Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax scoort bonuspunten bij elite: ‘Geen Cyprioot zag zijn oogwit’

Laatste update:

Ajax plaatste zich woensdagavond ten koste van APOEL Nicosia voor de groepsfase van de Champions League. De formatie van Erik ten Hag was in de Johan Cruijff ArenA met 2-0 te sterk voor de Cyprioten door treffers van Edson Alvarez en Dusan Tadic. De Nederlandse media zijn de ochtend na de overwinning lovend over de vastberadenheid van Ajax en de keuzes van Ten Hag.

"De trainer toonde in de periode, waarin 'houvast' en 'zekerheid' vaak de toverwoorden zijn, moed door zijn niet functionerende elftal van een week geleden op acht (!) posities te wijzigen", schrijft De Telegraaf donderdagochtend. De krant stelt dat met de toetreding tot de groepsfase van de Champions League Ajax bijzonder goede zaken doet, ook met het oog op de toekomst.

"De marktwaarde van de Ajacieden schiet omhoog, Ajax scoort bij de Europese topclubs bonuspunten met het oog op de (eventueel) in 2024 te starten Super Champions League en op commercieel gebied gaan nóg meer deuren open. Dat de Amsterdammers op de UEFA-coëfficiëntenlijst voor Nederland goede zaken doen, is een prettige bijkomstigheid", aldus het dagblad.

In the Zone | Tadic: ‘Het is altijd lastig, want deze ploeg verdedigt met elf man’

Het Algemeen Dagblad schrijft dat het dominante Ajax 'met het mes op de keel' volkomend verdiend heeft gewonnen. "De wedstrijd zelf heeft woensdagavond alles weg van een omsingeling, met elf Cyprioten die als een stel loopgraafsoldaten het eigen doel verdedigen, diep teruggeduwd op eigen helft. Slechts met wilde trappen naar voren bereikt APOEL de vijandelijke helft. Geen enkele Cypriotische speler ziet voor rust het oogwit van keeper André Onana."

De Volkskrant stipt de prestatie van Hakim Ziyech tegen APOEL aan. "Wat moet het een genot zijn om een bal te kunnen trappen zoals Hakim Ziyech de kunst beheerst. Achteloos, over veertig, vijftig meter. Diep of breed. Pjoew, als een streep door het zwerk, of anders juist vol gevoel, spelend met de zwaartekracht. Hoe Ziyech, voor de gelegenheid optredend als klassieke spelmaker, de vrije trappen voorlegde waaruit Ajax scoorde, was echt schitterend."

Volgens Het Parool is het tandem Alvarez en Lisandro Martinez, hoewel de twee spelers prima speelden, niet voor herhaling vatbaar, omdat ze geen typische Ajax-middenvelders zijn. "Te weinig vernuftig. De aanvallers werden niet snel en kundig gevoed door die twee, waardoor het defensieve blok van APEOL heel lang overeind bleef. Nee, apart van elkaar kunnen ze best op het middenveld spelen, vanwege hun duelkracht en onverzettelijkheid, maar niet samen. Twee balafpakkers op het middenveld is te veel."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Martinez/alvarez is toch juist prima samen, het geeft defensieve zekerheid en je wilt graag de 0 houden. Dat je dan aanvallend wat inlevert lijkt me logisch, maar dit kan tactisch op sommige momenten juist een prima keuze zijn. Variatie in het spel brengt Ajax weer verder.

29 augustus 2019 om 07:30

Europees op zich wel, maar tegen wat zwakkere broeders of in de eredivisie mis je dan toch een voetballende schakel. Denk dat alvarez t beste dan als cv kan spelen en vd beek op 6

29 augustus 2019 om 15:09

Sorry maar ook Europees kom je dan echt creativiteit tekort.
Blind/mazraoui
Alvarez/martinez
je hebt gewoon meer vernuft nodig dan dat om Ziyech en de aanval te voeden.
Hopen dat de door de arena na 3 (!) wedstrijden al afgeschreven Marin dat uiteindelijk kan, want daar is ie voor gehaald. Maar anders zal de naam Frenkie en Lasse nog lang naklinken in Amsterdam....

29 augustus 2019 om 19:46

Bedoel meer dat je Europees nog wat achterover kunt spelen, omdat je vaak wat meer ruimte krijgt. Dan heb je met de huidige selectie nog prima creativiteit maar vooral snelheid nodig voor de diepte. Denk dat marin ook de creativiteit niet gaat brengen. Is een lopende en diepgaande speler a la vd beek. Heb m niet afgeschreven als speler, wel als vervanger van een frenkie of schone in een systeem met 2 controleurs waar hij op 6 zou moeten spelen

29 augustus 2019 om 07:31

Speelt wel lekker met zo een blok. Vooral als je Hakim er voor laat spelen. Neemt toch wat risico's en dat is nu geen probleem. Ik zou nog wel een creatieve middenvelder zien komen. Ik hoop het, niks over gehoord. Maar geld genoeg voor een kanon en ook nodig.

29 augustus 2019 om 09:32

Kanon is een centrale verdediger

29 augustus 2019 om 07:38

Zo'n blok is niet des Ajax. Daar zit geen voetbal in. Leuk dat het nu goed uit pakt, maar als je hier heel het jaar mee gaat voetballen verliest Ajax haar identiteit. Gisteren heiligde het doel de middelen, maar vanaf vandaag meteen mee ophouden. Onze visie is winnen met mooi voetbal. Laten we nou niet gaan doen alsof het gisteren zo oogstrelend was.

29 augustus 2019 om 07:46

Mooi voetbal en lege handen aan het eind is dat het ? Liever iets behoudener en prijzen dan niks.

29 augustus 2019 om 07:51

Niemand zegt dat je een heel jaar hier moet spelen ik opper zelfs voor een creatieve middenvelder. Vond het voor deze wedstrijd meer dan prima.

29 augustus 2019 om 07:55

Onzin.
1. Tegen dit soort teams met een handbalverdediging kun je niet mooi voetballen.
2. Ajax heeft nog steeds ongelofelijk veel voetballend vermogen met 4 aanvallers en offensieve backs.
3. Dit was pas de eerste wedstrijd voor beide spelers op het middenveld, voor Alvarez zelfs pas eerste basisplaats. Moeten dus weer even wennen aan de positie en het samenspel.

Ik weet niet of Ten Hag in deze samenstelling verder gaat maar genoeg aanknoopingspunten! Misschien minder spectaculair dan vorig jaar maar het team is ook minder sterk.

29 augustus 2019 om 07:56

Ajax wil toch naar de (sub)top in Europa? Dan moet je meer dan alleen mooi voetbal spelen, je moet doen wat nodig is. Bij voorkeur met mooi voetbal, maar als het lelijk moet vind ik een finale CL ook wel prima. Als jij er liever uitligt in de 96e minuut door een Hattrick van een braziliaan omdat het mooi moet mag dat natuurlijk ook.

29 augustus 2019 om 08:48

Dat dacht Ivic ooit ook. Werd landskampioen, ongeslagen zelfs volgens mij, mooi ontslagen omdat het publiek het niet pikte.

29 augustus 2019 om 08:53

Wat een onzin. Gisteren was verre van lelijk voetbal, het was niet spectaculair, maar het was verre van de bal achterin rond tikken. Zeker in Martinez zie ik een type Davids. Een pitbull die over het veld vliegt en die daarnaast nog kan voetballen ook. Daarnaast met de punt naar voren met een tovenaar op 10 is heel lang de opstelling geweest bij Ajax.

29 augustus 2019 om 08:56

Jezus, heb je Ajax de laatste jaren wel gevolgd? Juist met aanvallend voetbal en goede voetballers op de 6 en 8 posities is men zo ver gekomen.

29 augustus 2019 om 13:10

Vergeet niet dat het Ajax ook aardig onmogelijk werd gemaakt om echt te voetballen. Die Cyprioten waren werkelijk zonder intentie om te voetballen naar Amsterdam gekomen. Enige doel was van begin af aan aansturen op penalty's, zo leek het althans..

29 augustus 2019 om 07:57

@magikhetwete

je levert aanvallend niet iets in, je levert bijna al je voetballende vermogen in. tegen een Apoel kom je er misschien mee weg maar tegen een sterkere tegenstander kom je niet meer aan voetballen toe met deze twee op je middenveld. al het voetbal begint in je as, dan kan je niet met 2 verdedigers komen aanzetten op je middenveld

Ajax heeft een verbindingsspeler nodig die de verdediging aan het middenveld verbind, zoals voetballende controleurs als Frenkie en Schone. Marin is geen controleur en dat zijn Alvarez en Martinez ook niet. stel je een van die laatste twee daarop speel je eigenlijk met 5 verdedigers en twee middenvelders. een hoog baltempo hanteren kan je dan echt vergeten

29 augustus 2019 om 08:12

Hoezo verdedigers Alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is

29 augustus 2019 om 08:15

@robinho71114

ja maar omdat Alvarez daar graag wil spelen wil dat niet zeggen dat hij thuis hoort op die positie. ik heb tegen Apoel iig niks van hem gezien waarvan ik dacht die heeft iets weg van een middenvelder. ik heb gewoon een pure verdediger zonder voetballend vermogen zien spelen op het middenveld gisteren. als morgen Veltman zegt dat hij liever rechtsbuiten staat wil dat niet meteen zeggen dat hij de kwaliteiten heeft voor die positie

29 augustus 2019 om 08:16

Sommige wedstrijden is het prima om met martinez en alvarez te spelen, zeker als Ziyech daarvoor speelt. Ik zou echter wel eens willen zien hoe het staat als Donny naast martinez komt te spelen, en Ziyech of Tadic met de punt naar voren.

29 augustus 2019 om 08:17

Je snapt toch zelf ook wel dat dit een noodoplossing was ten koste van de blessure van de Beek en tot nu matig begonnen Marin.

29 augustus 2019 om 09:46

Eens:

"dat je dan aanvallend wat inlevert lijkt me logisch, maar dit kan tactisch op sommige momenten juist een prima keuze zijn. Variatie in het spel brengt Ajax weer verder."

Variatie en tactische keuze. Tegen de ene ploeg is het slim tegen de ander niet.

29 augustus 2019 om 12:04

Niet Schone gaan overhypen nu! Die werd vooral Europees continue overlopen.

Martinez kan best voetballen. Speelde zich paar x knap vrij.
Alvarez pas 1e basisplaats en nog niet gewend aan medespelers.

Onwijs knap dat jij na 1 x kijken gelijk kan oordelen.

29 augustus 2019 om 12:07

Snap niet waarom je Veltman als voorbeeld voor de rechtsbuiten aanhaalt. Als je nou zegt centraal of op de back dan is het precies vergelijkbaar. Alvarez heeft een derde van zijn carriere op het middenveld gespeeld en dan met name het laatste jaar meestal als middenvelder gespeeld. Hoe kun je dan zeggen dat iemand per se een centrale verdediger is. We hebben hem nu 1x een volledige wedstrijd zien spelen. Hij heeft heel veel rust in zijn spel, is tactisch sterk en heeft een geweldig zuivere inspeelpass. Anders haal je ook geen 95% pass zuiverheid. Enige wat ik gemist heb is de passes tussen de linies die Martinez en Blind wel kunnen geven. Maar wie weet komt dat nog als hij vaker de kans krijgt. Beter dan Marin was het in ieder geval wel.

29 augustus 2019 om 13:50

huh Japie, Alvarez was super goed op het middenveld. En super veel lopend vermogen. Martinez viel een beetje tegen.

29 augustus 2019 om 08:03

Je wilt bij Ajax liever aanvallen goed voetbal en doelpuntje tegen dan alles met 1-0 winnen. De supporters winnen liever met 4-1 dan met 1-0 ej dat is logisch.

29 augustus 2019 om 08:50

magikhetwete

"martinez/alvarez is toch juist prima samen, het geeft defensieve zekerheid en je wilt graag de 0 houden. Dat je dan aanvallend wat inlevert lijkt me logisch, maar dit kan tactisch op sommige momenten juist een prima keuze zijn. Variatie in het spel brengt Ajax weer verder. "

De tandem Martinez / Alvarez is veel te statisch en daarom geen optie voor de langere termijn. Het was nu een optie omdat Zyech op 10 moest en dan vooral vanwege het risico dat die in zijn spel legt en het balverlies dat dat af en toe oplevert. Alvarez / Martinez kan je niet qua niveau maar wel qua type speler, vergelijken met het controleursduo bij Psv. En het verschil van dat duo met het duo Schone / De Jong dat veel creatiever was, maakte juist dat het middenveld van Ajax vorig seizoen veel beter liep dan het middenveld van Psv. Alvarez zal je daarom niet vaak meer terug zien op het middenveld, zijn positie zal normaliter worden ingenomen door Van de Beek of Marin. Nu het er op lijkt dat Blind definitief is terug gehaald naar de achterste linie lijkt mij een middenveld met Marin op 10 en Van de Beek en Martinez als controleur, op de langere termijn de beste optie. Marin is van origine een aanvallende middenvelder en geen controleur, iets dat je heel duidelijk terug zag in zijn spel. Donnie van de Beek kan prima uit de voeten als controleur, dat heeft hij in het verleden wel bewezen. Een dergelijk middenveld is ook behoorlijk complementair. Achterin zal Veldman waarschijnlijk snel plaats moeten maken voor Schuurs of Alvarez als partner van Blind.

Veel spelers hebben de voorbereiding geheel of het grootste deel daarvan gemist, terwijl er ook nog eens 3 sleutelspelers zijn vertrokken en er nieuwe moesten worden ingepast. Dat het bij Ajax tot nu toe nog niet naar wens verloopt, is dan ook zeer begrijpelijk, daar zijn oorzaken voor aan te wijzen. De belangrijkste doelstellingen waren daarom de groepsfase van de CL te halen en zo weinig mogelijk puntverlies te leiden in de competitie. En daar is Ajax in geslaagd. De komende weken kan Ajax verder toewerken naar de beoogde basisformatie en de automatismen er opnieuw inslijpen. En kan het team aan een objectieve beoordeling worden onderworpen. Wat Ajax tot nu toe heeft laten zien, was weinig verheffend, maar daar waren duidelijke oorzaken voor aan te wijzen en het vergt de nodige tijd om die oorzaken weg te nemen. En die tijd krijgt Ten Hag van mij. Dat is gewoon een kwestie van redelijkheid en realiteitsbesef.

29 augustus 2019 om 08:59

Wat voor Frank de Boervoetbal sta jij dan voor? Ajax is nu weer zo groot juist door aanvallend voetbal met goede voetballers op 6 en 8. Onder Bosz ook met Schöne op 6.

Zo’n degelijk en defensief blok gaat je zwaar kosten tegen betere teams die wel willen voetballen. Met zulke spelers en formatie ga je niet onder druk uit kunnen voetballen, en wordt het meer een fysiek spel. Ook de opbouw zal veel moeizamer gaan, aanvoer naar de aanval ook.

29 augustus 2019 om 09:51

Lees eens:

"dat je dan aanvallend wat inlevert lijkt me logisch, maar dit kan tactisch op sommige momenten juist een prima keuze zijn. Variatie in het spel brengt Ajax weer verder."

Variatie; het is niet heel moeilijk. Maar deze opstelling werkt perfect tegen mindere tegenstanders die er onder uit willen counteren. Je hebt voldoende kwaliteit tegen de mindere goden om met een statischer en defensiever Frank de Boervoetbal team te spelen en toch te winnen.

Wat echt iedereen lijkt te vergeten is dat het doel = winnen. Het doel is niet om mooi voetbal te spelen, dat is het Ajax-middel en dat middel moeten ze inzetten als het kan en lekker laten zitten als het doel er niet of moeilijker mee gehaald wordt

Dus ja Frank de Boervoetbal please do: ik wil heel graag bij een 2-0 voorsprong in de terugwedstrijd halve finale CL betonvoetbal spelen en de finale halen. Het zal me echt aan mijn reet roesten hoe we het halen op zo'n moment.

29 augustus 2019 om 11:38

Als optie is het zeker niet verkeerd, zeker Europees niet tegen sterkere tegenstanders (op papier althans, moet nog maar blijken hoe 't zich gaat ontwikkelen).
Alleen mis ik nu toch wel wat creativiteit op het middenveld. vd Beek is gevaarlijk in de diepgang, maar ook niet iemand die regelmatig wat kan openbreken. Eigenlijk kunnen alleen Ziyech en Tadic dat. En als er 1 van geblesseerd raakt dan vind ik 't wel heel mager wat ze achter de hand hebben.
Voorin is het ook wat mager. Neres heb je dan alleen die wat kan forceren als die er zin in heeft. Promes is ook meer het type eindstation en Bande moet je ook nog maar zien of en hoe die terugkomt. De kans dat die niks brengt is groter dan andersom.
De beste spits is dan eigenlijk Huntelaar of Tadic, en dan hangt het bij blessures geheel af van Traore. Geen idee wat voor indruk die momenteel maakt achter de schermen.
Ik vind Martinez en Alvarez een prima indruk maken, maar toch wel erg defensief ingesteld.
Misschien Eiting als die weer fit is ... maar om daar nou echt op te rekenen het komende jaar...
Met al die miljoenen had ik wel wat meer een spelmaker verwacht voor op het middenveld en niet van het niveau Marin. En een echte topspits zie ik ook nog wel graag komen. Al vind ik Huntelaar ondanks z'n leeftijd een goede indruk maken, maar die zal ook wat moeten temporiseren gedurende het seizoen.
Maargoed, en zijn nog wel wat geruchten dat er misschien nog wat gebeurt. Ik vind 't in de breedte maar net aan zo ... en voelt een beetje uit balans nog.

29 augustus 2019 om 12:16

Ik kan me in jouw stuk tekst wel vinden. In de breedte is het kwantitatief veruit voldoende maar kwalitatief hebben we het in ieder geval nog niet gezien.

Dan houdt je volgens mij alleen over: kwantitatief afschalen en kwaliteit erbij.

Aan de andere kant zie ik Ajax echt als opleidingsploeg en wil ik juist in geval van blessures nieuwe sterren zien opstaan zoals Dest gisteren deed en de Ligt ruim 2 jaar geleden. Die ruimte mag er opzich zijn, alleen als het misgaat is het pijnlijk.

Ach we hebben 6 wedstrijden CL en ik geloof gewoon niet dat we 4e worden in de Poule en Europees niet overwinteren. Het komende half jaar gewoon hopen dat Eiting, Gravenberch, Ekkelenkamp zich als een komeet ontwikkelt of Marin zich laat zien zoals hij echt wel kan. Dan zijn we er.

Qua spits; tja.. Huntelaar, Tadic, Promes, Traore, Danilo. Ook dat zou opzich genoeg moeten zijn en we moeten dan maar zorgen dat de sterren in de CL fit zijn en de vervangers wat Eredivisieminuutjes maken voor de ontwikkeling of niet?

29 augustus 2019 om 14:51

Ja, is ook zo. Het moet de jeugd ook niet in de weg zitten. En je ziet vaak gedurende het seizoen pas hoe het zich ontwikkelt.

Het is meer dat ze best wel wat geld hebben om te investeren en daarmee zichzelf sterk kunnen houden voor de CL dit jaar. Normaal zie je het jaar ervoor al wat jeugd zo nu en dan invallen en erin groeien, maar dat is met de huidige jeugdspelers niet het geval. Dat vind ik wel een groot verschil met vorig seizoen, toen het jaar ervoor vd Beek en de Jong met name zich al begonnen aan te dienen. Op die manier haal je de druk ook een beetje weg om er even aan te wennen.

Ik zie ze nog zomaar niet overwinteren hoor. Als je 't tegen Opoel al zo lastig hebt ... en ja, het is nog vroeg, maar dat geld voor Apoel nog veel meer, die spelen nog niet eens de competitie.
Dan helpen 2 van die verdedigende middenvelders ook niet. Ik vind 1 wel genoeg eigenlijk ...

Maar, we zullen zien ...
Ik ben altijd vol vertrouwen in Marc Netto, dus die zal 't wel weten. Van Ten Hag ben ik (nog steeds) geen fan.

Als je na 12 wedstrijden ( inclusief oefenwedstrijden) je ploeg op 8 plekken moet wijzigen dan ben je niet moedig , dan ben je zoekende. Apoel is gewoon van het niveau onderkant Eredivisie, kunnen er helemaal niets van. Zet deze veel te kleine achterhoede maar eens neer tegen Liverpool of Bayern München.

29 augustus 2019 om 07:32

En toch weet ik zeker dat PSV of Feyenoord hier tegen niet waren doorgekomen. Als je al ziet hoeveel moeite PSV heeft met de nr8 van Noorwegen dan weet ik zeker dat ze tegen een regelmatige CL deelnemer niets hadden gepresteerd. En dat ze nog zoekende zijn, na het vertrek van 3 basisspelers lijkt me logisch. Jammer dat je daar de voorbereiding (met een verre van complete selectie) bij trekt. Nee diegene die zoekende is dat ben jij Baradona

29 augustus 2019 om 07:35

Met het midden van Noud en ook nog VDB miste je zelfs 5 bassis spelers van vorig seizoen. Het gehele middenveld.

29 augustus 2019 om 08:00

@rochus

pure speculatie dat PSV en Feyenoord niet tegen dit Apoel waren door gekomen. zo indrukwekkend vond ik deze ploeg niet

29 augustus 2019 om 08:02

Wat een onzin. Psv is net zo goed zoekende met een aantal basisspelers van vorig jaar weg, dus heel suf om die slechte incidentele wedstrijden tegen die noren erbij te pakken. De laatste wedstrijd was tegen de nr2 van Cyprus en kwalitatief scheelt dat weinig tot niets met Apoel. Dit team moet je gewoon makkelijk oprollen en dat was psv ook gelukt. Het bleef spannend door eigen onzekerheid/ angst an Ajax en ze zijn nog niet in vorm. Maar hou aub op met je waardeloze speculaties.
Het is ook weer een toppunt van arrogantie en tegen het provocerende aan. Het grote, machtige Ajax had het moeilijk dus jongeheer Rochus weer zeker dat psv en feyenoord het niet gered hadden.

29 augustus 2019 om 08:15

Als je basel niet kunt verslaan dan zul je met alle waarschijnlijkheid Apoel ook niet verslaan. Sorry hoor met alle respect, maar Europees is PSV stukken minder.

29 augustus 2019 om 08:18

@toss

mee eens. Ajax had de grootste moeite ook met Paok en dat vond ik nou ook niet echt een indrukwekkend elftal. de sterspeler daar was Biseswar die tekort kwam voor Feyenoord

Apoel schat ik niet veel hoger in als Paok kijkende naar de wedstrijden die ik van beide teams heb gezien

29 augustus 2019 om 08:20

PSV had al veel moeite met Basel dus zulke pure speculaties zijn dat nu ook weer niet.

29 augustus 2019 om 08:22

Hoe kan je dat nou “zeker weten”? Wat een kansloze reactie. Niveau van Apoel was tergend slecht.. en ja, misschien is HBS van een nog lager niveau, maar veel doen ze niet voor elkaar onder. Ajax heeft de eerste wedstrijd van dit tweeluik gewoon zo matig gespeeld dat die Cyprioten gewoon dachten dat ze met een 541 lekker konden counteren en hopen op één goal.

29 augustus 2019 om 08:25

@toss de nummer 3 van Cyprus. Waarvan Apoel in de laatste thuiswedstrijd 5-1 van won😉

29 augustus 2019 om 08:27

We hebben het hier over een ploeg die de vanuit de voorrondes regelmatig in de CL doorkomt. Iets wat PSV niet lukt en die Europees dik boven Feyenoord staan. Dus zo kansloos vond ik mijn reactie eigenlijk niet. Ik weet niet welke feiten jij hebt die jou opmerking "j=kansloze reactie" kunnen onderbouwen?

29 augustus 2019 om 08:33

@ Rochus, volgens mij spelen zowel psv als Feyenoord in de EL tegen dezelfde soort/sterkte qua tegenstanders, dus je spreekt jezelf beetje tegen.

29 augustus 2019 om 08:36

Biseswar zal nu ook de beste speler zijn van Feyenoord. Destijds matig, maar nu prima. Met biseswar op links is Feyenoord echt wel versterkt

29 augustus 2019 om 08:37

De tegenstanders van PSV en Feyenoord nu zijn echt niet beter dan apoel. Hoevaak halen zij daadwerkelijk het eindtoernooi ?

29 augustus 2019 om 08:43

@ Riciotto: Wanneer heeft Hapoel de laatste keer CL gespeeld?idem voor Appolon?

29 augustus 2019 om 08:52

@lee112

daar twijfel ik sterk aan. Biseswar kreeg alle vrijheid van Ajax waardoor hij kon excelleren want hij werd amper onder druk gezet door de verdedigers maar ik zie geen hele andere Biseswar dan destijds bij Feyenoord

29 augustus 2019 om 08:54

@lee112

veel beter misschien niet maar ook niet veel slechter. er word nu net gedaan of Ajax heeft gewonnen van een of andere wonderploeg maar dit Apoel was imo echt een extreem matig elftal zonder individuele klasse

29 augustus 2019 om 09:29

@Rochus Jouw reactie is kansloos omdat het wild speculeren is. Ook speelde Ajax gewoon heel matig de eerste wedstrijd. Dat het na twee wedstrijden maar 2-0 is geworden is totaal niet de verdienste van Apoel. Deze ploeg was gewoon matig en Ajax had over twee wedstrijden gewoon 4/5-0 moeten winnen. Maar omdat ze dit niet hebben gedaan en slechts met 2-0 hebben gewonnen, ga jij er maar vanuit dat PSV en Feyenoord hier nooit tegen door hadden kunnen gaan. Die beredenering is gewoon kansloos.

29 augustus 2019 om 09:32

Ik schat paok hoger in, bracht aanvallend veel meer, stonden ook bijna 3/1 voor in het eerste potje. Apoel is gewoon een hele matige ploeg, iedereen blij. Kijk je realistisch ga je met dit centrum en middenveld tegen ontzettend veel tegengoals aanlopen in de CL. Zo’n Veltman, dat kan toch niet centraal.

29 augustus 2019 om 09:34

@fct1981

ik kan me ook niet voorstellen dat Ten Hag Veltman centraal gaat zetten in de CL hoor. hij heeft geen fysieke kracht en lengte en heeft Ajax heel wat wedstrijden gekost op die positie. het lijkt me sterk dat je die dan gaat neerzetten daar tegen een serieuze tegenstander

29 augustus 2019 om 11:05

Daar ben ik het mee eens. Je kon aan alles zien dat Diego Biseswar enorm gegroeid is. Zijn drive alleen al, wauw. Ik was echt stom verbaasd hoe goed dat Paok Saloniki speelde, maar ze zijn dan ook niet voor niets ongeslagen kampioen geworden. De Griekse competitie is sowieso niet iets om te onderschatten, daar wordt echt wel goed gevoetbald. Snap dan ook voor geen meter hoe mensen de Noorse met de Griekse competitie gaan vergelijken. In Nederland heb je Ajax en Psv, in Griekenland heb je Paok Saloniki, Olympiakos, Panathinaikos en AEK Athene. Stel deze clubs zouden in de eredivisie meedoen dan is dit ook gelijk de hele top 6. Met als titel kanshebbers Ajax, Paok en wellicht met wat geluk Psv. Met ook nog clubs als Utrecht, Vitesse en AZ, mag Feyenoord hopen dat het überhaupt play-offs voor Europees voetbal kan behalen. Dat geld overigens ook voor Utrecht en Vitesse. Apoel Nicosia daarentegen was een stuk minder maar ook zij zouden fluitend kampioen worden in Noorwegen.

29 augustus 2019 om 15:32

Biseswar die tekort kwam voor Feyenoord toen hij 18 was of zo... domme opmerking. Er zijn genoeg voetballers waar het dubbeltje pas later de goed kant opvalt.

29 augustus 2019 om 07:34

Apoel is echt niet makkelijk zo aan t begin van het seizoen. En Ten hag kan toch variëren. Ik zie graag nog een speler als Olmo komen. Creatieve middenvelder. Het geld blijft binnen stromen. Ongekend.

29 augustus 2019 om 07:35

Mensen die maar a la Johan Derksen blijven volhouden dat Apoel niveau onderkant Eredivisie is, man, man, man... Apoel haalde voorafgaand aan dit seizoen in 4 van de laatste 5 seizoenen Europees voetbal (2x CL, 2x EL), steeds vanuit de 2e voorronde CL. Ze staan ergens rond plek 55-60 op de ranking, boven Feyenoord, boven AZ. Hoezo blijven mensen doen alsof je tegen RKC Waalwijk speelt..? Omdat het tenue dezelfde kleur heeft of wat?

29 augustus 2019 om 07:39

@Sanderk91 Als Ajax wint is het vaak omdat de tegenstander zn dag niet heeft, het laat afweten of met blessures kampt... Sommige mensen kunnen niet objectief naar Ajax kijken. En andersom hebben wij die supporters overigens ook...

29 augustus 2019 om 08:18

Maar echt. Denigrerende denkwijze en daarom is er maar 1 ploeg in de cl dit seizoen. Ff denken dat we als Nederlandse clubs zogenaamd velen malen beter zijn. Op basis waarvan? En maar verbaasd zijn als we Europees door Jan alleman worden uitgeschakeld.

29 augustus 2019 om 08:19

Exact Sander dat is vaak de gemakkelijker manier om je mening te verkondigen, vaak ook gehoord dat Apoel een veredeld amateurteam is. Maar who cares?! Ajax zit vanavond in pot 2 van de Champions League loting.

29 augustus 2019 om 08:19

@sanderk91

onderkant Eredivisie gaat wel te ver inderdaad. ik denk dat ze hier in de middenmoot hadden gespeeld

29 augustus 2019 om 08:24

Als we dan toch gaan speculeren, weet ik zeker dat ze subtop zouden spelen, niveau AZ-Utrecht-Feyenoord tikken ze, mede door hun fysiek met gemak aan. Als ik zie hoe eenvoudig Utrecht eruit wordt gegooid, hoeveel moeite PSV heeft tegen de nr 8 van Noorwegen, dan vrees ik dat het merendeel van de reageerders de ED overschat. Het is niet doordat Ajax, Juve, RM etc uitschakelt dat de rest ook top is.

29 augustus 2019 om 08:27

@rochus

overdrijven is ook een vak. er zit echt veel meer voetballend vermogen en kwaliteit in een Feyenoord en AZ dan in dit Apoel dat ik twee keer tegen Ajax heb zien spelen.

ik denk dat je dit Apoel qua niveau kan vergelijken met een Heracles en Heerenveen. gewoon een knappe overwinning van Ajax gisteren maar we moeten dat Apoel ook niet groter gaan maken dan het is. daarvoor hebben ze veel te weinig indruk gemaakt over twee wedstrijden. dan heb ik het niet over het feit dat ze verliezen maar over het feit dat ze voetballend echt helemaal niks hebben gebracht. bij pakweg een Psv, AZ of Feyenoord zie je iig nog wat spelers zoals een Malen, Bergwijn, Stengs, Boadu, Berghuis of Kokcu die voetballend iets van kwaliteit laten zien.

wie waren volgens jou de spelers bij Apoel waarvan je dacht die hadden hier bij een top 4 club mee gekund?

29 augustus 2019 om 08:32

Want dat zijn ook clubs die regelmatig vanuit de voorrondes de CL inkomen. Kom op dat lukt PSV zelfs niet eens. Nee Apoel is gewoon een heel stugge en daardoor goede ploeg. Ze staan niet voor niets Europees boven Feyenoord. Er is echt geen enkel feit die jouw stelling kan onderbouwen. Wat ik jammer vind, want meestal ben je wel goed onderbouwd en objectief.

29 augustus 2019 om 08:39

@rochus

maar dit is niet meer het Apoel dat een paar jaar terug een poule des doods overleefde in de CL. ze hebben flink aan kwaliteit ingeleverd. dit was echt een heel pover elftal imo

om zo een CL voorronde te overleven moet je ook gewoon een beetje geluk hebben met de loting. loot je pakweg een Dinamo Kiev, Club Brugge of Arsenal bv dan word het al een stuk lastiger. Apoel vond ik echt niet indrukwekkend. dat komt voor een groot deel door Ajax dat goed speelde maar ook voor een groot deel door een gebrek aan kwaliteit bij Apoel imo. ik zie het huidige Apoel echt niet winnen van het huidige PSV of Feyenoord maar blijkbaar zien we dat beide anders dan

Zwitserland staat op de Fifa ranking ook hoger als Oranje. jij vind dus Zwitserland een betere selectie hebben omdat ze hoger op die lijst staan?

29 augustus 2019 om 08:44

Nou ik heb rkc meer zien creëren en beter zien spelen tegen Ajax dan Apoel gister. Ik snap wat je zegt maar gisteren was Apoel niet beter dan onderkant eredivisie.

29 augustus 2019 om 09:08

Precies Japie overdrijven is ook een kunst, de vergelijkingen naar niveau Heerenveen en Heracles is pure speculatie. Sterker nog lachwekkend ik heb Heerenveen en Heracles nog nooit Champions League zien spelen.
Jij baseert je dan ook echt alleen op het tweeluik, terwijl Apoel echt wel wat meer potjes heeft gespeeld en in de loop der jaren leuke dingen heeft laten zien Europa.

Nogal een zure reactie van je, maar dat is net zo zuur hoe je reageerde over Frenkie, na de zoveelste bericht over de de Jong.

29 augustus 2019 om 09:13

@martieklijnh

zal dat er ook niet een beetje mee te maken hebben omdat de Cypriotische competitie van een veel lager niveau is als de Eredivisie?

we hebben het nu toch over het huidige Apoel en niet over het Apoel van 3 of 4 jaar geleden? Feyenoord heeft ook leuke dingen laten zien in Europa de laatste jaren zoals winnen van Napoli en Manchester United. maakt dat Feyenoord dan meteen een internationaal gezien heel sterk team? waarschijnlijk niet en hetzelfde geld voor Apoel die ik momenteel qua kwaliteit echt veel minder vind als de selecties van Feyenoord, PSV en ook Az

wat heb ik volgens jou gezegd over De Jong wat zo zuur was dan? ik heb namelijk juist heel vaak aangegeven dat ik Frenkie een hele goede voetballer vind dus ik weet niet waar je op doelt

29 augustus 2019 om 09:34

Welke wedstrijd was dat dan want Ajax heeft nog niet tegen RKC gespeeld. Ik vond het niet vreemd van ze dat ze probeerde dezelfde taktiek te hanteren wat in het eerste duel een gelijkspel opleverde. Was dat weer gebeurd dan was Apoel door geweest...

29 augustus 2019 om 09:34

Ze halen zo vaak de cl omdat de rest er helemaal geen reet van kan op Cyprus. Je kunt wel gaan doen alsof het een wereldploeg is, het was gewoon 2 keer heel matig tegen een hele matige ploeg, die normaal idd onderkant eredivisie zou zijn.

29 augustus 2019 om 09:40

@japie

Veel lager niveau? Valt ook wel mee neem pakweg bijvoorbeeld RKC vs Emmen daar wordt men nationaal en internationaal ook niet warm. Het is maar net hoe je bekijkt. Zo geweldig niveau hebben wij ook niet in de Eredivisie. Europees hebben clubs op Ajax ook vaker mager gepresteerd, dan echt goed gepresteerd. Leuk die twee potjes winst tegen de Manchester en Napoli, maar dat valt weer in het niet met een wanvertoning tegen Trencin.

Ze doen het nu leuk tegen clubs als Beer Sheeva en Dinamo Tbilisi, maar ik wil ze wel eens tegen de subtop van Europa. Daar wordt meer van gevraagd, zeker als clubs de bus parkeren in de eigen zestien.

PSV heeft een matige record in Europa de laatste jaren, op basis kwaliteiten zou je hen inderdaad hoger inschatten door Apoel (puur individueel), maar zoals we konden zien tegen Basel komt daar ook meer bij kijken dat alleen individueel presteren.

29 augustus 2019 om 09:42

' Om zo een CL voorronde te overleven moet je ook gewoon een beetje geluk hebben met de loting. loot je pakweg een Dinamo Kiev, Club Brugge of Arsenal bv dan word het al een stuk lastiger'.

Wat een onzin als je geplaatst ben bij lotingen, heb je zo het voorrecht om een mindere tegenstander te loten. Dus hoezo geluk?

29 augustus 2019 om 09:53

@martiekijnh

dat is altijd zo. een AZ of Vitesse heeft geloof ik ook wel eens verloren van een Petrolul en een Ajax van een Rapid Wien. elke club heeft die dagen

ik vind die Cypriotische competitie echt niks. natuurlijk is de Eredivisie verre van een topcompetitie maar het niveau hier ligt echt wel aanzienlijk hoger als daar. ik denk dat wij qua niveau dichter tegen de Portugeze competitie aan zitten dan tegen een Schotse of Cypriotische competitie. FC Emmen en RKC zijn idd niet best maar dan hebben we het over de staartploegen. onze top 4 schat ik veel hoger in als de top 4 uit de Cypriotische competitie

natuurlijk heeft Ajax dat aan hun goede prestaties te danken maar dat maken Paok en Apoel niet opeens hele goede teams ofzo. ik schat persoonlijk een AZ hoger in als ik naar het spelersmateriaal kijk. ik heb bij Paok en Apoel echt geen bijzondere voetballers of talenten zien lopen

29 augustus 2019 om 07:37

Apoel zal Utrecht echt wel de baas zijn. Als een clubs uit Bosnië zonder moeite al kan winnen van Utrecht... Dus nee geen onderkant niveau eredivisie

29 augustus 2019 om 07:39

Ja irritante media, als het gisteren mis was gegaan was exact dit punt aangehaald als een zwaktebod van de trainer.

29 augustus 2019 om 07:40

Weet atletico Madrid alles van onderkant eredivisie

29 augustus 2019 om 07:42

"Apoel is gewoon van het niveau onderkant Eredivisie, kunnen er helemaal niets van." Deels mee eens, maar ook de top van de Eredivisie kan er Europees 'helemaal' niks van. Bedoel psv was niet best tegen Basel en die Noren, az heeft moeite met onbekende tegenstanders, Ajax-Paok was drama, utrecht gaat er elk jaar weer uit tegen semi-profs en feyenoord bakt er 9 van de 10 keer ook niks van (dit jaar in de kuip wel goed, die uitwedstrijd was slecht, maar natuurlijk al gespeeld). Dit team kan denk ik makkelijk mee in de Eredivisie.

29 augustus 2019 om 07:45

En daar begint het bagatelliseren weer. Nee, Apoel is niet van het niveau onderkant eredivisie.

29 augustus 2019 om 07:56

Altijd zo leuk hoe Europese tegenstanders (en vooral als ze tegen Ajax moeten) er opeens niks van kunnen en vergeleken worden met niveau onderkant Eredivisie, terwijl subtoppers uit de Eredivisie zich al jaren stuklopen tegen clubs als Aktobe, Zrjinski, Zulte Waregem, Trencin en ga zo maar door. Of je overschat de Eredivisie, of je onderschat Apoel, of je komt simpelweg provoceren maar deze uitspraak kunnen we bijna inlijsten. En Juve van vorig seizoen was dan zeker niveau subtop Eredivisie?

29 augustus 2019 om 09:14

@Diego_Forlan

Nee, dat kwam omdat “Ronaldo niet fit was”, “slechtste Real in 10 jaar”, “Bayern oud en versleten is”. Wij zijn in dit land niet zo goed in het op waarde schatten van (sport)prestaties. Zowel de media/analisten als rivaliserende supporters hebben hier last van.

29 augustus 2019 om 08:31

@ baradona... Appel niveau onderkant eredivisie? Daar doe je ze echt te kort mee.
Ja tegen Bayern, Liverpool zo ken ik er nog 10... Liverpool verloor afgelopen CL in de groep ook van bijv. Rode ster.

29 augustus 2019 om 09:02

baradona

"als je na 12 wedstrijden ( inclusief oefenwedstrijden) je ploeg op 8 plekken moet wijzigen dan ben je niet moedig , dan ben je zoekende."

Er is geen enkele wetmatigheid die het een zoekende belet om moedig te zijn. De inzet van deze wedstrijd was deelname aan de groepsfase van de CL en die moest hoe dan ook gehaald worden, waardoor de zoektocht tijdelijk door Ten Hag on hold werd gezet. Hij heeft gisteren duidelijk voor het resultaat gekozen en een opstelling gemaakt waarmee hij het beste resultaat dacht te kunnen behalen. Dat het team daarvoor op 8 plaatsen moest worden gewijzigd, bracht risicos met zich mee omdat het team nog nooit in deze samenstelling had samen gespeeld. Die risicos nam hij op de koop toe omdat het resultaat belangrijk was. En dat is dus gewoon heel moedig.

29 augustus 2019 om 11:01

Tegen de onderkant van de ED heeft Ajax toch betrekkelijk minder moeite.. & toch altijd interessant als mensen een ploeg beoordelen op een hypothetische situatie. Zelf hoop ik t dit jaar weer te zien; Ajax tegen ploegen als Liverpool & Bayern. Ging vorig jaar toch aardig met precies één speler met lengte. Hij kan goed koppen, maar er zijn ook nog wel kopduels door anderen uitgevochten he.. Alleen in die ene wedstrijd tegen FC Voorzet uit Eindhoven was het problematisch.

Oh, en het moedige is trouwens dát hij accepteer zoekende te zijn, en durft te zeggen; dat werkte niet, we gaan t anders doen.

29 augustus 2019 om 12:07

@Baradona

Oplossing is Noa Lang zeker?

Vreemd om te lezen van het parool dat het blok Martinez en Alvarez niet voor herhaling vatbaar was. Zeker tegen tegenstanders die sterker zijn zul je dit nodig hebben, omdat de verdediging met het wegvallen vn de Ligt teveel is verzwakt.

29 augustus 2019 om 08:22

Vertonghen kan dat probleem opvangen van de Ligt. Er moet wel een echte middenvelder bij komen die op de 6 kan spelen in plaats deze twee jongens van gister dit was voor nu leuk maar kwa creativiteit lever je wel veel in. Gewoon Ziyech rechts buiten houden en Tadic in de spits en Neres rechtsbuiten dan van de Beek op de 10 plek en Alvarez erbij met de nieuwe aankoop voor de positie 6. Vertonghen achterin erbij en je hebt een mega goed elftal en een erg sterke bank, daarnaast heb je dan ook nog eens kopkracht erbij gekregen met Vertonghen en Alvarez (wat je nu ook wel mist). Huntelaar is leuk maar kan geen heel seizoen spelen in de spits.

29 augustus 2019 om 09:11

@sebasjuh

"vertonghen kan dat probleem opvangen van de Ligt. Er moet wel een echte middenvelder bij komen die op de 6 kan spelen in plaats deze twee jongens van gister dit was voor nu leuk maar kwa creativiteit lever je wel veel in."

De Spurs kunnen geen vervanger voor Vertonghen meer halen en hebben de paar miljoen die hij nog zal opbrengen niet nodig. Zet zijn komst voor dit seizoen dus maar uit je hoofd. Van de Beek kan ook prima op 6 spelen, terwijl Ajax wel 6 spelers heeft die op 10 kunnen spelen. Een nieuwe middenvelder is dan ook volstrekt overbodig, die gaat alleen maar de ontwikkeling van zeer talentvolle spelers als Lang, Gravenberg en Jensen in de weg zitten. Marin is van nature een aanvallende middenvelder en geen controleur. In plaats van de miljoenen die voor zijn komst zijn uitgetrokken in het afvoerputje te dumpen door hem af te schrijven, kan je hem ook eerst een keer uit proberen op 10. Van de Beek kan ook prima uit de voeten als controleur en is sowieso een betere optie dan opnieuw een speler van buitenaf te halen, die mogelijk weer tijd nodig heeft om zich aan te passen en ingepast te worden in het team. Dan kan je veel beter een van de jeugdspelers een kans geven. Het gras is lang niet altijd groener aan de overkant.

29 augustus 2019 om 09:57

Scepticus38

Ik ben het volkomen met je eens. Ik zou Marin op 10 proberen niet eens heel gek vinden. Donny wat behoudender, Martinez als controleur. Blind, heerlijk rustig achter gisteren, centraal met Alvarez. Nico en Nous/Dest/Veltman op de backs. Dest speelde wederom geweldig gisteren, daar gaat menig buitenspeler nog dol door worden gedraaid. Voorin Neres. Tadic. Ziyech. En dan afwisselen met Promes en Hunti.

Ik weet niet precies hoe lang Alvarez is, maar vanaf de tribune leek het echt een lange vent.

Onana
Dest - Alvarez - Blind - Nico
Donny - Marin - Martinez
Ziyech - Tadic - Neres

Veel te weinig credits voor die twee middenvelders. Ik hoop dat Ajax eens deze opstelling eens vijf wedstrijden intact houd. De basis is dat je achterin als een huis staat en dat stonden ze. Het spel hoeft alleen te verbeteren in de laatste passes. Daar is het veel te slordig.
En ik vond Alvarez aanvallend echt veel brengen, ook in de combi.

29 augustus 2019 om 07:43

Alvarez deed het goed, maar je ziet aan zijn motoriek dat het geen echte middenvelder is. Ik denk dat Alvarez uiteindelijk achterin in het centrum gaat spelen ipv Veltman. Misschien dat Donnie een beetje zakt en op 8 gaat spelen. In de eredivisie kan je prima zo spelen..

29 augustus 2019 om 08:15

Ik geef je gelijk maar je hebt ongelijk. Alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is

29 augustus 2019 om 07:47

Op zich was dit voor de wedstrijd van gisteren een goede zet, want je wil hoe dan ook tegendoelpunten voorkomen. Maar als de verdediging beter staat zal er toch iets anders gevraagd worden...

29 augustus 2019 om 08:12

@ultimatefreak8...

waarom denk je dat het slordig was in de laatste passes? omdat het verdedigers zijn met weinig voetballend vermogen. dat is hetzelfde als vragen van een niet technische speler dat hij mannetjes gaat passeren op techniek.

29 augustus 2019 om 08:27

@japie het ging vooral vaak mis bij de voorzetten van Nico, Tadic en Dest volgens mij. Daarnaast heb ik je al een paar keer zien zeggen dat je dit middenveld niet goed vind, maar wat wil je dan? Marin er weer in? Blind weer terug?

Lekker makkelijk roepen elke keer dat het niet goed genoeg is.

29 augustus 2019 om 08:49

@elvs

een middenvelder erbij halen. Frenkie en Schone zijn verkocht en er zijn daar geen goede vervangers voor gehaald. Marin is duidelijk geen voetballende controleur maar een lopende 10. of je moet Eiting, Vd Beek en Ziyech neerzetten als je drie middenvelders als Eiting straks weer fit is alleen heb je dan bij blessures of schorsingen niet echt adequate vervangers. Ten Hag had ook Mazraoui voor ogen ook voor het middenveld maar die heeft daar nog geen indruk kunnen maken

ik zeg nergens dat die Alvarez en Martinez geen goede verdedigers zijn maar het zijn duidelijk geen middenvelders

29 augustus 2019 om 09:23

@japie_krekel

"een middenvelder erbij halen. Frenkie en Schone zijn verkocht en er zijn daar geen goede vervangers voor gehaald. Marin is duidelijk geen voetballende controleur maar een lopende 10".

Je constatering is juist, maar de oplossing niet. Een nieuwe middenvelder is volstrekt overbodig als je de beschikking hebt over zeer getalenteerde jeugdspelers als Lang, Gravenberg en Jensen, die gewend zijn aan het Ajax spel en direct kunnen worden ingepast. Ook Eiting zal op korte termijn weer inzetbaar zijn, terwijl ik persoonlijk ook van Alex Mendez hoge verwachtingen heb, sinds ik beelden van hem heb bekeken. Van de Beek kan prima uit de voeten als controleur, waardoor het mij het meest logisch lijkt om hem met Marin van positie te laten wisselen zodat deze wat meer in zijn comfortzone komt. Dat mag in de Eredivisie sowieso geen enkel probleem zijn. Schone is ook van origine een 10, die het vak van controleur heeft moeten leren. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat Marin dat op termijn ook niet zou kunnen.

29 augustus 2019 om 09:29

@scepticus38

een jeugdspeler zou idd ook kunnen mits hij het vereiste niveau heeft. zolang het maar een speler is die de kwaliteiten heeft om op die specifieke positie te spelen. Vd Beek zou dat idd ook kunnen alleen haal je dan wel zijn aanvallende meerwaarde weg, iets wat hem juist zo belangrijk heeft gemaakt voor dit Ajax. die Eiting vind ik wel een hele goede speler die dat zou moeten kunnen

Schone was natuurlijk wel een speler met een prima techniek waardoor hij voor zichzelf rust en overzicht kon creeren en hij had de passing om het spel te versnellen. voordat Marin een bal goed heeft aangenomen ben je 30 seconden verder en een goede pass heeft hij ook niet echt in de benen. Marin zal best bepaalde kwaliteiten hebben maar deze kwaliteiten heb ik niet van hem gezien. zijn balbehandeling is echt heel pover. hij moet het denk ik hebben van zijn looplijnen maar voor een controleur is dat te weinig

29 augustus 2019 om 20:20

Als ik Ajax was, dan zou ik Eiting verhuren en hem een traject laten afleggen zoals R.de Boer bij Twente. Zijn blessures heb je niet in de hand, maar hij moet nu spelen om beter te worden. Twente zou mooi zijn omdat de club opkrabbelt naar waar het hoort.

Terugkomende opje reactie op mijn reactie. In de laatste 1/3 gaat het al weken niet lekker. Daar heeft Martinez en Alvarez geen invloed op. De aanvallers spelen erg geforceerd op de steekbal, of het één keer raken dat vaak eindigt door een slordige pass.

En ik zie ook wel dat Alvarez geen verfijnde moteriek heeft, maar hij verplaatst die bal opvallend gemakkelijk naar zijn medespelers en verlegd ook redelijk goed het spel. Het oogt alleen wat minder mooi.

Alvarez deed het niet onverdienstelijk, maar met zijn lengte komt hij samen met Blind en als Schuurs zich eventueel nog door ontwikkeld beter tot zijn recht centraal achterin.
Martinez is iets dynamischer en kan wel op het middenveld uit de voeten.
Die is erg around.
Gisteren heeft Ten Hag de volledig nieuwe middenveld geëxperimenteerd en het heeft niet slecht uitgepakt.
Maar normaal speel je met Donny, dus komt deze opstelling sowieso niet veel meer voor.
Ajax heeft veel mogelijkheden hoe ze kunnen gaan spelen.
Mensen lijken dat te onderschatten..

29 augustus 2019 om 08:15

Alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is

29 augustus 2019 om 09:28

@robinho71114

"alvarez heeft gezegd dat middenveld zijn favoriete positie is "

Dat zei Blind ook, maar op dit moment komt hij achterin beter tot zijn recht. Het is jammer dat het niet is toegestaan om spelers te klonen, met Blind achterin die met ruimte is zijn rug durft te spelen en dat ook van zijn verdedigingspartner eist, zou Blind op het middenveld veel beter tot zijn recht komen omdat de ruimtes die hij moet belopen, veel kleiner worden als de linies beter op elkaar aansluiten. En dan komen zijn kwaliteiten als strateeg veel beter tot zij n recht.

Overigens ook mijn complimenten weer voor good old Huntelaar. Flikt het toch weer om belangrijk te zijn in zulke wedstrijden. Vorig jaar had hij met 4 goals in de voorronde een groot aandeel in de kwalificatie voor de CL. Dit jaar wederom met de 2-2 in Thessaloniki en gister die schitterende assist op de beslissende 2-0 en hij scoorde ook nog (in mijn ogen) een onterecht afgekeurde goal (ja Veltman stond een teen buitenspel, maar stond niet hinderlijk buitenspel). Ja hij heeft misschien de waarde van Dolberg gehalveerd, maar dat gemistte geld heeft hij al lang en breed terug verdiend met belangrijke goals. Goals die Dolberg juist niet maakte.

29 augustus 2019 om 08:17

prachtige assist van Huntelaar op Tadic gister! Die bal was zo scherp dat ik dacht dat hij van Ziyech af kwam. Hopelijk heeft Koemand het in de gaten gehouden, Huntelaar is absoluut nog van waarde voor Oranje.

Ik heb gelezen dat de Tukker totaal in paniek was en zijn oren heeft laten hangen. Dat is de enige waarheid. Niet het fakenews dat de andere kranten brengen.

29 augustus 2019 om 07:48

Leg die eens uit? En 'de Tukker' is Ten Hag neem ik aan.
edit: laat maar, ik lees het artikel waarop je doelt.

29 augustus 2019 om 10:21

Oren laten hangen of openstaan voor ideeen uit de selectie. Het is maar hoe je het wil zien.

Persoonlijk ben ik erg blij met de keuze om Blind naar achter te halen.

Ik lees overal dat de motoriek van Alvares niet goed genoeg zou zijn voor een middenvelder van Ajax. En dat een defensief blok niet des Ajax is. We speelden gisteren met 6 aanvallend ingestelde spelers (is inclusief Tagliafico en Dest). Toch hebben we geen kans weggegeven. Laat voorlopig maar even staan. In ieder geval tot er meer automatismes zijn. Dan kunnen we van daaruit verder werken. En in de eredivisie kunnen we dan Schuurs meer tijd geven om vaster te worden.

29 augustus 2019 om 08:11

Het is qua beeldvorming maar net wat iemand wil benadrukken. Je kan het omschrijven als 6 aanvallend ingestelde spelers inderdaad, maar zodra er met deze opstelling geen resultaat wordt gehaald, zal het verhaal zijn dat Ajax met 6 verdedigers en een keeper speelt. Vooral het framen is een risico.

29 augustus 2019 om 09:37

@toto1968

"ik lees overal dat de motoriek van Alvares niet goed genoeg zou zijn voor een middenvelder van Ajax. En dat een defensief blok niet des Ajax is. We speelden gisteren met 6 aanvallend ingestelde spelers (is inclusief Tagliafico en Dest). Toch hebben we geen kans weggegeven. "

Je conclusie is niet juist. Die zou moeten zijn dat de tegenstander zo zwak was dat men er niet in slaagde ook maar 1 kans af te dwingen. Tegen een kwalitatief sterkere tegenstander zou Ajax het veel moeilijker hebben gehad, tegenover het feit dat Ajax geen kans heeft weg gegeven, staat het feit dat het team ook relatief weinig kansen heeft gecreeerd als je in ogenschouw neemt hoe zwak de tegenstander was. Ajax won vorig jaar van Juve en Real omdat het team het middenveld beheerste en de controleurs die meerderheid in kansen wist om te zetten. Dat moet je van een midden veld met 2 statische controleurs als Alvarez en Martinez niet te verwachten. 1 van hen kan nog wel, maar 2 is er 1 teveel.

29 augustus 2019 om 10:09

"je conclusie is niet juist. Die zou moeten zijn dat de tegenstander zo zwak was dat men er niet in slaagde ook maar 1 kans af te dwingen."

Zo kan je natuurlijk alles rechtpraten. Het is geen café elftal waar je tegen speelde. En in elke wedstrijd geef je wel een kans weg. Gisteren helemaal niets.
Ik zeg niet dat dit de vaste opstelling zou moeten worden, maar voorlopig kunnen we hier mee verder. Vergeet ook niet dat ze gisteren voor het eerst samen op het middenveld speelden.
Vorig jaar hebben we het, in de eredivisie, hele jaar achter de feiten aan gelopen. Ik hoop dat we dit jaar een beetje meer ontspannen naar deze wedstrijden kunnen kijken.

Ik geloof niets van paniek. Zo heel veel spannends heeft Ten Hag nu ook weer niet gedaan. Door het ontbreken van Mazzroui en Van den Beek moest er sowieso e.e.a. aangepast worden, en het terughalen van Blind naar de defensie is dus het enige. Straks Van de Beek op het middenveld erbij en dan Alvarez een linie terughalen en op de plek van Veltman.

Waarom zie ik nergens iets over " The Hunt" staan.. mag voor mij elke wedstrijd in de basis staan!!!!

De Nederlandse media zijn de ochtend na de overwinning lovend over de vastberadenheid van Ajax en de keuzes van Ten Hag.

"de trainer toonde in de periode, waarin 'houvast' en 'zekerheid' vaak de toverwoorden zijn, moed door zijn niet functionerende elftal van een week geleden op acht (!) posities te wijzigen", schrijft De Telegraaf donderdagochtend.

Je had de Telegraag eens moeten horen als hij verloren had, dat zou dan gekomen zijn door zijn 8 positiewijzigingen

29 augustus 2019 om 08:19

als je wint, heb je vrienden. rijen dik.

Die twee worden nu bekritiseerd maar tegen een elftal dat niet kan voetballen maar wel de beuk erin gooit was het gewoon een goeie zet. Ja De Jong/Schone heeft natuurlijk meer voetbal, dat ziet iedereen maar ik vond onze twee zuid Amerikaanse vrienden het zeker niet slecht doen. Zit nog wel rek in denk ik

Was vooraf weer veel druk en kritiek vanuit de media en dergelijke, maar weer flikt Ajax het met het behalen van de groepsfase van de Champions League. Geen grootse wedstrijd, maar wat geeft het als je hem gewoon wint. Heerlijk om vanavond weer deze prachtige club uit de Champions League koker te zien komen.

Hakim Ziyech was absoluut de beste man gisteren op het veld, wat een geweldenaar en wat genot dat hij nog steeds in de Arena te bewonderen is.
Verder ook complimenten voor Alvarez voor een prima basisdebuut, en Blind en Huntelaar prima pot gespeeld gisteren. Met name Huntelaar heerlijk om naar te kijken naar zijn strijdlust en wat een prachtige pass vooraf de 2-0.

Eens met de Mos maar Huntelaar gaat ook altijd vol voor elke bal. Die zou zijn tanden verliezen om een goal te scoren, misschien is Klaas Jan een afstammeling van een Argentijn?

Dus de telegraaf is lovend over de opstelling terwijl Driessen ten hag om dezelfde reden helemaal fileert. Zal gezellig zijn daar tijdens de koffie pauze

Moeten ook niet overdrijven over de prestatie. Ja je wint en dat is mooi want nu speel je groepsfase CL met bijhorende inkomsten. Echter was Paok veel meer een tegenstander dan Apoel. Die hebben werkelijk niks gedaan in twee wedstrijden.

De laatste voorronde is Ajax in de schoot geworpen. Afgedwongen dat zeker want het spel was dominant, maar ook wel verplicht tegen het niveau van de tegenstander.

Ik bedoel bij Ajax vonden ze het een schande dat ze voorrondes moesten spelen als halve finalist, nou dan ben je ook verplicht om makkelijk door de voorrondes te komen. Geen noodzaak om nu veren uit te delen.

Van der Gijp riep ook dat het geen succes is Alvarez/ Martinez maar ik ben juist van mening dat door de duelkracht op het middenveld juist Ziyech zijn topniveau kon bereiken. Vind het een slechte visie van het Parool. Het is anders dan normaal maar het is juist een luxe om te kunnen schakelen naar dit systeem. Zie het resultaat en de dominantie. Of niet?

Top, maar wel heel veel hosanna om Apoel Nicosia thuis. Of mis ik iets en was dit opeens een tegenstander van formaat?

29 augustus 2019 om 09:16

@migi

nu Ajax ervan heeft gewonnen is Apoel opeens een tegenstander van formaat inderdaad. hier tegen waren Feyenoord, AZ en PSV totaal kansloos geweest als ik de reacties zo lees. zelf vond ik dit Apoel echt helemaal niks, maar goed

29 augustus 2019 om 09:41

Jonge jonge zeg, mogen we gewoon blij zijn dat we wederom de CL gehaald hebben? Wat lees je selectief trouwens, ik zie minstens zo vaak staan dat Apoel niveautje rechterrijtje is, maar daar merk je helemaal niks over op. Apart.. Nee, dit was geen tegenstander van formaat, gewoon een aardige stabiele Europese ploeg die er vaker wel dan niet bij is in de hoofdtoernooien. Niemand doet alsof we Manchester City naar huis hebben gestuurd. Het zijn gewoon lastige potten in de beginfase van het seizoen tegen stugge verdedigende tegenstanders. Vroeger kregen Nederlandse ploegen het deksel zo nog al eens op de neus, nu wint Ajax gewoon. Lijkt me niet meer dan normaal om daar blij mee te zijn als Ajax fan. Verder allemaal niet al te spannend hoor, veel hossana is er zeker niet, de spelers juichte vrij ingetogen. Maar we zijn er weer minimaal 6 keer bij, op naar de volgende pot!

29 augustus 2019 om 09:45

Dat is net zo dat ik overal lees dat Feyenoord en PSV hier ook wel "eventjes" van zou winnen.

Precies Sander helemaal met je eens en sluit ik me ook bij aan, we mogen gewoon blij dat we CL hebben gehaald. Veel kijkplezier vanavond!

29 augustus 2019 om 09:59

Ik ben er voor de balans. Als Feyenoord wint van FC bal op 'et dak zijn wij blij en roepen jullie dat het amateurs zijn en nu is het andersom.

Leuk toch

29 augustus 2019 om 10:05

@sanderk91

lees anders even terug wat ik heb gezegd. dat het gewoon een mooie en knappe overwinning was van Ajax maar als ik dan mensen hoor zeggen dat Psv, Feyenoord en AZ kansloos waren geweest tegen dit Apoel dan slaan mensen wel een beetje door imo

Ajax heeft alle recht om blij en trots te zijn dat ze CL halen en je moet het maar even doen, maar ik vind het alleen onzin om Apoel dan opeens als een veel betere ploeg neer te zetten als Psv, Feyenoord en AZ

29 augustus 2019 om 10:06

Haha fair enough Migi, op zulke momenten zijn er evengoed Ajacieden die dat roepen, klopt. Maar dat vind ik persoonlijk net zo irritant. Nationaal vind ik het wel leuk om onder mijn vrienden bijvoorbeeld een beetje te jennen met de jongens die voor PSV of Feyenoord zijn, in Europa juich ik lekker met ze mee, en vice versa

29 augustus 2019 om 10:12

@japie: Ik reageerde dan ook op Migi, niet op jou. Mensen die claimen dat PSV of Feyenoord per definitie kansloos zijn tegen Apoel neem ik niet serieus, net als dat ik mensen die zeggen dat Apoel van het niveau FC Emmen is niet serieus neem.

Maar waarom breng je het zo alsof elke Ajacied denkt dat Apoel een veel betere ploeg is dan Feyenoord of Psv? Omdat 1 iemand hier boven iets in die strekking blert? Net als dat iemand blert dat Apoel om degradatie zou strijden in de ED. Ik neem zulke meningen, aan beide kanten van het spectrum overdreven, simpelweg niet serieus. Ik zou je aanraden om dat ook te doen haha!

29 augustus 2019 om 10:39

@sanderk91

dat Apoel hier een degradatiekandidaat zou zijn is idd onzin. of ze zouden strijden met Vitesse en Utrecht om plek 5 of misschien net daaronder maar ze zouden zeker wel in het linkerrijtje hier komen verwacht ik

dat was er niet 1 hoor die dat zei maar je hebt gelijk, dat soort opmerkingen moet je maar met een korreltje zout nemen

29 augustus 2019 om 11:01

Ik ook hoor. Kan nog steeds balen als ik die laatste minuut tegen spurs terug zie. Kan me nauwelijks voorstellen dat je er als Ajacied ooit overheen komt. Maar goed ik word ook nog steeds boos van die kans uit 2010.

Ten Hag heeft bijna zijn juiste samenstelling voor dit seizoen gevonden. Ik denk dat de bijgevoegde opstelling de juiste is voor dit Ajax. Ziyech in een vrije rol op de 10 is fenomenaal. Tadic op de flank toch wat minder, die moet gewoon als valse spits spelen en Hunter kun je inbrengen om iets te forceren. Dit zorgt ervoor dat er een nieuwe plek op de flank vrijkomt die prima ingevuld kan worden door Promes. Promes heeft Rusland kort en klein geschoten, hij kan echt wel goed voetballen en helemaal voor eredivisie begrippen. Gewoon een topper bij Ajax die even het vertrouwen moet krijgen.

Veltman speelde degelijk maar werd weinig getest. Martinez is voetballend te onzuiver in zijn passing op het middenveld maar verdedigend ijzersterk, hem lekker naast Blind zetten. Alvarez had goede looplijnen, durfde combinaties aan te gaan en was goed in de passing. Die mag blijven op het middenveld en Donny komt natuurlijk terug.

Dest was een verademing, die heeft ook zijn plekje denk ik zo. Sowieso beter dan Maz en Veltman op de back.

Onana
Dest
Martinez
Blind
Tagliafico
Alvarez
Ziyech
Donny
Neres
Tadic
Promes

Er is gewonnen, het doel is bereikt en dus hosanna. Gedeeltelijk terecht want er stond veel op het spel maar als ik de waarderingen voor de spelers zie hier gaat dat me echt wel veel te ver. Ajax speelde tegen een Cypriotisch team. Cyprus heeft net zoveel inwoners als Amsterdam, economisch gezien een dwerg, voetballend stelt het helemaal niets voor.

En daartegen winnen ze met 2-0 (3-0 volgens mij). Het spel was belabberd, ze speelden geen bal goed naar elkaar over, telkens net achter of naast de man, combinaties liepen voor geen meter, het hele Ajax spel van vorig seizoen is verdwenen en er zijn houthakkers voor in de plaats gekomen die allemaal moeten spelen blijkbaar.

Het is overduidelijk dat Ajax erg slechte zaken heeft gedaan in de transferperiode waardoor we nu een overvloed aan verdedigers hebben, geen middenvelders en geen spits. De balans is weg en het mooie spel, er is geen Ajax jeugd meer in het team en de flair is daarmee ook zoek.

Brobbey en Unuvar zijn nog te jong om in te brengen maar Gravenberch moet gebracht worden. En we moeten nu dus een spits halen die voor een paar jaar kan spelen. Een jongen van een jaar of 23-25 met doorverkoop mogelijkheden. Ik zou er tevens voor pleiten om te proberen Schone terug te halen. Dat klinkt en is misschien heel erg raar maar gooi er maar een paar miljoen tegenaan. Het is overduidelijk dat deze man de technische aspecten beschikt die de vele naar voren geschoven verdedigers die nu als middenvelder opereren niet hebben en Donny ook mist als diepgaande middenvelder.

De enige juiste constatering is dat Ajax terecht heeft gewonnen. De manier waarop, de keuzes van onze kale vriend, de scheidsrechter. Allemaal niet belangrijk. Het enige dat belangrijk is, is doorgaan naar de CL en de punten voor NL in de tas. Ik vind t wel schrijnend om te zien dat de klassieke top 3 nog altijd zoekende is naar de juiste opstelling. Van Bommel heeft al iets meer een vast elftal ten opzichte van Ten Hag, maar dit is niet iets positiefs, gezien het spel van bijv Rosario en Bergwijn. Ten Hag daarentegen beperkt door zijn constante gewissel de progressie die Schuur boekt. Hopen nu dat PSV vanavond wint en dat zowel Ajax als PSV een duidelijk plan hebben in de groepsfases.

Hoe kan je lovend zijn over het Ajax van gister. Ben blij dat ze naar de CL poulefase gaan. Maar wat was het dramatisch, het was dat die cyprioten te laf waren om te willen voetballen in Amsterdam en thuis de kansen niet afmaakte en Onana lekker stond te keepen in Cyprus. In de poulefase moet het veel beter en dat zou dit Ajax ookwel moeten kunnen.

29 augustus 2019 om 10:19

Dramatisch is wel erg overdreven. Het was niet groots, maar vrij soeverein. Geen moment in de problemen geweest en grotendeels de druk erop gehad.

Ik blijf het zeggen volg alvarez sinds de gold cup ik zie hem liever naast blind achterin martinez op het middeveld
Dest/mazrouie. Alvarez blind. Talefico
Martinez.
Van de beek
Ziyech
Nes tasja

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren