Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marc Overmars schrok op jeugdtoernooi: ‘Hij was echt te dik’

Laatste update:

Lassina Traoré werd aangetrokken door Ajax na ontdekt te zijn in de voetbalschool van oud-voetballer Rahim Ouédraogo in Burkina Faso. De aanvaller werd tot zijn achttiende bij Ajax Cape Town ondergebracht en al snel werd duidelijk dat de tiener nog een lange weg te gaan had. Directeur voetbalzaken Marc Overmars schrok toen hij een kijkje ging nemen bij het jaarlijkse Terborgtoernooi in Gelderland.

Traoré deed mee met een jeugdteam van Ajax Cape Town. “Lassina was echt te dik”, zegt Overmars in gesprek met Het Parool. “We hebben kort daarna een performancetrainer naar Kaapstad gestuurd, die een maand met hem aan de slag is gegaan. Met uitstekend resultaat.” De afgelopen maand negentien jaar geworden Traoré was tot dusver dit seizoen goed voor veertien goals in de Keuken Kampioen Divisie en bij het eerste staat de teller na zeven duels al op drie doelpunten.

“Lassina heeft iets wat lang niet alle Afrikaanse voetballers hebben: een verfijnd schot”, benadrukt Overmars. “Hij kan met de binnenkant van zijn voet heel precies en toch nog hard op doel schieten. Hij werkt keihard om zijn goaltjes te maken, maar hij kan ook goed een bal afschermen, meevoetballen en heeft oog voor zijn medespelers.”

“Belangrijk, want een spits van Ajax moet alles kunnen. Ik zeg niet dat hij alles al kan, maar hij pakt dingen wel snel op. En hij is een vrolijk kereltje. Dat is belangrijk.” Signalen vanuit de spelersgroep, en met name een opmerking van Matthijs de Ligt, overtuigde Overmars van de kwaliteiten van Traoré. “Daar kun je het meest van op aan. Voetballers zijn eerlijk in hun oordeel. Als iemand er niets van bakt, krijg je dat meteen te horen. De Ligt vertelde me dat hij het lastig had op de training met Traoré. Hij zag zijn potentie al."

De volgende stap op de weg omhoog voor Traoré lijkt dui­delijk: vaker spelen en misschien al wel een basisplaats. “Het is moeilijk. Ajax heeft veel goede spelers, de concurrentie is groot. Dusan Tadic, Klaas-Jan Huntelaar, Ryan Babel. Ik leer veel van hen, ze zien mij niet als een bedreiging. Ze proberen me te helpen. En ik? Ik moet gewoon hard werken en mijn ogen en oren openhouden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Traore is me honderd procent meegevallen. Hij gaat met sprongen vooruit en je ziet dat zijn medespelers hem vaak bewust zoeken. Ik ben benieuwd hoe ver hij gaat komen!

Toont een erg goed potentieel dit seizoen. Op jonge leeftijd een goed fysiek wat ook blijkt in de KKD, maar ook de ED. Dit is voor vee Afrikaanse spelers vaak een voordeel, maar hij kan het koppelen aan voetballend vermogen. Zoals Overmars zegt, hij kan ook op een gecontroleerde wijze schieten. Benieuwd of Traore of Brobby uiteindelijk de nieuwe (top) spits kan worden.

1 februari 2020 om 13:20

@edzel mogelijk leert Traore ook vanaf de flank te komen. Met zijn kracht, snelheid en techniek zou het wel moeten kunnen. Dan samen met Brobbery. Pfff heb je 2 fysieke monsters voor!

1 februari 2020 om 13:31

Inderdaad, als Traore zich zo blijft ontwikkelen, kan hij ook op de flank spelen. Brobbey is in mijn ogen wel alleen maar een 9, dus wie weet snel samen!

1 februari 2020 om 15:03

er zijn genoeg spelers geweest die in de jeugd en KKD fysiek meekonden maar het uiteindelijk niet redde. Castillion is ook zo'n voorbeeld

1 februari 2020 om 15:12

@gloryUnited: het moet altijd nog maar blijken inderdaad. Je ziet wel de laatste jaren dat Jong Ajax een stuk beter is qua fysiek in de KKD dan het eerste jaar. En alleen fysiek is sowieso niet voldoende uiteraard, je moet het spelletje ook nog kunnen spelen op een hoger niveau.

“Lassina heeft iets wat lang niet alle Afrikaanse spelers hebben: een verfijnd schot.” Geldt dit niet gewoon voor alle voetballers, waarom moet het beeld weer geschetsts worden dat dit bij Afrikanen geldt? Zal wel weer aangevallen worden want o wee als je iets aankaart, maar complimenteer gewoon z’n schot klaar. Zo moeilijk is dat niet.

1 februari 2020 om 13:23

Laatst las ik ook over een trainer bij Ajax Cape Town dat Zuid-Afrikaanse spelers zonder kracht en precisie op goal schieten en dat dit voor veel Afrikaanse spelers geldt. Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de omstandigheden waaronder zij leren voetballen en welke partijvormen ze daarbij gebruiken. Niks geks of discriminerends aan. Als ik op tv Afrikaanse jongetjes zie voetballen, zie ik ze vaak zonder schoenen en doelman partijvormen doen. Zonder schoenen schiet je toch minder hard en zonder keeper heb je oog weinig reden om je schot heel precies te hoeven richten..

1 februari 2020 om 13:28

Daarbij komen jonge talenten in andere continenten vaak al op jonge leeftijd bij een voetbalclub terecht met een trainer die afwerkoefeningen doet en tips geeft om beter te kunnen schieten, terwijl dat in Afrika veel minder georganiseerd is..

1 februari 2020 om 13:31

Dat neemt niet weg dat niet-Afrikanen ook moeite hebben met schieten. In Europa zie je ook wekelijks ballen het stadion uitvliegen en dat op topniveau. We vergeten volgens mij dat die donkere jongens die voor Frankrijk voetballen allemaal Afrikaans zijn, die zijn technisch beter dan wie dan ook. Het klopt dus dat het aan de omstandigheden ligt, maar dus niet aan afkomst. Want anders zouden Afrikaanse voetballers in bv Frankrijk dus ook een slecht schot hebben en dat is niet zo. Dan maakt het dus nog minder nodig om iemands achtergrond (letterlijk een heel continent) te noemen terwijl je gewoon een compliment kan geven aan Lassina specifiek. De meeste van onze Surinaamse boys hebben ook gewoon Afrikaanse roots, en als de techniek van iemand moet komen zijn het wel onze strijders. Depay bv is letterlijk half Ghanees.

1 februari 2020 om 13:36

Jezus man, als je zo erg op elke slak zout gooit... Denk een beetje logisch na en je begrijpt dat Overmars bedoeld te zeggen dat Afrikaanse spelers over het algemeen een minder goed schot in de benen hebben. Niks mis mee, met logica redelijk goed te verklaren. Dit is hetzelfde als zeggen dat vrouwen over het algemeen grotere borsten hebben dan mannen, wil je daar ook over in discussie? Sommige groepen mensen verschillen van elkaar door genetische verschillen of omstandigheden waaronder zij opgroeide/dingen leren en meer wil Overmars niet zeggen.

1 februari 2020 om 13:37

@Faroane Dat zijn dan toch Fransen, en geen afrikanen? Jij bent nu de gene die iemands (migratie)achtergrond erbij haalt. Overmars heeft het alleen over spelers die daadwerkelijk uit Afrika komen. Jij generaliseerd het nu naar donkere mensen in het algemeen. Iets wat overmars niet doet

1 februari 2020 om 13:42

Afrikaanse spelers als Yaya Toure en Ziyech hebben ook totaal geen goede traptechniek

1 februari 2020 om 13:53

Overmars generaliseert een beetje. de beste man heeft daar een satelietclub en een voetbalschool, zal best weten waarover hij praat. Hij zal ook heel goed weten dat er geweldige Afrikaanse voetballers zijn. Vaktechnisch is het zijn verantwoording om die in kaart te hebben. Verder niet zo zwaar aan tillen. Als je Ziyech, geboren in Dronten en voetbaltechnisch opgeleid in Nederland gaat vergelijken met een jongen uit Bobo-Dioulasso (?) waar ze naar ik vermoed niet op zesjarige leeftijd direct met de nieuwste adidasjes op biljartlakens beginnen te trainen.. dan ben je denk ik het perspectief een beetje kwijt.

1 februari 2020 om 13:56

@de toekomst, ik weet niet of dat het per se is. In het American Football zijn zwarte punters echt heel zeldzaam, nog veel zeldzamer dan de zwarte keeper in het voetbal

1 februari 2020 om 14:02

@Japie, Hij zegt dat je dit niet vaak ziet bij Afrikaanse spelers, hij zegt niet nooit.

1 februari 2020 om 14:08

@faraone, ik vind Fransen nou niet echt klinische afmakers. Lacazette, Martial, Dembele zijn echt allemaal hele technische spelers maar qua doelpunten valt het imo beetje tegen. Mbappe is wel een echte killer

1 februari 2020 om 14:54

@primetime vergeet Zidane niet. die had ook een fenomenale traptechniek

1 februari 2020 om 15:28

Ik weet niet of je die onder dezelfde categorie kan scharen Japie, er zit nogal een verschil tussen voetballen in Europa en in Afrika als jonge speler. Zidane en Ziyech zijn op zijn minst half Europees. Toure is een ander verhaal, maar eerder uitzondering dan regel.

1 februari 2020 om 15:30

@japie, ik vind het nou niet echt overtuigend als je voor een land met zo belachelijk veel topvoetballers een voorbeeld moet gebruiken die al een tijdje gestopt is

1 februari 2020 om 15:43

Ziyech's schottechniek is niet zo geweldig. Hij is wel altijd op zoek naar schietposities, waardoor hij vaak schiet en er ook geregeld een invliegt. Van Yaya Toure kan ik me ook geen mooie traptechniek herinneren. Echter, er zijn sowieso niet veel spelers met een traptechniek zoals een Schone, Juninho of Van Persie. Afrikaans of niet, het komt sowieso niet veel voor.

1 februari 2020 om 15:50

En Drogba, Eto'o, Mahrez en Salah.
Hebben/hadden allemaal ook wel een hele goede traptechniek.
Het enige wat ik met Afrikaanse voetballers vaak heb is dat ze technisch heel goed onderlegd zijn.
Dus goede middenvelders en aanvallers, maar verdedigend allemaal middenmoot is.
Er spelen maar weinig echt goede verdedigers die uit het continent Afrika komen.

1 februari 2020 om 18:31

Ziyech is ipc nederlands opgeleid he..

1 februari 2020 om 13:29

Geen intentie je aan te vallen op jouw mening, maar ik heb wel eens wat Afrika Cup wedstrijden gekeken en als ik een euro zou krijgen voor iedere keer dat ze vijf keer naar elkaar weten over te spelen zonder balverlies reed ik nu in een Aston Martin. Het Afrikaans voetbal typeert zich in mijn optiek vooral door fysieke kracht en inzet, niet door fijne passjes. Uitzonderingen zijn er uiteraard absoluut, vooral bij Noord-Afrikaanse spelers.

1 februari 2020 om 13:32

Volgens mij bedoel je juist dat je een euro krijgt voor elke keer dat ze minder dan 5 keer succesvol naar elkaar passen? ðÿ˜œ Als het wel zou kloppen wat je nu allemaal zegt, had je een Aston Martin gejat haha ðÿ˜‚ðÿ˜‚

1 februari 2020 om 13:31

Mensen zijn nou eenmaal verschillend, waarom mag je dat niet benoemen. Afrikaanse spelers zijn nu eenmaal over het algemeen sneller en fysiek sterker dan Europese spelers. European hebben vaak meer rust en een geplaatst schot. Overmars benoemt alleen dit algemene beeld en roemt de kwaliteiten van Traore juist in dat licht.

1 februari 2020 om 13:50

Onderbouw dat is !! Dat Europeanen vaker een geplaatst schot hebben ?

1 februari 2020 om 13:53

@faraone, hahah, wat een reactie.. Een heel continent negatief benoemen? Wat Overmars zegt is redelijk makkelijk en goed te onderbouwen als je een beetje logisch nadenkt. In plaats van dit gigantisch op te blazen en bijna persoonlijk op te vatten/discussies zeer persoonlijk te maken, is het misschien handig om even in en uit te ademen. Pak er lekker een theetje bij en denk even na over wat Overmars zegt. Hij zegt niet iets dat onwaar is, dus dan kan je drie dingen doen. 1 proberen te achterhalen hoe het kan dat Afrikaanse spelers over het algemeen een minder goed schot hebben en daar actie op ondernemen als het je echt heel erg aangaat (doneer wat aan een Afrikaanse voetbalclub, alle beetjes helpen). 2. Het persoonlijk opvatten en er een hopeloze discussie van maken die veel te groot gemaakt wordt/er allemaal dingen bijhalen die niet relevant zijn en uiteindelijk niks bereiken of verbeteren. 3. Lekker niks doen/niet reageren en lekker doorgaan met je leven. Wat mij betreft kiest je de meest droevige optie. Als je racisme en discriminatie belangrijke items vindt en je in wil zetten om dat uit de wereld te helpen, zou ik me richten op zaken die ook echt racistisch en discriminerend zijn in plaats van de discussie zelf aanwakkeren over een onderwerp dat niet eens racistisch of discriminerend is... Verloren energie die op een andere manier waarschijnlijk meer konden bijdragen aan het verbeteren of oplossen van ongelijkheid.

1 februari 2020 om 13:57

“we zinken wel steeds verder als..” Ik geef aan dat het onnodig is om een heel continent vrij megatief te benoemen terwijl je je eigen speler gewoon kunt complimenteren. Wat is daar mis mee? Ik zeg niet dat Overmars’ reactie niet kan, ik vind het gewoon te suggestief. Ook niet-Afrikaanse spelers hebben moeite met schieten. Tuurlijk is het zo dat Afrikaanse spelers vaak wat fysieker zijn en Europese/aziatische spelers wat verfijnder/zakelijker en Zuid-Amerikaanse spelers weer met wat meer flair. Maar is niet zo alsof dat altijd zo is en geloof me, als een Nederlandse jongen flair in z’n spel heeft gaat niemand zeggen: “normaal hebben Europese spelers geen flair, maar Jan wel!” Dat is dus het verschil in berichtgeving vaak. Maar “tegenwoordig mag je niks meer zeggen” toch?

1 februari 2020 om 14:03

HUH? Wat bazel jij nou weer? Ik trek nergens de racisme kaart en ik zei enkel dat Overmars hier een uitspraak doet die onnodig is. Nogmaals: ook niet-Afrikaanse voetballers hebben moeite met schieten en er zijn Afrikaanse voetballers die het goed kunnen. Als jij je positief wilt uitlaten over je pupil kan je toch makkelijk zeggen: Lassina heeft een goed schot. Punt. Welke doel heeft het om andere Afrikaanse spelers naar beneden te halen, waarom zou je dat willen? En waarom als een Europese speler een skill heeft die niet per se veel voorkomt onder Europese spelers wordt er nooit gezegd dat “andere Europese spelers die skill meestal niet hebben.” Zo makkelijk om alles wat niet in jullie straatje past te verwerpen en “racisme kaart” te noemen. Begint echt de movement van de laatste tijd te worden, op deze manier kan je uberhault nooit racisme aankaarten. Jullie vinden overigens niks erg volgens mij, altijd de minste reacties op artikelen die daadwerkelijk over racisme gaan. En nogmaals, in dit artikel had ik het er nog niet eens over?

1 februari 2020 om 14:03

@faraone, volgens mij werden zulke typeringen wel over bv Ekkelenkamp gedaan. Normaal zijn Nederlanders naief en deze jongen deed het als een Italiaan

1 februari 2020 om 15:55

@faraone, je noemt de woorden racisme en discriminatie niet, maar oppert het wel je reacties. Verder worden er ook vaak positieve stereotype gebruikt om Afrikaanse spelers te omschrijven. Ze zijn vaak fysiek sterker, atletischer, goede conditie. En zo zijn er over Nederlandse spelers vaak opmerkingen over fysiek minder, missen hardheid in de duels/kunnen niet verdedigen en zijn vaak bezig met het spelen van aantrekkelijk voetbal en dat gaat soms ten koste van het resultaat. En zo zal ik nog wel dingen vergeten te noemen. Moet ik me daar druk over maken? Wat ik al eerder aangaf; verschillen zijn er nou eenmaal. Verschillen benoemen is niks geks. Het is niet alsof de verschillen niet benoemen ervoor gaat zorgt dat verschillen niet bestaan/(sneller) verdwijnen... Juist het constateren van verschillen biedt de mogelijkheid om, indien het belangrijk is, ergens gericht aan te werken.

1 februari 2020 om 13:36

@Farone: Check een willekeurige Afrika cup en je ziet dat Overmars gelijk heeft. Waarom mag je de waarheid niet zeggen? Misschien iets minder snel in de slachtofferrol zitten, dat scheelt een hoop energie bij jezelf en een hoop ergernis bij anderen die geen enkele kwade intentie hebben.

1 februari 2020 om 13:48

Faraone !! Helemaal mee eens. Eto’o, Drogba, Balotelli. Om er maar een paar op te noemen.

1 februari 2020 om 13:50

Balotelli is Italiaans. Overmars heeft het hier over voetballers die ook daadwerkelijk uit Afrika komen

1 februari 2020 om 13:58

Ja, ik ga je inderdaad aanvallen. Het is gewoon zo dat Afrikanen vaak te wild zijn, dat is gewoon een feit.. Dat insinueren van discriminatie van jouw reactie vind ik echt heel triest. Elk ras heeft wel wat, Afrikanen zijn vaak snel, sterk, de perfecte atleten, maar wel vaak wel te wild. Dat geeft toch helemaal niet dat dat wordt benoemd? Toch juist mooi dat je dan zo een talent hebt, die wel die rust heeft? Deze tijden, de hele wereld zijn beledigd om elke scheet, dood en doodmoe wordt je ervan.

1 februari 2020 om 14:15

Yuto, dat lijkt waar te zijn maar een feit suggereerd dat er onderzoek naar is gedaan? Je kan niet zomaar het woord feit gebruiken voor een eigen observatie/mening.

1 februari 2020 om 15:01

Je ziet het op de Afrika cup, je ziet het vaak met Afrikaanse voetballers. Zelfs jongens hier waar ik mee voetbal/ gevoetbald hebt, die Afrikaanse ouders hebben, zijn vaak wilde voetballers. Dit bedoel ik helemaal niet verkeerd, maar het is gewoon wat ik constanteer, of will jij zeggen dat de Afrika één groot technisch hoogstandje is? Het is iets wat wij allemaal wel weten, maar niet "durven" uit te spreken,omdat je dan misschien wel als racist wordt weggezet, terwijl ik het helemaal niet zo bedoel..

1 februari 2020 om 15:21

Domste reactie ooit! En wanneer leert men toch eens dat Afrikanen ook verschillend zijn. Want een Algerijn of een Ghanees is heel wat anders. Beetje raar van Marc om dus een heel continent te benoemen, zeg dan Zuid Afrika aangezien Ajax daar een club heeft en niet in de rest van Afrika. Is gewoon raar om te zegge

1 februari 2020 om 18:35

Kijk maar naar traore bij ajax in het europa league seizoen 😂

1 februari 2020 om 14:01

Dit heeft, volgens een maat van me die jaren in Afrika heeft gewoond, met de velden te maken. Die zijn zo slecht dat lekker op techniek schieten haast niet mogelijk is, waardoor ze dat ook niet echt goed (kunnen) leren.

1 februari 2020 om 14:06

Heeft te maken met voetbalcultuur. Engelse voetballers zijn qua techniek lang niet zo verfijnd als Spaanse voetballers als generaliserend voorbeeld en als we het hebben over diep Afrika, dan is de kans groter dat je uitblinkt met een uitmuntende dribbeltechniek dan dat je heel goed kan schieten. Als er dan spelers zijn die hierin een uitzondering zijn en qua schottechniek ook uitblinken, dan zijn het vaak absolute toppers. Maar Afrikaanse spelers staan meer bekend om dat ze onnavolgbare dribbelaars zijn ipv dat ze echt goed en geplaatst een bal kunnen rammen. En Overmars zal dit niet voor niets zeggen, als Ajax zijnde hoor je meer op de hoogte te zijn van wat er doorgaans uit Afrika opduikt en in hoeverre ze daar in elkaar zitten dan bij andere clubs.

1 februari 2020 om 15:25

Faraone. Zo gek is dat toch niet? Afrikanen zijn ook enorm atletisch en meestal beresterk. Maar dat is positief, en dan hoor ik je niet. Zo zijn Nederlandse spelers meestal fysiek zwak. Dat heeft gewoon met je omgeving te maken en genen van de bewoners.

1 februari 2020 om 15:33

Het is vrij simpel, spelerskwaliteiten verschillen per land. Engelse voetballers zijn technisch minder verfijnd dan Spaanse. Is dat voor iedere speler? Nee. Maar wel voor de overgrote meerderheid. Nederlandse voetballers kunnen over het algemeen allemaal voetballen, maar zijn verdedigend minder dan Italiaanse voetballers. En zo kan ik nog een hele lijst met dingen benoemen over spelers uit verschillende landen. En Afrikaanse spelers hebben hun eigen manier van spelen (de Afrikaanse spelers die daadwerkelijk in Afrika zijn geboren), en daar is een goed schot blijkbaar minder belangrijk. Niets meer, niets minder.

1 februari 2020 om 16:12

Wat zul je een zwaar leven hebben als je hier al overheen valt.. marc overmars is een technisch directeur en ziet dus veel spelers, waaronder dus ook afrikaanse spelers, spelen. Als hij dan constateert dat afrikaanse spelers niet die verfijnde techniek hebben mag hij dat best zeggen. Zo kun je ook zeggen dat europese spelers, over het algemeen, niet hetzelfde atletische vermogen hebben als de afrikaanse spelers. Zo zijn marokaanse voetballers vaak technisch onderlegd,

1 februari 2020 om 16:14

Zijn afrikaanse spelers atletisch weer beter en zijn zuid amerikaanse spelers ook behendiger dan nederlandse spelers

1 februari 2020 om 17:14

Hij is juist positief over traore!, zegt ook niets verkeerds over Afrikanen, zegt alleen dat hij goed schot heeft. Snap niet echt wat het probleem nu is voor jou?, of wil jij nu gewoon even aandacht door het weer op discriminatie te gooien?, want dat haal ik nergens uit dit bericht

Dit is dus de professionaliteit van Ajax. Ze zien het talent en zijn bereid daar volop in te investeren. Wie stuurt er nou een trainer speciaal naar Zuid-Afrika om daar een maand met een jeugdspeler aan het werk te gaan? Er zijn zat clubs die denken dat de betreffende speler geen topsportmentaliteit heeft en hem links laten liggen, terwijl Ajax juist extra tijd en energie erin steekt. Deze professionaliteit is de reden dat zoveel jonge spelers graag naar Ajax willen; Ajax doet er alles aan om het maximale uit een speler te halen. En ja, natuurlijk is het makkelijk om zulke dingen te doen met tientallen tot honderden miljoenen op de bankrekening en kunnen weinig clubs (in de Eredivisie) überhaupt deze keuze niet maken, maar Ajax is juist ook in de positie gekomen om dit te kunnen doen door structureel te investeren in jeugd. Elke club kan dat op zijn eigen niveau doen. Ik vind het ook schitterend dat Traore dit opgepakt en eigen gemaakt heeft. Hieruit blijkt dat hij er vol voor wil gaan. Ook uit de overige tekst blijkt hij een gemotiveerde speler te zijn, talent te hebben en dingen relatief snel op te kunnen pikken. Dat belooft voor de toekomst mooie dingen.

1 februari 2020 om 14:04

Wat een onzin dat dit iets wat speciaal Ajax doet, wie zegt dat de meeste andere clubs dit ook niet doen? Jij weet dit ook maar omdat het nu toevallig wordt aangekaart.. als een club het talent ziet als ajax bij traore, nemen zij ook de meest mogelijke stappen. Zie Barca met Messi.. die kreeg ook groeihormonen, vast nog veel meer speciale aandacht, denk maar niet dat ze dit voor iedereen doet, en Ajax diet dit ook niet voor Jan en alleman.

1 februari 2020 om 14:18

Ik zeg toch ook niet dat Ajax de enige club is die dit doet? En Messi is juist een schitterend voorbeeld voor wat ik zeg haha... Barcelona deed wel die extra moeite en inspanningen, terwijl heel veel clubs niet verder keken dan zijn gebrek aan lengte en fysiek. Veel clubs hebben Messi juist afgewezen om die reden, terwijl Barcelona zijn potentie zag en er alles aan heeft gedaan om dat eruit te krijgen. Zo is het ook bij Traore en overgewicht. Veel andere clubs zouden hem afgewezen hebben, omdat hij te dik was en dan verlies je zo'n talent. Ajax kiest ervoor om juist in hem te investeren. Als je het niet met me eens bent en mijn ongelijk wil bewijzen, moet je niet met het groots mogelijke voorbeeld komen om mijn verhaal te bevestigen haha... Ajax is een club die juist het talent ziet en daarin wil investeren, terwijl andere clubs bij overgewicht of minder fysiek afhaken. Die clubs kijken niet verder dan hun neus lang is, maar Ajax niet en dat terwijl er bij Ajax vaak grote neuzen zijn En het klinkt allemaal makkelijk van "andere clubs doen dat ook", maar dat is echt niet zo vanzelfsprekend.

1 februari 2020 om 15:04

Nouja je zegt wel"er zijn zat die het niet zouden doen" daar ben ik het niet mee eens, de meeste die doen dit gewoon, maar je hoort er niets over. En de clubs die dit niet doen zijn de clubs die er geen budget voor hebben. Aks een speler te dik is, denk maar niet dat clubs het dan al opgegeven, die krijgen het best mogelijke zorg, want de spelers is nou eenmaal geld waard. Ik denk dat juist de professionaliteit van de beste clubs onderschat als je denkt dat ze dit niet doen. Wel ben ik mee eens dat Ajax 1 vd beste plekken is voor talenten en begeleiding daarvan, maar overdrijven is ook n vak

1 februari 2020 om 15:23

Ik geef ook aan dat ik begrijp dat dit voor Ajax makkelijker te doen is, omdat er meer financiële middelen zijn. En toen ik als iel mannetje vroeger bij de plaatselijke amateurclub voetbalde was het ook al zo. Over het algemeen werden de spelers die van nature een betere fysieke gesteldheid hadden ingedeeld in de hogere elftallen. Ik was zeker geen geboren talent, maar deed in partijtjes op dat niveau prima mee voetballend. Hetzelfde bij wat vollere teamgenoten die goed konden voetballen. Er is echter nooit iets ondernomen om mij sterker te maken of anderen gewicht te laten verliezen. Trainers kozen voor de makkelijkste weg. Wat mijn ontwikkeling betreft hoeven we er trouwens niet wakker van te liggen, want ook met alle hulp had ik het nooit geschopt tot prof haha, maar het gaat om de insteek. Er is een groep voetballers en trainers kiezen erg vaak voor spelers die op dat moment het beste zijn en minder vaak voor spelers waar zij intensief mee aan de slag moeten, ondanks dat die spelers soms wel de potentie hebben om het (veel) verder te schoppen. Hoe vaak hoor je niet dat spelers een jeugdopleiding verlaten, omdat ze fysiek (nog) niet mee kunnen met leeftijdsgenoten of enkele jaren kampen met problemen door groeispurts? En nogmaals, het is menselijk om geneigd te zijn om voor de makkelijkste weg te kiezen en de voorkeur te geven aan iemand die er op dat moment meer klaar voor is/meer zekerheid biedt dan voor iemand te kiezen die op dat moment een groot minpunt heeft en meer onzekerheid met zich meebrengt.

Overmars heeft echt kijk op het spelletje. Niet alleen spelers verkopen en kopen. Ook zien wat ze nodig hebben. Hij is geregeld te zien op de toekomst. Dit is 'by far' de beste TD die wij in tijden hebben gehad. Als je het gehele plaatje bekijkt, zie je dat hij Ajax net Legosteentjes heeft opgebouwd tot een mooi fort kasteel. Perfectie bestaat niet, maar zeer en zeer tevreden met Marc. Oftopic: jammer van Anthony. Wie weet wat we in huis hadden gehaald.

1 februari 2020 om 13:26

Jammer van Anthony, waarom? Heb jij wedstrijden van hem gezien, je echt in hem verdiept of ga je af op de berichten in de media en wat wishful thinking? Ik heb me in ieder geval in hem proberen te verdiepen en ben er niet rouwig om dat hij niet is gekomen. Mij heeft hij niet overtuigd dat bedrag waard te zijn. Ik vond Neres en Richarlison er beter voorstaan voor hun komst naar Europa.

1 februari 2020 om 13:43

Nee dat niet de toekomst. Ik heb me niet al teveel verdiept in die jongen. Maar ik ga ook niet op de media af en wat wishful thinking. Die lijn volg ik niet. Ik ging mee wat de scouts en Overmars van hem vonden. Daar zet ik me geld eerder op. Verder zal ik me de komende tijd meer verdiepen in die jongen om zelf te zien als hij het waard is komende zomer weer voor hem te gaan. Maar Marc meer dan 20M bieden voor Anthony. Dan weet ik bijna zeker dat hij skills heeft.

1 februari 2020 om 13:55

Marc doet uitstekende zaken en heeft ook van mij veel vertrouwen, maar hij kocht ook Magallan, Marin en Alvarez. Of Kristensen etc. Overmars zit er ook weleens naast, scouts ook.

1 februari 2020 om 14:26

Tuurlijk maken Overmars en zijn scouts ook fouten. Perfectie bestaat niet. Alleen kunnen die fouten makkelijk gecompenseerd tegenover al het goede werk dat wel positief uitvalt. Zolang Marc ze fouten ook inziet en erkent, zal hij er zeker van leren. Al met al vind ik dat je Alvarez nog niet moet afschrijven. Ik wil hem zeker nog de credits geven. Hij is er nog maar kort de Toekomst. Laten we nog ff afwachten. Kristensen was duidelijk een fout net zoals ik dat van Marin vind. Snelheid en accelaratie zijn super traag bij die jongen. Met zijn niveau kan ik nog mee.

1 februari 2020 om 14:36

Even voor de duidelijkheid, ik ben groot fan van Overmars. Eigenlijk kan hij niks fout doen bij mij, want de weinige fouten die hij maakt neem ik helemaal voor lief gezien al het goeds dat hij voor de club heeft gedaan, doet en hopelijk nog heel erg lang blijft doen. Dat betekent niet dat we er blindelings vanuit moeten gaan dat alles wat hij aanraakt in goud verandert. In Anthony zie ik het gewoon niet zitten, althans, niet voor zo'n bedrag.

1 februari 2020 om 17:06

Nee de Toekomst. Iedereen zijn mening. En nee we kunnen er zeker niet vanuit gaan dat alles in goud verandert wat hij aanraakt. Maar er is alleen wat meer vertrouwen nu in het halen van talentvolle spelers. En iedereen kan zijn mening daarin hebben of hij het wel of geen versterking vind voor zijn club. Gezien jij wat meer onderzoek hebt gedaan naar zijn wedstrijden buj zijn club en onder-23, baseer jij je mening daarop. Dat respecteer ik. Beter iemand zoals jij, dan een ander die op media gevoelens uitgaat of het met zijn gekleurde bril bekijkt. We zullen zien wat er in de zomer gebeurt. Misschien blinkt hij dit half jaar nog uit en kan hij je ook aan het twijfelen brengen.

1 februari 2020 om 14:28

Deadline is al gepasseerd en Sao paolo had geen zin om hem nu al te verpatsen.

1 februari 2020 om 14:30

Fijn om te zien dat Ajax zo professioneel bezig is met spelers dat ze een performance trainer naar Afrika sturen om een talent te begeleiden. Er zijn vele jaren geweest waar zelfs pas aangekochte spelers slechter begeleid werden dan deze Traore. Het is allemaal nog wat voorbarig maar ik heb echt het idee dat deze jongen het echt ver kan schoppen. Heeft misschien wel alles wat een spits nodig heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren