Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘UEFA schort Champions League en Europa League per direct op’

Laatste update:

Eerder op de donderdag kwam het nieuws al naar buiten dat LaLiga voor in ieder geval de komende twee speelronden stil is gelegd. Hier lijkt het niet bij te blijven, want onder meer Marca en Mundo Deportivo weten donderdagmiddag te melden dat de UEFA ook op het punt staat om de Champions League en de Europa League stil te leggen.

Na een aantal spoedvergaderingen is volgens de berichtgeving het enige wat nog ontbreekt een officiële verklaring van de voetbalbond. Dit houdt in dat de Europa League-wedstrijden die voor donderdagavond op de planning staan, waarschijnlijk per direct worden afgelast. Om de wedstrijden in de achtste finales van de Europa League was in de afgelopen dagen al het een en ander te doen en Sevilla - AS Roma en Internazionale - Getafe werden al tot nader order uitgesteld.

Hetzelfde geldt voor de Champions League-returns van volgende week. Voor dinsdag staan eigenlijk Manchester City - Real Madrid en Juventus - Olympique Lyon op het programma, terwijl Barcelona - Napoli en Bayern München - Chelsea een dag later moeten worden afgewerkt. De kans dat deze wedstrijden doorgang zullen vinden lijkt echter bijzonder klein.

Woensdagavond werd al bekendgemaakt dat de selectie van Juventus in thuisisolatie is geplaatst nadat bij verdediger Daniele Rugani het coronavirus is vastgesteld. Donderdagochtend kwam daar het nieuws bij dat ook de spelers van Real Madrid in quarantaine moeten. Zij hebben mogelijk contact gehad met een speler van de basketbaltak van de club die inmiddels positief is getest op het virus.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Nu Nederland zelf nog ipv die halve maatregelen.

12 maart 2020 om 13:10

Dat kan toch bijna niet anders dan dat na het crisisberaad alles minstens achter gesloten deuren wordt afgewerkt.

12 maart 2020 om 13:15

Samcro - vind je het niet opvallend dat er hier zo luchtig over wordt gedaan in NL? Ik ben zelf niet zo iemand, maar ik ken heel veel mensen die zeggen dat Nederland alleen maar over werken en over geld gaat, ik zie dat in deze kwestie toch wel aardig terug hoor. Hier zie je Mark Rutte een beetje grappen maken erover.

12 maart 2020 om 13:18

Opzich logisch als je naar de cijfers kijkt: wereldwijde Corona doden 2020: 4700, wereldwijde Griep doden dit jaar: 95.000. In totaal wereldwijd 50.000 mensen met Corona besmet. Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

12 maart 2020 om 13:19

Nederland reageert, wij doen niet aan anticiperen. Op veel vlakken blij dat ik in NL woon, maar sommige dingen begrijp ik echt niet.

12 maart 2020 om 13:25

Leuke cijfers maar meldt er dan ook even bij dat er (jaarlijks) meer dan 400 miljoen mensen besmet raken met de griep. Vergeet de nuances niet!

12 maart 2020 om 13:30

Ik ben blij dat er niet overhaast gereageerd wordt. Ik denk dat er nog aardig onderschat wordt hoeveel geld/banen het gaat kosten om een land, zoals Italie, volledig plat te leggen. Heel veel kleine ondernemers, mkb'ers kunnen echt niet een gat van 2 weken opvangen. En het werkaanbod is nu al een stuk minder he? Maar ik vind wel dat t voetbal niet persé door hoeft te gaan, dat blijft bijzaak.

12 maart 2020 om 13:33

Vergelijken met de griep, nog steeds? Het is donderdag. Doodsratio ligt hoger bij corona trouwens.

12 maart 2020 om 13:33

Als je op de cijfers van CFCSFC af moet gaan kun je beter binnen blijven. Dat zou 10% aan doden betekenen... wat kunnen mensen toch een desinformatie verstrekken..zucht.

12 maart 2020 om 13:35

Waar er veel minder aan dood gaan in vergelijking met het percentage van corona. Geloof dat in Italie nu ongeveer 5-6% eraan is overleden. Als je 5% pakt van 400 miljoen krijg je toch een ander beeld ervan.

12 maart 2020 om 13:37

Voor een epidemie dat aan het begin staat en pas sinds een paar weken Europa heeft bereikt en nu al zoveel schade aanricht. Nee sorry vind ik niet logisch, want regeren is vooruitzien en dit wordt alleen maar erger. Helaas gaan veel instanties pas maatregelen nemen als het te laat is

12 maart 2020 om 13:40

@cfcsfc Je schiet jezelf in de voet met je cijfers die voor een gedeelte niet kloppen. Wereldwijd zijn er 120.000 besmetting geweeest en niet 50.000. Maar als we jou cijfers aan houden dan betekent het dat de mortaliteit 10 is. Wat enorm veel is. De griep heeft meer doden maar heeft ook 400 miljoen mensen besmet.

12 maart 2020 om 13:40

Inderdaad het grote probleem met het Coronavirus is dat het dodelijker is dan griep, besmettelijker dan griep (wat het ook gevaarlijker maakt dan bv Ebola, dat is dan wel dodelijker maar het heeft niet de potentie een epidemie te worden) en niemand is er resistent tegen. En dit zijn gewoon uitspraken van Richard Hatchett, een van de grote autoriteiten op het vlak van pandemieën.

12 maart 2020 om 13:46

@lierse en @Timba. Dat het percentage doden lager ligt veranderd toch niks aan de hoeveelheid doden tot nu toe alleen in 2020. En als er 400 miljoen besmet raken jaarlijks dan is de griep toch ook veel besmettelijker? Want in China is Corona gestaakt op iets over de 80.000 en ligt het totaal nu op minder dan 130.000. Dus ik snap jullie punt niet helemaal... (en hoe kunnen feiten desinformatie zijn?)

12 maart 2020 om 13:48

@bf1994. Geweest ja. Op dit moment zijn er 50.000 besmet. De rest is genezen of overleden.

12 maart 2020 om 13:51

De reden dat er luchtig over gedaan wordt zit natuurlijk ook een beetje in de NL-se mentaliteit. An sich vind ik dat helemaal niet zo heel zorgwekkend. De ergste variant van Corona gaat gepaard met een longontsteking. Dit is redelijk eenvoudig te behandelen, maar is voor oudere mensen wel gevaarlijk. Daarnaast is het percentage dat overlijdt helemaal niet zo hoog als je het vergelijkt met griep. Ik denk dat juist hysterie een groot gevaar is bij deze uitbraak. Neemt niet weg dat we maatregelen moeten/kunnen treffen om het tegen te gaan, maar ik ben juist blij dat we in NL er luchtig over doen. Voetballers zijn jonge gezonde mensen. Die zweten dat virus er wel in een weekje uit hoor

12 maart 2020 om 13:52

Voor zover ik weet worden er niet zo een draconische maatregelen genomen tegen een gewone griep. Als iedereen met een griepje in quarantaine gehouden wordt, hele landen in lock-down gaan, alle (sport) evenementen afgeschaft worden,... zullen er ook veel minder griep besmettingen en doden zijn. Daarnaast als meerdere autoriteiten op het vlak van dit soort ziektes zeggen dat het besmettelijker en dodelijker is dan de gewone griep, waarom zou je hen niet geloven? Daarnaast zijn je cijfers an sich geen desinformatie, maar wel een verdraaiing van de feiten. Absolute cijfers zeggen niets in deze kwestie, spreek in procenten zou ik zeggen. Dan wordt het hele plaatje niet vergeten!

12 maart 2020 om 13:53

@cfc Nee. Want als corona zich blijft verspreiden en ook 400 miljoen mensen besmet raken dan zijn er ongeveer 4-10 miljoen mensen overleden tegen die tijd. Zet dat even op tegen de 95 000 van de griep. Het is dus veel dodelijker dan de griep. Meer dan 10x dodelijker, en er is ook geen vacccinatie tegen. Maar goed deze argumenten zijn al tig keer vertelt wie niet wil zien gaat ook niet zien. Weet niet waarom ik eigenlijk nog moeite doe.

12 maart 2020 om 13:53

klopt, maar de besmettingsgraad is dan weer lager. Er zullen waarschijnlijk uiteindelijk (veel) minder doden vallen aan Coroa.het opvallende is dat er een aantal griep virussen ook Corona virussen zijn. Deze is (een beetje) gemuteerd en de paniek slaat toe. Bij Sars een paar jaar geleden bleef het rustiger

12 maart 2020 om 13:56

Juist dat percentage zegt iets over het gevaar van zo'n epidemie Cfcsfc, de absolute aantallen zeggen me minder. Het aantal besmettingen in Europa (en ook in bijv. Iran, etc.) schiet echt razendsnel omhoog. Ik weet niet of je weet wat exponentiele groei is, maar dat betekent dat je (zonder externe maatregelen te treffen) binnen no-time honderduizenden zo niet miljoenen besmettingen hebt in Europa. Snap je nou echt niet dat de ziekenhuizen daar niet op berekend zijn en dat er enorm veel mensen zullen sterven? In Italie ziet men dit al gebeuren, er moet gewoon botweg gekozen worden wie er behandeld kan worden en wie er aan zijn lot overgelaten wordt. Het is een kwestie van tijd tot dit in meer landen gaat gebeuren en als je helemaal niks doet om het zo veel mogelijk in te perken zijn de gevolgen helemaal niet te overzien..

12 maart 2020 om 13:56

@CFCSFC: gewoon ter info, vandaag zijn er in België 84 nieuwe besmettingen. Dat is niet veel denk je dan ( maar een week geleden waren er maar 3-10 per dag) maar wat als ik je zeg dat men ook maar 806 mensen effectief getest hebben? Dat willen zeggen dat meer dan 1 op 10 van de geteste mensen besmet is. Gezien de ratio van nieuwe besmettingen per dag exponentieel stijgt, zou ik het virus maar serieus beginnen nemen ipv , uit onwetendheid, het Corona virus te vergelijken met de gewone griep.

12 maart 2020 om 13:56

Al die overlijdenscijfers zijn voor 99,9% gebasseerd op ouderen en hele jonge mensen met een zwakke weerstand. Als je als KNVB zijnde oproept om die doelgroep niet toe te laten in de stadions ben je er al. Voor de rest geldt Corona als een griepje waarbij sommigen niet eens wat merken. Mensen slaan helemaal door met maatregelen. We moeten kunnen genieten van het leven en niet iedereen in quarantaine zetten bij wijze van spreken.

12 maart 2020 om 13:57

Bf1994 zegt het juist. De drastische maatregelen nemen ze niet voor niets. Zonder die maatregelen kom je dus op cijfers die een stuk schrikbarender zijn. En nu al kunnen ziekenhuizen het niet aan...

12 maart 2020 om 13:59

@steeck03; Het is een nieuw virus, geen gemuteerde.

12 maart 2020 om 14:00

Het is niet zeker dat het besmettelijker is dan griep, wel dodelijker zoals het nu lijkt.

12 maart 2020 om 14:00

In China, waar zo'n 20% van de wereldbevolking leeft, zijn 'maar' 80.000 mensen besmet geraakt. Hoe gaat Corona ooit de 400 miljoen halen? En zeg alsjeblieft niet dat 't komt door de maatregelen, want Corona heeft door de incubatietijd overal 2+ weken vrij spel gehad.

12 maart 2020 om 14:01

Vertel me dan eens hoeveel mensen er gemiddeld sterven van de griep aub? Ik zal het anders voor jou doen. Er krijgen jaarlijks meer dan 400 miljoen mensen de griep (5-10% van de wereldbevolking) daarvan sterven er wereldwijd rond de 500.000 (maximaal 650.000), dat is dus een cijfer van minder dan 0,5%. Wereldwijd zijn er meer dan 126.000 coronagevallen met meer dan 4000 doden tot gevolg. Dat is dus meer dan 3%, dus praat aub geen onzin over dat “er in vergelijking met griep niet zoveel doden zijn.

12 maart 2020 om 14:01

"al die overlijdenscijfers zijn voor 99,9 gebasseerd op ouderen en hele jonge mensen met een zwakke weerstand. Als je als Knvb zijnde oproept om die doelgroep niet toe te laten in de stadions ben je er al." Echt waar? Dat daar nog niemand aan gedacht heeft zeg! En als die mensen met een sterke weerstand het virus mee naar huis nemen waar iemand zit met een zwakke weerstand? Of hier op een andere manier mee in contact komt?snuggere opmerking hoor Andres13!

12 maart 2020 om 14:01

Cijfers vergelijken heeft geen zin aangezien het om positief geteste besmettingen gaat. Het is heel aannemelijk dat het aantal besmette personen, dat niet getest is, dus veel hoger ligt. Laten wij het bij voetbal houden en de mensen die verstand hebben van epidemieën hun ding doen

12 maart 2020 om 14:01

Daarnaast zijn er exact 0 kinderen aan overleden (9 en jonger). Dat is bij de griep ook wel anders (helaas).

12 maart 2020 om 14:04

Dus er is een vrij algemene consensus bij de wetenschappelijke wereld dat het besmettelijker is maar jij gelooft er niet in? Ben je ook zo iemand die niet in de opwarming van de aarde gelooft omdat er 2% wetenschappers zijn die het tegenspreken?

12 maart 2020 om 14:06

@Lierse ja hij inderdaad 3x zo dodelijk, ik heb ook nergens gezegd dat 't niet zo is. Maar schijnbaar ook veel minder besmettelijk zoals je zelf zegt (400 miljoen tegen 120.000). Want in China, 20% van de wereldbevolking, heeft 't 80.000 besmettingen. Corona gaat de 400 miljoen echt niet halen.

12 maart 2020 om 14:07

@Andres. Ja en dan heb je ineens 2000 mensen extra besmet na een
stadionbezoek. Nog meer gevaar voor de doelgroep waar dit dodelijk voor is.

12 maart 2020 om 14:07

Ik kijk naar cijfers. Meer niet. Dus zeg jij maar wat je gelooft, cijfers of mensen die erover praten? Zelf ben ik meer van harde cijfers.

12 maart 2020 om 14:11

Lierse/ de opwarming van de aarde is een heel ander punt, maar als we het daar toch over hebben, zou je mij kunnen uitleggen waarom de naam van die ''movement'' veranderd is van Global Warming naar Climate Change? Dat zou jou al meteen achterdochtig moeten maken. Van wat ik gelezen heb, is de hele opwarming van de aarde 1 grote money grab. En waarom ze de naam moesten veranderen? Nou, het is niet overal warmer he, dus Global Warming sloeg nergens op. Het is kouder dan ooit op Antartica dus schuif gauw aan de kant met je Global Warming. Weet je wat dat Climate Change betekent? Dat het klimaat lijkt te veranderen, warmere winters, extreem hete zomers, maar we moeten echt niet doen alsof we keiharde records aan het verbreken zijn met de temperaturen. Wat ik echt duidelijk wil maken is dat er op de korte termijn echt geen groot risico is, wat volgens de ''movement'' wel beweerd wordt. Op de lange termijn is een heel ander verhaal, daarin geloof ik wel dat problemen op komst zouden kunnen zijn.

12 maart 2020 om 14:12

Harde cijfers zonder context zijn nietszeggend. Dat je al de maatregelen die genomen worden gewoon onder de tafel veegt zijn echt veelzeggend. Dan veeg je alle gevolgen die ze met zich meedragen ook meteen onder tafel. Je behandelt deze situatie als een ceteris paribus situatie, maar dat gaat in de hele wereld niet op natuurlijk. Als iemand die meer kijk op de zaak heeft dan ik (door studies, vakervaring, meer toegang tot cijfers) een goed onderbouwde en duidelijk mening poneert, neig ik die eerder te geloven dan mijn eigen oppervlakkige kennis ja.

12 maart 2020 om 14:13

"zelf ben ik meer van harde cijfers", dit moet bij uitstek de domste uitspraak zijn voor iemand die maar een beetje met getallen goochelt om zijn onderbuikgevoel te ondersteunen. De harde cijfers zeggen juist precies het tegenovergestelde van jou Cfcsfc, namelijk dat dit een snel verspreidend en vrij dodelijk virus is. Het is niet voor niets dat overheden, gezondheidsorganisaties, onderzoeksteams, artsen en virologen er al weken van in de ban zijn. Hoe kom je er dan bij dat je het beter denkt te weten dan al die professionals??

12 maart 2020 om 14:14

@Insider, daar ga ik deze niet op ingaan omdat het ten eerste niet echt bij het topic hoort en daarom hoogstwaarschijnlijk verwijderd zal worden. Ten tweede dat het weer een ellenlange discussie zou uitlokken. En ten derde omdat we beide weten dat we niet zomaar plots tot inzicht zullen komen en de ander gelijk geven.

12 maart 2020 om 14:15

Eeeuuu dat komt dus door de maatregelen. Als we allemaal gewoon ons gangetje gaan alsof er niks aan de hand is dan worden er wel meer dan 400miljoen mensen besmet. Ik vind het heel ontgoochelend dat je zegt dat dat niet door de maatregelen komt.... “hoe wordt een voetbal wedstrijd gewonnen? En zeg AUB niet dat het door de goals komt”

12 maart 2020 om 14:19

CFCSFC

In China is de exponentiële groei geremd door drastisch in te grijpen. De maatregelen die daar genomen zijn gaan zo ver dat wij daar niet toe in staat zijn. In tegenstelling tot gewone griep heeft niemand antilichamen opgebouwd en is iedereen tegelijkertijd vatbaar wat een enorme druk op de gezondheidszorg met zich meebrengt. Het is niet erg om niet verder te denken en je niet druk te maken. Maar wat je zegt dekt gewoon de hele lading niet. En daardoor komt het wat onbeholpen over. Geen probleem verder.

12 maart 2020 om 14:22

@lierse1997zolang er geen 100% consensus is, valt de een of de ander in de wetenschappelijke wereld toch niet uit te sluiten? Gekke vergelijking met het klimaat. Overigens is het opwarmen van de aarde een golfbeweging die de aarde al haar hele leven kent. De discussie gaat over de rol van de mens in de klimaatveranderingen.

12 maart 2020 om 14:22

@insidemadrid Nou nou. De aap is uit de mouw. Antaractica is niet kouder dan ooit. De tempratuur daar is gemiddeld gezien gedaald en aan het dalen. Je info klopt niet.

12 maart 2020 om 14:28

Heel leuk jullie drastisch ingrijpen argumenten, wat jullie vergeten is dat dit virus meer dan 2 weken vrij spel overal heeft zonder dat het waargenomen word. Als je daar de reactietijd van overheden bij op telt, heeft het minimaal 3 weken volledig vrij spel om iedereen te besmetten... en dan nog maar 80.000 mensen in een land van 1.3 miljard... Daarnaast snap ik niet hoe je de feitelijk cijfers negeert.. Of heb je de link überhaupt nog niet bekeken?

12 maart 2020 om 14:29

@sanderk91, kan je me vertellen waar ik met getallen heb gegoochelt? Ik heb niks anders dan harde cijfers neergezet.

12 maart 2020 om 14:41

Het is allesbehalve leuk. De cijfers zijn juist heel belangrijk en leren ons dat je het virus kunt controleren indien je de juiste maatregelen neemt. Indien je dat niet doet dan zijn de gevolgen desastreus. Niet alleen kan de gezondheidszorg dat niet aan, maar zijn de economische gevolgen ook heel groot. Daarom is het belangrijk om op tijd in te grijpen.

12 maart 2020 om 14:42

Stuur je CV naar het RIVM. Ze kunnen daar blijkbaar niet rekenen. Misschien dT jij ze op weg kan helpen met rekenen en bepalen wanneer een virus wel of niet gevaarlijk is voor de samenleving.

12 maart 2020 om 14:55

bf1994, je bent wel grappig ha ha, volgensmij denk jij zelf dat je alles weet... Ik vraag me ook ten zeerste af hoe jij een virus dat nu 130.000 mensen heeft geraakt in 3 maanden, ooit naar de 400.000.000 (misschien als ik de nullen erbij typ dat je wel t giga verschil ziet). Daarnaast, waarom doen we dit niet voor de griep en zetten we daar niet alles voor op stop? Ja Corona is dodelijker, maar de WHO verwacht dat ieder jaar meer mensen de griep zullen krijgen en dat ook steeds meer mensen er aan zullen overlijden. En de griep pakt ook kinderen, Corona niet, Corona grijpt alleen ouderen en al verzwakte mensen. Dus in dat opzicht is Corona nog 'liever' ook.

12 maart 2020 om 15:22

@CFC: SARS, de varkensgriep en Ebola stonden na 3 weken na de uitbraak nog allemaal op minder dan 5.000 besmettingen. In de beginfase verspreid een virus nooit zo snel. Dit Coronavirus verspreid zich sneller dan alle bovengenoemde ziektes, dat is gewoon in meerdere wetenschappelijke artikelen terug te vinden. Van dag 25 - 40 van de besmetting groeide Corona van 5.000 naar 45.000 besmettingen, dat is een explosieve groei die bij ziektes als SARS en zelfs Ebola niet voorkwam in zo'n vroeg stadium, de varkensgriep in Mexico kende een vergelijkbare exponentiële groei (alleen was dat pas na 50 dagen na de uitbraak zo ongeveer en dat resulteerde uiteindelijk in 300.000 doden (en 60 miljoen zieken). Dat je het argument "80.000 in een land van 1.3miljard" erin gooit zegt ook wel wat, die mensen komen toch helemaal niet allemaal met elkaar in aanraking? Als er is China geen idioot strenge maatregelen genomen waren dan had je met gemak miljoenen besmettingen gehad, zoals in Mexico in 2009 ook het geval was. En ja, zonder maatregelen kunnen inderdaad 400 miljoen mensen wereldwijd geïnfecteerd raken over een periode van ruim een half jaar (hoewel dat zal met de moderne gezondheidszorg niet zomaar meer zal gebeuren gelukkig). Dat kan immers met Influenza ook zoals jouw harde cijfers zelf aangeven, dus waarom zou een nieuw virustype waarvoor niemand antilichamen heeft dat niet kunnen halen??

12 maart 2020 om 17:10

@cfc Exponentiele groei (weet niet in wat voor vakgebied u werkt maar als je je kan herinneren op de middelbare school toen je met exponenten moest rekenen en de getallen in een keer heel hard omhoog gingen? en bleven stijgen) . Het begint langzaam, maar zodra er veel mensen besmet zijn dan gaat het in een keer heel erg hard. Echter zijn er in china Kneiter harde maatregelen genomen om die groei te stoppen. Dat zijn maatregelen die je in Nederland niet zo makkelijk kan nemen vanwege mensen rechten denk ik. Daarnaast ben jij degene die denkt dat hij alles weet en niet ik. Jij zegt dat de experts overdrijven. Nogmaals, als jij denkt dat die er naast zitten. Trek je conclusies en stap naar ze toe. Misschien dat jij ze op de goede weg kan helpen

12 maart 2020 om 20:53

@bf1994 Kan je aanwijzen waar ik heb gezegd dat experts overdrijven? Dat heb ik namelijk niet gezegd. Je reageert steeds zonder ook maar een van m'n voorgaande punten of vragen te beantwoorden. Wat ik trouwens wel zeg is dat de media en hun 'experts' overdrijven. Zijn genoeg medici die zeggen dat er heel overdreven word, alleen door de media (en iedereen die blind van t ergste uit gaat) word er veel druk gezet.

12 maart 2020 om 13:50

Ik vind het maar overtrokken en overdreven allemaal, deze ophef is ontstaan doordat alle social media er mee vol staan. 20 jaar geleden was deze ophef er niet geweest en was het virus stilletjes aan weer verdwenen. Ik heb zelfs vrienden die het weekend niet meer op stap willen en zich liever thuis opsluiten. Wat een idioterie. Mensen laten de angst regeren en vergeten spontaan te leven.

12 maart 2020 om 13:58

Je hebt verstandige vrienden, neem er een voorbeeld aan.

12 maart 2020 om 14:00

Zie deze reactie vaak terugkomen. Weet je, doe wat je wil maar ik hoop voor jou dat je je grootouders of andere geliefden met eventueel een zwakke gezondheid dan niet ziek maakt omdat jij het probleem, want dat is dit virus wel degelijk , niet wil erkennen. Ik hoop echt dat je ervan gespaard blijft.

12 maart 2020 om 14:02

In de tijd voor deze overtrokken reacties stierven miljoenen mensen aan de spaanse griep cq infleunza of zoals vandaag bekend de reguliere griep. Toen dachten mensen het zal wel, en overleed een significant gedeelte van de Europese bevolking. Maar altijd mooi dat mensen het beter denken te weten dan de experts van het RIVM en WHO...

12 maart 2020 om 14:05

Als er meerdere landen op lockdown zijn en hier in Amerika word misschien zelfs Marshall law uitgeroepen kan je wel zeggen dat dit serieus is. Jullie Nederlanders zijn grappig als het gaat om dit soort dingen, niet nuchter maar gewoon ignorant.

12 maart 2020 om 14:23

JeffinhoGitano

De Amerikanen worden nu pas wakker. Er zijn niet voldoende testen beschikbaar, iedere staat deed maar wat ze zelf het beste leek, niemand had geen idee, maar we geven wel eerst China de schuld. Als we aan iemand geen voorbeeld moeten nemen is het de Amerikanen die denken dat ze onaantastbaar zijn.

12 maart 2020 om 14:38

Amerikanen (of eigenlijk alleen Trump) zijn grappig door te zeggen dat het een buitenlands virus is en dat door nationale lockdown het virus niet verder zal verspreiden.

12 maart 2020 om 15:19

@samcro, het is toch een buitenlands virus, het is ontstaan in China, dus elk ander land dan China kan zeggen dat het virus uit het buitenland komt. Daarnaast het grootste probleem is dat mensen tussen de ongeveer de 20-50 jaar veel lager gevaar lopen als ze het hebben en daarnaast ook vaker toch maar naar werk gaan of gaan reizen terwijl ze het virus al hebben en ook al de symptomen. Die groep is de grootste verspreider van het virus. Met andere woorden de "werk-populatie" is de verspreider, dus door die groep aan te pakken vwb uitgaansleven, evenementen etc. Is dit een prima oplossing.de beste oplossing aka Utopie is de hele wereld niet met elkaar in contact komen voor 1 maand en het virus is weg.

Ja zat eraan te komen. Zonde, maar begrijpelijk.

Perfecte beslissing. Voetbal is maar bijzaak.. weliswaar de belangrijkste bijzaak, maar is blijft bijzaak

Het is klote, maar volkomen begrijpelijk

Kijken hoelang het duurt voordat de Knvb het enige juiste gaat doen.

Verstandig besluit. Nu de rest van de landelijke competities nog.

Nu Nederland nog, hoop van harte dat ze het verplaatsen ipv zonder publiek spelen.

Absoluut terecht. De overkoepelende organen moeten zich uitspreken in plaats van dat bonden afwijkende maatregelen nemen. Het virus dringt nu ook door tot topsporters en al het publiek loopt gevaar. Voetbal is momenteel van ondergeschikt belang, hoe vervelend ook voor deze mooie toernooien en ook het EK dezr zomer. Hopelijk krijgen wr het virus snel onder controle en kan er spoedig weer gevoetbald worden.

Nu Nederland nog, hoop van harte dat ze het verplaatsen ipv zonder publiek spelen.

Lijkt me dat amateur voetbal ook opgeschort gaat worden? Anders heeft het ook geen zin

12 maart 2020 om 13:11

In België is dat al gebeurt momenteel.

Erg zonde, maar volkomen te begrijpen. Het risico is gewoon veels te groot.

Gaat lekker zo, let maar op de volgende is het EK maar ja dit soort dingen zaten er aan te komen maar vraag me wel af waneer je dit gaat inhalen om op tijd klaar te zijn

12 maart 2020 om 14:04

Ik denk niet dat het ingehaald word. Gewoon het nieuwe seizoen met een schone lei beginnen. Met dezelfde teams, geen degradatie of promovatie. Dit lijkt mij het simpelste. OF je kan de standen aan houden voor wat ze nu zijn en de huidige koploper als kampioen bekronen en de huidige laatste 3 degraderen

12 maart 2020 om 17:17

Ah dat wist ik niet. Dank u

Klote maar verstaanbaar! zo zal er geen EK zijn omdat ze alles moeten uitstellen..zal lang stil liggen

12 maart 2020 om 13:17

Lijkt me eerder dat de individuele competities worden afgeschaft dan het EK. Grotere belangen namelijk en eigenlijk niet te wijzigen in de huidige drukke voetbalkalender.

12 maart 2020 om 13:18

Het EK gaat in de huidige toestand hoe dan ook verplaatst worden. 2,5 miljoen mensen die door Europa gaan reizen en feesten is een doemscenario met een dergelijk virus. Laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen...

12 maart 2020 om 13:20

& een jaar EK uitstellen zal ook moeilijk zijn, heb je de nations league finales dacht ik enzo? Zal een soep worden helaas

12 maart 2020 om 16:19

Tranen laten is overdreven maar als vervanging van die eindeloze reeks waardeloze oefenpotjes vond ik de nations league eigenlijk best leuk. Daar ging het tenminste 'ergens' over. Bovendien, ook leuk gevonden dat er meer een indeling was naar sterkte van de landen. Gewoon verfrissend dat de toplanden tegen elkaar spelen en de subtoppers ook. Het gaf gewoon heel veel leuke wedstrijden en veel meer spanning dan in die eeuwige oefenpotjes met 6-7 wissels.

Terecht dat het helemaal opgeschort wordt. Spelen zonder publiek is een halve maatregel die nergens toe leidt. Dat zal de uefa gisteren ook gezien hebben in Parijs.

Tja, dit zat eraan te komen. Volledig terecht dit besluit. Denk dat het EK snel gaat volgen. Het is jammer, maar om dit soort evenementen door te laten gaan is gevaarlijk en dan breng je doelbewust de volksgezondheid in gevaar. Ik ben benieuwd wat het crisisoverleg inhoudt momenteel. Ik hoop op strengere maatregelen, vooral om de kwetsbare doelgroepen te beschermen.

Ik stel voor dat we landen waar wilde dieren op markten verkocht worden die dodelijk overdraagbare virussen voor mensen bij zich dragen keihard gaan straffen! Al deze ellende en vele onschuldige doden en dramatische financiële gevolgen is mogelijk gemaakt omdat ze vooral in Azië maar de meest vreemde dieren op de markt mogen verkopen. Daar zitten ook dieren tussen die dodelijke virussen bij zich dragen voor de mens. En die overdraagbaar zijn van mens tot mens. Dit is de kern van o.a. het coronavirus probleem. We nemen wel allerlei maatregelen hier om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan maar waarom worden er geen maatregelen genomen tegen de kern van het probleem? Zelfs grote schadeclaims aan landen als bijvoorbeeld China moet in overweging worden genomen.

12 maart 2020 om 13:19

Helemaal mee eens. Ongelofelijk dat zoiets nog steeds kan. En vaak lekker wegschuiven onder het tapijt der cultuurverschillen...

12 maart 2020 om 13:23

Het ritueel slachten binnen bepaalde bevolkingsgroepen draagt nu ook niet bepaald bij aan de hygiëne.

12 maart 2020 om 13:30

Zelfde verhaal. Alleen dat doet nu niet terzake. Tenzij er informatie is dat het virus is verspreid d.m.v. een rituele slachtpartij uitgevoerd door die bepaalde bevolkingsgroepen..

Nu en veel vaker is het wel relevant dat de bevolking en de overheid in China een bijzondere invloed heeft op het globale immuunsysteem..

12 maart 2020 om 13:23

Tot dat het daadwerkelijk bewezen is dat het zo gegaan is, zou ik oppassen met zulke uitspraken en aannames.

12 maart 2020 om 13:56

Coronavirus komen van vleermuizen. In bijvoorbeeld China verkopen ze vleermuizen op markten en de verspreiding van het coronavirus is ook ontstaan op een markt in Wuhan in China waar ze wilde dieren verkopen. Dit staat er op Wikipedia hierover: In december 2019 werd in de Chinese miljoenenstad Wuhan een cluster van symptomen van een "longontsteking van onbekende oorsprong" waargenomen, dat al snel in verband werd gebracht met een vis- en dierenmarkt waar ook levende dieren werden verkocht. Deze markt bestond uit zo'n duizend stallen waar onder meer kippen, fazanten, vleermuizen, marmotten, slangen, herten en de organen van konijnen en andere wilde dieren werden verkocht. Al snel werd vermoed dat de veroorzaker een nieuw coronavirus kon zijn, afkomstig uit een dierlijke gastheer (zoönose). Het virus is SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd) dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.

12 maart 2020 om 14:32

Oke, dus dat het van vleermuizen komt stel jij terwijl er ook meerdere andere dieren genoemd worden op wikipedia....een site die door iedereen aangepast kan worden. Oftewel, geen sluitend bewijs dat het van vleermuizen komt. Geloof je ook de filmpjes dat vleermuizen soep drinken en dat het daar allemaal door begonnen is? Of van die Boeing 747 die een draai om zijn as maakt op 30 meter hoogte?

12 maart 2020 om 13:59

China is al bezig met het illegaal stellen van het verhandelen en consumeren van bepaalde wilde dieren, waaronder sowieso vleermuizen. Maar eigenlijk moeten landen als Indonesiã« dat ook doen want anders heeft het niet veel zin

12 maart 2020 om 14:02

Dus dat. Ook andere landen moeten zich daaraan gaan houden en zoniet keihard straffen! Zo'n coronavirus kan er misschien wel voor zorgen dat er weer een nieuwe financiële crisis gaat komen.

De BeNe liga ijshockey competitie is ook per direct stil gelegd en dit seizoen zal er daardoor geen kampioen komen. Spijtig, aangezien Heerenveen is de halve finale play-off stond. Zo dicht bij het einde, maar de ijshockey bond neemt een drastische doch verantwoordelijke beslissing.

12 maart 2020 om 14:07

Komt daar publiek op af dan? (Grapje)

12 maart 2020 om 15:01

Meer dan sommige kkd wedstrijden. Ondergewaardeerde sport in NL, echt een leuke sport om live mee te maken.

Verstandig. Ik vind dit rijkelijk laat, maar het is wel een van de maatregelen die genomen moeten worden om verspreiding tegen te gaan. Met dergelijke maatregelen acht ik het aannemelijk dat het aantal besmettingen sterk gereduceerd wordt. Neem een voorbeeld aan China, het land waar alle ellende begon. Daar zijn de afgelopen 2r uur slechts 15 nieuwe besmettingen bijgekomen. Harde maatregelen zijn nodig om dit niet te laten escaleren.

Ik denk dat als Nederland in deze ook een beetje meewerkt wij gewoon kunnen genieten van een mooie sportzomer met een Tour de France, EK en olympische spelen.

Stel nou dat virus blijft twee drie jaar rond zwerven. Gaat er dan drie jaar niets door? Lijkt mij erg sterk. Zolang de gezondheid van spelers tijdens trainingen en wedstrijden niet in het geding komen lijkt mij dat er gewoon gespeeld hoort te worden. Mensen zijn zelf capabel genoeg om in te schatten of het handig is de wedstrijd te bezoeken.

12 maart 2020 om 13:52

Niet iedereen met dit virus hoeft in een ziekenhuis behandeld te worden. Er zijn mensen die nauwelijks klachten krijgen

12 maart 2020 om 14:07

Zeg, heb je het nieuws wel een beetje gevolgd? Ziekenhuizen bezwijken momenteel in Italie omdat er niet genoeg bedden zijn voor de ernstig zieken. Er moeten keuzes gemaakt worden tussen zestigers en veertigers. De mensen met milde klachten verspreiden het virus ook nog naar mensen die er wel ernstige klachten van krijgen, vervolgens zorg nodig hebben maar dan terecht komen in een overvolle ziekenhuis, of misschien niet eens in een ziekenhuis kunnen terecht komen. Dus als jij super gezond en jong bent, je krijgt het virus, het is slechts mild in jouw geval. Dan kun je het nog steeds overdragen op een leeftijdsgenoot van je die bijvoorbeeld diabetes heeft en er dan aan overlijdt. Of je draagt het over op je vader/moeder/opa/oma/oudere buurvrouw/buurman/oude mevrouw bij het bushokje, die wel allemaal ernstige complicaties kunnen krijgen en dan zorg nodig hebben.

12 maart 2020 om 14:12

Dan moet Italie maar net zoals China een ziekenhuis bouwen in anderhalve week. Italiaanse overheid heeft ook heel laks gereageerd hierop. In China neemt het aantal besmettingen al af

12 maart 2020 om 14:10

Er zijn 3 mogelijkheden volgens de experts. Het virus zwakt iets af tijdens de zomer en komt sterker terug in de winter na een mutatie. Of het wordt een seizoensgriep waar wij een immuniteit voor opbouwen maar dat zal ondertussen heel wat doden tot gevolg hebben. Of er komt binnen een jaar tot 2 jaar een vaccin. Een vaccin kan relatief snel gemaakt worden, maar de moeilijkheid ligt in het testen.

Ik snap het ook niet in NL hoor. Gewoon alle evenementen verzetten van de maand Maart. Alle niet noodzakelijke fysieke banen per direct thuiswerken voor een maand. Potje vrijmaken (wat er dus al kennelijk is) om de horeca en andere consumentenverleners tegemoet te komen en alles dicht. Als we het nu doen dam je het in, in plaats van te laat reageren.

Ik ben van mening dat de Chinesen deze virus door middel van een middel erger hebben gemaakt om zo hun eigen volk te verminderen. Vooral ouderen die het oplopen komen sneller te overlijden. Het coronavirus bestond al, maar was niet zo effectief en schadelijk als dat het nu is. Kortom; de Chinesen hebben dit zelf erger gemaakt zonder te weten dat het zo uit de hand zou gaan lopen voor de Chinesen zelf en de rest van de wereld...

12 maart 2020 om 14:04

Hoe kun je zoiets ''van mening'' zijn? Zulke uitspraken hebben keihard bewijs nodig. Je kunt geen regering beschuldigingen van iets dat slechts gebaseerd is op een gevoel. Wat zijn de feiten en bewijzen die direct tot deze conclusie leiden?

12 maart 2020 om 14:09

Ouderen zijn ook kwetsbaarder bij griep en infecties. Dit is onzin wat je zegt

Dat werd tijd. Ik snapte al niet dat deze week nog gespeeld werd als je het toename aan besmettingen zag vorige week.

Sorry maar wat heeft het voor zin om de wedstrijden van vanavond af te lasten. Ik snap dat er dingen worden stil gelegd en dat is ook wel te verantwoorden maar zoals bijvoorbeeld lask- Manchester united vanavond wordt zonder publiek gespeeld en united is al in Oostenrijk wat heeft het aflasten van deze wedstrijd dan nog voor zin maak dan deze ronde gewoon af.

12 maart 2020 om 14:21

Nou sterker nog, United heeft aangegeven dat de wedstrijd helemaal nog niet gecanceld is. Deze staat nu nog gewoon op doorgaan. Zelfs Sky Sport geeft aan ‘uefa considers Champions League and Europa League suspension’. Er is nog niks offficieel dus

12 maart 2020 om 14:37

Nee maar het zou ook geen zin meer hebben. Want de wedstrijd is over iets meer dan 4 uur. Er wordt geen extra risico genomen als er nu wel wordt gespeeld. Dan hadden ze het eerder moeten aflasten zodat de clubs ook niet hadden moeten reizen. Dus hoop dat deze wedstrijd gewoon doorgaat.

er zijn nog steeds indivduen die deze pandemie vergelijken met een griepje; mij best, ik heb de kennis ook niet in pacht. Maar sta er wel bij stil dat dit wel eens een virus kan zijn dat zich gedraagt als een herpesvirus. Een herpesvirus verstopt zich in je lichaam, gaat in winterslaap totdat je weerstand zwak is. Je komt nooit meer van dat dit virus af en zult op een zekere dag ziek worden. Dus die jongelui die dit nu nog weg zitten te lachen zullen toch goed na moeten denken, want ook zij worden een keertje zwak, ziek en oud. En dat is nog buitenom de kans dat die jongelui hun eigen (groot)ouders kunnen besmetten. Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben. (...)

Terechte beslissing. Was niet meer te doen. De ene wedstrijd met publiek de absente zonder publiek. De ene wedstrijd afgelast de ander weer niet ...

Niet meer dan logisch. Op het moment dat er zo dadelijk op de persconferentie geen maatregelen aangekondigd worden voor het nederlandse voetbal hebben we echt de meest kansloze regering aller tijden

Is er ook al iemand in Zeist uit bed gekomen? Of durft onze alwetende Knvb, zoals met alles, nog steeds geen beslissing te nemen en wachten ze op de overheid die ze verplicht alle evenementen af te lasten? Neem een beslissing doorspelen zonder publiek of alles eruit. Nee ze doen niets. Weet je wat anders spelen we het rest van het jaar wanneer het uitkomt en doen we geen ranglijst meer, dat is toch het top idee van de Knvb?

Volgens mij ging al het voetbal tijdens de Mexicaanse griep gewoon door en daarvoor golden dezelfde voorzorgsmaatregelen als nu.waarom gaan we nu ineens massaal hysterisch doen?hetzelfde als met het weer-alarm, nadat het een keer heel veel sneeuwde is het ineens bij elk afwijkend weertype code geel of meer.en het is natuurlijk ook makkelijk als je niet de gehele cijfers krijgt van zo’n virus, want hoe oud zijn de overledenen en is het alleen het virus of speelde er ook iets anders.als iedereen zijn hand voor zijn mond houd bij het hoesten of een zakdoek gebruikt bij het niezen en netjes bij wc bezoek de handen wast is toch normaal.

12 maart 2020 om 15:48

Als gevolg van de griepepidemie die ontstond in Mexico in 2009 zijn ook honderdduizenden mensen gestorven en tientallen miljoenen mensen (volgens sommige bronnen zelfs honderden miljoenen) wereldwijd waren besmet, laten we dat dus niet als uitgangspositie nemen, dat ging niet zo goed, vond je wel?

Ik zou het EK uitstellen en proberen om in ieder geval straks weer de competities en CL en EL te hervatten. Dan het E.K. maar een jaartje later.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren