Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez sprak verbazing uit: ‘Ik kreeg gelijk felle reacties van Ajax-fans’

Laatste update:

Ajax ontvangt PSV zondag in de Johan Cruijff ArenA, maar in tegenstelling tot vorig seizoen wordt deze ontmoeting geen wedstrijd op het scherpst van de snede om de koppositie. PSV is bezig met een dramatische reeks en de Eindhovenaren bezetten momenteel de vijfde positie in de Eredivisie, elf punten achter koploper Ajax. Aad de Mos denkt dan ook dat de ploeg van trainer Ernest Faber geen schijn van kans maakt in Amsterdam.

“Het wordt een strafexpeditie voor PSV. Het slechtste wat je als trainer kunt hebben: tegen Ajax spelen als ze een wedstrijd daarvoor hebben verloren, zoals nu tegen FC Groningen. Dan gaan ze gas geven. Helemaal met PSV als tegenstander”, is hij stellig in gesprek met het Algemeen Dagblad. De Mos kan zich geen scenario voorstellen waarin Ajax niet wint en de voormalige trainer van beide clubs noemt PSV ‘helemaal niks’: “Die gaan dit seizoen sowieso weinig wedstrijden meer winnen, gewoon een gebrek aan kwaliteit. Geen automatismen, geen vertrouwen, en o ja, ook een verschrikkelijke keeper.”

De Mos verwacht zondag wel een fysieke strijd, maar hij denkt ook dat het weleens uit de hand zou kunnen gaan lopen in de ArenA: “Rood kaartje voor PSV, dat kun je nu al noteren. Spelers gaan te veel doen, overijverig voetballen, overbodige slidings maken, let maar op. Met een houding naar de supporters van: kijk mij eens hard werken.” De spelers zullen volgens De Mos echter steeds verkeerd positie kiezen: “Zoals Denzel Dumfries, die moet eerst terug naar de basis in plaats van zichzelf voorbij te lopen.”

Vooruitblik: Ajax - PSV

Kenneth Perez noemt het eveneens jammer dat het geen wedstrijd om de koppositie is. De voormalige middenvelder legt echter ook wat van de druk neer bij Ajax, dat drie van zijn laatste vijf wedstrijden verloor. Toch merkt het dat er nog geen sprake is van een crisissituatie in Amsterdam: “In december heb ik mijn verbazing daar ook al eens over uitgesproken. Ajax lag uit de Champions League en verloor in de competitie, maar van enige onrust was geen sprake. Ik kreeg gelijk allerlei felle reacties van supporters. Ajax had hen anderhalf jaar zoveel moois gegeven, en daarmee zoveel goodwill gekweekt, dat een paar nederlagen werden geaccepteerd.”

Als voorbeeld haalt Perez Bayern München aan, waar het wel crisis is als drie van de laatste vijf wedstrijden worden verloren. Bij Ajax was dat volgens de Deen eerder ook het geval en daarom noemt hij de kraker van zondag wel een ‘interessant duel’: “Ik acht de kans klein, maar stel dat Ajax niet wint van dit PSV, dan zal de teleurstelling groot zijn. Dan kun je zomaar gelijk staan met AZ en ineens wel crisisachtige teksten voorbij horen komen.”

Wat verwacht jij van Ajax - PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Perez heeft een punt, maar als Ajacied ben ik nog zo trots. Het spel is erg mooi als iedereen fit is en ik denk ook dat dat nu enorm meespeelt. De fitheid is even niet daar en wanneer iedereen weer terug is kunnen ze weer lekker gaan ballen.

31 januari 2020 om 07:43

Ik wordt bij wijze van liever eens tweede met dit schitterend voetbal dan hoe bijv PSV het de laatste 2 jaar deed met die zeer gelukkige 1 nulletjes en goals in de 94ste minuut voor een lelijk gelijkspel

31 januari 2020 om 07:51

Dit is dus waarom Nederland internationaal zo weinig wint,in Italië en Duitsland interesseert het ze niets hoe ze winnen als ze maar winnen uiteindelijk onthoudt iedereen of je gewonnen hebt,op het wk 2010 speelde Nederland spuuglelijk voetbal maar wonnen ze wel bijna weet nog dat heel veel mensen kritiek hadden op de speelwijze

31 januari 2020 om 08:15

Ja, want de clubteams van Italie en Duitsland pakken zo ongelofelijk veel prijzen internationaal ! Ik hoop dat je snapt dat dit sarcasme was. Duitse teams en Italiaanse teams pakken ook gewoon geen prijzen meer Internationaal, dus je opmerking slaat nergens op. Daarbij hebben de topteams in Duitsland en Italie nog steeds een veel grotere begroting dan de Nederlandse teams.

31 januari 2020 om 08:25

Wie won het Wk in 2014 dat was wel met mooi voetbal,blijkbaar ben je rond de 16 ofzo als je een stukje terug in de tijd zal gaan zal je me opmerking snappen en ook ik hou liever van mooi voetbal maar als je prijzen wilt winnen moet het soms op een lelijke manier

31 januari 2020 om 08:26

Zo schitterend is het voetbal nu ook weer niet de laatste weken. In al die verliespotten en ook tegen Sparta was het spel vaak gewoon belabberd. Beetje misplaatst om dan hoog van de toren te gaan blazen over goed spel.

31 januari 2020 om 08:34

Hij heeft het toch over een jaar en niet een paar wedstrijden?? Altijd zo makkelijk om een klein stukje eruit te halen. Vorig jaar heeft Ajax iedereen plezier beleeft en dat heeft zeker een stuk krediet met zich meegebracht. Niet alleen het spel maar ook de ambitie, commercieel zie je een stijging. Ajax is bezig met Inge termijn ambitie, ik weet niet of het gaat lukken maar ze doen er echt alles aan en daar kunnen velen van genieten.

31 januari 2020 om 09:12

In 2010 won Oranje ook niet met lelijk voetbal. Wat een gelul altijd dat het komt doordat Oranje doorgaans mooi wil voetballen

31 januari 2020 om 09:16

Ajax speelde fantastisch voetbal vorig jaar. Wanneer ging het fout? Toen Ten Hag massaal verdedigers inbracht.

31 januari 2020 om 09:39

@frankly87.. Je moet meer doen dan winnen om een blijvende indruk te maken. De Ek's van Denemarken, Griekenland en Portugal blijven internationaal gezien echt niet lang bij. En als je eraan herinnerd wordt, is je eerste reactie geen positieve. Terwijl het oranje van de jaren '70 nog steeds herinnerd wordt. Ga naar zuid-amerika, zeg dat je nederlands bent, en ze noemen tot aan de wisselspelers aan toe alle spelers op. Hetzelfde met het brazilie van Socrates en Zico en het Ajax van de afgelopen CL.

31 januari 2020 om 07:46

Eens, denk dat het ook met vertrouwen te maken heeft. Want ik heb er bv wel vertrouwen in dat het goed komt qua spel, qua transfers en hoe de club verder zich ontwikkeld. Een nederlaag is dan makkelijker op te vangen. Daarbij is de concurrentie in de eredivisie minder stabiel als andere jaren. Ik verwacht bv dat AZ niet alles gaat winnen. Dat is in het verleden ook anders geweest.
Kortom, zowel op de korte en de lange termijn is het vertrouwen groot!

31 januari 2020 om 07:53

Hij heeft natuurlijk een puntje, maar niet meer dan dat. Zo lang Ajax boven aan blijft staan en goede kansen had in de CL presteren ze gewoon naar behoren. En groot verschil met Bayern is dat die deze reeks in het begin erg zetten waardoor ze middenmoter waren.

31 januari 2020 om 08:35

Ik vind juist de reactie van de supporters kloppend. De selectie had al veel krediet opgebouwd. Als het dan een paar wedstrijden (ook nog zonder veel belangrijke spelers) wat minder gaat, wordt dat geaccepteerd.

Dat laatste punt is enkel van toepassing wanneer Ajax verliest en zelfs dan draait ajax gewoon een aardig seizoen. De vorm komt wel weer. Het is even doorbijten tot Ziyech en Neres en in een later stadium Blind weer terug zijn.

Niet zo zeuren Perez. Als je je verbaasd over kritiek stop dan gewoon met het vak "analist" want dan krijg je niet alleen maar jaknikkers aan je zijde

Ook al is Ajax uit vorm ,dit word gewoon een makkie voor ze,dit Psv gaat het nog moeilijk krijgen om 4e of 5e te worden,ze hebben helemaal niets voorin nu je kan niet verwachten dat Ihataren of Gakpo het even gaan doen voor ze Bruma is een miskoop en die Mitroglu speelt amper .. ... .. Vraagje voor de Feyenoord fans wie hopen jullie dat wint als PSV wint kunnen jullie het gat met Ajax verkleinen misschien is het niet reëel maar week daarop moet Ajax uit naar Utrecht en als Ajax wint loop je uit op PSV?

31 januari 2020 om 07:49

In voetbal wint niet altijd de betere club. En met counteren zijn ze in Eindhoven nog wel eens succesvol geweest. Kortom, heb er vertrouwen in maar ben absoluut nog niet gerust er op.

31 januari 2020 om 07:59

Mwa, met het wegvallen van Malen en Bergwijn is de meeste snelheid toch wel verdwenen. Bruma is snel, maar Gakpo en Lammers zijn al een stuk trager.

31 januari 2020 om 10:51

Die Lammers zette met z’n ‘traagheid’ vorig jaar anders 4 man in de arena goed voor lul.. Nu mist diezelfde Lammers wedstrijdritme en verwacht ik er niet veel van, dat moet gezegd. Daarnaast acht ik psv in huidige doen niet in staat het Ajax heel moeilijk te maken zondag. Maar bij dit soort potten weet je het nooit.

31 januari 2020 om 12:54

Klopt, alleen heeft Ajax een nog ergere counterploeg. Daar kwam PSV vorig seizoen achter toen ze eindelijk meer grip kregen en dachten het te kunnen afmaken tegen 10 man. Sterker nog met het ontbreken van blind, Ziyech en Neres en de toevoeging van Traore vermoed ik dat Ajax op z'n best is als het veel kan counteren. Zit veel snelheid en loopvermogen in de ploeg en weinig creativiteit.

31 januari 2020 om 08:42

Doe maar een gelijkspelletje met veel rode kaarten.

31 januari 2020 om 12:45

@frankly87 wordt geen makkie, is nooit een makkie. En ik vind PSV de 2e beste selectie van Nederland hebben, en zie ze op basis van die kwaliteiten ook nog wel die positie halen in de eindrangschikking (zelfs na de transfer van Bergwijn).psv krijgt straks Malen terug, Lammers is al terug (sommige op deze site noemen hem een Heerenveen spits met te weinig kwaliteiten, is gewoon PSV materiaal met een korte verhuurperiode).ajax en PSV komen altijd bovendrijven, PSV maakt die 8 punten richting AZ eerder goed dan Feyenoord en Willem II het gat van 7 punten.

Dat Aadje zeker weet dat Ajax wint baart mij flink zorgen. Maar even zonder gekheid. Zonder Ziyech is het wel erg povertjes. Zeker als de vervanger Siem de Jong is. Plus dat je nog altijd Blind en Neres mist. Zo zeker ben ik niet van het feit dat Ajax dit wel eventjes wint. Al hebben ze na die wanprestatie in Groningen natuurlijk wel wat goed te maken

31 januari 2020 om 09:43

Wees maar niet bang. Aad kennende zegt hij vandaag dat het een gelijkspel wordt en morgen dat PSV wint.. Zo kan hij altijd na afloop de kenner uithangen. Ongelooflijk hoeveel ruimte hij in de media krijgt voor dat luchtfietsen van hem. Ergens ook wel indrukwekkend dat hij een incidenteel succes met Mechelen in de jaren '90 tot aan de dag van vandaag nog steeds weet uit te melken.

Ik denk dat zelfs jong Ajax op dit moment sterker is dan PSV. Ze zijn al jaren niet zo slecht geweest als dit jaar. Hoop voor ze dat ze aankomende zomer wat goede aankopen doen anders zie ik ze afglijden van topper naar middenmoot.

Ik ben nog niet gerust op zondag, Ajax heeft last van veel blessures en Ajax -psv is een wedstrijd op zich. Vorm van het seizoen telt hierin minder. Las ergens dat Ajax Onana ook nog mist zondag.

De enige reden waarom Ajax niet in paniek is geraakt, is omdat ze veel kwaliteiten hebben, en kwaliteit win het bijna altijd en daarbij hebben ze redelijk een totaal plaatje, collectief staat het goed en ze zijn echt een team, dus dan is er geen reden tot paniek

Keeper is niet verschrikkelijk Aad! Verder allemaal inkoppers van de beste man, maar hij brengt het alsof enkel hij er verstand van heeft!

31 januari 2020 om 10:12

Is dit de eerste keer dat je een interview van Aad leest? Zo gaat het namelijk altijd. De meest verschrikkelijke analist en commentator. Unnerstahl is een prima keeper, misschien niet van het niveau wat PSV nastreeft maar Zoet was gewoon uit vorm (was?).

31 januari 2020 om 10:24

Dit is eigenlijk ook het enige wat ik aan te merken heb op het verhaal van de Mos. Unnerstall is geen wereldkeeper, maar ik vind het wel een verbetering ten opzichte van Zoet. Is een goede lijnkeeper met goede reflexen en de laatste wedstrijden zie ik hem ook een paar goed uitkomen om een uitbraak te voorkomen. Hij pakt ballen die Zoet het laatste jaar niet heeft gepakt. Zijn voetbalkwaliteiten zijn niet van het beoogde niveau, maar daarom staat hij ook in de goal haha. Verder lijkt het me ook duidelijk dat Ajax dit weekend zal winnen (helaas). PSV kan geen vechtvoetbal, zoals Groningen, spelen. 90 minuten focussen is al een heel karwei. En wellicht wordt er weer gespeeld met Hendrix, Rosario en Thomas op het middenveld dus van voetbal aan PSV kant zal geen sprake zijn.

31 januari 2020 om 12:49

Unnerstall was bij VVV al een van de betere keepers van de Eredivisie. Misschien valt Aad onder hetzelfde managemant als Zoet?

Perez vergeet dat de verlieswedstrijden van Ajax wel te verklaren zijn. Zo veel blessures en ook een beetje pech. Dat zien de meeste Ajax fans echt wel. Daarbij draait Ajax wel vaker moeizaam in een transferperiode en na de winterstop. Ook is zichtbaar dat er een lang en zwaar seizoen gedraaid is. Niet zo vreemd dus allemaal. Daarbij hebben ze op dit moment ook een relatief zwaar programma. Dan kun je tegen een verliespartij aanlopen....als de geblesseerden weer terug komen draait Ajax weer als een tierelier....

31 januari 2020 om 09:56

Maar die geblesseerden hebben psv en feyenoord ook. En toen er werd in het begin gezegd dat de bank van ajax zo sterk was dat ze in januari al kampioen zouden zijn ook al zouden er blessures komen. Het blijkt maar weer dat dat dus erg tegenvalt en er geen team is dat blessures zomaar even opvangt. We gaan het zien of die tierelier nog eens terugkomt.

31 januari 2020 om 10:17

Dat werd gezegd door de zogenaamde kenners, niet door Ajax zelf. Iedereen ziet dat Ajax creativiteit mist als Ziyech en ook Neres niet speelt. Tadic is uit vorm en Ten Hag is alleen maar jeugd aan het inbrengen. Ja, dan kan je tegen puntverlies aanlopen. Sparta verdiende meer en Groningen had wat gelukkig maar deels terecht gewonnen. Je beste verdediger is er niet bij (blind), je beste middenvelder (ziyech) en goede aanvaller (neres). Dan wordt dat opgevangen met Martinez en Veltman, prima naar mijn mening. Maar ik zie Veltman liever als rechtsback. Eiting en Ekkelenkamp hoeven van mij niet zo veel minuten te maken, dat zijn niet de verlossers die je erin moet gooien als het niet draait. Eiting deed het nog oke, maar beide zullen nooit bij Ajax slagen.

31 januari 2020 om 18:18

PSV en Feyenoord hebben niet zo'n slopend seizoen gehad als Ajax. Daarbij heeft dat PSV ook verliespunten gekost. Feyenoord had vooral in het begin van het seizoen veel blessures, maar nu valt dat wel mee. Ook gaat het daar wel om op te vangen spelers. Er loopt geen enkele speler rond in de eredivisie die Blind of Ziyech en ja, zelfs Neres kan vervangen, dus zul je die ook niet op de bank bij Ajax zien. En in januari kan niemand kampioen zijn, want dan ben je pas halverwege de competitie.

Het zou zo maar kunnen dat as zondag de wederopstanding wordt voor PSV.
Ik heb er een hard hoofd in met we pakken ze wel even.
Verleden jaar vergeten toen Feyenoord slecht draaide en het 6-2 werd

31 januari 2020 om 08:52

Dat was met De Kuip erachter,in de Arena zou ze dat nooit lukken,en dit is niet het PSV met Van Bommel en Nistelrooy dat ze Ajax vernederde in de arena

31 januari 2020 om 08:57

Kijk dat bedoel ik nou.
In de Arena zou dat nooit lukken.
Daarom juist moeten ze niet denken appeltje eitje

31 januari 2020 om 09:14

Geloof mij nou maar dit word een appeltje eitje heb je PSV zien spelen de laatste maanden? Als ze uit naar Psv moesten dan hadden ze kans

31 januari 2020 om 09:21

Hoop het en ja ik heb PSV zien spelen en aanmodderen maar ooit moet voor hun een x de ommekeer komen.
Als je heel realistisch bent qua vorm, kwaliteit enz enz moet het gewoon een 3 of 4-0 worden maar deze pot is altijd een wedstrijd op zich

31 januari 2020 om 09:56

Het grappige is wel dat PSV vaker wint van Ajax dan andersom. Als ik het goed heb hebben ze in de competitie 21 keer in de amsterdam arena gespeeld waarvan PSV er 10 gewonnen heeft.

Crisis is overdreven maar er mogen best wel wat zorgen zijn want het spel is niet om aan te gluren op bepaalde momenten na. Het tempo is laag en het lijkt of de spelers in de wedstrijd al iets hebben van deze wedstrijd winnen we wel. Daarom ben ik ook niet niet gerust op aankomende zondag wat toch altijd een wedstrijd opzich is. Hopelijk kan Ajax zich herpakken en sluiten Neres en Blind aan bij het team. Vorig jaar kwam Ajax ook al slecht uit de winterstop en toen herpakte ze zich ook prima, dus dat zou nu ook gwn kunnen gebeuren. Er loopt opzich nog genoeg kwaliteit en talent om dat voor elkaar te krijgen

31 januari 2020 om 10:42

ajax is in mijn ogen op dit moment wel te veel afhankelijk van vooral een Ziyech. Zonder Ziyech is de creativiteit heel beperkt.

31 januari 2020 om 14:31

Idd, maar om Siem de Jong op zijn plaats te laten voetballen is dan wel het andere uiterste van creativiteit. Tuurlijk ga je erop achteruit als Ziyech niet meedoet, maar in de eredivisie mag dat tegen de meeste ploegen eigenlijk geen probleem zijn. Al zie je het wel terug in het spelbeeld van Ajax als ze de creativiteit missen van Ziyech, maar er staat genoeg kwaliteit om dat op te kunnen vangen. Misschien moeten ze dan iets aanpassen aan hun spel

31 januari 2020 om 16:12

het probleem is dat ploegen ineens anders gaan voetballen als er bepaalde types in het veld staan. Als Huntelaar bij ajax mee doet, wordt er veel vaker de lange bal gespeeld. Voor mijn geval niet eens omdat dat de beste oplossing is, maar vooral omdat Huntelaar als een gek loopt te zwaaien en het lijkt alsof iedereen daarvan onder de indruk is.

Vind de resultaten van ajax ook erg mager. Zit zondag in de Arena weer met de billen bij elkaar de hele wedstrijd 😩.
Verdediging is hele seizoen al gatenkaas. Alleen aantal keren flink mazzel en onana gehad.

als Willem II en FC Groningen een kans hebben heeft PSV dat ook, al is Ajax natuurlijk wel favoriet

31 januari 2020 om 16:15

Als je ziet dat psv van nac verliest, dan maken ze geen enkele kans. Normaal gesproken zou je zeggen dat Ajax van PSV zal winnen. Dit zeg ik niet alleen omdat PSV behoorlijk uit vorm is, maar ook omdat PSV aanvallend niet echt wapens meer heeft. Dan zul je waarschijnlijk zien dat zondag Bruma een plaag voor de verdediging is en 2x scoort

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren