Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax wil aankoop van 27 miljoen halen en meldt zich in Londen’

Laatste update:

Ajax wil Ryan Sessegnon op huurbasis overnemen van Tottenham Hotspur, zo claimt The Telegraph vrijdag. De linkermiddenvelder, die ook als linksback en aanvallende vleugelspeler kan fungeren, maakte vorig jaar de overstap van Fulham naar Tottenham Hotspur, dat 27 miljoen euro betaalde. Ajax heeft geïnformeerd naar Sessegnon, die ook weer op de radar zou staan bij Fulham.

De twintigjarige Sessegnon geldt als een van de grotere talenten uit Engeland, maar kwam afgelopen seizoen weinig aan spelen toe bij Tottenham. Vooralsnog staat de teller van de Engelsman op twaalf duels, een doelpunt en een assist. Volgens the Telegraph is Ajax niet de enige club met interesse in de jongeling. Eerder werd Fulham al gelinkt aan een huurdeal inzake Sessegnon.

Ajacieden trainen in voorbereiding op nieuw seizoen

Manager José Mourinho heeft intern nog niet duidelijk gemaakt wat zijn plannen met de jeugdinternational zijn. Sessegnon zou bij Ajax op diverse posities aan de linkerflank uit de voeten kunnen. Mogelijk zien de Amsterdammers in de linkspoot een back-up of zelfs vervanger van Nicolás Tagliafico, die mogelijk nog uit de Johan Cruijff ArenA verkast. Trainer Erik ten Hag gaf eerder al aan dat de linksbackpositie bij Ajax nog niet optimaal voorzien was.

"We hebben natuurlijk een paar opties daar, bijvoorbeeld Lisandro Martinez en Sergiño Dest", vertelde Ten Hag. "En ik heb nog wel één of twee dingen in gedachten die ik daar ga uitproberen. Maar ondertussen zullen we om ons heen kijken. Alleen is het niet zo eenvoudig om in de kwaliteit die wij zoeken een speler te vinden. Dan kun je misschien nog wel een speler vinden die die kwaliteit brengt, maar het is ook lastig voor een nieuwe speler om met Nico (Tagliafico, red.) de concurrentie aan te gaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat dat dan wel met optie tot koop gedaan wordt. Overigens wel een enorm goede speler die ik graag zie komen. Zou een topper zijn om Tagliafico te vervangen

7 augustus 2020 om 11:20

Lijkt me weer een onzinbericht. De meeste goede spelers uit Engeland maken meestal transfers binnen Engeland. En gaan zeker geen overstap maken naar de eredivisie. En aan huren moet Ajax natuurlijk niet gaan beginnen.

7 augustus 2020 om 11:26

Misschien ziet Tottenham Tagliafico wel zitten, dan mogen ze 15 miljoen + Sessegnon deze kant wel op sturen van mij. Heeft het lastig maar zit genoeg talent in, goed salaris en champions league spelen lijkt me best een goede drijfveer voor hem om naar NL te komen

7 augustus 2020 om 11:36

Tottenham gaat natuurlijk nooit de speler plus 15 voor Tagliafico geven he, dat snap jij denk ik ook wel

7 augustus 2020 om 11:47

Huur bedoeld hij denk ik. Misschien zou dat kunnen als tussenoplossing. Je huurt hem voor een jaar terwijl je ondertussen naar de nieuwe tagliafico zoekt

7 augustus 2020 om 12:01

@afcastijnn, de transferwaarde van Sessesgnon ligt op 25 miljoen. Die van Tagliafico op 28 miljoen, waarvan bekend is dat hij voor 25 miljoen mag vertrekken. Totaal niet realistisch dus wat jij benoemt, gaat niet gebeuren.

7 augustus 2020 om 12:01

Dan zou Ajax dus 10 miljoen voor huur betalen?? Lijkt me niet. Maar ook Sessegon + 15 miljoen voor Nico is een beetje teveel van het goede. Nic gaat weg dat is helaas wel duidelijk, wellicht met gesloten beurzen ruilen, Sessegngon voor Nico met een 5 jarig contract voor Sessegnon.

7 augustus 2020 om 12:12

bedoel je niet Tagliafico en 15 miljoen voor Sessegnon?

7 augustus 2020 om 12:13

@dannywat moet Sessegnon nou weer in Nederland doen? Hij staat bekend als Brits talent en speelt bij Spurs. Als hij een stap omlaag wilt doen kan hij prima in de BPL blijven door naar een club als Everton te gaan of Wolves..

7 augustus 2020 om 12:19

@ Diegelbereds // je vergeet 1 dingetje in je berekening: Sessegnon is Engels. Dus die 25 mil kan bij een binnenlandse transfer makkelijk 35 - 40 miljoen worden, puur door zijn homegrown status.

7 augustus 2020 om 12:57

Uh nee die gast is een totale flop gebleken voor Tottenham. Van de 60 wedstrijden 5 uurtjes gevoetbald. Daarbij vergeleken was Klaassen een gigantisch succes in Engeland. Dan krijg je er niet veel meer voor natuurljk. Tagliafico is een topper, ook in alle CL wedstrijden.

7 augustus 2020 om 13:00

Nee zelfs vergeleken met dat was Klaassen nog steeds geen succes

7 augustus 2020 om 13:14

@AmazingNinja, kan je nagaan. Dan is de suggestie van stijnn al helemaal belachelijk

7 augustus 2020 om 13:16

Ik zeg niet dat het gbeurt Gloryunited. Hij zal zich bij Ajax in de kijker kunnen spelen in de CL? Het is onwaarschijnlijk dat hij echt komt maar mijn punt was meer dat als hij mocht komen, hij dan gewoon voor 5 jaar moet worden vastgelegd (als die mogelijkheid zich voordoet) Ik lees hierboven dingen als Speler + 15 miljoen voor Nico. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Het ligt eraan wat een voetballer wil, middemoot BPL of CL met Ajax...

7 augustus 2020 om 14:16

Grapjas. Nico is een gevestigde speler die staat voor klasse en cl niveau. Sessesgnon is een talent. Leuk talent. Maar heeft nog niets bewezen. Dus zéker niet evenveel waard als nico.

7 augustus 2020 om 15:36

@wramerdammilot Mee eens want Sessegnon is echt een serieus goede speler. Die gaat normaal gesproken bij een andere PL club aan de slag. Maar ik hoop op een stunt van Overmars. want Mocht Nico vertrekken dan kun je daar echt niet met Martinez aankomen en Dest is op rechts een klasse beter. Waarom zou je die onder zn niveau laten voetballen. dat zou pas echt wanbeleid zijn.

7 augustus 2020 om 15:37

@afcastijnn Eigenlijk wel een goed idee. Nico naar Spurs en Sessegnon naar Ajax. Zou een goede vervanger zijn.

7 augustus 2020 om 15:55

@Iseldiroed, transfermarkt.nl is een vrij betrouwbare bron. De waarde van Tagliafico wordt geschat op 28 miljoen, die van Sessegnon op 25 miljoen. Wie is nou de grapjas? Met alleen jouw onderbuikgevoel red je het niet, is geen objectieve graadmeter.

7 augustus 2020 om 16:04

Komt omdat Sessegnon home grown speler is hè. Voor Engelse spelers betalen ze grote bedragen binnen Engeland.

7 augustus 2020 om 11:22

Er is toch wel een reden dat hij bij Fulham nooit op de back stond en dat zal niet zijn omdat ze zo een goede defensie hadden.

7 augustus 2020 om 11:23

Hij is daar toch juist als linksback begonnen bij Fulham? Later kwamen ze achter z’n aanvallende kwaliteiten en werd hij ook als linksbuiten gebruikt, toch?

7 augustus 2020 om 11:25

Hij stond inderdaad bekend als linksachter, maar uiteindelijk heeft hij in dat PL jaar praktisch alles op de linksbuiten gespeeld als ik het goed heb. En hij had echt geen al te beste statistieken als ik het me goed herinner.

7 augustus 2020 om 13:19

Hij heeft nu totaal 133 wedstrijden gespeeld, waarvan 51 als linksback. Totaal 101 keer als back of linkshalf. Nu kan ajax prima spelen met zo iemand op linksback. Dat wil je denk ik als ajax zijnde zelfs hebben. Een back die aanvallend net zo sterk is. Statistieken vind ik wat zwaar hier wel. Bij tottenham speelde hij bijna niet dit jaar en bij Fulham in de PL was het in zijn geheel een kansloos verhaal. Daar waren 2 goals en 6 assist nog prima voor iemand van 18. In de championship 2017/2018 speelde hij 46 wedstrijden, 15 goals en 6 assist. En hij was toen 17 jaar.zijn overgang naar spurs was jammer dat het totaal niet liep toen hij terug kwam van blessure en dat daarna een trainer kwam die zo'n jongen liever niet gebruikt. Normaal speelt Son op zijn plek en als verdediger wil mourinho een beuker en niet een te aanvallende speler zoals hij.

7 augustus 2020 om 13:30

Hij is zeker een groot talent. Maar het zegt toch wel iets dat hij vaker als aanvaller gebruikt werd terwijl zijn statistieken echt niet denderend waren. Ik heb hem niet genoeg zien spelen op de back, maar ik zou nu niet meteen verwachten dat hij daar echt geweldig is (in defensief opzicht vooral).

7 augustus 2020 om 17:01

Die jongen is net 20 en staat een jaar stil bij spurs. Linksback of linkshalf, dat maakt voor ajax in nederland niet zo gek veel uit. Vind Dest ook verdedigend matig, maar die past ook prima bij ajax. Een speler als tagliafico, die zowel verdedigend als aanvallend sterk is, die zie je niet zoveel. Zo’n sessegnon zou in 80% van de wedstrijden linksback kunnen spelen en in die andere 20% zet je martinez neer. Ik vind het alleen wat zwaar om hem op statistieken te pakken toen hij 17/18 was of op een seizoen van fulham in de PL waar ze niets te zoeken hadden. Bij ajax kan zo’n jongen gewoon van grote waarde zijn denk ik. Onder mourinho gaat die sowieso niet spelen. Dus huur hem met een optie tot koop of een percentage verkoop als vergoeding. Betalen voor huur zonder opties zou ik pertinent niet doen, ongewcht de speler.

7 augustus 2020 om 11:35

Inderdaad, zo'n Milik constructie zou geniaal zijn. Ben geen voorstander van huren.

7 augustus 2020 om 12:28

alleen was de prijs van Milik 2.5 miljoen en zal die van Sessegnon boven de 25 miljoen liggen. Daar is weinig marge meer te halen voor Ajax.

7 augustus 2020 om 13:53

Ik snap wat je zegt Glory. Voor Milik betaalde Ajax uiteindelijk 2,8miljoen, maar dat kwam doordat ze dat dus via die huurconstructie hadden afgedwongen. Hij was bij aankoop namelijk meer dan 2x zoveel waard. Sessegnon is inderdaad 25miljoen waard, maar als Spurs hem net zo graag willen als Bayern Leverkussen Milik destijds wilden, dan valt er via een dergelijke huurconstructie eventueel iets af te dwingen met een gelimiteerde optie tot koop. Stel dat Sessegnon dan voor een 15miljoen komt, dan klinkt alweer heel anders. Misschien is het in dit geval een onmogelijke constructie hoor, maar zo bedoelde ik het wel. Anders hoeft Ajax wat mij betreft niet te huren.

7 augustus 2020 om 14:01

Reken maar niet op die 15 miljoen. Alleen al het feit dat hij homegrown is zal in Engeland 10 tot 15 miljoen waard zijn.

Kan je er zeker goed bij hebben. Maar Ajax hoeft nu toch niet meer te huren.

7 augustus 2020 om 12:33

Echt geen bijzondere speler, weer een Engelse speler die op jonge leeftijd wel wat kan hoor, maar hij is niet speciaal. Beetje zelfde gevoel met Bellingham maar ze kunnen groeien, hij is niet beter dan Salah-Eddine / Castillio als je het mij vraagt dus begrijp er heel weinig van.

7 augustus 2020 om 15:41

Een jongen die nog amper bij jong ajax speelt is al beter dan Sessegnon? Cmom man

7 augustus 2020 om 15:13

@Het Zuiden in principe niet, maar kan als een jeugdspeler waar veel vertrouwen in is nog niet klaar is. Bijv Salah-Deen is net te onervaren. Mogelijk heeft hij dit seizoen veel wedstrijden nodig bij Jong Ajax en paar bekerwedstrijden nodig om daarna klaar te zijn. Dan zou een seizoen huren om jaar te overbruggen verdedigbaar zijn

Goede speler maar om nou iemand te huren zie ik meer als korte termijn oplossing

7 augustus 2020 om 11:22

2 jaar zo’n topper huren zou nog wel kunnen, de meeste grote spelers zijn toch al na 2 jaar weer weg bij ons. Het beste zou nog zijn met optie tot koop, ook al is het duur, mocht hij de sterren van de hemel spelen heb je dat er wel voor over. Ik zie hem wel graag komen.

7 augustus 2020 om 11:23

Ajax heeft geen goede vervanger voor Nico klaarstaan. Als er dan niet direct een haalbare optie voorhanden is, en potentiële linksbacks uit de jeugd (Familia Castillo, of is die weer naar Chelsea?/ Salah Eddine ) nog niet direct klaar staan, lijkt mij zo’n huur best een goede optie ! Al heeft kopen natuurlijk altijd de voorkeur. Maar soms moet je ook gewoon iets op korte termijn oplossen toch.

7 augustus 2020 om 11:27

Castillo is terug naar Chelsea, optie tot koop is niet gelicht.

7 augustus 2020 om 11:35

Castillo is al tijdje bekend dat die terugging en edinne is geblesseerd geraakt vandeweek in oefenduel met jong ajax. Ken je feiten voordat je dingen roept

7 augustus 2020 om 11:44

Hij vraagt of Castillo al terug is en het is geen voorpaginanieuws dat Salah-Eddine geblesseerd is geraakt. Hij 'roept' helemaal niets dus je hoeft hem niet zo aan te vallen.

7 augustus 2020 om 13:57

Hoe bedoel je open deur? Natuurlijk is dat een oplossing voor de korte termijn. Maar beter een goede korte dan een middelmatige lange. Of niet?

Zou een mooie toevoeging zijn, ben benieuwd naar de haalbaarheid. Lijken toch te anticiperen op een vertrek van Nico

Ben zelf nooit zo'n voorstander van het huren van spelers. Echter heeft het bij het team wat ik support geen windeieren gelegd met Hakimi. Die heeft zich in 2 jaar perfect ontwikkelt en Dortmund had er ook nog veel aan. Helaas is dat vaak wel de uitzondering op de regel.

7 augustus 2020 om 11:21

Eens, ik denk dat je deze huur als een tijdelijke oplossing moet zien. Wellicht heeft Ajax een jeugdig talent gescout en willen ze dat nog een jaartje qua ontwikkeling afwachten of staat er iemand vanuit de jeugd op, die nu nog niet op dat niveau is. Wolter help?

7 augustus 2020 om 11:28

In de jeugd loopt sowieso Salah-Edinne rond waar ze veel van verwachten en die dit seizoen vooral bij Jong Ajax zal gaan spelen. Is volgens mij ook de reden dat ze Castillo die er op huurbasis rondliep niet definitief vastgelegd hebben. Zelfde positie, zelfde zaakwaarnemer en ze zouden elkaar dan een beetje in de weg lopen. Zou zomaar kunnen dat Salah-Edinne over een jaar de stap naar het eerste kan maken.

7 augustus 2020 om 12:20

Ik vind dat je eigenlijk alleen moet huren als een speler een absolute meerwaarde is en je niet het geld hebt om zo’n speler aan te schaffen. Maar wel dus het verschil maakt met je eigen spelers. Zeker voor een club als Ajax zou ik zeggen, niet doen. Investeer in je spelers die kapitalen op kunnen gaan leveren. Ik zie de logica voor Sessegnon sowieso niet, Ajax heeft genoeg spelers om op linksbuiten te zetten. Zou een linksback gewoon kopen als ze hem daar voor wilde gebruiken.

7 augustus 2020 om 13:10

Dat investeren is juist wat ze doen, maar dan in jeugdspelers. Het probleem is dat die niet garant staan voor direct resultaat, maar je wil ook niet dat bij iedere uitgaande transfer het niveau 10 levels omlaag gaat. Huren van een bewezen speler voor een dunbezette positie is juist heel logisch. Je kunt niet zomaar allerlei spelers kopen voor het eerste elftal als het DNA van de club volledig rust op het laten doorbreken van talenten. Het is een heel moeilijke afweging, want je kunt niet inschatten hoe snel die jeugdspeler er zal staan.het is ook veelvuldig voorgekomen dat een aankoop direct op de bank is gezet, omdat er een jeugdspeler zich heel snel ontwikkelde.

7 augustus 2020 om 12:38

Een club met salaris- en transferbudget moet altijd een optie tot koop voor een van te voren afgesproken bedrag bedingen, of op zijn minst een percentage in de verkoop, want je ziet het bij Hakimi. Real pakt een enorme transfersom voor de ontwikkeling die hij bij Dortmund heeft doorgemaakt . Maar goed, ben benieuwd hoe dit uitpakt, ik sta hier positief tegenover mocht Tagliafico vertrekken, mits er een koopoptie komt.

Goede speler, denk alleen dat spurs hem liever verhuren aan Fulham zodat hij weer PL speelt..

Dacht na het lezen van de titel wel even dat overmars 27 miljoen ging uitgeven xD

Met optie tot koop zou ik het zeker toejuichen, anders niet. Weet iemand of dit een betrouwbaar medium is?

7 augustus 2020 om 12:14

zo'n optie tot koop is dan minstens 27 miljoen. De Spurs willen natuurlijk geen verlies draaien op een Brits talent. zioe Ajax dat niet zo snel betalen

Ik heb er nog nooit van gehoord als ik eerlijk ben. Maar ik volg dan ook nauwelijks buitenlandse competitie. Is dit realistisch? Betekend dit dat Nico ver is met een transfer? ik dacht dat we dan Martinez naar naar de back positie zouden doorschuiven...

7 augustus 2020 om 11:23

Hij stond te boek als een supertalent bij Fulham, maar in feite speelde hij meer als linksbuiten dan als linksachter.

7 augustus 2020 om 11:34

Toch best een bekende jongen en dat Tottenham hem kon aantrekken waren ze super blij mee. Alle grote engelse clubs zaten achter hem aan, beetje het standaard verhaal. Groep mensen zal hem ook kennen van football manager waar het een wonderkind was.

7 augustus 2020 om 12:42

Je kan huren of een of andere dodo kopen die mislukt. Nu heb je de tijd om een waardige vervanger te zoeken of iemand uit de jeugd nog ff wat vlieguren te laten maken. Huren is juist een prima optie voor Ajax. We hebben aan Milik kunnen zien dat huren een geweldige tussenoplossing kan zijn.

7 augustus 2020 om 14:05

Tja je had ook Sanogo, Zimling, Cuenca en Bojan kunnen noemen om te laten zien dat huren geen geweldige tussenoplossing is..

Geen Ajax fan (niks tegen ze hoor), maar echt knap hoor in welke vijver zij kunnen vissen. Echt een voorbeeld voor de rest van de clubs in NL. Mooi dat ze er voor zorgen dat het niveau in de Eredivisie stijgt.

7 augustus 2020 om 11:54

Ergens is het knap, andere kant heeft Ajax ook wel eens eerder een Bojan gehuurd van Barca. Dat was in de tijd dat Barca echt domineerde. Echter is dat 'm ook niet geworden wat ik had gehoopt. Vandaar moet ik het altijd maar zien met huren. Allereerst is het de vraag of die zich goed ontwikkelt, geen andere speler in de weg staat en verder... als ie goed speelt is ie zo weer weg. En ik vind niet dat je enkel moet huren, als ik de ambities zie die Ajax heeft.

Optie tot koop komt er niet, dat weet ik wel zeker. Zijn toekomst ligt bij Tottenham. Mourinho heeft vertrouwen in dat hij een topper kan worden als linksback. Uitleenbeurt aan Ajax is leuk omdat ze CL spelen alleen van de potjes tegen RKC gaan hem daarmee niet helpen. Hij zal waarschijnlijk wel uitgeleend worden aankomend seizoen maar ik denk eerder in de Premier League.

7 augustus 2020 om 11:26

Hoezo? Dat Tottenham haalt genoeg spelers uit de Eredivisie, als hij het 1/2 jaar goed doet in de Eredivisie is hij klaar voor Tottenham, aangezien Tottenham ook niet heel veel meer voorstelt qua kwaliteit.

7 augustus 2020 om 11:44

Kwaliteit zat in de ploeg. Dit jaar liep het gewoon voor geen meter. Vorig seizoen nog de finale gehaald van de Champions League. Maar als de keuze valt op Ajax of op een Premier League club dan denk ik dat ze voor het laatste gaan. De enige spelers die ze direct hebben gehaald de laatste jaren vanuit Eredivisie zijn Vertonghen, Sanchez, Janssen en Eriksen. De rest heeft al een historie gehad in de Premier League of elders.

7 augustus 2020 om 11:31

Huren doet Ajax al een tijdje niet meer. Tenzij er een talent is op diezelfde positie die misschien nog een jaartje nodig heeft, maar momenteel heeft Ajax niet veel rondlopen op linksback.

7 augustus 2020 om 12:10

Vorig seizoen nog een speler van Chelsea

7 augustus 2020 om 12:27

Met optie tot koop was dat. Dat is dus niet alleen huren.

7 augustus 2020 om 12:43

Ajax heeft afgelopen seizoen gewoon spelers gehuurd hoor. Niet meegekregen?

7 augustus 2020 om 13:29

Niet verder gelezen dan tenzij?

Dat is wel een speler voor CL niveau die er gelijk staat. Hopen met optie tot koop. Waarschijnlijk zitten jongen van Jong Ajax dicht tegen het eerste aan, vandaar dat men eerst wil huren. Zo krijgt de selectie behoorlijk wat boddy als dit door gaat. Ze zijn ook in de markt voor een transfervrije Ecuadorian van Santos.

7 augustus 2020 om 11:31

Op basis van wat zou hij er meteen staan? Bij Fulham kon hij zich niet onderscheiden en bij Tottenham komt hij amper aan spelen toe.

7 augustus 2020 om 11:41

Ja goh ik snap dan ook niet dat Overmars Vertonghen niet transfervrij heeft binnen gehaald. Een grote gemiste kans geweest.

7 augustus 2020 om 11:47

Voor wat? je gaat toch niet die trage Vertonghen op linksback neerzetten? dan kan je net zo goed meteen Blind op LB zetten. We hebben iemand nodig met snelheid, drive naar voren en een goede voorzet a la Van Aanholt. Geen logge, sobere linksback als Jantje.

Huren met optie tot koop zou je dan denken, maar hij is nog maar net bij Spurs dus een optie tot koop zal nog erg hoog liggen denk ik. Maar denk dat ze hem eerder binnen de PL zullen gaan verhuren en er nog wel vertrouwen in hebben.

Ik heb begrepen dat Fulham zelf ook weer geïnteresseerd is. Lijkt me eigenlijk een meer aannemelijke optie. Verhuur binnen de BPL lijkt me ook voor Spurs aantrekkelijker.

@afcastijn Optie tot koop voor 35 miljoen? Wat denk je dat Tottenham wil, die hebben 27m betaald. En Ajax gaat toch niet meer dan 10m voor een back betalen hoop ik. Dus optie tot koop zou een schijnconstructie zijn. Hoop eigenlijk dat ze hem helemaal niet huren. Gewoon goed scouten en iemand aantrekken

7 augustus 2020 om 11:46

Imo is 20m echt wanbeleid, want er zitten veel variabelen daarna om hem met winst goed te kunnen verkopen. Hij moet zich ontwikkelen, moet basis speler zijn, mag geen blessures hebben. Ajax geeft al geen 20m uit voor een aanvaller, waarom wel voor een back

7 augustus 2020 om 15:20

Anthony is een aanvaller, bedankt voor het onderschrijven van mijn punt. En backs zijn niet belangrijk, die leid je gewoon intern op. Vaak een oude linksbuiten die ongeschikt is omturnen en je hebt een geschikte kandidaat. Omdat sommige trainers 60m per back kopen wil niet zeggen dat het belangrijke positie is. De as is het belangrijkst

Enkel huren, hmm... ben ik geen voorstander van. Ik weet ook niet of Ajax dat uberhaupt nog moet willen. Ik kan me eigenlijk ook geen speler herinneren die echt van grote waarde was als het gaat om huren door Ajax. Mocht er een optie tot koop kunnen worden bedongen, lijkt het me uitstekend. Dan kunnen we altijd nog kijken.

Groot talent maar ik snap niet waarom Ajax een jonge speler wilt huren, tenzij er een optie tot koop bij zit. Anders slaat dat natuurlijk nergens op met 300 miljoen op de bank. En al helemaal een talent huren is vreemd, die leid je kosteloos op voor een andere club. Als hij nou veel ervaring met zich mee brengt (zoals van Ginkel) dan is er nog iets voor te zeggen. Ik geloof er weinig van.

7 augustus 2020 om 11:45

300 miljoen op de bank? Niet elke euro die binnenkomt is winst he Bovendien krijg je met transfers vaak bedragen over jaren uitgesmeerd. Daarnaast moet er vanwege Corona ook wel een beetje zuinig aan gedaan worden, want je weet niet hoe lang dat nog gaat duren. Maar ben het wel met je eens dat we dit niet hoeven doen hoor.

7 augustus 2020 om 13:17

De enige reden die ik kan bedenken waarom ze hem willen huren is bijvoorbeeld dat ze een speler in de jeugd hebben die nu nog net niet rijp is voor Ajax 1. Met de huur van een andere speler kun je het talent uit de jeugd nog een jaar extra de tijd geven.

Ryan Sessegnon huren is een goede optie. Overmars koopt en koopt. Een keertje huren voor iets waarvan je niet 100 % weet of je hem überhaupt gaat gebruiken is toch goed. Jaartje overbruggen kan makkelijk met deze selectie

Iedereen heeft het over dat huren niet slim en niet ideaal is, maar Ajax’ wederopstanding kwam van een huurtransfer. Het was de huur constructie van Milik waarbij Ajax uiteindelijk 30 miljoen winst maakte.. dat zorgde voor de middelen om te kunnen bereiken wat er daarna is bereikt.

7 augustus 2020 om 12:31

ik denk dat de wederopstanding al daarvoor was. namelijk de 4x dat Ajax kampioen kon worden met minder dan 80 punten in de eredivisie. 4x CL inkomsten achter elkaar zonder veel uit te geven was in die tijd al snel een inkomstenbron van 100 miljoen.

7 augustus 2020 om 13:08

Nog eerder, begon met de opleiding te verbeteren, de Ligt en Frenkie de Jong zijn de echte knallers en bovendien hebben we nu een constante stroom aan talenten van goed niveau. CL succes heeft wel een duw in de rug gegeven.

8 augustus 2020 om 10:45

de Jong is gewoon een aankoop die zijn prof debuut al had gemaakt voor Willem 2. op geen enkele manier is de Jong eigen jeugd of iets in die richting..

"De linkermiddenvelder, die ook als linksback en aanvallende vleugelspeler kan fungeren".
Nooit zoveel vetrouwen in zoon multifunctionele jongen.
Voel een nieuwe Atouba aankomen.

Die jongen komt nooit naar Ajax, die gaat gewoon verhuurd worden aan Fulham. Met Fulham speelt hij PL en behiudt hij marktwaarde, als hij in de ED gaat spelen zakt zijn waarde zelfs als Ajax het in de CL redelijk doet. Daarnaast zal eerst Trafa of Dest verkocht moeten worden.

Begin van de week voor vd sar vragen om overheidssteun omdat de kosten die blijven lopen en het stadion niet vol zit. Bij veel clubs zie je kleinere selecties en zelfs gedwongen ontslagen terwijl je bij ajax steeds weer nieuwe namen hoort. Overheidssteun is prima, maar dan mag je van een club ook vragen alles te doen om de kosten te beperken.

Leuk zo’n speler en zeker een toegevoegde waarde, maar ik zou ook graag lezen dat er iemand vanuit de jeugd ook een kans krijgt. Daar lopen hele leuke talenten rond.

Ik weet niet waarom Ajax een linksback wil huren. Is Sessegnon van de categorie waarvoor je een uitzondering maakt ? Ik lees dat Lyon Tete wil verhuren. Is het dan niet een beter idee voor hem te gaan, eventueel als koop ?

Duidelijk dat velen zich niet hebben verdiept in de positie van Sessegnon. Bij Fullham is hij inderdaad begonnen als linksback, maar maakte pas faam sinds hij op de linkervleugel staat. Dit seizoen heeft hij volgens mij maar één wedstrijd als linksback gestaan en dat was niets.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren