Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jorge Messi: Clausule van 700 miljoen euro niet meer rechtsgeldig

Laatste update:

Jorge Messi heeft een brief naar LaLiga gestuurd, zo melden verschillende Spaanse media vrijdag. In het schrijven geeft de vader van de Barcelona-aanvaller aan dat de ontsnappingclausule van zevenhonderd miljoen euro in het tot 2021 lopende contract niet rechtsgeldig is. Het Kamp-Messi vindt dat een transfervrij vertrek zeker een mogelijkheid zou moeten zijn, terwijl LaLiga laatst in een statement duidelijk partij koos voor Barcelona.

Volgens Jorge Messi is de bepaling in het contract van zijn zoon onder de huidige omstandigheden niet langer van toepassing. De zakelijk adviseur van de Barcelona-aanvaller voegt er in de brief aan toe dat LaLiga onlangs een verkeerde analyse heeft gemaakt van de verbintenis van Messi. De Spaanse voetbalbond oordeelde onlangs dat Barcelona het volste recht heeft om de vraagprijs op zevenhonderd miljoen euro te bepalen en dat er geen medewerking hoeft te worden verleend aan een transfervrij vertrek.

Messi en consorten zijn nog altijd van mening dat men het contract eenzijdig kan opzeggen omdat het een atypisch seizoen is geweest door het coronavirus en dat Barcelona onder deze omstandigheden niet moet vastklampen aan de deadline van 10 juni. Messi senior wil dat Barcelona medewerking verleent aan een transfervrije aftocht of dat de club genoegen neemt met een veel lagere transfersom dan de transferclausule van zevenhonderd miljoen euro in het contract tot medio 2011. Advocaat Jorge Pecourt bracht vrijdagmiddag een bezoek aan de familie Messi om één en ander hierover te bespreken.

Jorge Messi heeft in de afgelopen dagen enkele intensieve gesprekken gevoerd met Josep Maria Bartomeu, de voorzitter van Barcelona. Mede hierdoor leek Messi toch weer wat te voelen voor een langer verblijf in het Camp Nou. Verschillende media in Spanje meldden zelfs dat de aanvaller op korte termijn in een videoboodschap een en ander zou verklaren wat betreft nog een seizoen bij Barcelona. Met de vrijdag verstuurde brief van zijn vader lijkt de situatie toch weer heel anders te zijn.

Manchester City mag derhalve nog steeds hopen op de komst van Messi, zo meldt The Athletic vrijdag. De door Jorge Messi opgestelde brief lijkt erop te duiden dat de spelmaker nog steeds twijfelt over een langer verblijf bij Barcelona en de Premier League als serieuze optie ziet. Onlangs werd in verschillende buitenlandse media al gemeld dat Messi gesprekken zou hebben gevoerd met manager Josep Guardiola over een mogelijke samenwerking. Het tweetal had een zeer goede werkrelatie bij Barcelona, dat onder leiding van Guardiola de Champions League veroverde in 2009 en 2011. Het lijkt echter onmogelijk dat the Citizens kunnen voldoen aan de vraagprijs van zevenhonderd miljoen euro. Men hoopt de transfersom naar beneden te kunnen brengen door een aantal spelers in de deal met Messi te betrekken.

Volgens Fabrizio Romano, erkend transfermarktspecialist van onder meer Sky Italia, wijkt Barcelona echter niet van zijn standpunt. De club is van mening dat de clausule van 700 miljoen euro wél rechtsgeldig is en weigert Messi transfervrij te laten vertrekken. Barcelona is evenmin van plan om te onderhandelen met Manchester City of andere geïnteresseerde clubs over een afkoopsom. 'Ze zijn er absoluut van overtuigd dat Messi blijft', schrijft Romano op Twitter.

LaLiga is inmiddels op de hoogte van de brief die Jorge Messi heeft verstuurd. Men geeft in een verklaring op de website aan dat de zienswijze van Messi senior niet de juiste is en dat de ontsnappingsclausule van zevenhonderd miljoen euro nog steeds geldig is, zoals door LaLiga ook al naar buiten werd gebracht op 30 augustus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verdient Messi niet gewoon een transfervrij vertrek? Na alles wat hij gedaan heeft voor de club? Laat hem via de voordeur vertrekken!

4 september 2020 om 14:43

Ja als hij 37 is en nog 1 jaar in Argentinië wil voetballen. Hij is nu veel te waardevol. Als hij echt perse weg wil zou ik hem gewoon bij City aan bieden. 150 miljoen plus García bijvoorbeeld. Heb je een jonge Spaanse talentvolle centrale verdediger. 150 miljoen transfer budget en 80 miljoen salaris. Hij verdiende 80 miljoen bruto toch?

4 september 2020 om 14:45

Zou dom zijn van City. Dan kun je beter een jaar wachten en die spelers erbij houden.

4 september 2020 om 14:47

Maar waarom is deze clausule überhaupt opgenomen? Omdat hij zoveel voor barca heeft betekend dat hij zelf mag beslissen wanneer hij wil vertrekken. Dus waarom nu dwarsliggen? Dan had je die clausule niet op moeten nemen

4 september 2020 om 14:50

@Siepie, Goed punt, ik denk dat ze het gewoon nooit hadden verwacht. Maar als hij echt tot 10 juni had, heeft hij geen schijn van kans.

4 september 2020 om 14:50

@siepie Inderdaad, maar dit bestuur is sowieso kapot. Verbaasd me allemaal niets meer het begon al met thiago alcantra verkopen, en het aantrekken van zeer matige spelers zoals mathieu en vermalen nu hebben ze ipv dani alves een semedo rondlopen lachwekkend gewoon

4 september 2020 om 14:58

@messibazoer normaal is eind mei/begin juni de CL finale. Je zou kunnen zeggen dat de intentie van de clausule was om een week na de CL finale een keuze te maken. Door corona is alles opgeschoven en zou de clausule ook opgeschoven moeten worden.

4 september 2020 om 15:05

@FCG95, ‘Je zou kunnen zeggen’ zolang dat niet contractueel vast staat heeft Messi toch geen poot om op te staan.

4 september 2020 om 15:10

Maar Siepie, er staat ook een datum voor die clause die heel duidelijk is. Ze hebben uiteindelijk zelf het contact ondertekend toch? Als de afspraak is dat hij tot dan zelf mag bepalen dan moet hij zich er ook gewoon lekker aan houden. Daarna is de beurt aan de club.

4 september 2020 om 15:54

@siepie Ik vind dat en erg goed punt. Ik ben geen jurist, maar ik denk dat dat ook de kern van het juridische geschil is en dat veel mensen er hier veel te makkelijk over denken. Kennelijk is ook van Barcelona uit het idee geweest dat hij transfervrij zou kunnen vertrekken, denk dat die datum dan ook vooral van doen heeft met tijdigheid zodat Barcelona zich kan voorbereiden op het vertrek (nieuwe seizoen nog niet begonnen, transfermarkt nog open, etc.). Aan al die voorwaarden wordt ook gewoon voldaan. Iets met het verschil tussen de letter en de geest van de wet. Ik denk echt niet dat Messi op voorhand kansloos is in dit juridisch geschil, en zijn dikbetaalde advocaten kennelijk ook niet.

4 september 2020 om 15:55

@messibazoer ben ik met je eens, maar dit is natuurlijk wel de basis van het verweer van Messi en hebben ze absoluut een punt.

4 september 2020 om 16:03

@siepie die clausule staat erin omdat ze dat doorgaans aan barca clubiconen hebbe ngegeven, xavi en iniesta bv. dat uit dank voor hun bewezen diensten ze gewoon vrij een nieuwe club kunnen kiezen zonder de onzin van contractbinding, is gewoon ene mooie geste van de club, en messi heeft gewoon dezelfde regeling bedongen in zn laatste contract.messi heeft hier wel een punt, als barca zo vernederd uitgeschakeld was geweest e nde titel had verloren in een normaal seizoen had die gewoon exact dezelfde beslissing maakt. de deadline is verstreken puur en alleen omdat voetbal door uitzonderlijke omstandigheden maanden stil lag. barca zou enkel intelligent zijn om mee te werken aan neen exit. voor een goed bedrag alsnog. maar het is gewoon te achterlijk voor woorden hem proberen tegen te houden. hij is het gewoon overduidelijk zat en niet ontterecht

4 september 2020 om 14:45

Waarom zou hij niet door de voordeur kunnen vertrekken als hij voor 100, 200 of 700 miljoen verkocht wordt?

4 september 2020 om 15:27

Geen enkele club gaat voor een 33 jarige speler 100 miljoen betalen.

4 september 2020 om 15:39

Dat is het punt ook helemaal niet. Er wordt gesteld dat Messi enkel via de voordeur kan vertrekken als hij transfervrij weg mag, wat een nogal onnozele uitspraak is.

4 september 2020 om 15:40

Ronaldo ging voor 105 miljoen naar Juventus.

4 september 2020 om 18:37

Is al gebeurd voor de andere fenomeen die wel door de voordeur vertrok naar juventus

4 september 2020 om 14:50

Messi heeft net zoveel aan Barcelona te danken. Barcelona heeft een groot deel van de kosten van de behandeling met groeihormonen in zijn tienerjaren voor haar rekening genomen, waardoor Messi uberhaupt profvoetballer kon worden. Vervolgens heeft Barcelona hem van jongs af aan opgeleid tot de speler die hij nu is. En is hij in zijn topjaren de best verdienende sporter ter wereld geweest. Waarom zou Barcelona dan ook nog instemmen met een gratis vertrek. Barcelona heeft Messi genoeg gegeven, net als dat Messi Barcelona ook genoeg heeft gegeven. Als die wilt vertrekken moet die een club vinden die ervoor wilt betalen, of wachten tot zijn contract afloopt.

4 september 2020 om 14:52

Waarom werd het Xavi en Iniesta dan wel gegund?

4 september 2020 om 14:58

@Lierse1997, Die situatie is niet vergelijkbaar. Hun vertrokken op een prachtige manier met een mooi afscheid. Nu staat de club in de brand en gaat de beste speler ter wereld naar een andere club in Europa. Een concurrent (met Messi) om de CL. Iniesta en Xavi gingen nog ff hun zakken vullen in Japan en Qatar.

4 september 2020 om 14:59

Xavi, Iniesta (en ook Puyol) hadden allemaal dezelfde clausule als Messi en hebben deze blijkbaar wel tijdig geactiveerd om transfervrij te kunnen vertrekken.

4 september 2020 om 15:00

Omdat die als volwassenen in gesprek gingen met de club en ruim op tijd een beslissing namen en die meedeelden. Niet als een klein kind plots van de ene dag op de andere dag een tantrum gooien en je eigen club enkel nog via je advocaten toespreken en van je idiote ‘eisen’ op de hoogte brengen. Omdat Xavi en iniesta de club met respect behandelden.

4 september 2020 om 15:04

Sorry hoor maar die datum van 10 juli is toch puur juridisch. Als je als club het Messi gunt voor 10 juli zijn contract op te zeggen, zou je toch denken dat dat daarna ook mag in deze uitzonderlijke omstandigheden? Door COVID was het geen normaal seizoen. Het is gewoon duidelijk dat Barcelona Messi niet wilt laten gaan.

4 september 2020 om 15:12

Het gaat erom wat je met elkaar afspreekt. Als in het contract staat dat Messi voor 10 juli moet aangeven dat hij wilt vertrekken om onder zijn voorwaarde te vertrekken, dan is dat zo. Als het daarna gebeurd, dan gebeurd het vertrek onder de voorwaarde van Barcelona (vind je het gek dat Barcelona hem niet kwijt wil, helemaal niet gratis). Het is leuk dat we dit seizoen te maken hebben met een gekke situatie maar zolang daarvoor contractueel niks is vastgelegd is dat totaal niet relevant.

4 september 2020 om 15:13

Je kunt het ook omdraaien: als Messi zo goed wist dat die 10 juli in zn contract stond dan had hij de clausule tijdig moeten activeren. Dan had hij nog steeds de wedstrijd tegen Bayern kunnen spelen en de CL kunnen winnen. Maar dat heeft hij dus bewust niet gedaan en nu wil hij dus alleen op de 10 juli terugkomen omdat hij zich ingehaald ziet door de realiteit. Die 10 juli clausule is door 2 partijen gemaakt en moet dus door 2 partijen worden nageleefd. En niet dat er eentje naderhand zegt: met de kennis van nu wil ik er nog even op terugkomen...

4 september 2020 om 15:15

@Lierse1997, Is het zo gek dan dat ze niet willen vanuit hun kant?

4 september 2020 om 15:17

@MessiBazoer, als je hem de optie geeft elk jaar gratis te vertrekken wel ja naar mijn idee.

4 september 2020 om 15:20

@Lierse1997, Maar als die optie er is tot 10 Juni kunnen wij allemaal of Messi er wat van vinden, ik ben het namelijk met je eens. Maar er staat imo niet voor niks TOT 10 juni.

4 september 2020 om 15:21

Elk jaar voor een bepaalde datum. Die kan je niet eenzijdig en naar gelieve opschuiven

4 september 2020 om 15:25

Ja als dat er expliciet en enkel tot 10 juni staat heeft hij geen kans. Ik vind trouwens ook dat messi het heel slecht aanpakt hoor. Hij had beter zoals Iniesta en co het intern rustig en op voorhand kunnen regelen. Uiteindelijk ook jammer want het beschadigt voor velen het beeld dat ze van messi hebben en ook Barcelona zelf komt er niet ongeschonden uit.

4 september 2020 om 15:31

Lucas1234, dat kan Messi ook doen net als Gareth Bale. Alleen het verschil is dat dit Barcelona 100 miljoen per jaar kost, waar ze nu na Covid rond 200 miljoen moet bezuinigen. Ik zie het al, Bartomeu tegen Messi, we moeten alle salarisen verlagen. Messi dan, ook dan accepteer dit niet. Contract = Contract.

4 september 2020 om 15:34

Uit brief zie ik geen datum staan. Pas op want het contract is niet openbaar dus je weet niet wat er staat. Cuatrecasas is een van de grootste advocatenkantoor in Spanje. Niemand in Spanje denkt dat de kantoor zo'n grote fout kan doen en dan een fax sturen naar Barcelona.

4 september 2020 om 15:37

Real8madrid, pas op want je weet niet alles. Niemadn buiten weet alles. Wat in Spanje wordt gezegd is dat Barca wist al maanden van tevoren dat Messi weg wil.het fax is alleen een officiele medium.

4 september 2020 om 15:41

Het contract is inderdaad niet openbaar, dus wij kunnen niet zeggen of de datum 10 juli er daadwerkelijk in staat. Het contract is echter wel inzichtelijk voor Barcelona, Messi en La Liga. La Liga heeft vorige week ook al een statement naar buiten gebracht dat Barcelona in zijn recht staat en dat Messi niet wordt vrij gegeven zonder dat de afkoopsom door Messi wordt betaald. Of dat Barcelona overeenstemming bereikt met een koper. Als Messi daadwerkelijk zijn kont tegen de krib gooit en besluit niet meer te spelen krijgen we een hele andere situatie. Maar ik denk niet dat het zover komt, dat zal ook niet de manier zijn waarop Messi afscheid zal willen nemen van Barcelona, dan verwacht ik eerder dat hij gewoon zal blijven, of dat beide partijen een lagere transfersom overeenkomen en dat Messi wordt verkocht.

4 september 2020 om 16:00

@lucas en Suc6magnetJullie hebben kennelijk geen juridische achtergrond. Bij iedere afspraak die contractueel wordt vastgelegd gaat het om de bedoeling van partijen. In dit geval is de datum welke was afgesproken duidelijk afgesproken in de veronderstelling dat het voetbalseizoen is afgelopen. Messi kreeg steeds een week na einde seizoen om de knoop door te hakken. Waarom? Hij wil zich tijdens het seizoen/einde seizoen enkel focussen op de prijzen. Dit was de bedoeling van de partijen bij het tekenen vh contract. Voor Barca was het relevant dat Messi dit vroeg in de vakantie kenbaar maakt zodat ze voldoende tijd hebben om spelers aan te trekken.Nu is vorig seizoen door uitzonderlijke omstandigheden verlengd, en hebben de spelers buiten de eerder gemaakte contractuele afspraken, de data genegeerd en toch doorgevoetbald tot einde seizoen. De transferperiode wordt bovendien verlengd zodat de clubs voldoende tijd hebben om spelers aan te trekken. Dus van beide kanten is Barca gecompenseerd.Wanneer Messi op 10 juni die clausule inroept, is het seizoen nog gaande. Dat was niet de bedoeling. Zorgt voor onrust in de kleedkamer. Omdat alle contracten door de omstandigheden ruimer zijn uitgelegd, kan Barca nu niet bij deze ene clausule hard lopen vasthouden aan 1 datum. Kansloos. Ze gaan dit verliezen.

4 september 2020 om 16:21

@diegopeladona bijzonder dat je aangeeft dat wij geen juridische achtergrond hebben, en vervolgens met zo'n onzinbericht op de proppen komt. Bedoelingen en intenties zijn totaal irrelevant als deze niet zijn vastgelegd. Als de intentie van de clausule vastligt op het einde van het seizoen zal dit moeten zijn beschreven (zo ja, dan heeft Messi een zaak). Staat er keihard de datum in waarvoor die clausule geactiveerd moet worden dan heeft Messi echt geen poot om op te staan. Het klopt dat in de hele voetbalwereld het seizoen langer heeft geduurd dan dat contracten standaard doorlopen (30 juni), echter hebben veel clubs en spelers besloten om deze contracten in onderling overleg met 1 of 2 maanden te verlengen. Er zijn echter ook voldoende spelers waar dit niet van toepassing is en die het einde van het seizoen dus niet hebben meegemaakt., omdat beide partijen (club & speler) geen overeenstemming hebben bereikt over het verlengen van het contract voor de verlengde duur van de competitie. En dat is hoe in dergelijke situaties om te gaan, wanneer je afwijkt van de standaard contracten onder bijzondere omstandigheden. Je bereikt een gezamenlijke overeenkomst (welke je op papier zet en beide ondertekent).

4 september 2020 om 14:55

Nee hij krijgt toch ook gewoon salaris of neemt hij dat ook niet meer aan sinds juni en hij is toch al langer ontevreden en toch met alleen na die nederlaag tegen Bayern. Dus had Messi die clausule had moeten activeren voor de deadline.

4 september 2020 om 15:24

Juist. Het enige dat veranderd is in de afgelopen weken is de blamage tegen Bayern, waar Messi gewoon onderdeel van was.

4 september 2020 om 14:57

Nee ik vind het walgelijk wat Messi doet. Ja barca heeft veel aan Messi te danken maar Messi nog veel meer aan barca. Natuurlijk had barca minder trofeeen gewonnen zonder Messi maar Messi was wellicht niet eens profvoetballer kunnen worden zonder barca en de groeihormonen die hij daar kreeg. Dat betekent natuurlijk niet dat hij zomaar moet blijven, een vertrek moet bespreekbaar zijn. Ik vind dan ook dat Messi met zijn staat van dienst het verdiend heeft dat barca niet te moeilijk doet en meedenkt. Maar gun je club toch een transfersom man? Doen alsof je contract niet geldig is is zo’n flauw gelul. Die ontsnappingsclausule staat tot 10 juni. Kan je zoveel over discussiëren maar het staat zwart op wit en geen uitzonderingen voor COVID, zo werken contracten niet. Als zijn afkoopclausule van 700 miljoen niet geldig is is het hele contract ongeldig omdat zo’n afkoopclausule verplicht is in Spanje. Dan kan Messi mooi de voorbije 2 jaar aan salaris terugstorten. En waarom al dit gezever? City kan gerust een transfersom ophoesten. Dan koopt meneer de Arabische voorzitter deze maand eens geen jacht. Nee Messi wil zelf zoveel mogelijk van het budget van City opeisen ofwat? Belachelijk gedrag. Wees gewoon een vent, stap naar het bestuur en gooi het op een akkoordje: 80 miljoen en je vertrekt door de voordeur. Maar nee Messi lijkt zich niet als een volwassen vent te kunnen gedragen. Wat een klein autistisch jongetje blijkt het te zijn. Dan kan ie wel lullen over het bestuur maar hij zet hiermee ook barca als instituut en haar supporters een hak en die verdienen volgens mij veel beter dan dit walgelijke egocentrische gedrag van een groot voetballer maar klein ventje

4 september 2020 om 15:00

Uitzonderingen zijn zeker mogelijk. Vertongen zijn contract werd tijdelijk verlengd en zelfs hele transferperiodes zijn verschoven.

4 september 2020 om 15:01

Ja. Op voorhand beslist en door beide partijen in samenspraak. Kan je onmogelijk vergelijken

4 september 2020 om 15:04

Uitzonderingen zijn zeker mogelijk als beide partijen hiermee akkoord gaan (en hier ook baat bij hebben). Als dat niet het geval is, is wat zwart op wit staat altijd leidend.

4 september 2020 om 15:06

We zullen het zien. Veel mensen schijnen te denken dat Messi zijn advocaten idioten zijn die iets onmogelijks proberen. Ik durf dat te betwijfelen.

4 september 2020 om 15:13

Waarom is hij dan nu niet weg als de clausule van 700 miljoen niet meer geldig is? Wat weerhoudt hem dan nu om transfervrij naar City te vertrekken? Ik denk namelijk dat hij juridisch zwak staat. Als hij echt had willen vertrekken, dan had hij hop voorhand die opstapclausule naar een latere datum moeten verzetten.

4 september 2020 om 15:18

Omdat dat een groot risico is, je kunt nooit zeker zijn over een uitspraak. Zeker city zal dat risico niet willen nemen, die wachten gewoon op de uitspraak van een rechter lijkt me.

4 september 2020 om 15:26

Het is volkomen logisch dat ze het proberen. Echter, tenzij er iets van verzachtende omstandigheden rond die datum in het contract staat, lijkt het me dat die datum niet onderhandelbaar is. Je kan het ook omdraaien, zouden de advocaten van Barcelona, waaronder de juridisch uitstekend onderlegde Bartomeu, vasthouden aan een clausule die niet meer rechtsgeldig is? Messi probeert alles uit de kast te trekken om transfervrij de deur uit te lopen, omdat er weinig clubs zijn die veel geld gaan betalen voor een 33-jarige. Het lijkt me dat er uiteindelijk een middenweg wordt gevonden met een transfersom van 150-200m. Barca gaat never nooit 700 verlangen met het risico dat je een seizoen lang salaris betaalt aan iemand die er helemaal niet wil zijn.

4 september 2020 om 15:31

Ik zou denken dat de advocaten van Messi denken dat er elementen zijn die voor interpretatie vatbaar zijn. En dan zullen beide kampen natuurlijk de voor hen beste interpretatie als de juiste zien. Al is dat natuurlijk speculatie, maar dat is eigenlijk voor iedereen zo omdat er gewoon niets bekend is over de feitelijke inhoud van dat contract.

4 september 2020 om 16:27

En ik zou denken dat Barcelona ook een trits aan advocaten hebben. Bartomeu en LaLiga hebben ook echt wel juridisch advies ingewonnen. Enfin, we zullen t zien!

4 september 2020 om 18:52

@Lierse waarom is Messi dan nu nog niet weg en geeft z'n vader en nu hijzelf ook opeens in tegenstelling tot alle eerdere standpunten en berichtgeving zelf aan dat ie niet wegkan (180 graden bochtje) ? Omdat hij gewoon juridisch geen poot heeft om op te staan. Een juridische koers die al van te voren zeer twijfel achtig kon worden genoemd en onnodig alles volkomen opgeblazen heeft. Hij heeft hierdoor zijn opties aanzienlijk verkleind (understatement) das toch niet heel slim lijkt me.

4 september 2020 om 15:06

Verdient de club niet wat meer respect want zonder Barca was er misschien ook geen Messi geweest aangezien niemand het risico met hem wou nemen.

4 september 2020 om 15:07

Meneer Messi piepte ook niet toen hij dit contract tekende en 100 miljoen per jaar ging verdienen. Maar nu is meneer ontevreden en moet de club maar even datzelfde contract door de vingers zien? Ik denk dat jij even vergeet wat een speler als Messi alleen al aan exposure oplevert voor een club als Barcelona. Ik denk dat daar minimaal een kwart van de huishouding van Barca op draait.

4 september 2020 om 15:23

Verdient Barcelona gewoon niet de €700.000.000,-?
Na alles wat Barca voor Messi heeft gedaan? Laat hij maar gewoon weer verder voetballen bij deze mooie club.

4 september 2020 om 15:29

Vind dit zo’n idioot argument. “Na alles wat hij heeft gedaan.” Was dat gratis en voor niets ofzo? Barca heeft vele jaren, onderzoeken en trainingen in hem gestoken. Laat staan al die miljoenen. Barca is hem helemaal niets verschuldigd.

4 september 2020 om 16:21

Na 8-2 verliezen met het schaamrood op de kaken? Dan verlaat je de club als een verliezer! Ik zeg: knal La Liga kapot komend jaar, herstel je eer, pak het kampioenschap en vertrek transfervrij door de voordeur!

4 september 2020 om 16:32

De voordeur is niet meer mogelijk. Althans, niet op dit moment.

Dus omdat er geen clausule is heeft Messi recht om Barcelona transfervrij te verlaten volgens zijn vader? Beste man, hij heeft nog steeds een contract tot 2021 en het lijkt me sterk dat hij geen clausule heeft staan want dat is verplicht in Spanje.. Wordt een lange soap heren!

4 september 2020 om 14:44

Het lijkt me dat insiders wel weten hoe dat contract in elkaar steekt en dat advocaten geen nutteloze en kansloze handelingen adviseren aan hun cliënten. De zaakwaarnemer van Messi zegt dit niet zomaar lijkt me. Al moeten we ook wel toegeven dat die Jorge de laatste tijd heel de tijd contradictorische teksten uit.

4 september 2020 om 15:01

Volgens mij is dit een van de eerste officiele statements van Jorge dus alle andere tegenstrijdige teksten zijn waarschijnlijk verzonnen door bepaalde media. Daarnaast je kunt zeer grote vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid bij de voorzitters van Laliga en FC Barcelona. De voorzitter van Laliga heeft bij de transfer van Neymar ook meerdere keren geclaimd dat het allemaal niet kon en weet ik veel wat, en dit waren uiteindelijk gewoon loze dreigementen. Bij de president van Barcelona is is het aantal schimmige / onethische praktijken waar deze van verdacht wordt inmiddels niet meer bij te houden. Dus alles wat uit die kampen komt maar even met een korreltje zout nemen.

4 september 2020 om 14:48

Er is wel een clausule alleen stelt de vader van messi dat die niet rechtsgeldig is. De bond denkt daar anders over. Dus kan de rechter uitsluitsel geven. maar ja, hoe lang duren gerechtelijke procedures? Ondertussen nemen andere clubs geen risico, ze willen niet achteraf veroordeelt worden tot het betalen van 700 miljoen euro. En nu begint volgende week alweer het nieuwe PL seizoen. De tijd dringt nogal voor Messi.

4 september 2020 om 14:48

Neen,Er staat en clausule in z’n contract dat ie voor eind juni moet melden of ie wil vertrekken,maar door Corona is het seizoen uitgelopen en nu wil kamp Messi daar gebruik van maken.

Laat Messi lekker vertrekken en gun de mensen bij de club de rust om zich weer voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Je moet toch verder, en het litteken van de 8-2 word alleen nog maar erger als je ook nog tijdens de start van het nieuwe seizoen een gevecht met messi moet voeren.

La Liga heeft er natuurlijk ook belang bij dat Messi in Spanje blijft spelen. Dat heeft natuurlijk ook meegespeeld om direct de kant van Barca te kiezen.. kijk puur juridisch heeft Barca natuurlijk gelijk. Maar draai het nou eens om, stel alle Barca spelers hadden gezegd dat ze na 1 juni niet meer voor de club wilden spelen aangezien dan het echte seizoen afgelopen zou zijn, hoe had Barca dan gereageerd? Want een vergelijkbare situatie speelt zich hier nu af. Ik vind het niet vreemd dat die deadline ook verlengd zou worden aangezien je meestal een beslissing neemt over je toekomst na afloop van een seizoen en niet als je midden in een CL campagne zit. Als Messi dit eerder had gedaan dan was hij onprofessioneel geweest of ondankbaar volgens velen. Voor beide kanten valt dus zeker wat te zeggen. Puur juridisch heeft Barca wel de overhand..

4 september 2020 om 14:46

Heeft La Liga überhaupt een relevante mening over deze hele kwestie? Dat lijkt me namelijk van niet.

4 september 2020 om 15:22

De Fifa zal een transfer altijd verwerken omdat het recht op spelen/arbeid boven alles gaat. Messi krijgt dan wel een zaak aan zijn broek in Spanje omdat het een Spaans contract betreft. Over de vergoeding die daar uitkomt heeft Fifa/uefa geen bevoegdheid.

4 september 2020 om 16:06

Zeker wel! De contracten van alle spelers in Spanje staan geregistreerd bij LFP (de Spaanse voetbalbond). Wil een speler onder zijn contract uitkomen dan moet het aan een ontsnappingsclausule voldoen en deze activeren op het hoofdkantoor van de Lfp, waarna de bond de zaken afwikkelt met de desbetreffende clubs.

4 september 2020 om 16:19

Als de rechter een besluit neemt dan moet la Liga zich daar aan houden. Uiteindelijk hebben ze dus niet zoveel te zeggen.

4 september 2020 om 15:00

Ten eerste is die situatie voorgekomen bij andere Europese clubs, dan ga je dus even opnieuw om tafel en kom je er wel of niet uit. Ten tweede is dat helemaal geen vergelijkbare situatie, want dan was het een situatie rondom contractverlenging geweest, waarbij geen sprake zou zijn van een juridische verplichting naar elkaar. Messi probeert hier juist een rechtsgeldig document ongeldig te laten verklaren, dat is toch echt iets heel anders.Edit: hierbij neem ik dan aan dat het in jouw voorbeeld om barca spelers gaat wiens contract op 1 juni zou zijn afgelopen. Als je het hebt over spelers met een doorlopend contract raakt je argument kant noch wal.

4 september 2020 om 15:37

Dit gaat inderdaad over spelers die geen contract meer hadden. Spelers van Barca was dan niet het ideale voorbeeld maar bv een Ziyech bij Ajax of Werner bij Leipzig wel.. bij Messi had dit ook het geval kunnen zijn als hij dit voor 10 juni had aangegeven. Daar doelde ik dus meer op..

Het is wel humor. Eerst zeiden ze dat hij gratis kan vertrekken, die vlieger gaat niet op. Hij is dus nog onder contract nu. Dus nu zeggen ze dat vanaf nu de 700 miljoen niet meer geldig is. Wat betekent dat Barcelona de prijst bepaalt.

Tuurlijk staat la Liga achter Bartomeo,Die willen hun boegbeeld niet kwijtraken.Na alles wat Messi heeft gedaan gun ik hem om transfervrij te vertrekken en lekker voor de prijzen te gaan spelen.

Ik ben deze man een beetje beu. Het enige waar hij op uit is, is een tekenbonus als Messi transfervrij vertrekt. Er kan beter gewoon voor een bevredigende oplossing voor beide partijen gekozen worden, een acceptabele transfersom en Messi vertrekt.

4 september 2020 om 14:53

Ik heb het helemaal gehad met de Messi's. Zijn papa vliegt nu rond in een privejet dankzij de fans die zijn riante leven hebben bekostigd. Om dan proberen weg te gaan terwijl er gewoon keihard 10 juni in het contract staat is triest.als de 700 miljoen niet meer geldig is nu dan betekent dat gewoon dat een club met Barcelona moet onderhandelen. Zijn contract is vanaf 10 juni automatisch verlengd.

4 september 2020 om 15:44

Viscacatalunya, zijn contract is niet automatisch verlengd en is hetzelfde contract van 3 jaar geleden.

Is het voor Koemand en Barcelona ook niet beter om hem gewoon te laten gaan? Transfervrij of voor een redelijk bedrag.. Straks zitten ze met een gefrustreerde Messi in de selectie, gaat alleen maar onrust veroorzaken.

De rechter kan 3 dingen beslissen

1 huidige contract geldt ....

2 de competitie heeft stil gelegen. Dus de clausules in het contract kunnen met het tijdvak dat de competitie stilgelegen heeft verschoven worden. Ook gezien het feit dat spelers met een salarisverlaging akkoord zijn gegaan terwijl het eigenlijk niet had gemoeten.

3 Beide clausules worden nietig verklaard. Messi mag weg als er een redelijk bedrag komt. Dan moet Barca alsnog meewerken aan een vertrek als zij dat willen. Ze kunnen altijd weigeren mee te werken.

4 september 2020 om 15:50

Achizozo, dat is het vraag. Op welke moment is het seizoen afgelopen? Verschillende juristen hebben in Spanje aangegeven dat het niet duidelijk is wanneer het seizoen is afgelopen. Na laaste wedstrijd van aale clubs uit La Liga, Laatste wedstrijd Bacrelona in La Liga, Laaste wedstrijd Barcelona CL of na finale CL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren