Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord gewaarschuwd: ‘Dan zit je op zeven à acht miljoen euro’

Laatste update:

Feyenoord zou zich volgens De Telegraaf willen versterken met Ricky van Wolfswinkel, maar Cristian Willaert denkt niet dat het verstandig is van de Rotterdammers om de dertigjarige spits over te nemen van FC Basel. De voetbalcommentator van FOX Sports denkt dat zijn komst met name op de lange termijn niet goed zal uitpakken.

Van Wolfswinkel zou graag naar De Kuip willen komen, maar Feyenoord heeft nog geen akkoord met Basel. De Eredivisie-club wil naar verluidt iets minder dan een miljoen euro betalen, terwijl Basel denkt aan een bedrag van ongeveer twee miljoen euro. Met name zijn salaris kan een struikelblok gaan vormen. “Als je Van Wolfswinkel - dertig jaar oud - nu haalt, moet je daar twee à drie miljoen euro voor betalen. Hij verdient bij Basel nu minstens anderhalf miljoen euro en dat zul je hem ook moeten geven, anders komt hij niet”, aldus Willaert bij Voetbalpraat.


Bekijk hier een overzicht van de spelers die gelinkt worden aan Feyenoord.

De ex-aanvaller van onder meer Vitesse is in beeld als vervanger van de geblesseerde Nicolai Jörgensen. Naar verwachting gaan Feyenoord en Basel nog deze week opnieuw met elkaar in gesprek. “Dan moet je hem een twee- of driejarig contract geven", vervolgt Willaert. "Dan zit je op zeven à acht miljoen euro, terwijl je over drie of vier maanden Jörgensen er weer bij hebt. Ga je Van Wolfswinkel dan als rechtsbuiten gebruiken? Ga je opeens 4-4-2 spelen? Ik vind het geen lange termijn-oplossing.”

Het is vooralsnog onduidelijk wanneer Jörgensen weer inzetbaar is. De Deense spits speelde in de voorbereiding op dit seizoen nog geen minuut. Dylan Vente kreeg de kans in de spitspositie, maar voldeed niet aan de verwachtingen. Laatstgenoemde raakte bovendien geblesseerd, waarop trainer Jaap Stam donderdag tegen Dinamo Tbilisi (4-0) besloot om met Steven Berghuis in de punt van de aanval te spelen.

Ricky van Wolfswinkel zou een versterking zijn voor Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Berghuis in de spits is een aardig alternatief geweest gisteren (die jongen maakte bizar veel vuile meters), maar ik zou het niet aandurven zonder verdere backup van jorgensen het seizoen in te gaan.
Heb gisteren 15 hoge voorzetten voorbij het vijandelijke doel zien vliegen. Zorg dat er een betaalbare backup klaarstaat die daar wat mee kan en die snapt met regelmaat te moeten banken. Een type Lars Veldwijk.

9 augustus 2019 om 07:09

Misschien is die nr.5 van Tbilisi een goede optie? Maakte die bal fenomenaal af gister.

9 augustus 2019 om 07:57

Veldwijk zelf zou niet eens misstaan bij Feyenoord. Maar ben bang dat hij niet haalbaar is. Sparta gaat die niet voor een prikkie weg doen aan de stadsgenoot. Er is zeker nog een back up nodig. Iedereen heeft zitten slapen bij de club en nu het 2 voor 12 is, willen ze snel nog even voor een dubbeltje op de eerste rang. Zal mij verbazen als Basel of welke club dan ook nu nog even een mooie deal aan biedt. Clubs weten, dat de nood hoog is, dus mag je je buidel trekken. Een buidel die volgens het bestuur nagenoeg leeg is. De tijden van wanbeleid zijn nog niet voorbij.

9 augustus 2019 om 08:04

Ik denk dat Veldwijk makkelijk haalbaar is voor Feyenoord. Denk alleen niet dat hij Feyenoord verder gaat helpen.

9 augustus 2019 om 08:17

@vijfje; wanbeleid was er 10 jr geleden met rode cijfers, een tiende plek en een 10-0 bij psv. Vrij structureel presteren volgens de norm van je begroting, schuldenvrij en recent prijzen pakkend is geen wanbeleid. Ja, er blijft ruimte voor verbetering.

9 augustus 2019 om 08:41

Michiel Kramer?

9 augustus 2019 om 08:54

Is al naar ADO, bovendien vind ik Ricky wel wat beter. Zou voor Feijenoord een prima versterking zijn

9 augustus 2019 om 09:48

Kramer moet je niet willen, doet geen ene flikker is wel bij Utrecht bewezen.

Ondanks dat ik Ricky altijd wel een leuke en sympathieke speler heb gevonden lijkt mij dit voor Feyenoord ook geen juiste oplossing momenteel. Je haalt wéér een speler in huis zonder restwaarde. Ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat er nergens anders in Europa alleen al, een betaalbare talentvolle spits rond zou lopen. Ik heb eerder het gevoel dat de scouting bij Feyenoord al jarenlang van een erbarmelijk niveau is. Het is of halen wat er in Nederland rondloopt of voormaling spelers polsen voor een terugkeer.

9 augustus 2019 om 07:59

Scouting? Welke scouting?

Hoe komt Willaert nou weer aan 7 a 8 miljoen, Feyenoord wil niet veel verder gaan dan 1 miljoen richting Basel en gaat ook never nooit 2 miljoen aan salaris geven, allemaal weer borrelpraat.

9 augustus 2019 om 08:10

Bij elkaar... hij geeft zelfs aan dat Basel 2 miljoen vraagt aan transfersom.

9 augustus 2019 om 08:17

Misschien moet je het hele artikel eens lezen, voordat je reageert. Het staat er duidelijk beschreven.

Heb ook mijn twijfels of je dit wel moet doen. Loopt er in Scandinavië geen betaalbaar talent?

9 augustus 2019 om 13:48

Zo duidelijk staat het er niet. Ik kan niet uit het artikel halen hoe hij op 7 a 8 miljoen komt.
v. Wolfswinkel moet 1 a 2 miljoen kosten. Hij zou 2 a 3 jaar 1,5 jaar salarissen ontvangen van 1,5 miljoen. Alles bij elkaar opgeteld kom ik dan op 4 tot max 6,5 miljoen.
De uitspraak: dan zit je op 7 a 8 miljoen is dus gewoon niet waar.
Het gaat Feyenoord zeker 4 a 5 miljoen kosten voor 2 jaar en 5.5 tot 6,5 miljoen voor drie jaar. En dan ga ik er nog vanuit dat Feyenoord zijn volledige salaris overneemt wat ook niet zeker is.
Daarnaast wordt v. Wolfswinkel als 2e spits gehaald. Dus als Jorgenson weer speelt zit hij op de bank. Lijkt mij een prima reserve spits en je kan hem ook als stootijzer gebruiken.
nu een Talent halen heeft zeker niet mijn voorkeur. Bannis zit tegen het eerste aan en haal je nu een ander talent, dan kan je Bannis gelijk wel van de hand doen. Dan zit je met een talent als 2e spits welke moet wennen aan de speelstijl en eventueel Nederland voor de paar wedstrijden dat je hem nodig hebt.
Een ervaren tweede spits is gewoon een verstandige keus. Die staat er wanneer je hem nodig hebt.

Hoe komt Willaert nou weer aan 7 a 8 miljoen, Feyenoord wil niet veel verder gaan dan 1 miljoen richting Basel en gaat ook never nooit 2 miljoen aan salaris geven, allemaal weer borrelpraat.

9 augustus 2019 om 08:43

Nee 7/8 miljoen niet nee, maar ik denk dat je al wel snel aan 4/4,5 miljoen zit.
2 Miljoen afkoopsom als Basel er aan vast houd. Als hij 3-jarig contract krijgt zit en hij krijgt dan zo'n 6/7 ton aan salaris zit je al zo aan de 2 miljoen, plus nog eventueel bonussen o.i.d. Zit je al zo aan 4/4,5 miljoen. En dan heb je waarschijnlijk geen restwaarde, iets waar feyenoord niks aan heeft....

Ze kunnen beter hun pijlen op een ander talent richten waar genoeg op te verdienen valt... Maar ja ik zit daar niet in het bestuur en luisteren naar mij doen ze al helemaal niet

9 augustus 2019 om 12:02

Welke spits die er meteen staat kan je voor max. €1.5 kopen? Stel dat hij een salaris van €1 miljoen krijgt (salarisplafond met uitzondering voor Berghuis), dan nog kom ik maar op €4.5 voor een 3-jarig contract.

Als Ricky ons de volgende ronde naar de EL groepsfase schiet heb je het geld al terug verdiend.



Feyenoord heeft geen beleid met van Wolfswinkel. Ajax heeft wel beleid met Huntelaar in combinatie met een jaarsalaris van €3,6 miljoen?

9 augustus 2019 om 14:23

Inderdaad, 1 miljoen (of 2 miljoen) moet je gelijk doen als Feyenoord zijnde. Van Wolfswinkel is veel completer dan in zijn begin jaren. Werkt hard, scoort makkelijk en is voetballend prima voor de Eredivisie. Het geeft je straks met Jorgensen ook tactisch wat extra mogelijkheden.

Oke dus dan spelen we met Berhuis als spits. En dan raakt die geblesseerd, wat dan? Weer terug naar Vente? Die moet je verhuren als je daar nog plannen mee heb (maar ook dan wordt het lastig voor hem). Je zult gewoon iedere positie dubbel bezet moeten hebben.

9 augustus 2019 om 09:09

De vraag is worden we geen 3e als je niet alle posities dubbel bezet hebt ?
We doen nu alsof we iedereen moeten vervangen hou op hoor.

Ik acht hem ook niet zo nodig. Ik denk dat de huidige voorhoede het prima af kan tot Jorgensen terug is.
Je kan wel een aanvaller halen maar dan wel eentje met restwaarde, dan kom je al snel uit bij die Argentijns aanvaller die naar verluidt klaar staat om naar Rotterdam te komen. Die kan zich mooi in de luwte ontwikkelen om vervolgens de plaats van Jorgensen in te nemen.

9 augustus 2019 om 10:15

Bannis dan?

9 augustus 2019 om 10:34

Die heb je inderdaad ook nog. Maar hem zou ik 1 of 2 seizoenen verhuren, zodat die zich op een lager niveau kan door ontwikkelen. Bij Feyenoord heeft die geen uitzicht op speelminuten. Een verhuur aan bijvoorbeeld Sparta zou hem goed doen.

9 augustus 2019 om 10:37

Wordt toch nog niet klaar geacht voor het grote werk? Lijkt er op dat Stam hem rustig wil brengen (met andere woorden: invalbeurten). Hopelijk kan hij zich bewijzen voordat er een paniek-routinier aangekocht moet worden. Aan de andere kant, als je van Wolfswinkel vast weet te leggen voor 2 seizoenen, salaris van 7,5 ton meedoet en Basel met 1/1,5mln akkoord gaat zou ik het misschien toch doen. Absoluut geen lange termijn, maar dit jaar risico gaan lopen op plek 4 lijkt me ook geen optie.

ik zou Van Wolsfwinkel niet halen. kijk naar die jongen Sinisterra gisteren. een creatief gescoutte speler die nu we hem aan het werk zien gewoon leuk blijkt te kunnen ballen en die restwaarde heeft. een talent als Kokcu speelt ook geweldig.

met nog wat van dat soort spelers kan je in de toekomst financieel weer stappen maken en dus ook sportief. Van Wolfswinkel kost je alleen maar geld en is een leuke noodoplossing maar die gaat niks meer opleveren. een speler zonder restwaarde is niet erg maar het moeten er niet teveel worden, we hebben er daar al genoeg van bij Feyenoord

9 augustus 2019 om 09:00

Ik zou oprecht een keuze voor (een) Veldwijk begrijpen. Lijkt me niet al te duur en verwacht geen structurele basisplaats. Heeft niet het niveau om Feyenoord structureel omhoog te tillen, maar Berghuis in de spits gaat ook punten kosten. Gisteren liep het ff lekker, maar een bal de diepte in of een voorzet is vrij kansloos. Dan is het lekker om er af en toe iemand in te kunnen zetten met fysiek en kopkracht.
Mocht Jorgensen ooit weer fit worden dan kan die er natuurlijk prima in.

9 augustus 2019 om 11:31

@ijsmuts

ik heb Veldwijk weinig gevolgd afgelopen jaar maar het is wel een specialist op zijn positie dus als hij niet teveel kost is dat vanuit financieel oogpunt misschien een betere optie dan Van Wolfswinkel. niet dat die laatste geen prima spits is voor de Eredivisie maar dat geld kan Feyenoord misschien beter gebruiken om volgend jaar bv een Karsdorp definitief vast te leggen mocht die het goed gaan doen dit seizoen. dat is een speler die nog op een leeftijd is waarop hij nog een tijdje mee kan

ik ben wel blij dat ik gisteren weer echt goed voetbal heb gezien en alle respect ook voor Stam daarvoor. natuurlijk was Tiblisi niet geweldig maar je moet het toch maar even doen op deze manier. ik heb echt genoten van Berghuis, Sinisterra, Kokcu en zeker ook Larsson. die laatste leek wel een hele andere speler gisteren. hopelijk gaat hij zijn belofte alsnog in lossen dit seizoen

9 augustus 2019 om 11:50

Viel me op dat er veel meer afwisseling in de opbouw zit. Niet alleen veilig over de vleugels tot halverwege de helft van de tegenstander en dan proberen de bal naar het midden te krijgen, maar nu ook vanaf de centrale verdedigers naar de middencirkel. Meer afwisseling (en ook meer risico, maar moeilijker te verdedigen) vond ik wel prettig.
Leuk om te zien dat we in Sinisterra weer eens een speler hebben die in zn eentje een mannetje kan passeren. Berghuis en Larsson doen het veelal via de combinatie.
Overigens vond ik Fer nog wat zwak en uitgeblust na een uur. Hopen dat hij snel in zn ritme komt.
Ik verwacht met dit soort voetbal regelmatig het deksel op de neus te krijgen, maar als dit de intentie is waarmee het team het veld in gaat, ben ik voorlopig een zeer tevreden supporter.

9 augustus 2019 om 12:25

''meer afwisseling (en ook meer risico, maar moeilijker te verdedigen) vond ik wel prettig.''

Ja, vond ik ook. Vond het ook verfrissend dat er ook vanaf de backs/zijkanten, gewoon meer de middenvelders werden ingepasst, in plaats van de centrale verdedigers (als de dan toch de bal breed/terug speelden). Vooral Geertruida beheerste dat echt goed. Je slaat gewoon direct een linie over en kan vooruit.

9 augustus 2019 om 14:26

Welk geld Japie ? Want 5 miljoen uitgesmeerd over 3 jaar voor van Wolswinkel is natuurlijk peanuts. Als dat al teveel is, kun je ook beter geen 2,5 miljoen per jaar betalen aan Berghuis.

9 augustus 2019 om 09:11

Ja en toch jaap, ik zie nog geen hele bijzondere dingen bij zowel kokcu als sinistera. We zijn al snel blij he momenteel ?

9 augustus 2019 om 11:02

Zie je niks bijzonders bij Kokcu? Een kinderhand is wat betreft creativiteit op het middenveld wellicht snel gevuld, maar die jongen ademt voetbal. Op 18-jarige leeftijd al zo gemakkelijk voetballen, constant opendraaien en de bal vooruit spelen met mooie (steek)ballen ofwel openingen.. Speelt ook met veel durf, maar is ook niet bang voor de vuile meters.

Sinisterra is momenteel nog wat wild/onwennig, maar passeert bijzonder makkelijk, is dreigend en zorgt voor diepte. Ik denk echt dat die jongen kan gaan verrassen dit jaar met genoeg speeltijd.

9 augustus 2019 om 11:27

@dogman

ik zie toch wel bepaalde kwaliteiten hoor bij die jongens. techniek, inzicht, flair, goede balaannames. of ze dat structureel kunnen laten zien moet je met elk talent afwachten maar imo mogen we af en toe ook wel een keer enthousiast zijn over dit soort jongens die leuke dingen laten zien. hoe goed ze uiteindelijk gaan worden zien we later wel weer

als het slecht is zijn we, waaronder ik zelf ook vaak negatief dus ik vind dat als het goed is dat je dat dan ook wel een keer mag benoemen en gisteren heb ik genoten van het spel van Feyenoord

9 augustus 2019 om 10:41

Sinisterra deed helaas ook bijzonder lang op zich wachten. Nu krijgt hij eindelijk de ons zich te bewijzen en is het te hopen dat hij die pakt. Echter denk ik niet dat hij qua talent te vergelijken is met Kokcu. Qua scouting wel een stap in de goede richting, maar in mijn ogen nog altijd net-niet.

9 augustus 2019 om 10:41

De kans* (in plaats van ‘de ons zich..’ )

9 augustus 2019 om 11:01

Net-niet, want? Die jongen is vorig seizoen pas gehaald was nog maar 19 en had de tijd nodig om te wennen hier. Daarbij staat Gio nou niet bekend om te wijzigen aan zijn vaste 11.

Dus dat hij een aantal inval beurtjes kreeg waar die het mee moest doen kan je niet echt aan hem verwijten. Daarbij is hij pas 20 en laat hij prima zien dat hij in de basis hoort. Komt heel veel dreiging vanaf, houd het veld goed breed en heeft prima acties in huis om het de tegenstander lastig te maken. Is nog maar 20 zit echt wel potentie in die jongen, die gaat verassen dit seizoen daar heb ik wel vertrouwen in.

De waan van de dag, als we zondag verliezen dan zeggen alle journalisten ze hadden v Wolfswinkel moeten vastleggen etc etc. Gisteren was aardig maar laten we nou vooral gaan kijken wat we nodig hebben en beginnen met het centrale duo achterin te vervangen. Een goede spits erbij en je kan leuke dingen gaan verwachten van Feyenoord, nee geen kampioenschap maar gewoon leuk voetbal op de mat.

9 augustus 2019 om 09:14

Precies, kopen met als doel geld verdienen binnen 3 jaar talenten binnen hengelen en ja ook daar zal een miskoop tussen zitten maar met de markt van dit moment is een voltreffer ook gelijk echt een voltreffer.
In de spits kan je ook gewoon gaan huren want we hebben vooral voor dit seizoen een backup nodig.

Helemaal mee eens. Mensen denken vaak “oh kost maar 1,5 miljoen”. Maar je moet inderdaad ook naar salaris etcetera kijken en dan loop je inderdaad zo richting 7 miljoen en weer geen restwaarde . Daarnaast neemt hij dqnnde plaats in van een jong talent. En dat alleen maar om nu een gat van een paar maanden oonte vullen ?

9 augustus 2019 om 10:47

Je gaat toch niet verwachten dat Feyenoord een RvW hetzelfde loon gaat geven als Berghuis (die voor Feyenoord begrippen al buitenproportioneel veel krijgt)? Ik denk eerder dat een twee-jarig contract met pakweg 7,5 ton tot een miljoen wel de max is. Ricky heeft zelf in het (recente) verleden aangegeven graag voor Feyenoord te spelen. Als hij dat wilt, mag hij dus ook wat water bij de wijn doen. Wil hij twee miljoen, dan moet die lekker in Zwitserland blijven ballen. Dat gaat Feyenoord echt niet betalen voor een tijdelijke (en daarna back-up) spits.

9 augustus 2019 om 11:06

Hij neemt dan inderdaad de plek in van jong talent, maar dat jonge talent (vente ofwel Bannis) is helaas nog niet klaar voor zo'n belangrijke plek. Ik zou graag een jaar willen overbruggen met een van Wolfswinkel, hoor. Vente een jaar verhuren en Bannis er als 3e keus bijhouden.

En net als Tukkertje zal hij denk ik inderdaad ook geen buitenproportioneel salaris ontvangen.

9 augustus 2019 om 11:25

Hoelang gaat deze blessure duren van Jørgensen? Als het nog maanden straks blijkt te zijn heb je geen spits van niveau. Dan maar 7miljoen voor veels goals dan helemaal niks

9 augustus 2019 om 11:37

Dat is voor iedereen de vraag, denk ik.. Volgens berichten van 2/3 weken geleden zou Jorgensen er nog minimaal 6 tot 8 weken uitliggen. Laten we zeggen dat hij er nu dus nog minimaal 4 weken uitligt en dan nog weer richting z'n oude niveau moet komen. Het lijkt me toch fijn om in inderdaad dan in elk geval een 2e spits van niveau te hebben.

9 augustus 2019 om 11:52

Pijnlijk (letterlijk en figuurlijk) dat Jorgensen wederom een groot deel van de voorbereiding mist. Gaat ook weer weken kosten om hem net zo (wedstrijd)fit te krijgen als de rest van de selectie.

Als Feyenoord op drie vlakken mee wil lopen, kan het Wolf goed gebruiken. Waar hij later in het seizoen kan acteren als extra optie. Voor 1*2 miljoen is hij prima, goedkoper wordt het niet.

En weer weer gaat de interesse uit naar vergane glorie, kom toch eens eindelijk met een toekomstvisie zeg

9 augustus 2019 om 13:57

Zoals het halen van een prima tot goede en ervaren 2e spits (bij afwezigheid van de blessuregevoelige Jorgensen), zodat je (erg) jonge talenten als Vente en Bannis kan beschermen? Hierbij ook rekening houdend met het feit dat van Wolfswinkel - als hij komt - voor een bescheiden som gehaald wordt.

9 augustus 2019 om 15:01

Ja Feyenoord moet een talentvolle spits halen en het liefst uit het buitenland want anders is het weer beknopte scouting. Dat het talent er niet direct staat maakt niet uit voor een 2e spits. Hij heeft toch een aantal weken de tijd om te wennen om vervolgens op de bank plaats te nemen. Dat hij dan in de weg staat voor het talent wat ze al hebben is dan maar zo.

Je hebt gewoon maar 1 spits.. halen die gozer, zal ook wel in salaris willen inleveren om voor Feyenoord te spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren