Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marca wijst journalisten terecht: ‘Frenkie de Jong doet dit altijd’

Laatste update:

De hosanna-stemming over Frenkie de Jong is na de puntendeling tussen Barcelona en Sevilla (1-1) van zondagavond behoorlijk omgeslagen. Na de overwinningen op Villarreal (4-0) en Celta de Vigo (0-3) in LaLiga werd de middenvelder annex Oranje-international onder de nodige complimenten bedolven en wees men erop dat het 4-2-3-1-systeem van Ronald Koeman eindelijk ervoor zou zorgen dat De Jong zijn torenhoge prijskaartje zou gaan waarmaken. De ex-speler van Ajax haalde zondagavond echter niet zijn niveau en het is opvallend dat veel media hun deceptie over de verrichtingen van de Nederlander ook meenemen in het wedstrijdverslag voor de maandageditie.

Mundo Deportivo neemt geen blad voor de mond. “De slechtste wedstrijd van De Jong dit seizoen”, benadrukt journalist Roger Torelló na, hoe dan ook, pas de derde wedstrijd van de Nederlander in deze voetbaljaargang. “De Jong verloor enkele keren de bal op het middenveld en zag er voorafgaand aan de openingstreffer van Luuk de Jong niet goed uit. Hij veroorzaakte zelfs bijna een strafschop na een botsing met zijn landgenoot.” Busquets ‘deed zijn werk’, concludeerde de journalist van de Catalaanse sportkrant. “Maar hij ondervond meer problemen dan normaal.”

Sport zag een ietwat tegenvallende versie van De Jong en deelde de middenvelder een zes uit. “Zijn noodzakelijke rol in dit elftal kwam er tegen Sevilla maar half uit. Hij faalde bij enkele cruciale passes. Het succes van dit systeem hangt af van de creativiteit van De Jong.” Over Sergio Busquets was de sportkrant meer te spreken: de Spanjaard kreeg een zeven als cijfer. “Hij was de defensieve pilaar op het middenveld en gaf alles op het veld. Hij dook zelfs op rondom het strafschopgebied van Sevilla en was de noodzakelijke dolk om de aanvalspogingen van Sevilla in één keer af te weren.”

De eerste actie van Sergiño Dest bij FC Barcelona is héérlijk ??

Geplaatst door voetbalzone op Zondag 4 oktober 2020

Marca vond de complimentenregen van de media in Spanje jegens De Jong in de voorbije weken maar overdreven en dat was na zondag logischerwijs niet anders. “De Jong slaagt er maar niet in om een stap vooruit te zetten”, concludeerde de meest verkochte sportkrant van Spanje. “De Nederlander werd net als in de twee voorgaande wedstrijden weer ietwat in verlegenheid gebracht. Hij verloor diverse keren de bal. Er wordt nog altijd meer van De Jong verwacht. Hij blijft dit doen, hij blijft op dit niveau steken”, benadrukte Mari Carmen Torres in haar relaas, waar verder ook Busquets ter sprake kwam. “Hij zag er vermoeider uit dan in de voorgaande duels. Hij stond altijd klaar, maar was tegelijkertijd onnauwkeurig. Drie duels snel achter elkaar is wellicht iets te veel van het goede.”

De andere grote sportkrant uit Madrid, AS, was niet veel lovender over De Jong. “Een slechte wedstrijd van de Nederlander. Hij werd in het merendeel van de wedstrijd overlopen door zijn tegenstander(s). Op geen enkel moment maakte hij de indruk dat hij zich op zijn gemak voelde en ook slaagde hij er niet in om zijn potentieel en talent te benutten om de linies te doorbreken. Desalniettemin scoorde hij bijna na een goede actie van Busquets.” De Spanjaard scoorde ook geen punten. “Zeer wisselvallig. Hij verloor de bal op gevaarlijke plekken en had maar weinig oplossingen op het middenveld.”

LUUUK DE JONGGGG IN CAMP NOU?

Geplaatst door voetbalzone op Zondag 4 oktober 2020

“De Jong zat vast”, valt bij ElDesmarque, dat de Nederlander een vijf gaf, te lezen. “Sevilla slaagde erin om de Nederlander een halt toe te roepen op het middenveld. Hij ging een paar keer de fout in toen hij niet eens onder druk werd gezet en hij maakte een stroperigere indruk dan, bijvoorbeeld, in de wedstrijd tegen Celta de Vigo.” Busquets kreeg op zijn beurt een zes. “Op een avond waarin De Jong, de toekomst van Barcelona, niet zijn beste niveau haalde, nam Busi het elftal op sleeptouw. Hij weerstond de druk, verdeelde het spel en leverde een bijdrage aan enkele aanvallende acties.”

El Periódico strooit maandag met onvoldoendes: alleen Ronald Araujo (acht), Gerard Piqué (zes) en Philippe Coutinho (zeven) ontsprongen de dans. De Jong kreeg een vier, net als Ansu Fati, Antoine Griezmann en Sergi Roberto, en daar werd in het wedstrijdverslag van het dagblad zelfs aandacht aan geschonken. “Er was geen tijd om te relaxen. Maar ook niet om fouten te maken. Dat deden De Jong en Busquets echter wel. Onvergeeflijke fouten in de opbouw van het spel. Geen verhelderende wedstrijd van de ex-speler van Ajax, alsof de bal opeens zijn vijand was. Iets wat een voetballer van zijn kaliber niet mag overkomen, afgezien van het feit dat hij de defensie van Barcelona daarmee in de steek liet.”

Kwaliteitskrant El Pais heeft ook zo zijn bedenkingen na ‘het stalen gelijkspel’ van Barcelona. “Het team van Koeman had moeite om Messi te bereiken, Ansu Fati kwam ook weinig in het spel voor en Griezmann deed weinig met de mogelijkheden die hij kreeg. De zwakte van Barcelona lag echter meer op het middenveld dan op andere gebieden. De twee controleurs, De Jong en Busquets, oogden poreus. Het systeem lijkt te zijn ontworpen om De Jong meer op voorgrond te kunnen laten treden, maar de Nederlander lijkt geen eenheid met Busquets te kunnen vormen en grossierde zelfs in balverlies. Dat zorgde ervoor dat Coutinho en Messi tegen Sevilla meer naar achteren moesten spelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nadat Frenkie tegen Celta een van de uitblinkers was, was het vandaag heel pover. Het leek alsof die paar mislukte acties in de eerste helft zijn zelfvertrouwen enorm aantastte, terwijl hij het juist van dat vertrouwen moet hebben in zijn spel. De tweede helft was beter, maar nog steeds heel matig. Hoop dat De Boer hem wat rust geeft want hij zag er niet heel fris uit.

5 oktober 2020 om 07:43

Probleem blijft gewoon t middenveld als geheel. Je moet ees opletten het moment dat De Jong de bal krijgt kan hij zo goed als nooit Couthino of Busquets aanspelen naar voren toe. Er is altijd wel een actie nodig voordat 1 vd 2 zich naar voren aanbiedt. Ontslaat natuurlijk De Jong niet om iig iets goeds te doen met de bal maar bij t Nld elftal heeft hij die mogelijkheden wel meteen. Wat het spel makkelijker maakt voor hem. Bij Ajax liep het perfect met Schone naast hem. Omdat die continue wel die dramg had en vd Beek natuurlijk helemaal.
Als er geen ander middenveld komt moet of De Jong zich aanpassen of Couthino en Busquets. Gezien dat laatste niet zo snel zal gebeuren vrees ik...

5 oktober 2020 om 10:58

De symbiose tussen Busquets en Frenkie ontbreekt volledig,en nu kan je echt de conclusie trekken dat F.de Jong de flexibiliteit ontbeert om zich onder de druk uit te kunnen spelen. Ben er niet zeker van of Koeman en zn staf in staat zijn om Frenkie over dit dode punt heen te helpen,hij lijkt zich te bewegen in een vicieuze cirkel waar ie niet uit komt. De progressie ontbreekt volledig. Op Barca topnivo moet hij juist het verschil kunnen maken, ook al speel je 3 keer per week. Je ziet dat Frenkie hierin nog tekort schiet. Hoop dat ie over 2 jaar echt richting top gaat. zover is hij helaas nog lang niet.

5 oktober 2020 om 11:47

Daar tussen frenkie en coutinho moet puig staan. Dat is gewoon de missende schakel. Ik wordt een beetje gek van mezelf dat ik het de hele tijd zeg. Puig vult die rol tussen de aanvallende middenvelder en de verdedigende middenvelder goed uit. Daarnaast brengt hij veel strijd. We hebben allemaal gezien dat hij een uitstekende conditie heeft. Ik snap nog steeds niet dat de revelatie van vorig seizoen op deze manier genegeerd wordt.

5 oktober 2020 om 23:48

De oplossing zit gewoon op de bank. Pjanic. Zoveel ervaring. Maar owee als Koeman van zijn 2 controleurs afstapt en voorin een opoffering brengt. Je zag gister dat door de invalbeurt van Pjanic er wel ineens controle was en iedereen effectief de korte ruimte kon benutten.

Speelde heel zwak en met heel erg veel balverlies. Complimenten volledig aan Sevilla, speelden echt heel goed. Leuke ploeg!

Lastige klus, het spel van Busquets in deze wedstrijd hielp ook niet echt, dan wordt het moeilijk als jezelf ook maar matig bent. Balletjes breed, daar red je het niet mee.

Frenki De Jong , van safe spelen naar superslecht. Ben benieuwd of ie di t niveau nou aan kan. Leuk dat 1 passeer beweging bij modric hem ooit was gelukt, maar zwaar overschatte speler dit.

5 oktober 2020 om 09:15

Inderdaad, van alle anderen zeker op zijn positie wordt verwacht dat ze de bal 1 of 2 keer raken en dat ze als de bal komt al weten waar hij heen moet, maar bij Frenkie wordt het plots gewaardeerd dan hij met de bal aan de voet al zoekend gaat wandelen omdat hij nog geen idee heeft wat hij met die bal moet (ja, en een heel enkele keer pakt dat goed uit, maar meestal is het zwaar spelvertragend).

5 oktober 2020 om 10:00

Hii was veel meer dan "een passeerbeweging bij modric". Hij kan het tempo van het spel heel goed bewaren is enorm balvast en heeft een fantastische techniek. Ik moet wel zeggen dat ik hem zijn beste vorm bij Ajax of NL og helemaal niet heb zien aantikken. Hij oogt vaak veel onzekerder dan bij die elftallen. Ik hoop dat Koeman hem naar dat niveau kan laten groeien.

5 oktober 2020 om 10:08

Haha. Ik zou de wedstrijd Nederland Frankrijk in de Kuip nog een keertje terugkijken en heel het laatste seizoen dat hij bij Ajax speelde. Vorig jaar Barça werd hij verkeerd gebruikt en we zijn nu 3 wedstrijden onderweg waarvan hij er 2 ruim voldoende spelen.

5 oktober 2020 om 10:24

Hij had ook gewoon nog even bij Ajax kunnen blijven. Zelfde geldt voor Matthijs de Ligt. Waarom moeten ze allemaal zo gehaast weg na één goed seizoen? Hij had toch ook op zn 24e naar Barca kunnen gaan? Dan had hij zich nog twee jaar kunnen ontwikkelen tot de absolute vedette van Ajax en wat meer leiderschap geleerd.

5 oktober 2020 om 11:12

Omdat als zulke grote clubs het moeilijk is om te weigeren?🙄

5 oktober 2020 om 12:59

Nee, want als jongens als Matthijs en Frenkie waren gebleven hadden we natuurlijk niet verloren van Groningen . Tuurlijk, ik snap heus wel dat het moeilijk is om te weigeren, maar toch vind ik het getuigen van weinig geduld, trouw en toch ook wel een beetje zelfkennis. We haalden dat jaar toch de halve finale CL? Als je dan allemaal blijft kun je kijken hoe ver je het jaar daarna komt, zo'n straf is dat toch niet? Blijkbaar is dat een onpopulaire mening en moet je áltijd direct happen wanneer een topclub komt, behalve als je Kluivert heet tenminste.

5 oktober 2020 om 11:27

De wedstrijden tegen Villa Real en Celta niet gezien zeker?zelfs Cruijff had wel is een off day, volgende wedstrijd wordt hij weer de hemel ingeprezen.

Heb op hem gelet, het was louter balletje breed en zijn teamgenoten speelden hem wel constant aan. Ze hadden duidelijk vertrouwen in een ingeving van hem die er maar niet kwam. Hij moet eens de diepte zoeken of gewoon eentje voor de spits neerleggen. Ook al gaat het niet altijd goed.

5 oktober 2020 om 08:28

Waren de anderen dan zo goed aanspeelbaar? Coutinho was niet te vinden op het middenveld en Busquets loopt ook niet.

5 oktober 2020 om 10:42

Deels eens, Barcalona staat constant met 5 man in de 16 (stil zonder beweging ook nog) zonder spelers die het veld breed houden of spelers die vanuit hun positie een loopactie om een diepe bal te ontvangen. Als 5 spelers stil staan is het makkelijk voor Sevilla om te verdedigen.

Haha die spaanse krant neem ik al jaren niet meer serieus. Nu doen we net alsof Sevilla een middelmatige ploeg is. Die hebben een paar maanden terug de EL gewonnen en speelde heel sterk tegen Bayern. Barca is er nog lang niet dat heeft Koeman zelf nooit gezegd dat maakt de pers er meer van haha. Langzaam aan komt het wel zulke wedstrijden zullen er nou eenmaal tussen zitten. Het tijdperk barca is voorbij. We gaan vaker van zulke potjes zien. Ben blij dat ze alsnog een punt hebben gepakt

Mari Carmen Torres van Marca heeft helemaal gelijk. Frenkie blijft op dit niveau steken. Je zou verwachten dat hij zijn beste wedstrijden op "zijn positie" zou spelen. Maar nee hoor, balletje breed, bal verlies, geen risico. Ik denk dat men gewoon moet inzien dat dit een normale speler is. Niet slecht hoor, maar absoluut niet van de buitencategorie. Als die verwachtingen er niet meer zijn, gaat hij misschien ook wat beter spelen zonder die druk. Hij is zometeen 24 en ja, hij kan misschien nog beter worden maar ik heb zo mijn twijfels.

5 oktober 2020 om 12:08

Een normale speler? Eentje die mee kan op het niveau Sevilla (winnaar EL) en Barcelona? Eentje die met Ajax mee kan in de halve finale CL. Eentje die met Oranje de finale Confederation Cup haalt? Wat vind jij dan buiten categorie? Welke spelers doen het dan beter?

5 oktober 2020 om 12:25

Alsof hij daar in zijn eentje verantwoordelijk voor was, dat wat jij benoemt was te danken aan zijn medespelers. Frenkie is niet meer dan een normale middenvelder die overhyped is, balletje breed en balletje terug en weer opnieuw.

5 oktober 2020 om 12:29

Nou toch knap dat zo'n speler zich dan toch overal weet te handhaven en zich in de basis weet te spelen. Dat clubs als PSG en Barcelona hem perse wilde hebben. Dat Mbappe hem de beste tegenstander ooit noemde. Maar goed, wat weten die er nou allemaal vanaf, jullie zijn tenslotte de experts.

5 oktober 2020 om 14:03

Wow, wat zijn je argumenten zwak zeg. Volgens jouw redenatie is een speler als Sergi Roberto ook van de buitencategorie? En een Donny van de Beek ook? Die nu de bank warm houdt bij Man U? Bovendien heb je een exceptionele lenigheid in het verdraaien van feiten. Mbappe heeft nooit gezegd dat Frenkie beste tegenstander waartegen hij gespeeld heeft. Frenkie is een overschatte middenvelder. Hij doet niks speciaals, en brengt niks speciaals. Gewoon een leuke speler meer niet. Ik bedoelz zet een Thiago Alcantara daar en je zult pas echt zien wat een speler van de buitencategorie doet. Hij zou zogenaamd eerst niet op zijn beste positie spelen vandaar dat hij niet thuis gaf. Nu speelt hij er, maar speelt nog steeds ondermaats en brengt niks speciaals. Zijn beste wedstrijden heeft ie gespeeld op lcm. Nee geef het toe, deze jongen is bij lange na niet eens met de teen van Cruijff te vergelijken. Riqui Puig is een groter talent dan hij. Frenkie is een speler die niet herinnerd zal worden vanwege hoe fantastisch hij was en zijn impact bij Barca.

5 oktober 2020 om 16:40

Sorry je hebt gelijk, het was Griezmann die dat in February zei: "antoine Griezmann was five months away from becoming a Barcelona player when he was asked, in February last year, to name the most difficult opponent he had faced in his career. “I would say Frenkie de Jong,” said Griezmann, to general surprise. “I tried to pressure him, but I never succeeded.”... ". Mbappe zei: “He is a player who really impressed me during our two matches with the Netherlands. His vision and the quality of his passing that breaks the lines make him very valuable, especially because he also intercepts a considerable amount of balls. Honestly, he is very welcome in Paris! I said to him as much, because he would be enormous for us. After that, he will make his own choice…” . Ik haalde de twee citaten door elkaar, mea culpa.

Hey vz hebben de kranten niks te melden over luuk? Ik bedoel er stonden 2 nederlanders aan de aftrap. Frenkie had niet zijn beste wedstrijd maar sevilla zijn ook geen koekenbakkers

Een Barca in opbouw die het lastig heeft tegen Sevilla die een paar weken terug nog de EL heeft gewonnen. Lekker makkelijk weer om dan kritiek te leveren. Ik had niet verwacht dat Barca dit 'even' zou gaan winnen. Een verlies zou zelfs geen verrassing zijn, aangezien Barca nog lang niet is waar ze naar toe aan het werken zijn. Dat Frenkie het dan ook lastig heeft is toch niet gek? Altijd maar weer de opmerkingen of hij het niveau aankan. Volgens mij heeft hij al vaak genoeg laten zien dat hij het kan en vergeet niet dat hij ook nog jong is.

Barcelona moet variëren met het opbouwende positiespel. Nu verloopt alles via Frenkie waarbij de drie aanvallende middenvelders te ver wegstaan doordat frenkie te ver inzakt. Als je de bal tussen de verdedigers gaat ophalen heb je nog een stukje te overbruggen
Wat Sevilla heel knap deed was precies op die momenten volle bak druk te geven. Dan zie je dat heel Barcelona het extreem moeilijk krijgt met Frenkie in die belangrijke positie voorop.
Messi probeerde in te zakken en het spel wat beter te verdelen maar dan mis je een aanspeelpunt voorin. De eerste echte test verliep voor Barcelona uitermate moeizaam. Tactisch was het simpelweg niet op orde.

Het aantrekken van Depay is in m in ogen een echte versterking voor dit Barcelona. Balvast, heeft een actie en daarnaast legt hij ook diepgang in zijn spel. Messi kan dan verhuizen naar de flank wat Koeman verdedigend weer hoofdpijn zag bezorgen :-)

Frenkie is een goede voetballer met potentie. 18/19 was hij uitzonderlijk zelfs. In een Barca shirt heb ik hem dat niveau nooit zien halen. Ik betrap mezelf erop dat ik me meer en meer begin te irriteren aan zijn speelstijl. Altijd na afloop hangt hij Cruijff zelf uit bij analyses, maar op het veld zie ik toch geen enkele verbetering. Randje 16 schiet hij nooit. Altijd zelf roepen dat hij vaker moet schieten, maar vervolgens doet hij dit nooit. Daarnaast zijn die overstapjes en schijnbewegingen leuk, maar niet als je vervolgens de bal weer 5m naast je of zelfs terug speelt. Hij moet veel dwingender naar voren toe voetballen. Je krijgt geen doelpunt als je de bal 20x hebt overgespeeld naar elkaar. Maar ene kant ben ik hier wel blij mee. Als het middenveld niet staat kun je op een gegeven moment niet om Riqui heen.

Je kunt wel heel negatief over De Jong doen maar goed hij is wel goed in het spelletje verdelen. Soms hier en daar wat nonchalant. Daarmee doel ik dat hij vaak als verdedigende middenvelder als nr 5 vlak voor de verdediging een actie wil maken en dat dat 9 van de 10 keer goed gaat maar als hij hem verliest is het een goal... Kan echt niet als je bij Barca speelt verschil tussen hem en Busquets in top tijd is dat het lange lichaam van Busquets toch wel in zijn voordeel werkte. Maar misschien kan De Jong Fysiek zoals Couthino heeft gedaan bij Bayern ook nog een slag maken. Er mist ook een echte spits, Koeman mag nog wel achter zijn oren krabben want ook Ansu Fati kwam er niet aan te pas en heeft het moeilijk tegen iemand die groter en sneller is. Majah die komt er wel... Ik had toch ook niet elke keer dezelfde wissels gemaakt die trincao en pedri vind ik echt niet goed.... Kun je echt beter Griezmann laten staan met Couthino en dan Dembele erbij gooien ondanks zijn gedrag... Mjah alle euforie is weg en dat is terecht , zoals ik al eerder zei één zwaluw maakt nog geen zomer... Op het laatst wou Messi het alsnog eens alleen proberen maar met echt zulke medespelers voorin wordt dat niets...depay als spits ik weet het niet , verkoop dan Dembele en haal Neymar, Haaland of Mbappe, geld lenen kan toch , gaat altijd geld van Noord naar Zuid hahaha dus die 100 miljoen extra overkom je ook wel , financiele nood of niet....

Ik zei t al toen hij nog bij ajax speelde. En ik snap mensen echtttt niet die zeggen dat hij creatief is. En mensen die gaan lopen pronken met zn pass accuracy van 90%. Mensen fdj is nietttt creatief. Hij passt t vaakst breed. En als hij afentoe vooruit pass, tis nooit een keypass. Hij heeft 1 kwaliteit die boven gemiddeld is. Weg draaien bij zn mannetje. Maar t vervolg is 9 van de 10x nog zwaar onvoldoende. Ik zweer ik zie kudus al vaker een balletje plaatsen achter de defenie dan fdj dat ooit gedaan heeft in ajax shirt.

5 oktober 2020 om 10:12

Frenkie is er toch niet om balletjes achter de verdediging te plaatsen? Dan ligt toch echt aan jou aangezien jij dingen van hem verwacht van hem waar hij helemaal niet voor is. Frenkie moet verdelen, bal van Pique krijgen en zorgen dat Couthino of Messi die bal krijgen. Meer niet. Couthino en Messi kunnen ballen achter de verdediging geven

5 oktober 2020 om 10:35

Nee je mist mijn punt. Het was voor mij een raadsel als mensen zeggen dat hij zo creatief is. Hij heeft amper steekpassjes of steeklobjes. En als mensen ook nog eens zijn 90% pass accuracy erbij betrekken, jah vind je t gek als ie 7 van de 10 breed passt. Daar gaat t mij om. Hij is meer om onder een druk uit te kunnen voetballen. Voorrzetting daarna is wat ik zeg nog onvoldoende om echt t verschil te kunnen maken.

5 oktober 2020 om 11:49

Ja maar nou zeg je weer "onvoldoende om echt het verschil te kunnen maken" Frenkie kan toch niet et verschil maken op die positie, hij moet alleen zorgen dat de creatieve spelers de bal krijgen meer niet. Niemand verwacht van Frenkie om assists te geven. Niet voor iets dat barcafans gek werden toen hij meer dieper op veld stond. Hij moet gewoon rust bewaren en spel verdelen. Tegen celta en villareal ginf het goed

5 oktober 2020 om 11:56

Dus je weet dat hij niet zo een speler is en toch beoordeel je hem erop? Frenkie mort gewoon inderdaad zorgen dat coutinho of messi aan de bal komt. Die nemen het dan wel over. Het verschil op die manier gaat hij nooit maken. Hij is precies wat je zegt, onder druk uitvoetballen, alhoewel hij daar gister enorm veel moeite mee had.

5 oktober 2020 om 12:12

Nee ik beoordeel hem niet. Ik zeg dat zijn voortzetting nog onvoldoende was op basis van wat er in de tekst staat. Dat hij steeds werd opgezocht, en dat zn ploeggenoten dan maar wacht dat hij met iets zou komen wat maar niet kwam. Jah, ik zeg dus tuurlek omdat hij dat niet kan, onvoldoende dus.

5 oktober 2020 om 12:48

oke op die manier. Het is inderdaad heel erg apart wat die jorunalisten verwachten van hem. Op geen enkel moment had ik het idee dat de spelers frenkie zochten om met een oplossing te komen. Die gasten in spanje denken misschien dat het een speler zoals cruyf is. Wat eigenlijk genoeg zegt over hun eigen kennis van spelers. Die hebben frenkie een keer tegen real madrid zien spelen en dachten dat is cruyf.

5 oktober 2020 om 13:53

Je bedoelt zo'n keypass met buitenkantje rechts die Griezmann er slechts in hoeft te lopen? Nee, die geeft Frenkie nooit... Oh wacht...

Ik ben wel fan van Frenkie. Hij is vaak balvast en speelt de bal vaak vooruit.dat hij een mindere dag had komt ook door Sevilla. Zij hebben een ijzersterk team.verder kan ik zo nog 5 andere spelers van Barca noemen die gisteren onvoldoende speelden.

Frenkie moet gewoon vaker de bal direct doortikken en minder pirouettjes doen. Ook houdt hij de bal onnodig lang vast. Bij een balaanname houdt hij de bal twee seconden vast en dan passt hij. Hij overcontrolleerd de bal.

Ow ja natuurlijk en nu gaan mensen ineens twijfelen of hij het niveau wel aankan hahaha Blijft grappig om bepaalde dingen te lezen. Ieder geval Sevilla is echt een goede ploeg, eerste helft ben ik bij vlagen weggeblazen door hun positiespel en het spel verleggen in zo een hoge tempo.dit team word zwaar onderschat .. zelfs bayern munchen had het moeilijk tegen ze. Dit was allemaal de verdienste van Sevilla, laten we niet gaan twijfelen over de kwaliteiten van frenkie want als hij deze week weer bij NL speelt hoor je iedereen weer .. alleen frenkie of memphis of vdijk heeft ze niveau gehaald en de rest was niks.

Met alle respect, maar ik vind dit de echt een overschatte speler! Heb hem gisteren even goed in de gaten gehouden, hij kon 4 keer de bal in één keer door steken, maar kiest liever voor het balletje breed of terug. Een leuke speler voor een Ajax/Crystal palace, maar barcelona is te hoog gegrepen.

5 oktober 2020 om 12:02

Ook niet zijn taak. Hij is een verdedigende middenvelder die onder druk uit moet voetballen en zorgen dat messi of coutinho de bal krijgen. Probleem is dat je er nu 2 hebt busquets en frenkie. Koeman moet 1 van de 2 op de bank zetten en puig opstellen. Los van dit was frenkie gister echt slecht. Af en toe een steekbal mag wel maar in het algemeen niet iets waar je hem op af moet rekenen

Er wordt weer flink op Frenkie ingehakt, want daar zijn we goed in, en inderdaad, het was niet al te best gisteren. Maar gaan we mislukte acties en passes turven, dan vrees ik toch dat het merendeel van z'n ploeggenoten (inclusief Zijne Koninklijke Hoogheid Messi) er aanzienlijk belabberder vanaf komen. Het grote verschil tussen Frenkie en z'n medestuntelaars was dat hij wél van start tot finish de longen uit het lijf bleef lopen, overal te vinden was, continu de tegenstander bleef afjagen en op het eind in de spits ging staan en nog bijna de winnende scoorde. Frenkie is gewoon nog te veel een lieverdje en durft nog te weinig, maar dat gaat nog wel veranderen, en dan kunnen al die opportunistisch jankende honden weer terug in hun mand. Maar eerst nog even de bak stront verduren die de heren van VI, opportunisten bij uitstek, vanavond ongetwijfeld over Frenkie zullen uitstorten (nadat ze Virgil van Dijk hebben gefileerd).

Frenkie speelde inderdaad geen goede wedstrijd maar hetzelfde geldt ook voor Messi. Die speelde ook vrij matig en leed veel balverlies. Valt me op dat je daar dan bijna niemand over hoort.

5 oktober 2020 om 14:44

Omdat het van achter begint. Messi was ook niet best. Maar als hij geen bruikbare ballen krijgt kan je hem moeilijk daarvan beschuldigen als hij die wel krijgt en speelt alsnog slecht dan krijgt hij ook gewoon de wind van voren, moet je maar eens kijken hoeveel kritiek hij krijgt bij een afgang. Frenkie griezman en 2e helft busquets waren het echt kwijt

Ik denk dat De Jong in het snelle spel van Liverpool misschien beter had gepast. Klopp is iemand die wil dat je direct naar voren gaat terwijl het bij Barca vaak temporiseren is en de bal in bezit houden. Maar dat is mijn mening

5 oktober 2020 om 17:58

Waarom denk je dat Frenkie bij een directer spel beter past? Hij speelt zelf niet eens direct, hij neemt de bal aan, raakt hem 2 of 3 keer aan, dribbelt om ruimte te zoeken om vervolgens dan de bal te spelen. Frenkie speelt. zelf niet eens directer naar voren terwijl dat tegen Sevilla wel kon.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren