Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

F-Side en supportersvereniging vragen fans voorstel van Ajax af te wijzen

Laatste update:

De coronacrisis heeft voortijdig een einde aan het Eredivisie-seizoen gemaakt en hierdoor zullen de wedstrijden die nog op het programma stonden geen doorgang meer vinden. Voor Ajax betekent dit dat de thuisduels met FC Twente, PEC Zwolle, Vitesse en VVV-Venlo niet doorgaan en de club komt volgens De Telegraaf dinsdag met een voorstel aan de supporters die eigenlijk bij deze wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA aanwezig zouden zijn geweest.

De Amsterdamse clubs biedt mensen met losse kaarten voor deze wedstrijden volgens de ochtendkrant drie mogelijkheden. Zij kunnen het geld cash terugkrijgen, het bedrag spenderen aan merchandise en nieuwe losse tickets voor aankomend seizoen, of afzien van compensatie.

Voor seizoenkaarthouders is er met het terugkrijgen van vijftien procent van de aanschafwaarde van hun seizoenkaart, de mogelijkheid om het geld te besteden aan een nieuwe seizoenkaart, merchandise of losse kaarten voor volgend seizoen en de keus om af te zien van compensatie sprake van een vergelijkbare regeling.

Daley Blind bevestigt salarisverlaging bij Ajax: ‘Wij zijn solidair’

Lees artikel

De F-Side en de supportersvereniging van Ajax hebben via een statement inmiddels gereageerd op de berichtgeving omtrent de club. Zij laten in dit bericht weten dat ‘clubs hun supporters volgens de voorwaarden van de KNVB officieel niet hoeven te compenseren, maar dat Ajax heel graag een gebaar wil maken naar zijn trouwe supporters.’ De partijen doen echter een beroep op de achterban om het voorstel van Ajax naast zich neer te leggen en af te zien van compensatie.

“Kun jij die paar tientjes missen? Doneer ze aan de club! Laten we er met alle donaties samen voor zorgen dat we zo lang mogelijk van ons aller Ajax kunnen blijven genieten. Wij zijn als supporters niet de enigen die een helpende hand bieden. De directie heeft al aangegeven diverse maatregelen te nemen. Onder andere directie, spelers en technische staf zullen een financieel gebaar maken naar de club. Net als in een kolkende Johan Cruijff ArenA moeten we het ook samen doen nu de bal niet rolt!”, valt te lezen in het statement.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Precies zoals het is, met de nadruk op ‘als je die paar tientjes kan missen’. Je kan niet in andermans portemonnee kijken, dus iedereen moet zelf beslissen of hij/zij het kan/wil missen.

11 mei 2020 om 20:46

Maar als ze al kaartjes hebben gekocht, hebben ze het geld toch al lang uitgegeven? Als de competitie was hervat, hadden ze het ook niet teruggekregen.

11 mei 2020 om 20:48

Misschien hebben sommigen door de coronacrisis een onverwacht inkomensverlies, daar konden ze begin dit jaar natuurlijk geen rekening mee houden.

11 mei 2020 om 20:50

Daarom kan het voor sommige mensen toch fijn zijn om bijvoorbeeld €40 extra terug te krijgen? Mensen die hun baan verloren zijn etc.

11 mei 2020 om 21:02

Kyle, als jij een concertkaartje koopt en het concert wordt niet gegeven, dan heb je toch ook dat geld allang uitgegeven? En als de competitie zou zijn hervat, dan hadden die houders van kaarten die wedstrijden kunnen bezoeken. De crux is nou juist dat de competitie niet hervat was, niet dat ze het geld al 'uitgegeven' hadden. En ik vind bespiegelingen of iemand nou een paar tientjes nodig heeft, of niet, dan niet eens interessant meer. Dan heeft iemand daar gewoon recht hebt, inclusief het recht om het geld niet terug te vragen.

11 mei 2020 om 21:24

Dus, stel je koopt een fiets. Vervolgens betaal je hem (volledig of een deel) en is het de bedoeling dat je hem een dag later op zou halen, maar in de tussentijd wordt die fiets gestolen. Dan laat jij het ook maar zitten want; als je de fiets zou krijgen had je het geld ook niet terug gehad. En kom niet met appels en peren, want het is heel simpel dat je betaald voor iets wat je niet krijgt. Ik had er net zo goed bioscoop kaartjes van kunnen maken.

11 mei 2020 om 22:20

Ach Troy dat is toch totaal niet te vergelijken? Dit gaat over je club die financieel getroffen wordt en dat je dan wel of niet het al betaalde geld terug vraagt of niet bij iets wat sentimentele waarde heeft. Dat heeft een fiets of bioscoopkaartjes niet. Wel frappant dat bepaalde mensen verwachten dat een bepaalde clubs wel om een ander denken maar supporters moeten vooral hun geld terug vragen zoals bij een bioscoopkaartje?

11 mei 2020 om 23:15

Troy heeft toch gewoon gelijk? Je betaald ergens voor en dan heb je recht op waar voor je geld. Of het nou een fiets, een bioscoopkaartje of een seizoenskaart is.. Hij zegt verder ook helemaal nergens dat al die mensen hun geld terug gaan vragen o.i.d. OT: Zeer netjes van Ajax dat ze dit doen, zeker wanneer het inderdaad niet verplicht is. Kan mij overigens goed voorstellen als veel mensen toch geld terug willen zien, het virus raakt iedereen natuurlijk.

11 mei 2020 om 20:53

Toch vind ik dat supportersverenigingen ook wel eens een grens mogen trekken. Supportersverenigingen blijven maar bezig met maatregelen, constructies, ideeen en schenkingen voor hun clubs. Bijna alle seizoenskaarthouders door heel Nederland en bij elke club hebben min of meer al betaald voor 9 niet gespeelde wedstrijden, veel supporters hebben donaties gedaan en noem het allemaal maar op en gaan waarschijnlijk ook verlengen terwijl er een heel twijfelachtig seizoen aan begint te komen. Genoeg is ook een keer genoeg. Overigens is dit wel mijn kijk erop en ik kan me goed indenken dat er ook genoeg mensen zijn die vinden dat er meer gedaan kan of moet worden.

11 mei 2020 om 21:07

Ajax heeft mij de afgelopen jaren geweldige avonden gegeven. Die paar tientjes mogen ze dus zeker houden. Ik kan het makkelijk missen, dus voor mij is het totaal geen issue. Anderen zullen in een andere situatie zitten en hun begrijp ik ook als hun wel hun geld terug willen.

11 mei 2020 om 21:14

Maar Ajax compenseert dus gewoon de "geleden schade". Dat de supporters dan oproepen om dat aanbod af te slaan uit clubliefde is opzich een mooi gebaar maar meer niet. Ajax doet wat het moet doen en de sv doet een suggestie die je naast je neer mag leggen, iedereen blij toch?

11 mei 2020 om 21:22

Mijn reactie is dan ook meer in algemene zin en niet zozeer aan Ajax gericht. Als voorbeeld dan maar 'm'n eigen' club: Daar worden supporters min of meer gesmeekt om aan boord te blijven. Tot op zekere hoogte zeker begrijpelijk hoor, maar als je ziet waar de supporters in de afgelopen 5 jaar massaal voor hebben betaald, vind ik niet dat je zomaar met dat soort oproepen kunt gaan strooien als je er alleen chaos, wanbeleid en een grote puinhoop tegenover zet. Dan is genoeg een keer genoeg. Het is namelijk ook niet zo dat supporters er weer wat van terugzien als het eenmaal wel weer goed gaat. Dan gaan (hypothetisch gezien) de prestaties omhoog, word er wellicht weer Europees gespeeld en stijgen de kaartprijzen exponentieel. Daar kun je de klok op gelijkzetten.

12 mei 2020 om 09:00

Gelijk heb je @Sirus. Ook clubs mogen best eens na gaan denken over een tijd/lidmaatschap korting.

12 mei 2020 om 00:06

Ik snap niet waarom dit een nieuwsartikel waardig is. Ik denk dat ze bij de meeste clubs het geld gewoon aan de club laten, niet alleen bij Ajax. Het geld ben je al kwijt, en het voetbal zeker. Dus inderdaad, kun je het missen, dan zullen de meeste dat zeker doen.

12 mei 2020 om 00:06

Ik dacht dat Ajax zoveel geld op de bank heeft staan. Hoezo dan een schamele 15% bieden? Overigens vind ik het bizar dat de clubs op "moeten" draaien voor de compensatie. Overheid verbiedt de wedstrijden plaats te laten vinden en de KNVB kiest ervoor het seizoen te beëindigen.

12 mei 2020 om 12:30

Elke wedstrijd heeft zijn eigen toegangsprijs. De kaartjes van het spelen tegen PSV of Feyenoord zijn duurder dan de prijs van wedstrijden tegen degradatie kandidaten. Het is dus geen schamele 15 procent, het is gewoon het gedeelte van de seizoenskaart dat niet geleverd wordt.

13 mei 2020 om 23:40

Dan vraag ik me nog steeds af het klopt. 4 wedstrijden is toch 24% van je totaal aantal thuiswedstrijden.Maar het grootste bezwaar wat ik heb is dat de KNVB zich volledig afzijdig houdt.

Erg goed initiatief van de supportersvereniging om mee te denken met de club. Ik denk echter dat niemand het een ander kwalijk kan nemen als die wel kiest voor een compensatie-mogelijkheid. Als je het als supporter kan missen, dan moet je dat zeker doen.

11 mei 2020 om 23:24

Wat mij betreft zou de supportersvereniging nu moeten inzetten op terugkeer van het zo geliefde oude logo: wij steunen de club financieel maar willen er wel wat voor terug. Dit is het moment

Mij niet gezien. Ajax heeft geld zat en ze kiezen er zelf voor om die tickets zo belachelijk duur te maken, dus dat geld wil ik graag terug.

11 mei 2020 om 20:47

Je geeft zelf geld uit aan die "belachelijk dure kaarten". Als je dat niet kan missen, waarom doe je dat dan?

11 mei 2020 om 20:51

Ik kan dat geld best missen, net zo als Ajax dat geld best kan missen.
Bij een NAC of Twente had ik er anders ingestaan.
Daarnaast heb ik niet echt een andere optie als ik een wedstrijdje van m'n favoriete club in het stadion wil bijwonen, of niet?

11 mei 2020 om 20:54

Juist. Een 'echte' supporter die klaagt over belachelijk dure kaarten. Als je het geld makkelijk kan missen, verkeer je in een betere situatie dan Ajax. Want die verliezen miljoenen. Maar fijn dat jij je geld terug gaat vragen.

11 mei 2020 om 20:58

Belachelijk duur? Nee, maar wel zeker als eerste schreeuwen dat Ajax moet investeren en in Europa mee moet kunnen en dan zelf voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

11 mei 2020 om 20:58

Nou ja, het houdt natuurlijk ook een keer op met de liefdadigheid. Uiteindelijk betaal je inmiddels voor diensten die de club niet kan leveren. Ik kan me dan heel goed indenken dat mensen er niet op zitten te wachten om dan nog meer geld aan een voetbalclub te 'schenken', hoe groot het supportershart ook is. Supportersverenigingen blijven maar komen met ideeen, donaties, acties enzovoort, maar het is wel zaak dat supportersverenigingen niet verdrinken in hun sentiment en ook zakelijk naar de situatie blijven kijken. Het kan ook een keer te veel van het goede zijn.

11 mei 2020 om 20:59

Je maakt mij echt niet wijs dat Ajax geen 15% van de seizoenskaarten kan terugbetalen hoor. Je leest hier doorheen het hele jaar hoeveel geld Ajax wel niet heeft en nu opeens hebben ze geld nodig van de supporters?

11 mei 2020 om 21:00

Echte supporters zijn eigenlijk dus gewoon brave consumenten die geen kritiek mogen hebben op hun favoriete club? Bedankt voor je wijze les. Daarnaast heeft Ajax meer dan voldoende reserves om die verliezen op te vangen. Ik denk juist dat Ajax gaat profiteren van deze crisis, omdat ze er financieel veel beter voor staan dan concurrenten in binnen en buitenland.

11 mei 2020 om 21:06

Ik persoonlijk vind het in beide optieken wel een sterk punt, maar dat je dan vervolgens zegt; “ja als het nou een NAC of Twente was geweest had ik er anders in gestaan.” Dan maak je dus onderscheid in clubs en steun je je eigen favoriete club waar je fan van bent dus niet. Ookal heeft Ajax een groter budget, als het je favoriete club is zou dat niets uit maken lijkt mij? Als Ajax dus maar een begroting had van een Twente of NAC dan had je gezegd; “ja is goed.” Vloeken in de kerk dit vind ik dan.

11 mei 2020 om 21:06

Dat supporters niet zouden mogen klagen omdat de kaartjes vreselijk duur, vind ik echt onzin. Supporters hebben het volste recht om te klagen, sowieso, en zeker over de prijs van de kaartjes. Zeker bij Ajax, maar ook bij Psv, is het tegenwoordig een rib uit je lijf om supporter te mogen zijn, zeker als je alle wedstrijden bezoekt, soms ook uit, vervoer betaalt om bij stadion te komen, parkeren, consumpties die waanzinnig duur zijn, merchandise, het kost echt een vermogen als je het allemaal optelt. En ja, het is mooi dat je supporter bent, maar dat wil echt niet zeggen dat je dan geen recht zou hebben om te klagen. Álle recht zou ik eerder willen zeggen.

11 mei 2020 om 21:10

KoenKampioen, ik zou het vanuit een ander perspectief bekijken. Namelijk dat de club al veel miljoenen kwijt is aan het spelen zonder club en dat je de club op een zo hoog mogelijk niveau wil laten blijven presteren. Denk daarbij aan de mooie Europees campagnes de afgelopen jaren, die mogelijk zijn geworden door de stijgingen in de begrotingen. Juist door als supporters af te zien van geld, help je de club om de begroting als gevolg van de corona crisis niet verder naar beneden te moeten bij schroeven. Wat de kans op sportieve successen tevens vergroot in een voetbalwereld waar geld gekoppeld is aan sportieve prestaties.

11 mei 2020 om 21:12

Wat een onzin, als ze zo duur zijn ga dan niet, en anders had je nog meer geld uitgegeven aan de wedstrijd zelf. Dat Ajax zoveel verdient betekent niet dat ze het ook kunnen missen. Ajax heeft een even grote uitgavepost als vrijwel de hele eredivisie bij elkaar. Dus ja echte supporters kiezen er nu voor om dit lekker te laten voor wat het is.

11 mei 2020 om 21:14

Ik doelde met NAC of Twente op clubs die er financieel niet zo goed voor staan. Voor deze clubs kunnen de gemiste inkomsten leiden tot financiële problemen, waardoor ik dan liever heb dat zij m'n geld houden. Ajax heeft reserves zat en kan mij prima terugbetalen, clubliefde kan best rationeel zijn.

11 mei 2020 om 21:16

Welke liefdadigheid, je hebt je seizoenskaart al na een wedstrijd of 10 wedstrijden terug, dus de rest is liefdadigheid vanuit de club. Heb zelf ook jarenlang een seizoenskaart gehad bij Willem II toen ik nog in Tilburg woonde. Maar ook daar was je na 9 wedstrijden klaar met betalen. De andere kreeg je van de club. Dus ik begrijp je punt nou niet zo dat je wilt maken...

11 mei 2020 om 21:19

Doen ze toch ook als je dat wilt, er wordt nergens beweerd dat ze dat niet doen. "zij kunnen het geld cash terugkrijgen, het bedrag spenderen aan merchandise en nieuwe losse tickets voor aankomend seizoen, of afzien van compensatie." Dus het is gewoon mogelijk dat je dit terug krijgt. Ajax heeft reserves, maar ook gewoon verplichtingen, en ik als supporter zie het geld liever in spelers gestopt worden dan in terug betalen van supporters. Maar als je het geld niet kan missen weet je wat je moet doen.

11 mei 2020 om 21:24

@koenkampioen - Die clubs hebben voor hun eigen financiele problemen gezorgd en daar hebben de supporters voor betaald. Het is aan de ene kant essentieel dat die supporters blijven betalen, maar aan de andere kant moreel nogal verwerpelijk dat zij nog meer van de supporters nodig hebben, terwijl die clubs het geld afkomstig van die supporters al lang en breed hebben verdampt.

11 mei 2020 om 21:26

@Koenkampioen. Sorry maar ik zou me kapot schamen als ik zou zeggen ik kan het geld wel missen maar ik wil het wel terug. Wat een egoïst ben je dan. Ze hebben geld zat? Ja ze hebben veel geld maar ze verliezen momenteel ook miljoenen. Ik snap dat mensen die het niet breed hebben of hun inkomen nu zien verdampen dat geld terug willen maar een kaartje kopen als je het geld wel kan missen en daarna gaat lopen miepen dat ze belachelijk duur zijn. Triest. En dat je de club het geld terug laat betalen in een moeilijke tijd terwijl je het best kan missen dan ben je in mijn ogen geen echte supporter. Echte supporters helpen hun club.

11 mei 2020 om 23:23

Dat "echte supporter" gezwam is ook wel erg flauw hoor. Uiteindelijk zit hij daar voor zijn eigen vermaak. Dat wordt hem ontnomen, prima toch als hij besluit het geld terug te vragen? Daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen.

12 mei 2020 om 13:25

@koenkampioen, groot gelijk hoor. Laat alle moraalridders maar zo fel reageren. Van je mede supporters moet je het hebben. Ik ga zelf ook voor een constructie die er tussenin zit bij Twente. Het is best eng hoe snel iedereen bereid is geld te doneren aan een gigantisch miljoenen bedrijf als Ajax, omdat je wil dat ze volgend jaar een spelertje aan kunnen trekken.
Je bent niet pas een fan als je met geld smijt hoor.

13 mei 2020 om 23:54

Het grappige is dat de mensen die het geld eigenlijk niet kunnen missen gaan kiezen voor geen compensatie door emotie en dat mensen die het wel kunnen missen rationeel kiezen voor compensatie. Mogelijk ook de reden waarom de een het wel kan missen en de ander niet. Enfin, verbaasd me toch hoeveel mensen hier hun geld willen doneren aan een miljoenen bedrijf/club. Gaan we dan ook geen vouchers of geld terug vragen bij vliegmaatschappijen?Ik vraag liever compensatie aan en geef ik dat geld "dat ik kan missen" (wat is dat uberhaupt voor domme term) aan de kapper of cafe op de hoek.

11 mei 2020 om 20:50

Schijnbaar heb jij ook geld zat als je belachelijk dure tickets kan kopen. Dat geld kun je schijnbaar makkelijk missen, anders had je wel andere keuzes gemaakt.

11 mei 2020 om 20:57

Dat je ergens graag het geld voor over hebt, ondanks dat het duur is, betekent niet direct dat je het makkelijk kunt missen natuurlijk. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen die, voor hun doen, in een veel te dure auto rijden.

11 mei 2020 om 21:28

Die gast zegt letterlijk ik kan het best missen. Dan moet je niet klagen over dat ze te duur zijn. Dan ga je gewoon niet en ga je lekker fox sports kijken.

11 mei 2020 om 21:36

Denk aan je hart kerel!

Ik koop een kaartje ondanks dat ik de prijs te hoog vind en toch ben ik een nepsupporter? Nu ben ik de draad even kwijt.

11 mei 2020 om 21:41

Als iemand aan zijn hart moet denken ben jij het wel met je gefrustreerde reactie over te dure kaartjes die je zelf vrijwillig koopt. Je bent inderdaad de draad kwijt, want zowel sprokkie, Soccerfan_1 als ondergetekende noemen je in dit draadje geen nepsupporter.

11 mei 2020 om 21:52

Nou gefrustreerde reactie vind ik toch wat overdreven. Ik deel gewoon mijn mening. Daar hoef je het niet mee eens te zijn en als anderen geen gebruik maken van de regeling begrijp ik dat volkomen. Ik schrik er alleen van dat mijn standpunt zoveel (felle) reacties uitlokt, dat had ik niet verwacht.
Ps. Scroll iets naar boven en gij zult vinden.

11 mei 2020 om 20:55

Omdat Ajax te tickets zo duur maakt kan jij genieten van succes, het is een wisselwerking. Als je het belachelijk duur vindt waarom koop je ze dan? Iedereen heeft het recht om compensatie te vragen hoor, maar om dan als argument aan te dragen dat de tickets belachelijk duur zijn, vind ik persoonlijk wel een heel slecht argument. Nee, types zoals jij heeft onze club niet nodig. ON: mooi gebaar van de F-side en de supportersvereniging. Deze crisis gaat Ajax al waanzinnig veel geld kosten, tientallen miljoenen. Overleven zullen we het wel, maar het zou lekker zijn als we een klein beetje onze voorsprong op de rest kunnen behouden. In dit geval helpen alle kleine beetjes. Ondanks het feit dat er ook een aantal nep-supporters zijn die het geld prima kunnen missen maar toch hun geld gaan terugvragen. Voor de mensen die dit geld niet kunnen missen is het natuurlijk een totaal ander verhaal.

11 mei 2020 om 21:12

Persoonlijk ben ik het niet met je eens. Ik vind het een zwak argument, maar als jij je geld terug wilt moet je dat lekker terugvragen. Ik kan het missen en zie het als een klein bedankje richting de club voor alle geweldige avonden de afgelopen jaren.

11 mei 2020 om 21:08

Precies! Geld klotst tegen de plinten omhoog! Dus niet heel erg raar dat de eredivisie best iets redelijks vraagt als het een bijdrage wil van die aanstaande tientallen miljoenen die via de CL binnen komen. Moet geen probleem zijn dan.

11 mei 2020 om 22:51

Dat geld is er ook alleen omdat Ajax jarenlang heeft bezuinigd en het geld wat ze hadden relatief goed geinvesteerd hebben. Het is echt geen rechtvaardiging voor de miljoenen die nu uit de naam van ‘solidariteit’ worden gevraagd. Eigenlijk is het ten zotte dat er van 3/4 clubs verwacht wordt om twee competities te dragen.

12 mei 2020 om 12:33

Nou als er komend seizoen geen 40/50 miljoen euro van de betalende toeschouwers binnenkomt, dan is het Ajax die hulp nodig heeft. Geloof niet dat iedereen helemaal begrijpt wat er aan de hand is komend jaar.

12 mei 2020 om 13:39

"Eigenlijk is het ten zotte dat er van 3/4 clubs verwacht wordt om twee competities te dragen." Heb ik iets gemist? Hebben nog geen cent ontvangen hier.

12 mei 2020 om 15:48

Hoog. Spelers verkopen aan Ajax voor martkconforme bedragen is alleen voordelig voor Ajax. Je voorstel zet dus niet alleen geen zoden aan de dijk. Mijn stelling is dat van de grootste en rijkste club van Nederland, waarvan jij hier ook al stelt dat die pakhuizen vol met geld heeft staan, mag worden verwacht dat zij in tijden van nood hun grootsheid laten zien en de voortrekkersrol in het bedenken van oplossingen in het algemene belang, van het voetbal als geheel, nemen. En dat het natuurlijk vanzelf spreekt dat de grootste en mooiste club van het land met de grootste geschiedenis en successen mag worden verwacht dat zij in staat zijn om in het belang van het totale voetbal te opereren. Maar jouw reactie bewijst in dat verband weer iets naars. Kennelijk bestaat er bij Ajax niet een groter besef. Klaarblijkelijk reiken de intenties geen millimeter verder dan puur het eigen kleine belangetje en is ook deze situatie niet een uitgelezen mogelijk om eens even iedereen te laten zien hoe groots Ajax wel niet is. Maar eerder een uitgelezen kans om de eigen bekrompenheid en beperkte instelling te etaleren, zoals supporters zoals jij ook nu doen met je suggestie dat Ajax wel kan helpen door spelers goedkoop aan te kopen. Ja, jeetje, ammehoela Hoogindecentratie! Hier wordt Ajax beter van en de andere clubs slechter. Wat worden PSV en Feyenoord er beter van als ze een bedrag van Ajax 'krijgen' voor een speler als ze dat bedrag in het buitenland ook kunnen krijgen? Niets! Dus, je plan werkt alleen als Ajax niet marktconform, maar gewoon daarboven biedt. Dus geen 40 miljoen voor Ihattaren, maar 45-50. Plus een doorverkooppercentage uiteraard. Dán ben je aan het helpen en doe je structureel iets voor het voetbal als geheel. In jouw plan helpt Ajax clubs alleen maar van de regen in de drup. Van de wal, in de sloot. Plan dus afgewezen. Keren we terug naar mijn plan. Ajax geeft vrijwillig de CL plek op aan AZ, omdat Ajax de voorrondes wel doorkomt natuurlijk, daar heeft het voldoende geld en spelersmateriaal voor en een gunstige ranking vanwege de goede resultaten, en daarmee doet Ajax een enorme geste versus de gehele Nederlandse voetbalwereld! Lijkt mij dat iedere Ajaxfan die weet dat Ajax verreweg de beste spelers en het meeste geld van iedereen heeft en dus de beste kansen heeft op het doorkomen van de voorondes én die ook echt vind dat het belang van ons totale voetbal als geheel belangrijk is, niets tegen dit plan kan hebben. Dus jij zult dit plan ook van harte ondersteunen, omdat ook jij bij uitstek het Nederlandse voetbal als geheel een warm hart toedraagt. En van het Bayern van Nederland, mogen we toch groots gedrag verwachten natuurlijk. Dat spreekt voor zichzelf.

11 mei 2020 om 21:15

Haha hoge bomen vangen veel wind... Er is natuurlijk veel geld, maar dat maakt niet dat de club niet in de problemen kan komen. Ook Ajax wordt keihard geraakt en gezien we totaal niet weten hoe lang het nog gaat duren, dus ook Ajax moet nu goed opletten op wat het doet op financieel gebied.

Opzich ben ik het met de f-side eens. Echter is mijn seizoenskaart bijna 500 euro duurder dan die van hun. Voor het gemak afgerond na beneden zou dit mij 100 euro korting geven op mijn nieuwe seizoenkaart. Een ander punt is dat in mijn vak veel zelfstandigen zitten. Die het nu zwaar hebben. Dit is over het algmeen in het vak van de harde kern iets anders. Dus ik zal het niemand kwalijk nemen als ze kiezen voor geld terug of korting.

12 mei 2020 om 01:16

Dus jij gaat piepen om 100 €? Ik kan niet op vakantie dit jaar, scheelt me weer een paar duizend. Mooie geste van Ajax maar als het niet nodig is zie ervan af.

12 mei 2020 om 13:47

100 euro? Zijn kaart is al 500 euro duurder geeft hij aan. Maak er dus ~800 van. Een donatie van 7 of 800 euro zonder een wedstrijd te kunnen bezoeken? Gasten als jij staren zich blind. Maar jij piept om je reisbedrag? Donneer hun anders je reissom ook terwijl je niet op vakantie kunt.

Hele lastige situatie. Zie dit juist als een enorm goede mogelijkheid om te laten zien hoe groot de liefde voor de eigen club is. Echter, ik snap natuurlijk dat het voor sommigen echt ontzettend lastig is om dit geld te kunnen missen, helemaal aangezien sommige misschien met inkomstenverliezen te maken hebben.

11 mei 2020 om 21:20

Daarom. Iedereen moet die afweging voor zichzelf maken. Oordelen over de keuze van anderen moeten we niet doen. Iedereen heeft het volste recht op zijn eigen beslissing. Ik ga het wel doneren. Het is geld dat ik kan missen en de club heeft mij zulke mooie avonden gegeven, dat dit een klein bedankje daarvoor is. Ook hoop ik dat we, door hopelijk massaal te doneren, makkelijker hieruit komen en sneller weer op het oude niveau zitten.

11 mei 2020 om 22:13

Maar oordelen over je mede ajacieden mag weer wel natuurlijk toch?

11 mei 2020 om 22:19

Waar doel je op?

Je hebt bij Ajax erg veel supporters die de “mindere wedstrijden” niet gaan. Het kan wel eens zijn dat Ajax met deze (erg nette) compensatiemethode wel eens aardig wat korting moet gaan geven. Ik zie die groep nog wel om compensatie vragen. Scheelt toch weer geld op je seizoenskaart volgend jaar voor wedstrijden die je toch niet zou gaan.

Zijn er eigenlijk al meer voorbeelden van compensatievoorstellen van clubs? Ik ken alleen nog deze en die van Twente (consumptiebonnen)?

12 mei 2020 om 13:50

Voor de volledigheid bij Twente;
Bij het verlengen van de seizoenkaart kan gebruik worden gemaakt van 3 opties:
1. Geen tegemoetkoming: Ik betaal het volledige bedrag van mijn seizoenkaart en zie af van tegemoetkoming voor de te missen thuiswedstrijden in het seizoen 2020-2021.
2. Tegemoetkoming d.m.v. tegoed op Vestekaart: Ik betaal het volledige bedrag van mijn seizoenkaart. Ik krijg het bedrag dat gelijk staat aan het te tegemoet te komen deel van de te missen thuiswedstrijden in het seizoen 2020-2021, tot een maximum van € 100,-, terug als Vestekaart tegoed.
3. Tegemoetkoming d.m.v. korting seizoenkaart 21-22: Ik betaal het volledige bedrag van de seizoenkaart. Ik krijg het bedrag dat gelijk staat aan het te tegemoet te komen deel volledig terug d.m.v. korting voor de seizoenkaart voor het seizoen 2021-2022.

Ik denk dat ik voor optie 2 ga

Waarom zou je een oproep doen als supporterssvereniging? Iedereen kent de situatie toch wel. Zo word het een beetje de kant van morele verplichting gestuurd als je het kan missen.

11 mei 2020 om 22:21

Een morele verplichting is je land verdedigen in tijden van oorlog. Dit gaat om het eventueel doneren van een paar tientjes aan je favoriete club. Als iemand ervoor kiest om zijn geld, waar hij ook recht op heeft, terug te vragen is dat gewoon prima.

11 mei 2020 om 22:48

Onderling tussen supporters weet je eigenlijk dat je het niet kan maken om je geld terug te vragen. Je moet alles voor de club over hebben anders ben je geen echte. Waarom dan nog zo'n oproep doen? Het grootste deel laat het heus wel lopen. Nu ga je misschien de keuze moeilijker maken voor de mensen die het op dit moment wel goed kunnen gebruiken.

11 mei 2020 om 22:55

Ze vragen letterlijk of je paar tientjes kunt missen. Vul zelf maar in of je dat wel of niet kunt. Het is een vrijblijvende oproep tot solidariteit met je club. Als jij je daar al door onder druk voelt gezet, dan kun je beter het geld aan een psycholoog besteden.

11 mei 2020 om 22:56

@de toekomst: je land verdedigen in tijden van oorlog is trouwens een wettelijke verplichting, geen morele.

11 mei 2020 om 23:16

Het zal een klein deel zijn maar ze zullen er vast zijn. Het is vooral overbodig. De meeste zullen het heus wel doen.

Ik vind het erg nette opties. Moet iedereen voor zichzelf beslissen dit. Kan je moet voorstellen dat je het geld terug wilt of dan maar iets uit de fanshop haalt (waar ook aardige winstmarge opzit lijkt me). Mocht je het kunnen missen, dan kan je het ook de club gunnen. Vind een oproep niet echt nodig, kan iedereen prima voor zichzelf beslissen toch.

Wilt iemand zijn seizoenskaart kwijt??? Ik neem hem wel over, 100 euro erboven op.

12 mei 2020 om 01:14

Kijk zo is het. Wachtlijst is groot genoeg.

12 mei 2020 om 13:52

Waarom zou iemand zijn seizoenskaart kwijt willen(alhoewel ik me natuurlijk wel kan voorstellen waarom )... daar gaat dit niet eens over.

Een echte supporter vraagt geen geld terug, die heb je al lang terug verdiend doordat je geen bier en friet hebt hoeven kopen op een wedstrijddag...een echte supporter verlengd zijn seizoenskaart, wat er ook gebeurd

Ik heb mn geld al uitgegeven en ik hoef geen compensatie, ook geen korting voor komend seizoen. Nette regeling van Ajax en n ieder moet zelf kiezen wat bij hem/haar past, zonder dat je kritiek krijgt of als nepsupporter wordt gekenmerkt.

Mooi moment om voor mensen op de wachtlijst om in te stappen en mensen die die paar tientjes niet kunnen missen voor hun club hun seizoenskaart op te zeggen. Ajax heeft een grote wachtlijst. Mensen die het niet méér kunnen betalen nemen maar een Fox abonnement of kijken het voortaan met een bord op schoot bij studio sport of radio 1. Wat een gezeur dit.

12 mei 2020 om 13:55

Dus mensen/zzpers die al tientallen jaren gaan, het dit jaar misschien onvoorzien lastig hebben moet je als club maar laten stikken? Wat een typische hypocriete opmerking is dit nou weer

4/17= 23,5% waarom krijg je dan maar 15% terug?

12 mei 2020 om 09:55

Dat niet alleen... die 15% krijg je alleen op je nieuwe seizoenskaart. Dus eigenlijk verlies je gewoon 23,5%. Wat ik best kan accepteren. Maar als je dan even die 15% wegzet op die 23,5% dan verlies je dus 8,5% én moet je vol voor je nieuwe seizoenskaart betalen. En dat terwijl het bijna 100% zeker is dat we tot 2021 sowieso geen wedstrijden mogen bezoeken en je dus eigenlijk de helft van aankomend seizoen bij voorbaat al misloopt...wil best die 23,8% van afgelopen seizoen 'doneren' aan de club, maar ik ga niet de volle pond betalen als ik straks de helft al niet eens mag bezoeken. Gekkenwerk...

Ergens ben ik het eens met het afzien van compensatie en snap ik de gedachten van solidariteit helemaal.
Aan de andere kant, tijd voor een reset. Salarisssen en transfersommen omlaag. Gebruik deze tijd om de sport weer toegankelijk te maken!

Haha, business leden krijgen 10% terug (als ze willen), althans korting op volgend seizoen. Tja, verschil moet er zijn. Lekker dan.

12 mei 2020 om 12:36

Tja 10 procent korting op 2000 euro is nog altijd 2x zoveel geld terug als de gewone leden. Verder geldt met name bij business leden dat de grote wedstrijden interesant zijn om relaties te feteren. Een kaartje voor Ajax-Feyenoord is toch heel iets anders dan Ajax-VVV.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren