Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart gaat helemaal los over drietal: ‘Ik verlang naar Veltman’

Laatste update:

Nederland kijkt bij rust tegen een 1-0 achterstand aan tegen Polen. Rafael van der Vaart maakt in de analyse voor de NOS de drie verdedigers Hans Hateboer, Daley Blind en Stefan de Vrij volledig met de grond gelijk. Volgens Van der Vaart zijn ze schuldig aan de tegentreffer, en ook aan het weggeven van andere grote kansen in de eerste helft.

De tegentreffer viel al in de zesde minuut, toen Hans Hateboer diep op de helft van Polen de bal verloor aan de zijlijn. Polen schakelde razendsnel om en Robert Lewandowski stuurde Kamil Jozwiak diep over de linkerflank. De middenvelder sprintte Davy Klaassen eruit en kon zo de zestien van Nederland inlopen, waar hij ook nog Daley Blind te kijk zette. Jozwiak bleef ijzig kalm en stuurde de bal geplaatst langs doelman Tim Krul: 1-0.

OnsOranje staat achter, nadat Hans Hateboer de bal zomaar weggeeft, en Davy Klaassen het niet meer kan herstellen...

Geplaatst door voetbalzone op Woensdag 18 november 2020

"Het is echt rampzalig", zegt Van der Vaart over het defensieve optreden van Oranje. "Als je die eerste goal neemt, wat er allemaal fout gaat: Hateboer gooit in, maar staat vijf meter buiten het veld. Klaassen wordt er uitgelopen, De Vrij zit niet kort. En Daley moet uitstappen en hem (doelpuntenmaker Jozwiak) natuurlijk naar buiten dwingen."

Van der Vaart vervolgt: "Ze doen gewoon helemaal niks, dit is vier, vijf keer gebeurd in één helft! Het was echt hopeloos. Hateboer blijft maar met zijn reet in de zestien." De analist vraagt De Boer om het drietal in de rust te wisselen, maar heeft weinig hoop dat dat zal gebeuren. "Als je jezelf uit de basis wil spelen, hebben die drie achterin dat wel... weet je wat het is: als ze voorin hadden gespeeld, die drie, waren ze in de rust gewoon binnen gebleven. Eigenlijk had dat nu ook moeten gebeuren. Gebeurt niet, want dat is iets van trainers: altijd spitsen."

Van der Vaart verzucht op het laatst: "Ik verlang naar Joël Veltman, bijna, zeg maar..." Veltman maakte in de oefenwedstrijd tegen Spanje (1-1) geen goede indruk bij het tegendoelpunt dat Oranje kreeg. Toen ging Van der Vaart in de rust los over de centrumverdediger van Brighton & Hove Albion. "Wat Veltman daar aan het doen is...", zei hij vorige week. "Hij dekt niet door, daarna draait hij als een Boeing, dan komt Spanje er heel makkelijk uit. Natuurlijk kan de keeper meer doen, maar het begint bij Veltman."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een elftal met de Poolse verdediging en de Nederlandse aanval en je hebt een droomelftal

18 november 2020 om 21:53

Die poolse verdediging waar Nederland zo doorheen loopt?

18 november 2020 om 21:54

Zoveel kansen als NL heeft gehad, dan kun je de Poolse verdediging moeilijk sterk noemen.

18 november 2020 om 22:03

Zou willen dat wij spitsen hadden als Lewa, Piatek of Milik

18 november 2020 om 22:04

Depay kan echt niks goed doen bij jullie he? Haha altijd weer een sneer

18 november 2020 om 22:04

Depay is de meest overschatte voetballer dat Nederland ooit gehad heeft. Bij united lachtte ze hem uit en bij Lyon doet hij het goed en is die op z'n plek and thats it. Maar mensen beginnen over barca gewoon wereldtop he en weet ik veel wat allemaal en daar irriteer ik mij dood aan. Jammer

18 november 2020 om 22:09

Zonder die Depay zou je helemaal niks creëeren. Het zou prettig zijn als we een speler zouden hebben die ook het spel kan maken. Als Depay niks doet kom je aanvallend niet ver.

18 november 2020 om 22:13

Ik ben het helemaal eens met adrian11. Depay zorgt voor al het gevaar. Het gevaar van Nederland en de kansen worden 9 van de 10 keer gecreëerd door depay. Je hoeft geen fan van hem te zijn maar het is veruit je belangrijkste aanvaller.

18 november 2020 om 22:15

Hou toch op heeft nog geen knikker geraakt.

18 november 2020 om 22:15

Depay kan zeker z'n waarde hebben voor oranje heeft die ook vaak laten zien maar aub laten we hem geen topspeler noemen daarin komt hij in ieder denkbaar opzicht tekort in

18 november 2020 om 22:17

Vandaag levert Depay de meeste vrije trappen op. Ik vind hem lang niet de gevaarlijkste man. Ik vind zowel Malen als Stengs gevaarlijker.

18 november 2020 om 22:26

Daar ben ik het niet mee eens. Stengs had in de eerste helft een paar goede passes maar verder was het maar matig. Malen heeft wel gevaar gesticht maar dan houdt het ook wel op. Depay zijn prestatie is zeker niet foutloos maar 9 van de 10 kansen begint of eindigt bij hem.

18 november 2020 om 22:59

Vond Stengs juist heel matig. Puur linkspoot en draait zich constant vast. Berghuis heeft in 20 min meer laten zien als Stengs in 70. En Berghuis vond ik niet eens sterk invallen.

18 november 2020 om 22:59

Nou zullen we Van Dijk en De Ligt niet inwisselen voor die gasten achterin bij Polen?

Geheel terechte kritiek. Blind wordt er nog uitgesprint door een peuter. Echt treurig om te zien. Hateboer helemaal nooit meer oproepen.

18 november 2020 om 21:53

Ik vind die verdediging van Polen nou ook niet heel goed. Geven ook gewoon 5 a 6 kansen weg in 1 helft.

18 november 2020 om 21:57

Inmiddels kan ik het Hateboer niet meer aanrekenen, ik zou uiteraard ook spelen. De Vrij zou volgens sommige Van Dijk prima kunnen vervangen, maar het lijkt mij duidelijk dat er een aardig verschil is tussen die twee. Blind doet zijn best denk ik, maar het gaat gewoon niet meer.

18 november 2020 om 22:05

Tja, wat moet je toch nog zeggen over Hateboer? Ik blijf het opvallend vinden dat een speler van het 3e elftal van FC Bal op ‘t dak zomaar in Oranje kan spelen. Elke keer als ik Hateboer in Oranje zie heb ik het idee dat hij per ongeluk zijn schoenen aan de verkeerde voet heeft gedaan en zijn lenzen vergeten is.

Met andere woorden, hij kan er helemaal niks van! En dat terwijl hij het bij Atalanta best aardig schijnt te doen.

Maar Frank de Boer kan ik ook niet heel serieus nemen dat hij nog steeds niet heeft gezien dat elke speler die op de bank zit het beter zou doen dan Hateboer. Ongeacht de eigenlijke positie. Ja zelfs Luuk de Jong!

De Vrij en Blind vind ik niet slecht spelen deze eerste helft. Hateboer vind ik echt een raadsel, in Italie lopen ze weg met hem maar in het NL elftal wil het maar niet vlotten.

18 november 2020 om 21:55

Heb je Blind gezien bij die goal? Hij loopt gewoon weg van de bal en komt dan ineens aanzetten als het al te laat is en wordt makkelijk uitgekapt. Belachelijk hoe hij daar stond te verdedigen.

18 november 2020 om 22:01

De Vrij kan goed verdedigen als zijn taak duidelijk en afgebakend is, maar als hij zelf keuzes moet maken is het erf matig. Positioneel vind ik De Vrij echt heel zwak. In Italië of in een verdediging met vijf man kan hij prima, maar tegen een ploeg met veel bewegelijke voetballers is hij niet geschikt.

18 november 2020 om 22:06

Blind staat ook gewoon dramatisch slecht te verdedigen. die doet het niet veel beter als Hateboer

18 november 2020 om 22:11

Van Blind weet ik dat hij wel kan voetballen, maar bij Hateboer twijfel ik serieus weleens. Ik heb plaatsvervangende schaamte als hij een voorzet geeft, met zijn hoofd omlaag begint te dribbelen of als er iemand op hem af komt dribbelen.

18 november 2020 om 22:24

ja maar mij boeit het niet of een verdediger kan voetballen. een verdediger moet vooral kunnen verdedigen en verdedigen is juist Blind zijn zwakte

18 november 2020 om 22:36

Volgens mij heb jij het idee dat ik meevoetballen bedoel, maar ik bedoel echt dat ik twijfel of Hateboer kan voetballen.

19 november 2020 om 00:48

dan begreep ik je verkeerd. ik twijfel daar idd ook aan

19 november 2020 om 07:35

Je voelt je wel gelijk aangevallen zeg als iemand kritiek heeft op de Vrij. De Vrij was voor mij met afstand de slechtste speler. Besluiteloos, zwak. Het leek wel een jochie! Leek helemaal nergens op! Als dat de beste verdediger is van Italië is de Italiaanse competitie nog zwakker dan ik al dacht.

19 november 2020 om 09:24

Het is een ontzetend voordeel als je een voetballer naast een echte verdediger hebt staan. Echter de vrij loopt te ver naar voren waardoor blind het positioneel vaak niet meer kan oplossen. In dat geval is het geen voordeel, maar nadeel geworden. Blind moet inschuiven en de vrij moet achter blijven. Doe je dit, dan kan het als een huis staan. Doe je dit niet, dan kan het gatenkaas worden. Vooral als je 2 backs hebben die verdedigend ook niet geweldig zijn of zeer hoog staan. Het gaat dus om het totale plaatje.

19 november 2020 om 14:43

@apeldoorner ik kan wel tegen kritiek op De Vrij hoor, die was ook dramatisch slecht en teleurstellend idd. dat heb ik overigens ook al meerdere keren benoemd maar dan zeggen mensen niets totdat ik een Ajax of ex Ajax speler noem die matig heeft gepresteerd en dan is de wereld opeens te klein want die kunnen blijkbaar nooit slecht spelen

Eens dat de verdediging staat de schutteren. Maar verlangen naar Veltman gaat wel heel ver haha.

18 november 2020 om 22:08

Iedereen kan nu eens zien dat de verschillen niet zo groot zijn. Zo slecht als iedereen roept dat Veltman is, valt wel mee. En zo goed als de huidige verdediging is, valt blijkbaar ook heel erg mee. Met name de Vrij, die toch wel eens mag laten zien dat hij een baas is in Italië.

18 november 2020 om 22:20

De verschillen zijn heel groot. Veltman komt nog niet bijna in de buurt van het niveau dat de Vrij heeft. Dat ze nu beiden een slechte interland spelen betekent niet dat ze nu ongeveer even goed zijn.

18 november 2020 om 22:42

Klopt, maar dan nog zou ik van een de Vrij met zijn status verwachten dat hij ons niet eens aan het twijfelen maakt. Maar vandaag en zondag laat hij niet zien de onbetwiste zekerheid achterin te zijn. Maargoed, dat doen de anderen ook niet op die positie.

19 november 2020 om 06:52

Wat vd Vaart zei was sarcastisch bedoeld. Veltman is al bar slecht maar Had ha ha ha ha hateboer is overtreffende trap.

19 november 2020 om 09:27

De vrij is normaliter inderdaad veel beter als veltman. Echter de afgelopen wedstrijden was veltman beter. Je mag er echter vanuit gaan dat dit een dipje is en dat dit niet over een langere periode zal zijn. Op de back positie is veltman verdedigend de beste, maar aanvallend gezien is dumfries beter (ookal moet hij echt werken aan zijn voorzetten).

Hij heeft helemaal gelijk. Hateboer heeft definitief zijn brevet van onvermogen afgegeven. Die doet en aanvallend en verdedigend absoluut alles fout. Van Aanholt kan ook niet verdedigen en aanvallend is het matig. Blind zie ik nog weleens een goede pass geven, stuurde Memphis lekker weg maar verdedigend doet hij ook weinig goed. Dumfries en Wijndal zijn de backs voor Oranje. De Vrij en Blind staan wederom waardeloos centraal.

18 november 2020 om 21:58

Waarom wordt de vrij hier weer bekritiseerd door de fouten die andere maken? Vorige wedstrijd fout van blind en wijndal is de goal uitgekomen. Nu door blind en klasse is een goal weer gevallen en de vrij krijgt de schuld.

18 november 2020 om 22:05

De vrij liep ook een paar keer slecht mee. Zijn allemaal te statisch. Staan letterlijk te kijken naar wat er gebeurd

18 november 2020 om 22:09

Omdat De Vrij CV is en daar de zone moet afdekken. Hoe kan je in hemelsnaam Klaassen de schuld geven als Hateboer staat te prutsen en Klaassen er nog alles aan doet om iemand bij te halen die totaal niet zijn man is? Hij faalt in het oplossen van het veroorzaakte probleem van Hateboer. De Vrij daarentegen dekt steeds lucht en geeft geen rugdekking.

18 november 2020 om 22:24

Wat zeg jij? Tegen Bosnië wijndal laat de voorzetten komen en blind staat te slapen waardoor hij moest kiezen om wijndal te dekken of zonde te dekken, dat is dus gebeurd omdat blind een grote fout maakt.

De 1-0 van Polen Hateboer verliest de bal, de vrij staat gewoon zijn man goed te dekken. Klassen wordt uitgesprint.. hij probeert niet een naar binne te snijden daarna wordt hij en blind simpel weg gezet. Dat is dus nog steeds de fout van de vrij....

19 november 2020 om 07:38

Omdat De Vrij vrolijk mee deed met het fouten festival. De Vrij was de slechtste van allemaal.

18 november 2020 om 22:08

die pass kan me echt totaal niet boeien. we hebben het over een verdediger en die moet gewoon zorgen dat hij zijn man uitschakelt. ik wordt een beetje moe van die stelling dat verdedigers moeten mee kunnen voetballen en kunnen inpassen. ik wil gewoon verdedigers zien die ook daadwerkelijk kunnen verdedigen. laat het voetballende aspect maar over aan de middenvelders en aan de aanval. als je het allebei kan mooi, maar als je het niet allebei beheerst dan moet de voorkeur aan het verdedigende aspect worden gegeven

18 november 2020 om 22:11

Die pass die je een goal kan opleveren kan je niets schelen? Nederland moet vooral tegen Polen de aanvallende partij zijn. Het is heel simpel Japie. Van de "aanvallende" wing backs komt helemaal niets de eerste helft. Dus moet Blind het wel doen. Daarbij is het zeer belangrijk dat er van achteruit fatsoenlijk opgebouwd wordt en dat kan van deze hele achterhoede alleen Blind blijkt wel. Want onze klasseverdediger De Vrij laat opbouwend echt heel veel steken vallen.

18 november 2020 om 22:18

ik zie zoveel toplanden spelen zonder opbouwende verdedigers en die spelen nog veel attractiever voetbal als wij

19 november 2020 om 07:40

Het kan hem niet schelen omdat het een ex feyenoorder is. Zo objectief is Japie namelijk. De Vrij was 3 x niks en zo slecht maar ja bij Japie was hij geweldig. Oeps daar gaat je geloofwaardigheid

19 november 2020 om 07:40

Het kan hem niet schelen omdat het een ex feyenoorder is. Zo objectief is Japie namelijk. De Vrij was 3 x niks en zo slecht maar ja bij Japie was hij geweldig. Oeps daar gaat je geloofwaardigheid

19 november 2020 om 14:48

@apeldoorner kijk even minj posts terug tegen o.a. Bosnie. daar geef ik meerdere malen aan dat De Vrij dramatisch slecht was dus ik kijk helemaal niet op basis van clubvoorkeur. ik was ook kritisch op Berghuis tegen Bosnie waar veel andere mensen hem juist heel goed vonden in die wedstrijd. als je dan terecht kritiek hebt op Blind die gisteren dramatisch stond te verdedigen dan heet het opeens oordelen op clubvoorkeur omdat hij toevallig een link heeft met Ajax. dan kan je zeker nooit meer een slechte wedstrijd afleveren ofzo?

Ja de verdediging zag er niet goed uit, maar als ze voorin de kansen afmaken is er niks aan de hand. Waarom wordt daar niks over gezegd ?

Hoe blind ook gedold werd, viel gewoon om.

18 november 2020 om 22:14

Beetje overdreven. Het enige wat Blind deed, was happen. Die Pool had geluk dat Blind mis hapte en kon daardoor nog net iets gelukkigs met die bal doen.

18 november 2020 om 22:53

Hij liep de ruimte niet dicht en was gewoonweg te traag met ingrijpen. Daarnaast werd hij te makkelijk uitgekapt. Gwn als 2e stand-in voor linksback houden, bij gebrek aan beter

jemig wat heeft vd vaart een dikke kop gekregen! als ik ernaast zit zou ik ook ooit prof geweest kunnen zijn, en ik heb alk geen kleine kop!!

OT dit was 1 van de meest genante doelpunten van de afgelopen jaren die we tegen hebben gekregen. Man man man wat slecht verdedigd, en hier heeft Raf helemaal gelijk in.,

Mee eens dat NL vdg verdedigend zwak is, maar wanneer stoppen we eens een keer met doen alsof de verdedigers het enige probleem zijn. Als die aanvallers niet die 10 enorme kansen om zeep hadden geholpen had NL al makkelijk voor kunnen staan

We hebben een geweldige voorhoede.
We hebben een gewekdig middenveld.
We hebben een geweldige achterhoede.

Alleen is het nivo van de tegenstanders stukken beter.

Hopelijk zijn we nu van t gezeik af dat de Vrij wel goede kans maakt om de Ligt van zijn basisplaats te verdringen. Het lijkt me nu wel duidelijk dat de Vrij alleen rendeert in een 5 mans verdediging met 2 brekers op t middenveld voor zich. In zo’n opstelling kom ik zelf nog goed uit de verf!

18 november 2020 om 22:44

Knap dat de vrij wordt afgerekend van fouten van zijn teamgenoten. En de ligt die zelf fout maakt en voor tegen goals zorgt andere criteria gebruiken om het te beoordelen.

19 november 2020 om 10:58

De enige die er voor heeft gezorgd dat het bij die ene goal bleef was De Vrij + alle invallers .

Terecht, als je al twee zwakke centrum verdedigers hebt staan en je doet er twee zwakke backs bij dan vraag je om moeilijkheden. Dat moet de coach als oud verdediger toch wel zien.

Alsof een De Ligt het beter zou doen dan de Vrij met toppers als hateboer blind en van aanholt.

18 november 2020 om 22:46

Selectief geheugen hebben de meeste hier. Ze zijn vergeten hoeveel fouten de ligt heeft gemaakt tijdens interlands. Maar hij heeft potentie om beter te worden dan de vrij en dat is wat teelt, en niet hoe hij daadwerkelijk presteert

19 november 2020 om 09:32

Het enige verschil is dat de ligt altijd positie hield. Iets wat de vrij bijvoorbeeld niet deed. Heeft dus niets met selectief geheugen te maken.

Is wel weer duidelijk. We missen een goede CV en CVM. Met gewoon Dumfries, Wijndal en Berghuis heeft NL nog best een goed team. Mja, wie kunnen we momenteel op CV en CVM plek, hebben momenteel geen NL-elftalwaardige spelers voor daar. Mja, wat beters als Blind en Klaassen moeten we toch wel hebben.

Ik vind het opvallend dat niemand het over Dest of Mazraoui heeft. Veel mensen hebben het over "hadden we Ziyech hier maar bij gehad", maar een aanvallende back met wat finesse had ook geen kwaad gekund. Nu hebben we 2 van die lompe dravers zonder techniek.

18 november 2020 om 23:11

Waarom is dat opvallend? Ze kunnen beide niet voor Nederland spelen dus waarom zou je het daarover hebben? Bovendien is Mazraoui nou ook niet de meest fijnbesnaarde back.

18 november 2020 om 23:16

Ja, waarom zouden zoveel mensen het nog over Ziyech hebben? Omdat het een interessante toevoeging was geweest, net als die 2 backs. En Mazraoui is voetballend echt een heel stuk verfijnder dan Hateboer en Dumfries...

Ik heb Hateboer echt met eigen ogen goed zien spelen in Italie, maar bij Oranje kan ie er echt geen reet van. De Vrij en Blind zijn heel duidelijk niet aan elkaar gewend en ik moet zeggen dat Blind echt te traag begint te worden. Waar ik echt van schrok was hoe Klaassen eruit werd gelopen bij de 1-0. Is hij zo langzaam of die Pool zo snel?

18 november 2020 om 23:14

Die Pool is redelijk rap en Klaassen is nooit snel geweest. Kan gebeuren. Verder kan je over Blind beginnen, maar dat was niet eens zijn man... Waar was Van Aanholt? Dat Blind niet de snelste is klopt, maar dan moet er wel een snelle back naast staan die zoiets zou kunnen corrigeren... Begrijp je overigens wel over Blind hoor, want dit maakt ons kwetsbaar. Als wij echt de dominante ploeg zijn, kan Blind op die positie een toegevoegde waarde zijn. Maar als we tegen een dominante of counterende ploeg staan, is dat geen positie voor Blind in Oranje. Zeker niet als de spelers om hem heen niet voldoende snelheid/kwaliteit hebben om zijn tekortkomingen op te vangen.

18 november 2020 om 23:17

Ja ik ben ook best fan van Blind om zn voetballende kwaliteiten. Alleen moet je er i derdaad dan snelle jongens omheen zetten. Van Aanholt ben ik swso geen fan van en als Klaassen dan ook niet snel is, word je idd kwetsbaar.

Van de Vaart zou een slechte trainer zijn. Als hij niet ziet waarom Hateboer minder is in het Nederlands lands elftal. Kan dat niet benoemen alleen afzeiken.

Ben geen fan van Hateboer en de Vrij. Zeker twee spelen in Italië heel anders Daar spelen ze in een 5mans verdediging en staat het elftal compact waardoor de ruimtes klein zijn en ze zich kunnen concentreren op 1 ding. Het Nederlands elftal speelt met 4 verdedigers en veel ruimte tussen de linies. Dat kunnen die twee niet. Komt ook nog bij dat Hateboer werkelijk niet kan voetballen en totaal geen inzicht heeft. Blind staat erin omdat hij opbouwend van achteruit gewoon de beste is. Maar verdigend kan het echt niet met hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren