Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech: ‘Dat jaar boeide me het ook niet dat PSV kampioen werd’

Laatste update:

Ajax neemt op emotionele wijze afscheid van Hakim Ziyech. In Pathé Tuschinski kijkt de Chelsea-aankoop terug op zijn tijd in de Johan Cruijff ArenA. De Marokkaans international gaat onder meer in op de misgelopen Champions League-finale van vorig seizoen. “Ik denk dat wij Liverpool zeker hadden kunnen verslaan”, aldus Ziyech.

Tijdens de terugblik, die door Ajax donderdag naar buiten wordt gebracht, komt ook de situatie van Abdelhak Nouri aan bod. Ziyech was bijzonder close met de middenvelder, die in de zomer van 2017 blijvende hersenschade opliep. “Ik praat er niet graag over”, aldus Ziyech. “Maar je denkt er wel vaak aan. Dat jaar boeide me het ook niet dat PSV kampioen werd.” Ajax eindigde in het seizoen 2017/18 op de tweede plaats achter de Eindhovenaren. Ziyech koos ervoor om te blijven in Amsterdam. Hij werd kampioen en bereikte met het team van trainer Erik ten Hag de halve finale van de Champions League. "Niet weggegaan, gewoon gebleven en het hele verhaal weten om te draaien."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We gaan je missen Ziyech!

12 mei 2020 om 17:57

Hij heeft er hard voor moeten werken Hakim, want genoeg supporters die m minder zagen zitten, soms ook door zn eigen opstelling... Maar ik had nooit gedacht dat de eerste Marokkaans Nederlandse ster van ajax een af en toe nukkige jongen uit Dronten zou zijn die opgeleid werd bij Heerenveen...... Eerder een pleintjes voetballer uit de nieuw west ofzo...... Maar ondanks dat, hij heeft het geweldig gedaan en het Ajax publiek onvergetelijke avonden bezorgt. A true Magician

12 mei 2020 om 18:05

El Hamdaoui was ook gewoon een ster bij Ajax,eerste Marokkaan die uitgeroepen werd tot beste voetballer van Nederland en enige Marokkaan die ooit topscorer werd...

12 mei 2020 om 18:11

Volgens mij was dat AZ tijdperk bij Ajax gewogen en te licht bevonden. Vooral vanwege zijn attitude.

12 mei 2020 om 18:18

@clarkkent2 ik zie nu geen andere Ziyech als in zijn beginperiode bij Ajax qua persoonlijkheid alleen op het moment dat je goed speelt ben je al snel een sympathiekere vent voor het publiek, dat zien we ook met Depay die imo ook geen ander persoon is als voorheen maar nu ook meer wordt geaccepteerd sinds hij het sportief goed doet in Oranje

12 mei 2020 om 18:18

Bij ajax scoorde el Hamdaoui de ene werelddoelpunt na de andere,hij had meer doelpunten dan Suárez,13 voor de winterstop daarna kwamen de problemen...

12 mei 2020 om 18:32

@marieke90 wat was eigenlijk de reden dat FdB hem eruit gooide want dat is mij nog steeds onbekend. het gerucht ging dat El Hamdaoui buikgriep had voor de wedstrijd en dat FdB daarom opeens pissig werd. zelf denk ik dat FdB bang was voor grote persoonlijkheden en dat hij liever alleen werkte met ideale schoonzonen. onder Van Gaal bij AZ en onder Jol bij Ajax speelde El Hamdaoui fenomenaal en FdB kwam en na 1 wedstrijd was het meteen klaar met hem. ik heb dat nooit begrepen en El Hamdaoui gaf aan in een interview dat hij ook nog steeds niet weet waarom FdB klaar met hem was

12 mei 2020 om 18:38

Volgens mij is dat de keuze van de trainer. El Hamdaoui is behalve bij Willem 2 en AZ nergens anders geslaagd en heeft derhalve een bijzonder matige carrière gehad. Met de talenten die hij had hij daar veel meer uit moeten halen. Je zag aan alles als het hem tegen zat zijn houding flink veranderde. Daarin is HZ vele malen groter. En daarbij werd de Boer uiteindelijk 4 keer kampioen. Hij had zo een lastpak niet nodig in zijn team.

Een jaar later kwam btw Janssen niet echt een ideale schoonzoon. Sulejmani evenmin.

12 mei 2020 om 18:54

Er staat een mooie interview van el Hamdaoui op YouTube met salahedine daar doet hij zijn verhaal,heb ook altijd het idee gehad dat Frank liever met typetjes als donny werkt,als hij trainer was van ziyech zou hij allang in jong Ajax spelen...

12 mei 2020 om 19:00

El Hamdaoui is het voorbeeld van een speler die in conflict is geraakt met de trainer en daardoor niet is 'geslaagd' bij Ajax. Want ik herinner me nog zeer goed dat hij in de periode vlak voordat hij uit de selectie gegooid werd (ik vind dat dit deels aan De Boer lag en ook zeker deels aan hemzelf, maar dat is voor mijn punt niet zo relevant) gewoon erg op dreef was, uitstekend speelde en mooie én belangrijke goals maakte (onder andere waardoor Ajax de groepsfase van de Cl haalde, voor het eerst in vele vele jaren). Vind wel dat je Hamdaoui kunt verwijten dat hij daarna niet meteen bij Ajax vertrok maar nog heel lang zijn dure contract heeft uitgemolken, maar dat hij anders zeker geslaagd was als speler, dat staat voor mij wel redelijk vast.

12 mei 2020 om 19:29

El Hamdaoui begon prima bij Ajax allen door zijn conflict met de Boer zou hij vervolgens 2 jaar niet meer spelen. Hij had tussentijds al weg kunnen gaan maar verdiende toen al bij ajax 1.8 mln en dat was destijds meer dan de subtop in Italie of Spanje betaalde, dus bleef hij bij Ajax. Achteraf gezien een hele slechte keuze natuurlijk.hij was ook al relatief oud toen hij bij Ajax kwam, 26 of 27, toen hij een paar jaar later eindelijk vertrok had hij ook niet veel tijd meer om nog iets van van zijn carriere te maken.

12 mei 2020 om 19:40

Ik sluit me aan bij jouw mening. Een conflict komt immers van twee kanten en dan om het naar de Boers kant te schuiven vind ik niet fair. El Hamdoui was natuurlijk een geweldenaar bij Willem 2 en AZ (vooral te danken aan Van Gaal) en in het begin bij Ajax. Maar telkens als het een stapje hoger ging haakte El Hamdaoui af bij Spurs en Fiorentina. Het was geen succes. Mede omdat hij altijd een ander verweet dat het daar aan lag maar nimmer nooit aan zichzelf. Dat kwam ook geregeld naar voren in interviews, de verongelijkte houding als men kritische vragen stelden. Tot op de dag van vandaag nog steeds eeuwig zonde dat hij niet mans genoeg was om zichzelf terug te knokken en het tegendeel van de trainer te bewijzen. Een groot talent maar veel te weinig laten zien.

12 mei 2020 om 20:15

@dirk_borst dat vind ik geen argument. dat was pas na zijn vertrek bij Ajax waarin hij ook een paar verkeerde clubkeuzes maakte net zoals pakweg een Klaassen dat deed met Everton. El Hamdaoui speelde geweldig bij Ajax en FdB boer komt en hij zou er opeens niks meer van kunnen? en als het zo een vervelende gozer was destijds hoe kan het dan dat Van Gaal en Jol daar geen last van hadden? bovendien vind ik zeker niet dat hij bij Ajax niet geslaagd is want hij speelde geweldig onder Jol

12 mei 2020 om 20:25

@dirk_borst Klaassen faalde ook een stap hogerop bij Everton. laten dan ook maar stellen dat die ook een slechte mentaliteit heeft aangezien dat geldt voor El Hamdaoui als hij het een stap hoger niet redt. Ten Hag is ook iemand bij wie het nooit aan zichzelf ligt en die altijd verongelijkt doet als er kritische vragen worden gesteld en die werkt ook gewoon bij Ajax zonder problemen dus dat zou niet uit moeten maken. ik denk dat El Hamdaoui hetzelfde probleem had bij FdB als Ziyech met Van Basten. die gasten waren al kansloos vanaf dag 1 omdat de trainer ze gewoon niet pruimde. FdB had bij Inter in slechts twee weken ook al problemen met Perisic, Kondogbia, Brozovic en Icardi. ik denk daarom persoonlijk dat FdB misschien wel een lastigere gozer is in de omgang als een El Hamdaoui

12 mei 2020 om 21:07

El Hamdaoui scoorde inderdaad werelddoelpunten. Echt een genot om naar te kijken. Echt jammer dat ik niet lang van Mounir heb kunnen genieten bij Ajax.

12 mei 2020 om 22:53

@Japie, Theo Janssen was zeker een model jongen. En de problemen tussen Ziyech en Van Basten komen natuurlijk ook alleen op het conto van de ene. Echt hoe kortzichtig jij met regelmaat reageert. Natuurlijk hoef je niet alles te weten en het overal mee eens te zijn maar je mag soms wel eens een situatie met een minder gekleurde bril bekijken en minder stellig brengen. Tis af en toe nogal ongenuanceerd. En dat zonder dat jij weet hoe het nu werkelijk zit.

12 mei 2020 om 23:02

@tipptopp zover ik kan beoordelen heeft Ziyech zonder problemen onder meerdere coaches bij Twente en Ajax gewerkt en heeft El Hamdaoui zonder problemen onder andere coaches bij Willem II, AZ en Ajax gewerkt. ga je dan kijken naar FdB heeft hij aanvaringen gehad met o.a. El Hamdaoui, Boilesen, Kishna, Perisic, Brozovic, Kondogbia en Icardi. verder had hij op een gegeven moment zelfs heel de Inter selectie tegen zich in het harnas gewerkt, omdat die aangaven dat ze meer wilden aanvallen omdat ze zich niet lekker voelden in zijn behoudende speelwijze en toch bleef hij daaraan halsstarrig volhouden. dan krijg ik persoonlijk de indruk dat FdB een lastiger persoon is om mee om te gaan dan een El Hamdaoui. vergeet ook niet hoe smerig hij de sympathieke Olsson een loer heeft gedraaid bij Ajax om een transfer naar Barcelona te forceren. zulke onsympathieke dingen heb ik El Hamdaoui nooit zien doen als speler. Van Basten heeft problemen gehad met o.a. Seedorf, Van Nistelrooij, Van Bommel en Ziyech dus of dat nou zo een makkelijke jongen is in de omgang kan je je ook afvragen. en wat bedoel je precies met een gekleurde bril? ik heb het met El Hamdaoui en Ziyech toch ook over spelers van Ajax?

13 mei 2020 om 03:28

Frank de Boer heeft buiten Ajax ook helemaal niks bereikt en het spelletje van Ajax was niet om aan te gluren 5 jaar lang balletje breed. Volgens mij hebben we toen als Eredivisie alleen maar Europese punten verloren dankzij jou geweldige FdB. Ajax verloor tegen alle topclubs des tijds met minimaal 4-1. Wat een lompe trainer is dat zeg heb echt hekel aan die man als trainer dan. Toen Peter Bosz kwam werd ik echt blij en toen ze voor Ten Hag kozen vond ik het helemaal geweldig want al die jaren hebben ze echt trainers van niks gehad terwijl bij Ajax altijd barst van talenten.

12 mei 2020 om 18:29

Ik ook. Wat een genot om naar te kijken. De enige speler hier in Nederland met zijn traptechniek en invloed op het spel. Echt een verlies voor onze competitie. Zie daar maar eens een vervanger voor te vinden... vrijwel onmogelijk.

Prachtig om te zien blijf voor altijd in onze hart en echte Ajacied❌❌❌🇲🇦❤️

12 mei 2020 om 19:00

Dat jij belangrijk is geweest voor de club wil niet zeggen dat het een echte ajacied is imo. Hij heeft zelf al eens aangeven dat hij niet zo veel met clubs heeft een steeds na een jaar of drie de volgende stap wil zetten. Club logo kussen na een doelpunt vindt hij bijvoorbeeld verschrikkelijk.

12 mei 2020 om 19:37

Hij heeft ook aangegeven dat hij inderdaad normaal er zo in staat, maar dat het voor hem wel verandert is en Ajax wel zijn club is geworden. Hij maakt geen lege beloftes of dat soort dingen, is gewoon zichzelf en natuurlijk is het geen Jari Litmanen of Huntelaar, maar denk wel dat hij echt van de club is gaan houden

Pff, kan niet wachten. Blijft ook jammer dat een van onze beste spelers deze eeuw geen traditioneel afscheid kan krijgen in het stadion. Hopelijk volgen er snel betere tijden en krijgt deze geweldenaar een enorm mooi afscheid. Want Hakim heeft in de opmars van Ajax een sleutelrol gespeeld, ook mooi dat Ajax een plekje in zijn hart heeft.. ❤️

Ajax deed het geweldig maar dat hij denkt dat ze van Liverpool konden winnen. daar ben ik niet zo zeker van want in de finale Speelde Liverpool op 60% tegen de Spurs.

12 mei 2020 om 17:58

Het is ook niet waar, beetje populistisch gelul. Iedereen met een beetje voetbal verstand erkend dat Liverpool van toen ook gewoon beter is. Zie het kwaliteitsverschil. Maar Ajax heeft het geweldig gedaan. In een kalender jaar grootmacht als juve verslaan,Real Madrid, en gelijkspellen tegemln Bayern is voor weinige weggelegd.

12 mei 2020 om 20:31

Je eerste paar zinnen is net zo populistisch gelul. Juist het feit dat Ajax op een bijzondere eigen wijze van die topclubs wist te winnen, zorgt er voor dat ik ook denk dat Ajax veel meer kans maakte tegen Liverpool dan bijvoorbeeld Spurs. Anders dan Spurs maakte het voor Ajax niet echt uit wie de tegenstander was, ze speelden hun eigen spel gewoon. En juist over een wedstrijd had dat in het voordeel van Ajax kunnen zijn. Maar had gekund telt niet.

12 mei 2020 om 17:59

Je speelt geen CL finale op 60%, vriend. Dus dat is onzin.

12 mei 2020 om 18:12

meestal niet maar dat kan wel als je weet dat je zoveel beter bent dan je tegenstander en eigenlijk wel weet dat je toch gaat winnen of dat nu in minuut 15 is of minuut 87.kane speelde terwijl hij geblesseerd was

12 mei 2020 om 19:03

Als je met die instelling die jij beschrijft speelt tegen een tegenstander die 100% geeft, dan ga je echt geen enkele wedstrijd winnen. Zeker geen finale. Jij bedoelt dat Liverpool, mede dankzij de vroege voorsprong de hele wedstrijd kon leunen en niet volle bak op de aanval moest spelen, maar dat is echt wat anders dan op 60% spelen. Want dan ga je er zonder meer gewoon af. Ook Liverpool.

12 mei 2020 om 21:10

Hahaha wat lul jij slap zeg. Er is geen enkel team die 60% een finale speelt. Je wilt die prijs winnen, het gaat over slechts 1 wedstrijd. Dan ga je gewoon alles geven. Aan de uitvoering kan men wel het een en ander over zeggen.

12 mei 2020 om 18:07

Op 60%? Ze konden geen bal over 2 meter geven, ze waren strontzenuwachtig net als spurs overigens. Het is met is met uitstek de slechtste CL finale die ik heb gezien, en dat was niet omdat Liverpool op 60% speelde maar beide ploegen gewoon voetballend niks konden opbrengen.

12 mei 2020 om 18:10

bij mij kwam het meer over van deze wedstrijd winnen we toch wel dus we doen maar rustig aan. en of het nu 1 nul of 3 nul wordt het is prima

12 mei 2020 om 18:34

Jij hebt denk ik nooit op hoog niveau gesport.

Alsof je in zo n belangrijke wedstrijd, die de spelers nog nooit gewonnen hebben, rustig aan doet.
Iedereen weet wat er in sport kan gebeuren als je rustig aan doet

12 mei 2020 om 18:15

Mwah. Ajax had wel kans gemaakt hoor. Die zaten in zo een geweldige flow. Bijna onverslaanbaar. Als je Juve en Real kan uitschakelen met geweldig vortbal. Je soeelt 2 keer gelijk tegen Bayern. Dan maak je in 1 wedstrijd ook een goede kans tegen Liverpool. Tuurlijk hadden die meer kwaliteit. Maar dan hadden Bayern, Juve en Real ook

12 mei 2020 om 18:22

dat jullie van Juventus wonnen daar kwam ook veel geluk bij kijken. ja jullie speelde veel beter maar ik bedoel voornamelijk 2 voorvallen 1 de extreem grote fout van Cancelo die de bal binnen wilde houden waar de goal van Neres uit voorkwam. en Juventus is een 100 penalty ontnomen. toen Khedira de bal binnen kon tikken maar er niet bij kon omdat een Ajacied aan zijn shirt bleef hangen. en natuurlijk dat Chiellini geblesseerd was de echte leider van die verdediging

12 mei 2020 om 18:31

En dat Ronaldo de 1-0 scoort in Turijn, kwam puur omdat Veltman, de Ligt onderuit liep.
Zo kun je over alles wel iets verzinnen...

12 mei 2020 om 18:33

Dat Ajax in Turijn maar 2x scoorde was geluk van Juventus, dat gewoon een dramatische 2e helft afleverde. Het is maar net waar je naar wilt kijken. Juventus werd terecht uitgeschakeld.

12 mei 2020 om 18:34

Slaat nergens op om het op geluk te gooien. Voetbal is een spel van fouten. Maak je er minder, grote kans dat je wint. Frenkie de Jong die bij de goal van Ronaldo in Amsterdam vergeet mee te lopen waar de goal van Ronaldo uit kwam. Als de Ligt niet tegen Veltman aan had geduwd bij de goal van Ronald in Turijn had Ronaldo niet gescoord. Zo kunnen we wel ff doorgaan. Volgens mij had Ajax er in Turijn er nog wel 3 kunnen/moeten maken en was er maar 1 club die geluk had: Juventus, dat het niet afgestraft werd voor de arrogante houding dat ze het wel ff zouden klaren. En dan nog gaan piepen over een niet gegeven penalty... kan me vergissen, maar je lijkt obv je nickname niet helemaal objectief. Ronaldo/Juventus fan?

12 mei 2020 om 18:43

@Ajax_fan21 natuurlijk maak je in zo’n finale kans alleen moest Ajax dan een hele goeie dag hebben en Liverpool een matige. Maar kans maak je zeker. Liverpool speelde natuurlijk niet op 60%. De vroege goal zorgde ervoor dat Liverpool op twee gedachte hinkte voorsprong verdedigen of uitbouwen. Liverpool moet om goed te spelen gewoon vol op de aanval spelen. Het onvermogen van Spurs maakte het ook lastig om er wat moois van te maken.

12 mei 2020 om 19:06

Het spreekt voor mij voor zich dat Ajax in en finale absoluut kans had gemaakt om de cup te winnen. Het is maar één wedstrijd. Daarin kan álles gebeuren. En tegen Liverpool spelen is anders dan tegen Madrid, maar ik denk juist dat het spel van Ajax zeer geschikt is om tegen Britse ploegen uit te blinken. Eerder nog dan tegen defensief spelende ploegen. Zelfs tegen Spurs heeft Ajax het uiteindelijk qua veldspel gewoon prima gedaan. Waarom had dat tegen Liverpool niet gekund eigenlijk? Ik zie geen reden waarom niet.

12 mei 2020 om 19:41

Mensen zoals jij kijken altijd naar een moment en vergeten de rest van de wedstrijd. Zolang we de prestaties van Ajax maar kunnen bagataliseren. Oh Chiellini was er niet, so what? Tagliafico was er ook niet, net zoals Mazroui. Juventus heeft meer geld uitgegeven aan Ronaldo dan Ajax aan het hele team... en dan nog blijven spreken van geluk. Ja je hebt wat geluk nodig, maar zoals menig Juve speler zij speelde Ajax echt een geweldige wedstrijd. Zo zo zo solide Juve kreeg nauwelijks kansen.ajax had err 4 of 5 moeten maken in Turijn.

12 mei 2020 om 19:43

Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt.geen Nederlandse TV hier in Londen maar dit was het commentaar hier in Engeland op BT sport na de wedstrijd, "ajax were phenomenal and Briliant.this is Juventus. A team who has dominated Italian football for years. And they bought Ronaldo for 100 million. And they were made to look average...they were played off the park, they were made to look bang average..."ik heb daarna voor de grap de wedstrijd ook nog een keer bekeken met frans commentaar. die waren zo mogelijk nog positiever. Die lieten vanwege het fantastische spel van Ajax in de 2e helft elke schijn van onpartijdigheid vallen.dus dat verhaal over geluk gehad. Ik zag het niet en de rest van Europa ook niet. Je moet wel met een hele gekleurde bril naar die wedstrijd hebben gekeken om daar geluk in te zien.

12 mei 2020 om 18:24

@ronaldogoat7 sowieso vind ik het onzin om over je mogelijke rol in een finale te beginnen die je niet hebt gehaald. je had de kans om die te behalen door de Spurs uit te schakelen en dat is niet gelukt dus dan heeft het verder ook geen zin om het daar nog over te hebben want uiteindelijk stond Tottenham gewoon terecht in de finale. daar zijn geen scheidsrechterlijke dwalingen of iets aan te pas gekomen tegen Ajax, ze hebben dat gewoon voetballend bewerkstelligd

12 mei 2020 om 18:32

Dat is ook niemand die dat niet beweert. Daarbij is het een ode aan Ziyech. En is het dus heel logisch dat terug wordt gekeken op het succes volle vorig jaar. Uiteraard licht men dan even een quote uit voor de bühne maar vooral voor de fans.

12 mei 2020 om 19:56

Wat een onzin. Gewoon omdat je het niet gehaald hebt mag een hoofdrol speler van het success niet terug kijken en zijn mening geven. Nee Liverpool had een beter team, maar dat hadden wel meer teams in de Cl.wat het verschil is dat Tottenham geen seconde durfde te voetballeen omdat dan de 2de zou vallen en ze zeker niet terug konden komen. Dat is niet hoe Ajax speelt, zo spelen ze nooit want dat kunne ze niet. Dus nee misschien win je hem niet, maar de finale was leuker geweest en uiteindelijk is het maar een potje en schatte ik Ajax zeker niet kansloos toen. Wat een slechte finale, nog nooit vaker weg gekeken tijdens een voetbal wedstrijd van die groote.

12 mei 2020 om 20:29

@binny ik weet niet of de finale leuker was geweest met Ajax, dat is pure speculatie. Ajax was tegen de Spurs in beide twee helften ook alleen maar aan het verdedigen op eigen helft

12 mei 2020 om 20:33

Huh. Hoe kwam Ziyech z'n bal dan tegen de paal in de ArenA? Ja, Ajax was van slag voor Ajax' doen was het slecht maar Spurs was ook in de tweede helft niet beter. Dat was puur op opportunisme. Die goals in de tweede helft vielen allemaal niet verkeerd voor ze he.

12 mei 2020 om 21:07

@myvision uit een spaarzame counter kwam die bal op de paal omdat de Spurs vol in de aanval waren. hoezo waren de Spurs niet beter in de tweede helft? ze scoren drie goals die nog prima waren uitgespeeld ook. alleen die derde goal was idd een beetje een klutsgoal maar de Spurs voetbalde imo uitstekend in die tweede helft. opportunistisch spel daar vind ik weinig mis mee. de ene combineert liever over meerdere schijven en een ander team speelt liever wat directer. je moet spelen op een manier die voor je werkt en ik vond zeker niet dat de Sprus onverdiend door gingen. ze creeerden genoeg kansen en lieten ook zien de kwaliteit en het overzicht en de rust te hebben om die kansen te verzilveren

12 mei 2020 om 18:33

Tottenham speelt heel anders dan Ajax en natuurlijk had Ajax kans, kijk wie ze nog meer verslagen hebben. Maar t moge duidelijk zijn dat Liverpool de favoriet zou zijn geweest

12 mei 2020 om 18:54

Sjongejonge wat een opmerking. De grootste prijs die je als club kunt winnen en jij denkt dat ze op 60% spelen?
Het was gewoon een enorm slechte pot. Beide partijen waren veel te zenuwachtig. Begrijpelijk tijdens misschien wel de belangrijkste wedstrijd in je leven.

12 mei 2020 om 19:32

Liverpool speelde helemaal niet op 60% Alleen was de finale door die penalty eigenlijk na een minuut al beslist.

12 mei 2020 om 19:33

Kunnen winnen en zeker winnen is natuurlijk wel een belangrijk verschil. Met de flow van ajax toen had het zeker gekund, maar ze hadden er ook met 5-0 af kunnen gaan. We zullen het nooit weten helaas. Wat een slaapverwekkende finale was het trouwens.

12 mei 2020 om 20:00

Dat is ook het enige, winnen of niet, de finale was veel leuker geweest.

12 mei 2020 om 19:43

Tuurlijk kon Ajax toen van Liverpool winnen. Hij zegt ook niet dat hij het zeker weet.

12 mei 2020 om 20:28

Waar heb je die app dat je die 60% af kan meten? Ik wil die ook! Wat een onzin. Daarbij had Liverpool een totaal ander spel tegen Ajax moeten spelen.

Ben benieuwd wat Ajax zonder Ziyech is. Zo’n iemand is net als De Ligt en De Jong onvervangbaar. En als ook Van de Beek vertrekt lever je net als PSV afgelopen jaar, heel veel doelpunten in. Dan zullen er toch anderen op moeten staan die voor de doelpunten gaan zorgen.

12 mei 2020 om 18:27

@meneerja Ziyech is nog veel moeilijker vervangbaar imo. mandekkers en voetballende controleurs zijn toch minder zeldzaam als creatieve spelverdelers. ik kan dan een De Bruyne, Bruno Fernandes, Ziyech, Ozil en Eriksen noemen maar dan heb je ze volgens mij allemaal wel gehad

12 mei 2020 om 18:40

Isco, David Silva, Coutinho, Odegaard, James Rodriguez kunnen daar nog wel bij. Maar inderdaad, dat soort spelers zijn heel erg schaars. Ziyech is eigenlijk niet te vervangen, zeker niet dat kaliber. Ben heel benieuwd hoe Ajax zijn vertrek zou gaan merken volgend seizoen.

12 mei 2020 om 20:32

@-NEC- ja die kunnen idd ook in dat rijtje. ik denk dat Ajax een ander spelletje moet spelen wat weer afgestemd is op de nieuwe spelers. je levert in principe al je creativiteit op het middenveld in dus nu zal er denk ik meer over de flanken dan over de as gespeeld gaan worden. ik denk dat de creativiteit nu van jongens als Neres en Anthony gaat moeten komen

12 mei 2020 om 20:58

Noem me een dromer maar ik zet hoog in op Unuvar. Met hem hoeft Ajax de speelwijze niet te veranderen.

12 mei 2020 om 21:24

@myvision dat zou zomaar kunnen alleen die jongen is nog erg jong. dat zal nog even duren voordat hij zo een belangrijke rol bij Ajax kan vertolken misschien

12 mei 2020 om 22:32

Klopt. Je mag er niet van uit gaan maar ik hoop dat Ziyech op een natuurlijke wijze gaat worden vervangen door hem.

Deze man gaan we helaas niet kunnen vervangen. Met schitterend voetbal en bijzondere acties heeft hij ons zo verwend. Wat een topper. Geen speler bij Ajax kwam in de buurt van zijn niveau de laatste 10 jaar. Nou Frenkie dan, maar dan anders. Bedankt Hakim!

Dat wordt donderdag met zakdoekjes voor de TV 19:30 op Ziggo (en YouTube denk ik) het hele interview.

Toch wel hypocriet van veel Ajaxieden. Ziyech is zo veel uitgescholden door het eigen publiek. En nu lees ik overal een echte ajaxied en we gaan je missen. Ik snap totaal niet waarom Ziyech die supporters zou bedanken voor zijn tijd bij Ajax. De club ok, maar die supporters die hem altijd het leven zuur maakten...Hopelijk wordt hij meer geliefd bij het Chelsea publiek.

12 mei 2020 om 18:14

Was echt maar een klein deel van het publiek

12 mei 2020 om 18:34

Ik heb Ziyech hier toch ook vaak heel veel kritiek zien krijgen. Als Ajax niet draaide dan was Ziyech altijd de eerste die bakken kritiek kreeg, jij vergist je denk ik een beetje in dat ‘kleine deel’. Niet altijd onterecht, want mister balverlies leverde in een slechte periode echt heel veel ballen in. Dan krijgt hij ook weer zo’n houding die ze vervelend vinden. Maar vaak vergaten deze supporters dat Ziyech in een klein moment een wedstrijd naar zijn hand kan zetten. Dit gaat een groot gemis worden voor Ajax en de Eredivisie. Ik ga hem wel missen denk ik.

12 mei 2020 om 19:11

Was, in die periode, zeker niet maar 'een klein deel'. Mensen vergeten toch heel snel dingen, blijkt maar weer eens. Maar PSV was net kampioen, Ajax had niets, was vernederd in de kampioenswedstrijd door PSV en het spel van Ziyech (die nu eenmaal veel en vaak balverlies lijdt en evenveel ballen de tribune in jaagt als dat hij op doel schiet) viel dan extra op, omdat er niets gewonnen wordt. En toen vonden echt heel veel supporters dat hij wel weg mocht en zo. Zeker ook omdat hij zich toen stuitend ging gedragen, met van die handgebaartjes naar het publiek en zo. Maar goed, succes doet veel en toen Ajax ging lopen en hij daarin een heel belangrijke rol had, toen werd hij weer op handen gedragen. Zo gaat dat in voetbal.

12 mei 2020 om 19:58

Onzin, het groepje dat maar bleef mopperen was zeer klein. Kritiek krijg je altijd van de tribunes in de Arena. Hij versterkte dat door met een kop als een bak met wurmen over het veld te banjeren. Maar het was niet zo dat het grootste deel hem weg wilde hebben. De reden dat hij op handen gedragen werd was dat hij zich terugknokte en liet zien de sterspeler van Ajax te zijn. Daar was enorm veel lof en bewondering voor. Zo makkelijk om dat af te schuiven op het totale succes en dus indirect veel Ajax supporters successupporters te noemen. Het was zijn doorzettingsvermogen wat hem uiteindelijk zo geliefd maakte.

12 mei 2020 om 20:16

Ik denk dat een belangrijk onderdeel ook zijn werkhouding is geweest. Hij liep in het begin vaak niet achter zijn verloren bal aan. De afgelopen seizoenen zette hij echter als eerste druk, en ook niet half. Met zo'n werkhouding krijg je het publiek ook meer mee, ik denk dat dat echt heeft meegespeeld.

13 mei 2020 om 08:54

Was zeker wel maar een klein deel. Het overgrote deel (zoals dat altijd gaat bij mensen) hield zich alleen stil. Wat ik echt mistte was een tegenreactie tegen de mensen die Ziyech uitfloten. Die kwam er uiteindelijk wel, maar pas tegen het einde van het seizoen (dus al wel voor het succes). Verder denk ik dat jij het precies zegt zoals het is: Als je succes hebt wordt je op handen gedragen en als het slecht gaat zagen ze je af. Zo gaat dat in het voetbal, en eigenlijk sowieso in de wereld.

12 mei 2020 om 18:15

Niet iedereen over 1 kam scheren knul. Er is inderdaad een select groepje geweest dat hem heeft uitgejouwd. Op jouw bewoording terug te komen is dat niet elke Ajax supporter geweest.

12 mei 2020 om 19:12

Wie zegt dat ik over 1 kam scheer? Ik zeg veel ajaxieden niet alle.. Lezen is ook een vak knul.

12 mei 2020 om 18:18

In die periode was maar een heel klein gedeelte van het publiek aan het fluiten tegen Ziyech. Jij doet net alsof alle fans van Ajax een hekel aan hem hadden wat complete onzin is. Daarna heeft hij zelf dat gedeelte hun mond gesnoerd met zijn voetbal.dat is hetzelfde wanneer je een grote groep hebt waar een paar etters bij zitten, gelijk de hele groep maar over 1 kam scheren. Ik denk dat Ziyech er iets anders over denkt dat jij, en dat is het belangrijkste.

12 mei 2020 om 20:05

Onzin echt groot gelul, er waren een klein paar groepje mensen die klote bezig waren. Velen stonden achter hem net als de rest van de selectie. Wel mogen mensen best van een speler houden en wat kritiek geven, dat is iets anders dan hem kapot praten. Dat gebeurde ook vooral omdat hij er toen soms met de pet naar gooidee terwijl hij de beste speler van Nederland was, dat is frustrerend. Ik en het grote merendeel zijn altijd achter Hakim blijven staan, grandioze voetballer, de beste sinds Suarez.

Echte topspeler geworden, dat hij naast zijn techniek en fluwelen linker ook nog eens zoveel arbeid in de wedstrijd zou gaan had ik nooit gedacht toen hij kwam. Hulde niets dan Hulde

Zulke spelers zie je vaak maar periodes bij Ajax, en daarna 3-5 jaar niet. Sneijder daarna Eriksen en als laatst Ziyech, Al had ik op zich hoop dat Gudelj toen ook zo'n speler kon worden maar helaas. Hopelijk dat Ajax met het kapitaal dat zij nu hebben het makkelijker kunnen opvangen. Dat zijn namelijk spelers waarvoor mensen komen kijken.

Had JUIST prachtig geweest om toen kampioen te worden, betekende toen de 34e landstitel

Hakim Ziyech ... ik saluut jou. Dankjewel voor die mooie tijd die je ons mee hebt gegeven. Het seizoen 18/19 was van ons. Het heeft enkele seconden gescheeld en wie weet wat er dan was gebeurd. Maar dat seizoen heeft de hele wereld jou gezien. En terecht. Ik wens je het allerbeste bij Chelsea en hopelijk ooit tot ziens.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren