Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boskamp en Janssen pakken dure aankoop van PSV aan na fiasco

Laatste update:

Geen enkele speler van PSV maakte donderdagavond een goede indruk op de analisten van RTL 7. Jan Boskamp en Theo Janssen lichten na de 4-0 nederlaag bij Sporting Portugal onder meer Timo Baumgartl en Denzel Dumfries uit. De verdedigers van PSV hadden het moeilijk, zo constateren ze.

Baumgartl veroorzaakte op ongelukkige wijze de penalty waaruit Bruno Fernandes de 4-0 maakte. Dumfries, de nieuwe aanvoerder van PSV, werd veelal voorbijgelopen door zijn tegenstanders en was nergens te bekennen toen Jérémy Mathieu aan zijn kant scoorde uit een corner. Misschien nog wel belangrijker: hij manifesteert zich ondanks zijn nieuwe rol niet als een echte leider, merken Boskamp en Janssen op.

Boskamp trekt een vergelijking met de wedstrijd die Feyenoord eerder op de avond afwerkte tegen Rangers FC (2-2). "We zaten te zeiken op Marcos Senesi, maar... Ik lees net dat Baumgartl tien miljoen euro heeft gekost. Ik zou altijd zeggen dat je zo'n centrale verdediger zelf moet kunnen kweken. Het is veel geld, en hij maakt je ploeg niet sterker", aldus de analist. "Eerder minder", vult Janssen aan.

"Dumfries is een jongen die ontzettend hard moet werken. Als je hem die band geeft, verwacht je ook dat hij babbelt op het veld en zijn medespelers coacht. Dat zie je niet terug", merkt Boskamp op. Janssen vindt het veelzeggend over de staat van PSV dat trainer Mark van Bommel middenin het seizoen besloot om Pablo Rosario de aanvoerdersband te ontnemen en Dumfries de rol toe te bedelen.

"Aan het begin van het seizoen vormt een hiërarchie zich binnen een elftal. Daar komt een aanvoerder uit, maar nu moeten ze dat middenin het seizoen ook nog aanpassen. Ze hebben geen echte leider", geeft hij aan. "Je geeft dan spelers een band die daardoor extra verantwoordelijkheid voelen en misschien extra druk. Maar ze gaan juist minder spelen. Dumfries werkt keihard en gaat voorop in de strijd, maar heeft ook nog moeite met bepaalde dingen. Dat is geen jongen die de rest neerzet."

Boskamp trekt tot slot de conclusie dat er 'gewoon geen ploeg' op het veld staat. "Als je begrijpt wat ik bedoel. Ze wonnen geen duel, geen tweede bal, helemaal niks. De ploeg zat als los zand in elkaar. Dan moet je ingrijpen. Maar jongens als Donyell Malen, Mohamed Ihattaren en Steven Bergwijn zijn vandaag helemaal niet meer belangrijk voor je, omdat ze niet aan de bal komen." PSV is na de vernedering klaar in Europees verband. Op de laatste speeldag in de groepsfase speelt men tegen Rosenborg BK alleen nog om een financiële bonus en UEFA-coëfficiënten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hetzelfde geldt voor aankopen als, Bruma, Romero, Doan, Luckassen, Thomas, Ramselaar, Viergever enz, enz. Hoe verzin je het.... Dan hebben we het over meer dan 50!!!! miljoen weggegooid geld. Er worden mensen voor minder ontslagen hoor. PSV was in het verleden een club met een neusje voor de goede aankoop. Dat is helaas he-le-maal weg. Scoutingapparaat faalt en John de Jong mag zijn conclusies trekken. Geldt ook voor van Bommel. Die kwam doodleuk met toppers als Behich en Sainsbury aanzetten. Mijn god, wat een drama de laatste jaren.....

28 november 2019 om 23:39

@SneekPSV wat is invloed van een v Marwijk? Hij is toch een soort adviseur daar? Zo iemand moet toch veranderingen kunnen zorgen

28 november 2019 om 23:45

V. Marwijk adviseerde v. Bommel in de 1e helft van vorig seizoen en toen speelde PSV aantrekkelijk aanvallend voetbal, tijdens de winterstop werd hij bondscoach bij de VAE en toen ging het helemaal mis met de Eindhovenaren.

28 november 2019 om 23:47

Die invloed is natuurlijk 0. De enige invloed is wellicht het voetballen met 2 controlleurs. En op zich kan dat nog wel. Maar dan wel met 2 controlleurs die kunnen voetballen. Dat kunnen Rosario en Hendrix uiteraard niet. Wie moet in godsnaam die inspeelpass geven bij PSV? Van Marwijk had daar van Bommel en de Jong staan. Dat scheelt nogal. In feite speel je nu met 8 man. Rosario, Hendrix en Sadilek lopen hooguit in de weg.

28 november 2019 om 23:55

Trainingspakje aan, bakje koffie in de hand en een beetje interessant doen, maar uiteindelijk lijkt hij totaal niet toe te voegen met al zijn ervaring.

28 november 2019 om 23:42

Tja die kan ik bij Ajax ook wel opsommen. Het verschil is dat Ajax ook hele goede aankopen doet en dat ze bij PSV bijna allemaal niks toevoegen. Bruma, Baumgartl, Boscagli, Lato, Doan. Kom op wat is dat voor transferzomer. Brands had dit niet binnengehaald hoor. De Jong is hier gewoon verantwoordelijk want PSV heeft gewoon buiten de aanval een verschrikkelijk matig team. Middenvelders Rosario, Hendrix, Thomas dat staat serieus bij andere eredivisieclubs net aan basis. Bij AZ bijvoorbeeld al niet. Sadilek is op het middenveld al matig, laat staan op linksback.

29 november 2019 om 00:10

@Tilburg, dat klopt: dat Ajax ook zo'n lijstje heeft. Maar naast de goede aankopen, staan er ook hogere inkomsten tegenover. Ik ben vanavond echt geschrokken van PSV. Volgens mij speelden ze met de sterkste opstelling met Malen, Bergwijn en Ihattaren.

28 november 2019 om 23:50

Doan en Thomas kunnen nog wel nuttig zijn (voor de breedte). Doan werkt hard en is niet zo slecht. Het team dragen kan hij echter (nog) niet. Thomas is helaas lang geblesseerd geweest, maar was een leuke speler. Romero is natuurlijk ook lang geblesseerd geweest, maar stond wel altijd te boek als een groot talent. Hij is nog altijd pas 20. Viergever was overigens gratis. De rest is uiteraard wel weggegooid geld.

29 november 2019 om 00:07

"Nuttig zijn, niet zo slecht, een leuke speler, lang geblesseerd, kan het team niet dragen, stond te boek als groot talent".......... lees je het zelf? Is dit dan het niveau dat mijn club nastreeft? Ik mag toch hopen van niet.

29 november 2019 om 08:58

Wat je hier schrijft geldt een ook voor mijn club: "nuttig zijn, niet zo slecht, een leuke speler, lang geblesseerd, kan het team niet dragen, stond te boek als groot talent". Daar gaat het bij Feyenoord ook mis, en wij hebben ook nog eens geen groeibriljanten in de aanval. PSV en Feyenoord hebben de komende jaren een hoop werk te verrichten om de selectie weer op orde te krijgen

28 november 2019 om 23:57

Laten we gewoon even wachten met een Thomas en Romero. Allebei een fucking jaar geblesseerd geweest man, waar heb je het dan over? Viergever was gratis en een goeie aanwinst, Doan en Bruma zitten er net. Opportunisme man, ongelooflijk.

29 november 2019 om 08:01

Lijkt wel of de scouting een lijstje met adviezen van de Feyenoord scouting heeft gehad. Daar weten ze nu wel dat de subtopspelers uit de eredivisie je zelden beter maken

Je zou maar scout van PSV zijn. Met wat voor gevoel sta je 's ochtends dan op? Ik zou mezelf echt niet meer serieus kunnen nemen, en mezelf schamen als ik in de spiegel kijk.

28 november 2019 om 23:45

Maar was het de laatste wedstrijd van Van Bommel ?

28 november 2019 om 23:55

Hij begint in middels een beetje flauw te worden maar moet er toch wel weer om glimlachen.

29 november 2019 om 05:34

De vraag is of er ook gekocht is op basis van de informatie van de scouts of heeft de Jong zelf lekker adhv statistieken deze spelers uitgezocht..

29 november 2019 om 11:00

Kan me niks interreseren op basis van wat het is gedaan. De Jong is eindverantwoordelijk en dus als hik zijn werk goed doet is niet elke aankoop een miskoop. Weg met die man aub.

Wat kan voetbal raar zijn. Aan het begin van het seizoen zou je denken dat een PSV makkelijk overwintert en dat dit er voor een AZ niet inzit maar na vijf speelrondes ligt PSV eruit en is AZ door. Het is eigenlijk schandalig hoe PSV het Nederlands voetbal in de steek laat. Al vier seizoenen op rij voor de winter uitgeschakeld, in die vier seizoenen in de hoofdtoernooien slechts vier zeges wat neerkomt op een gemiddelde van één zege per seizoen in een hoofdtoernooi, het is topclubonwaardig

28 november 2019 om 23:45

Sterker nog, het seizoen is nu in november al helemaal klaar of ze moeten gaan stunten in de beker.

29 november 2019 om 00:11

@dutchy, de beker kan toch niet het seizoen redden voor PSV?

29 november 2019 om 06:12

Je pakt in ieder geval een prijs en dat zou dit seizoen nog enige glans geven.

29 november 2019 om 11:01

Seizoen is zeker niet klaar, champions league is nog haalbaar en dat zou het seizoen redden

28 november 2019 om 23:49

Als ik me niet vergis hebben ze in die vier seizoenen, maar twee zeges gepakt in een hoofdtoernooi en die waren in deze poule... Schandalig!

29 november 2019 om 07:41

Het is schandalig hoe PSV haar supporters in de steek laat. Altijd 'het Nederlandse voetbal'. Dat is gewoon pure bijzaak.

Feyenoord knokt voor zijn laatste kansen en pakt 1punt, AZ knokt zich terug en pakt ook een punt, maar PSV ging ten onder met labbekakkenvoetbal en verdiende ook niet meer.

28 november 2019 om 23:51

Dat maakt het nog pijnlijker. Je ziet geen woede of frustratie maar gelatenheid en dat maakt het nog erger. Vanaf minuut 1 zat het er niet in

28 november 2019 om 23:54

Die gelatenheid zie je ook bij Van Bommel langs de kant. Nee, Bommel heeft het niet in de vingers.

28 november 2019 om 23:57

Ja, als je naar zijn karakter als voetballer dan zou je één ding verwachten: Dat die gasten vandaag dat gras opvreten en op en top scherp zijn, en juist op dat punt laten ze het totaal afweten. Ik heb lang vertrouwen gehouden in van Bommel, maar ik zie nu niet zo goed in hoe we met hem verder zouden moeten.

29 november 2019 om 00:28

Dat is idd gewoon precies wat er mis is met dit elftal! Ze vechten niet, ze pakken elkaar niet aan! Gewoon te weinig karakter op het veld en ze vinden het wel best🤦🏻‍♂️

29 november 2019 om 04:57

Ze hebben geen leiders , het is al veel zeggend dat hun 1ste aanvoeder nog geen wedstrijd in het 1ste heeft gespeeld . Daarnaast wissel je je al snel weer van aanvoeder , dan weet je het wel....

PSV heeft over het kalender jaar 2019 echt niet goed gepresteerd.
Eind 2018 stonden ze eerste in 2019 is er eerder een sterke achteruitgang.
Daar kun je twee mensen voor verantwoordelijk houden: de trainer en de TD.

Wat een sof. Ogenschijnlijk zat Psv in een gemakkelijkere poule, maar met nog 1 wedstrijd te gaan zijn ze al uitgeschakeld. Wat is nu het excuus, want de toppers stonden voorin weer opgesteld. Dumfries moest aanvoerder worden, maar blijft een druistige back. En verder rendeert geen enkele aankoop, sterker nog het zijn stuk voor stuk miskopen, dure aankopen.

28 november 2019 om 23:55

Wat kan mij die aanvoerdersband schelen. Wat een gezeik om een stukje stof. Er staat geen team. Er is geen idee. Iedereen loopt met de ziel onder zijn arm. Daar kan geen aanvoerder tegenop. Het wachten is op de harde hand van Gerbrands...............
Ik wacht.

29 november 2019 om 00:13

@Sneek, misschien lag het aan mij maar ik had tijdens de wedstrijd niet het gevoel dat PSV vocht met alles wat ze hadden. Met het mes tussen de tanden dus.

29 november 2019 om 00:14

Nee, ik ook niet. Hét teken aan de wand dat van Bommel klaar is.

29 november 2019 om 05:00

Het gaat om de gedachten achter dat stukje stof, dat geeft aan wie de leider is bij PSV . En daar zit het hem juist , die hebben ze niet.

Dit kan zomaar uit draaien op een seizoen waar op het eind spelers als Bergwijn,Ihataren en Malen weg willen en nooit het geld op brengen als wat Psv in gedachten heeft. Grotere clubs kijken toch wat een speler brengt op het hoogste niveau,CL-EL, en misschien naar een kampioenschap en het lijkt dat PSV voor alle twee al is uitgeschakeld.

29 november 2019 om 00:19

Logisch als die 3 nog wat willen dan zullen ze moeten vertrekken anders verdwijnen ze in dit moeras. Ajax moest zogenaamd 40 miljoen betalen voor Bergwijn... Pfff ik ben blij dat ze voor veel minder dan de helft Promes gehaald hebben....

29 november 2019 om 03:37

Ik denk dat je beter bij Astana kunt gaan shoppen voor goede spelers dan bij PSV

29 november 2019 om 03:37

Ik denk dat je beter bij Astana kunt gaan shoppen voor goede spelers dan bij PSV

29 november 2019 om 11:03

Het is zaak aan psv om ze te behouden, maar om dat te doen zal er toch een duidelijk plan moeten komen en zal de voorronde champions league gehaald moeten worden

Als ik John de Jong was dan zou ik morgen alvast de telefoon pakken om nu alvast naar Olympique Marseille te bellen om te smeken of ze Kevin Strootman niet vanaf Januari een half jaartje willen verhuren. Dan kan hij zich in de ek selectie spelen, kan PSV nog een poging doen om te redden wat er te redden valt en kan Rosario eindelijk naar de bank. Dan komt er namelijk wel een goede pass vanaf het middenveld

29 november 2019 om 00:21

Als ik John de Jong was dan zou ik vannacht nog mijn ontslag aanbieden. Je kunt je werk slecht doen, en je kunt je werk slécht doen. Misschien de naam van van Bommel er bij zetten? Dat scheelt weer wat papier. We moeten immers zuinig aan doen nu.....Wat je nu vooral niet moet doen is paniekaankopen doen. Strootman past precies in die categorie. Dit seizoen uitzingen, hoe pijnlijk ook. Schoonmask in de technische staf en spelersselectie en helemaal opnieuw beginnen.

29 november 2019 om 03:39

Haha ja dat dacht ik ook meteen

Ze hadden beter Arnesen terug kunnen halen, daarmee is zelfs Feyenoord ze nog te slim af

29 november 2019 om 10:51

Zuinig aan doen en 2 medewerkers ontslaan met dikke afkoopsommen. Tja..

29 november 2019 om 11:05

Hoezo is strootman een paniekaankoop? Die zou direct basis staan bij psv en kan nog steeds goed voetballen. Daarnaast ook iemand die leiding zou kunnen nemen in het veld

Misschien voor Ajax een idee om Ihattaren op te pikken. Nous en Hakim kunnen een goed woordje doen. Beter voor het Nederlands voetbal, dan kan Mo zich goed ontwikkelen en krijgt PSV een leuk bedrag voor een zelf opgeleide speler. Win win situatie. 25 miljoen zie ik marc wel betalen. Of 20 met doorverkoop percentage. Dan kan PSV de achterhoede en het middenveld upgraden. En kan Mo in Nederland blijven en CL spelen.

29 november 2019 om 03:41

Ik denk dat dat te gevoelig ligt. Als Ajax nu de beste speler van PSV ophaalt kun je het gelijk meteen oprollen.. dan is het handdoek in de ring en klaar

29 november 2019 om 03:44

Mo gaat niet voor Ajax spelen even wachten op Nacir, die komt er aan

29 november 2019 om 04:39

Wouter je gelooft toch niet dat Psv genoegen neemt met 25 miljoen? En dan ook nog van Ajax? 😅🤦🏾‍♂️

29 november 2019 om 09:04

@sulejmanii: het geld raakt ook een keer op in Eindhoven na al die miskopen, dus Ajax maakt een kans. En de grond onder de grond onder het stadion kun je niet verkopen.

29 november 2019 om 11:07

Ajax maakt nul kans oo ihattaren, zie zoveel posts van ajaxieden hierover. 1.ihattaren speelt al jaren bij psv en heeft bewezen iemand te zijn die trouw is. Dus als hij weggaat zeker niet naar een grote concurrent. 2. Psv kan, als ze hem uberhaupt laten gaan, kiezen uit meer clubs dan ajax verwacht ik.

29 november 2019 om 06:51

Ik zie het niet gebeuren. Maar als Ajax echt zou willen, kan Ajax makkelijk die centjes betalen aan PSV. Dat weet PSV inmiddels zelf ook wel denk ik. Pas op! Als PSV 2e seizoenshelft zo draait en ze beginnen volgend jaar weer zo dramatisch (als hij er nog is), kan het snel gaan met hem he. Tegenwoordig gaat alles snel he.

29 november 2019 om 10:54

Hij zou op dit moment beter bij Ajax passen inderdaad. Maar ja psv zal niet snel verkopen aan Ajax. Daarnaast moet de speler ook zelf willen.

Los van het feit dat Dumfries in mijn ogen sowieso geen leider is die ook nog 'ns dat respect afdwingt, snap ik niet dat sommige hem nog steeds de juiste man voor de rechtschter is van Oranje. Sorry hoor, maar Dumfries mag niet eens dromen van PSV laat staan Oranje.

29 november 2019 om 17:05

Inderdaad helemaal mee eens. Dumfries staat vrijwel altijd uit positie wanneer de tegenstander de tegenaanval inzet. Verder ben ik ook de laatste tijd geschrokken van zijn voorzetten, waar eerst nog wel eens een bal voor wilde komen gaan ze nu allemaal over of ver buiten bereik van de speler naar wie de bedoeling was.

Met zo'n voorhoede zou het fijn zijn als je een sterk middenveld hebt die dat kan benutten. Is te zwak om potten te breken.

Vooralsnog lopen er bij Psv twee miskopen rond, Baumgartl(10 miljoen) en Bruma (15 miljoen). Dat zijn geen misselijke bedragen, zeker als je geen CL speelt en volgend seizoen ook weer EL moet spelen.

29 november 2019 om 11:09

We weten nog niet of psv volgend seizoen europa league moet gaan spelen. De kans is er, maar zeker is het nog niet. AZ speelt nu erg goed, maar denk niet dat zij zonder aardig wat luntverlies het seizoen doorkomen

29 november 2019 om 14:24

Klopt het is natuurlijk nog niet gespeeld.

29 november 2019 om 17:11

Voor PSV inderdaad forse bedragen, maar daar tegenover staat dat PSV ook wel goed verdiend heeft met de verkoop van een Lozano en ook nog voldoende spelers in de selectie heeft rondlopen die in de toekomst voor Lozano achtige bedragen verkocht kunnen worden. Zaak is wel om meerdere miskopen snel te voorkomen voordat het dusdanig uit de hand loopt dat men zelfs stappen terug moet zetten t.o.v. Ajax en misschien wel zelfs AZ. Het tijdig ontslaan van TD John de Jong zou daarom zo'n slecht idee nog niet zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren