021 om 10:02

@Yoda, ik als Ajax fan mag Nico ook niet, maar 'een VAR opzetten voor onsportief gedrag' doe niet zo pussy man. Echt de domste uitspraak wat ik hier heb gehoord. What's next in de toekomst wat we kunnen verbeteren? Mag geen emotie tonen meer op het veld? Ja we hebben de VAR moment. Juichen na een doelpunt. Dat is artikel 187 provocerend gedrag...Mensen draaien helemaal door...bah

13 februari 2021 om 10:35

Dat mag jij pussy vinden. Ik niet. Een waargenomen schwalbe wordt toch ook bestraft met geel vanwege spelbederf? Evenals tijdrekken en bal wegtrappen. Maar dat is nu alleen maar geel als de scheids het ziet. Ik pleit idd ook voor aanpakken van die onzin buiten het zicht van de scheidsrechter. Ik vind dat eerlijk gezegd belangrijker dan een var die buitenspel gaat beoordelen omdat er een halve centimeter van een teen over de lijn is. Over pussy gesproken.

13 februari 2021 om 12:14

Dat halve centimeter is volgens reglementen gewoon buitenspel? Dat mag jij pussy vinden dat ze met een hawk eyes en streepjes gaan bekijken. Wat je nu zegt is het hetzelfde als de bal halve centimeter over de doellijn is gepasseerd en de doellijntechnologie constateer dat als een feit en jij zegt: ach dat halve centimeters, kom op man doe niet zo pussy. Het zijn allebei hulpmiddelen die 99 waarneembaar zijn.

13 februari 2021 om 14:16

Simuleren, schwalbes en kaarten aannaaien zijn volgens de reglementen toch ook overtredingen?Daarnaast vind ik dit facet van voetbal het GROOTSTE probleem van de sport in het algemeen. Voor mij als fan en voor de sport. Dat is een buitenspelgoal op 1 centimeter niet.

13 februari 2021 om 10:42

Ik vind dit eerlijk gezegd ontzettend onprofessioneel gedrag van deze "analisten". Er heerst bij ESPN sowieso de laatste tijd een ontzettende provocerende sfeer. Niet alleen rond Ajax maar ook tegenover andere punten waar veel views en likes te halen valt. Mooi voorbeeld voor nu is de samenvatting van Ajax PSV waarbij ontzettend in word gezoomd op de 2 overtredingen maar de 100% handsbal en niet gegeven penalty niet wordt getoond. Ik durf ook wel te stellen dat als bijvoorbeeld PSV had gewonnen ze alleen de handsbal hadden laten zien. Selectieve verontwaardiging alom.

13 februari 2021 om 10:53

Ze blinken niet uit in objectiviteit inderdaad en te gevolg is ellenlange discussies op fora zoals hier, met clicks tot gevolg. VZ snoept er van. Social media snoepen er van. Stel je toch voor dat het echt allemaal onomstotelijk en objectief zou zijn. Dan zapt iedereen weg Haha.

Geen verklaring waarom de VAR achterwege blijft??
Dat heeft de rest van voetbalminnend nederland nou ook. Zal wel toeval zijn denk je niet?

Dus Wim Kieft heeft liever dat Tagliafico direct rood krijgt om totaal niks, net zoals de eerste wedstrijd van het seizoen? Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat het onzin is om te opperen dat Tagliafico gemiddeld met meer wegkomt dan een speler van Pec, Emmen of Utrecht. Ik denk namelijk dat spelers van die clubs die rode kaart in die eerste wedstrijd niet hadden ontvangen. En zo streep je de dingen tegen elkaar weg.
Die eerste wedstrijd helemaal niks aan de hand en rood. Nu een fikse overtreding die m.i. rood had moeten zijn.
Nu nog een artikel over de aanstaande handbalcarriere van Teze en we hebben alles wel besproken van de bekerwedstrijd.

13 februari 2021 om 10:49

Precies, en die discutabele rode kaart, waar hij in de sliding per ongeluk met zijn arm tegen de bal komt, dat was de enige (jawel, let op, de enige) directe rode kaart die hij in 124 wedstrijden Ajax gepakt heeft. Maar ja, hij moet er zeker 3 a 4 per jaar hebben, wat een slap gelul van Kieft, die hier het slappe gelul van Driessen nablaat, die reageert op Van Egmond, die het blijkbaar op Nico voorzien had op de scheidsrechtersbijeenkomst. En zo praten ze elkaar allemaal lekker na, want de columns en de praatprogramma’s moeten vol. Maar gelukkig vonden de scheidsrechters het al onzin dat van Egmond het in zijn functie over individuele spelers ging hebben.

13 februari 2021 om 11:29

Tagliafico is, en dit is maar een van meerdere voorbeelden maar wel de smerigste, bewust op de achterlijn op iemand gesprongen die op de grond lag. Dat is rood en een schorsing. Zo'n moment valt weg door een eerdere onterechte rode kaart? Je praat echt onzin, een greintje objectiviteit zou je sieren.

13 februari 2021 om 12:29

Ik kan me dat moment niet herinneren, waar jij het over hebt. Was de speler geblesseerd, of viel het allemaal wel mee?

13 februari 2021 om 13:26

Moet ik blijven herhalen dat jouw logica aangaande blessures geen hout snijdt? Dat snap je toch zelf ook wel? Bij alles, ook voetbal, is intentie belangrijk. Een rode kaart of overtreding in het algemeen heeft NIETS te maken met een opgelopen blessure. Helemaal niets. Als jij onbesuisd inkomt om iemand te blesseren, iemand een klap geeft of op iemand springt is dat hetgeen waarvoor je rood krijgt. Niet of je daadwerkelijk slaagt in je opzet. Als ik op straat iemand probeer neer te schieten maar mis, kan ik dan verklaren tegen de rechter dat 'het allemaal wel meeviel omdat het slachtoffer geen blijvende schade aan het ongeval heeft overgehouden'?Ik weet niet waarom ik nog op je reageer als je dit simpele principe niet begrijpt.

13 februari 2021 om 13:59

@fret, dus als ik jou een elleboog verkoop, zonder dat de bal in de buurt is, maar jij geen schedelbreuk oploopt, is het geen smerige overtreding omdat je geen letsel eraan overhoudt? Heb je serieus niet door hoe dom je overkomt op deze manier?

13 februari 2021 om 14:18

Op je laatste zin; ik ben bang van niet.

13 februari 2021 om 14:52

@powned. Het is heel simpel: als we het gaan hebben over ‘intenties’ en wat wel en niet een zware overtreding is, dan betreden we een grijs domein waar iedereen zijn mening over heeft en clubvoorkeur een zware rol speelt. Daarom, om precies die reden dus, focus ik liever op de Feiten. Feit: Nico krijgt één keer direct rood in 124 wedstrijden Ajax, voor een onhandige handsbal nota bene. Feit: niemand heeft een voorbeeld van een blessure die Nico veroorzaakt heeft. Ik wil niet in dat soort discussies gaan: dit was een zware overtreding, dat was geel, dit was rood... nogmaals, daarom, om precies die reden en niet omdat ik te dom zou zijn om het verschil tussen een mogelijke en daadwerkelijke blessure te begrijpen (haha, de suggestie zegt veel), ga ik op de feiten af. De feiten suggereren dus eenzijdig dat het allemaal erg meevalt met Nico. Het is niet plausibel om voor te stellen dat alle Nederlandse scheidsrechters, inclusief Var, Nico altijd, 124 wedstrijden lang, zo gematst hebben dat hij eigenlijk in die vier seizoen in totaal 12 rode kaarten had moeten hebben en er maar één heeft gekregen. Je kan ook denken: ‘hm, misschien ligt het dan wel aan mijn perceptie, als dat inderdaad niet plausibel is, misschien moet ik me daar eens over buigen, ipv anderen voor dom uit te maken’

Ik vind Haller helemaal niet houterig ogen maar juist meer een ranke en atletische poema. Lukaku mag dan sneller en sterker zijn maar die oogt naar mijn mening juist veel houteriger.

Typisch een speler die de eigen fans waarderen en door alle andere fans wordt verafschuwd. Hij is de Pepe van de Eredivisie. Kermend naar de grond bij een windvlaag en plant graag noppen met gestrekt been op enkels.

13 februari 2021 om 10:44

Heb jij Nico wel eens iemand zien blesseren eigenlijk, door een gemene tackle? Mij staat daar namelijk niets van bij, en ik kijk alles van Ajax. Fel maar fair, onze Nico.

13 februari 2021 om 13:20

Totaal niet relevant. Het gaat om het risico dat je neemt. Xabi Alonso kon in 2010 ook gewoon doorspelen. Verandert niets aan de aard van de overtreding van Nigel de Jong. Zoals ik zei, ik snap dat Ajacieden hem er graag bij hebben, maar het is gewoon een onsportief mannetje, zoals Berghuis dat soms is bij Feyenoord en Toivonen dat was bij PSV. Als jij dat niet inziet, lijkt me dat een jij-probleem. Maar goed misschien heeft Ajax geleerd van Getafe.

13 februari 2021 om 14:44

Het punt van het artikel is dat Tagliafico rode kaarten zou moeten krijgen en daarom een risico is voor Ajax. Dat is pertinente onzin, omdat hij bijna nooit rood krijgt. Vervolgens gaat iedereen los op hoe smerig hij wel niet is en heb jij het over ‘benenbreker’. Dat blijft voor mij allemaal volledig ongefundeerd als niemand gevallen aan kan wijzen waarin Nico iemand geblesseerd heeft. Dat supporters van tegenstanders hem vervelend vinden, dat zal allemaal wel, maar daar heb ik het helemaal niet over. Toivonen, Berghuis, Getafe, heb ik het allemaal niets over en boeit me allemaal even weinig. Er is een kinderachtige en meeloperige hetze tegen Nico omdat figuren als Driessen en Kieft hun columns moeten vullen, en men maakt het zo bont dat hij benen zou breken en wel drie of vier rode kaarten per jaar moet pakken. Dan zeg ik, ok. Laten we even kijken naar de Feiten. Feit 1: Tagliafico heeft in 124 wedstrijden Ajax 1 keer direct rood gehad en 1 keer dubbel geel. Feit 2: die ene directe rode kaart was voor een wat lullige handsbal in een situatie waarin een speler doorgebroken leek. Feit 3: niemand heeft tot zover kunnen wijzen op een wedstrijd waarin Nico (de ‘benenbreker’) een speler geblesseerd heeft. Dan denk ik, hm, de feiten laten duidelijk zien dat het allemaal wel meevalt. Maar jij denkt dan blijkbaar: oh dan zitten al die scheidsrechters er al die 124 wedstrijden de hele tijd volkomen naast, want Ik zie wel dat die Tagliafico een vuile benenbreker is, en dat heeft niets te maken met mijn clubvoorkeur! Tja, je kan wel raden wat ik daar dan weer van denk, haha! Ik zie mensen vergelijkingen maken met Pépé en Ramos, spelers waarvan je wel makkelijk voorbeelden kan geven van blessures die zij veroorzaakt hebben en spelers die wel 10 keer zoveel direct rood hebben gepakt in zijn carrière. Dan denk ik weer: ‘hm, misschien is deze heisa wat overtrokken, en heel misschien, heel misschien houdt het wellicht een klein beetje verband met de welbekende Ajaxnijd...

13 februari 2021 om 15:16

" Het punt van het artikel is dat Tagliafico rode kaarten zou moeten krijgen en daarom een risico is voor Ajax. Dat is pertinente onzin, omdat hij bijna nooit rood krijgt. " Lees dit ff nog een keer. Ik moet dan denken aan die uitspraak van Louis van Gaal.

13 februari 2021 om 15:32

@migi, je kan zelf wel aanvullen, hierbij: 'als we het verleden nemen als maatstaf voor toekomstige verwachtingen (en waar moeten we anders vanuit gaan?), dan ligt het dus niet in de lijn der verwachtingen dat Tagliafico voor Ajax rode kaarten gaat pakken de komende tijd.' Goed, de rest van mijn verhaal laat je ongemoeid, ik ga er dan gemakshalve maar vanuit dat je daar niets op aan te merken hebt, en dat je nog altijd geen voorbeelden hebt opgesnord van gevallen waarin 'benenbreker' Tagliafico daadwerkelijk iemand geblesseerd heeft, laat staan een been heeft gebroken. Nico speelt altijd lekker hard, maar krijgt bijna nooit rood, en de hypothese dat dit te wijten is aan gebrekkig optreden van scheidsrechters boet sterk aan kracht in, als je bedenkt dat het hier gaat om 124 wedstrijden, waarbij dus het volledige scheidsrechterskorps van Nederland betrokken is, inclusief een groot gedeelte wedstrijden waar ook nog een VAR aanwezig is. De conclusie dat het wel meevalt, en dat dit vooral speelt in de perceptie van enkele supporters van andere clubs, die gretig ingaan op de suggestieve columnpjes van wat makkelijk lullende 'analisten', lijkt mij dan ook nog altijd veel aannemelijker.

13 februari 2021 om 15:44

Zolang jij niet begrijpt (ik gok niet wil begrijpen) dat een niet gegeven rode kaart niet betekent dat je niets verkeerd doet, heeft reageren op dat deel van je verhaal geen zin. Onder aan de streep verdiende hij tegen PSV rood (toch?) en zit je dan al op 2 keer zoveel rode kaarten in die 124 wedstrijden. Daarom is 124 tov dat getal niet zoveel zeggend. Het valt natuurlijk ook wel mee, daarom is dit 1 enkel artikeltje over Wim Kieft die hier tussen neus en lippen door iets over zei bij VI. Waarbij hij ook nog zei dat je zoiemand er graag bij hebt in je team (dat zei ik ook). Dat geneuzel over fans van andere clubs maakt je betoog ook wat kinderachtig en een echte discussie niet waard. Maar goed, je bent nieuw, dus ik ik geef je het voordeel van de twijfel. Of is je vorige account gewoon weggejorist?

13 februari 2021 om 16:42

ik zeg nergens dat nico nooit wat verkeerd doet, dus dat is een positie die jij mij onterecht toekent. de hele discussie gaat helemaal niet over of tagliafico rood had moeten krijgen tegen psv. het gaat erom dat mensen zeggen dat tagliafico 3 a 4 keer per seizoen rood zou moeten krijgen, dat hij een speler is als ramos of pepe, dat hij een risico vormt voor ajax omdat ze met tien man komen te staan, dat soort totaal overtrokken en ongefundeerde suggesties reageer ik op. jij vindt mijn 'geneuzel' kinderachtig? prima hoor, maar je moet je daarbij misschien bedenken dat het voor mij en wellicht ook voor anderen niet zo belangrijk is als je lijkt te denken. net zoals dat het mij ook niet interesseert dat jij mij 'het voordeel van de twijfel geeft' omdat ik nieuw ben (haha, wie ben jij dan?). ik heb helemaal niets te maken met wat jij allemaal wel niet vindt van mij. je kan gewoon reageren op wat ik zeg over tagliafico, en daar heb ik nu zo uitgebreid over gereageerd dat je wel mijn andere posts daarover kan lezen.

tagliafico had sowieso rood moeten krijgen, ik heb zeefuik zelfde overtredingen zien maken wat wel.met rood bestraft werd. Maar als je bij de grootste club speelt krijg je eenmaal minder snel een kaart

13 februari 2021 om 10:43

Nou, volgens mij kreeg Ajax in de eerste drie wedstrijden dit seizoen meteen twee keer rood hoor.

De één noemt t professioneel, de andere bederf van het spel, laat n scheids nou de grenzen bepalen en optreden waar nodig en door laten gaan als het in zijn ogen professioneel is en niet Jan en alleman

13 februari 2021 om 10:15

Tis professioneel als je gewoon met respect met je teamgenoten en je tegenstanders omgaat, zo lang je geen respect meer hebt voor je tegenstanders is het spelbederf. Zoals Tagliafico en Tadic soms naar de grond gaan als stervende zwanen is puur en alleen om de ander een kaart aan te naaien, het gaat verder dan de pure winnaarsmentaliteit. Je mag best af en toe een slimme overtreding maken of iets langer blijven liggen om tijd te winnen, maar wat zij doen is respectloos naar de tegenstander en is alle professionaliteit te buiten. Het probleem is dat je geen gele kaart kan geven voor zulke handelingen, dus de scheidsrechter heeft daar weinig invloed op behalve tijd bijtellen en het overige tijdrekken harder aanpakken.

13 februari 2021 om 10:23

Rubentje13 ben je dan ook zo sportief genoeg om hetzelfde te zeggen over duikelaar denzeltje? Tegenwoordig is het heel hip om af te geven op Tadic en Tagliafico om hun gejank maar er zijn in letterlijk elk team in de eredivisie 1 of meerdere spelers die net zo erg zijn

13 februari 2021 om 11:12

Eens @Plopkoek. Wij hebben Tannane, PSV heeft Dumfries, Ajax Tadic en Tagliafico. Zo geeft elke club ze wel.

13 februari 2021 om 11:13

Het gaat in dit topic over tagliafico en ajax, dus ik bespreek hier het gedrag van tagliafico en tadic. Een schwalbe maken hoort uiteraard in hetzelfde rijtje thuis en zal ik ook te allen tijde afkeuren

13 februari 2021 om 11:44

Ik kan mij ook nog de Schwalbes van Luuk de jong nog goed herinneren maar toen was t volgens alle PSV supporters n winnaars mentaliteit maar als n ander het doet bij de concurrentie dan is het matennaaierij en respectloos

13 februari 2021 om 13:21

Ja en bij Getafe was iedere Ajacied boos. Leuk man, jij-bakken.

13 februari 2021 om 14:02

En toen getafe het deed waren het maar smerige Spanjaarden die niet eens aan het voetballen waren, terwijl die ajax helemaal wegspoelen op momenten dat ze aan het voetballen waren.

13 februari 2021 om 14:21

Getafe waren ook 'smerige Spanjaarden' die niet eens aan het voetballen waren. Dat was nog vele malen erger dan wat bijvoorbeeld Tadic ten toon spreidt vooral omdat het bij Getafe als tactiek in gebruik is. Maar dat doet er niets aan af dat Tadic, Tagliafico en ook Antony best in die tactiek zouden floreren. Goede voetballers maar vervelend tot en met.

13 februari 2021 om 15:07

Lekker dat ze een beetje kunnen zuigen. Dat heeft voor Ajacieden zoals ik een dubbel voordeel: we kunnen genieten van de winst van de wedstrijden, waarmee we onze alleenheerschappij in Nederland verder versterken, en we kunnen ook nog eens genieten van de Calimero reacties van de fans van de kleinere clubs op de voetbalfora! Verder maakt geen enkele Ajacied zich zorgen om vergelijkingen met ploegen die systematisch anti-voetbal spelen, zolang de internationale kranten eensgezind zijn over de prachtige bijdrage die Ajax levert aan het internationale voetbal met de kenmerkende technisch verfijnde, aantrekkelijke en aanvallende stijl die voetbalharten over de ganse wereld verovert.

Ik vind dit soort dingen altijd wel grappig. Zulke momenten of iets harder spel moet volgens vele worden bestraft met rood. En ervoor zorgen dat het niet zo hard hoeft. Maar als dit in Europa gebeurd en Nederlandse ploegen spelen dan niet zo, wordt er geklaagd dat ze te lief zijn en wat harder mogen zijn. Alleen hier in Nederland wordt er zo over geklaagd. Vooral in Engeland, Duitsland, Zuid-Europa, Zuid-Amerika wordt hier om gelachen. Vooral in het zuiden worden zulke overtredingen bijna elke wedstrijd gemaakt. Max gele kaart dan. Nederlands voetbal is echt voor watjes aan het worden, weinig mag meer, bij klein beetje koud aflasten de wedstrijden. En het dan raar vinden Europees afgetroefd te worden op fysiek, strijd en slimmigheid. Niet zo gek als iedereen ze hier als prinsesjes behandeld. Ik vind het goed dat wat harder spel door de scheids niet direct met rood wordt bestraft.

13 februari 2021 om 13:59

Harder heeft niets te maken met van achter op iemands enkel gaan staan. Voetbal heeft gewoon regels. Dat ze in Zuid Amerika lachen om zo'n overtreding zal best. Als je het niveau van het voetbal daar als graadmeter wil nemen prima. Die nemen de uitspraak van Rinus Michels wat mij betreft iets te serieus. In Spanje liggen beide teams over het algemeen 89 minuten over het veld te rollen en gebruiken ze de overige minuut om in een kring rond de scheids te staan en om kaarten te vragen. Maar goed dat werkt soms wel goed. Dat zagje bij Getafe Ajax.

Ik had gehoopt dat PSV wat meer spelers met deze over mijn lijk mentaliteit zou hebben. Aanslagen op benen horen uiteraard niet, maar je mag best mannelijk spelen. Wat mis ik een Van Bommel, Guardado of moreno.

Echt onzin, wat een rare hetze tegen Tagliafico. Hij speelt altijd fel, maar krijgt bijna nooit rood, en ik heb hem nog nooit een tegenstander zien blesseren. Hij incasseert ook gewoon heel veel, omdat hij er altijd lekker fel invliegt, met het hoofd naar voren als het moet. 3 a 4 rode kaarten, tuurlijk joh, gelukkig nemen de scheidsrechters zo’n lullig figuur als Kieft niet al te serieus.

Ik keur het schwalbe gedrag absoluut af, maar vind het aantal ernstige tackles die Nico inzet nog wel meevallen. Uiteindelijk tonen dit soort topics de heerlijke subjectiviteit van een voetbalfan. Heb je een aantal schurken in je eigen team, dan houd je er van. Bij een tegenstander halen ze het bloed onder je nagels vandaan. Hoort er allemaal bij. Daarnaast is het ook goed dat de eredivisie dit soort spelers herbergt zodat Nederlandse teams niet als dametjes in de stress vliegen wanneer ze een keer tegen een Getafe ofzo moeten spelen.

Wat ik irritant vind, is dat ik nu al weet dat de commentator in de wedstrijd straks zich ook geroepen zal voelen om hier iets over te zeggen. ‘Tagliafico, die de laatste tijd onder vuur ligt vanwege zijn felle spel’ oid. Allemaal omdat een paar van die jokers op tv of in de krant er een thema van maken. Gelukkig kan ik ook alvast uitkijken naar de manier waarop Nico zich er zelf totaal niets van aantrekt, als hij er überhaupt al iets van meekrijgt, en weer lekker gaat spelen als de strijder die hij is. Trots dat hij het prachtige Ajax-shirt draagt!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren