Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nieuwe transferklapper Man City lonkt met megacontract van 50 miljoen’

Laatste update:

Manchester City gaat na Ferran Torres en Nathan Aké binnenkort waarschijnlijk nog een toptransfer afronden. Volgens La Gazzetta dello Sport nadert de Engelse topclub een akkoord met Napoli over Kalidou Koulibaly. Hoewel de clubs nog geen overeenstemming hebben bereikt, zou een deal alsnog lonken. Voor de centrumverdediger ligt naar verluidt een contract van vijftig miljoen euro klaar.

De 29-jarige stopper gaat, als de clubs tot een akkoord komen, in Manchester een contract tekenen tot de zomer van 2025 voor tien miljoen euro per seizoen, aldus transfermarktexpert Nicoló Schira van de roze sportkrant op Twitter. De clubs zijn al maandenlang in gesprek over een overgang van de 33-voudig Senegalees international en nu zouden the Citizens afstevenen op een deal.

Champions League success won't define my time at City - Guardiola

Napoli houdt volgens Schira vast aan een vraagprijs van tachtig miljoen euro; andere Italiaanse media reppen over zeventig miljoen. Manchester City heeft een bod van minimaal 63 miljoen euro neergelegd in Napels, een bedrag dat middels variabelen nog flink kan oplopen. Zaakwaarnemer Fali Ramadani is achter de schermen naar verluidt bezig om Napoli te overtuigen de Engelse aanbieding te accepteren.

De Italiaanse club heeft vooralsnog vastgehouden aan de vraagprijs van Koulibaly, maar men gaat mogelijk overstag door de wens van de verdediger om van club te wisselen. Italiaanse media melden dat Napoli al een vervanger klaar heeft staan met Gabriel dos Santos Magalhães. Arsenal werd onlangs gelinkt aan de verdediger van Lille OSC, maar Napoli heeft nog altijd een grote kans op zijn handtekening, zo klinkt het.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo Man City gaat gewoon weer meerdere spelers halen voor bedragen rond de 40 miljoen en hoger. Fanboys gaan weer roepen ja maar wd doen nooit grote aankopen. Virgil's bedrag hebben wij nooit uitgegeven. On: pfff is een beest. Wel zeer goede aankopen van City dit seizoen. Straks hebben ze ook wisselspelers die ieder minimaal 40 mil gekost hebben. Wanneer gaat Pep al aangekochte spelers beter maken?

12 augustus 2020 om 13:28

liver 1 verdediger van 80 miljoen die een heleboel oplost dan 17 verdedigers van 40 miljoen die niet goed genoeg zijn en elke zomer nieuwe vervangers of concurrenten nodig hebben, maar goed

12 augustus 2020 om 13:30

ViRgiLs BeDraG HeBbeN WiJ NoOiT UiTgEvEn. Maar wel €70m voor Rodri, €65 voor Cancelo en €350m aan verdedigers.
"Jullie" hebben ook nog nooit meer dan €50m ontvangen voor een uitgaande transfer. Coutinho heeft de transfer van van Dijk en Alisson bekostigd.

12 augustus 2020 om 13:35

@Keizer! haha ik ben geen City fan he! Ik bekritiseer ze juist hoe ze grof geld spenderen ipv spelers beter maken.

12 augustus 2020 om 13:57

City verkoopt Sane voor 50 miljoen en waarschijnlijk ook Eric Garcia voor 30 miljoen euro. City verkoopt dus wel degelijk wat.

12 augustus 2020 om 13:59

Juventus haalde Danilo voor 30, en Cancelo voor 60, je kan het zien als een ruildeal + 30 miljoen. Juve doet het alleen slimmer, net als de transfer tussen Arthur en Pjanic, meer inkomen op papier zetten.

12 augustus 2020 om 14:01

Dat is natuurlijk groteske onzin. City betaalde 65 miljoen voor Cancelo en Juve 37 miljoen voor Danilo in een soort ruildeal, dat kan je niet los van elkaar zien. Was om de boekhouding op te smukken maar had net zo goed Cancelo voor Danilo plus 28 miljoen kunnen zijn, wat best een goede deal is gezien het feit dat Danilo er niks van kan. Beetje zoals Barca nu ook geen 60 miljoen voor Pjanic betaalt maar Arthur ruilt voor Pjanic plus 10 miljoen. Die bedragen vab 60 en 70 miljoen om de boekhouding korstondig op te smukken zijn compleet irrelevant.

12 augustus 2020 om 14:09

niemand beweert dat City helemaal niks verkoopt. Alleen dat ze nooit meer dan 50 miljoen hebben gevangen voor een transfer. overigens. Volgens transfermarkt is de transfer van Sane maar 45 miljoen

12 augustus 2020 om 14:31

Voor Sane is ook 65 betaald dus onder aan de streep maak je alsnog verlies.. Eric García is volgend jaar gratis dus moet het nog maar zien met die 30 miljoen.. City heeft gewoon lak aan de regels en betalen alles met oliegeld, vreselijke club..

12 augustus 2020 om 14:41

@tilburg City heeft 52m betaald voor Sane voor zover ik weet. Ze hebben hun investering ongeveer weer teruggekregen ondanks een 1-jarig contract.

12 augustus 2020 om 15:22

Tot sane was de duurste uitgaande transfer 30 miljoen. En dat is 1x of 2x gebeurd in hun hele geschiedenis. 1 verkoop van 50 miljoen maakt niet opeens dat ze wel degelijk goed verkopen hè kerel. Anders was de transferbalans niet zo buitenproportioneel negatief. García voor 30 miljoen is een pijpdroom, zo dom is barca niet

12 augustus 2020 om 13:35

Voor het bedrag waar Van Dijk voor werd gekocht, kocht City de afgelopen jaren bijvoorbeeld Stones en Mangala... nog niet gesproken over Cancelo voor 65 en Mandy voor 60... Idiote bedragen voor dit soort spelers. Denk dat ook de fans van City wel weten dat ze ieder jaar weer voor buitensporige bedragen een aantal spelers halen. Tenminste, lijkt me sterk als ze dat niet door hebben.

12 augustus 2020 om 13:50

@-nec- ik wacht daarom ook met smart op Zermatt. Hij is de beste advocaat voor City.

12 augustus 2020 om 13:53

Cancelo is geruild tegen Danilo, net als Barca dat deed met Pjanic - Arthur, waardoor ze 70 miljoen voor Pjanic moesten betalen. Zo heeft City ook Danilo kunnen verkopen voor 37 miljoen euro via een ruilconstructie. Verder kan Cancelo nog excelleren als er een goede verdediger als Koulibaly naast komt te staan. Dan kan Cancelo zich beter op z'n kwaliteiten focussen.

12 augustus 2020 om 14:11

Cancelo is gekocht voor 65 miljoen en Danilo verkocht voor 37 miljoen. Dat is niet echt ruilen.

12 augustus 2020 om 14:17

@gloryunited Ik citeer Bon Jovi, aangezien wat hij zegt ook zo gerapporteerd is in de berichtgeving rondom de transfer. "dat is natuurlijk groteske onzin. City betaalde 65 miljoen voor Cancelo en Juve 37 miljoen voor Danilo in een soort ruildeal, dat kan je niet los van elkaar zien. Was om de boekhouding op te smukken maar had net zo goed Cancelo voor Danilo plus 28 miljoen kunnen zijn". De bedragen hadden lager kunnen uitkomen. Er was een bepaald voordeel te behalen om het zo te doen. Rol daarvan is het geen 1-op-1 ruildeal, maar de prijs van 65m is geflateerd.

12 augustus 2020 om 14:31

het zal op papier zo staan maar qua toegeschreven waarde staat er in de boeken dan Cancelao voor 65 miljoen aangekocht is, of dit nu geflatteerd is of niet. Dus uiteindelijk komt er gewoon te staan dat city 65 miljoen heeft uitgegeven aan een back.

12 augustus 2020 om 14:57

En nu terug naar de context van de discussie. NEC noemt het een idioot bedrag voor de speler. Zonder het achterliggende verhaal zou ik hem gelijk geven,

12 augustus 2020 om 15:26

Ik ben het ook eens met GloryUnited. Ruildeal of niet, spelers vertegenwoordigen een bedrag en er is gewoon fors bij betaald. En daarnaast, als we deze dan even links laten liggen zijn er nog genoeg andere idiote aankopen geweest van hoge bedragen die natuurlijk niet echt te verdedigen zijn.

12 augustus 2020 om 16:28

@nec City betaald evenveel geld voor basis spelers als voor bankzitters, aangezien ze alle posities dubbel bezet willen hebben. Andere clubs nemen regelmatig te keuze om een koopje ergens vandaan te halen en die op de bank te zetten. City doet dat niet en daar zit ook een groot deel van hun uitgaven in. Laten we niet vergeten dat de transfermarkt elk jaar (wellicht tot dit jaar) duurder en duurder werd. Mahrez zou in het verleden een stuk minder hebben gekost. Vind veel aankopen niet per se slecht (op enkele uitzonderingen na wellicht). City legt vaak het bedrag op tafel voor de speler die ze graag willen. Dat is een keuze.

12 augustus 2020 om 16:38

elke club zal de posities dubbel bezet willen hebben met gelijkwaardige topsspelers. Alleen bijna alle clubs kunnen dit niet betalen met zelf verdiend geld. City ook niet, die gebruiken hun suikeroom om alles te kopen wat los en vast zit.

12 augustus 2020 om 17:53

@gloryunited Ze gebruiken hun eigen inkomsten om de transfers te kunnen betalen. De weg daarnaar toe hebben ze voor de FFP in gang bezet via geld uit de eigen zak van de sheik.

13 augustus 2020 om 10:08

eigen inkomsten uit 'sponsors' zeker? sponsors die betaald worden door de sjeik. Het is algemeen bekend dat die sjeik via lugubere constructies geld pompte in Man city onder het mom van 'extra sponsorinkomsten uit Vae'.

13 augustus 2020 om 17:30

De sheik heeft voor de introductie van de FFP zeker geld in de club gepompd. Ik heb het over nu. De transfers van nu. Als je het hebt over de Uefa aanklachten dan zou ik zeggen ga de details van CAS lezen, waarin de aanklacht dat sponsorbedragen opgeblazen zouden zijn en betaald zouden worden door de sheik van tafel is geveegd. En ja, de CAS heeft de emails meegenomen in het onderzoek, maar zijn tot een andere conclusie gekomen dan de Uefa.

12 augustus 2020 om 13:45

Hoho, spelers beter maken? Dat is tegenwoordig geen taak meer van de trainer hoor. De taak van een trainer is tegenwoordig zo goed mogelijk presteren met de aanwezige spelers, en als dat tegen valt, bij de directie gaan klagen dat je meer/andere/betere spelers moet hebben. Spelers beter maken is echt iets van de 20e eeuw.

12 augustus 2020 om 13:49

Ik begrijp de comments, en Manchester City betaald ook altijd de hoofdprijs. Echter, er moeten een aantal zaken duidelijk worden. Toen Guardiola bij Manchester City begon was het elftal zwaar vergrijsd en vooral de verdediging moest op de schop. Spelers als Clichy, Kolarov, Zabaleta en Sagna vertrokken allemaal vlak achter elkaar. De prijzen die toen zijn betaald om dit gat te dichten waren erg hoog. Walker, Mendy, en zelfs Danilo waren te duur. Ik snap dat de hoge uitgaven frustrerend zijn voor andere fans, maar het zijn wel noodzakelijke uitgaven op bij de top te blijven meedoen. Hetzelfde geldt voor de aanval, met Jesus Navas, Nolito en Bony ga je geen potten breken (waren natuurlijk slechte aankopen, daar moet wel kritiek op worden geuit naar mijn mening). Dit seizoen vertrekken Otamendi en Eric García, verder had Manchester City alleen Laporte als goede CV. Fernandinho speelde de andere CV. Er moeten dus ook weer twee CV's worden aangetrokken, en die moeten ook waarde toevoegen. Overigens mag Stones wel vertrekken of moet hij kansen krijgen, want dat is ook een complete misaankoop gebleken en verdiend ook de nodige kritiek.

12 augustus 2020 om 13:57

Ja inderdaad die selectie was niet voldoende om mee te doen aan de top. En een normaal team zou dan gewoon pech hebben en niet mee kunnen doen met de top. Maar City gaat dan door middel van vage constructies totaal onrealistische bedragen uitgeven. Zelfs PSG doet niet zo gek de laatste jaren.

12 augustus 2020 om 13:59

Neymar en Mbappe vergeten? Of Icardi? Daar kan je toch makkelijk een aantal City spelers voor halen. De concurrentie is hier ook veel en veel minder natuurlijk, dat speelt ook een noemenswaardige rol. Ik vind het wel jammer dat de jeugd minder kansen krijgt, het zou Pep sieren als deze talenten meer kansen krijgen. Echter, zoals beneden al genoemd is moet elke coach presteren, beter maken van spelers doen ze helaas nauwelijks meer. Dit vind ik wel een treurige ontwikkeling.

12 augustus 2020 om 14:03

@etihad goed dat je nuance wilt brengen. Krtiek is ook niet dat City dure aankopen doet. Mij gaat het dat er geduld is. City koopt en seizoen later weer een nieuwe. Geen geduld met aankopen. Stones voor veel geld gekocht en alweer afgeschreven. Voor de rechtsback zelfde. Aangekochte keeper ook na 1 seizoen weer vervangen. Kijk een Real Madrid. Na slecht seizoen gewoon geduld in de spelers. Niet gelijk half elftal vervangen

12 augustus 2020 om 14:06

De laatste twee seizoenen geven ze nog niet zoveel uit hoor. Dit seizoen momenteel alleen 50 miljoen voor Icardi en vorig jaar hadden ze zelfs winst op de transfers. En met dat team dat ze hadden, was dat gewoon vreemd want die konden ook wel wat versterkingen gebruiken. Dus zelfs PSG moet wat opletten met de transfers.

12 augustus 2020 om 14:21

@mrkrillin We weten niet of Stones verkocht gaat worden. Kompany is weg en Otamendi en Garcia gaan zeer waarschijnlijk weg. Ake was sowieso nodig. Koulibaly is nodig als Otamendi en Garcia daadwerkelijk vertrekken.

12 augustus 2020 om 14:32

Etihad, de dure uitgaven zullen mij worst wezen. Daar hebben United, psg, Madrid, Barca, Juve etc ook een handje van hoor. Wat mij dwarszit is dat City voor een oneerlijke concurrentie zorgt en hun uitgaven compleet uit balans zijn. Dat op zich stoort me nog niet eens zó hard. Het is immers nagenoeg onmogelijk om binnen 5 a 10 jaar tijd de top van het voetbal te bestormen zonder dat een eigenaar geld in de club pompt. De ffp is ook enkel in het leven geroepen om de traditionele top te beschermen en clubs als City en PSG en anderen die eenzelfde pad willen bewandelen een halt toe te roepen. Het had ze gewoon gesierd als ze de consequenties aanvaard hadden, even cl uitzaten en dan de jaren erop de traditionele top op hun plaats hadden gezet met een cl trofee. Zo heeft Milan volgens mij ook Europees voetbal uitgezeten wegens eenzelfde vergrijp, of vergis ik mij? Wat mij zo enorm stoort is dat hypocriete geleuter en calimero gedrag. Iedereen weet dat ze schuldig zijn, dan zijn al die uitlatingen zo lachwekkend. Vooral Pep heeft zich meerdere keren flink voor paal gezet mat zijn uitspattingen in de media. Meest hypocriete vent in het voetbal wat mij betreft en ik zal allicht een boel meer sympathie hebben voor City wanneer die vent eindelijk het toneel verlaat. Jammer op zich want hij laat ze wel mooi voetballen doorgaans.

12 augustus 2020 om 14:47

@real8madrid Het had de Uefa gesierd als ze hun aanklachten hadden gebaseerd op bewijs waar de CAS niet omheen had kunnen gaan. Overigens is de FFP in leven geroepen om onverantwoord financieel beleid tegen te gaan. Destijds waren er nog veel clubs met een torenhoge schulden. Dat is de grootste reden geweest om de FFP te introduceren.

12 augustus 2020 om 15:03

Joh Chelsea geeft honderden miljoenen nu uit aan spelers en niemand zegt wat.
United is bereid 120 miljoen te betalen voor Sancho in Corona tijd, niemand zegt wat.
Maar als City 120
Miljoen uitgeeft is het het einde van de wereld.
Stelletje hypocriete mensen zijn de meeste van jullie.
City heeft momenteel hoogste kijkcijfers, speelt het beste voetbal, en genereert bakken vol met geld.
Soms hoef je niet te verkopen om geld te verdienen, maar gewoon goed zijn.

12 augustus 2020 om 15:08

@klaashaas Kijk naar de titel van de artikel. Als je dat combineert met de bias die men tegen City heeft. En wat altijd meespeelt is de manier hoe City aan geld is gekomen. Ze snap de kritiek wel, maar desondanks denk ik wel dat als Real Madrid zoveel geld had uitgegeven dat men er toch nog een ander sentiment aan over had gehouden. En dat beschadigd de discussies elke keer weer als je het over City hebt.

12 augustus 2020 om 16:39

@klaashaasalleen united heeft die 120 miljoen zelf verdiend en genereert samen met Real en Barca de meeste omzet per jaar. Dat zijn aantallen waar City nog niet over durft te dromen. City pakt hun edentifier van hun arabische rekening en maakt wat geld over naar Manchester.

12 augustus 2020 om 17:07

@klaashaas Voor je mensen hypocrieten noemt, bekijk eens de financiën van City . Hun profit/(loss) van het seizoen 2018/2019 before tax is 10 mil. Daarmee staan ze op 11e plaats in PL. Alle top 6 ploegen staan er boven. Als je dat vanaf 2006 bekijkt staan ze gewoon -600£! Toch geven ze meeste uit van alle ploegen. Van waar denk je dat het geld komt? De eigenaar hebben al £1.3miljard geïnvesteerd. Ze hebben zich letterlijk ingekocht en maken nu voetbal kapot met 3 volwaardige teams bijeen te kopen.

13 augustus 2020 om 00:25

@gloryunited Daar is dus sinds de CAS uitspraak geen hard bewijs voor. Het heeft dan ook geen zin om met dat soort verhaaltjes te blijven scoren. Dat je wat tegen City hebt is duidelijk.

13 augustus 2020 om 09:22

Over Chelsea geef ik je gelijk, die zijn net zo erg. Sterker nog, geen 1 club heeft meer geld uitgegeven dan Chelsea de afgelopen 20 jaar. United verdient zijn eigen centen dus hoe kan je daar kritiek op hebben? En als jij denkt dat de 2 miljard die City heeft uitgegeven aan transfers, zelf verdiend heeft dan moet je nog maar eens even naar de cijfers gaan kijken.

13 augustus 2020 om 09:24

Haha dus omdat er geen hard bewijs voor is, is het niet waar? Iedereen weet dat want waar haalt City anders al die centen vandaan? Toen ze nog een clubje van niks waren, hebben ze dat toen allemaal opgepot? Een City fan kan je sowieso moeilijk serieus nemen want 95% van die fanbase, is pas fan geworden nadat ze oliedollars zagen..

13 augustus 2020 om 10:05

@silvacityjij wilt dus beweren dan manchester city die 2 miljard die ze uitgegeven hebben sinds de overname in 2008 volledig uit eigen zak hebben betaald? Hoe moest een nietzeggende BPL middenmotor in godsnaam zo'n bedrag bij elkaar sparen? Er zit gewoon dik oliegeld in. En natuurlijk heb ik wat tegen City, en ook tegen Psg. Clubs die etterlijke miljoenen van eigenaren uitgeven is toch niet eerlijk naar clubs die er wel zelf voor gewerkt hebben en status hebben opgebouwd door de loop der jaren? Ordinaire sjeikclubs mogen wat mij betreft allemaal opgedoekt worden

13 augustus 2020 om 17:35

Ik heb nergens beweerd dat de sheik in de eerste jaren de club vol heeft gepompt met geld. De sponsordeal met Etihad Airways zal ongetwijfeld via de netwerken van de eigenaar tot stand zijn gekomen. Maar goed! Nu hebben we de FFP die alle financieen doorspit. De CAS heeft geen bewijs gevonden. Het heeft dan ook geen zin om ordinair van alles te roepen als je daar geen bewijs voor hebt. Kan ik niks mee in de discussie.

12 augustus 2020 om 13:54

@mrkrillin tja, blijkbaar denken ze waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. de strategie van Guardiola en City is hetzelfde als die van Psg. zorg dat je veel meer geld uitgeeft als je directe concurrentie en je pakt de titel. ik ben er ook geen voorstander van maar ja City wil horen bij de Europese top en Guardiola wil zijn status als topcoach graag behouden en daar is blijkbaar extreem veel geld uitgeven voor nodig

12 augustus 2020 om 14:11

@japie volgens mij heeft PSG - ondanks mega bedragen voor Mbappe en Neymar - niet zoveel uitgegeven als City over zelfde periode.

12 augustus 2020 om 14:36

@mrkrillin dat klopt inderdaad. City heeft veruit de duurste selectie ter wereld

12 augustus 2020 om 15:19

@japie In de eerste 3 seizoen was City vooral aan het investeren in een beter elftal. City is momenteel vooral bezig om vertrekkende spelers (ouderdom of verlengen niet) te vervangen. Denk aan Rodri (fernandinho), Sane (torres), Danilo (cancelo), Otamendi (ake), Garcia (koulibaly), Danilo (cancelo). Dan kun je 2 dingen doen. Je kan proberen ergens goedkoop een speler los te weken of je geeft geld uit aan een speler die op je wishlist staat. Dat laatste doet City. Dat is een keuze in je beleid. Het is waarschijnlijk de makkelijkste weg om niet te veel kwaliteit in te leveren.

12 augustus 2020 om 14:28

Als deze transfer doorgaat voor 63 miljoen. Dan heeft City sinds Guardiola 920 miljoen uitgegeven en een transferbalans van 625 miljoen negatief. Waaronder meer dan 500 miljoen in verdedigende spelers.

12 augustus 2020 om 14:39

@gloryunited en dan te bedenken dat hij naast die 920 miljoen die hij heeft uitgegeven al geweldige spelers onder zijn hoede kreeg bij City met o.a. Aguero, David Silva en De Bruyne. en dan kom je gewoon 3 jaar op rij niet eens de kwartfinale van de CL door en eindig je dit jaar op 18 punten afstand van Liverpool. en dan wordt Guardiola de beste coach ter wereld genoemd. het is echt te belachelijk voor woorden imo

12 augustus 2020 om 14:54

@Japie_Krekel vergeet Sterling niet! 4 onbetwiste basisspelers. Fernandinho mag je ook wel bij rekenen. Dus 5 basisspelers aangevuld met wissel Ottamandi en jeugdspeler Foden. Als ze wat meer oog hadden voor jeugd, was een Sancho misschien gebleven. Dus bijna miljard om overige posities te versterken waardoor nu bijna iedere wisselspeler miljoenen gekost heeft. Bizar gewoon

12 augustus 2020 om 15:06

Maar in 2 seizoenen 200 punten halen in PL, daar hoor ik je niks zeggen.
Speelt met elke club by far het beste voetbal. Maar kijk jij lekker naar ploegen als Getafe.

12 augustus 2020 om 15:13

@klaashaas dat mag ook wel als je veel meer geld hebt uitgegeven als je directe concurrentie. PSG doet hetzelfde en eindigt ook met een straatlengte voorsprong altijd en die spelen ook leuk voetbal. maakt dat dan Tuchel meteen de beste coach ter wereld? imo niet. je bent dat namelijk ook aan je stand verplicht als je veel meer geld uitgeeft als je directe concurrentie. hoe kan je nou Getafe met City gaan vergelijken? als Getafe net als City nu veruit de duurste selectie ter wereld had staan van 1,5 miljard, hadden ze ook wel aanvallend dominant voetbal gespeeld en waarschijnlijk La Liga gedomineerd. die club moet het echter doen met bescheiden middelen en dus roeien met de riemen die ze hebben

12 augustus 2020 om 15:35

Ben het helemaal met je eens Broeder Japie

12 augustus 2020 om 14:47

Wat een gemekker weer over de aankopen van Manchester City, kijk eens om je heen, de hele top van de voetbalwereld geeft miljoenen uit. En of dat nu 100 of 200 miljoen is, het is allemaal om het even. Chelsea trekt net bakken met geld uit voor 3 spelers, Juventus achter elkaar Ronaldo, Cancelo, Costa en Bonucci voor 230 miljoen, de Ligt, Kulusevski en Danilo voor 160 miljoen, zullen we het nog niet hebben over PSG die in de Franse competitie met een budget speelt waar je u van zegt en 1 speler (neymar) haalt voor 180 miljoen. En spelen die clubs allemaal fantastisch? Halen die wel de prijzen op? Guardiola laat zijn ploegen fantastisch spelen en dat ze niet altijd alle prijzen winnen, tja, dat geldt voor de rest net zo goed.

Hoe kan deze club met al dat geld blijven strooien in deze coronatijd. De inkomsten uitgaven van city is zo scheef en nog steeds spreekt de CAS ze vrij, ongelooflijk.

12 augustus 2020 om 13:30

hebben de voorbije 5 jaar 24 procent van hun totale omzet aan netto transferuitgaven gespendeerd. Geen enkele andere club kan zich dat veroorloven, je hebt nog een boel andere kosten natuurlijk. Die hele boekhouding van City stinkt langs alle kanten. Ik snap er niets van

12 augustus 2020 om 13:35

Als je een balans opmaakt van de gekochte en verkochte spelers van de afgelopen 6 jaar komen ze op -740 miljoen uit... nogmaals echt ongelooflijk

12 augustus 2020 om 13:38

Eens! Dit is de waanzin ten top! Gaat echt helemaal nergens meer over.

12 augustus 2020 om 13:42

precies. En dat bedrag zou nog iets anders zijn als je een omzet had van bijna 4 miljard in diezelfde periode zoals United, Madrid of Barca bijvoorbeeld. Echter komt City niet eens in de buurt van hun omzet.

12 augustus 2020 om 13:52

Ze zijn toch vrijgesproken door de CAS, niet door verouderd bewijs maar omdat de beschuldigingen niet gegrond zijn. Ik heb zelfs vernomen dat de emails ook als bewijs zijn opgenomen, maar desondanks is City onschuldig verklaard. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

12 augustus 2020 om 14:01

Ze zijn niet schuldig verklaard omdat City's dure advocaten de bewijs emails (terecht) het raam uit hebben gesmeten. Daar beruste de zaak grotendeels op en zonder die bewijslast kreeg de uefa geen goede zaak bij elkaar. Denk nou toch eventjes na ipv de propaganda van je club te volgen. Zou de netto transferuitgaven van je club op, dan de omzet in dezelfde periode en vorm vervolgens op basis daarvan een ingelichte conclusie. 24 procent van de omzet gaat op aan netto transferkosten beste kerel. Dat is financieel gewoon onmogelijk hoor. Niet voor niets zitten andere topclubs als Bayern, Barca, Juve, United, Madrid, Liverpool, Chelsea etc tussen de 6 en 15 procent. Meer is gewoon niet haalbaar. Het is gewoon onmogelijk dat City met zo'n uitgaven staande blijft zonder cash injecties van de eigenaar. Met een beetje logisch nadenken kom je toch wel tot diezelfde veronderstelling, nee?

12 augustus 2020 om 14:01

Het hangt ervan af. Als je volledig onschuldig bent, is de kans sowieso klein dat de UEFA een dergelijke zaak tegen je aanspant zou ik zo denken. Want je kunt toch niet ontkennen dat het vreemd is dat City zo belachelijk veel kan uitgeven met een relatief lage omzet?

12 augustus 2020 om 14:13

Een onafhankelijk bureau heeft een onderzoek ingezet en ze zijn onschuldig verklaard. Dat jij vind dat iets stinkt, maakt in deze niks uit kerel. Ik doe de boekhouding niet en ben hier ook niet in gespecialiseerd, dus mijn mening is in die zin irrelevant. De feiten zijn en blijven dat Manchester City onschuldig is. Nogmaals, je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Het is niet de zaak van Manchester City om doemdenkers als jou in te lichten.

12 augustus 2020 om 14:24

Ach doe nou niet zo? Er zijn wel vaker schuldige partijen onschuldig verklaard. Niet omdat ze onschuldig zijn maar omdat men niet het juiste bewijs heeft om ze schuldig te verklaren. Zo werkt het rechtssysteem nou eenmaal. Je hoeft hier toch niet gespecialiseerd in te zijn om te kunnen rekenen beste vriend? Of vind je het oprecht normaal dat een club 24 procent van hun omzet aan netto transferuitgaven spendeert? Vind je dat nog steeds normaal als zij daarmee het dubbel percentage hebben van elke andere concurrent en die concurrenten op dit moment al in zwaar weer verkeren wegens de crisis terwijl City gewoon flink kan spenderen? Dan is een externe cash injectie toch een logische conclusie?

12 augustus 2020 om 14:25

@real8madrid Je hebt je echt niet ingelezen in de details rondom de CAS uitspraak. De mails zijn WEL meegenomen door Cas. City heeft zelfs de originele kopieen van de emails overhandigd aan Cas. De conclusie uit het onafhankelijk onderzoek van CAS was dat zij niet genoeg bewijs hebben gevonden om City schuldig te verklaren. Volgens CAS heeft de Uefa te makkelijk conclusies getrokken. City betaald per jaar iets meer dan 50 procent aan salarissen. Dan blijft er van de 600m omzet behoorlijk wat geld over voor andere zaken. Transfers worden niet altijd direct volledig betaald. Daarnaast heb je manieren om boekhoudkundig transfers uit te smeren over meerdere jaren. Zo kan je meer uitgeven in bepaalde jaren dan de begroting zou toelaten als je alles in 1 keer aftikt.

12 augustus 2020 om 14:33

@Silvacity, je kan nu toch niet ontkennen dat het vreemd is dat City zorgenloos zoveel schijnt te kunnen uitgeven? En ik neem aan dat City niet al jaren tegen een omzet van 600 miljoen aanschurkt?

12 augustus 2020 om 14:40

Dat klopt. Alsnog is er een reden dat geen enkele andere club in Europa zulke bedragen aan transfers kan spenderen zelfs als ze een hogere omzet hebben dan City... Zeg nou niet dat ze little finger als boekhouder hebben. Die wrijft misschien 2 euros samen om er een derde mee te maken maar zo werkt het niet hoor. City spendeert er twee en dan zorgt Mansour voor de derde

12 augustus 2020 om 14:45

Wait, what?! Man City betaalt maar iets meer dan 50 miljoen per jaar aan salarissen? Dat kan je echt niemand wijsmaken. De Bruyne, Sterling, Aguero en Guardiola zijn met zijn vieren al goed voor 50 miljoen per jaar.

12 augustus 2020 om 14:48

@romanempire010 Ik was het procent teken vergeten. Haha. Excuses!

12 augustus 2020 om 14:53

@lierse Uiteraard is het opmerkelijk dat City zoveel meer geld uitgeeft als andere clubs dat in theorie ook zouden kunnen doen. Kunnen die clubs dat niet of doen ze het niet? Dat weten we niet. Daarnaast kan het zo zijn dat de eigenaren in de weg zitten of er nog langlopende schulden lopen. De omzet van City pre corona van 2020 wordt geschat op 725m. En ze maken al sinds ongeveer 2015 uit mijn hoofd winst. De jaarcijfers worden, net als bij elke andere club, gecontroleerd en de transfers worden afgerond met dezelfde cijfers. Het lijkt erop dat ze de transfers kunnen bekostigen.

12 augustus 2020 om 15:00

@real8madrid Zoals ik zei tegen Lierse. Uiteraard is het opmerkelijk dat City zoveel meer geld uitgeeft als andere clubs dat in theorie ook zouden kunnen doen. Kunnen die clubs dat niet of doen ze het niet? Dat weten we niet. Daarnaast kan het zo zijn dat de eigenaren in de weg zitten of er nog langlopende schulden lopen. De omzet van City pre corona van 2020 wordt geschat op 725m. En ze maken al sinds ongeveer 2015 uit mijn hoofd winst. De jaarcijfers worden, net als bij elke andere club, gecontroleerd en de transfers worden afgerond met dezelfde cijfers. Het lijkt erop dat ze de transfers kunnen bekostigen.

12 augustus 2020 om 15:27

@ Real8madrid. Net zoals er onschuldige partijen schuldig zijn verklaard. Jij roept A, ik roep B. Onze visie op Manchester City is biased, voor en tegen. Het is geen logische conclusie, maar een aanname. Misschien heb je gelijk, of misschien doen al dir andere clubs hun zaken gewoon minder efficiënt en veranderen ze niet mee met het voetbal en de constructies die gemaakt en opgezet kunnen worden. Anyhow, de kritiek en het gebrek aan sympathie die je hebt over en naar Manchester City zijn je goed recht maar onschuldig is onschuldig.

12 augustus 2020 om 17:16

@silvacity De laatste 3 jaar hebben jullie 20,10 en 10 mil winst gemaakt. Daarmee hebben jullie balans op -600£ kunnen brengen. Jullie hebben nog eens minste winst van de top 6 dus het is niet zo dat anderen geen winst maken. Geen idee van waar je schatting komt maar in de Delloite Money League staan jullie op €610 mil aan omzet. Dat is op plaats 6 en €100 mil minder dan United. Blijkbaar zijn fans even slecht in cijfers als City zelf.

12 augustus 2020 om 18:01

@busby Je hebt het over de transferbalans? Of City meer of minder winst maakt, maakt voor mijn verhaal geen bal uit. Volgens de FFP mag je niet meer uitgeven dan wat er binnenkomt. Dan doen ze. Je hebt het overigens over de begroting van vorig jaar. Ik heb het over de verwachte cijfers van dit jaar. City heeft recentelijk een deal gemaakt waardoor ze meer gaan verdienen uit sponsorcontracten. Momenteel staan ze zoals je zegt nog 6e.

12 augustus 2020 om 13:51

Maken een omzet van 6 miljard in 1 boekjaar bij alleen City zelf. Vergeet de hele City Group erachter niet. Inkomsten zijn zo hoog (1,2 miljoen per uitgezonden wedstrijd, cl inkomsten, PL prijzengeld) dat dit gewoon mogelijk is. Ik zie het probleem dan ook niet helemaal. Als alles echt rood stond dan was er wel ingegrepen lijkt me.

12 augustus 2020 om 14:04

6 miljard.... Hoe kom je daarbij? Manchester City is het paradepaardje van de City group en veruit het meest lucratieve. Daar was de omzet iets boven de 500 miljoen. Denk je echt dat NY, Lommel en Melbourne 5,5 miljard aan omzet draaien? Zelfs al was dat zo dan heeft dat nog geen invloed op City als club. Volgens ffp mag de eigenaar (city group dus) geen geld in de club investeren voorbij een bepaald punt. City moet het doen met hun eigen omzet... Dat rekensommetje klopt dan ook gewoon niet kijkende naar hun omzet.

12 augustus 2020 om 14:05

6 miljard? We zien hier jaarlijks de omzet passeren en dat is bij de 3 grootsten (de laatste jaren steevast barca, real en MU) nu rond de 900 miljoen of zo, mss 1 milard maar zeker geen 6.

12 augustus 2020 om 14:23

Virussen zijn van alle tijden, en dat belet rijke mensen niet om zulke bedragen te betalen. Je snapt de economie precies niet.

12 augustus 2020 om 14:43

Ik denk dat jij economie niet snapt. De rijken ja, die hebben immers hun geld op de rekening staan. bedrijven niet nee, die leven van hun omzet, niet hun spaarboekje. Het corona heeft in heel veel bedrijfstakken een invloed op de omzet, zo ook in het voetbal. Aangezien de meeste bedrijven en clubs van jaar tot jaar leven kunnen ze logischerwijs op dit moment dus minder spenderen aangezien er minder omzet binnenkomt maar de kostenlast grotendeels onverminderd blijft

12 augustus 2020 om 16:15

En toch spenderen ze geld alsof het geen probleem is, nietwaar? Dus jij leeft in de illusie dat een crisis altijd invloed heeft op bedrijven, terwijl in de realiteit er veel voordelen zijn in een crisis. Niet voor iedereen, maar wel voor heel veel bedrijven. Dus doe eerst maar eens zelf onderzoek voor je de wijze wil uithangen, real8madrid.

12 augustus 2020 om 18:39

Ik spreek toch helemaal niet voor elk bedrijf onder de zon? Natuurlijk zijn er voordelen voor bepaalde bedrijven en branches. Alle online services en online marketing zitten flink in de lift om maar iets te noemen. Voor voetbalclubs heeft deze crisis echter louter negatieve gevolgen op zakelijk vlak en daar spreken we over toch? City is inderdaad gewoon aan het spenderen maar is daar wel een uitzondering in, vandaar dat mensen daar vragen bij stellen zoals de beste man waar jij op reageert. Iemand merkt op dat het gek is dat City zo spendeert ondanks de crisis. Jij zegt dat het normaal en logisch is en wanneer je daar op wordt aangesproken maak je de cirkel rond door City dat spendeert als argument te gebruiken. Je kan nogal moeilijk datgene wat in vraag wordt gesteld als argument gebruiken om het vraagstuk jou kant op te tillen he? Ik wil de wijze niet uithangen, ik som gewoon een paar feiten op die haaks staan op jouw ongefundeerde mening. Namelijk dat voetbalclubs net als veel bedrijven in hun omzet geraakt worden door de crisis en dat clubs net als bedrijven van hun omzet leven van jaar tot jaar en niet van hun spaarrekening zoals particulieren. Daardoor heeft zo'n crisis doorgaans invloed op de mogelijkheden van clubs om geld te spenderen, waardoor dit uitgavepatroon van City opzienbarend is en dat jouw vergelijking met 'de rijken' niet correct is. Jij bent degenen die de wijze uithangt door iemand te corrigeren met subjectief geleuter hoor

Haha dit is toch bizar? Hoe kan City dit allemaal eerlijk bekostigen? Ze hebben een negatief transferbalans van €400 miljoen de afgelopen 5 jaar. HOE DAN?

12 augustus 2020 om 13:31

Het antwoord is niet. Helaas is de uefa compleet onbekwaam, anders was City gewoon uitgesloten van Europees voetbal

12 augustus 2020 om 13:35

De meeste bondsreglementen hangen dan ook met haken en ogen aan elkaar. Een goede advocaat maakt er gewoon gehakt van, dat hebben we gezien bij KV Mechelen en Manchester City.

12 augustus 2020 om 16:02

De UEFA heeft in ieder geval een keer z’n best gedaan, alleen jammer dat het bewijs onrechtmatig verkregen is en daarom door de CAS als niet geldig werd beoordeeld. Een beetje hetzelfde als Joran vd Sloot die op camera bekende Natalee Holloway te hebben vermoord, was ook onrechtmatig verkregen en daarom niet geldig.

12 augustus 2020 om 13:34

@Keizer: inderdaad! En het zou de UEFA sieren dat ze eens toelichten hoe dit mogelijk is volgens de FFP regels...

12 augustus 2020 om 14:56

De UEFA heeft de FFP regels versoepeld voor dit jaar. Denk dat grote clubs daar dankbaar gebruik van zullen maken.

12 augustus 2020 om 13:40

@keizer meest bijzondere is, dat voor komst van Pep City al spelers had als Aguero, Sterling, de Bruyne, Fernandinho en nog paar. Foden uit de jeugd. En dan nog bijna miljard uitgeven om rest van de posities te versterken. Het is schaamteloos. Ipv aan de slag met spelers die hij koopt, ruilt hij ze zo om alsof het oude sokken zijn.

12 augustus 2020 om 13:55

Je noemt nieteens één elftal op, en je hebt ook nog een bank nodig die waarde toevoegd met het aantal wedstrijden dat Manchester City speelt in één seizoen. De namen die je noemt zijn exact het probleem, er was te weinig kwaliteit. Je kan wel de nodige kritiek hebben en uiten op een aantal complete misaankopen, dat had Manchester City beter moeten doen (Bony, Nolito, Danilo, Bravo, Mangala (niet Guardiola) en Stones.

12 augustus 2020 om 14:14

@Etihad Silva en Otamandi ook. Laatste is wissel. Dus half elftal was er al. Dus bijna miljard voor overige plekken. Je doet alsof City enige club is die veel westrijden speelt

12 augustus 2020 om 14:17

Je hebt volledig gelijk hoor maar het uitgave patroon is wel extreem. In 2017 won Madrid de cl en La Liga met een selectie van 25 spelers die samen 581 miljoen hebben gekost. 23,4 miljoen gemiddeld per speler. Natuurlijk zaten er jeugdspelers bij en enkele koopjes van rond de 5 miljoen zoals Casemiro en Marcelo maar ook topaankopen zoals Ronaldo, Bale en James die samen al garant staan voor de helft van die totale som. Dat was overigens het duurste team ooit om de cl te winnen als ik het goed heb. Pep heeft in zijn periode bij City alleen al meer uitgegeven en bijna evenveel aan defensie alleen. En zoals Krillin zegt heeft hij geen team vol koekenbakkers en vakkenvullers geerfd natuurlijk. De belangrijkste spelers van het elftal zijn en waren onder zijn bewind Silva, Aguero, Fernandinho, De Bruyne en voorheen Kompany. Allen waren al aanwezig voor zijn komst. Dan kan je de kritiek op het transferbeleid van Pep en zijn prestaties toch niet ongegrond noemen? Overigens heb ik absoluut geen probleem met geld spenderen op de transfermarkt hoor. Tegenwoordig kan je haast niet anders meer wil je succesvol zijn en daarnaast is er in de laatste 50 jaar altijd al flink gekocht en verkocht, het enige dat veranderd is zijn de sommen. Met City heb ik overigens wel een beetje een probleem (zoals je waarschijnlijk al gemerkt had) omdat dit zaakje niet deugd en ze er helaas mee wegkomen.

12 augustus 2020 om 14:31

@real8madrid Je vergeet te benoemen dat er de afgelopen jaren een flinke inflatie heeft opgetreden. Real Madrid heeft deze zomer ook lekker geinvesteerd. Er de komende jaren gaan er ook nog flinke transfers komen verwacht ik. Hadden ze het 2017 winnende elftal nu moeten komen waren ze veel meer kwijt geweest. Ronaldo, Marcelo, Modric, Kroos, Ramos, Varane en dat soort gasten speelden er al een tijdje voordat de transfer nog meer explodeerden. Real heeft ook een prima nette deals afgerond en enkele jeugdspelers erbij zitten die weinig hebben gekost.

12 augustus 2020 om 14:35

Ja en ten gevolge daarvan is er nu weinig financiële ruimte bij Real (die daarnaast een veel hogere omzet hebben dan City). City geeft gewoon heel veel uit met een relatief lage omzet en geen al te grote uitgaande transfers en dat al jaren aan een stuk.

12 augustus 2020 om 14:35

@mrkrillin Toen Pep kwam was City de oudste club van Europa. Clichy, Kolarov, Sagna, Zabaleta, Toure, Demichelis, Navas gingen weg. Nasri, Hart, Mangala, Bony vertrokken omdat ze tekort kwamen (waarvan sommigen echt tekort kwamen). Het is logisch dat er geinvesteerd zou worden. De enige reden waarom City nu nog blijft investeren is om vertrekkende spelers te vervangen. Dat hoor ik natuurlijk niet van je. Maar goed. Je had efficient koopjes scoren of meteen de #1 op je wishlist aantrekken. Dat laatste doet City. Die halen de eerste speler op hun lijstje en betalen regelmatig te veel voor wat een speler echt waard is. Dat is een manier. Ik kan goed begrijpen dat je meer sympathie voor andere clubs hebt als je dat niet aanstaat. Maar ze verkopen geen spelers elk jaar omdat ze weer een ander willen. Dat is je eigen fantasie.

12 augustus 2020 om 15:23

@lierse Waarop baseer je dat Real weinig financiele ruimte heeft? Volgens mij heeft Real recentelijk nog een enorme winst gemaakt.

12 augustus 2020 om 16:32

@silvacity toch heeft de huidige selectie van Liverpool ongeveer net zoveel gekost als die selectie van Real en die zijn toch ook wel aardig succesvol te noemen

12 augustus 2020 om 18:23

@Japie Liverpool heeft echt zeer effectief ingekocht en zijn niet voor dure bankzitters gegaan. Nadeel: je moet geluk hebben met je blessures. Real heeft haar sterrenteam alweer een tijdje geleden gekocht he. Ondertussen zijn de transferprijzen flink gestegen. Ronaldo, Benzema, Kroos, Ramos, Modric, Varane, Marcelo zouden in deze tijd veel meer hebben gekost.

12 augustus 2020 om 18:43

Silva, Madrid maakt ook gewoon winst maar er is weinig financiele ruimte vanwege het stadion. Er zitten al een boel uitgaven (samen opgeteld ruim 300 miljoen euro) vast de komende jaren om het zo te zeggen. Ze moeten zien dat al die afbetalingen juist en volledig kunnen afgelost worden en dus is er geen ruimte om nog aan iets anders te spenderen op dit moment.

12 augustus 2020 om 18:53

@real8Madrid Ik wil het best van je geloven dat Real met het stadion in hun maag zit. Heb je ook bronnen die hier meer informatie over geven?

12 augustus 2020 om 19:15

Ik kan me geen artikel herinneren die de twee direct aan elkaar linkt nu met de crisis. Er staan wel zat artikels online op Spaanse sites over Mbappe en dat Madrid niet in staat is deze zomer Mbappe te kopen wegens de kosten omtrent het stadion. Deze artikels dateren al van voor het virus. Dit is gewoon een conclusie van mezelf door 1 plus 1 te doen. Als het stadion hen ervan weerhoudt een bod van 160-200 miljoen te doen op een speler dan zal het ook invloed hebben op kleinere transfers nu ze bijna 200 miljoen aan omzet hebben misgelopen vanwege de lockdown lijkt me

12 augustus 2020 om 22:56

@silvacity dat is zeker waar. ik heb ook niet perse iets tegen veel geld uitgeven maar ik vind wel dat City zeker op Europees vlak meer moet laten zien. ze spelen leuk voetbal maar je moet nu wel een keer de halve finale of finale gaan halen

13 augustus 2020 om 00:27

@real8madrid Zonder betrouwbare bron kunnen we er weinig van zeggen. Wellicht is het inderdaad zo. Thanks voor je reactie nog!

13 augustus 2020 om 00:29

@japie Dat ben ik zeker met je eens. Ik denk dat ze daar ook goed genoeg voor zijn. Wat ik al zei, als je 2x wordt uitgeschakeld door een team uit dezelfde competitie waar je flink boven ben geëindigd... Dan laat jet het in de CL ook niet zien. Los van dat het een knock-out toernooi is natuurlijk.

12 augustus 2020 om 14:55

En nog steeds winst maken. Ik zou zeggen: stuur een email naar City. Wellicht kunnen ze je uitnodigen om te laten zien hoe transfers boekhoudkundig worden gemaakt.

Blijft het nogal veel geld en een lang contract vinden voor iemand van 29. Voor hetzelfde geldt komt over 2 jaar de sleet erop en zit je nog met een megacontract van 3 jaar.

12 augustus 2020 om 13:32

Dat lijkt me best mogelijk dus ik die zin wel een risico van City om nog 70 miljoen te betalen voor een 29 jarige. Vraag me ook af of hij wel in het spel van Guardiola past. Koulibaly is nu niet meteen een meevoetballende verdediger... daarnaast blijf ik toch opkijken van welke bedragen City kan blijven uitgeven. Met deze erbij gaan ze weer vlotjes boven de 100 miljoen.

12 augustus 2020 om 13:48

Vind het echt een redelijk matige voetballer. Goede verdediger hoor. Maar misschien heeft City juist wel behoefte aan een echte verdediger

Ongelofelijk, volgens mij las ik vorig jaar zomer dat hij alleen al aan z'n verdediging (incl. keepers) een kwart miljard had uitgegeven in z'n City jaartjes.

12 augustus 2020 om 13:35

Ik moet mezelf corrigeren: het is nog meer: Laporte, Cancelo, Mendy, Stones, Walker en Ederson waren al 335 miljoen gezamenlijk. Dan hebben ze nog minder aansprekende aankopen als Claudio Bravo, Zack Steffen, Danilo (geruild met Cancelo + geld), Angelino, Pedro Porro, Yan Couto en Rulli die ook nog keurig 90 miljoen kosten gezamenlijk. Dan reken ik talentjes als Sandler en Zinchenko nog niet eens mee.

12 augustus 2020 om 13:38

@baron het is ook schandalig! Als Pep zo goed is, waarom gaat hij niet aan de slag met Stones. Maak die man beter. Zo is het wel makkelijk om ieder jaar blik grote spelers open te trekken

12 augustus 2020 om 14:37

@mrkrillin We weten niet of Stones uit de club wordt geschopt he. Als hij vertrekt dan ben ik het met je eens dat hij een dure miskoop is geweest. Waarschijnlijk vertrekken Otamendi en Garcia. Dan zijn Ake en Koulibaly voor City de vervangers.

Ik vind het heel veel geld voor deze speler van 29 jaar. Het is zeker een goede verdediger om nou te zeggen dat het altijd goed staat bij Napoli achterin gaat ook te ver. Hij zal zeker wel in de basis komen maar denk dat die moeite zal hebben met het voetballende gedeelte wat Pep van hem zal verwachten. Wel een fijne verdediger om te hebben in de wedstrijden met veel ruimte in de rug.

Ik vind Koulibaly enigszins een vreemde speler. Ik hoor altijd wat voor een ongelofelijk beest hij is etc, maar elke keer als ik hem zie spelen valt het mij tegen. Echt letterlijk elke keer. Ik volg het Italiaanse voetbal niet op de voet, ik zie wel bijna alles in Europa. Hij is mij echt nog nooit extreem positief opgevallen. Ah well, ik laat me graag verrassen.

12 augustus 2020 om 14:09

Vind ik dus ook, echt een matige speler als je het mij vraagt. Maar het is zo’n beetje cult geworden. Zoals bij Van Dijk, iedereen moet hem goed vinden en spreekt dat ook uit.

Ben ik de enige die het niet veel uitmaakt dat City met geld strooit? Als de eigenaar het heeft lekker belangrijk dan. Die fair play regels mogen ze van mij ook afschaffen.

Dit is gewoon verder Uefa en voetbal uitlachen. Ze bouwen daar gewoon een competitief C-team en weten nu helemaal zeker dat niemand hen iets kan maken. Uit de gelekte mails bleek al hoe hard ze Uefa belachelijk maken. Stel je voor wat voor feestje ze nu gaan geven. Voor Koulibaly zelf is het natuurlijk wel tijd voor een volgende stap, alleen moet ik nog zien of hij al die hype wel waard is. Zowel op de Africa Cup als voorbij seizoen was hij alles behalve overtuigend.

Is die koulibaly nou echt wel zo goed? Heeft echt wel fysieke kwaliteiten, maar aan de bal is en blijft het toch gwn een redelijk beperkte speler, of zie ik dat verkeerd? Waarom nou naast aké nou nog een centrale halen en niet vertrouwen houden in een van de jonge spelers die er momenteel zijn?

12 augustus 2020 om 14:02

Stones en Otamendi zijn niet goed genoeg. Fernandinho is geen cv en wordt al oud. Garcia gaat weg. Dan zit je met alleen Laporte en Ake magertjes. Als je het geld hebt, is het zeker het investeren waard om 3 topverdedigers te hebben. Daarnaast is Ake heel goed, maar nog niet in het Laporte & Koulibaly. Dat kan hij zeker worden, die zal dit seizoen genoeg gaan spelen hoor.

12 augustus 2020 om 14:04

Zowel Aké als Laporte zijn linksbenig en Pep kennende stelt hun liever niet samen op in het centrum. Daarnaast vertrekt Garcia waarschijnlijk naar Barca en denk dat Otamendi en/of Stones ook vertrekken.

12 augustus 2020 om 14:38

Volgens de analyses van analisten is hij juist sterk aan de bal en weet hij het spel goed te verleggen. Ik weet niet of het relatief trage tempo van de Serie A hierbij een rol speelt. Maar blijkbaar heeft hij de kwaliteiten om onder druk te kunnen voetballen en het spel te verleggen.

12 augustus 2020 om 16:08

Je hebt gelijk. Echter is dat wel meestal met een bal van 30 meter of langer. dat is van achteruit bij Pep zo’n beetje heiligschennis. De laatste jaren is hij daarin gematigd maar alsnog.

12 augustus 2020 om 15:45

Laat me raden, dit baseer je allemaal op de wedstrijd tegen Barcelona?

Ik juich het toe, Koulibaly en Laporte en je hebt op papier een wereld verdediging. Dan zijn alle fans blij en is het des te mooier als ze weer door de mand vallen. Stukje leedvermaak verwacht ik :D

12 augustus 2020 om 14:19

alsof je na een miljard aan investeringen nog niet flink door de mand valt. Geeft City deze zomer weer 200 miljoen uit en bakken ze er weer niets van in de cl volgend jaar dan hoor je weer hetzelfde riedeltje van de voorbije 3 jaar hoor. Niets dat verandert volgens mij

Heeft Man. City deze speler niet zien stuntelen tegen Barcelona? Veel geschreeuw, maar weinig wol. Echter, als je geld als water hebt te besteden, kun je wel een beetje gokken...

12 augustus 2020 om 16:17

Dat is een beetje kort door de bocht. Welke club support jij? Ik beloof dat ik een link met oliedollars kan vinden voor je. de economie draait op olie

Sinds de eigenaar City overgenomen heeft , is er bijna 2 miljard uitgegeven in 13 jaar. Pep heeft in 5 jaar bijna de helft hiervan mogen uitgeven. Echt ongekend. Voor Pep is het gewoon reallife fifa.

Uitstekende aankoop van city. Precies wat ze nodig hadden. Een monster van een verdediger, en ook nog eentje die prima kan voetballen.

Al 29 jaar.. Waar zijn ze mee bezig man,deze speler kan max nog 3 jaar top spelen. Kijk naar jongere verdigers.

Een achterhoede met Mendy, Laporte, Koulibaly en Walker is fysiek ijzersterk, maar voetballend toch wel minder. Zie daarom Aké genoeg kansen krijgen aangezien hij voetballend veruit de beste verdediger zou zijn.

12 augustus 2020 om 22:51

Laporte is voetballend minimaal zo goed.

13 augustus 2020 om 00:30

Laporte kon en Koulibaly zou volgens de analisten goed moeten zijn aan de bal. Overigens vind ik Walker en Mendy prima meedoen. Walker is geen Dani Alves, maar zoals je zegt verdedigend wel goed. Hij schuift in op het middenveld, waardoor De Bruyne hoger kan spelen. Dat is ook wel wat waard.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren