Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Toptransfer David Neres gaat om drie redenen niet door’

Laatste update:

David Neres zal ook na de zomerstop bij Ajax spelen. UOL Esporte weet zondag te melden dat de aanvaller ook komend jaar in het shirt van de Amsterdammers wil spelen, mede omdat hij net vader is geworden van een dochter. Naast de wens van Neres om nog even in Nederland te blijven, zijn er nog twee redenen waarom een transfer niet doorgaat, aldus het Braziliaanse medium.

Neres werd in het verleden regelmatig gelinkt aan een overstap, onder meer naar AC Milan, Paris Saint-Germain en een club uit China. Vandaag de dag lijkt een transfer echter uitgesloten, aangezien Ajax minimaal veertig miljoen euro zou verlangen. Clubs kunnen door de coronacrisis niet veel spenderen op de transfermarkt, waardoor een transfer van tientallen miljoenen waarschijnlijk niet gaat gebeuren.

'Hij heeft een moeilijke tijd achter de rug, maar dit jaar wordt hij de sensatie bij Ajax'

Naast de financiële situatie in de voetbalwereld en de wens van Neres om zijn gezin rust te gunnen, speelt ook het blessureleed van de 23-jarige aanvaller mee. De zevenvoudig Braziliaans international was vanaf begin november namelijk maandenlang uitgeschakeld met een knieblessure. "Dit waren de moeilijkste maanden in mijn carrière als voetballer", zei Neres in mei op de site van Ajax.

"In eerste instantie leek het een heel simpele knieblessure, maar gedurende mijn herstel werd het steeds ingewikkelder en traden er complicaties op. Elke keer als ik terugkeerde op het veld kreeg ik een terugslag. Dat maakte mijn herstel ook zo moeilijk", aldus Neres, die al hintte naar een langer verblijf in Amsterdam. "Ik hoop het volgend seizoen weer goed te gaan doen voor het team."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Hopelijk wordt dit het jaar van Neres zonder blessures. Is enorm doelgericht en dat kunnen we zeker wel gebruiken zonder Ziyech nu. Benieuwd hoe ETH het gaat invullen met Neres, Antony, Promes en Tadic. Van 3 van de 4 mag je eigenlijk wel 15 goals pp verwachten. Antony mag je ondanks zijn prijskaartje wel even de tijd geven imo.

26 juli 2020 om 10:44

En tel daarbij nog minimaal Traore en Huntelaar op als aanvallend basismateriaal. Ook Brobbey, Hansen zijn er nog. Daarachter nog aanvallende spelers als Van de Beek, Unuvar, Labyad, Kudus, Marin, Ekkelenkamp en Gravenberch.. We hebben echt veel kwaliteit, kwantiteit en potentie. Als het zo blijft, hebben we echt niks te klagen. Daar moet Ten Hag echt wel weer een ingespeelde machine van kunnen maken. Over de verdedigende kant moeten we ons denk sneller zorgen maken. Tagliafico zie ik zeker wel vertrekken en dan hebben we met Blind en Martinez 2 goede spelers voor drie posities (linksback, linkscentraal en controleur op het middenveld). Het verdedigende gedeelte rechts was vorig jaar ook niet altijd even stabiel met jongens als Veltman, Mazraoui, Dest, Alvarez en Schuurs. Ook zeker niet slecht, maar daar zit al helemaal geen topper tussen. En dan is het echt te hopen dat Onana blijft, maar als Onana en Tagliafico vertrekken moet Overmars echt nog in actie schieten.

26 juli 2020 om 10:55

Voorin lopen we over van kwaliteit inderdaad. Ook de lichting die er aan komt ziet er op het moment goed uit. De selectie lijkt in orde maar eigenlijk is het middenveld heel matig op dit moment imo. Ik verwacht dat Tagliafico nog vertrekt en Martinez dus linksback gaat worden. Dan heb je met Donny de enige basisspeler eigenlijk. Gravenberch kan je niet een heel seizoen van uitgaan denk ik al mag hij wel de kans krijgen vanuit de basis. Ik denk dat een goeie ‘6’ wel noodzakelijk gaat zijn, dan kan Gravenberch op 8, vind hem verdedigend niet goed genoeg voor op 6. Pröpper lijkt me fantastisch maar die is verdedigend ook niet op zijn sterkst.

26 juli 2020 om 11:02

Klopt we zijn er nog lang niet. Ik hoop vooral dat er een sterke en creatieve 6 komt. Dat is de missing link. Nu Ziyech helaas vertrokken is, wordt het aanvalsspel ook anders. En hopelijk hoeven de backs niet meer zo diep te staan, waardoor de verdediging ook beter komt te staan. Verder ben ik heel benieuwd hoe Gravenberch (of Lang) op 8 gaat spelen als hij wat dieper komt te staan...

26 juli 2020 om 11:04

Mee eens. Middenveld is qua diversiteit en kwantiteit aan spelers echt prima bezet, maar als Martinez een linie terug gaat is Van de Beek de enige echte speler met klasse. En heel misschien vertrekt hij ook nog... Die Hojbjerg zou ideaal zijn. Zo'n type zou perfect erbij passen. Hij is waarschijnlijk onhaalbaar, maar als Overmars een vergelijkbare speler kan aantrekken zou dat al super zijn. Propper is ook een goede optie, misschien niet helemaal het type dat we zoeken, maar wel een speler met voldoende kwaliteit. Verder moet Ajax eens goed te rade gaan wat het wil met spelers als Labyad, Marin en Alvarez. Labyad komt in mijn ogen tekort, maar houd wel een plek in de selectie bezet. Dan zie ik liever een Unuvar al vaker in actie. Marin en Alvarez wil ik eigenlijk nog niet afschrijven, maar ik zie ook niet zo snel een goede positie of rol voor ze in de basis..

26 juli 2020 om 11:08

En MessiBazoer, zoals ik hieronder ook al aangaf kan Van de Beek misschien iets meer naar achteren. Ook spelers als Klaassen, Wijnaldum, Van Bommel, Davids, Scholes etc zijn in de loop van hun carrière van aanvallende middenvelder steeds wat meer verdedigende gaan spelen. Voor zijn ontwikkeling misschien ook wel goed, want op zijn huidige positie/zijn rol kan hij zich toch niet beter manifesteren dan hij nu doet. Als hij meer in het spel voorkomt, kan hij ook meer zijn stempel drukken.

26 juli 2020 om 11:11

Nou Alvarez schrijf ik niet af. Moest wennen aan Ajax, NL en op het middenveld. Plus miste zijn gezin. Daar Veltman nog wel zal vertrekken is het belangrijk dat hij de concurrentie aangaat met Schuurs. En verder moeten we idd Labyad, Marin, Magallan laten vertrekken. En na de voorbereiding enkele spelers verhuren. Eerst een nwe 6 en dan kunnen we afwachten welke bedragen er betaald gaan worden voor Tagliafico en Dest. Beek en Onana zie ik nog wel blijven...

26 juli 2020 om 11:20

Wel opvallend dat jullie niet eens Eiting noemen. Is hij al wel afgeschreven? Was toch een grote toekomst voorspeld. Als hij nog wat stappen kan zetten kan hij wellicht toch een goede nummer 6 voor Ajax worden. Technisch en tactisch vind ik hem veelbelovend. Nu fysiek nog stappen zetten en mannelijker gaan spelen.

26 juli 2020 om 11:28

@PiotLosz, we hebben zoveel redelijk talentvolle tot zeer talentvolle spelers en Eiting is er één van. Hij heeft echter al redelijk veel kansen gekregen en zit er al meerdere jaren tegenaan, maar heeft mede door blessures nooit echt de stap gezet die nodig is. Afschrijven doe ik hem nog niet, maar hem als zekerheidje meenemen ook zeker niet. Wat mij betreft valt hij nog steeds in de groep talenten met jongens als Ekkelenkamp, Gravenberch, Unuvar, Taylor etc en is het gewoon afwachten wie van die talenten uiteindelijk echt door gaat groeien tot basisspeler.

26 juli 2020 om 11:38

@De Toekomst: Ik schaal Eiting zeker niet tot de groep Unuvar en Gravenbergh etc. etc.. Eiting is in Februari 22 geworden. Ben het wel eens dat het een goede speler is die veel pech heeft gehad door blessures en wel wat kon worden. Vraag me af of hij het nog gaat redden. Dan moet dit wel het jaar gaan worden anfers wordt het hem niet meer denk ik.

26 juli 2020 om 11:44

@BJP79, Eiting hoort gewoon bij de groep talenten die tegen de basis aan zit. Niks meer, niks minder. Uiteindelijk spelen we met drie middenvelders en zal hij of een van de andere talenten waarschijnlijk uitgroeien tot basisspeler.

26 juli 2020 om 12:28

Carel Eiting is gewoon de aanstaande aanvoerder van Nac, Groningen of Roda JC. Heeft totaal niet het niveau voor Ajax en al helemaal niet meer sinds de geldkraan in Amsterdam is open gegaan. Dát is toch de grootste verdienste van het laten rollen van het geld? Dat de jeugd gewoon veel beter zal moeten zijn dan de generatie Lukoki, Jozefzoon, Ebicilio, etc.? Omdat anders de aankopen spelen? Carel Eiting is het perfecte voorbeeld van de Frank de Boer voetballer. Onder De Boer zou Eiting heel veel speeltijd hebben gekregen en zou zich op zijn minst kunnen ontwikkelen. Maar onder Tan Hag kreeg hij alleen speeltijd als blessures anderen uit de basis hielden (en in het begin van een seizoen als spelers vaak nog rust nodig hadden) en daarnaast heeft hij blessures gehad. Hoe dan ook, Carel Eiting mist snelheid, mist fysiek vermogen en loopvermogen. Heeft geen specifieke kwaliteit (geen lange trap of pass, geen dribbel) en teert louter op zijn tactische inzicht. Zal nooit een onbetwiste basisspeler worden van Ajax op het middenveld. In geen 100 jaar. Ik zou als ik hem was eens rond gaan kijken in de eredivisie want hij is het perfecte voorbeeld van hoe de jeugdopleiding van Ajax (vooral) opleid voor de rest van de eredivisie.

26 juli 2020 om 12:30

@piotlosz; Hoe je het wendt of keert, maar Eiting gaat het niet redden bij Ajax. Jammer, want het is een goede gast en zorgt voor Amsterdamse branie. Alleen hij mist snelheid en hardheid voor een belangrijke rol op het middenveld. Wel prima om achter de hand te hebben. Verhuren heeft m.i. geen zin; het is houden of verkopen. Wat mij betreft houden, ideale stand-in. De sterkte van de bank bepaalt of je prijzen gaat pakken !

26 juli 2020 om 12:48

Als de sterkte van je bank de prijzen bepaalt, dan zou ik Eiting echt vandaag nog van de hand doen. Hoezo wordt Ajax beter als hij invalt? Wanneer was dat?? Neh, gewoon niet goed genoeg voor Ajax 1. Geen enkele schande. Kan nog een leuke carriere hebben bij subtopclub.

26 juli 2020 om 12:58

Prima speler om in te vallen. Wie moet Ajax dan op bank zetten voor de positie van linkshalf of als 6 ? Ik hoor graag wat namen. Ons middenveld en de keuzes daarvoor is al niet te breed. verder kan je geen 24 topspelers in je groep voor de Eredivisie hebben. je hebt ook subtoppers, talenten nodig. Eiting schaar ik onder de subtoppers !

26 juli 2020 om 13:07

@piotlosz, Eiting is imo vooral geschikt voor een middenveld dat heel veel combineert. Was in de jeugd en Jong op zn best met spelers als Donny, Appie en Frenkie om zich heen. Spelers die goed zijn in de combinatie op hoog tempo. Verder denk ik ook dat het veel gaat schelen als de punt weer naar achteren gedraaid wordt, dan zijn de afstanden net wat kleiner, dus voor hem beter te belopen en heeft hij meer aanspeelpunten voor zich, waar hij imo op zn sterkst is. Maar het belangrijkste voor Eiting is dat hij nu eens fit blijft, want die blessures is juist wat hem vaak nekt de laatste jaren.

26 juli 2020 om 11:17

Antony op de bank? We moeten uitkijken dat we straks niet een te grote selectie hebben. Daar kan de jeugd echt onder leiden. En dat laatste is de reden dat we weer staan waar we nu staan.

26 juli 2020 om 11:24

Klopt, maar je zag toch ook dat Mazraoui basisspeler werd ondanks miljoenenaankopen als Kristensen en Orejuela? Dolberg werd basisspeler ondanks Huntelaar en Cassierra, Gravenberch en Eiting speelde veel ondanks de aanwezigheid van onder anderen Marin en Alvarez. Schuurs en Traore begonnen ook meer te spelen, Dest brak door. Talenten zullen altijd kansen blijven krijgen bij Ajax, ondanks aankopen. Unuvar zal waarschijnlijk Labyad voorbij gaan en ga zo maar door.

26 juli 2020 om 11:45

Dat die spelers nog veel speelminuten krijgen, komt natuurlijk ook omdat Orejuela, Kristensen, Cassiera, Marin en Alvarez tot op heden alles behalve succesvolle aankopen geweest zijn (een aantal van hen zelfs ronduit flops). En het lijkt me toch dat Ajax niet alleen maar flops wilt kopen.

26 juli 2020 om 11:56

@Lierse1997, natuurlijk, als die spelers direct een meerwaarde waren geweest, hadden jeugdspelers minder gespeeld ja. Echter is een aankoopbeleid nooit 100% succesvol, zullen er dus altijd kansen komen voor jeugdspelers en Ajax geeft jeugdspelers dan ook wel echt kansen. Jeugdspelers krijgen het zeker niet cadeau nee en het is zeker moeilijker voor ze geworden om door te breken de afgelopen jaren, maar ze breken nog altijd door.

26 juli 2020 om 12:00

Ja dat ben ik zeker met je eens hoor. Het is dan ook lastig een goed evenwicht te vinden tussen jeugd kans geven en daarnaast je selectie zo sterk mogelijk houden. Persoonlijk ben ik van mening dat je beter een jaar wat minder kunt presteren door jeugd volop kansen te geven, want dan zul je daarna er de vruchten wel van plukken (zeker als de opleiding van een niveau is als die van Ajax).

26 juli 2020 om 12:34

"talenten zullen altijd kansen blijven krijgen bij Ajax, ondanks aankopen." Tja, het spreekwoord is dat zolang je het zelf maar blijft herhalen,het vanzelf de waarheid wordt. Probleem blijft echter de realiteit. Want je kunt dit roepen zo vaak je maar wilt, maar om feiten kan niemand heen. Paar jaar geleden was de verhouding 4 gehaald, 7 jeugd, nu is die verhouding gewoon omgedraaid. Onder Frank de Boer kreeg nagenoeg elk talent wedstrijden achter elkaar om zich te ontwikkelen en om a la Cruijff bedoelde 'boven te komen drijven', nadat ze in het diepe waren geflikkerd. Nu praten we daar allang niet meer over. Het gaat nu om invalbeurten bij een ruime voorsprong en een bekerwedstrijd. En yep, dan kan je daarna de statistieken erbij pakken en erop wijzen dat drie spelers dit sezieon hun debuut maakten, maar als ik dan kijk naar die gezamenlijke 28 minuten dat die drie in totaal op het veld stonden, dan denk ik opeens aan dat mantra. "talenten zullen altijd kansen blijven krijgen bij Ajax, ondanks aankopen." Tja, okay, maar laten we elkaar dan niet langer voor de gek houden. Die 'kansen' besloegen dan 28 minuten. Dat vind ik wat andere kansen dan voorheen. En het valt me iedere keer weer op hoe een deel van de Ajaxfans ervoor kiezen hun kop in het zand te blijven steken, op dit vlak. Want ja, hey, wel van ons mantra afblijven he! "talenten zullen altijd kansen blijven krijgen bij Ajax, ondanks aankopen."!!!!! Dream on.

26 juli 2020 om 12:53

Talenten zullen altijd de kans krijgen. Maar niet elk talent is in staat om de laatste stap te zetten. En je hebt ook te maken met mindere lichtingen. Vergeet ook niet dat het niveau ook omhoog gegaan is. Dus het wordt lastiger om door te breken. Spelers als Eiting, Ekkelenkamp (en eerder zoals De Wit, Matusiwa etc) waren niet de toptalenten, maar kunnen wel uiterst bruikbaar zijn. De lichting die er nu aankomt met Rensch, Unuvar, Hansen, Taylor, Regeer, Brobbey, Raatsie, Salah Eddine heeft een heel hoog niveau. Niet iedereen zal slagen, maar een flink aantal wel, als ze de komende tijd blijven. De jeugd blijft de levensader van Ajax, maar goede aankopen blijven noodzakelijk, het ene jaar wat meer dan het andere jaar !

26 juli 2020 om 13:44

Dan vergeet je de 2641 minuten van Dest en de 82 minuten van J Timber voor het gemak even, Constant?

26 juli 2020 om 14:18

Weet je wat het probleem daarmee is Winston? Talenten hebben vlieguren nodig om te leren en stappen te maken. Op een enkeling na is geen enkel talent in staat er direct te staan. De minuten worden zoals kante al zegt spaarzamer.

26 juli 2020 om 14:34

@constant, jouw alternatieve feiten, want de eigen jeugd speelt nog steeds en krijgt nog steeds kansen zich te ontwikkelen, men moet alleen beter zijn dan voorheen en daar is helemaal niets mis mee. Het is ook een beetje flauw om de periode waarin niets beters gehaald kon worden dan Sana en Zimling als leidend te beschouwen. Dan is het logisch dat spelers als Lorenzo Ebicillio opeens een basisplaats hebben in je elftal. Bovendien heeft Ajax nu een belofte elftal waarin de ontwikkeling voorspoedig verloopt; Donny v/d Beek en Frenkie de Jong hebben zich zo kunnen ontwikkelen. Hoe dan ook, het is flauw een kat uit te halen dat Ajax nu redelijk prijzig jeugdig toptalent haalt, omdat Ajax zoals elke club vooruit wil(in letterlijke zin) en dus aan wil haken bij de Europese top(gezonde ambitie) en spelers als Havertz nu eenmaal niet haalbaar zijn, laat staan dat Ajax een Bernardo Silva kan wegplukken bij Monaco. Je kan natuurlijk altijd je gelijk willen blijven halen, maar je kan ook kijken naar de ambities van een club uit de Eredivisie dat het moet doen zonder begroting van een half miljard. Niet vergeten, het geld dat uitgegeven wordt is zelf verdiend door goed beleid en komt niet van externe financieers of enorme bergen televisiegeld dat aan komt waaien omdat de club op een bepaalde plek op aarde is gesticht(b.v. West Ham in Londen). Eigenlijk vind ik deze pogingen van jou om het beleid van Ajax onderuit te halen supertriest, want het is reuze knap dat Ajax dit voor elkaar krijgt in de Eredivisie zeker als je de Deloitte Money League in ogenschouw neemt. Ik heb gisteren toevallig nog even youtube gekeken naar wat samenvattingen Champions League van vorig seizoen en het er gingen weer zoveel emoties door mij heen, het was waanzinnig lekker. Allemaal mogelijk door het beleid wat jij afkraakt. Zo sneu. PS die goals en acties van Neres tegen de absolute top, zo lekker. Als je dat afzet tegen Vinicius Jr, die vaak blokkeert in de 16, hebben ze spijt bij Real, zeker omdat er door hun dure salarishuishouding niets mogelijk is in deze tijd. Pss: de aanval van Ajax wordt weer om te smullen het aankomende seizoen nu Neres lijkt te blijven. Als EtH de puzzel op het middenveld weet op te lossen door de juiste 6 op te stellen, wat er vorig seizoen aan ontbrak, dan kan het weer een heel mooi seizoen worden. Ook in de CL en ook zonder Ziyech.

26 juli 2020 om 15:07

Nope, ik ben geen minuten vergeten troda. En nee Doncoxx, het gaat niet over alteratieve, maar harde feiten. Jij bedoelt te zeggen, 'dat was toen, dit is nu'. Ander issue. Het gaat er, cijfermatig, nou juist om dat wat ik zeg gewoon klopt. Maar, inderdaad, andere omstandigheden. En dat is dus ook mijn punt. Nu heeft Ajax geld. En laten ze dat rollen. Daar heb ik echt totaal geen problemen mee. PSV dankt haar vele successen vooral aan het feit dat het periodes lang meer geld had dan Ajax en als poenerige koopclub te boek stond. Dus waarom ik dan nu niet, in het kader van Ajax als club die de jeugd hoog in het vaandel zegt te hebben staan, erop wijzen dat er een trend zichtbaar is bij Ajax? Tuurlijk, ik heb Gravenberch en Dest met eigen ogen zien voetballen. Ben niet achterlijk. Maar wat is er zo achterlijk aan het benoemen van een trend. Is dat werkelijk zo'n gevoelig punt bij sommige Ajaxfans? Kennelijk wel.

26 juli 2020 om 16:22

@Doncox: Opvallend dat jij als Ajax kenner de feiten minder goed kent dan Contant. Hij heeft namelijk gelijk. De jeugd heeft afgelopen jaar bijna geen speeltijd gekregen. Hoe meer we uitgeven hoe kleiner die kans wordt.

26 juli 2020 om 17:01

@constant kante, ik zal maar even reageren als niet Ajaxied. Het zijn van Ajaxied maakt bij jou namelijk dat hun argumenten niet tellen lijkt het. Dat het geen 7 jeugdspelers in de basis meer zijn maakt toch niet dat de jeugd geen kansen meer krijgt? Er wordt bij Ajax gevraagd om een hoger niveau, doordat Ajax dat nu kan betalen. Jongens als Ebecilio hoorden natuurlijk nooit zoveel te kunnen spelen bij een Nederlandse topploeg. Ajax gaf in een afgebroken seizoen 5300 speelminuten verdeeld over Dest, Gravenberch, Traore, Ekkelenkamp, Lang, Danilo, Timber, Hansen en Unuvar. Dat sommige van die jongens vorig seizoen ook wat minuten kregen maakt natuurlijk niet dat ze dit jaar als broekjes geen kansen kregen. Een deel van die jongens is rond de 18. Hoeveel minuten hadden die volgens jou dan moeten hebben? Of moeten ze perse gelijk 1000minuten spelen in hun debuutseizoen?
Jouw probleem is dat je 'het geven van kansen' verwart met debuteren.

26 juli 2020 om 18:01

Zolang Ajax de enige in de top van de Uefa ranglijst is die eigen jeugd volop de kans geeft, ben ik tevreden. Ik ben gewoon niet zo naief dat ik denk dat Noa Lang perse moet spelen ten koste van Promes, als Promes beter speelt. De standaard is nu eenmaal omhooggegaan, zoals Cruyff beoogde, en dat heeft als nadeel dat eigen jeugd een hoger niveau moet hebben. Overigens vind ik dat een voordeel, want ik hou van goed voetbal; ik zie liever Promes en Neres scoren tegen Juventus dan dat ik Lukoki en Ebicillio zie afgaan tegen Molde. Ajax jeugd komt altijd door; als je denkt dat het niets wordt, staan daar opeens Mazraoui en Dest in de basis. Dus hoezo ken ik de feiten niet? Ik blijf erbij, Constant komt met alternatieve feiten die zijn negatieve teneur moeten ondersteunen. Ik ga straks weer heerlijk genieten van de fijne voetballers in de selectie van Ajax. Ik ben heel benieuwd naar het seizoen van Unuvar en Hansen

26 juli 2020 om 19:29

@ doncoxx: goed om te zien dat je tevreden bent. Tevens goed om te zien dat je ook inziet wat we bedoelen.

Die 2 redenen doen er toch totaal niet toe als Neres nog in Nederland wil blijven?

26 juli 2020 om 10:24

Welke 2 bedoel je? Ik vind ze namelijk allemaal wel goede punten om te blijven

26 juli 2020 om 10:29

Punt 2 en 3. Als Neres in Nl wil blijven omdat hij net een dochtertje heeft gekregen dan doen die er eigenlijk niet meer toe.

26 juli 2020 om 10:35

Oh op die manier. Is zo, maar iedereen heeft z'n prijs uiteindelijk.

26 juli 2020 om 12:44

3 redenen waarom Neres in Nederland blijft?? 1. Zijn transfersom. 2. Zijn transfersom. 3. Zijn transfersom. Tuurlijk, snap het allemaal wel, bevalling gehad net en zo, .... Maar even realistisch blijven. Als Real Madrid hem wil, dan pakt Neres gewoon zijn koffers en gaat die naar Spanje. Met vrouw en dochter in het kielzog. Of zou hij dan, als hij een aanbod krijgt, werkelijk zeggen: ja sorry, maar Amsterdam is een mooie stad en het is hier lekker warm en ze hebben appelmoes en zo, en we zijn net gewend aan stroopwafels en friet met, dus nee, kom volgend jaar maar terug??? Welnee. Dan was hij al weg geweest. En terecht. Maar Real Madrid komt niet. En andere clubs ook niet. Want niemand gaat momenteel die 40 miljoen betalen voor een speler van zijn kaliber. 40 was al bizar hoog, en alleen die Chinezen waren dom genoeg dergelijke bedragen te bieden. Momenteel gaat niemand hem voor dat bedrag halen. Dus daarom blijft hij. En prima, kan hij leuk zijn dochter hier nog een jaar houden. Maar als Ajax volgend seizoen nog steeds 40, of meer???, vraagt, dan wordt dat verblijf van Neres nog wel langer dan één seizoen.

Dat was te verwachten. Ik had ook niet het idee dat hij zou vertrekken. Ik hoop hem weer te zien voetballen, want in mijn ogen is hij een van de beste spelers van de eredivisie.

Goed nieuws voor Ajax als Neres. Hij kan mooi zijn kunsten nog een jaar vertonen en nog belangrijker zijn rol als mentor voor Antony en Giovanni. Zo'n rol is erg voornaam en niet te onderschatten. En Neres heeft het gewoon naar z'n zin in Amsterdam. Samba op de vleugels !!

26 juli 2020 om 10:50

En als mentortje voor zijn kind. Althans, nu merkt het kind er nog weinig van, maar hij zal wel een stuk volwassener worden buiten de lijnen door zijn kind en hopelijk zien we dat in het veld ook een beetje terug. Zowel op het veld (in de mentorrol zoals jij omschrijft) als naast het veld (als vader) zal hij weer een stap zetten. En zo'n stap is echt een belangrijke. Verder doet Neres bij Ajax mij een beetje denken aan bijvoorbeeld een Willian in Oekraïne. Hij, en andere Brazilianen, bleven ook opvallend lang bij Shakthar ondanks meerdere goede seizoenen, terwijl ik altijd het idee had dat Brazilianen clubs als Shakthar en Ajax meer als snelle springplank zouden zien. Dat Neres zo lang blijft valt me toch heel erg mee.

26 juli 2020 om 11:05

Lol waar heb jij het nou weer over.
Mensen zijn wel aan het zoeken zeg.
Mentor dit mentor dat.
Lijkt mij dat hij eerst zelf maar weer moet zoeken naar zijn oude vorm, het was niet veel wat hij liet zien , ook niet net voor zijn blessure.
Is niet voor niets he dat niemand hem wilt hebben op dit moment.
Komt echt niet door de onrealistische transfer bedrag dat ze voor hem willen hebben.

26 juli 2020 om 11:10

Niet veel voor z'n knieblessure? Neres draaide weer een goed seizoen en vlak voor zijn kniebkessure draaide Ajax als een tierelier, vooral de 3/4 voorin leken toen helemaal los. Je verkondigt ongeveer net zoveel onzin als je anderen beschuldigt van de mentorrol

26 juli 2020 om 11:13

Nee, want iemand die net terugkomt van een blessure moet natuurlijk direct in staat zijn een stroef lopend elftal bij de hand te nemen... Hij was niet top, zoals heel Ajax op dat moment niet top was en inderdaad helpt dat niet om je in de kijker te spelen. Echter had hij ook geen transfer afgedwongen als hij in die enkele wedstrijdjes wel top presteerde, want clubs gaan nu geen 40 miljoen uitgeven aan een speler die maanden kwakkelde met blessures. Daarbij maakt het voor een mentorrol buiten het veld niet perse uit hoe je in het veld presteert. Ook als hij geblesseerd is kan hij andere jonge (Braziliaanse) collega's ondersteunen en van advies voorzien.

26 juli 2020 om 11:20

De Toekomst. Die snap ik niet helemaal? Je hebt over de periode na zijn blessure, maar Neres is afgelopen seizoen helemaal niet meer teruggekomen? Die blessure was zo slepend dan hij al sinds oktober/november afgelopen jaar niet meer in actie is gekomen.

26 juli 2020 om 11:29

@InkeMontana, dan heb ik het verkeerd in mijn gedachte zitten Ik dacht dat hij nog wel was teruggekeerd, misschien verwarde ik hem wel met Promes.

Was ook te verwachten dat Neres nog een seizoen blijft. Nu tijd dat hij samen met vd Beek het elftal gaan dragen om zo transfer te verdienen naar grote club. Met Ziyech verliezen we grote speler, maar mogelijk heeft dit ook voordeel dat anderen opstaan. Afgelopen seizoen merkte je dat eigenlijk alles via Ziyech liep. Was hij niet in vorm dan was Ajax makkelijk te bespelen door de tegenstander. Nu hopelijk ander tactiek en meer variatie via de flanken. Mocht Dest weggaan, zie ik ook Mazzroui en Neres mooi koppel vormen op rechts. Dest ging te vaak naar binnen. Mazzroui houdt het veld breder en kan overheen gaan en Neres naar binnen. Andere kant Promes. Zin in nieuw seizoen en hopelijk bedenkt Eth nieuwe variaties in zijn tactiek

26 juli 2020 om 10:57

Precies zoals jij zegt. Ten Hag moet zijn tactiek weer iets bijschaven door het vertrek van Ziyech die heel dominant was in ons spel. Het opvangen van het vertrek van De Jong, De Ligt en Schone koste Ajax vorig jaar eigenlijk teveel tijd. Hopelijk lukt het Ten Hag nu sneller om het team weer draaiende te krijgen. Van de huidige selectie vind ik Neres qua speelstijl nog het meest vergelijkbaar met Ziyech, dus voor hem inderdaad een mooie kans om uit te gaan groeien tot absolute sterspeler. Met Van de Beek ben ik echt heel erg blij, maar ik denk dat het voor hem heel erg lastig wordt om nog een stapje te zetten. Hoe hij nu speelt wordt hij denk perfect gebruikt en hoe hij nu presteert is denk het best mogelijke, dus veel verbetering acht ik niet mogelijk voor hem. Tenzij hij wellicht dezelfde ontwikkeling gaat doormaken als Wijnaldum en wat verdedigende gaat spelen... Hoe dan ook, Ten Hag mag weer naar de tekentafel. Voor een groot gedeelte weet hij hoe zijn selectie eruit gaat zien en kent hij de spelersgroep goed, dus hopelijk vind hij snel de juiste tactiek en samenstelling.

26 juli 2020 om 15:18

@de toekomst "mag weer naar tekentafel". Voordeel voor Eth is dat spelers als Blind en Tadic nu 2 jaar gewerkt hebben met hem. Verlengstukken voor hem die grote lijnen kunnen bewaken. Promes heeft nu niet opstartproblemen zoals vorig jaar. Voorgaande jaren moest EtH steeds opnieuw beginnen en had weinig tijd door de VCL. Afgelopen seizoen moest hij nagegnoeg opnieuw beginnen want belangrijke spelers als de Ligt en FdJ gingen weg. Kans is groot dat we geen VCl hoeven te spelen en meer tijd hebben om te werken aan het team. Ik hoop zo dat Onana nog blijft dan is groot kern gebleven.

26 juli 2020 om 15:28

Daarnaast nog jongens die nu 1 of meer seizoenen ook bekend zijn zoals Dest, Mazzroui, Alvarez, Schuurs, Martinez, vd Beek, Gravenberch, Neres, Lang, Marin, Huntelaar, Traore. Aangekochte jongens als Kubus en Anthony komen in elftal wat al ingespeeld is. Voor aankomend seizoen verwacht ik veel van Gravenberch.

26 juli 2020 om 15:06

Was inderdaad te verwachten. Maar desalniettemin hoed nieuws. Klopt ook wat je zegt over Ziyech. Ik hoop op wederom een top jaar voor Neres en Ajax. En dan kan hij volgend jaar een transfer maken. Ben benieuwd waar zijn top uiteindelijk zal liggen.

Top nieuws! Verwachtte het al nadat zijn dochtertje was geboren, probeer in zo'n situatie maar eens voor de instabiliteit van een transfer te kiezen. Gaan volgend seizoen naar een hele prima samba aanval! Kan niet wachten op de terugkeer van Neres op het veld na zijn slepende blessure afgelopen seizoen.

26 juli 2020 om 11:01

Precies, kijk de situatie van Alvarez maar eens. Die voelde zich dood ongelukkig zonder vrouw en kind, benieuwd of hij beter speelt komend seizoen.

Was wel te verwachten en ik ben blij dat Neres gewoon bij Ajax lijkt te blijven. Ik ben echt een groot fan van hem en vanaf het moment dat Neres geblesseerd raakte tot het moment dat alles stil werd gelegd door de coronacrisis, was duidelijk zichtbaar hoe belangrijk Neres is voor Ajax. Brengt vrijwel altijd snelheid en diepte met zich mee, maar kan ook een mannetje uitspelen, zelf goals maken en andere teamgenoten instaat stellen om te scoren. En qua goals en assists doet Neres het al prima, maar ik denk dat er wat dat betreft nog meer rek in hem zit. Want ik vind Neres voor een vleugelaanvaller best wel doelgericht en ik denk dat hij, als hij een heel seizoen fit blijft, zeker in de Eredivisie 20 goals of meer kan maken en ook Europees z'n doelpunten mee zal pikken. En nu hij er zolang heeft uitgelegen met een blessure was een transfer ook wel onwaarschijnlijk en daarnaast zal het voor spelers als Antony en Giovanni ook fijn zijn dat Neres ook blijft, aangezien Neres nu natuurlijk al een paar jaar bij Ajax speelt en de club en land dus inmiddels wel goed kent en zijn landgenoten dus bij de hand kan nemen.

Een goede beslissing. Ik heb nog niet het idee dat hij uitgeleerd is bij Ajax. Z'n rendement is prima, maar dat is ook niet vreemd gezien de dominantie van Ajax in de Eredivisie. Er zijn misschien twee ploegen die zich kunnen meten met Ajax, terwijl het rechter rijtje op moet passen dat het niet met minstens 4 doelpunten verliest als Ajax er even zin aan heeft. Neres is in mijn ogen nog veel te vaak onzichtbaar en hij maakt nog te vaak verkeerde keuzes in het veld. Hij is met 23 jaar ook nog jong en bij Ajax verdien je als speler ook prima. Dan kun je gerust nog wel 2 jaartjes blijven, mocht dat nodig zijn.

26 juli 2020 om 11:41

In Europees verband is zijn rendement echter ook prima en ik de topduels is hij ook geregeld belangrijk. Hij is echt wel klaar voor een volgende stap, maar ik ben natuurlijk blij dat hij wilt blijven.

26 juli 2020 om 11:46

Ik geloof ook wel dat hij succesvol kan zijn bij een volgende stap, maar ik denk dat hij nog niet uitgeleerd is bij Ajax in tegenstelling tot bijvoorbeeld Onana, Van De Beek of Ziyech die ik niet meer beter zag/zie worden bij Ajax. Die zijn wel klaar voor een volgende stap, al zit Van De Beek momenteel in een wat lastiger scenario.

Jammer. Ik had hem graag zien vertrekken. Hij bracht te weinig het laatste seizoen.

26 juli 2020 om 11:37

Gek he als je maanden lang geblesseerd bent. Voor die blessure liep ajax voorin echt als een trein, na zijn blessure ging het veel minder.

Toch weer negatief dat een blessure bij Ajax vaak langer herstel nodig heeft dan wat daar qua tijdsduur voor staat. Is wel vaker het geval. Misschien de medische staf ook eens doorlichten?

26 juli 2020 om 12:15

Tja, dat krijg je als het jaar daarvoor zowat het hele basisteam het hele jaar topfit is. Blessures kunnen gebeuren na zo'n jaar, niet overdrijven.

26 juli 2020 om 12:29

Nou, bij Ajax staat de medische staf sinds jaar en dag nu niet direct bekend als top. Volgens mij werkt Ajax ook samen met het Vumc. Is er ook niet sprake van dat spelers wel eens alternatieven zoeken? In ieder geval, spelers van Ajax komen vaak later terug van blessures dan in eerste instantie verwacht.

26 juli 2020 om 14:08

De medische staf is vorig jaar opnieuw ingericht met een aantal nieuwe gezichten.

Goed nieuws voor de eredivisie.dan blijft er weer een stukje kwaliteit behouden.voor de neutrale liefhebber is dat de moeite waard.ook aardig om te lezen,dat Ajax goed geld durft te vragen.de tijd dat de Europese(sub) top hier voordelig kan winkelen gaat hierdoor hopelijk tot het verleden behoren!

Hoe wilt Ajax de aanval inrichten mits iedereen fit is? Kudus kan op ook 10 toch, kan Neres dat ook? Denk dat Antony rechtsvoor zal gaan staan en Promes in ieder geval links. Misschien Neres in een vrije rol op 10 en Tadic laten concurreren met Kudus? Noem maar wat, ben wel benieuwd.

26 juli 2020 om 16:19

Tadic in de spits, Donny/Promes/Kudus op 10, Antony op Rechts en Neres op links. Als Donny blijft en er een 6 aangetrokken gaat worden, dan Promes op Links en Neres op rechts. Antony dan even laten wennen.

Reden 4 is omdat hij dit geld niet waard is want met vlagen is hij goed maar voor de meeste wedstrijden is het toch niet al te best.

26 juli 2020 om 16:20

Oneens. Neres is ontzettend belangrijk omdat hij zelf iets kan creëren en diepgang heeft. Is 1 van de belangrijkste aanvallers die Ajax had op Ziyech na.

Ik hoop dat dit het jaar van Neres word!;

Ik ben blij dat netjes blijft ik denk dat hij de rol van ziyech goed kan overnemen. Tagliafico gaat hoogst waarschijnlijk veel weg en ik denk dat overmars onana nog wel een seizoen kan houden. Dan zie die opstelling in mijn ogen het beste: TadicPromes ünuvar of Neres Anthony of Neres Van de beek. Alvarez of gravenberghMartinez. Blind. Schuurs. Dest of mazroui OnanaVeltman wou eventueel ook weg en høbjbjerg is onmogelijk wil liever in pl blijven en city wou m Al. Misschien moet Ajax alvast een keeper gaan proberen te kopen die ook CL of el aan kan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren