Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Danzell Gravenberch verklapt toekomst van broertje Ryan

Laatste update:

Ryan Gravenberch gaat deze zomer geen transfer maken, zo verzekert Danzell Gravenberch in gesprek met RTV Rijnmond. De 26-jarige aanvaller annex middenvelder, die onlangs FC Dordrecht inruilde voor een eenjarig contract bij Sparta Rotterdam, zegt dat zijn broertje bij Ajax blijft. "Hij gaat geen transfer meer maken", zo klinkt het.

De achttienjarige middenvelder van Ajax werd de voorbije maanden regelmatig gelinkt aan een transfer naar het buitenland. Onder meer Juventus, AC Milan, AS Roma en Lazio werden in verband gebracht met de jonge Ajacied, die tot medio 2021 vastligt in de Johan Cruijff ArenA. Danzell Gravenberch geeft echter aan dat hij volgend seizoen waarschijnlijk tegen zijn broertje gaat strijden.

GOAL OF THE SEASON 2019/2020 | Ziyech, Tagliafico, Lang, Promes, Brobbey, Woudstra en Reiziger

"Ik kijk uit naar de confrontatie. We zitten onderling al te dollen", lacht Gravenberch, die vooralsnog niet bang is voor de concurrentie in de spits bij Sparta. "Ik ga van mijn eigen krachten uit en welke spelers er gehaald worden, daar heb ik toch geen invloed op. Ik kan alleen zelf keihard werken en laten zien dat ik moet spelen."

Na een paar proeftrainingen besloot Sparta hem voor komend seizoen een prestatiecontract te geven: hoe meer duels hij afwerkt, des te meer geld hij krijgt. "Eigenlijk is het een normaal contract, ik begrijp wel dat het een prestatiecontract wordt genoemd. Ik ga gewoon mijn best doen. Ik zie dit als een kans en die zijn er om af te maken. Dat is wat ik moet doen en zal doen. En voor de rest probeer ik alles eruit te halen wat er in zit", aldus de aanvaller.

Verwacht jij dat Ryan Gravenberch een nieuw contract gaat tekenen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan mag Ryan wel eerst zijn contract gaan verlengen, anders zie ik toch liever andere spelers de kans krijgen op het middenveld van Ajax

10 juni 2020 om 08:55

Hij weet dat het of verlengen is, of een transfer maken. Ga er maar vanuit dat hij een transfer gaat maken naar een Italiaanse club.

10 juni 2020 om 08:58

Daar gingen ze met 16 op VZ ook vanuit, op dit moment heb ik niet het gevoel dat hij gaat vertrekken. Zeker als ze hem van 6 af gaan halen en gewoon weer als een meer aanvallende middenvelder gaan gebruiken, maak me meer zorgen om de andere spelers die niet bij lijken te gaan tekenen.

10 juni 2020 om 09:00

Ik vind dat raar om daar vanuit te gaan. Wat is dat voor een gek verhaal over 'perspectief' dan? Bij Ajax heeft hij een aanzienlijke kans om basisspeler te worden en hij zal sowieso de nodige wedstrijden gaan spelen (ook als hij niet tot de basismiddenvelders zou behoren). Zou Raiola zo'n jongen nou echt kunnen wijsmaken dat ie bij pak em beet Lazio Roma als 18-jarig pikkie meer kans op speeltijd heeft dan bij de club die je heeft opgeleid en de club die op 16-jarige leeftijd de jongste debutant ooit heeft gemaakt?! Wat is dat voor onzin joh, haha. Dat geloof je toch zelf niet?

10 juni 2020 om 09:05

Welke andere spelers gaan eventueel niet bijtekenen? Ik neem aan dat je doelt op spelers van de generatie Unuvar. Weet je ook waarom ze niet zouden bijtekenen?

10 juni 2020 om 09:07

dat hij de jongste debutant ooit was zegt niet veel meer dan dat ze 2 jaar geleden veel vertrouwen in zijn potentie hadden. Niet heel veel meer. In de voetballerij is 2 jaar daarnaast behoorlijk lang

10 juni 2020 om 09:09

Zo heeft hij toch wel meer spelers weg geloodst. Mij schiet Ouasim Bouy door het hoofd. Toch een groot talent bij Ajax, maar Raiola overtuigde hem toch naar Juventus te vertrekken.

10 juni 2020 om 09:12

@zwartgras, Brobbey is recent van zaakwaarnemer gewisseld en heeft nu Raiola die hem gaat vertegenwoordigen, zou ook voorlopig niet in gesprek willen. Salah-Eddine zijn verlengen zou samen hangen met optie tot koop van Jfc. De 2003 groep (ünüvar, Rensch, Regeer etc) is volgend jaar 18, misschien dat een tussentijdse verlenging komt maar die zie ik niet vertrekken.

10 juni 2020 om 09:22

29er: En dat hij dit huidige seizoen -met name in de 2e seizoenshelft (zeer recent dus)- tot 12 duels in Ajax 1 kwam, waarvan 8 als basisspeler. Dat zegt dat Ajax NU ook vertrouwen heeft in zijn potentie en dat hij op zeer jonge leeftijd kan rekenen op voldoende kansen. Laten we wel wezen, hij gaat nergens anders op een respectabel niveau evenveel (of meer) kansen krijgen dan bij Ajax. Ik verwacht daarom ook wel dat hij bijtekent, is een echte Amsterdammer en zijn hele familie is ook een en al Ajax. Hij zal eerst moeten slagen in het eerste voordat hij weg gaat!

10 juni 2020 om 09:27

@Wolterx, ik ga er toch van uit dat ze Marin nog voor de aanvallende plekken gaan proberen. Die werd op de 6 overlopen en Alvarez was daar niet voetbal technisch genoeg. Daarom zijn er kansen gekomen voor Gravenberch. Neem aan dat hij voor posities dieper op het veld meer geduld moet hebben.

Omtrent verlengingen, ik zie Hansen als eerste vertrekken persoonlijk gezien.

10 juni 2020 om 09:45

@D-Bergkamp, Marin en Gravenberch zijn allebei te aanvallend ingesteld om op 6 te spelen, alleen bij Gravenberch zit er meer duelkracht en mobiliteit in waardoor ze hem er toch gewoon plaatsen. Voor zowel Gravenberch als Marin in punt naar achteren en dan op de Cm/cam plek spelen véél geschikter. Club heeft nog niet met Hansen gesproken hoorde ik, dat gesprek staat nogsteeds niet ingepland. Wat kwalijk is naar mijn mening, wel de aanbieding gedaan maar niet om tafel gegaan rondom het traject. Laatste maanden weinig positiefs gehoord over de aanpak van Ajax, zowel bij de 2004 groep (eerste contract) als verlenging van de talenten in o19/jong Ajax.

10 juni 2020 om 10:30

@sanderk91 Raiola heeft in interviews laten weten dat hij de weg via Italiaanse clubs erg aantrekkelijk vind voor jonge spelers. Diverse jonge Ajax spelers zijn al door hem weggebracht naar Italiaanse clubs om daar verder te ontwikkelen. Ajax is al maanden bezig om het contract te verlengen maar het lukt maar niet. Dus ja, ik ga er vanuit dat Raiola hem wegbrengt en hij dus niet gaat verlengen.

10 juni 2020 om 10:46

@Wolterx, nog niet om de tafel hebben gezeten met bepaalde talenten is inderdaad geen goede stap. Tegelijkertijd, wat moeten ze die jongens gaan voor spiegelen op het moment? De overbodige spelers voor het eerste zoals Magellan raak je aan de straat stenen niet kwijt. Vertrek van Tagliafico kan je onmogelijk al aan Salah Edinne beloven als basis speler. Wat voor toekomst plan moet je ze voor houden?

10 juni 2020 om 11:15

@D-Bergkamp, dat is inderdaad de moeilijkheid. Je kan wel zeggen een plan te hebben maar als je dan ziet dat er voor veel geld aan middelmaat is gehaald die je lastig kwijt gaat raken omdat het financieel voor sommige aantrekkelijk is te blijven (bijvoorbeeld Labyad), toch nemen dat soort spelers plekken in op de trainingen, trainingskampen en selectie. Het lijkt me een must om ze mee te laten trainen met eerste en de trainingskampen mee te laten gaan, betrekken bij het eerste is wat spelers van 18/19 in Nederland doet onderscheiden van talenten in grotere competities. Maar ik denk dat het aller belangrijkste is dat speler en club elkaars wensen aan gaan horen, vond het echt vreemd te horen dat club spelers verlenging aan had geboden terwijl gesprekken rondom verlenging verschoven waren door Corona. Je moet als club met spelen en familie + zaakwaarnemer om de tafel gaan en realistisch zijn over de opties. In geval van Salah-Eddine is dat redelijk simpel, hij gaat de linksback van Jong Ajax zijn. Laat hem als 2e back meetrainen waar nodig, trainingskamp plekje in selectie en wedstrijden bij Jong. Mee sturen met de o19 voor YL als sterkhouder en uitspreken geen nieuwe linksback te willen halen én een 20 jarige linksback ernaast aantrekken. Bij Brobbey gaat dit lastig worden want die beseft ook dat Tadic nergens heen zal gaan meer, Traore tekende met 18 voor 3,5 jaar (lijkt me ivm salaris, boven 21 kosten niet-EU spelers meer), Huntelaar kan bijtekenen dit seizoen. Dat maakt kansen voor Brobbey om mee te gaan op trainingskampen en trainingen kleiner omdat je simpelweg geen 4 spitsen nodig hebt. Zeker als je nog Danilo en Hansen hebt die kunnen spitsen.

10 juni 2020 om 14:34

@wolterx Brobbey is in zijn lichting wellicht de beste nummer 9 van Europa. Daar maak je altijd een plekje voor in de selectie anders heb je het als club niet begrepen. En omdat een dergelijke situatie zich al eerder heeft voorgedaan heb je nu met een speler te maken die niet meer helemaal senang is bij Ajax (mogelijk ook een beetje ingepraat door familie en zaakwaarnemer).

10 juni 2020 om 09:46

Als hij niet verlengd zal hij sowieso niet spelen, althans niet in Ajax 1.

10 juni 2020 om 14:01

Ryan is belangrijk voor Ajax (we hebben weinig middenvelders die internationale potentie hebben) en hij gaat nergens de kansen krijgen die hij bij Ajax krijgt. Zou nog minimaal 3 jaar moeten blijven om de speler te kunnen worden die hij in potentie is. Verder is het belangrijk dat Ajax jongens als Unuvar, Brobbey, Regeer, Hansen, Sala Edinne aan zich bindt. Maar zoals gezegd gaat Brobbey een moeilijk verhaal worden. Hij is niet blij hoe Ajax met hem is omgegaan en hij is de beste spits van zijn lichting in Europa. Daar zijn er maar heel weinig van. Elke club wil die jongen hebben. Dat vraagt vrees ik om een andere financiele benadering. en dan is het de vraag wil je dat wel vanwege de voorbeeldwerking naar andere jonge spelers. Lastig.

Snel bijtekenen dan voordat hij volgend jaar gratis de deur uitloopt!

10 juni 2020 om 08:56

Dat gebeurt niet, of hij tekent bij, of hij vertrekt. Het enige alternatief is een jaar op de tribune zitten maar dat is op zijn leeftijd funest.

10 juni 2020 om 09:06

Helemaal eens teken of gaan. Andere optie is eigenlijk geen optie voor zijn leeftijd.

Dan moet ie toch echt een nieuw contract tekenen. En zolang die handtekening niet staat, ben ik daar bij Raiola klanten niet zeker van.

Fijn, zo'n broer...!

Nou als Gravenberch niet verlengd dan zal hij ook niet meer bij Ajax in de basis staan neem ik aan. Dus dan spelen ze alsnog niet tegen elkaar. Zou het echt onbegrijpelijk vinden als Gravenberch zijn contract niet verlengd...

Dan zijn er 2 opties: hij verlengt of hij gaat gokken op een transfervrij vertrek (met raiola zeker niet uit te sluiten). In het geval van het laatste gok ik dat de gebroeders Gravenberch helemaal geen confrontatie met elkaar krijgen. Dan zit Ryan namelijk gewoon het gehele seizoen op de tribune.

Dit zou een verstandige zet zijn. Gravenberch is jong, heeft talent, maar moet fysiek en zeker in omschakeling nog echt wel stappen zetten. Werd in januari en februari een paar keer echt voorbij gelopen op het middenveld. Een jonge speler mag natuurlijk verbeterpunten hebben, maar om nu dan al naar Juventus of Roma te gaan, is wel een beetje vroeg.

Gravenberch zal moeten kiezen, of bijtekenen of vertrekken. Ik zie geen scenario waarin Ajax meewerkt als de speler volgend jaar gratis de deur uitloopt.

Als ie niet bij wilt tekenen maar wel een jaartje wilt blijven, denk ik dat ie niet (veel) aan spelen toe zal komen.
Ik zie Ten Hag geen jeugdspelers gebruiken die niet in zijn toekomstplannen voor komen. Het is geen Ziyech of Tagliafico ofzo dat ze van zoveel toegevoegde waarde zijn dat je niet zonder ze kan.

Geen transfer, maar ook geen nieuw contract ondertekenen dus. Nou dan lekker laten trainen bij de B-jeugd. Bizar hoe tegenwoordig talenten handelen; ze willen op hun 17e volle speeltijd, daarna cashen overal in de wereld en op hun 35e willen ze weer terug....

Zou natuurlijk volstrekt onbegrijpelijk zijn als Gravenberch zijn contract bij Ajax niet verlengt. Hij heeft een aanbieding met een geweldig salaris op zak en heeft een goede kans om volgend jaar, als 18-jarig ventje, tot 20 a 30 wedstrijden in Ajax 1 te komen want hij kan zomaar eens afwisselend basisspeler en vaste invaller op het middenveld worden. Dan kan je allemaal met mooie lulverhalen ophangen over 'perspectief missen' etc, maar bij die clubs waar Raiola je naartoe kan brangen (geruchten waren o.a. Lazio en Milan geloof ik) ga je 100 procent zeker veeeeel minder kansen krijgen. Dat heeft dus niks met perspectief te maken in zijn geval.

10 juni 2020 om 09:32

Ik zou het juist volstrekt begrijpelijk vinden dat hij vertrekt naar het buitenland. In plaats van een geweldig salaris, krijgt hij ineens een fenomenaal salaris. Geld waar hij op terug kan vallen mocht hij toch zijn potentie niet weten waar te maken. Maakt hij het bij een Ajax niet waar, dan speelt hij voor een minimaal salaris bij een middenmoter in de Eredivisie. Maakt hij het bij een Lazio niet waar, kan Gravenberch in feite nog alle kanten op. En met een verhuurperiode kan hij ook eenvoudig aan de speeltijd komen om zichzelf te ontwikkelen.uiteindelijk ligt het voornamelijk aan de persoon Gravenberch wat het beste voor hem is. Kan hij zich makkelijk aanpassen in het buitenland, moet hij dat voor de volle 100% doen. Is hij iemand die liever bij vrienden en familie blijft, dan moet hij lekker bij Ajax blijven.

10 juni 2020 om 09:53

Ik kan je niet helemaal volgen.. "maakt hij het bij een Ajax niet waar, dan speelt hij voor een minimaal salaris bij een middenmoter in de Eredivisie. Maakt hij het bij een Lazio niet waar, kan Gravenberch in feite nog alle kanten op." Als je dit gelooft zit je toch wel een beetje in een fantasiewereld hoor. Als jij als 18/19-jarige falikant mislukt bij Lazio Roma en nauwelijks gespeeld hebt kun je nog 'in feite alle kanten op'? Ik denk dat je dan ook gewoon met de staart tussen de benen terug naar Nederland kunt keren (of ergens in de Serie B of in de staart van de Serie A kunt tekenen ofzo). Verder doe je alsof het een gelijkwaardige kans is om bij Ajax niet te slagen of om bij Lazio niet te slagen, dat is natuurlijk totaal niet het geval. In Amsterdam is hij, mits hij bij tekent zo goed als verzekerd van minimaal 20-25 duels volgend seizoen in het eerste, waarin hij zich kan blijven ontwikkelen. Bij Lazio is de kans groot dat je niet of nauwelijks aan spelen toekomt op je 18e volgend jaar, zeker op zijn positie. Denk jij dat mannen als Leiva, Luis Alberto, Milinkovic-Savic of de captain Lulic zomaar op de bank plaatsnemen voor een jeugdspeler? Ik denk het niet. PS: Ik denk ook niet dat Lazio extreem veel meer salaris zal betalen aan zo'n jong gastje dan Ajax eerlijk gezegd.

10 juni 2020 om 10:09

Je volgt mij niet, maar je geeft zelf al wel aan dat Gravenberch meer opties heeft als hij mislukt wanneer hij mislukt bij bijvoorbeeld Lazio? Het is toch meer dan logisch dat je bij een grotere club als Lazio nog meer kanten op kan, wanneer hij het niet waar maakt. Als hij faliekant mislukt bij Ajax, speelt hij het seizoen erop niet eens in de Eredivisie.. Het gaat er niet om dat hij een gelijkwaardige kans van slagen heeft, het gaat om een gelijkwaardige kans op speeltijd. Met speeltijd ontwikkelt hij zich, niet met een gelijkwaardige kans van slagen. En speeltijd kan hij prima krijgen door vanuit een Lazio verhuurt te worden totdat hij klaar is voor het eerste.

10 juni 2020 om 11:06

Waarin is Lazio een grotere club dan Ajax? Dat is een serieuze vraag.

10 juni 2020 om 11:15

Mwa, spelers die niet het niet echt denderend doen bij Ajax kunnen nog op hun gemakkie elders in de ED aan de slag hoor, ik denk dat je een beetje overdrijft. Er zijn tal van voorbeelden van jongens die uit de Ajax jeugd / bij Jong Ajax moeten vertrekken en die nog een mooie carriere in de Eredivisie (en zelfs ook buitenland) eruit halen later. Ik weet niet of je nou echt zoveel meer opties hebt als je van Lazio af komt als dat je van Ajax af komt, we hebben het niet over Real Madrid of Bayern Munchen he, maar over Lazio (dat is helemaal geen grotere club dan Ajax, ze doen het dit jaar uitstekend in de Serie A maar daar is alles mee gezegd; de 5 voorgaande seizoenen slechts 1 keer in de top-4 geeindigd). En ja, met een verhuurperiode zou hij evt. wel aan minuten kunnen komen ja, dat klopt. Maar ik vraag me dan toch af waar je beter af bent op zo'n leeftijd: in je vertrouwde omgeving bij Ajax (incl. kans op basisplek en Europees voetbal, waarschijnlijk CL zelfs) of verhuurd aan Lecce of Frosinone o.i.d. Ik zou te allen tijde voor Ajax kiezen in ieder geval, dat weet ik wel. Bewijs je eerst daar maar eens en ga als je een jaar of 21 - 22 bent kijken of er in het buitenland nog wat leuks te vinden is!

Dit artikel is al een beetje gedateerd. Dit heb ik vorige week ook al ergens gelezen. Al zou je zeggen dat zijn broer het wel weet. Gewoon afscheid van nemen. Ik ben er totaal niet kapot van

De familie Gravenberch is wat dat betreft heel transparant, zijn vader zei recent hetzelfde namelijk. Met 16 werd hij ook al weg geschreven omdat hij bij Raiola zit. Zie het gewoon niet gebeuren Gravenberch Sr inschattende, maak me meer druk om verlengen van Brobbey die recent over is gestapt naar Raiola en voorlopig niet in gesprek zou willen met Ajax. Bij Gravenberch is andere rol op middenveld genoeg om verlenging te laten gebeuren heb ik idee, die jongen moet van 6 af. Dat is momenteel grootste probleem.

10 juni 2020 om 09:21

Die jongen moet blij zijn dat hij überhaupt minuten mag maken bij Ajax, zo goed doet hij het namelijk niet eens. Daarnaast zou het ook nog is bijzonder dom van hem zijn. Hij speelt helemaal niet op 6 als iedereen fit is, staat Martinez daar gewoon, dat weet hij zelf ook wel. Hij heeft er een aantal keer gespeeld maar, alsof dat zoveel uit maakt! Tegen clubs als PSV, Feyenoord of AZ misschien, tegen de rest kun je genoeg aanvallends laten zien. Verder erg frustrerend dat het vaak zo lang moet duren, aangezien het van te voren min of meer al bekend is wat zo’n speler kan gaan verdienen. Verder geloof ik niks van dat positieverhaal.

10 juni 2020 om 09:34

Ajax speelt met een dubbele 6, daar is hij in alle wedstrijden deel van van. Dat is gewoon niet zijn positie. Hij is laatste 1,5 jaar van dichter bij de spits naar dichter bij de CV gegaan en heeft daar moeite met omschakeling, heeft amper balheroveringen, staat defensief slecht gepositioneerd etc. Zijn beste wedstrijden heeft hij altijd gespeeld als LAM met vrijheid om te dribbelen en naar binnen te komen, zijn aanvallende kwaliteiten zijn ook de reden dat hij sinds hij bij Jong Ajax en Ajax 1 zit 12 doelpunten en 14 assists heeft, dat is in 4654 speelminuten voor een speler die 16/17 echt enorm goed. Dat is directe betrokkenheid bij een goal door middel van doelpunt maken of assists geven elke 2 wedstrijden. Maar ze willen hem op 6 gebruiken omdat hij qua profiel met zijn dribbel het dichtste in de buurt komt bij Frenkie, maar die was met 17/18 ook niet klaar om op 6 te spelen. Als punt naar achteren gaat en Gravenberch LAM komt te staan kan hij serieus voor 15 g/a gaan. Als 6 gaat hij overlopen worden, het is gewoon geen verdedigend ingestelde speler. Bij Oranje o17 op EK wisselde Ihatteren en hij vaak van positie omdat Gravenberch op 10 speelde en Ihattaren op de flank op papier, in de praktijk liep Gravenberch ook vaak als buitenspeler te spelen. Kan jij het je voorstellen als PSV Ihattaren nu op 6 gaat zetten omdat hij zich goed onder druk uit kan spelen en veel progressieve passes heeft? Dat zou ook niet werken.

10 juni 2020 om 09:54

Hij speelt naast Martinez naast zich als pure breker en heeft daardoor wel alle ruimte om aan te vallen, helemaal in de eredivisie waar Ajax 95% de bovendeliggende partij is. Alleen omdat hij totaal niet omschakelde bij balverlies verloor hij zijn plek weer, maar als ik dan nu het verhaal over 'perspectief' hoor en vervolgens met Italiaanse clubs begint te dreigen dan weet je toch eigenlijk al wel dat het perspectief verhaal niks meer is dan een manier om een nog hoger salaris te krijgen terwijl hij daar bij lange na nog niet genoeg voor bewezen heeft...

10 juni 2020 om 10:05

@wolterx, dat zal allemaal wel maar Ajax speelt zo aanvallend dat er altijd ruimte is om aan te vallen. Het grootste gedeelte van zijn wedstrijden speelt hij gewoon als centrale middenvelder of als defensieve middenvelder de afgelopen 1,5 jaar in ieder geval in jong Ajax en Ajax 1. Het lijkt mij ook niet gek dat Ajax een centrale middenvelder van hem wil maken op die positie heeft hij toch meer potentie lijkt mij. De punt naar achter op het middenveld zou voor hem inderdaad wat beter zijn, maar we moeten niet doen alsof dit een reusachtig verschil oplevert. Daarnaast zou ik het me prima kunnen voorstellen dat PSV dat met Ihatarren zou doen als hij ook de lengte en het lichaam van Gravenberch heeft maar dat heeft hij niet.

10 juni 2020 om 10:11

Dat is dus het probleem, hij moet niet de speler zijn naar Martinez. Net zoals vd Beek dat ook niet kon. Omschakeling bij Ajax was hele jaar dramatisch, met Marin daar klopte het niet, met Gravenberch daar klopte het niet en met Vd Beek daar ook niet. Met Alvarez viel het stuk beter in elkaar alleen had je dan te weinig kwaliteiten aan de bal. Zelfs Martinez die van origine een verdediger is was in omschakeling meermaals nergens te vinden. Het middenveld klopte dit seizoen van geen kant, enkel wanneer Ziyech op 10 stond en ze nog hoger aan gingen jagen leek het te werken maar dat was maar paar keer dit seizoen, mede door blessure Neres. Het middenveld werd tegen Willem II en tegen AZ (2x) meermaals overlopen, er hebben die 3 potjes 5(!) verschillende spelers in dubbele 6 gestaan vanaf de aftrap. Alvarez en Marin daar werkte niet, Martinez en Vd Beek werkte niet, Martinez en Eiting werkte niet. In de andere wedstrijden zoals Heracles uit was het niet goed en stonden Gravenberch en Martinez/eiting daar. Je kan wel de bovenliggende partij zijn in de Eredivisie maar daar heb je alleen iets aan als je middenveld beetje goed in elkaar steekt. Dat was dit seizoen niet het geval en ik vrees dat het komend seizoen ook niet gaat lukken als we met dubbele 6 en een 10 gaan spelen. Daar hebben we de spelers niet voor.

10 juni 2020 om 10:32

Ik begrijp wel wat je zegt hoor! Maar dit is toch helemaal het punt niet ? Hij zou volgens jou zijn contract niet verlengen, omdat hij niet op de juiste positie staat. Ik denk niet dat dit de reden is dat hij zijn contract niet wil verlengen, dat is hoogstwaarschijnlijk geld of hij wil Ajax aan het lijntje houden. Hij heeft nou eenmaal nog niet de status dat hij zomaar even op de positie kan spelen waar hij wil of ze een systeemwisseling doen, dat zal hij af moeten dwingen.

10 juni 2020 om 10:51

@wolterx, Klopt, het middenveld was dit jaar daadwerkelijk drama, was totaal geen rust te vinden en werd vaak helemaal overlopen. al vond ik het duo Martinez/vdbeek prima werken met Ziyech op tien, dat leek toen ook de opstelling waarmee we weer hoge ogen gingen gooien Europees en nationaal totdat Neres/promes geblesseerd raakten en we opeens vleugellam waren en aanvallend heel weinig meer klaar konden spelen. nu vind ik Eiting als controleur te soft, Alvarez is voetballend niet goed genoeg om samen met Martinez als controleur te spelen(in plaats van Martinez zou misschien wel kunnen), Gravenbergh denkt alleen maar aan aanvallen, Vd Beek speelt teveel verstoppertje om zo vroeg in de opbouw betrokken te worden en Marin lijkt mij qua speelstijl te veel op Vd Beek om ermee samen te spelen.maar hoe zou jij volgend jaar gaan spelen dan? kijkend naar de selectie die we nu nog hebben

10 juni 2020 om 11:03

Ik weet dat Ten Hag het niet als optie ziet maar ik zou toch serieus gaan kijken naar optie om met punt naar achteren te gaan spelen en een enkele 6 te gaan gebruiken, dit is dan ook één van de transfertargets zie Ajax heeft. De meeste middenvelders die we hebben zijn meer b2b, dit kan ook voor Marin nuttig uitpakken die zo meer in een rol als bij Brugge kan spelen. Een 6 die kort voor de verdediging staat die hoog aantal passes kan halen is een absolute must, Blind kon dit in zijn laatste jaar voor vertrek naar Man U goed maar betwijfel of dat nu een optie is. Bij balbezit kan dan een CV inschuiven om mannetje meer te krijgen of de backs iets hoger staan terwijl bij balverlies die 6 in moet zakken en backs beetje meer knijpen. Ajax lijkt wel uit te willen spreken Europees mee te willen doen met geruchten een CL niveau aanvaller te willen halen maar zolang je middenveld niet klopt is het als fietsen tegen de wind in.

10 juni 2020 om 14:38

Ik denk zelf ook dat met de punt naar achteren zeker een goede optie, al denk ik dat Martinez daar nog wel prima kan spelen en eventueel Alvarez, al is die voetballend niet goed genoeg om daar een heel seizoen te spelen. zelf zou ik toch een creatieve middenvelder willen zien als belangrijkste transfertarget, de jaren tussen Eriksen en Ziyech hebben we namelijk weinig vermakelijk voetbal gezien en ik denk dat het dan belangrijk gaat zijn om zo'n type speler te hebben om het leuke voetbal van de laatste jaren te behouden.

10 juni 2020 om 09:32

Ik lig er niet wakker van. Brobbey was ik enorm fan van in de jeugd maar ik zie liever jongens die graag voor Ajax willen spelen ipv spelers die op de eerste de beste trein stappen en dus niet voor hun plekkie willen vechten. Verder is het iedere speler zijn goedrecht maar ik ben er dan al heel snel klaar mee.

10 juni 2020 om 09:38

Ik snap hem wel in dit geval. Hij is 4e spits als ze serieus door willen gaan met Huntelaar. Je hebt aanvoerder Tadic voor je, Huntelaar die als breekijzer zijn minuten pakt. Traore heeft een langdurig contract. Ik ga ervanuit dat Danilo op huurbasis mag vertrekken en dat Hansen op rechts blijft staan. Maar dat zijn al paar opties die op zijn positie kunnen, hij is qua positie enige waar een traject voor uittekenen lastig gaat zijn. Ik denk dat ik in zijn positie een overstap zou maken, zou hem graag willen zien bij een ploeg als RB Salzburg.

10 juni 2020 om 12:25

Als Danilo ook nog vertrekt is hij toch 3e spits. Ik denk niet dat Huntelaar nog blijft tegen de helft van zijn salaris. Tadic is helemaal geen spits die kan op genoeg andere plekken. Traore en Brobbey zou prima zijn. Hansen zie ik ook nof wel vertrekken. Het zijn altijd dezelfde soort mannetjes. Jammer maar iedereen mag zelf weten natuurlijk waar hij gaat werken

Hoop dat ik ongelijk heb, maar voel toch altijd bijbedoelingen bij bepaalde spelers. Op zijn leeftijd en met zijn aantal speelminuten zou hij gewoon de komende 3 jaar vol voor Ajax moeten gaan.

10 juni 2020 om 09:08

@Falcao1984 de komende drie jaar, hé? Gemakkelijk als je zelf niet in zijn schoenen staat.

10 juni 2020 om 09:30

Is dat zo raar dan? Hij is net 18 geworden, is nog een A-junior man.. Ik zou het wel weten als ik in zijn schoenen stond hoor (een Amsterdamse jongen die vanaf zijn 8 jaar bij Ajax speelt); lekker dat dikbetaalde contract ondertekenen en basisspeler worden bij de club waar ik en mijn hele familie al ons hele leven fan van zijn. Onbetwiste basisspeler worden, belangrijk worden, prijzen winnen. En dan (als je alsnog pas een jaar of 21 - 22 bent) met dik 150 duels voor Ajax in de benen een mooie stap naar het buitenland maken. Zou voor mij een hele makkelijke keuze zijn inderdaad!

10 juni 2020 om 09:33

Inderdaad. Zo zie ik het ook. Jongens als Daley Blind, Donny van de Beek, Wesley Sneijder en Davey Klaassen hadden het ook zo voor zichzelf uitgestippeld.

10 juni 2020 om 10:02

Inderdaad, dat zou de standaard insteek voor elk talent wat door komt uit de jeugdopleiding moeten zijn wat mij betreft. Wat is er mis mee om tot je 21-22 'gewoon' in de Eredivisie te blijven, bij de club die je heeft opgeleid en die je heeft laten debuteren in het profvoetbal. Zelfs een zeeeeer uitzonderlijk talent als Matthijs de Ligt heeft eerst 117 duels in het eerste gespeeld alvorens hij op zeer jonge leeftijd vertrok, maar die was echt abnormaal goed. Als ik zo'n Gravenberch was zou ik wel een basisplek willen afdwingen in komende voorbereiding en dan sowieso twee seizoenen voor Ajax spelen. Dan ben je net 20 geworden en zit je door de 100 wedstrijden, dan kun je eens gaan kijken of er wellicht al iets anders op je pad komt, dan ben je er nog altijd uitzonderlijk vroeg bij he. Wat moet je nu toch bij Lazio Roma gaan doen joh, heb je toch niks aan..?

10 juni 2020 om 10:05

Je kunt geen 3 jaar vooruit kijken, maar het zou wel logisch zijn dat zo'n talent om te beginnen eens een contract van een jaar of 4 zou tekenen. Dat je met 18 jaar al loopt te treuzelen en het hoog speelt vind ik echt heel slecht. Je moet nu eerst aan je ontwikkeling voor de komende periode denken. Of die periode dan 1, 3 of 4 jaar is zal de tijd uitwijzen.

Ik ben dit gejank wel zat. Wil je alles uit je carrière halen moet je nog even blijven. Of lekker naar Italië waar ze dol zijn op talenten die de bank warm houden.
Snel bij tekenen of anders snel vertrekken mij heb je nog niet overtuigd

10 juni 2020 om 11:09

Precies dit. Om deze reden vroeg ik me af of Ajax-fans er nu spectaculair blij mee zijn dat Gravenberch bljift. Jongen is net 18 jaar, heeft een fysiek dat daarbij past, is wissel en kan aardig meekomen in een goeddraaiend Ajax, maar nog nauwelijks bewijslast van zijn bijzondere talent geleverd en bovenal veel capsones die hem al vroegtijdig naar Italie dreigen te laten gaan. Wekt mij in ieder geval de nodige irritatie op, die ik ook voelde toen Labyad zich bij PSV op een voetstuk hees. In Ajax-termen ligt Gravenberch naar mijn idee tussen Kishna en Bazoer in; vrees dat we dat deze jongen geen topper gaat worden uiteindelijk.

10 juni 2020 om 11:22

Ik denk dat jij je vergist. Deze jongen is technisch zeer goed en is een goede passer, als hij wat meer loopvermogen en verdedigende kwaliteiten krijgt heb je gewoon een uitstekende middenvelder. Hij heeft wel degelijk de potentie om uit te groeien tot een van de betere spelers bij Ajax en als hij dat binnen een jaar of 3 bereikt, dan is er echt wel een kans dat hij richting de absolute top gaat. Verder ben ik wel met je eens dat het vervelend is dat hij zijn contract niet verlengd heeft terwijl hij bij Ajax eigenlijk alles heeft wat hij wil.

10 juni 2020 om 13:53

Ik was niet gelijk zo ondersteboven van hem als ik was van De Jong, De Ligt, Nouri en Unuvar eerlijk gezegd, maar misschien heb ik te weinig van hem gezien vooralsnog. In ieder geval ben ik nog niet overtuigd van zijn mentaliteit om echt te slagen, vandaar dat ik rekening houdt met een Bazoer-scenario. Ik vind het ronduit bizar dat die jongen op 18-jarige leeftijd denkt al wat te eisen te hebben bij Ajax en niet gewoon blij is dat hij nu al bij de selectie zit. En dat kun je echt niet alleen op een zaakwaarnemer afschuiven natuurlijk.

10 juni 2020 om 14:52

Deze jongen is wel pas net 18 en heeft als 18 jarige nog geen minuut gemaakt. Op die leeftijd waren de Jong en Nouri nog niet echt spelers die minuten maakte. De Jong is eigenlijk pas vorig seizoen op zijn 21 echt een onomstreden basisspeler geworden op zijn eigen positie, die jongen heeft niet eens 100 wedstrijden gespeeld voor Ajax en had op zijn 20ste pas 12 wedstrijden gespeeld , een nouri had voor zijn verschrikkelijke situatie op zijn 20ste ook maar 9 wedstrijden in Ajax 1. Als hij dit seizoen had af weten te maken stond Gravenberch al op meer dan 20 wedstrijden. Dat moet een Unuvar ook nog maar zien te bereiken. Over het tweede gedeelte geef ik je gelijk, nu weggaan zou voor mij aangeven dat zijn mentaliteit matig is.

Dat kan die wel zeggen maar als ajax een niet te weigeren bod krijgt plus het feit van een 1 jarig contact wil ik et nog wel zien

Ryan moet zeker bij Ajax blijven en bijtekenen. Dan komt hij de komende twee jaar aan veel spelen toe en kan dan de stap maken naar Engeland, Duitsland, Spanje of Italië. Je mag de komende jaren je doorontwikkelen bij de mooiste en de beste club van Nederland en ver daarbuiten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren