Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente zet streep door Douglas en hoopt op deals met Ajax en PSV

Laatste update:

Jan Streuer gaat een drukke transferperiode tegemoet als technisch directeur van FC Twente. Het is aan hem de taak om de selectie voor het nieuwe Eredivisie-seizoen rond te krijgen met een beperkt budget. In gesprek met TC Tubantia licht hij een tipje van de sluier op en zegt hij te hopen op de komst van spelers die bij Ajax en PSV buiten de boot vallen.

Behalve Gijs Smal, die overkwam van FC Volendam, haalde Streuer nog geen enkele speler naar de Grolsch Veste. Hij wil Wout Brama behouden voor volgend seizoen, maar een akkoord over een nieuw contract voor de 33-jarige middenvelder is er nog niet. “We zijn er nog niet uit met elkaar, maar ik heb er goede hoop op dat dat wel op korte termijn gaat gebeuren", zegt Streuer tegenover de krant. Ook met de clubloze Tomas Necid is Twente niet rond. “Op onze lijst staan veel spitsen en we zijn ons nog aan het oriënteren", aldus Streuer.

De nieuwe trainer Ron Jans begint met een kleine groep van circa vijftien spelers aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. “De kunst is om nu nog even geduld te hebben, want er komen er nog heel veel spelers op de markt", aldus Streuder. “Grote clubs als Ajax en PSV bijvoorbeeld willen toch eerst even aankijken wat ze met de huidige spelers willen. Straks komt er misschien nog ruimte als ze zelf wat aankopen hebben gedaan.”

Streuer liet onlangs al weten dat hij hoopt Karim El Ahmadi terug naar Enschede te halen. De fans zouden graag zien dat de Braziliaanse verdediger Douglas weer een kans krijgt bij Twente. Door die wens zet Streuer een dikke streep. “Douglas heeft al tijden niets meer laten zien, en hoe lang is het wel niet geleden dat hij een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld”, aldus Streuer over de 32-jarige verdediger die sinds zijn vertrek bij Sporting Portugal in 2018 zonder club zit. “Voordat zo'n speler is opgetraind zijn we tijden verder. Wij zoeken ervaren spelers die voorbeelden zijn voor de rest. El Ahmadi is zo'n voorbeeld en Brama ook. Douglas is dat in mijn ogen niet.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh wat zou ik Douglas graag weer bij onze club zien, eeuwige held voorm mijn. Schijnt weer fit te zijn. Maar wedstrijdfit is een ander verhaal en rationeel gezien moet je hier niet meer aan beginnen. Wel kun je hem mee laten trainen lijkt me, kijken of het nog wat is zonder contracten uit te delen.

6 juli 2020 om 09:02

Je laatste zin is denk ik het maximale, maar zou er echt niks meer van verwachten. Heeft volgens mij 4 jaar geleden zijn laatste officiele wedstrijd gespeeld en zit nu al 2 jaar thuis.

6 juli 2020 om 09:41

Ach als hij fit is waarom niet. Geen enkele speler in de ED is op dit moment wedstrijd fit.

6 juli 2020 om 11:14

Ik vind Steurer onwaarschijnlijk dom in zijn manier van handelen ondertussen. Douglas wil graag naar Twente en weet de financiã£â«le situatie van Twente dus die zal waarschijnlijk geen hoog loon vragen. Hij werkt hard om weer op niveau te komen, en Twente heeft amper spelers. En dan zeg je dat je iemand als Douglas niet nodig hebt... Je hebt ook zoiets als een prestatie contract! Wedstrijdfit kan hij echt nog wel worden. Hij kan de eerste wedstrijden gerust op de bank gezet worden om hem vervolgens langzaam wedstrijdfit te laten worden

6 juli 2020 om 14:25

Ik snap echt die roep om Douglas niet. Hij heeft ruim(!) 2 jaar geen profvoetbal gespeeld en is pas net fysiek weer op een acceptabel niveau. Bij letterlijk elke andere naam hadden supporters dan moord en brand geschreeuwd dat het een verspilling van geld, tijd en middelen is. Het is geweldig dat ze (oud-gedienden) een hart voor de club hebben, maar geloof je werkelijk dat Douglas nog iets toe kan voegen in de Eredivisie? Ik namelijk niet. De man heeft de afgelopen jaren alles bij elkaar gefeest. Dat soort kansen zie ik dan liever naar spelers gaan die het ook daadwerkelijk verdienen.

Ach, als Sneijder over 3 maand fit kan zijn kan Douglas dat ook, toch? Geen flauw benul hoe die er vandaag de dag uitziet, maar als alleen wedstrijdritme het probleem is moet dat toch goedkomen?

6 juli 2020 om 14:29

We hebben het wel over een 32-jarige speler die al twee jaar geen profvoetbal heeft gespeeld en alles bij elkaar heeft gefeest de afgelopen jaren. Hij is inmiddels 2 jaar contractloos, hij heeft 3 jaar niet gespeeld en hij heeft in 4 jaar tijd slechts 674 minuten gespeeld.

6 juli 2020 om 14:35

Hebben we het nu over Sneijder of Douglas?

6 juli 2020 om 14:49

Sneijder is 36 jaar

Dat FC Twente het lastig heeft begrijp ik, maar dit verhaal is toch wel pijnlijk? Ze hebben met Smal een gokje gehaald, want die jongen kan heerlijk aanvallen maar is verdedigend gezien bijzonder matig. Dan lees ik een stukje over Necid, nou daar word je toch ook echt niet gelukkig van als Twente supporter lijkt me, goed voor ze dat Necid niet komt. Verder praat deze meneer over huurlingen van PSV en Ajax en over spelers van 33 met 0 restwaarde. Fc Twente moet toch wel in staat zijn om spelers uit een bepaald segment te vissen waarmee ze gewoon prima 11e/12e/13e mee kunnen worden?

6 juli 2020 om 09:22

Wat is er precies pijnlijk aan dit verhaal? Douglas heeft het afgelopen jaar vrijwel elke maand aangegeven terug te willen keren bij Twente, en heeft daar overigens ook hard voor gewerkt om fit te worden, want de beste man was minimaal 15kg te zwaar. Kortom, het was niet zo dat Twente hier achteraan zat. Daarnaast vond ik Necid juist wel een prima spits voor Twente..verder had hij het over Brama, i.p.v. speler(s) van 33 met restwaarde. Dat er huurlingen bij moeten komen was allang duidelijk, de bedoeling is alleen dat ze dat niet allemaal zijn.

6 juli 2020 om 09:45

Het hele verhaal vind ik pijnlijk voor een club als Twente. De spelers van 33, KEA (ok 35, my bad) en Brama zijn ervaren spelers zonder restwaardes en Brama vond ik vorig seizoen al de minste als hij meedeed. Ook duidelijk terug te zien dat Twente amper punten haalde met Brama in de basis. Verder heeft Necid een leuk jaar gedraaid bij Zwolle maar viel hij bij Ado vorig jaar compleet door de mand. Over de huurlingen, ja een aantal huurlingen hoeft niet per se negatief te zijn als ze wat toevoegen. Mijn mening ging dan ook vooral om het complete plaatje wat hij hier schetst: oudere spelers zonder restwaardes, huurlingen zonder restwaardes en een spits die een jaar lang geen knikker geraakt heeft. Ik had zogezegd verwacht dat Twente wel uit een andere vijver had kunnen vissen.

6 juli 2020 om 10:02

FR-RKC als Twentesupporter is het allemaal niet zo pijnlijk meer, we zijn erger gewend haha. Wat betreft Smal is het een gok, maar in de vijver waarin we momenteel moeten vissen is iedere nieuweling een gok. We kunnen alleen maar transfervrije spelers halen. Het wordt weer een jaar van overleven en dat zal ook het jaar erop zijn. Als we een aantal jaren in de ED blijven en de schulden nog verder teruggevoerd zijn, dan kunnen we weer bouwen. Het is niet anders. Ervaring is denk ik goed om te hebben/behouden (brama) in de strijd tegen degradatie. Twente is een grote club en de 'betere' vijver zal vanzelf weer voor ons open gaan maar ik denk dat je onderschat hoe de situatie (nog steeds) is voor onze club. Ik juich oudere spelers afgewisseld met aanwinsten als Gijs Smal zeker toe. Afstruinen die KKD en jong talent pakken die wel restwaarde hebben (hopelijk) met oudere spelers die als mentoren kunnen optreden en de clubcultuur bewaken (brama, wellicht El Ahmadi en John). Ik vind deze koers niet gek, maar Streuer moet nu wel echt een paar spelers definitief binnen hengelen.

6 juli 2020 om 10:04

Ten eerste ontgaat me volledig waarom je de verwachting had dat Twente uit een andere vijver zou kunnen vissen, gezien de afgelopen jaren, en ten tweede begrijp ik niet wat er vreemd aan is om twee 30+ers in je selectie te hebben zoals Brama en El Ahmadi(eventueel).. Je kunt moeilijk 20 spelers van een jaar of 18 ophalen en de verwachting hebben dat je makkelijk handhaaft en die spelers volgend jaar allemaal het dubbele waard zijn. Necid heeft al vaker laten zien dat het een prima spits is, dat laat ik niet van een jaar ADO afhangen.

Die Necid heeft de laatste jaren ook nog maar weinig laten zien he.
Wist trouwens niet dat Douglas nog maar 32 was. Lijkt me een minder groot risico dan Sneijder.

6 juli 2020 om 14:48

En toch is dat niet het geval. Vermenigvuldig dat gefeest van Sneijder maar keer 5 en dan kom je in de buurt van Douglas. De man heeft in de afgelopen jaren bij wijze van spreken alles gedaan wat god verboden heeft en hij heeft in de afgelopen drie jaar geen wedstrijd op profniveau gespeeld. Als club moet je daar gewoon bij uit de buurt blijven. Voor elke speler lopen er honderden alternatieven rond. Je moet ze alleen even vinden.

7 juli 2020 om 22:54

En toch was het ooit een heel goede voetballer. Geef hem een minicontract en wat voor risico loop je dan nog? Je hebt ook spelers die ruim een jaar geblesseerd zijn en toch weer op niveau komen. Desnoods laat je hem de ballen sjouwen naar het trainingsveld.Andere kant: toen van der Vaart vanuit Betis naar Ajax wilde, hoefde dat voor mij ook niet. Duidelijk het beste er al van af.

Bijzonder jammer dat hij geen moeite doet om douglas mee te laten trainen, je hoeft hem niet meteen een miljoenencontract te laten tekenen hoor! En om te stellen dat Douglas geen voorbeeld kan zijn voor de rest slaat in mijn ogen ook nergens op. Douglas heeft voor grote clubs gespeeld en is nota bene 1 van de kampioenen! Je kan hem op zijn minst mee laten trainen... Streuer moet een beetje op gaan schieten met spelers halen, 1 speler sinds hij aangenomen is vind ik heel magertjes.Edit: Brama heeft zijn contract verlengt dus nu 2 spelers..

6 juli 2020 om 14:45

Waarom jammer? Omdat hij de sportschool ontdekt heeft? Douglas heeft na z'n vertrek bij FC Twente nergens meer indruk weten te maken en hij heeft meer dan 3 jaar lang geen wedstrijd meer op profniveau gespeeld. Sterker nog; hij is al ruim 2 jaar contractloos. Denk je dat er geen club was geweest die hem had opgehaald als hij ook nog maar iets toe kon voegen? Bij FC Emmen lachten ze 'm uit vorig jaar. Het is goed dat FC Twente het sentiment op de achtergrond laat in dit soort situaties. Douglas heeft er gewoon te lang uit gelegen en tegen de tijd dat hij weer volledig wedstrijdfit en comfortabel is (als dat al gebeurt), is het seizoen alweer afgelopen. Alleen al vanwege z'n reputatie van de afgelopen jaren moet je dit als profclub helemaal niet willen...

6 juli 2020 om 15:57

Misschien is het bij mij ook wel meer de hoop van de gedachte dan dat ik serieus denk dat Douglas wat toevoegd. Maar meetrainen kan altijd, zeker met z'n kleine groep zoals je die nu hebt. Niet geschoten is altijd mis.

Twente zet wel steeds hoog in als je de namen voorbij hoort komen. Een nee heb je en een ja kan je dan krijgen. Helaas voor ze tot nu toe vooral een nee bij de grotere namen. Ben benieuwd waar ze mee komen uiteindelijk.

6 juli 2020 om 10:59

Sportief en financieel natuurlijk niet enorm aantrekkelijk. Ik vind t vooral jammer de Huntelaar nee heeft gezegd. Die had hier nog mooi een jaar of 2 kunnen knallen.

6 juli 2020 om 11:50

Haha Huntelaar. Dat je denkt dat Twente nog voor deze categorie kan gaan geeft aan dat de hoogmoed daar nog niet weg is.

6 juli 2020 om 12:30

Huntelaar kan meer verdienen maar nog wel op de bank zitten bij Ajax of kiezen voor veel minder geld maar wel het einde van zijn mooie carrière een waardige afsluiting te geven...

6 juli 2020 om 12:37

Ja, want Huntelaar zit toch in zo'n bizar hoge categorie.

6 juli 2020 om 14:37

Maar waarom dan Twente? Daar heeft hij toch 0 binding mee? Of zie ik dat verkeerd? Hij kan dan ook nog naar Heerenveen of de Graafschap

6 juli 2020 om 20:10

@falcao1984 - Het feit dat jij met zo'n argument komt en zo fel inhaakt op dit onderwerp, zegt ook dat je deze reactie maar wat graag schrijft. Niet geschoten is altijd mis. Schreef je dit ook toen Heerenveen interesse toonde? Die waren namelijk een stuk concreter dan FC Twente en hebben een soortgelijk budget.

Spelers als El Ahmadi en Elia kunnen ze beter uit hun hoofd zetten, die kosten nog steeds tonnen en dat geld heeft Twente niet, behalve als ze weer 'creatief' met geld willen omgaan.

6 juli 2020 om 10:06

El Fenomeno jij doet copy-paste wat betreft je reacties omtrent Twente of niet? Waar je zin in hebt. Verder hoeft Twente gelukkig niet te luisteren naar wat de alwetende El Fenomeno vindt dat ze moeten doen. Twente kan benaderen wie ze willen en jij weet niets van wat een speler zelf wil/hoeveel zij in willen leveren. Als ik je een tip mag geven; sla topics over Twente over, het wordt erg treurig jouw met azijn-doordrenkte-reacties.

6 juli 2020 om 10:09

Even terug kwam hij zelfs met het grapje dat Twente alle 'oud Feyenoorders' ophaalt om te overleven haha. Na 20 jaar zijn ze een keer kampioen geworden door deze 'oud Tukkers', vandaar dat types als El Fenomeno er ook zoveel last van hebben als de heren terug willen keren op hun oude nest.

6 juli 2020 om 11:03

El fenomeno zit zich weer lekker in zijn stoel te verkneukelen (en misschien zelfs wel meer.....) aan alle reacties die weer op zijn uitgemolken reactie van Twente komt. Jammer want vaak heeft hij in andere niet-Twente gerelateerde topics wel â€ëœnormaleã¢â‚¬â„¢ reacties. Ook hier zijn de likes/duimpjes natuurlijk enorm belangrijk voor zulke mensen.

“douglas heeft al tijden niets meer laten zien, en hoe lang is het wel niet geleden dat hij een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld”, aldus Streuer over de 32-jarige verdediger die sinds zijn vertrek bij Sporting Portugal in 2018 zonder club zit. “voordat zo'n speler is opgetraind zijn we tijden verder. Wij zoeken ervaren spelers die voorbeelden zijn voor de rest. El Ahmadi is zo'n voorbeeld en Brama ook. Douglas is dat in mijn ogen niet.” Helemaal eens! Goede beweegredenen, maar dit zo openlijk vertellen over een ex-speler, überhaupt een gewaardeerde ex-speler, vind ik niet echt getuigen van professionaliteit. Hou dat lekker intern en vertel dat Douglas momenteel niet het type is wat je voor ogen hebt. Aan de andere kant, erg mooi die openheid, maar vraag me af of dit gewaardeerd zal worden door Douglas of andere spelers die zichzelf erbij betrekken.

6 juli 2020 om 10:03

Ik zie niet in waarom Douglas geen optie is/was voor in ieder geval een aantal keer mee te laten trainen of een prestatie contract zoals Robben ook heeft. Ik denk dat je daarmee veel meer fans achter je krijgt of mee krijgt dan wat die nu krijgt, in vele ogen lijkt Douglas nog steeds de verlosser te zijn, al twijfel ik er aan, maar wat houd een club als Twente tegen om het helemaal geen kans te geven?

6 juli 2020 om 10:09

Vergeet niet dat Twente nog steeds aan het herstellen is. Voor een club van deze formaat hoort het hoger te staan, maar moet dat nu doen in babystapjes na sportieve en financiële drama. Ik snap heel goed dat ze nu heel voorzichtig zijn in hun aankoopbeleid, al lijkt dit soms niet zo. Ik moedig dit beleid dus alleen maar aan, maar blijf wel professioneel naar de buitenwereld. Dit heeft je de kop gekost bij de oud-trainer van Leipzig (of die echt wilde komen, valt te betwijfelen als ik sommige reacties toen las).

6 juli 2020 om 14:33

Maar het spreekt toch voor zich? Ik mag toch hopen dat supporters dat zelf ook wel snappen. Douglas heeft bijna 4 jaar geleden voor het laatst minuten gemaakt in het profvoetbal. Hij is inmiddels ook 32 jaar. Om op die leeftijd nog terug te komen na zo'n lange afwezigheid en met zijn levensstijl van de afgelopen jaren is vooralsnog geen speler gelukt van wat ik me kan herinneren.

Wout blijft in ieder geval nog een jaar.

Weet iemand op welke spelers van Ajax Twente precies mikt? Opzich zou het voor spelers als Danilo en Lang niet verkeerd zijn om een seizoen lang in Enschede te gaan voetballen. We hebben met Botman, Sierhuis en Matusiwa gezien wat voor stappen zo'n spelers bij een verhuur kunnen maken.

6 juli 2020 om 12:19

@ajax mogelijk Kotarski en Ekkelenkamp

6 juli 2020 om 12:40

Mogelijk als in een gok? Kotarski niets van gehoord, en Twente heeft al keepers. Ekkelenkamp zouden we wel kunnen gebruiken, en Lang mag nog wel een jaartje komen :P

6 juli 2020 om 14:35

Ik denk dat FC Twente mikt op de spelers die potentie hebben, maar niet in de plannen voorkomen binnen het eerste. Persoonlijk hoop ik op Eiting en Lang.

Liebe leutje,douglas heeft nog een tijd bij ons in Emmen mogen meetrainen.geloof mij, je wil hem niet meer terug ...hij is 40kg te zwaar, loopt als van Burgerking over het veld en snuift de doellijn nog net niet op.

6 juli 2020 om 11:53

Inderdaad. De supporters laten zich veel te veel leiden door sentiment.

6 juli 2020 om 12:46

Wanneer was dat bij Emmen? Ik kwam Douglas vorig jaar tegen in Enschede, en die was zeker 15 tot 20kg te zwaar. Echter, heb je hem recent nog gezien? Kijk voor de grap op z'n insta, die gast heeft gewoon weer een sixpack (en nee geen bier). Echter zit er natuurlijk een gigantisch verschil tussen fit zijn en wedstrijd fit zijn. Douglas heeft jarenlang geen wedstrijd meer gespeeld, dus FC Twente doet er verstandig aan hem niet te contracteren, hoe geweldig het voor de Twente supporter ook lijkt. Maar goed, desondanks vind wel dat je hem gewoon een tijd mee kan laten trainen, als in waarom niet?

6 juli 2020 om 12:58

Praat ik denk ik over een 8 maand geleden?maar goed dat hij weer aan zijn conditie werkt, maar begreep dat hij erg bezig is buiten de lijntjes van wat goed is

6 juli 2020 om 13:08

Ik heb geen idee waar hij precies mee bezig is, en hoe :P Ik zie alleen met enige regelmaat filmpjes en foto's voorbij komen en zag een gigantisch verschil met pak hem beet vorig jaar..vul op google bijv in "wow! Douglas toont trots zijn afgetrainde lichaam", en je ziet de foto die ik bedoelde.

6 juli 2020 om 14:37

Hij is inmiddels fysiek weer op een acceptabel niveau, maar dit moet je inderdaad niet meer willen. Hij heeft meer dan 3 jaar lang geen minuut in het profvoetbal gespeeld. Als hij zich twee jaar geleden had herpakt was er misschien nog hoop voor 'm, maar ik zie dat soort kansen dan liever gaan naar mensen die wel voor de sport leven. FC Twente moet momenteel geen beslissingen gaan nemen op basis van sentiment.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren