Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen fileert ‘huilverhaal’ Ten Hag: ‘Dat hoor ik alleen als het tegenzit’

Laatste update:

Erik ten Hag heeft bij Ajax met de nodige blessuregevallen te maken. De trainer van de koploper in de Eredivisie verwijst naar het overvolle speelschema als oorzaak van de vele uitvallers in zijn selectie. Bij Veronica Inside worden de argumenten van Ten Hag niet echt serieus genomen. Met name Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, heeft weinig op met de excuses van Ten Hag.

"Het verhaal van de blessures slaat helemaal nergens op", stelt Driessen in niet mis te verstane bewoordingen. "Ten Hag kon het ook niet beargumenteren, anders zou hij dat wel gedaan hebben. Dat overvolle programma gaat hij nu iedere keer als een excuus gebruiken." Driessen zet zijn mening verder kracht bij. "Ze hebben lekker getraind in Qatar en de KNVB stelt alles voor ze in het werk, de competitie wordt desnoods omgezet. In de TOTO KNVB Beker spelen ze in de eerste twee rondes niet. Ze zijn in de winterstop naar Qatar geweest."

Erik ten Hag: 'Rugnummer Carel Eiting zegt wel wat over mijn plannen met hem'

Tafelgenoot Johan Derksen deelt de mening van Driessen over Ten Hag. "Je weet dat als je op meerdere fronten strijdt en je komt verder, dan krijg je die overbelasting." Derksen draagt terloops een oplossing aan voor Ten Hag. "Dan moet hij niet meer trainen, die Engelsen zijn daar veel slimmer in, die trainen nauwelijks." De analist vindt het zwak dat de Ajax-trainer zich achter een overvol programma verschuilt. "Dat hoor ik alleen als het tegenzit. Als ze gewoon winnen is het nooit een probleem."

Ten Hag is verder van mening dat Ajax behoorlijk is benadeeld tegen Chelsea (4-4), in de groepsfase van de Champions League. Arbiter Gianluca Rocchi deelde twee rode kaarten uit aan Ajax, dat een 1-4 voorsprong zag verdampen en nu verder moet in de Europa League. Derksen legt deze aanklacht echter ook snel naast zich neer. "Ajax heeft ook weleens de wind mee gehad. Ze hebben niet voor niets de bijnaam 'Lucky Ajax'. Daar hoor ik ze toch ook niet over klagen."

Erik ten Hag moet het overvolle schema inderdaad niet als excuus gebruiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hebben helemaal gelijk, als even tegenzit moet je naar jezelf kijken wat er beter kan. Niet naar andere wijzen even beetje dimmen ten hag

7 februari 2020 om 21:26

precies. de hele tijd klagen over de arbitrage in de CL maar bv een Veltman die 2 cruciale onnodige tegengoals weg geeft in dat toernooi tegen Chelsea in de eerste helft en Valencia daar hoor ik hem dan niet over, terwijl dat je ook punten heeft gekost. het is echter natuurlijk weer makkelijker om naar een VAR te wijzen dan je hand in eigen boezem te steken

7 februari 2020 om 21:30

Alsof jij nu geen onzin uitkraamt... Zelfs al stelt Ten Hag een teletubbie op, is dat nog geen enkele reden om arbitrale dwalingen te rechtvaardigen. Dat staat echt helemaal los van elkaar.

7 februari 2020 om 21:32

@De Toekomst hoezo staat dat los van elkaar? wat jij hier zegt is dat we een scheidsrechter wel verantwoordelijk moeten houden voor een fout maar als een speler fouten maakt mogen we hem dat vooral niet aanrekenen en blijven we lekker wijzen naar de scheids als excuus voor een uitschakeling. dat vind ik dan weer onzin

7 februari 2020 om 21:37

De fouten van Veltman zijn inderdaad alleen onze schuld en daar moet ook intern over gesproken worden, maar dat Veltman wel opgesteld werd is geen vrijbrief voor een scheidsrechter om Ajax flink te mogen benadelen. En zo lijk jij het nu wel te brengen..

7 februari 2020 om 21:38

Wat raar hè, hoor je dat ooit, trainers die hun spelers afbranden ipv de scheidsrechter? Dat zure azijngehalte in jouw reacties begint echt triest te worden.. Lekker op alles zeuren ipv je eens ergens in te verplaatsen en voorstellen hoe je het hoogstwaarschijnlijk zelf precies hetzelfde zou doen in dezelfde positie!

7 februari 2020 om 21:40

@De Toekomst nee, dat zeg ik niet. de scheids heeft ook zeker fouten gemaakt en dat mag benoemd worden door een coach maar wees dan wel consequent en zoek de schuld ook deels bij jezelf want de uitschakeling lag niet puur en alleen aan de scheids, iets wat Ten Hag wel een beetje lijkt te willen insinueren want ik hoor hem geen kritisch woord over zijn eigen team noemen

7 februari 2020 om 21:40

Een scheidsrechter is er om de regels toe te passen en is een onafhankelijke partij in een wedstrijd. Veltman staat er om te proberen om doelpunten te voorkomen en de opbouw te verzorgen en is geen onafhankelijke partij in een wedstrijd. Hij hoeft geen regels toe te passen, hij moet reageren op onvoorziene situaties die zich in een wedstrijd voordoen en kan hierbij fouten maken. Natuurlijk kan een scheidsrechter ook af en toe een foutje maken. Maar de fouten waar Ten Hag het over hebt zijn geen kleine foutjes die vallen onder het mom 'kan gebeuren'.

7 februari 2020 om 21:41

@leprof ik vind het triest om een uitschakeling die ook deels door jezelf komt volledig op het conto van een arbitrage te schuiven. dat vind ik een hoog azijngehalte

7 februari 2020 om 21:42

Waarschijnlijk zoekt die die schuld intern ook wel bij zichzelf en de spelersgroep, maar die spelersgroep kan hij persoonlijk toespreken dus dat hoeft hij niet in de media te doen. Bovendien word hem gewoon een vraag gesteld over de scheidsrechter, of denk je dat hij zelf de media bijeenroept om zijn beklag te doen?

7 februari 2020 om 21:42

@quancios de fouten van Veltman vond ik ook geen fouten waarvan je denkt "kan gebeuren". die waren echt extreem dom en onnodig

7 februari 2020 om 21:46

@quancios hij kan ook zeggen de scheids heeft fouten gemaakt maar we hebben als team zelf ook fouten gemaakt die ons punten hebben gekost, zonder specifiek spelersnamen uit te lichten. dat zou op mij een stuk sympathieker overkomen dan deze uitspraken die op mij overkomen als excuus gezeur en de schuld volledig in de schoenen van anderen schuiven

7 februari 2020 om 21:56

Japie, je vorige reactie over Veltman was al verwijderd. Maar je haat richting hem is zo groot, dat je hier gewoon doorgaat. Wat heeft die jongen jou ooit misdaan?

7 februari 2020 om 22:00

@kyle66 dit gaat niet om haat maar om nuchter kijken. hij geeft in de eerste helft onnodig een penalty weg en pakt een superdomme gele kaart en het werd 4-4 met rood (2e gele kaart) voor Veltman. tegen Valencia loopt hij te slapen bij een buitenspelval waardoor Ajax met 1-0 verliest. dat zijn 5 punten die hij weg geeft door persoonlijke fouten in de CL. dan kan je wel puur en alleen naar de scheids gaan wijzen maar dat vind ik onterecht. Ajax had door dit soort fouten namelijk zelf ook een groot aandeel in de uitschakeling

7 februari 2020 om 22:02

Japie, wil je nou alsjeblieft stoppen met dat de hele tijd naar Veltman wijzen. Ja, die heeft ook fouten begaan, maar dat kost 1 doelpunt. De scheids kostte ons 3 punten en een overwinning. En dat allemaal in 15 seconden. En fouten maken gebeurt, mag en is menselijk. Als je zelf fouten maakt, moet je in de spiegel kijken en moet en kun je er aan werken om het goed te maken. Hier kan je niks, maar dan ook niks aan doen. Begrijp dat nou eens gewoon. Maar iedereen blijft maar een roepende in de woestijn bij jou. Ben benieuwd wat we horen van je als het een keer met jouw club gebeurt. En als laatste: Ten Hag was juist destijds 1 van de enigen die juist nauwelijks de schuld bij de scheids zocht. Vond ik groots. Dus dat argument van je kan ook de prullenbak in. Was verder ook niets aan de hand, alleen de Telegraaf brengt het deze week weer naar boven en dan komen er vragen en topics en Ten Hag reageert gewoon. Onterecht gelijk toen met een heel slechte Rocchi, nu EL en verder.

7 februari 2020 om 22:05

Oh, en Japie, hij geeft geen 5 punten weg, want het stond voor de Rocchishow 4-1. En benoem dan ook de afgekeurde goals van Promes, handsbal Chelsea in de eerste wedstrijd en goal Azpi. Come on. Ajax is tegen Chelsea genaaid. Klaar.

7 februari 2020 om 22:07

@leprof nou, Ten Hag had er anders weinig moeite mee Noa Lang in het openbaar af te branden

7 februari 2020 om 22:07

Het schijnt dat speciaal om scheidsrechterlijke dwalingen te voorkomen er enige tijd geleden een VAR in het leven is geroepen. Die kan momenten 100x terug zien en fouten herstellen. Voor persoonlijke fouten van spelers is dit niet echt mogelijk geloof ik. Snap je zelf het verschil wel lijkt me?

7 februari 2020 om 22:09

Oja dat is je andere stokpaardje he. Wat heeft Ten Hag daar precies over gezegd dan dat hij Lang heeft afgebrand volgens jou?

7 februari 2020 om 22:09

@formus Ajax is inderdaad genaaid maar niet puur en alleen door de scheids maar ook door hun eigen speler Veltman. als hij tegen Chelsea niet totaal onnodig een penalty veroorzaakt met een onbesuisde tackle en niet onnodig een speler tegen de grond had gewerkt die niet eens wat kon uitvoeren vanaf die positie dan hadden die fouten van Rocchi niet eens invloed gehad en had Ajax waarschijnlijk gewoon gewonnen. vervolgens konden ze het nog recht trekken tegen Valencia door daar gelijk te spelen maar Veltman gaf weer totaal onnodig een goal weg waardoor Ajax verloor en uitgeschakeld was. het is alleen natuurlijk een stuk makkelijker om te wijzen naar de arbitrage dan om je hand ook een beetje in eigen boezem te steken

7 februari 2020 om 22:10

heb je het fragment van Ten Hag gezien of reageer je nu op de interpretatie en uitspraken van Johan Derksen?

7 februari 2020 om 22:13

@leprof het schijnt ook dat verdedigers normaliter worden opgesteld om onnodige tegengoals te voorkomen en niet om ze in te leiden. de VAR mocht door de overtreding op Blind die de scheids niet zag niet meer ingeschakeld worden. de scheids maakt daar dus idd een fout net zoals Veltman een cruciale fout maakt in die wedstrijd

7 februari 2020 om 22:14

@dann972 ik heb het interview gezien en ik hoorde Ten Hag alleen maar klagen over de arbitrage in de CL maar niet over de dingen zijn spelers fout deden

7 februari 2020 om 22:15

@ Japie, jij gaf in de andere post over zelfde onderwerp aan dat je moe werd van TH maar ik zie je nu weer op alles reageren! Hoe moe ben je dan of werkt TH als een rode lap op een stier bij jou? Lijkt er wel wat op. Maar jij vind echt werkelijk dat arbitrale dwalingen gelijk behandeld moet worden door een trainer als een fout van een speler? En dan te bedenken dat elke speler al feedback krijgt van een trainer dus ook op zijn fouten? Jij bent de koning om kleine details ergens uit te halen waarbij dat niet de essentie is maar toch voor jou een mogelijkheid om de discussie een andere draai te geven. Jij weet niets van Ajax en hoe ze trainen en hoe zwaar het is en wat ze er allemaal voor doen en laten. En toch reagerende alsof jij gelijk aan je kant hebt. Wordt je niet een beetje moe van jezelf??

7 februari 2020 om 22:17

@leprof hij pakte Noa Lang hard aan op het veld voor het oog van de camera's. waarom deed hij dat dan ook niet toen Veltman tegen Valencia onnodig een tegengoal weg gaf?

7 februari 2020 om 22:17

Japie, reageer nou ook gewoon even op de rest van mijn stuk, waar ik schrijf dat je je eigen fouten kan aanpakken en dat de arbiter het 2x flikten tegen Ajax, waardoor het bijna onbegonnen werk is, zeker met 9 man. Dat Ajax het namelijk kon, bewezen ze ervoor met 11 tegen 11 en 1-4 uit. Oh ja, en na Veltmans fout st oknd het later nog steeds 1-4, dus je kan hem niet dat gelijke spel aanrekenen. Snap t nou.

7 februari 2020 om 22:19

@thamike ik vond Ten Hag een sympathieke gozer toen het goed ging maar nu de resultaten tegen vallen begint hij vervelende trekjes te vertonen en is hij alleen nog maar aan het zeiken in de media over van alles en nog wat om dat als excuus aan te dragen voor de matige prestaties van Ajax na de winterstop. ik stoor me daar dan idd aan net zoals ik me kan storen aan pakweg een Mourinho of Guardiola als die weer eens lopen te zeuren over van alles en nog wat als de resultaten tegen zitten

7 februari 2020 om 22:20

Japie, ik vraag het je nu ook op de man af, net als Kyle66: wat heeft Veltman jou aan gedaan met je hetze? Kom op, kijk verder. En kijk naar het interview met Ten Hag, na Chelsea uit en deze week n.a.v. het bericht van de Telegraaf. Hij reageert heel gewoon op vragen. Grootser dan de meesten hier.

7 februari 2020 om 22:23

@formus maar de scheidsrechter leidde ook maar 1 tegengoal in dus moet je de scheids dan wel de schuld geven van die andere 3 goals? want dan kunnen we het ook omdraaien en zeggen het kwam door Veltman die onnodig 1 tegengoal weg geeft en een onnodige gele kaart pakt. het puntverlies lag zowel aan de scheids als aan Veltman. prima dat je dan klaagt over de scheids maar dan moet je wel consequent zijn en ook eerlijk zeggen dat het ook deels door je eigen team komt dat puntverlies. dat komt al een stuk sympathieker over

7 februari 2020 om 22:26

Japie met een relaas over Veltman en Noa Lang, verrassender wordt het vandaag niet hoor! Het maakt niet uit waar het artikel over gaat, als het maar iets met Ajax van doen heeft is dit de uitkomst. Vermoeiend..

7 februari 2020 om 22:26

@formus hij heeft mij niks misdaan maar hij maakt gewoon erg vaak fouten die van invloed zijn op de einduitslag en die benoem ik dan. mensen zien dat echter dan meteen als een persoonlijke aanval op Veltman want blijkbaar mag je iedereen zijn fouten benoemen behalve Veltman zijn fouten

7 februari 2020 om 22:28

@sanderk91 ik vind dat er gewoon te vaak niet met twee maten gemeten word en dan benoem ik dat. de scheids was van invloed op uitslagen in de CL maar Veltman ook. wie krijgt de schuld? alleen de scheids. Noa Lang speelt niet goed en krijgt alle hoon over zich heen, Veltman loopt te stuntelen achterin en leid onnodige tegengoals in en Ten Hag pakt hem niet aan. dat vind ik allemaal heel erg dubbel en niet consequent

7 februari 2020 om 22:29

@ Japie Nee, Nee dit zeg je toch niet echt. Heb je de wedstrijd gezien?? Ajax was heer en meester en stond 1-4 voor. De penalty kwam en we hadden 9 man in het veld staan en jij begint over Veltman in die situatie hahahaha. Welke club houdt na 2 rode kaarten en penalty tegen in CL volle druk daarna nog de nul. Nee dat zei je toch niet echt wel? Vertel me dat het een grapje was aub.

7 februari 2020 om 22:37

@thamike nee, dat was geen grapje want als Veltman niet een onnodige penalty veroorzaakt en superdom geel pakt in de eerste helft tegen Chelsea hadden die fouten van Rocchi niet eens invloed op het eindresultaat gehad. toen was er echter nog geen man overboord want Ajax had genoeg aan een gelijkspel tegen Valencia maar wie geeft Valencia een goal cadeau? juist ja, Veltman. maar laten we vooral blijven doen of Ajax puur en alleen is uitgeschakeld door de scheids en alsof die cruciale fouten van Veltman totaal geen rol hebben gespeeld in de uitschakeling van Ajax

7 februari 2020 om 22:40

@Japie: in het voetbal zal er altijd met 2 maten gemeten worden, trainers/ploegen die benadeeld zijn zeuren altijd en supporters al helemaal. Maar de koploper aan met twee maten meten op VZ dat ben jij toch langzamerhand wel aan het worden hoor, als jij denkt dat je Veltman (of Noa Lang) gelijkwaardig beoordeeld aan de rest van de spelers dan gaat er echt iets mis in je bovenkamer. De subjectiviteit ligt er zó dik bovenop dat je echt niet over dubbele standaarden hoeft te beginnen, Joël Veltman beheerst jouw leven echt totaal!

7 februari 2020 om 22:43

@ haha Japie je maakt jezelf nu best belachelijk. Valencia doet er niet toe als we niet keihard genaaid worden tegen Chelsea. Een gele kaart pakken komt elke wedstrijd voor en jij gaat dat koppelen aan een van de meest schandalige beslissingen in het voetbal met VAR?? Sorry ik kan je niet meer serieus nemen. En nogmaals klagen over een schandalige beslissing in het openbaar is wat anders dan klagen over Veltman in het openbaar man. Spelers uitkafferen diende binnenskamers en niet in de pers omdat Japie dat eerlijker vind.

7 februari 2020 om 22:46

@japie die eerste gele kaart werd heel gemakkelijk gegeven. Die tweede voor hands word normaal niet gegeven ivm triple punishment dus had er nooit rood mogen worden gegeven plus het punt als deze scheidsrechter de regels zo goed naleeft kom hij volgens de regels Veltman geen tweede kaart geven maar het kwam jou wel goed uit zodat jij je gal weer kunt spuwen richting Veltman

7 februari 2020 om 22:53

Japie, die scheids leidde 1 tegengoal in en twee man minder in een wedstrijd waarin Chelsea moest en niet kon. En dan is 26 minuten met 9 man heel lang. Kom op zeg. Ik Zeg dot niet snel, maar kijk alsjeblieft eens door een andere bril dan door die die dat eeuwige gezeur op Ajax/Veltman rechtvaardigt. Want je bent echt het tegenovergestelde van obejctief.

7 februari 2020 om 22:55

Japie, het laatste wat ik vandaag tegen je zeg, maar als je zoveel commentaar krijgt op je reacties, dan zou je dat toch misschien aan het denken moeten zetten, toch? Of zijn wij met de hele wereld subjectief en jij als enige objectief? Benieuwd.

7 februari 2020 om 23:00

@formus als het commentaar alleen van Ajax supporters komt die emotioneel betrokken zijn waardoor ze ook minder objectief zullen oordelen dan zet dat me niet aan het denken. als je alleen de schuld aan de scheids geeft maar niet aan fouten van je eigen spelers die punten weg geven dan neem ik dit soort reacties niet heel serieus want die zijn alles behalve objectief. de uitschakeling lag niet puur en alleen aan de scheids. geeft Veltman bv die goal niet zo dom weg tegen Valencia was Ajax gewoon door

7 februari 2020 om 23:28

Reageer ik toch nog, valt me tegen van mij, maar Japie, er zijn ook minder subjectieve Ajaxsupporters hoor. Maar die bestaan in jouw ogen niet als ze het niet met je eens zijn volgens mij. Tjonge jonge. Abre los ojos.

7 februari 2020 om 23:33

@formus dat zeg ik niet maar jij als supporter ziet toch ook wel dat niet alleen de scheids fouten heeft gemaakt maar dat het team het ook op bepaalde momenten heeft laten liggen? dat je dan de scheids een aandeel vind hebben in de uitschakeling en dat benoemd kan ik heus wel begrijpen en daar valt wat voor te zeggen, maar de uitschakeling puur en alleen op de scheids af schuiven is wel erg makkelijk. ondanks dat ik je frustratie snap over bepaalde arbitrale fouten is dat niet helemaal fair imo

8 februari 2020 om 00:34

@Japie. Ik wil me er buiten houden maar het lukt me simpelweg niet meer. Hoe kan je Veltman nu als enige verantwoordelijk houden voor de uitschakeling van Ajax? Ja, hij heeft fouten gemaakt. Maar dan kunnen de andere spelers en Onana de tegengoals toch voorkomen? Daar zijn ze toch voor? Daarin hebben zij gefaald. Dus je hoeft niet alles in de schoenen van Veltman te schuiven. Verder gelden er andere criteria voor spelers en scheidsrechters omtrent fouten maken. Als een speler een fout maakt benadeelt hij zichzelf en zijn eigen team. Als een scheids een fout maakt benadeelt hij anderen. Die fout weegt zwaarder, omdat Ajax dan mede is uitgeschakeld door een partij die er niet is om een team uit te schakelen. Dan kan je stellen dat Ajax een extra tegenstander in de vorm van de scheids had in die wedstrijd. Het aandeel van Veltman wordt hierdoor veel kleiner. Ajax is uitgeschakeld door: Chelsea, de scheids, de eigen falende spelers, Veltman. 4 verschillende partijen. Dus Veltman is niet de hoofdschuldige. Denk je niet dat Ten Hag dan Veltman nooit meer zou opstellen?

8 februari 2020 om 01:19

@okan61 voor mij is het idd een raadsel waarom Ten Hag Veltman nog opstelt. wat moet Onana er trouwens aan doen dat Veltman een penalty weg geeft en staat te slapen bij de buitenspelval op het moment dat de tegenstander een bal onhoudbaar inschiet? de scheids heeft zeker fouten gemaakt maar ook Veltman had een heel groot aandeel in de uitschakeling van Ajax in de CL imo. dat Veltman een domme, onbesuisde tackle inzet die tot een penalty leid op een moment dat het totaal niet nodig was is niet de schuld van zijn medespelers. dat zijn medespelers een buitenspelval opzetten waar Veltman als enige niet aan mee doet omdat hij staat te slapen daar kunnen zijn medespelers ook weinig aan doen

8 februari 2020 om 01:54

Het is de uitkomst van de scheidsrechters vergadering van de Uefa. Men is daar van mening dat Ajax uit de CL ligt door het geblunder van de scheidsrechter.

8 februari 2020 om 07:36

Oh. Ik dacht dat Ajax eruit ligt door het zwak vertoonde spel tegen Valencia. Niemand kan hier zeggen dat Ajax ook zonder dat geblunder van Rocchi de overwinning over de streep had getrokken. herinneren jullie Tottenham nog? Vast wel. Ik ben het met Japie eens dat Ajax eruit ligt vooral door zichzelf. De wedstrijd tegen Chelsea was niet de laatste pot. Tegen Valencia hadden ze het volledig nog in eigen hand. En daar liep Veltman idd te slapen. Kan je wel zeggen komt door de scheids, maar de wedstrijd erna geef je toch echt jezelf de doodsteek.

8 februari 2020 om 12:06

En heb je ook begrepen in welke context hij deze dingen zei?want het lijkt erop dat je een aantal specifieke zaken uit dit interview haalt maar niet alles.

8 februari 2020 om 13:34

@Japie, ik ben het echt volledig met je eens over dat Veltman ook een groot aandeel heeft in de uitschakeling, geeft tegen chelsea veel te makkelijk en dom een penalty weg en heft tegen Valencia buitenspelval op bij de enige goal. Hij komt gewoon tekort als CV van Ajax... Neemt niet weg dat Ajax op dit moment niet beter heeft. In de EL moeten we het ook nog wel met Veltman op CV redden, anders Schuurs de kans geven!

8 februari 2020 om 16:49

Het is slechts jouw perceptie dat hij de uitschakeling volledig op het conto van de arbitrage schuift. Echter in dit geval kunnen we toch wel concluderen dat deze scheidsrechter zeker een veel te grote invloed op het eindresultaat heeft gehad. Ik zou zeggen rond de 77 %. Indirect heeft zijn optreden ervoor gezorgd dat de volgende wedstrijd een aantal mensen niet meedeed. Verder heeft onrecht een grote impact op je mentaliteit. Het doet iets met je....als je dan al vermoeit bent gaat het goed totdat de klad erin komt....dat is gebeurt en verder niet, Ajax heeft door deze wedstrijd een mentale tik opgelopen, dat kun je niet ontkennen. Aangezien nu ruimschoots is toegegeven dat deze scheidsrechter er een te....bende van heeft gemaakt lijkt het mij te billijken dat dit invloed heeft op de volgende wedstrijden.

7 februari 2020 om 21:27

Ten Hag wijst niet naar anderen. Hij noemt een (mogelijke) oorzaak. Niks geks, iedere trainer die met zoveel blessures kampt gaat op zoek naar de (mogelijke) oorzaken, zodat hij daar in de toekomst rekening mee kan houden. Niet meer dan logisch dit.

7 februari 2020 om 21:34

@De Toekomst misschien laat Ten Hag zijn spelers gewoon te hard trainen in drukke periodes en is dat wel een van de oorzaken. who knows

7 februari 2020 om 21:39

Dat kan inderdaad ook, dat zijn ze dan ook intern aan het uitzoeken..

7 februari 2020 om 21:40

Klopt, daarom is er ook een onderzoek gestart naar de mogelijke oorzaken. Voorlopig noemt Ten Hag deze, in mijn ogen legitieme, mogelijke oorzaak en is het afwachten wat de uitkomsten van het onderzoek zullen zijn.

7 februari 2020 om 21:40

Heeft hij het dan ook over het trainingskamp in de winterstop gehad ? Een onnodige reisbelasting voor de speler ?

7 februari 2020 om 22:16

Beetje zoals meneer Derksen zegt...toen het goed ging lag het niet aan de trainer want iedereen kon met deze voetballers kampioen worden...nu het minder gaat is de trainen de schuldige.....

7 februari 2020 om 22:30

Ach ja, Derksen en co hebben al jaren hetzelfde riedeltje. Voor menigeen nog steeds leuk, ik ben een aantal jaar geleden al afgehaakt. Ongenuanceerde uitspraken en steeds plattere humor. Ieder zijn ding, maar het lijkt dat ie of senieler wordt of steeds meer om aandacht schreeuwt.

7 februari 2020 om 23:12

Laten we de wedstrijd Ajax - Paok ook niet vergeten. Daar werd Paok benadeeld.

8 februari 2020 om 01:55

Alle trainers van clubs die vorwinteren in Europa klagen over de voetbal kalander. Van Guardiola, tot Klopp en dus ook Ten Hag. Er zijn gewoon teveel wedstrijden. En het worden er steeds meer. Dus kunnen spelers minder rusten en krijg je meer blessures.

Goedkoop scoren weer van de mannen. De klachten van Ten Hag gaan ook over de drukke zomer periodes (interlands, toernooien e,d) Daarnaast als er ergens veel gezeurd word over de kalender is het Engeland en met name Jurgen Klopp - de trainer die wekelijk word aanbeden in deze show- .

7 februari 2020 om 21:30

Ja maar als het zo belastend is ga je niet naar Qatar voor een paar centjes toch

7 februari 2020 om 21:32

In Qatar hebben ze volgens mij 2 oefenpotjes gespeeld. Als ze ergens anders heen waren gegaan, hadden ze zeer waarschijnlijk ook 2 duels gespeeld...

7 februari 2020 om 21:42

En het reizen ? Ze geven aan dat bij Europese wedstrijden het reizen een extra belasting is. Nu ga je deze belasting voor een paar centen ook op je hals halen.

7 februari 2020 om 21:44

Die oefenduels waren sowieso wel gespeeld en kennen een veel lagere intensiteit. Hoor en lees genoeg en tijdens het trainingskamp werd ook alles extreem gemonitord. Spelers die niet mee trainde omdat ze tegen in het rood zaten e.d.

7 februari 2020 om 21:45

Het binnen enkele dagen 2x reizen tijdens een vol speelschema is natuurlijk wel wat anders dan tijdens een rustige winterstop voor anderhalve week naar het zeer luxe Qatar gaan.

7 februari 2020 om 21:37

Engeland speelt veel meer dan Nederland dus het is ook logisch dat ze daar zeuren. Het zeuren in Engeland is terecht want zij spelen gewoon door terwijl Nederland 3 weken rust heeft.

7 februari 2020 om 22:16

In Engeland spelen ze door met hun 3e elftal. Kom op zeg, dat kun je niet vergelijken.

7 februari 2020 om 23:15

Engeland heeft nu ook 2 weken rust, dat is waarom klopp in de fa cup replay zn -23 elftal opstelde.

8 februari 2020 om 09:04

De helft van de PL clubs spelen gewoon dit weekend hoor.

Ten hag roept het al het hele seizoen dus niet alleen als het tegenzit.

7 februari 2020 om 23:18

Klopt maar mensen hebben een geheugen van niks. Vorig seizoen toen het heel goed ging zei ten Hag dit ook al.

ik word ook wel af en toe moe van dat gezeur van Ten Hag hoor. hij loopt echt over van alles te klagen de laatste tijd. er zijn clubs die dit seizoen veel meer wedstrijden hebben gespeeld. train dan gewoon wat minder hard als je weet dat je een druk schema hebt

7 februari 2020 om 21:34

Nou... Welke clubs hebben dan veel meer wedstrijden gespeeld? Dat kunnen er nooit veel zijn.. En hebben die clubs geen last van blessures of bevestigen die juist het verhaal van Ten Hag?

7 februari 2020 om 21:35

@De Toekomst Liverpool, Tottenham en City bv

7 februari 2020 om 21:39

Die hebben een veel bredere selectie.

7 februari 2020 om 21:44

@afcajax0164 Liverpool speelt bijna altijd met dezelfde 11 spelers, op een paar bekerwedstrijden na en daar sturen ze de jeugd het veld in. Ajax speelt hun bekerwedstrijden dit seizoen ook vaak met een B-team. die Engelse clubs hebben niet eens een winterstop

7 februari 2020 om 21:45

Klopt maar Ajax heeft ook genoeg wedstrijden gehad waarin ze konden wisselen, maar waar ze het niet gedaan hebben. Er lijkt te weinig vertrouwen in een aantal spelers (vooral de dure aankopen)

7 februari 2020 om 22:12

Hoeveel duels heeft een City meer gespeeld dan Ajax dan bijvoorbeeld dit seizoen? Je beseft overigens ook dat alleen een Rodri in zijn eentje bijna net zo veel gekost heeft als de volledige basiself van Ajax?

7 februari 2020 om 22:16

Ajax heeft door de voorrondes Champions League toch ook al een behoorlijk aantal wedstrijden gespeeld dit seizoen. Scheelt niet veel met de clubs die jij noemt Krekel_japie. Op Liverpool na dan, maar dat is niet normaal.

7 februari 2020 om 22:21

@Japie hoe kom je erbij dat Liverpool altijd met een vaste 11 spelers speelt behalve beker?? Niet zo jokken. Zowel Liverpool als City rouleert in de competitie en zelfs in CL. Zou dat nog maar even opzoeken voordat je hier wat roept. Jij bent geen Driessen die zomaar wat mag roepen 🤔

7 februari 2020 om 22:33

@thamike Liverpool speelt meestal alles met ongeveer dezelfde 11 spelers. Ajax heeft ook breedteaankopen gedaan maar dat daar dan miskopen als Alvarez en Marin tussen zitten waardoor je minder kan rouleren is niet de schuld van het speelschema

7 februari 2020 om 22:34

@leprof wat heeft het feit dat Rodri meer heeft gekost als de Ajax selectie te maken met het aantal wedstrijden dat deze clubs spelen?

7 februari 2020 om 22:37

@Japie nogmaals niet jokken. Liverpool speelt niet altijd met dezelfde 11 spelers. Ik dacht dat je het wel had opgezocht inmiddels. Ajax heeft bij lange na niet de middelen om een 3e bank te bekostigen of wel? Of ga nu Ajax financieel al vergelijken met Liverpool?? Ajax loopt altijd risico als een speler van 12 mio minder functioneert bij Liverpool noemen ze dat zakgeld bij 12 mio.

7 februari 2020 om 23:03

@thamike noem mij dan eens een aantal wedstrijden van Liverpool buiten de beker waar ze met bv 3 of 4 bankzitters in de basis speelden dit seizoen

7 februari 2020 om 23:22

@Japie nu niet omdraaien. Jij roept wat zonder feiten. Maar kijk alleen al naar de eerste 10 wedstrijden vorig jaar waarin ze al 17 spelers gebruikt hebben in de competitie. Je zit er gewoon naast. Liverpool rouleert ook en speelt zelfs niet altijd zelfde systeem.

7 februari 2020 om 23:31

@thamike maar we hebben het toch over dit seizoen? jij gaat me ook niet vertellen dat Ajax heel dit seizoen met dezelfde 11 basisspelers heeft gespeeld

7 februari 2020 om 23:36

@Japie je zit er gewoon naast wat betreft Liverpool inderdaad. Ik zie je stuctureel wat roepen, en als iemand met feiten komt om je punt te weerleggen ga je je eigen comment relativeren. Dan blijft er een scheve discussie over. Bovendien zag ik je exact hetzelfde reageren onder een andere topic terwijl de meeste Ajacieden weten dat ETH wel degelijk stukken minder traint tijdens drukke periodes, jouw idee stamt vast uit 2018, toen de trainings gewoontes van ETH onder vuur kwamen te liggen.

7 februari 2020 om 23:51

@Japie leer nu eens lezen. Ik zeg echt letterlijk vorig jaar toen dit seizoen begon. Daarnaast begin jij over vaste basis 11 en niet ik. Waarom blijf je alles verdraaien?

8 februari 2020 om 01:28

@thamike ik snap heel jouw redenering niet. Ajax rouleert ook wel eens met een paar spelers net zoals Liverpool af en toe 1 of 2 spelers inbrengt om te rouleren maar beiden teams spelen de meeste van hun wedstrijden gewoon met de vaste basis 11. dan zie je dat die spelers van Liverpool meer wedstrijden hebben gespeeld als die van Ajax maar Ten Hag wil nu alle blessures wijten aan een speelschema dat minder wedstrijden bevat dan die van Liverpool. dan zeg je dat ze vorig jaar 17 spelers hebben gebruikt en dat is leuk en aardig maar hoeveel wedstrijden hebben die andere 5 spelers dan gespeeld ten opzichte van de basis 11 die meestal startte? dat benoem je hier niet

8 februari 2020 om 20:26

Japie, even 1 ding: de spelers van Liverpool zijn gemiddeld 3.5 jaar ouder dan de gemiddelde Ajax speler 27.9 om 24.4. Dat is heel veel op een voetbalcarrière waardoor je fysiek veel verder bent. Bij Liverpool zitten ze fysiek op hun beste leeftijd, bij Ajax nog ruim er onder.

8 februari 2020 om 03:02

Misschien trainen ze dit jaar anders , vorig seizoen , toen ze meer wedstrijden speelden waren ze fitter en minder blessures .
Ik denk dat het meer de manier is hoe Derksen het brengt , dat de meeste hier beginnen te steigeren...

Heeft het volgens mij in bet begin van het seizoen ook aangegeven toen het wat rooskleuriger was

Over de blessures ben ik het wel eens. Als een maand na de winterstop meerde spelers afhaken met een spierblessure, terwijl ze nog niet echt een dubbel programma gedraaid hebben, is dat niet aan overbelasting te wijten. Wat betreft de wedstrijd tegen Chelsea, tja, dat was een aanfluiting en heeft ze inderdaad de volgende ronde gekost. Het argument "soms heb je ze mee, soms heb je ze tegen" klopt misschien wel, maar bjjna nooit zo extreem.

Ongeacht of hij vindt dat Ten Hag zich aanstelt, hij roept dit niet alleen nu wanneer het tegenzit. Ten Hag roept dit al het hele seizoen en ook vorig seizoen al toen het niet tegenzat qua blessures.

Ben het volledig eens met Johan Derksen. Had de uitzending net ook gezien. Tuurlijk die fouten hadden niet gemaakt moeten worden, maar het overkomt echt elke club zowat... Om nou alles daarvan de schuld te geven, incl blessures gaat wel heel erg ver.

"Ten hag kon dit ook ook niet beargumenteren, anders zou hij dit wel gedaan hebben". Kan deze man louter in drogredenen/framing praten? Het is toch gênant dat dit de "journalisten" zijn die ons met hun beschouwingen moeten verrijken.

Derksen en Driessen kunnen beide de pot op. De Telegraaf man voert al een lange tijd een haatcampagne tegen de Ajax trainer. Totaal ongeloofwaardig geworden, en dat geldt ook voor Derksen. Er zijn meerdere discussies gaande over de overvolle kalender. In Engeland bijvoorbeeld. Spelers zijn geen robotten. Dat deze twee clowns zo neerbuigend doen zegt meer over hun dan over Ten Hag die dit al vaker heeft aangegeven. Tijd dat VI sowieso van de buis verdwijnt. Was ooit een leuk programma maar tegenwoordig is er niks meer aan.

8 februari 2020 om 08:24

Zo is dat: Ten Hag is een held! Presteerde het onmogelijke! Alleen maar credits vanuit mijn kant!

Is toch logisch dat gehuil komt als het minder gaat. Feit blijft dat de programma's steeds voller worden en er steeds meer geëist wordt van spelers. Tuurlijk klaag je niet zolang er gewonnen wordt. Zo werkt de mensheid. Als het tegen zit ga je kijken wat oorzaken kunnen zijn.

Her valt me op altijd vlak ma de winterstop overall veel.blessures. je zou verwachten dat iedereen dan just fit is. Zomaar een ideetje dat het aan die trainingskampen in warme landen Licht. Daar trainen bij 30 graden op een biljarrlaken en vervolgens in de vrieskou op een knollenveld. Ik zou gewoon eens een trainingskamp in nederland houden. Lekker geen reistijd en s avonds weer in je eigenlijk bedje slapen

Wat een onzin van Derksen en Driessen . Ajax heeft nergens over geklaagd maar de internationale voetbalwereld (scheidsrechters) ,vinden dat Ajax tekort is gedaan in de CL. Ten hag mag nu niet klagen omdat Ajax ,eigenlijk "lucky Ajax"is ! Als je 2 goede zomers hebt gehad en de derde zit je 3 weken in de regen in een tentje op de Veluwe ,mag je niet klagen omdat je al 2 goede zomers hebt gehad ? Ten tweede in Engeland zijn er ook genoeg ,spelers ,clubs ,trainers ,die klagen over het speelschema .derksen denk nog steeds dat de voetballers in Engeland ,de hele week in de kroeg zitten en voor de wedstrijd een heet bad nemen en dan tekeer gaan op het veld. Ook heeft Ajax te maken met zijn internationals ,die de Africa cup of kwalificatie moeten spelen op de meest ongunstige tijden .dus laat nou eens je afkeer tegenover Ten Hag gaan en erken dat het geen onzin is.

Derksen geeft aan: je weet als je verder komt op meerdere fronten komt er overbelasting.. daarmee geeft hij Ten Hag toch per ongeluk gelijk toch? Ajax speelt na een slopend seizoen direct weer een seizoen met 6! Voorrondes voordat het seizoen begonnen is, dat is gewoon zwaar! Neemt niet weg dat je ook meer kunt rouleren, maar het drukke schema op lange termijn is wel een goed argument vind ik.

Ten Hag zei aan het begin van het seizoen al dat hij veel blessures zou verwachten. Niet vergeten dat je sterspelers drukke zomers gehad hebben met toernooien en interlands. Ziyech en Neres hebben amper 2 weken vrij gehad toen ze er weer stonden voor de voorronde cl. Dat gaat je uiteindelijk een keertje opbreken.

Voetbalinside is al heel lang geen praatprogramma over voetbal meer. Ten Hag constateert dat er veel blessures zijn en dat ze een druk programma hebben, welk excuus gebruikt hij hierin? Die Derksen en die andere kwal moeten eens wat minder azijn drinken...bah.

Tja als driessen en derksen dat zeggen dan is dat zo.. 2 mannen die een lange carrière op topniveau hebben gespeeld en als trainer hebben gefungeerd.. ik neem ze zeker serieus... als er 2 mannen zijn die van de hoed en de rand weten dan zijn zij het wel....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren