Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boskamp: ‘Het is niet handig om dat bij Feyenoord over Ajax te zeggen’

Laatste update:

Vanwege de aanstaande transfer van Mark Diemers naar Feyenoord kwam een oud-interview van de middenvelder van Fortuna Sittard met VTBL weer in de belangstelling te staan. Hierin kwam duidelijk naar voren dat Ajax zijn favoriete club, een uitspraak die slecht viel in Feyenoord-kringen. Diemers verwijderde prompt zijn accounts op de sociale media. Jan Boskamp kan wel lachen om de hele situatie rondom de door Feyenoord begeerde speler.

"De mooiste club volgens Diemers? Een club uit Amsterdam geloof ik", grapt Boskamp, die de naam van Ajax niet wil uitspreken, in gesprek met Veronica Inside. "Dat had ‘ie beter niet kunnen zeggen. Om dat te zeggen bij Feyenoord is inderdaad niet handig. Maar hij mag de waarheid zeggen, als dat zijn waarheid is. Hij zal er wel op terugkomen." Diemers staat op het punt een driejarig contract te tekenen bij Feyenoord, mits de medische keuring geen problemen oplevert.

SPECIAL | Hoofdrolspelers over Europacup-winst | 50 jaar Europacup I

Volgens Boskamp is Diemers een echte aanwinst voor Feyenoord. "Ik ben er blij mee", zegt de trainer in ruste over de eveneens door FC Groningen begeerde middenvelder. "Waarom? Omdat hij de laatste jaren steeds progressie heeft geboekt. En het laatste jaar bij Fortuna was hij de bepalende speler." Boskamp denkt echter dat Feyenoord nog niet klaar is op de transfermarkt. "Ik weet natuurlijk niet gebeurt met Orkun Kökcü en die andere middenvelders. Maar in de breedte, al heb ik Dick Advocaat er nog niet over gehoord, moeten er nog wel twee of drie spelers bij, mochten er nog een aantal vertrekken."

Dat Diemers voor Feyenoord heeft gekozen blijkt onder meer uit een reactie van Mark-Jan Fledderus, technisch directeur van FC Groningen. De middenvelder had zijn jawoord al gegeven aan de Trots van het Noorden, maar kiest dus toch voor een verhuizing richting Rotterdam. "Wij willen een goede verliezer zijn, hoe vervelend het ook is, want we balen er natuurlijk wel van. Maar we willen er verder geen probleem meer van maken. De strijd is gestreden", vertelt Fledderus aan het Dagblad van het Noorden. "Soms moet je ook gewoon je verlies nemen. We hebben Diemers gefeliciteerd. Met opgeheven hoofd gaan we verder, op zoek naar de volgende target."

Verwacht jij dat Mark Diemers gaat slagen bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
19 juni 2020 om 12:41

Punt is dat het niet gaat om de 'beste' club, maar dat Diemers zei Ajax de 'mooiste' club te vinden. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat het terecht is dat zoveel Feyenoorders zich daar nu over opwinden, maar er is dus wel degelijk een verschil.

19 juni 2020 om 13:09

Nou ja mooiste club is natuurlijk zo subjectief als de neten.. dat is letterlijk voor iedereen anders.

19 juni 2020 om 13:21

Ach, hoogindeconcern is gewoon heerlijk een bommetje aan het gooien. Lekker laten stangen en van genieten of negeren 😉

19 juni 2020 om 13:29

Ach iedereen zijn voorkeur, maar toen Scherpen naar ajax ging werd hij ook niet bepaald met open armen ontvangen. Maar goed als die Diemers er straks 20 inschopt is iedereen die opmerking weer vergeten...

19 juni 2020 om 14:05

Maar als Diemers Ajax de mooiste club vindt is dat toch nog geen probleem? Kan hij toch prima voor Feyenoord uitkomen? Ik snap dat nooit zo van de supporters die zich daar druk om maken, ga wat nuttigs met je leven doen. Ik zou er geen seconde van wakker liggen als er een speler bij Ajax komt die zegt dat hij Feyenoord de mooiste club vindt. Prima zolang hij zich maar inzet in de wedstrijden voor Ajax dan.

19 juni 2020 om 14:47

Was het niet vooral omdat scherpen een bijzonder matige keeper is? Voor mij iig wel

19 juni 2020 om 15:13

Maar dan wel tegen 16 verschillende clubs graag nee mooie aankoop, ik hoop dat die het goed gaat doen bij jullie en dat ik meer irritatie jegens Feyenoord ga voelen omdat ze een gevaarlijkere concurrent blijken

19 juni 2020 om 12:42

Mooiste club zei die niet beste volgensmij. En wat boskamp zegt met bij feyenoord moet je het niet zeggen. Maar het gebeurt bij elke club kan me nog een scherpen herinneren.

19 juni 2020 om 12:42

De best presterende club. Beste club is vrij subjectief natuurlijk. Voor al jij weet is de impact van een club zoals bijv RKC veel groter in de regio.

19 juni 2020 om 13:04

Dit is ook echt precies de uitspraak van alle Ajacieden en ook precies de uitspraak waarom het andere grote gros een bloedhekel heeft aan die club Jullie de prijzen en successen, wij hebben weer andere mooie dingen (zoals een veel mooiere Kuip en het Legioen). Ik denk dat we het eens zijn dat we het altijd oneens zullen blijven wie nou echt de mooiste club is. En precies dat respect moeten we houden voor mooie wedstrijden.

19 juni 2020 om 13:11

@Spijkenisser, als je de huidige Kuip mooier vind dan de Arena is dat een keuze. De Arena is niet meer de betonnen bak van 10 jaar geleden. Alle grachten zijn dicht, inclusief de hoeken, je staat veel dichter op het veld en de faciliteiten zijn vele malen beter.

Je hebt misschien meer herinneringen aan de Kuip. Maar het is geen mooier of beter stadion dan de Arena meer.

19 juni 2020 om 13:20

(Spijkenisse) Ach wat maakt het uit ik heb niet zo gauw een hekel aan clubs en zal ook niet een club beledigen waarom , ik vind Feyenoord een mooie club en mijn club en jouw club hebben elkaar nodig net zoals alle clubs en ach prijzen ik zeg altijd in het verleden behaalde resultaten zeggen niets en geven zeker geen garantie voor de toekomst , ik geniet van het moment en een dag later is het alweer geschiedenis lekker belangrijk allemaal , ik maak mij meer druk om wanneer we weer naar het stadion kunnen en we weer live bij de wedstrijden kunnen zijn de rest zal mij jeuken .

19 juni 2020 om 13:21

Zo vind ik de arena weer niet mooier of beter dan de huidige Kuip.

19 juni 2020 om 13:48

Beter is het wel degelijk. Daar hoeven we niet eens over te discuseren. Meer vip boxen betere faciliteiten, verlichting etc.Mooier mag iedereen voor zichzelf weten.

19 juni 2020 om 13:50

De Kuip ademt voor mij veel meer voetbal uit dan de Arena en daarom vind ik het het betere stadion, want dat is mijn vereiste voor een stadion.

19 juni 2020 om 14:05

@D-Bergkamp. Moah in mijn optiek wel. Ik zeg juist dat we het altijd eens zijn dat we het altijd oneens zullen blijven hierin. Dat we juist dat respect nodig hebben. Vervolgens ga jij mij toch uit mijn mening proberen te praten. Kom op, je kan beter.

19 juni 2020 om 14:09

@ijsmuts, zeker eens dat Stadion Feyenoord veel meer voetbal ademt dan De Arena (De Arena heeft denk ook veel meer een gecombineerde functie dan alleen het stempel voetbalstadion).

19 juni 2020 om 14:13

@D-Bergkamp op een voetbalstadion hoort geen dak wat dicht kan maar schoonheid dat bepaalt iedereen voor zichzelf wat de een mooi vindt, is in de ogen van de ander spuuglelijk. maar zoals spijkernisser al zegt: " Ik denk dat we het eens zijn dat we het altijd oneens zullen blijven wie nou echt de mooiste club is. En precies dat respect moeten we houden voor mooie wedstrijden. "

20 juni 2020 om 08:56

Daar gaat het om!!

19 juni 2020 om 16:09

Er zijn genoeg spelers, die Ajax heeft verkocht of uitgeleend die tegen Ajax spelen. 4 jaar geleden speelde Blind nog een finale tegen Ajax en won. Hij was oprecht blij en zo hoort het. Maar Ajax blijft zijn favoriete club.

We moeten een dikkere huid kweken met zijn allen. Zo erg is dit niet. Dat Scherpen vroeger een Feyemoord fan was vind ik ook geen probleem als Ajax fan. We moeten ons niet zo gauw gekwetst gaan voelen en niet zo zwaar aan zulke dingen gaan tillen.

19 juni 2020 om 12:40

Inderdaad. Frenkie de Jong liep ook in een Feyenoord pyjama. Ajacieden zullen daar niet rouwig om zijn geweest of hem verketteren als hij ooit terug zou komen. Dirk Kuijt was als kind Ajacied, das nu Mr. Feyenoord. Het zijn profs, ze willen sportief het hoogste.

19 juni 2020 om 12:44

Nee, omdat Frenkie Ajax succes en een zak geld opleverde. Wanneer spelers niet presteren achtervolgen dit soort uitspraken altijd wel. (harde kern) supporters zijn daar heel kortzichtig in. 2 verkeerde passes en Diemers is de gebeten hond.

Haha, ben het eens met Jan Boskamp: Diemers gaat er op terug komen! Zal niet de eerste zijn, zoals bijvoorbeeld Koeman en (wellicht) Vermeer. Hopen dat Diemers hierdoor maar geen Lurling behandeling krijgt die daardoor zijn hele tijd bij Feyenoord met 3-0 achterstond.

19 juni 2020 om 13:06

Of Gullit, ken geen ras-Amsterdammer die zo enorm Feyenoorder (of anti-Ajax ) is als Gullit.

19 juni 2020 om 13:08

Heeft anders Ajax toch een seizoen flink geholpen door een jaar aan het roer te staan bij Feyenoord...

19 juni 2020 om 13:12

Hahaha, dat is waar ook! Was ik al weer vergeten. Sportief van'm!

19 juni 2020 om 13:24

Laurens92: heerlijke opmerking 😂😂

19 juni 2020 om 14:02

Rinus Israel schiet me direct te binnen. Nooit is er iemand met zo'n sterk Amsterdams accent zo populair geworden in Rotterdam

19 juni 2020 om 14:16

Zijn we de nummer 14 vergeten, die werd gewoon overal op handen gedragen zowel als in amsterdam als in rotterdam

19 juni 2020 om 14:31

Zeker niet, maar ik was toen nog niet geboren dus kan weinig zeggen over het sentiment rond Cruijff toen hij een jaar bij Feyenoord kwam spelen. Hoe dan ook zal iedereen hem zien als een ras Ajacied.

Ik vraag mij af, wat je als voetbal analist bij voetbal programma's doet, als je de naam Ajax niet uit wilt/kan spreken. Ga dan lekker bij Rijnmond zitten.

19 juni 2020 om 12:49

Omdat die man er graag zit, itt sommige andere aan tafel wel veel verstand heeft van voetbal en ook nog eens meer wedstrijden kijkt dan 99% van alle inwoners van ons landje. Ik kijk ook graag naar de man, heeft een plezierige uitstraling. (lees: is niet nep)

19 juni 2020 om 13:01

Lachen toch als iemand zo is. Ik zie er wel de humor van in. Want wat heeft hij het slecht gehad de laatste drie jaar met een oppermachtig Ajax. Heerlijk. Heeft ook veel verstand van voetbal vind ik.

19 juni 2020 om 13:03

Jan Boskamp heeft vaak genoeg de naam Ajax genoemd, dus het zal wel een lolletje zijn dat hij het in dit interview niet doet. Hij was zelfs bijna speler van Ajax uit rancune, maar kwam niet door de medische keuring. Jan heeft niet zo'n hekel aan Ajax als een flink aantal mensen van het Legioen wel hebben.

19 juni 2020 om 13:09

Snap ik Master D. Maar het zou andersom eens moeten gebeuren. Een Ajax-icoon als analist die Feyenoord niet wil uitspreken; dat zie ik Ronald de Boer niet snel doen. De enige die ik er toe in staat acht is Sjaak Swart, maar die zingt gerust Hand in Hand mee bij het Gala Voetballer van het Jaar..

19 juni 2020 om 13:15

Kom op zeg, Boskamp is bij uitstek iemand die de zon in het water kan zien schijnen, Ja, hij is een echte Feyenoorder, maar geeft net zijn makkelijk zijn objectieve (positieve) oordeel over Ajax als het ze toekomt.

19 juni 2020 om 13:21

Jan noemt Ajax vaak genoeg hoor, alleen aan deze tafel niet zo vaak. Je ziet toch ook vaak die ouwehoerende smerige grijns erbij, dat maakt het mooi. Ik voel er althans totaal geen haat in bij "die bolle" 😁

19 juni 2020 om 13:10

Is toch een geintje van Boskamp joh hij heeft vaak genoeg op tv gewoon Ajax genoemd bij naam en de spelers opgehemeld bij het CL avontuur vorig jaar. Maar misschien kijk je nog niet zo lang voetbal en weet je niet hoe Boskamp is als persoon.

19 juni 2020 om 14:05

Dus wat Diemers zegt is niet zo slim, en wat Boskamp niet zegt is een geintje. Tja. Zo kun je het ook uitleggen.

19 juni 2020 om 14:45

Wat Diemers zegt is inderdaad niet heel slim als je vriendjes wil worden met het legioen. En boskamps teksten zijn een geintje aangezien hij het zelf allemaal niet zo serieus neemt als de wat fanatiekere supporter. Maar voor mij persoonlijk zijn het allebei feyenoorders de ene omdat hij fan is en de ander omdat hij nu speler is en dat is helemaal prima.

Een man van 71 die de naam van Ajax niet eens wil uitspreken heeft een mening over wat Diemers in het verleden op social media heeft gezegd... Het is Diemers zijn goed recht om Ajax als mooiste club te benoemen. Het is een professional. Al jaar en dag spelen er aan weerszijden spelers die de rivaal misschien wel een mooiere club vonden, met Cruijff als grootste voorbeeld. Die speelde heus niet bij Feyenoord omdat hij de Rotterdamse club veel mooier vond, dat was pure rancune. Koeman vind ik altijd weer net meer een Feyenoorder dan Ajacied, Jan Wouters meer een PSV-er dan Ajacied. Zo zijn er talloze voorbeelden.

19 juni 2020 om 13:10

Die act van Boskamp moet je toch ook niet serieus nemen, dit is toch onderdeel van zijn personage bij VI. En zoals hier al uit naar voren komt, neemt Boskamp totaal niet serieus wat Diemers gezegd heeft. Redelijk vergelijkbaar met de discussie over Johan Derksen en zijn opmerking, denk niet dat je Boskamp kwalijk moet nemen wat hij daar zegt.

19 juni 2020 om 13:18

Je weet toch hoe Boskamp is als je hem ziet op tv, dit zegt hij gewoon als geintje. Hij heeft Ajax vaak zat bij naam genoemd en opgehemeld met de CL vorig jaar tijdens uitzendingen. Dat is er nou precies mis dat analisten altijd maar zo correct moeten zijn. Lekker een Levchenko, Van Halst en Emile Schelvis aan tafel nemen dan gebeurd dat niet. Bamihap Jan Boskamp mag van mij zeggen wat hij wil.

19 juni 2020 om 14:52

Hmm dan ken je Jan Boskamp niet zo goed. Hij zegt dit natuurlijk met een knipoog. Jan is gewoon van de lolletjes. Niet zo serieus nemen.

Het legioen is niet blij. Totdat Diemers er een paar inschiet. Dan is alles ineens vergeten en hij de grote man. Ik zie in Diemers een betere versie dan Toornstra (die eigenlijk niet beter is geworden in al die jaren bij Feyenoord). Niet dat Diemers van wereld niveau is maar in de Eredivisie gewoon een stabiele factor is.

19 juni 2020 om 13:32

Meer dan stabiel, hij groeit nog ieder jaar wordt hij beter. Daar kunnen we idd na wat goeie acties en een doelpunten of wat nog heel wat plezier aan hebben. Maar alsjeblieft geen Kuipvrees wat sommige nieuwe jongens volledig lamlegt.

voor mij maakt het niet zoveel uit van welke club je fan bent. zolang je maar alles geeft voor de club waar je op dat moment onder contract staat

19 juni 2020 om 13:11

Precies! En na verloop van tijd ga je echt wel van een club als Feyenoord houden. Het is niet mijn club maar het ademt karakter, strijd, historie en een eigen filosofie. Daar van zijn er in Europa op dat niveau niet zo heel veel meer te vinden.

19 juni 2020 om 13:26

Precies dit. En daarnaast zijn Feyenoord en Ajax gewoon hele mooie clubs, niet gek als je tot een van die twee (of dat soort clubs in het algemeen) aangetrokken voelt. Snap die ophef nooit zo goed. Als RvP vroeger bv. voor Ajax had willen voetballen had ik het hem bepaald niet kwalijk genomen dat hij een Feynoorder is, sterker ik had een gat in de lucht gesprongen. Voetballers zijn professionals en voeren gemiddeld genomen gewoon hun taak uit, ongeacht persoonlijke voorkeuren.

Vind het prima dat Boskamp de naam van Ajax niet uit wil spreken. Je moet je als analist toch ergens in onderscheiden. Was volgens mij niet zo'n bijzondere voetballer. Maar goed, dat is bij Feyenoord dan ook niet vreemd ... Maar zonder gekheid, dat gedoe altijd tussen Feyenoord en Ajax ...blijf het kinderachtig vinden. Iedereen heeft het recht om een geliefde club te hebben, maar daar hoef je dan toch vervolgens niet zo spastisch over te doen. En dat zeg ik dan tegen de aanhang van alle clubs, dus ook tegen die van Ajax. En daarbij dus ook tegen voetbalanalisten.

19 juni 2020 om 13:28

@afcdennis, Ah joh, bij Boskamp moet je zoiets niet te serieus nemen. Vent maakt altijd wel grappen, weet vaak veel van voetbal, beetje klote met Gijpie, amper fatsoenlijk namen kunnen uitspreken; dan is Jan Bamihap toch een leuke meerwaarde aan de tafel.

19 juni 2020 om 13:37

Over die paar moet je niet eens praten Koeman was fout, van Persoe te oud, Kuit over zijn hoogste punt heen en ga maar door allemaal gelul gewoon normaal doen zeggen wat je wil maar blijf positief, als ras Feyenoorder heb ik af en toe best respect als Ajax iets geweldigs doet, dik winnen van PSV of van AZ dan kan ik best hup Ajax roepen hoor, haha gewoon normaal doen.

19 juni 2020 om 13:53

Ik snap wel dat hij dat niet wil want hij spreekt bijna alles verkeerd uit 😂 denk maar aan cisse, lampard, reading etc.

Ja natuurlijk had hij gelijk maar kijk nou naar de reactie van de Amsterdammers dat v.d.Vaart nu bij Utrecht zit heel Amsterdam boos. Wakker worden jongens hij is een Utrechtenaar geboren en getogen. Inderdaad die eens rustig laat dit soort zaken voor wat ze zijn, Ik ben blij met Diemers hij is het beste wat wij kunnen halen met beperkte middelen, en hij groeit nog ieder jaar!! Dat komt wel goed. Köckzü blijft, goed voor het voetbal maar jammer van de 25 miljoen maar als hij zich verder ontwikkeld is hij volgend jaar nog meer waard! Komt goed! 020 loopt ook leeg en de lampjes doen het ook niet goed. Dus grootste bestijging zijn de kaaskoppen. Daar moeten we voorblijven!!!

Ik vind Jan gewoon de plezierigste man aan tafel.
En vind dat niet omdat ik voor Feyenoord ben.
Zo kan ik ook genieten van de filmpjes van Sjaakie bv.
Geweldig toch mensen met een club voorkeur, en daar tot schaamte achteraf voor uitkomen .
En daarbuiten heeft hij gewoon veel zicht op het spelletje.....niets mis mee toch.
De beste man heeft een prachtig leven op zn 70e ofzo.
Lekker heel Europa afreizen om voetbal te bekijken.
De.beste man kijkt zoveel wedstrijden,die weet echt wel waar die het over heeft.

19 juni 2020 om 14:20

@jvb1979 Bij Jan is het gewoon lache maar over Sjaakie vind ik dat hij ooit echt te veel de realiteit uit het oog verliest. Net zoals de gebroeders van de Kerkhof en ook ooit in mindere mate Van Hanegem. Bij hen is toch al gauw niet meer objectief, wat ooit grappig is maar ook ooit zeer storend als je het mij vraagt.wat dat betreft is Jan toch echt meer wel objectief.

19 juni 2020 om 16:42

Zowel qua aanhang (minder seizoenkaarten en talloze lege plekken in de Kuip) als qua sfeer is Ajax Feyenoord toch ook al wel flink voorbijgestreefd zeg ik als niet Ajaxfan.

Voor mij makkelijk praten nu, maar ik had er zelf ook echt geen enkel probleem mee toen Scherpen kwam (ik had er eerder een probleem mee dat hij niet het gewenste niveau had, maar doet het nu echt prima bij Jong Ajax). Ik zal wel niet gemiddeld zijn, maar voor mij is Ajax niet zo mooi zonder Feyenoord en andersom. De gezonde rivaliteit vind ik heerlijk. Heftige discussies zolang het respectvol blijft, daar houd ik enorm van. Heb daarom ook veel liever dat Feyenoord 2e wordt (na ons uiteraard ) dan dat ze het slecht doen. Ik hoop voor Diemers en voor Feyenoord dat hij het goed gaat doen!

Ah joh. Mark Diemers komt uit Leeuwarden. Ajax/Feyenoord/PSV 'supporters' uit dat soort contreien moet je vaak met een korreltje zout nemen.
Heb nog nooit een FC Oss supporter in Groningen of Vlissingen gezien.

Ik blijf het zo ongelofelijk treurig vinden dat er dus mensen zijn die bij zo'n transfergerucht in het verleden van die speler gaan duiken om te kijken of hij ooit iets gezegd wat zijn toekomstige club mogelijk niet aanstaat. Dan probeer je dus met opzet de volgende stap in de carrière van een speler te verzieken, aangezien die jongen nu al met 1-0 achter binnenkomt bij Feyenoord. Het zal je hobby maar zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren