Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Driessen: ‘Hij is beter dan De Roon en kan in combinatie met De Jong spelen’

Laatste update:

Valentijn Driessen is blij dat Davy Klaassen na drie jaar afwezigheid is teruggekeerd in de selectie van het Nederlands elftal. De verslaggever van De Telegraaf geeft hoog op over de middenvelder van Ajax, die hij persoonlijk beter vindt dan Marten de Roon. Bondscoach Frank de Boer verklapte dinsdag op de persconferentie al dat Klaassen woensdagavond tegen Spanje speeltijd zal krijgen.

"Ik denk dat Klaassen een betere speler is dan De Roon", werpt Driessen op in Voetbalpraat van FOX Sports. "En dat hij het Nederlands elftal straks beter maakt en in de combinatie met Frenkie de Jong kan spelen." Presentator Vincent Schildkamp vraagt zich af waarom Klaassen zolang is overgeslagen bij Oranje. "Ik weet niet of dat vreemd is, dat kan zo zijn", antwoordt Driessen. "Ik weet niet precies hoe dat gaat, ik kijk niet al die wedstrijden om die spelers te selecteren."

Persconferentie Frank de Boer: 'Daarin is Ryan Babel een voorbeeld'

"Het is natuurlijk ook niet sexy als je tegen degradatie vecht in de Bundesliga", verwijst analist Kenneth Perez naar vorig seizoen, toen Klaassen met Werder Bremen op sportief gebied een zware tijd doormaakte. "En De Roon is met Atalanta de Champions League aan het veroveren. En als De Roon je bevalt als trainer, dan kijk je niet naar Klaassen. Nou komt Klaassen terug in onze competitie en is gelijk één van de allerbeste spelers. Die heeft nu ook zichzelf ontwikkeld met het afpakken van ballen, het in de zestien komen en goals maken die er toe doen."

"Frank de Boer is natuurlijk gek op de Ajax-filosofie en Klaassen kent die natuurlijk heel goed. Nou, dan is die link sneller gelegd dan daarvoor", voegt Perez daaraan toe. De Boer was dinsdag op het persmoment duidelijk over de speelkansen van Klaassen tegen Spanje. "Davy gaat zeker spelen. Hij gaat zeker minuten maken, ja. Morgen tegen Spanje gaat hij zeker spelen", aldus de keuzeheer van Oranje. De vriendschappelijke ontmoeting in de Johan Cruijff ArenA begint woensdagavond om 20.45 uur.

Wie zie jij liever op het middenveld van Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had niet gedacht dat Klaassen zo zijn stempel op dit Ajax zou drukken. Was echt een missing link. Alvarez of Klaassen is een wereld van verschil.

11 november 2020 om 08:46

Had ook niemand verwacht, op een paar na misschien!
En nu zitten deze "kenners" weer vooraan ja waarom was hij er de afgelopen jaren niet bij waar was hij toen?!?!

Ze hebben zelf er ook nooit om gevraagd of aangehaald! Het is toch een heerlijke baan dat die gasten hebben overal kritiek en een mening op hebben maar nooit verantwoordelijkheid er voor.

Klaasen is mislukt in Engeland en was ook niet een hoogvlieger bij Bremen. Dus het is niet gek dat hij toen niet in beeld was. De Roon, vd Beek en vilenha acteerde bijv allemaal op een hoger niveau.
(winaldum en de Jong zijn zekerheidjes)

11 november 2020 om 08:52

Bremen is geen hoogvlieger maar Klaassen deed het uitstekend bij Bremen.

11 november 2020 om 09:26

Hij deed het niet uitstekend..
Deed het gewoon naar behoren maar dat was het ook wel. En er zaten zat Nederlands die het et zo goed deden bij Duitse teams die beter draaide.

11 november 2020 om 10:14

Oké. Blijkbaar ken jij Nederlandse spelers die daar hebben gespeeld, beter speelden en dus opgeroepen hadden moeten worden. Welke spelers zijn dat?

11 november 2020 om 16:48

@capis
ik weet niet of je reacties van leden kunt teruglezen maar zo ja lees de mijne dan maar eens terug.
Ik ben altijd een pleitbezorger geweest van Davy Klaassen, had in mijn optiek nooit uit Oranje mogen verdwijnen. Hij heeft een hele goede basistechniek, goede motor, kopkracht, scorend vermogen, gogme en goede looplijnen en bovengemiddeld in het passen. Zeer complete moderne middenvelder. Nee hij haalt niet veel kunstjes uit maar ook niet veel gekkigheid. Is ook een speler met afdoende gif zonder over de schreef te gaan en daardoor gegroeid in verdedigend opzicht.
Is in mijn ogen ook niet mislukt in Engeland maar in de steek gelaten door 2 drama's van coaches. In Bremen teruggevochten en (reserve) aanvoerder geworden.
Is de afgelopen jaren ook altijd beter van niveau geweest dan verscheidene spelers die wel in de selectie zaten (de Roon / Vilhena / van de Beek / Strootman)

11 november 2020 om 09:49

Ik had het wel verwacht, alleen niet verwacht dat men het ook zou inzien.

11 november 2020 om 09:54

Alvarez en Klaassen valt ook niet te vergelijken...
Een middenvelder en een verdediger...

11 november 2020 om 12:40

Ja gehaald als verdediger maar toch veel op het middenveld gezet?

Ik zou ook prima bij De Telegraaf kunnen werken. De hel dag een beetje op je dikke duim lopen zuigen, beetje met onzin over alles en iedereen verkondigen voor een dik salaris. On: Er gebeurd weer hetzelfde als altijd, Klaassen speelt 3 wedstrijden goed in Ajax 1 en hij is de beste middenvelder om naast Frenkie te zetten. Ik vind Klaassen en De Roon sowieso niet te vergelijken, omdat Klaassen geen verdedigende middenvelder is. Tegen zwakkere tegenstanders kan Klaassen Frenkie prima, maar tegen sterkere teams heb je meer balans nodig, vooral met die zwakke backs van ons. (Of we moeten opeens 5-3-2 spelen, dan heb je geen twee verdedigende middenvelders nodig.)

11 november 2020 om 08:22

Haha klopt. Beetje opportunistisch gelul in de waan van de dag. Heerlijk baantje lijkt me dat,

11 november 2020 om 08:46

Tja, het is de beste club van Nederland dus zo frappant is dat niet, hij is namelijk binnen no-time de belangrijkste schakel geworden of in ieder geval één van de.

Wat betreft z'n kwaliteiten; tja, hij heeft voor z'n Everton transfer prima interlands geweest en is natuurlijk niet slechter geworden. Integendeel, hij heeft nu ervaring in twee van de beste competities en heeft ook de juiste mentaliteit voor in Oranje. Klaassen is natuurlijk geen Frenkie of een ander wereldtalent, maar hij is wel de perfecte teamspeler. Een verlengstuk van de trainer die meer getalenteerde beter laat renderen en ook kan aansturen, zeker positioneel gezien. Het is een erg slimme speler. Kunnen we niet gewoon blij zijn dat hij het weer goed doet? Hij zal zich ook bewijzen tegen betete teams dan een Everton, waar velen hem op blijven afrekenen (waar de trainer vlak na z'n komst vertrok).

11 november 2020 om 09:00

Goedemorgen, je kan ook gewoon in je bericht editen

On: Tuurlijk zie ik ook wel de impact die hij heeft, maar we moeten maar zien of dat shock effect is of dat hij echt zo goed is. Daarnaast, tuurlijk is het mogelijk dat hij slechter geworden is. Ik denk eigenlijk dat hij als 8 het beste is en we spelen zonder 8.

11 november 2020 om 09:33

Noem dan eens 1 prima interland? Ik denk dat het al moeilijk wordt om überhaupt 1 interland te noemen, aangezien hij alle interlands compleet onzichtbaar was. Kan 1 interland van hem herinneren en dat was tegen Spanje, maar dat kwam dan ook omdat die per ongeluk een bal in het goal liep.

11 november 2020 om 10:35

Op m'n telefoon werkt dat niet! Dit is Klaassen z'n echte niveau, daar durf ik geld op in te leggen. Hoger dan dit zal het ook niet worden en hij zal ook niet pardoes spelers met geweldige steekpasses alleen voor de doelman zetten, maar hij is gewoon een allround, topfitte middenvelder met een geweldige mentaliteit. En inderdaad, als 8 is hij op z'n best.

11 november 2020 om 10:36

Volgens mij speelde hij lang geleden tegen Spanje, waarin we wonnen en heerlijk speelden. Edit: zojuist even opgezocht en mijn geheugen blijkt goed te werken. Oefenwedstrijd in 2015: Nederland - Spanje, 2-0. Doelpunten Stefan de Vrij en Davy Klaassen. Nederland swong/swingde/swungte (haha) over het veld met vooral Klaassen en Memphis in heerlijke doen. Dus ja, daar heb je je interland @puntnaarachter ;-)

11 november 2020 om 10:36

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je denkt dat het moeilijk is om 1 interland te noemen, vervolgens noem je er 1 We zullen zien of Klaassen belangrijk voor Oranje kan zijn, ik ben allang blij dat hij het bij Ajax goed doet. Oranje kan me op dit moment überhaupt gestolen worden, het is schandalig dat we nu interlands hebben. Enne trouwens.. Niet opvallende spelers zijn vaak belangrijker dan je denkt. Hij kwam zelden tot nooit negatief uit de beoordelingen, dus dan doe je het als middenvelder goed.

11 november 2020 om 11:45

Haha, had z'n reactie nog niet eens zover gelezen maar hij noemt dezelfde als ik inderdaad.

11 november 2020 om 09:07

Helemaal eens. Maar dat opportunisme hoogtij viert, blijkt ook vaak uit de reacties hier op VZ. Op de vraag wie je liever op het middenveld ziet spelen antwoordt 74% Klaassen en 26% De Roon. Ik durf te wedden dat een groot gedeelte van die 74% in de afgelopen drie jaar niet eens over Klaassen heeft nagedacht voor Oranje. Wat je zegt zijn ze niet te vergelijken. Natuurlijk speelt Klaassen nu in een meer verdedigende rol bij ajax, maar het is nog steeds een heel ander type dan De Roon.

11 november 2020 om 09:13

Precies. Het ligt er maar net aan, speel je WK-kwalificatie tegen moldavië of Nations league tegen Italie?

11 november 2020 om 10:15

En dan als nog vraag ik me af of de Roon de juiste speler is. Ik vind het een gehypte speler. Hij balt lekker mee met Atalanta, waar het systeem gewoon klopt. Daar hebben ze het voor elkaar gekregen om als collectief goed te presteren, zonder op alle plekken goede spelers te hebben (zie bijv. Hateboer). Bij het Nederlands Elftal vind ik dat hij aantoont om over te weinig voetballende kwaliteiten te beschikken om lekker mee te draaien.

11 november 2020 om 10:38

Ik vind het vooral kwalijk dat De Roon zoveel kaarten pakt in Oranje. Hij speelt heus niet elke wedstrijd ondermaats, maar het is duidelijk dat hij eigenlijk niet het juiste niveau heeft. Bij Atalante doet hij het inderdaad erg leuk, maar zoals je zegt klopt het systeem daar ook. Als je bij Oranje zoveel kaarten pakt betekent het dat je het niet kan belopen. Het zijn ook geen kaarten om een counter eruit te halen, of professionele overtredingen, nee het zijn allemaal domme kaarten.

11 november 2020 om 09:35

Tenenkrommend inderdaad. Eerst wat roepen, dan stelt de tafelleider een, mijns inziens, goede vraag en dan beantwoord je met ja, ik zie niet al die wedstrijden want ik maak de selectie niet. Wat een tranentrekkende journalistiek. Hoe kun je dan een mening over De Roon hebben als je die amper ziet spelen?

11 november 2020 om 09:56

De jaloezie op Driessen spat er vanaf...
Ongelooflijk

11 november 2020 om 10:07

Jaloezie, Jaloezie. Ben ik jaloers op zijn salaris? Ongetwijfeld (al weet ik niet wat hij precies verdient, het is vast meer dan ik.) Jaloers op zijn baan? Deels. Hele dag over voetbal schrijven en praten lijkt me prachtig, maar dan zou ik het graag berustend op waarheid, zonder sensatie als doel en niet voor zo'n rioolkrant . En als laatste, jaloers op zijn bekendheid? Absoluut niet. Ik blijf graag lekker bij mijn anonieme bestaan.

Ik vind Klaassen en de Roon toch wel twee verschillende spelers. Klaassen is aanvallend beter en heeft nu bij Ajax ook alweer de nodige belangrijke goals gemaakt. De Roon vind ik nog steeds zorgen voor meer balans en is verdedigend sterker, al heeft Klaassen verdedigend overduidelijk stappen gemaakt bij Werder. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat Frank de Boer Ajax nog nauwlettend volgt en zijn eerdere positieve ervaringen met Klaassen meeneemt in zijn overwegingen, maar Klaassen heeft het zelf afgedwongen door direct dé steunpilaar op het middenveld te zijn bij Ajax. Het is en blijft een enorm slimme voetballer, die met iets meer technische bagage en snelheid echt een topspeler zou zijn.

11 november 2020 om 09:48

Ik vind de Roon ook verdedigend sterker en Klaassen aan de bal weer sterker, ik vind echter dat als je zulke goede CVs hebt dat je geen breker nodig hebt in 9 van de 10 wedstrijden. Daarom zou ik voor Klaassen naast Frenkie de Jong kiezen met Wijnaldum erbij.

11 november 2020 om 10:41

Ik denk dat het een beetje van de tegenstander afhangt. Nigel de Jong is ook vaak uit Oranje geschreven omdat die zich alleen met breken bezig hield. Voetballen kon hij wel maar hij hield zich er niet mee bezig. Op de grote toernooien werd hij node gemist als hij er niet bij was. Dan kun je nu wel een sterk centraal duo hebben, maar die kunnen ook geen 3 aanvallers afdekken. de Jong was positioneel erg sterk en liet nooit zn man lopen. Daarom denk ik dat Klaassen een prima optie is, maar zodra hij kinderlijk eenvoudig eens zn man laat lopen of gepasseerd wordt dan groeit de roep om de Roon. Zo gaat het eigenlijk al decennia. Idem met Blind. Heerlijk om hem als verdediger aan de bal te hebben... maar als zn zwakke punt aan het licht komt (snelheid of 1tegen1) dan volgt de roep om een andere insteek.

11 november 2020 om 11:08

Daarom is het fijn dat we twee wat verschillende types hebben, dat is alleen maar fijn. De Roon zou ik absoluut selecteren vanwege zijn specifieke kwaliteiten.

Klaassen zie ik bij Ajax als enige goed omschakelen, je kunt zien dat hij bij Werder heeft geleerd hoe je moet verdedigen. Dat maakt hem nu een stuk completer, ik denk dat Oranje vooral een uitdaging heeft om voldoende dreiging voorin te hebben. We hebben een gebrek aan creativiteit en dat brengt Klaassen weer wat meer dan de Roon op zijn manier zonder bal.

Toch altijd een beetje vreemd hoe er bij oranje vaak een soort van verplichte stukje Ajax in moet.
Eerst moest de Roon er al uit voor vd Beek - nou dat bleek al snel een misvatting - en nu weer voor Klaassen.
En ja hoor ik vind ook dat Klaassen het goed doet maar niet voor niets geflopt in PL en in BuLi degradatiekandidaat.
Ik krijg weer flashbacks van de tijd dat we zogenaamd vd Kuijlen en v Beveren niet nodig hadden.
We hebben met die overdreven filosofie ook nooit iets gewonnen

11 november 2020 om 08:36

Zo vreemd is dat niet. Het zijn over het algemeen de beste spelers die elkaar kennen en de meeste prijzen winnen. Zo hebben we met die spelers drie keer een wk finale gehaald en zijn we Europees kampioen geworden. Ook is Klaassen een betere voetballer dan de Roon. Al kun je voor de Roon kiezen als je een ander type zoekt, want dat is een goede dienende speler. Dat wil trouwens niet zeggen dat andere clubs geen volwaardige internationals kunnen leveren.

11 november 2020 om 08:43

Ek1988 zaten 5 man van Ajax en 5 man van Psv. Dat gezeur over "over het algemeen de beste spelers" is dus de reden dat mensen een hekel aan Ajax-supporters hebben. Op het WK-2014 waren het de Feyenoorders die de overhand hadden en die haalden ook op een haar na de finale.

11 november 2020 om 08:46

Precies en van de vijf die bij psv spelen kwamen er toch weer twee van Ajax. Overigens kun je een waarneming moeilijk wegzetten als gezeur.

11 november 2020 om 08:55

Koeman is een Groninger. Maar als je het op die manier wil doen, komt Erwin ook van Psv. Hou gewoon op met het "spelers die elkaar kennen en de meeste prijzen winnen", want de laatste paar keer dat elke speler die het bij Ajax leuk deed direct mee mocht met Oranje liepen we 2 eindtoernooien mis. Overigens is een waarneming subjectief, en dus een mening en een mening kan ik heel gemakkelijk afdoen als gezeur.

11 november 2020 om 09:30

De laatste succesvolle toernooien domineerde juist PSV en Feyenoorders in de selectie.

Je bent een beetje blijven hangen in de jaren 90..

De afgelopen jaren waren de dragende mannen, van Persie, Snijeder en Robben en dus netjes verdeeld.
Op het moment een van Dijk, Frenkie en Depay ook netjes verdeeld weer.

11 november 2020 om 09:43

@toppertje Nee, VVD en Frenkie komen van Willem 2. Depay van Psv. Als je het enkel over de doorbraak wil hebben, Komt VVD van Groningen. Wijnaldum komt trouwens wel van Feyenoord.

11 november 2020 om 10:00

Zowel Ronald Koeman als Vanenburg kwamen van Ajax nar psv. Ja, Ronald is een Groninger, maar dat alles neemt niet weg dat je kunt constateren dat Ajax over het algemeen de meeste spelers aan het Nederlands elftal levert en daarmee de beste resultaten gehaald worden. De toevoeging dat andere clubs prima in staat zijn om spelers aan het Nederlands elftal te leveren doe ik niet voor niets. Om dan allerlei specifieke spelers te noemen heeft dan geen zin, want ik heb het over de algemene zin, en die heeft invloed op het beeld wat door Yello gevormd wordt. Namelijk de tendens om Ajax gericht te zijn. Dat is dus een kwestie van oorzaak en gevolg.

11 november 2020 om 11:05

Je draait het mooi hoe je het wil hebben. Als het een talent van Groningen is, even bij Ajax gespeeld heeft en nu bij PSV speelt komt hij bij Ajax vandaan. Ik ga er maar vanuit dat je bijvoorbeeld Huntelaar ook op het rijtje Ajax hebt staan, net als Frenkie dat over een jaar of wat komt. Ook heb je zinnen die jij als oorzaak gevolg ziet, maar die ook gewoon als toeval bestempeld kunnen worden, "je kunt constateren dat Ajax over het algemeen de meeste spelers aan het Nederlands elftal levert en daarmee de beste resultaten gehaald worden." Ik constateer dat Oranje 2 eindtoernooien gemist heeft met de meeste spelers geleverd door Ajax.

11 november 2020 om 20:54

En ook in de periode dat we ons niet kwalificeerden waren dat waarschijnlijk de best beschikbare spelers. Althans, als ik de bondscoaches mag geloven. Ik weet niet precies waar je op uit bent, maar mijn reactie is een opmerking die aansluit op de verontwaardiging over het verplicht stukje Ajax. Dat is dus niet verplicht, maar meer een keuze van de bondscoach die deze spelers beter vind.

11 november 2020 om 09:00

Precies. En mensen vergeten dan dat ze zo hypocriet als de pest zijn als ze vervolgens zeggen dat Berghuis niet mag spelen, aangezien hij in de premier league is mislukt.

Goede speler voor Ajax maar komr voor Oranje echt te kort. Dat heeft hij al vaak genoeg bewezen. Hij is ook niet echt aantoonbaar beter geworden in het buitenland.

11 november 2020 om 08:54

Als jij zegt dat hij niet aantoonbaar beter is geworden, adviseer ik je een bezoek aan Specsavers. Vriend en vijand is het erover eens dat hij beter is geworden. Ik zeg daarmee niet dat hij altijd in de basis van Oranje hoort te spelen, maar stellen dat hij niet beter is geworden is de grootste onzin.

11 november 2020 om 09:24

Hij was in zijn eerste periode bij Ajax net zo belangrijk als nu hoor. Bij Everton was het niks, bij Werder was het redelijk. Hij is echt niet aantoonbaar beter geworden.

11 november 2020 om 09:29

Ik heb het niet over het belangrijk zijn bij Ajax, maar over zijn ontwikkeling als speler. Zie je echt niet dat hij beter is geworden?

11 november 2020 om 10:43

Haha, heb je überhaupt wel eens wedstrijden van Werder Bremen gekeken? Hij deed het redelijk? Hij was de aanvoerder en een van de belangrijkste spelers. Klaassen is aantoonbaar beter geworden, de hele wereld ziet het behalve jij. Knap.

Wanneer een speler echt 1 van de beste is bij Ajax dan behoor je tot het Nederlands elftal! Simpel!!!

Klaassen is inderdaad beter dan De Roon, veel meer een voetballer, de Roon is een stofzuiger...

Klaassen speelt prima de laatste weken en verdient minuten in Oranje!!!

11 november 2020 om 08:45

Hangt een beetje van de positie af denk ik. Het zou best kunnen dat een speler welke minder zijn stempel op het spel van Ajax drukt wel geselecteerd wordt en de beste niet omdat de selectie van het Nederlands elftal daar meer om vraagt.

Haha viel te verwachten, iemand speelt 3 wedstrijden Ajax 1 en hij moet in het NL elftal.

Ik zou Klaassen overigens sowieso voor vd beek selecteren (ook toen hij nog bij Werder speelde) en gewoon lekker het middenveld laten zoals het is. Frenkie - Gini en Marten. vd Beek lekker thuis laten. het middenveld werkt goed dus waarom veranderen, behalve als je natuurlijk uit Amsterdam komt..

Als je nu naar Spanje kijkt en hoe hun spelen kan je een aantal dingen concluderen. Oyarzabal is hun beste speler, die speelt linksbuiten. Hun middenveld is gemiddeld 1,75m, wat niet erg is, maar het dus niet van fysieke kracht moet hebben. De Roon is dus overbodig deze wedstrijd en kan je veel beter een Klaassen of Koopmeiners opstellen die iets meer aan het balbezit toevoegen dan Marten. Marten kan je gebruiken om bijvoorbeeld een wedstrijd lang een sterspeler van de ploeg het leven zuur te maken. Spanje heeft op dit moment misschien 2 spelers voor wie dat nodig is, maar met Dumfries er weer bij is dat nu niet nodig. Speel je met Hansie Pansie dan moet je hem wel opstellen.

Is Klaassen nu eem verdedigende middenvelder? Ik dacht dat ie meer voorin hoorde? Hij doet het wel goed de laatste weken daar. Wel benieuwd hoelang vd Beek er nog bij zit. Hij speelt nooit en als je Klaassen meeneemr zie ik niet het nu hem ook op te roepen.

11 november 2020 om 11:10

Kan hij allebei, een rol die hem ook heel goed past is schaduwspits, zeker als Depay ervoor speelt.

Klaassen past ook beter in het spel van Oranje. De Roon past beter in het compacte spel in Italië. Een middenveld De Jong - Klaassen en de wat dieper staande Wijnaldum is vrijwel compleet.

Denk dat ook bij het NL elftal het beter gaat lopen met Klaassen erbij. De Roon is een prima verdedigende middenvelder maar met normaal gesproken zulke goede CVs heb je geen breker nodig voor je verdediging.

Klaassen is wat sterker aan de bal denk ik, de Roon verdedigend nog wat sterker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren