Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frank de Boer: ‘Na de wedstrijd bedacht ik: die twee hebben geen bal gehad’

Laatste update:

Frank de Boer ziet Oranje niet als een van de grote favorieten op het EK van komende zomer. In een interview met De Telegraaf schaart de bondscoach van Oranje zijn elftal in een categorie met vier andere landen, die in zijn ogen onderdoen voor de grootste kanshebbers, te weten België, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Volgens De Boer zou Oranje tevreden mogen zijn als de halve finale wordt bereikt op de eindronde.

Als het EK zoals gepland plaatsvindt in twaalf verschillende landen, weet Oranje zich verzekerd van drie 'thuiswedstrijden' in Amsterdam tijdens de groepsfase. "Gezien de krachtsverhoudingen in Europa zouden we het met het bereiken van een plaats in de halve finale heel goed doen", blikt De Boer alvast vooruit. "België is voor mij de favoriet, met daarachter Frankrijk, Spanje en Duitsland. Wij zitten in het rijtje Engeland, Italië en Portugal, als we top zijn. Daarbij scheelt het of Virgil van Dijk erbij is. Hij is de beste verdediger van de wereld."

Een van de landen in de 'categorie' van Oranje stond op 14 oktober in de Nations League nog tegenover de ploeg van De Boer. Italië en Nederland remiseerden in Bergamo met 1-1 in de Nations League. Oranje koos destijds voor een andere tactiek dan tijdens het treffen van 7 september, toen Italië met 0-1 won in Amsterdam. Ronald Koeman had toen nog de leiding en hanteerde een 4-3-3-systeem; De Boer koos voor een 5-3-2-variant en daarmee was Oranje beter in staat om de Italianen het hoofd te bieden.

"Vooraf heb ik de vijf leidende internationals Virgil van Dijk, Georginio Wijnaldum, Memphis Depay, Frenkie de Jong en Daley Blind in ons hotel in Milaan bijeengeroepen en gezegd: ’Het is heel simpel. Gaan we het zo doen of zo?", zegt De Boer, die dus twee tactische plannen in gedachten had. "'Optie C zoals in Amsterdam is onbespreekbaar, dus het wordt A of B’. Hoewel het de tweede dag na de wedstrijd tegen Bosnië-Herzegovina was, moesten we het wel even trainen. Ze gingen er vol voor. De één-op-één was echt ongekend. Ze vlogen erop, joh! Van Dijk en Stefan de Vrij stonden tot aan het strafschopgebied van de tegenstander door te dekken met Frenkie de Jong en Blind daar vlak achter. Schitterend om te zien."

's Avonds riep De Boer de vijf 'leiders' opnieuw bij zich en vertelde hij dat beide varianten goed leken te gaan. "Omdat het gemakkelijker zou zijn om van plan A naar B te gaan, hebben we uiteindelijk voor A gekozen. Plan B was vol één-op-één, zoals Atalanta speelt", verklapt De Boer, die aangeeft dat de 'knappe prestatie' tegen Italië veel zegt over de kwaliteit van zijn selectie. "Niet alleen qua voetbal, maar dat ze zich ook tactisch kunnen aanpassen. Memphis en Luuk de Jong moesten continu de lijn naar hun middenvelders Jorginho en Marco Verratti afschermen. Na de wedstrijd bedacht ik: die twee hebben geen bal gehad. Verratti is ook gewisseld. Een fantastisch compliment voor Memphis en Luuk."

België, Frankrijk, Spanje en Duitsland maken allemaal meer kans op EK-winst dan Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

België en Duitsland favoriet, en dan ook nog België zien als de grote favoriet? Allebei de landen zijn toch defensief gewoon te matig? Tel er daar bij op dat Hazard niet bepaald een goede periode doormaakt. Ik allebei de landen zeker niet als favoriet. Wel vind ik allebei de landen op papier beter dan Nederland. Zie ons als een hele hele kleine outsider. Niets meer dan dat. Hopen op wat doden spelmomenten die meezitten en dan kan het nog wel eens leuk worden. Anders zie ik ons in de kwartfinale wel stranden, al weet je natuurlijk nooit hoe het meezit in de loting.

1 januari 2021 om 19:47

Frankrijk is de grote favoriet, maar daarna komt België gewoon. Ze hebben een ervaren selectie die precies weet wat ze moeten doen. Hazard zal wel vitaal zijn. Met een niet-fitte hazard dan gaat het heel moeilijk worden, maar anders kan het perfect. Maar zoals altijd gaat het gewoon over loting. Als je tegen Frankrijk eruit ligt in de tweede ronde en die winnen het EK dan kan je moeilijk spreken van een slecht toernooi. Dat is gewoon pech.

1 januari 2021 om 22:09

Frankrijk is favoriet. Ik snap niet dat Frank dat niet ziet. Of misschien zelfs een beetje zorgwekkend. Daarna komt Duitsland. Dan heb je Spanje en België. Daarna Italië en Portugal. Nederland en Engeland zijn positief of althans altijd vol verwachting maar beide nog niet sterk genoeg.

2 januari 2021 om 00:50

Ik vind België ook niet bijzonder. Ze hebben een onwijs zwakke verdediging en Hazard gaat nooit meer fit worden. Alleen de Bruyne en Lukaku zijn wereldtoppers. Daarmee win je geen EK

2 januari 2021 om 09:15

Maakt toch helemaal niet uit wie je als favoriet aanwijst, het zijn stuk voor stuk sterke landen waar Oranje op zijn top moet zijn om kans te maken. Dat is dus met van Dijk erbij, zo belangrijk die jongen. En dan nog geen garanties, gewoon een sterk bezettingsveld waarmee dit EK een mooi toernooi kan worden.

3 januari 2021 om 02:36

Ik zie het onder normale omstandigheden niet snel gebeuren. Niets is onmogelijk natuurlijk en Oranje heeft aangetoond mits fit en in vorm van iedereen te kunnen winnen, maar in principe komt dit Oranje kwaliteit tekort. De backs zijn niet indrukwekkend en de buitenspelers ook niet. Bovendien mist de ploeg creativiteit. Ook tussen de palen is het allemaal hooguit redelijk en we mogen wel gaan bidden dat we geen strafschoppenseries gaan krijgen met Cillessen tussen de palen. Verder is onze beste aanvaller zo wisselvallig als het weer.

Ben ik de enige die België helemaal niet geweldig vind? Ze staan jaren bovenaan omdat ze al die kleine potjes winen. De bruyne en lukaku zijn top. Maar spelers als hazard, vertonghen en mertens zijn toch duidelijk minder terwijl ze sterkhouders waren. Tel daarbij op dat kompany is gestopt.

Voor mij is Frankrijk de grote favoriet, met daarachter Duitsland en Spanje. Daarnaast vind ik dat portugal sinds heel lang een hele sterke lichting heeft!

1 januari 2021 om 20:13

Ik heb redelijk hetzelfde. Wel goede spelers natuurlijk in elke linie, maar ik vind het geen ‘winnaars’. Daarmee bedoel ik dat ze bijna allemaal niet zo heel dominant zijn in het winnen van prijzen. Natuurlijk pakt Hazard en de Bruyne hun prijzen mee, maar de rest staat met enige regelmaat met lege handen. Ze horen ver te komen, maar als het echt om de knikkers gaat verwacht ik meer van een Spanje, Frankrijk en Duitsland. Daarachter komen outsiders waar Portugal, Italir, maar ook zeker Belgie onder vallen.

1 januari 2021 om 20:22

Het is vooral op dit moment niet meer zo indrukwekkend. Die gouden generatie wordt steeds ouder en daarachter zit niet meer zoveel kwaliteit. Die hebben over een aantal jaren een serieus probleem als er niet snel spelers doorbreken. Echter kunnen spelers als De Bruyne iedere wedstrijd beslissen, dus Belgie is nog steeds wel een gevaarlijke ploeg.

1 januari 2021 om 20:24

Lukaku, De Bruyne, Hazard en Courtois kunnen normaal gezien makkelijk nog 4 jaar mee. En talent komt er echt wel aan. Dat je het niet kent, betekent natuurlijk niet dat het er niet is.

1 januari 2021 om 22:03

Kan je ons iets vertellen over die talenten? Heb je het dan over vanheusden enzo? Saelemakers?

1 januari 2021 om 22:12

Dan had ik het over talenten die de huidige oudere generatie kunnen opvolgen. In doel is Vandevoordt een topdoelman in wording denk ik, maar vrij onnodig door Courtois. Defensief is het wat problematischer. Maar met Vanheusden is er wel echt een groot talent (alleen misschien wat pech met blessures), Alderweireld kan nog wel wat mee en Denayer is ook echt gegroeid. Ook Kana is wel een groot talent voor de defensie. Op het middenveld is Tielemans er en als grote talenten zijn er nog De Ketelaere, Vranckx en Verschaeren. Op de flanken kunnen Carrasco en Thorgan hazard nog wel lang mee en op rechts is meunier er nu met in de toekomst Castagne en Saelemakers. En dan in de aanval kan Lukaku nog lang mee en daar is er met Doku ook wel echt een toptalent in aankomst. Dat valt dus allemaal wel mee. Zeker als zoals gezegd Lukaku, De Bruyne, Courtois en hazard de kern van de selectie blijven vormen.

2 januari 2021 om 01:25

Dank je. Sommige kende ik nog niet. Ik ga ze eens in de gaten houden.

3 januari 2021 om 02:21

Wie zegt dat ik het niet ken? Ik zeg niet dat er pannenkoeken lopen, maar het is gewoon minder dan de gouden lichting. Het heet dan ook niet voor niets zo. Ik zie veel vergelijkingen met Nederland. Heel veel net-niet talenten die wel een leuk niveau hebben, maar meer ook niet. Men dicht ze stuk voor stuk een gouden toekomst toe en het zijn zogenaamd allemaal toptalenten. Ik kijk liever een stuk kritischer, want de kans is veel groter dat ze tegenvallen. Ik kan jongens als Boadu, Stengs, Zirkzee, Gravenberch, Ihattaren, Braaf en noem ze allemaal maar op ook per direct Europese toptalenten noemen en stellen dat Koopmeiners, Van De Beek, Bergwijn en noem ze maar op nog jaren mee kunnen. Op die manier kun je het al snel veel mooier maken dan het in werkelijkheid is.

1 januari 2021 om 22:01

Als je de Belgische spelers vergelijkt met de laatste goede lichting van Nederland dan lijken in elke positie een vergelijkbare of een betere speler te hebben, maar toch zie ik deze jongen never nooit een WK finale spelen. Ik geloof niet dat ze dat kunnen en volgens mij geloven ze dat zelf ook niet.

2 januari 2021 om 08:49

Je bent zeker niet de enige. Ik vind het vrij komisch dat een land dat nog nooit een prijs heeft gewonnen al zo lang bovenaan staat, dat zegt wel wat over hoe serieus die lijst genomen moet worden. Ze hebben een gouden generatie maar hebben daar in 6 jaar toch bar weinig mee gedaan. In 2014 de kwartfinale gehaald na lange afwezigheid wat natuurlijk niet slecht is. In 2016 in de kwartfinale uitgeschakeld door Wales. In 2018 natuurlijk veel indruk gemaakt en met wat pech in de halve finale gestrand. Vervolgens ook niet de eindronde van de Nations League gehaald na een 5-2 oorwassing tegen de Zwitsers. Eigenlijk waren ze alleen in 2018 een serieuze kanshebber. In de tussentijd worden de spelers ouder en zijn spelers als Hazard inmiddels niet meer in hun prime.

Portugal vind ik de topfavoriet hoor eerlijk gezegd. Vind ze het allerbeste Europese land op dit moment. Ze zijn veel sterker dan in 2016. Ze hebben geweldige spelers zoals Bruno Fernandes, Cristiano Ronaldo, Joao Felix. Niet alleen dat hun selectiebreedte is ook ongeloofelijk sterk.

1 januari 2021 om 19:55

Tegen Frankrijk kunnen ze toch altijd moeilijk winnen. Die hebben ook gewoon een beter team en met hun saaie extreem zakelijke voetbal zijn die naar mijn idee de grote favoriet. Portugal komt er inderdaad zeker wel achter als een van de favorieten. Ook een zeer sterk team.

1 januari 2021 om 20:00

Mwah valt wel mee. Ronaldo en Fernandes zijn de enige echte wereldtop spelers. Ze hebben wel veel spelers die daar net onder vallen zoals: Bernardo, Cancelo, Joao Felix etc. Maar ik vind ze overall gezien niet sterker dan Frankrijk

Ik schat zelfs Portugal en Italië beter in dan Nederland. Kwartfinale zou in mijn ogen het maximaal haalbare resultaat zijn maar ik denk dat we er al een ronde eerder uitvliegen. Maar je weet het maar nooit, op het EK van 2016 werd Portugal kampioen terwijl ze een mindere selectie hadden dan Duitsland Frankrijk en Spanje.

Wat een raar stuk dat nergens over gaat. De Boer heeft het over een plan dat geweldig werd uitgevoerd en koos uiteindelijk voor een ander plan. Noem het dan niet. Altijd maar als en misschien bij de Boer.
Denk dat hij heel snel vervangen zal worden, die man doet alles om door de groep geaccepteerd te worden. Hij roept vijf bepalende spelers om samen te beslissen.
Een trainer met zelfvertrouwen en kunde stippelt alles zelf uit en de groep volgt zijn weg.

Ik zou Duitsland met Portugal wisselen wat betreft de rol van favorieten en outsiders. Portugal heeft echt een geweldig team, en natuurlijk Ronaldo die met z'n gedrevenheid (en talent) altijd iets speciaals toevoegt. Duitsland is vooral verdedigend te matig, het is dat ze Neuer (en in mindere mate Ter Stegen) hebben anders zouden ze nog slechter presteren. Spanje als favoriet ben ik ook niet zeker van, ze hebben vlagen waarin ze geweldig spelen zoals tegen Duitsland maar dan heb je ook weer genoeg wedstrijden waarin het nergens op lijkt.

Geen idee waarom mensen Duitsland blijven zien als 1 van de grote favorieten. Die stellen sinds 2015 alleen nog maar teleur onder Löw en ik zou niet weten waarom dat zou veranderen.

1 januari 2021 om 20:16

Omdat ze de laatste 7 eindtoernooien, op 2018 na, elke toernooi minimaal de halve finale hadden bereikt, waarvan meerdere keren een finale en een wereldbeker. Hebben de Fifa Confederations Cup gewonnen ook. 2018 was slecht, maar hebben inmiddels een hoop nieuwe en talentvolle spelers. Op een of andere manier lijkt dat team toch altijd op een geoliede machine op eindtoernooien.

1 januari 2021 om 20:19

En Uruguay werd een aantal keer wereldkampioen in de jaren 50, wat 3 generaties geleden deden is niet zo relevant. Ze waren matig op het EK 2016, slecht op het WK en nu ook al twee keer matig tot slecht in de nations league.

1 januari 2021 om 20:38

Wat 3 generaties geleden deden is misschien niet relevant maar geeft wel aan dat Duitsland toch wel consistent was op eindtoernooien de laatste 14 jaar. Overigens, in 2016 toch een halve finale en 2017 de confederations cup met speels gemak. Ik zeg niet dat ze de beste zijn of de grootste favoriet maar om nou te zeggen dat ze niet bij de favorieten horen? Bij mij staat Frankrijk op 1, daarachter het rijtje Spanje/belgie/duitsland/portugal in willekeurige volgorde.

1 januari 2021 om 20:43

Een beetje zoals Belgie slecht op EK 2016, bagger in de nations league 2018, matig op wk 2018 (als een halve finale op EK 2016 matig is, dan is verliezen in de halve finale op wk 2018 dat ook).

1 januari 2021 om 20:43

Ze behoren bij de favorieten maar echt niet bij de topfavorieten. Ik zou niet weten wanneer Duitsland op een toernooi dat er toe deed laatst een goede wedstrijd speelde. Dan moeten we 6 jaar geleden gaan zoeken. Nu nee dan ben je echt geen topfavoriet naar mijn idee. Zeker niet onder Löw.

1 januari 2021 om 20:48

Ja laten we het EK 2016 (tweede ronde tegen het wereldteam Slovenië gewonnen, dan op penalties tegen een extreem matig Italië dat het volgende WK niet eens haalde en dan redelijk kansloos tegen Frankrijk eruit in de halve finale) gaan vergelijken met het WK 2018 (erdoor tegen het matige Japan, dan winnen van een van de favorieten Brazilië en dan eruit tegen de latere wereldkampioen Frankrijk in de lastigste match voor de Fransen in de KO). De nations league is een oefentoernooi, dat stelde niet zoveel voor die eerste editie. Dat zag je ook wel aan de final four. En zoals gezegd, noem eens de laatste wedstrijd van Duitsland op in een serieus toernooi waar ze indruk maakten tegen een topland.

1 januari 2021 om 21:06

Ha, nu boeit het plotseling wel hoe je er komt. Het armoedige Argentinie reken je alleen af op hun finaleplaats in 2014 en niet op hun simpele rode loper route naar die finale, maar voor de waarde van een halve finale plaats op WK 2018 en EK 2016 hanteren we plotseling wel andere maatstaven. Want het matige Japan uitschakelen in blessuretijd is een wereldprestatie en winnen van Slovenie moeten we niet serieus nemen. Voor mij was Italie in 2016 net zo weinig waard als Brazilie in 2018. Maar goed gezien die overvolle prijzenkast van Belgie snap ik wel dat daar toernooien als de Nations League helemaal niks voorstellen. Waag het dan ook niet om blij te zijn mocht Belgie hem onverhoopt winnen in oktober he.

1 januari 2021 om 21:11

Ik zeg zelf matige Japan, dus nee dat vind ik geen prestatie, dat maak jij ervan zodat je een soort van punt kan maken. Ja leuk dat jij vindt dat Brazilië van 2018 evenveel waard is als het Italië van 2016, maar dat is ook gewoon onzin om toch je eigen gelijk te halen. En Argentinië dat net zo goed wereldkampioen kon worden in 2014, maar nee dat was echt een enorm triest team en echt schandalig dat daarvan verloren werd... Op het einde er nog een sneertje bij. Het is dus wel duidelijk dat je gewoon het België niet gunt of weet ik veel, maar echt neutraal kom je niet over.

1 januari 2021 om 20:17

Waarom is Belgie favoriet? Die hebben nog nooit iets relevants gewonnen, ondanks dat ze al jaren een zeer ervaren en sterke selectie hebben. Waarom zouden ze er dan nu wel staan als het moet? Van hun basiself geven 9 van de 11 spelers bij hun club ook niet thuis als het om de prijzen gaat.

1 januari 2021 om 20:23

Nu ik zeg hier nu niet echt dat België de favoriet is? Maar ze zijn wel gewoon één van de favorieten. En vorig WK hadden ze gewoon de pech dat er 1 land sterker was en zelfs die partij kon 2 kanten op. Lukaku is al tijden in topvorm, Courtois is een van de beste doelmannen ter wereld, Witsel kan perfect een slot op de deur zijn, De Bruyne is absolute wereldklasse en als hazard fit is, is hij veruit de beste speler van België de laatste jaren. Tel daarbij dat ze zowat de meest ervaren selectie van allemaal hebben op het komende EK, top waren op het laatste WK en de laatste tijd moeilijke wedstrijden gewoon winnen, dan lijkt het me vrij logisch dat ze samen met Frankrijk gewoon de favoriet zijn het komende EK (Frankrijk wel een grotere zoals gezegd).

1 januari 2021 om 20:37

Je zegt een paar berichten eerder dat Belgie na Frankrijk de grote favoriet is. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Goede spelers, te weinig winnaars. Laatste WK over de eerste fatsoenlijke tegenstander die ze troffen gestruikeld. De hele verhaaltje over wat voor wereldspelers ze hebben gold ook voor het WK 2018, EK 2016 en de nations league waar ze in 2018 niet eens de finals haalden ondanks een lachwekkend matige poule. Zelfs aantoonbaar mindere ploegen als Kroatie en Nederland wisten nog finales te halen en Portugal zelfs te winnen in 2016. Dit ondanks dat Belgie veel beter materiaal had. Als collectief gewoon geen winnaars. Die hele verdediging niet, het middenveld op de Bruyne na niet en voorin Lukaku niet. Moet Hazard (die al anderhalf jaar geen knikker geraakt heeft) het samen met de Bruyne doen. Voor mij ben je dan niet na Frankrijk de grote favoriet.

1 januari 2021 om 20:41

Brazilië al geen fatsoendelijke tegenstander meer tegenwoordig dan? Frankrijk haalde ook de finale niet vorige nations league, net als Spanje, Italië en Duitsland. Het EK was kut inderdaad maar dat was met de slechte bondscoach die ik ooit heb gezien en op het WK 2014 vliegen ze er uit tegen Argentinië dat de finale speelt, dat is gewoon pech. En wie is dan wel de favoriet? Duitsland, Spanje en Italië die al jaren letterlijk niets presteren?

1 januari 2021 om 20:51

Nee, die verliezen zelfs met 7-1 van Duitsland die er volgens jou ook niks van bakken. Maar goed je bent door je verhaal en excuses heen waardoor je maar gaat wijzen naar andere landen die niet presteren, alsof dat de matige prestaties van Belgie met een ervaren selectie verklaren. Sterker nog het is een bevestiging van mijn punt dat Belgie niet thuisgeeft als het moet. Heb je kans om iets te presteren als een Duitsland, Spanje en Italie het niet doen, bak je er zelf ook niks van, WK 2014 was ook gewoon een gemiste kans tegen een pover Argentinie. Boeiend dat ze een finale halen, maar ze hebben 0x weten te overtuigen ondanks die finaleplaats. Ik reken meer op echte prijzenpakkers als individuele spelers zoals bij Duitsland, Portugal, Frankrijk en Spanje dan op Belgie, die als het er echt om gaat nooit echt indruk weten te maken.

1 januari 2021 om 20:55

Ik ben door mijn excuses heen? En dan ga je verwijzen naar een wedstrijd van 7 jaar geleden, laat me niet lachen aub. En dan stelt de prestatie van het Nederlands elftal dat WK ook niets voor zeker? Want ja eruit tegen een matig Argentinië. Jij laat gewoon onderbuikgevoel spreken boven recente prestaties, maar ja mijn excuses zijn op. En volgens jou redenatie zijn Spanje (alleen Ramos schiet nog echt over van de WK en EK generatie), Italië, Nederland, Brazilië, Argentinië en Engeland ook geen favorieten op eindtoernooien. Want ja nooit iets gewonnen door de huidige generaties hè...

1 januari 2021 om 21:17

Nee, die prestaties van Nederland dat toernooi waren niet best inderdaad, 0-0 tegen Costa Rica, 0-0 tegen Argentinie en in die wedstrijden amper een kans gecreeerd. Alle moeite tegen een Mexico dat sowieso nooit ver komt en Australie in de poulefase ook maar moeizaam 3-2. Tegen Spanje was leuk en was het hoogtepunt. Van de laatste 3 serieuze wedstrijden op dat toernooi herinneren we ons alleen nog een pingel van Huntelaar en een keeperswissel voor een penaltyreeks tegen Costa Rica. Dat is toch ook niks? Nederland is inderdaad geen favoriet, nu niet en in 2022 ook niet. Engeland neem ik sowieso nooit al te serieus, die komen altijd wel een land tegen die echt beter kan voetballen. Argentinie heeft op mij inderdaad al heel lang geen indruk gemaakt, dus ook die neem ik niet serieus als favoriet. Italie ook al jaren geen topland nee. Brazilie wint nog wel eens een Copa, dus daar zijn ze favoriet, maar op een WK heb ik ook altijd wel die ervaring dat ze ergens tegenaan lopen vanwege de druk die ze vanuit het land meekrijgen.

1 januari 2021 om 21:21

Maar Duitsland is nog wel een favoriet? Omdat een totaal andere selectie in 2014 wereldkampioen werd. Dat ze al even niet meer presteren telt dan niet mee en dat de magie met de coach volledig is uitgewerkt ook niet. Want even serieus, de laatste 5 jaar hebben die ook letterlijk totaal geen indruk gemaakt. Letterlijk het enige argument dat ze het beter zullen doen op het aankomende EK ligt 5 jaar geleden achter ons. Nu dan is Real Madrid ook de absolute topfavoriet voor de CL voor jou dit jaar?

België is wat mij betreft een outsider. Net als Nederland. Selectie is niet meer zo sterk als 3 jaar geleden op het WK en toen kwamen ze al daadkracht te kort. Daarnaast is Frankrijk alsnog sterker geworden. Frankrijk 1, Duitsland 2 en daarna een land of 5 wat elkaar niet heel erg ontloopt

1 januari 2021 om 20:05

En dan zet je Duitsland op 2? Wat hebben die gepresteerd de laatste 5 jaar? En de partij tegen België was de lastigste wedstrijd van Frankrijk in heel de knock-outs van het WK, dus geen idee wat er dan met de andere teams hun daadkracht is...

2 januari 2021 om 08:57

Duitsland heeft de pech dat de jonge spelers als Sane, Werner en Havertz dit seizoen allemaal niet naar verwachting presteren. Op basis van vorig seizoen had ik Duitsland ook boven Belgie geplaatst hoor. Al ontloopt het elkaar niet veel. Achterin is het bij beide landen niet indrukwekkend maar vooral de backposities zijn bij de Duitsers beter bezet. Ook is een middenveld met Kroos, Kimmich en Goretzka sterker en vooral stabieler dan dat van de Belgen waar alleen de Bruyne wereldtop is. Aanvallend (en zeker dit seizoen) zijn de Belgen natuurlijk sterker

2 januari 2021 om 09:13

Bij Duitsland is dat wel gewoon allemaal op papier. Want zoals hierboven gezegd moeten we voor de laatste goede wedstrijd van Duitsland tegen een topland op een toernooi dat er toe doet ook al 7 jaar terug in de tijd. De enige reden dat ze tot favoriet gebombardeerd worden, is het verleden. Niet de recente prestaties onder Löw.

Lol hoe kan je België over Frankrijk kiezen. Of überhaupt een land boven Frankrijk? Staan imo eenzaam bovenaan. Met name na dit zware en lange seizoen hebben ze extra voordeel van de breedte.

Ik denk dat Frankrijk wel de grote favoriet is. Voor de rest van de landen zal het moment een grote rol spelen. Wie is er dan in vorm en wie juist weer niet. Alle landen hebben zo hun zwakheden momenteel. Duitsland is ook een stuk kwetsbaarder, terwijl de gouden generatie van Belgie ook steeds ouder wordt. Ze zijn wel één van de favorieten, maar het zal wel snel moeten gaan gebeuren voor die Belgen. Achter deze generatie zit namelijk weinig indrukwekkends.

Ik zie Italie en spanje juist als grote favorieten. Als je ziet hoe spanje de afgelopen wedstrijden speelt dat is grandioos. Ook italie laat nauwelijks kansen toe en komen een hoop talenten door daar. Frankrijk is in mijn ogen verdedigend heel kwetsbaar geworden zowel varane als die van barca hebben het niet meer. Ook voorin heb je eigenlijk alleen mbappe. Ook breken er nauwelijks talenten door in Frankrijk

Waar is de Amsterdamse bluf gebleven Frankie? Met de as die wij hebben (beste centrale duo ter wereld en prima middenveld) moet je gewoon uitspreken dat het doel is om het EK te winnen. Op een goede dag kan Nederland van iedereen winnen. Natuurlijk moet het meezitten maar met de instelling 'we mogen tevreden zijn als we de halve finale halen' kunnen we net zo goed thuisblijven. Word daar echt treurig van. Herinner me nog goed dat Van Marwijk al maanden voorafgaand aan het WK 2010 duidelijk maakte dat het WK voor hem alleen geslaagd was bij toernooiwinst, ondanks dat er misschien landen waren met iets meer individuele kwaliteit. Zo hoort het ook. En zo'n instelling slaat ook over op de groep.

1 januari 2021 om 22:13

Volgens mij is het Haagse bluf, niet Amsterdamse of heb ik het mis?

De Duitsers zie ik niet meer als favoriet. Spanje, België en Portugal (Portugal is echt een sterk team geworden) kunnen denk ik heel ver komen. Frankrijk denk ik ook. Nederland kan het ook zeker ver schoppen maar dan wel alles kloppen en ook met loting en geen blessures (van belangrijke spelers).

Dit keer geen scorebord journalistiek maar statistieken journalistiek.Standen en eerdere resultaten zijn belangrijk maar zeggen mij alleen iets in combinatie met de vorm van de laatste weken/ maanden.Om te beginnen vind ik België helemaal geen favoriet omdat ze het vorige keer ook niet hebben waargemaakt terwijl ze zowel individueel als als team beter waren.Frankrijk vind ik stabiel. Alle spelers fie vorige keer goed presteerden doen het goed uitgezonderd Griezmann. Maar dat zal hen niet deren.Duitsland zal boven zichzelf uit moeten groeien om een favoriet te zijn. Nou is dat wel iets wat zij als geen ander kunnen op een eindronde.Portugal is inderdaad een degelijk team rond Bruno Fernandez en met een nog steeds zeer gevaarlijke Ronaldo in zijn nadagen (houden jullie het bij: hij scoort de laatste tijd meer penalties dan veldgoals).Als je dit allemaal op een rij zet zie ik oranje als een gevaarlijke outsider. Maar dan moet er een goede linksback zijn en moeten er 2 snelle scorende spelers naast of net voor memphis zijn. Als Malen en Gakpo een goede EL draaien en dit meenemen naar Oranje, zie ik het dus goed komen.

1 januari 2021 om 21:53

Ronaldo scoorde niet meer penalties dan veldgoals in 2020.

Belgie is wat mij betreft meer een outsider. Eigenlijk vind ik Frankrijk echt de favoriet met daarachter Spanje, Belgie en Italie. Daaronder dan weer Duitsland, Engeland, Portufal en Nederland.

Tuurlijk is Nederland geen favoriet.

Alleen omdat je per ongeluk wint van Duitsland en Frankrijk in een B-toernooi waar geen haan naar kraait, en waar geen enkel topland harder voor gaat werken om te winnen, betekend nog niet dat het Nederlands elftal zo goed is.

Dit is ook de reden dat Koeman zo bewierookt werdt, maar eerlijk is eerlijk, de grote landen zitten niet op de nations league wedstrijden te wachten.

Daarbij moet ookwel gezegd worden dat het Nederland elftal op iedere linie teveel kwaliteit tekort komt om aanspraak te kunnen maken op een Europese titel.

Het voetbal is zo enorm vooruit gegaan, dat een Griekenland of Denemarken die stunts van vroeger nooitmeer voor elkaar zullen krijgen.

1 januari 2021 om 22:49

Mwah, in de verdediging komen we niet te kort hoor. Zeker centraal niet.

1 januari 2021 om 23:12

Middenveld is ook prima met o.a. Frenkie en Wijnaldum. We komen vooral topkwaliteit in de aanval te kort.

Wat mij betreft is Frankrijk favoriet. België ben ik niet zo van onder de indruk. Engeland lijkt me een interessante outsider, hebben geweldige aanvallers met Kane, Sterling, Rashford, Sancho, Grealish. Eigenlijk is elke linie wel goed, alleen zonde dat Dean Henderson nu niet speelt bij United, want dat is hun beste keeper. En ze missen een goede coach, als ze die nog zouden krijgen voor het EK, dan zijn ze bij mij favoriet.

Ik weet niet wat ik lees joh, waar is de bluf?Als van dijk er bij is heb je het allerbeste centrum van het toernooi.Het middenveld met Frenkie en Wijnaldum is volgens mij in potentie 1 van het betere middenveld van het toernooi. En voorin kan het met Depay zomaar goed uitvallen.Als je 5 spelers van wereldklasse hebt verdeeld in de linies, ben je gewoon topfavoriet. Tot voor kort hebben we 2 x gewonnen van Duitsland en 1 keer Frankrijk thuis weggespeeld. Nee ik mis de bluf, als alles goed valt en een Depay krijgt de "geest" dan kan je zo maar kampioen worden. Daarnaast heb je met luuk de jong , wijnaldum, van dijk gewoon 3 spelers met zeer recent een europa cup gewonnen. Ajax 2018/2019 deed het europees ook niet heel slecht (de ligt , frenkie, vd beek etc) En we hebben de harde werkers die je ook nodig hebt zoals hateboer, de Roon enz. Nee nederlandselftal is gewoon top, en ik ben jaren lang best negatief geweest over onze kansen.Voordat er weer mensen beginnen met uitlachen, zodra we 2 x winnen op het toernooi roept het hele land weer we worden kampioen

Rare uitspraak van De Boer, dat Van Dijk de beste verdediger van de wereld is. Maar ja, dat moet hij wel zeggen wellicht.

Portugal hoort natuurlijk in dat rijtje met topfavorieten. Hun selectie is gewoon uitstekend en bijna alle spelers hebben een brok aan ervaring op het hoogste niveau. Semedo, Pepe,cancelo, Bernardo silva, Ronaldo, Fernandes, hun selectie is ook nog eens heel breed, Guedes william gewoon een uistekende selecite en ik vergeet geloof ik nog wat aanvallers, zou Eder ook voor de zekerheid meenemen als je een finale moet beslissen.

Er is geen uitgesproken favoriet voor mij. Vorm van de dag bepaalt dat vaak. We gaan t zien in Juni.

Eigenlijk is een EK bizar sterk kwa deelnemersveld. Vroeger toen er 16 landen deelnamen had je altijd minimaal 2 x een groep des doods.96 00040812Al.deze toernooien hadden 2 maal een groep des doods.Kan me 96 nog herrineren, groep.B Frankrijk - spanje - roemenie (was toen wereldtop met hagi en hoge ogen op wk 94 en 98) en dan Bulgarije (4e wk 94) en dit was in de media destijds de.zwakste groep.Of wat te denken van 2000 met nederland frankrijk.tsjechie en denemarken.Jammer dat dit toernooi nu met 24 landen is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren