Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax moet Tagliafico missen in eerste thuiswedstrijd van nieuwe seizoen

Laatste update:

Nicolás Tagliafico heeft een schorsing van één wedstrijd opgelegd gekregen, zo meldt de KNVB maandagmiddag via de officiële kanalen. De linksback van Ajax werd zondag tijdens de seizoensopener tegen Sparta Rotterdam al binnen het halve uur van het veld gestuurd en is nu dus voor een duel geschorst.

Tijdens en na afloop van de wedstrijd op Het Kasteel was er het nodige te doen om de uitsluiting van Tagliafico, die bij het uitvoeren van een tackle op Mohamed Rayhi de bal miste, maar het leer vervolgens wel op de arm kreeg. Aangezien Tagliafico de laatste verdediger namens de Amsterdammers was, werd het voorval door arbiter Jochem Kamphuis beoordeeld als het ‘ontnemen van een scoringskans’.

Zijn geblesseerde ploeggenoot Lisandro Martínez toonde zich via social media al snel kritisch over de beslissing van Kamphuis en ook trainer Erik ten Hag gaf na afloop van de wedstrijd aan zijn speler niets kwalijk te nemen: “Hier kan hij niets aan doen. Nico is een absolute sterkhouder voor deze ploeg, een clevere speler met agressiviteit als zijn handelsmerk.”

De rode kaart voor Tagliafico blijft ondanks de onvrede dus gewoon staan, waardoor de Argentijn de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen mist. Ajax ontvangt zondagmiddag RKC Waalwijk in de Johan Cruijff ArenA. De Amsterdammers bezetten momenteel op doelsaldo de zevende plek in de Eredivisie, nadat het treffen met Sparta met tien man toch nog met 0-1 werd gewonnen.

Vond jij de rode kaart voor Nicolás Tagliafico terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig is het “maar” tegen rkc .. vond het nog steeds geen rood maar goed we moeten er mee leven.

14 september 2020 om 17:06

Maar los van het al dan niet hands, hij maakt een sliding, speelt de bal niet (ja, met zijn arm dan) en haalt daarmee zijn tegenstander onderuit. Dan is het toch sowieso rood?

14 september 2020 om 17:22

Hij haalt zijn tegenstander niet onderuit. Rayhi ligt al, en geeft nico een duw in de rug. daar heb je ook meteen de reden dat hij überhaupt hands maakte.

14 september 2020 om 17:55

Ik zou nog is even goed de situatie een aantal keer bekijken als ik jou was. Rayhi wordt namelijk helemaal niet door Tagliafico onderuit gehaald.

14 september 2020 om 18:13

Het is lastig te zien, maar zoals theo jansen bij studio voetbal ook al zei lijkt het er wel op dat nico met zijn achterste been de tegenstander aan te tikken. Er lijkt dus wel degelijk contact te zijn. Dit zou de reden van de val kunnen zijn. Kijk de beelden maar terug.

14 september 2020 om 18:40

Het zou rood zijn, wanneer het gaat om een "doorgesproken speler", maar aangezien Schuurs er nog vlakbij loopt is dit naar mijn mening niet het geval.

14 september 2020 om 19:06

@janssen, ik kan op zich leven met rood. Als er zo veel discussie is, ook onder oud voetballers, dan is het in ieder geval niet 100% fout.maar dat verhaal over zijn been snap ik niet. want op dat moment loopt Tagliafico voor die speler, als zijn achterste been en de benen van Rayhi elkaar raken dan is het toch niet de fout van Tagliafico maar juis omgekeerd, je kan het Tagliafico niet kwalijk nemen dat hij er voor gaat lopen.

14 september 2020 om 20:25

Rood werd gegeven voor hands, omdat via de handsbal een kans ontnomen werd aldus de scheidsrechter. Gisteren maakte Padt een overtreding op Dumfries. Vrije trap en geel. Waarom Padt geen rood maar Taglifico wel ?

14 september 2020 om 21:10

Ja maar zo ken ik er nog wel 100 speedy, de ene scheuds fluit nou eenmaal net iets anders als de andere. Ik vond het persoonlijk geen rood maargoed, accepteren en verder, onze vriend heeft voorheen ook regelmatig aan de andere kant gestaan door geen kaart of geel met een rood randje te krijgen. Het zit nou eenmaal in zijn spel, u win some u lose some. Op naar de volgende wedstrijd.

14 september 2020 om 22:32

Precies. Hoe je het went of keert, winnen met een goed uur met 10 man; petje af. Zeker als je weet dat Ajax de eerste pot bijna altijd verpest haha.

14 september 2020 om 17:07

RKC zo neerzetten vind ik niet zo netjes. Overigens vind ik het ook geen rode kaart, maar ik ken ook niemand die dat wel vond.

14 september 2020 om 17:23

Nou ja, beter tegen RKC dan tegen AZ of PSV

14 september 2020 om 17:41

Moet hij dan doen alsof het Real Madrid is? Het is toch gewoon fijn dat je Nico niet tegen een potentiële kampioen mist? Je kunt ook overal zout op leggen.

14 september 2020 om 17:42

Ik vond RKC vorig seizoen heel leuk spelen en ik duimde voor ze dat ze het zouden redden in de Eredivisie. Ik gunde ze het qua spel veel meer dan ADO. Maar ik begrijp wel wat ajax1812 bedoelt. Beter RKC dan Feyenoord of PSV.

14 september 2020 om 18:06

@Jan, Kamphuis vond het rood, hij was de enige denk ik maar helaas ook de enige die erover besloot

14 september 2020 om 18:14

Ik heb met mensen gehoord die het rood vonden.

Wel lekker dat je dan een goede back achter de hand hebt...

14 september 2020 om 16:46

Dest kun je er neerzetten, geen paniek hoor

14 september 2020 om 16:49

Zou persoonlijk voor Martinez gaan, maar Dest werkt daar inderdaad net zo goed.

14 september 2020 om 16:51

Ja kan ook, was hem ook vergeten

14 september 2020 om 16:58

Liever Dest tegen Rkc, omdat hij aanvallend een stuk beter is.

14 september 2020 om 17:23

Martinez is licht geblesseerd toch? Helaas voor hem op het moment weinig kans een basisplek nu Ten Hag inzet op een basiself met Alvarez. Linksback gaat hem ook niet worden met Nico voor hem en LCV al helemaal niet. Hoop wel dat hij zich terugknokt in de basis al dan niet op het middenveld. Ten Hag zal er zijn redenen wel voor hebben maar ik zie liever Martinez in de 6-rol dan Alvarez.

14 september 2020 om 18:20

Martinez had zeker in de basis gestaan als hij fit was zei ten hag. Hij is een van de eersten die op papier gezet wordt. Hoe kom je er bij dat hij er naast zou komen te staan. Het zal Gravenberch zijn die de Sjaak wordt.

14 september 2020 om 21:59

Ten Hag heeft niet gezegd dat hij in de basis zou beginnen. Hij zei, wij hebben meer dan 11 basisspelers bij Ajax, die we hard nodig hebben met het drukke programma dit seizoen.

14 september 2020 om 16:47

Zoals Martinez en Dest bedoel je? Prima opties lijken me dat inderdaad.

14 september 2020 om 17:25

Inderdaad, Dest, Martinez, Rensch

Nog steeds een schandalige beslissing om dit met rood te bestraffen...

14 september 2020 om 17:24

Volgens de regels is dit ook gewoon rood. Kunnen we hoog of laag springen, de arbiter staat in zijn recht en de knvb gaat hier ook mee akkoord. Ik vind het ook zwaar bestraft, maar om dit eens schandalige beslissing’ te noemen gaat me wel wat ver. Bovenal ook een enorm domme en ongecontroleerde actie natuurlijk van Tagliafico.

14 september 2020 om 17:56

Volgens welke regel dan? Handsballen zijn vrijwel altijd rood, tenzij je een bal op de doellijn wegslaat. Het ontnemen van een 100% scoringskans vind ik nogal makkelijk om te zeggen, zo ver van de goal af.

14 september 2020 om 17:46

Was gewoon terecht of het nu Ajax of RKC is.hij komt gewoon dom en grof in dus niks mis met de kaart.

14 september 2020 om 17:55

Hands is geel over het algemeen. Maar als het dom of grof hands is, is het dan rood? Wat heeft dom en grof inkomen te maken met rood krijgen voor hands? Als het slim hands is, is het dan geel? of geen kaart?

Het is niet anders. Het was overigens wel discutabel. Die spits lag net als Nico op de grond dus hij nooit 1 op 1 kunnen doorlopen op Onana. Dan had je als Kamphuis moeten zeggen ik geef rood vanwege de tackle/hands maar niet vanwege het ontnemen van een scoringskans want dat was het niet.

14 september 2020 om 16:46

Maar hoe kwam het dat hij op de grond lag dan die spits?
Ik zou er denk ook geen rood voor geven maar hij ligt niet voor niets op de grond.

14 september 2020 om 16:50

Ik denk omdat zijn balans verloor bij het inzetten van die tackle. Hij mist de bal en komt niet lekker uit in dat duel

14 september 2020 om 16:54

Kijk als de interpretatie daardoor is dat hij niet kon doorlopen om alleen op de goal af te gaan is het een terechte kaart. Alleen de vraag is of dat ook zo geweest zou zijn en of schuurs niet al dicht bij genoeg was.

14 september 2020 om 21:18

Kijk de beelden nog eens terug Bliek. Ik ben van mening dat Rayhi besefte dat Tagliafico ervoor kwam en jem daarom een klein zetje gaf(gebeurd in alle wedstrijden wel een paar keer) en valt daardoor voorover. Peraoonlijk vond ik het geel, maar als kamphuis het beoordeeld als een doorgebroken speler heeft die maar een keus. Voor ons is het gewoon accepteren en op naar de volgende wedstrijd.

15 september 2020 om 08:44

@rikas1 Ik zou er zelf ook geen rood voor geven vond het ook overtrokken.er waren wel meer beslissingen waarvan ik dacht weet je dit zeker. Niet alleen in de wedstrijd van Ajax maar over het weekend.maar je merk weer dat ze nieuwe regels hebben. Dit houden ze 5 wedstrijden vol en dan word het weer redelijk normaal.

15 september 2020 om 11:53

Ja idd, hoort bij het spelletje haha. Soms wel frustrerend mja is niet anders.

14 september 2020 om 17:01

Als tagliafico de bal niet speelde haalde hij rayhi ook neer dan was als nog rood geweest en speelt hij de bak met de hand waardoor rayhi over hem struikelde en ontneemt hij idd wel een scoringskans dus terechte rode kaart

14 september 2020 om 17:13

Hoe kun je iemand precies neerhalen die achter je loopt? Het contact dat er tussen Rayhi en Tagliafico plaatsvond was geen overtreding. Hij liep in de weg en daardoor struikelde Rayhi over hem heen. Dat maakt het nog geen overtreding.

14 september 2020 om 18:16

Hij lijkt hem wel aan te tikken met de achterste been.

15 september 2020 om 08:46

@master hij snijd hem toch dus hij komt voor Rayhi en is het een overtreding.als hij kruis en neem de bal mee en laat Rayhi staan is er denk niks aan de hand.voor mij was het trouwens gewoon geel hoor.

Direct rood is toch altijd 2 wedstrijden?

14 september 2020 om 16:47

Ligt aan de overtreding

14 september 2020 om 16:48

Nee direct rood is 1 wedstrijd maar de tuchtzaak kan anders beslissen

14 september 2020 om 17:34

bij een gevalletje 'doorgebroken speler' niet

Echt als dit continu zo doorgaat op de velden overal dan gaan er veel schorsingen komen. Wat een belachelijke regel zeg. We hebben wel vaker zonder Nico moeten spelen dus dat komt wel goed maar op deze manier ziet het er toch niet uit? Rood voor iets waar je niks aan kan doen maar wel de meest grove overtredingen laten gaan zonder een kaart uit te delen of hoogstens geel. Dat gaan we straks zien. Te krom voor woorden.

14 september 2020 om 16:57

Altijd aan het begin van het seizoen willen ze statements maken en na 4 wedstrijden zwakt dat altijd weer af.

14 september 2020 om 17:00

iedereen heeft jarenlang geroepen dat er meer gefloten moet worden in het voordeel van de aanvallers en zie hier het resultaat. niemand weet meer wat wel of geen hands is en je kan nu gewoon op de hand van een verdediger mikken en het is een pingel

14 september 2020 om 17:15

Hoezo weet niemand meer wat wel of geen hands is dan? Is toch juist extreem duidelijk nu??

14 september 2020 om 17:44

Nee, want niet elke scheidsrechter zou hiervoor rood geven.

14 september 2020 om 17:46

Valt wel mee. Senesi krijgt dit weekend een bal per ongeluk op zijn arm wat geen hands en een penalty is, terwijl FC Groningen hem wel tegen kreeg. Van mij hoef je ze beiden niet te geven. Het wordt gewoon weer willekeur. De ene geeft hem wel bij 5 centimeter arm van het lichaam en de ander geeft hem niet.

14 september 2020 om 17:13

Nou ja, niets aan kunt doen? Hij vliegt er redelijk onbesuisd in en mist de bal volledig, vervolgens komt de bal ongelukkig tegen de hand.. maar vergeet niet dat hij ook z’n tegenstander onderuit haalt.. zo raar was de rode kaart ook weer niet

14 september 2020 om 17:31

De rode kaart op zich kan. Voor de tackle. Maar dat Kamphuis hem gaf voor de handsbal (en niet voor de tackle) was reden om de hele kaart te seponeren. Zonder de tackle te bestraffen was de handsbal namelijk niet relevant, omdat Rayhi al ten val kwam door de tackle en dan niet meer doorgebroken was.

14 september 2020 om 19:20

Dat hij rood geeft voor de handsbal, of dat nou ongelukkig was of niet, kan ik wel begrijpen als dat wordt gezien als het ontnemen van een scoringskans. Ook al omdat wanneer er zo veel discussie over is, ook onder oud spelers, dan is het in ieder geval niet 100 procent fout.maar hij haalt zijn tegenstander niet onderuit. Tagliafico loopt voor (of kruist voor) Rayhi op het moment dat zijn achterste been de benen van Rayhi raken. Het lijkt me niet dat in een sprint duel het de fout is van de speler die voorop loopt dat benen elkaar raken.

17 september 2020 om 16:37

Tagliafico komt van de zijkant, Rayhi loopt rechtdoor op het doel af.. dit is toch geen sprint duel te noemen?

17 september 2020 om 16:37

Tagliafico komt van de zijkant, Rayhi loopt rechtdoor op het doel af.. dit is toch geen sprint duel te noemen?

Had ook niet gerekend op het eventueel seponeren van die kaart. Op zich moet je het tegen RKC Waalwijk makkelijk zonder hem kunnen. Dest verving hem al prima.

Ongelooflijk dit. Niet omdat ik Ajacied ben want iedere ploeg krijgt hier mee te maken maar beleidsmakers en scheidsrechters zijn de weg helemaal kwijt. Dit geldt voor zowel doorgebroken spelers als handsballen in het strafschopgebied. Rode kaarten en penalties zijn ooit terecht bedacht als compensatie om te voorkomen dat spelers bewust een bal met hun handen raken om een doelpunt te voorkomen of een speler te stuiten als hij dit niet meer op reglementaire wijze kan doen. Nu zijn we in een situatie beland dat een ongelukkige bal op je hand of arm al zorgt voor een scheidsrechterlijke beslissing die bepalend kan zijn voor het resultaat. Dit is onwenselijk en maakt het spel er zeker niet leuker en eerlijker op.begrijp ook niet dat spelers en oud spelers niet massaal in opstand komen.

14 september 2020 om 18:03

Bovendien, in plaats van dat alle nieuwe regels de regels omtrent handsbal zouden moeten verduidelijking, is er alleen nog maar meer onduidelijk. Het is een hele rare gang van zaken omtrent de handsbal de afgelopen jaren, steeds kleine veranderingen waardoor voor niemand echt duidelijk wordt wat wel en niet meer mag. De handsbal zal altijd met onduidelijkheid omgeven zijn omdat er een grijs gebied is omtrent wat wel en geen hands is in sommige situaties, maar er mag wel echt meer duidelijkheid komen dan nu het geval is.

14 september 2020 om 18:37

Ik ben sowieso zwaar tegen rode kaarten, een wedstrijd is daar vrijwel nog nooit leuker op geworden. Ik vind dat rode kaarten voorbehouden moeten zijn voor zeer bewuste of gemene/gevaarlijke overtredingen. Als jij gewoon een sliding inzet met het doel de bal te raken en je bent iets te laat, en het is toevallig een doorgebroken speler, dan moeten ze misschien maar eens een regel introduceren dat je daar ook en penalty voor kunt geven als het buiten het strafschopgebied is. Daarnaast, al die ongelukkige handsballen binnen het strafschopgebied hoeven van mij dan weer niet meteen een penalty te zijn alleen maar omdat het toevallig in de 16-meter gebeurt. Doe daar dan gewoon een indirecte vrije trap voor of verzin iets anders.

dat is wel een misser, maar hun selectie is wel breed en goed genoeg om dit prima op te vangen

Belachelijk, ze hadden direct moeten seponeren. Wat een belachelijk moment. Dhr. Kamphuis speldde zichzelf maar weer eens een brevet van onvermogen op, het is kommer en kwel als hij met de fluit op het veld verschijnt.

14 september 2020 om 17:25

De scheidsrechters zijn vaak zat blind geweest voor Nico ik vind dat ajacieden en Nico zelf weinig te klagen hebben hij had al veel vaker geschorst kunnen zijn maar ook toen handelde de scheidsrechters verkeerd.

14 september 2020 om 17:47

Zo werkt dat natuurlijk niet. Je moet elk geval apart bekijken.

14 september 2020 om 18:52

Rare opmerking. Dus omdat Tagliafico vaak de grens opzoekt, moet dat nu rechtgetrokken worden en moet hij maar rood krijgen? Gelukkig ben jij geen scheidsrechter zeg...

Die hele regel rondom hands is gewoon te vaag tegenwoordig.
Zelfde als vorig jaar met Veltman tegen Chelsea. De ene keer is het per ongeluk of aangeschoten en dan rood... er lijkt wel niks meer tussen te zitten.
In dit geval denk ik ook dat je niemand had gehoord als er hier geel was gegeven.

Had verwacht dat deze kaart geseponeerd zou worden. Niet omdat het incident niet met rood bestraft kon worden, maar vanwege de uitleg van Kamphuis. Tagliafico maakt als laatste man een sliding richting de bal, maar mist deze (behalve dan met de hand). En ook al vind ik het zwaar bestraft omdat het nog 30 meter van de goal af was en Schuurs dichtbij was, je kan de sliding zien als overtreding op een doorgebroken speler en rood geven. Wat imo niet kan, is wat Kamphuis deed. Hij gaf rood vanwege de handsbal die Tagliafico als laatste verdediger maakte. Maar die handsbal op zich was niet zo relevant, daarmee ontnam hij geen scoringskans. Rayhi ging al naar de grond door de tackle van Tagliafico. Als je de tackle niet bestraft, is hij dus legitiem gevallen en niet meer een doorgebroken speler. Daarom had ik verwacht dat het geseponeerd werd vanwege een vormfout. Dat alles gezegd hebbende vind ik het uberhaupt onwenselijk dat zoiets rood oplevert. Kan formeel wel volgens de letter van de wet, maar zulke rode kaarten komen het voetbal niet ten goede.

Ze geven nooit toe natuurlijk, maar het is een van de domste rode kaarten die ik ooit gezien heb. Hij krijgt die bal per ongeluk tegen zich aan. Er was totaal geen doelkans aanwezig, behalve als Tagliafico stil was blijven staan en Schuurs idem. Maar als je dat al een overweging vind als scheids dan snap je het niet helemaal goed. En hij verknalde daarmee de wedstrijd en zorgde voor iedereen voor een saaie wedstrijd.

Prima dat er scheidsrechters zijn die handballen bestraffen maar bestraf dan alle ballen die op de arm komen en niet de willekeur zoals nu. Ik hoorde Bas Nijhuis zeggen dat alle handsballen bestraft worden en een dag later wuift hij zelf zuiver hands weg. Op dat moment hoort de VAR in te grijpen maar ook die durfde Bassie niet te corrigeren

Als ik nu net weer de herhaling bekijk via Ajax kanaal vind ik toch talifico te wild inkomen helaas neemt een scheidsrechter dit ook mee in ze oordeel hij mist de bal en met ze andere voet raakt hij de tegenstander, en met ze hand raakt hij de bal heel erg ongelukkig. Denk als hij de bal met ze voet raakten het al totaal anders was maar hij zat totaal mis. maar je ziet ook de aanvaller van Sparta op volle snelheid die had schuurs niet meer in kunnen halen vrees ik. Ongelukkige situatie die Ajax gelukkig niet de 3 punten of 2 punten heeft gekost.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren