Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez roept om ‘krachtig signaal’ bij PSV en eist opvallend slachtoffer

Laatste update:

Kenneth Perez is zaterdagavond opvallend kritisch op Steven Bergwijn. Laatstgenoemde geldt als de absolute vedette van PSV, maar Perez merkt op dat de aanvaller de dolende Eindhovenaren op dit moment niet op sleeptouw kan nemen. Perez stelt dat Ernest Faber met een 'krachtig signaal' moet komen om de sportieve crisis bij PSV te bezweren en meent dat de interim-trainer er goed aan doet om nota bene Bergwijn te slachtofferen

Bergwijn is al jarenlang een vaste waarde bij PSV en speelde ook al negen interlands voor het Nederlands elftal. De 22-jarige aanvaller kon echter niet voorkomen dat PSV dramatisch uit de winterstop kwam, met een gelijkspel in de competitie tegen VVV-Venlo (1-1) en uitschakeling in de TOTO KNVB Beker door NAC Breda (2-0), en dat valt Perez tegen. "In een dolend elftal zie je goed welke speler een elftal bij de hand kan nemen", zegt de Deense analist in het televisieprogramma De Eretribune van FOX Sports.

Perez trekt de vergelijking met Feyenoorder Steven Berghuis, net als Bergwijn Oranje-international. "Toen het slecht ging met Feyenoord, was Berghuis wel altijd de gevaarlijkste speler en maakte hij altijd wel een doelpunt. Nu het weer wat beter gaat met Feyenoord, is hij nog steeds goed. Hij heeft wel een paar domme dingen gedaan, maar hij is dan wel degene die het elftal bij de hand neemt", legt de oud-middenvelder van onder meer AZ en Ajax uit.

Faber was na de uitschakeling in het bekertoernooi ongenadig hard voor zijn spelers en hintte tijdens de persconferentie in aanloop naar het competitieduel van zondag met FC Twente naar maatregelen. "Ik verwacht meer dan ik gisteren gezien heb. Het is graag of niet. Wil je niet graag voor deze club spelen, maak dat dan kenbaar", zo liet de interim-trainer van PSV optekenen door diverse media. Perez hoopt dat Faber de daad bij het woord zal voegen. "Ik vind dat hij nu met een heel krachtig signaal moet komen."

"Hij moet nu niet Hendrix of Bruma er weer uithalen, want dan denken de spelers weer: oké, hij kiest weer voor de makkelijke weg", vervolgt Perez. De analist stipt aan dat Bergwijn tegen VVV en NAC door Faber als spits werd opgesteld, maar in beide wedstrijden amper in de punt van de aanval te bekennen was. "Dan moet Faber zeggen: oké, wil je niet uitvoeren wat ik van je vraag? Dan kom je even zitten", zegt Perez, die daarmee voor verbaasde gezichten zorgt bij onder meer tafelgenoot Kees Jansma. "Bergwijn heeft echt wel kwaliteiten, maar het gaat om de situatie zoals die nu is en hoe PSV uit de situatie komt", besluit de Deen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha moet je zeker doen als je weer wilt verliezen. Zet die jongen om te beginnen op zijn eigen positie, het is nota bene je beste speler.

Ja joh lekker slim om Bergwijn te laten banken. Je beste speler nota bene, en die nog een hoge transferwaarde heeft. Laat hem dan gelijk naar Engeland vertrekken

25 januari 2020 om 19:09

Dus omdat hij een waarde heeft moet je hem altijd maar laten staan ?

25 januari 2020 om 19:12

Nee, iedereen heeft uiteraard zijn waarde, alleen denk ik dat Bergwijn dicht in het rijtje van Depay en Lozano komt althans je leest toch vaak bedragen variëren van 30 tot 40 miljoen?

25 januari 2020 om 19:29

Ik snap Perez wel hoor. Bergwijn valt de laatste maanden vooral op door chagrijnig te kijken en niet om zijn spel. Als dat dan 1 van je beste spelers is, dan mag je best wel een keertje een signaal afgeven dat je ook van hem meer verwacht. Ook als ie op een positie speelt wat niet zijn eerste keuze is.

Ik weet niet of dit helpt, maar het klopt wel dat Bergwijn PSV niet bij de hand zal nemen: dat heeft hij nooit gekund. Malen kan het ook niet en verder zie ik ook geen spelers die het wel kunnen. Nu zegt dat niet alles over het talent van een speler, maar je hebt wel een leider in je groep nodig. Het beste voorbeeld is voor mij nog altijd de 18-jarige van der Vaart die Ajax bij de hand nam....

25 januari 2020 om 19:10

Denk dat Bergwijn wel het talent heeft, misschien niet zoveel als Van der Vaart, maar dat vond ik dan ook echt een juweel van een speler. Verder denk ik niet dat Bergwijn het type speler is die je op zo'n manier kunt prikkelen. Bij Perez zelf had het ongetwijfeld wel gewerkt, maar Bergwijn lijkt mij een stuk zachtaardiger. Is een beetje dat verhaal van arm over de schouder of schop onder de kont, Bergwijn past denk ik meer in de eerste categorie.

25 januari 2020 om 19:19

Ik zie in Malen een groter talent liet ook voor zijn blessure zien beslissender te zijn dan Bergwijn. Uiterst zuur dan ook dan dat onze absolute goalgetter het hele seizoen eruit ligt.

25 januari 2020 om 20:09

Bergwijn heeft wel een periode gehad waarin hij echt on fire was. Vind het ook jammer dat hij niet stelselmatig op linksbuiten speelt. Malen is productiever, maar Bergwijn zit ook nog wel rek in denk ik. Met de juiste begeleiding. Zou niet durven zeggen wie het grootste talent van de twee is. Maar scoren is natuurlijk wel een heel belangrijke en (financieel ook) waardevolle kwaliteit. Wat dat betreft heeft Malen wel een streepje voor. Bergwijn moet echt meer gaan scoren. Hopelijk doet hij dat ook want volgens mij wil hij na dit seizoen wel weg. En momenteel is zijn marktwaarde natuurlijk gekelderd, daarbij gun ik hem ook wel een mooie club waar hij door kan groeien. Nog één jaartje PSV zou het beste zijn, afhankelijk van de nieuwe coach enzo. Maar afgelopen zomer proefde ik al een beetje dat Bergwijn hogerop wil kijken.

25 januari 2020 om 19:54

@mayarood misschien handig als PSV Bergwijn gewoon op zijn favoriete plek opstelt als linksbuiten. Grotere kans dat hij dan beslissend kan zijn dan als spits of nr 10.

25 januari 2020 om 20:59

Eens. Zit je wel met Gakpo en Bruma, maar stap één moet nu zijn de beste spelers op hun favoriete plek zetten. Gebrek aan echte rechtsbuiten valt dan ook op. Doan kan daar spelen, maar is toch ook meer middenvelder. Ihattaren kan het invullen, maar dat is je enige 10, daarbij hypergetalenteerd op die positie. Het is ook wel makkelijk gezegd, 'zet net als Advocaat bij Feyenoord gewoon alle poppetjes op de juiste plek', maar ik kan met geen enkel bij mij bekend systeem een echt passende puzzel maken met dit materiaal.

25 januari 2020 om 22:24

Dan moet je gewoon Madueke gewoon op rb zetten, ook nog eens talentvoller dan Doan en Bruma. Dan pak je wel echt je verlies, maar dan heb je ten minste idd je beste spelers op de beste posities voorin.

Je enige speler die uit het niets een goal kan maken eraf gaan halen. Lijkt mij ondanks zijn slechte prestaties dit jaar een hele domme move.

25 januari 2020 om 19:34

Wanneer is de laatste keer geweest dat hij gescoord heeft? Zo'n geweldige goalgetter is het niet dit seizoen, slechts 6...

25 januari 2020 om 19:53

Je hebt gelijk hoor, hij scoort niet aan de lopende band. Ik vind dat vragen om slachtofferen van spelers altijd wat sneu. Een trainer kijkt gewoon naar zijn elftal en posities, en Bergwijn is in ieder geval de beste linksbuiten, en op dit moment kan hij ook het best de spitspositie invullen. Er is geen beter alternatief, dus moet hij blijven staan en zal hij op een andere positie een kartrekker moeten opstellen. Bijvoorbeeld Afellay ipv Rosiario

25 januari 2020 om 21:04

Slachtofferen is zeker niet nodig, dat was mijn intentie ook niet. Maar Bergwijn word wel geslachtofferd, door eigen trainers. Eerst moet hij op 10, wat hij niet machtig is, nu moet hij in de spits, leuk, maar krijgt geen aanvoer en kan hij ook geen indruk achterlaten. Hij is een buitenspeler, goeie! Hopeloze keuzes van trainer(s), er moet altijd een betere keus zijn dan Bergwijn zelf, in de spits.

Beste meneer Perez, dat is natuurlijk geen optie.
Gewoon inzien dat het experiment met Steven in de spits niet werkt.
Zet hem op zn positie en probeer t met een ander in de spits. Is Lammers al fit genoeg?

Ik zou eerst is beginnen met Schwaab en Rosario. Dat geeft al veel rust voor alle anderen

Ja goed bezig, laten we Bergwijn slachtofferen en Schwaab, Dumfries en Rosario lekker staan? Laat me niet lachen zeg. Vooral Schwaab en Rosario zijn met grote afstand de slechtste spelers bij PSV en ze mogen elke week maar weer starten, nee, laten we Bergwijn maar slachtofferen, slim hoor Kenneth!

Lol, het is al een tijdje bekend dat hij wat tegen Bergwijn heeft, maar dit slaat helemaal nergens op. Bij de meeste goals betrokken en dan heeft hij niet eens alles gespeeld.

25 januari 2020 om 20:15

Ja, raar he. Waar komt dat vandaan? Het valt ook enorm op.

Bergwijn is niet best, maar nog altijd beter dan de rest van de aanvallers. Perez moet eens stoppen met dat zeiken op Bergwijn. Heb hem hoog zitten maar heb hem al twee jaar alleen maar horen zeuren op Stevie. Bergwijn is soms heel slecht maar waar Perez die afkeer vandaan heeft gehaald weet ik ook niet.

Bergwijn is altijd de eerste die de schouders laat hangen. Vind hem na de wedstrijd ook bloed irritant over komen, maar goed dat zegt niks over zijn kwaliteiten
Psvers zijn altijd enorm overtuigd, Ajacieden lijken nog niet echt enthousiast over zijn eventuele komst. Rare speler, met mooie ups maar ook zo vaak knullig... zorgt voor veel discussie de komende maanden denk ik.

Euh... Berghuis nam Feyenoord bij de hand toen het slecht ging? Ik heb toen zeker andere wedstrijden gekeken. Berghuis is juist een speler die door het ijs zakt als het elftal niet draait. Althans: in mijn ogen. Toornstra is meer het type speler die voorop gaat in de strijd en alles eruit haalt.

Bergwijn slachtofferen bij PSV is het domste wat ik Perez heb horen zeggen. Bergwijn is altijd gevaarlijk. Niet altijd gelukkig in de afronding. Maar altijd explosief en gevaarlijk.

Euh... Berghuis nam Feyenoord bij de hand toen het slecht ging? Ik heb toen zeker andere wedstrijden gekeken. Berghuis is juist een speler die door het ijs zakt als het elftal niet draait. Althans: in mijn ogen. Toornstra is meer het type speler die voorop gaat in de strijd en alles eruit haalt.

Bergwijn slachtofferen bij PSV is het domste wat ik Perez heb horen zeggen. Bergwijn is altijd gevaarlijk. Niet altijd gelukkig in de afronding. Maar altijd explosief en gevaarlijk.

Ik heb de enorme hype nooit goed begrepen omtrent Bergwijn. Als het team lekker speelt kan hij inderdaad wel goed meespelen en komen zijn kwaliteiten naar boven maar juist de echte toppers laten het ook zien wanneer het minder gaat met een ploeg. Mister big star Bergwijn heeft de laatste maanden laten zien dat PSV ook wel het maximale is wat hij kan want grotere clubs zitten niet op dit soort types te wachten en als je dan ook nog dingen las dat hij een versterking zou zijn voor Ajax, Real Madrid en City dan weten hopelijk die mensen nu ook dat Bergwijn absoluut geen wereldtopper is ondanks de manier hoe hij zich profileert.

Bergwijn speelt in dienst van het team, dus als het team niet thuis geeft is zijn rol snel uitgespeelt , Perez pffferes.

Hier heeft hij best een punt. Ik zie Bergwijn weinig bijzondere dingen doen. Hij heeft een periode gehad dat hij regelmatig scoorde, maar dat was in een goed draaiend elftal. Er zijn maar weinig aanvallers die in een goed draaiend elftal niet weten te scoren. Het is zelfs Björn Vleminckx gelukt.

Ben het vaak met Perez eens, maar dit is populistisch geneuzel. Behalve dat Bergwijn je beste speler is, moet je niet vergeten dat die jongen erg met de club heeft meegedacht om uiteindelijk voor een extra seizoen PSV te kiezen. Andersom had de club hem kunnen omringen met betere spelers, maar intussen is al wel lang duidelijk dat de vaardigheden van TD John de Jong ontoereikend zijn daarvoor. Dan hoef je Bergwijn niet te verwijten dat hij de malheur niet in zijn eentje kan voorkomen, laat staan hem te slachtofferen. Als aanvaller ben je afhankelijk van aanvoer en achterin en op het middenveld is PSV met de huidige bezetting gewoon niet in staat om het gewenste niveau te brengen. Dat is namelijk het pijnlijke als je Faber, Dumfries of Gerbrands voor de camera ziet. Zaken als eergevoel, verantwoordelijkheid nemen en mouwen opstropen - reuze leuk wat er allemaal wordt bijgehaald in die interviews - maar onderaan de streep is de conclusie die niemand natuurlijk durft uit te spreken: de spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Rosario, Thomas en Hendrix worden niet beter dan ze nu zijn, Boscagli noch Sadilek worden nooit spelers die wat aan een Nederlandse topclub toevoegen, Baumgartl werd na de degradatie van Stuttgart niet voor niets genegeerd door alle Bundesligaclubs, wanneer Viergever niet goed genoeg is voor de basis van Ajax zou hij dat ook niet moeten zijn voor PSV en als je na drie seizoenen Schwaab nog denkt dat hij van dermate grote waarde is dat je hem terug moet halen ben je gewoon dom en hardleers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren