Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt miljoenendeal officieel: ‘Dit biedt veel nieuwe kansen’

Laatste update:

Het grootste biermerk ter wereld, Budweiser, in Nederland handelend onder de naam Bud, is vanaf vandaag partner van zowel het eerste mannen- als het eerste vrouwenteam van Ajax, zo meldt de Amsterdamse club woensdagmorgen via de officiële kanalen. Met het partnership tussen Ajax en Bud wil het biermerk de Europese markt veroveren.

“Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving. Het hoofdmerk Budweiser is het officiële bier bij de FIFA World Cup 2022. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit”, zegt Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van Bierbrouwerij AB InBev Nederland, de merkeigenaar van het merk Bud, op de clubsite. “Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.”

“Met de keuze van Budweiser in de VS om bijvoorbeeld vrouwenvoetbal op zowel land- als clubniveau te ondersteunen laten we zien dat we ook gaan voor waarden buiten het veld, wij gaan voor clubs en leagues met die ambitie.” Door het partnership van Bud krijgt de langlopende samenwerking tussen Ajax en Bierbrouwerij AB InBev een vervolg. Het sponsorcontract is verlengd tot 30 juni 2025. Daar is volgens De Telegraaf een totaalbedrag van twaalf miljoen euro gemoeid.

"Tijdens de gesprekken met AB InBev kwamen we al snel tot de conclusie dat Ajax en Bud veel overeenkomstige waarden hebben”, zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, op zijn beurt. “Dat een gerenommeerd merk als Bud zich langdurig aan ons verbindt, biedt veel nieuwe kansen. Nadat we eerder al de samenwerking met adidas en Ziggo langdurig hebben verlengd, is ook dit verbeterde contract een bevestiging dat we geloven in duurzame partnerships."

De samenwerking tussen Ajax en Bud past in de wereldwijde sponsorstrategie van het biermerk, waarbinnen ook de FIFA World Cup 2022, het nationaal vrouwenteam van de VS en diverse Amerikaanse sportbonden zoals de MLB vallen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Proost, op dit heerlijke nieuws !! Mooi dat voor Ajax is gekozen om in Europa verder reclame te maken !!

24 juli 2019 om 09:45

Zeker een mooi teken dat Ajax weer op de kaart staat. Echter vind ik 2,01 miljoen per jaar vrij karig. Al ken ik de inhoud niet. Maar voor zo’n klein bedrag hoeft Ajax niet al te veel verplichtingen na te komen mag ik aannemen.

24 juli 2019 om 10:05

@drl80

Dit wordt toch geen shirtsponsor? Dan is 2 mil behoorlijk veel geld hoor.

24 juli 2019 om 11:09

Ik denk dat je je een beetje verkijkt, aangezien de transfersommen de pan uit rijzen momenteel.

11 van de 18 Eredivisieclubs krijgen van hun hoofdsponsor (veel) minder dan een miljoen. Als je dan van een 'gewone' sponsor 2 miljoen per jaar kan pakken, dan is dat heel veel geld.

24 juli 2019 om 11:36

Waarschijnlijk hele hoge kortingen als een x aantal volume wordt behaald. En dat kan voor een stadion aardig oplopen op jaarbasis

24 juli 2019 om 11:44

Er blijft gewoon Heineken geschonken worden in de Arena. De Toekomst en het home gaan wel over

24 juli 2019 om 09:51

Proost kan ik wel inkomen. Maar toch niet met Budweiser? Heb het éã©n keer in Philadelphia gehad door gebrek aan andere biersoorten bij een feest. Schrok me kapot van de kwaliteit.

Toch bizar dat de VS bijna alleen maar troep qua voedsel en dranken produceert en dat deze troep door de commercie nog over heel de wereld verspreid wordt ook nog.

24 juli 2019 om 11:26

@ Fcutrecht0300

De VS produceert wel troep buiten voedsel producten, over het algemeen ben ik persoonlijk nooit echt te spreken over Amerikaanse kwaliteit van consumptie goederen. Dat komt deels door de lage standaarden die ze daar hanteren.

24 juli 2019 om 13:21

De kwaliteit van eten en drank is laag hier hoor, de lat is gewoon erg laag en er zit zo veel suiker in alles dat ik inmiddels helemaal verslaafd ben. ik heb nogal een Nederlandse tong en houd van veel zouten dingen, maar hier kan je het suiker gewoon proven in het brood enzv, ranzig.
Budweiser is ook een slecht bier zeg, maar wel de allergrootste, Heineken is n2.2

24 juli 2019 om 17:29

@ binny

Mee eens hoor, ook Nederland en de EU laten standaarden toe waarvan je vaak denkt "wtf", al zijn de steeds lager wordende standaarden te verklaren door de wereldwijde goed geoliede lobby machine. En de draaideur tussen het grote bedrijfsleven en de politiek. Op een aantal belangrijke punten zijn we in Nederland/europa gelukkig nog wel wat strenger in vergelijking met de VS, waar zo'n beetje alle standaarden belachelijk laag zijn.

Ook de standaarden die hier nog wat hoger zijn geven geen enkele garantie voor de toekomst, ook hier is de trend naar beneden al een hele tijd gaande. Tel daarbij ook op dat net zoals in de Vs; ook hier zogenaamde (onafhankelijke) waakhonden amper toegerust zijn op het uitvoeren van hun taken door de vele bezuinigingen en de vernietigende internationale (handels) verdragen. Vaak ontbeert het ook nog aan juridische tools en bestaat de leiding van die instellingen uit mensen uit de desbetreffende sector, of zijn het van die draaideur politici.

24 juli 2019 om 10:04

@fcbogarde.

Leuk voor Ajax weer extra inkomsten maar ik kan me niet voorstellen dat Heineken hier echt blij van wordt. Je weet wel, die bierbrouwer uit je eigen stad die al jaar en dag sponsor is.

24 juli 2019 om 10:20

Panerai

"leuk voor Ajax weer extra inkomsten maar ik kan me niet voorstellen dat Heineken hier echt blij van wordt. Je weet wel, die bierbrouwer uit je eigen stad die al jaar en dag sponsor is. "

Is onzin. Freddy Heineken was een geboren Amsterdammer, maar Heineken is al lang geen Amsterdams bedrijf meer, maar een Nederlands en internationaal bedrijf dat haar hoofdkantoor al tientallen jaren in de provincie Zuid-Holland heeft. Ajax bied sponsoren altijd exclusiviteit dus dat Heineken sponsor zou zijn van Ajax, is ook onzin. Heineken is bierleverancier van de Arena en dat is een private onderneming, waar Ajax weliswaar aandelen in heeft, maar dat een eigen bestuur en begroting heeft, die onafhankelijk is van die van Ajax. Heineken is bovendien sponsor van de Uefa waardoor tijdens de CL wedstrijden sowieso alleen reclame uitingen van Heineken in het stadion aanwezig mogen zijn. Kennelijk is dat voor Budweiser geen onoverkomelijk probleem.

24 juli 2019 om 11:14

Ik weet dat het zuur voor je is dat het geld tegen de muren van de Arena aanklotst, maar dit gebeurt al jaren op deze manier. Op de Toekomst kreeg je tot voor kort Jupiler geschonken, terwijl er in de Arena 21 jaar lang Grolsch geschonken werd. Sinds een jaar is dat pas Heineken.

Heineken heeft het toegestaan dat eerst Grolsch als Founder van de Arena en later Inbev (nu AB Inbev) een voet tussen de deur kreeg bij Ajax en in de Arena. Men vond de CL blijkbaar veel intessanter, dus het is hun eigen domme rotschuld dat AB Inbev nu met Bud een aanval gaat doen op hun premium merk. Wat mij betreft kan je spreken over hautain gedrag van Heineken; men had de topclub uit de hoofdstad niet nodig. Aangezien de Arena gescheiden is, zal Heineken het zelfs moeten toestaan dat er af en toe bier van de Ajaxbiersponsor wordt geschonken in de Arena.

Overigens heeft Ajax wel meer sponsorcontracten gescheiden; zo is Ziggo hoofdsponsor van het eerste, terwijl ABN Amro de vrouwen en de Toekomst, o.m als shirtsponsor, sponsort.

24 juli 2019 om 11:18

@doncoxx

Helemaal niet zuur voor mij hoor ik gun het Ajax van harte, daarnaast PSV zit ook niet bepaald op zwart zaad dus ik maak me niet druk.

Verder bedankt voor je uitleg, ik dacht dat Heineken een van de hoofdsponsoren was (zou je denken gezien de historie van Heineken en Amsterdam) maar dat valt me dan weer tegen.

24 juli 2019 om 11:31

@ Panerai

"daarnaast PSV zit ook niet bepaald op zwart zaad dus ik maak me niet druk."

Inderdaad, nu weet ik niet of het nieuwe sponsors zijn, maar toen ik gisteren jullie wedstrijd bekeek viel het mij dat er een aantal mooie bedrijven (die mij nog niet opgevallen waren) op die digitale led reclame borden stonden.

24 juli 2019 om 19:40

Scepticus

"freddy Heineken was een geboren Amsterdammer, maar Heineken is al lang geen Amsterdams bedrijf meer, maar een Nederlands en internationaal bedrijf dat haar hoofdkantoor al tientallen jaren in de provincie Zuid-Holland heeft."

Hoho, het klopt dat Heineken al jaren een grote brouwerij in Zoterwoude heeft (daar heb ik tijdens mijn studententijd héél vaak gewerkt trouwens, via een uitzendbureau) en het klopt ook dat de afdeling Heineken Nederland Commercie binnenkort naar het centrum van Leiden verhuisd, maar het (internationale) Hoofdkantoor van Heineken stond, staat en zal gewoon in Amsterdam blijven staan.

Maar dat dit gewoon een uitstekende deal voor Ajax is, twee miljoen per seizoen, staat buiten kijf. Dit zijn de pionnetjes op basis waarvan Ajax haar begroting dus wél structureel kan verhogen.

Dit lijken me belangrijke deals om uiteindelijk de jaarlijkse begroting omhoog te krijgen. Kan me voorstellen dat Ajax nu moet profiteren van het goede gevoel bij Ajax op dit moment. Zou mooi zijn als de begroting structureel boven de 100 miljoen kan komen zonder daar jaarlijks transfers voor nodig te hebben.

Verzekerd zijn van CL elk jaar zal dan wel het mooist zijn.

24 juli 2019 om 10:36

Jeroen-AMF

"dit lijken me belangrijke deals om uiteindelijk de jaarlijkse begroting omhoog te krijgen. Kan me voorstellen dat Ajax nu moet profiteren van het goede gevoel bij Ajax op dit moment. Zou mooi zijn als de begroting structureel boven de 100 miljoen kan komen zonder daar jaarlijks transfers voor nodig te hebben. "

Transfers worden nooit begroot omdat die afhankelijk zijn van de behoefte en die behoefte mede wordt bepaald door wie vertrekt en blijft. Dat is op het moment dat de begroting moet worden ingediend nog niet duidelijk, waardoor ook niet duidelijk is wat nodig en mogelijk is. Inkomende transfers worden daarom vrijwel altijd gefinancieerd met het geld dat uitgaande transfers opleveren. Daarom is op momenten dat Ajax veel uitgaande transfers doet, de omzet vaak veel hoger dan de begroting. Dat zal dit boekjaar in extreme mate zo zijn omdat er niet alleen grote transfers zijn gedaan, maar ook veel geld is verdiend met de CL campagne.

Je hebt wel gelijk dat deze deals belangrijk zijn voor het streven van Ajax om de begroting verder op te krikken. Sterker nog ze zijn zelfs absoluut noodzakelijk om dat voor elkaar te krijgen omdat Ajax wat inkomsten betreft in de Nederlandse markt naar eigen zeggen aan haar plafond zit. Budweiser is de eerste internationale sponsor en niet zomaar 1, maar in haar branche zelfs de grootste ter wereld. Het bedrag dat Ajax van deze sponsor ontvangt, is mooi maar niet eens het belangrijkste omdat het strategische belang minstens net zo belangrijk is, waarschijnlijk zelfs veel belangrijker. Budweiser is in alle landen waar alcohol mag worden genuttigd, actief en met Budweiser als sponsor kunnen op de internationale markt wellicht deuren worden geopend die anders gesloten zouden blijven en het merk Ajax breder worden uit gedragen en steviger in de internationale markt worden gezet. Ik sluit dan ook niet uit dat op termijn meer van dit contracten wordt afgesloten om het merk Ajax in het buitenland meer bekendheid te geven en die bekendheid op termijn financieel te verzilveren. Ajax is al jaren bezig om de club ook internationaal in de markt te zetten en deze sponsorovereenkomst is de eerste vrucht van die inspanningen. Dat het meteen 1 van de grootste merken ter wereld is, is natuurlijk bijzonder veelbelovend. Van der Sar en Overmars zijn de gezichtsbepalers van Ajax, maar voor de commercieel directeur van Ajax, Menno Geelen, mag de club inmiddels ook wel een spreekwoordelijk standbeeld neerzetten, die is zijn gewicht in goud waard.

Dat van het vrouwenteam zou mij persoonlijk een zorg zijn.
Maar Ajax heeft zijn lijntjes wel gemaakt in Amerika.
Na een jaar zoals vorig jaar is Ajax alleen maar aantrekkelijker op de markt geworden, dus dat werpt nu zijn vruchten af.
Ben benieuwd of Grolsch nog blijft tappen in Amsterdam. Beetje ironisch blijft dat Twentse bier terwijl Heineken en Amstel oorspronkelijk uit Amsterdam komen.
Maja alles heeft zijn marketing redenen..

24 juli 2019 om 09:46

In de Arena word Heineken geschonken

24 juli 2019 om 10:03

Sinds wanneer? Misschien op de hoofdtribune, maar meestal was het gewoon Grolsch hoor

24 juli 2019 om 10:25

Afgelopen seizoen was het door het hele stadion al Heineken hoor. Volgens mij seizoen ervoor ook al.

Dus vanaf nu wordt er letterlijk alleen maar water geschonken in de Arena?

24 juli 2019 om 10:23

Nee, want Heineken is de sponsor van de Arena. Beetje verwarrend maar sponsor/partner van Ajax ijn betekend niet dat je bier in de Arena geschonken wordt. Die heeft zijn eigen sponsors/partners. Vanaf begin was dat Grolsch, nu is dat Heineken.
Of ik neem je te letterlijk en je vindt Heineken ook water

24 juli 2019 om 10:41

De Arena is niet van Ajax, de Arena haar eigen sponsorcontracten heeft.

De Arena wordt gesponsord door Heineken (voorheen door Grosch).

Ajax wordt gesponsord door Budweiser (voorheen doorjupiler).

24 juli 2019 om 10:51

Speedy afc, jupiler en budweiser zijn hetzelfde bedrijf.

24 juli 2019 om 10:53

tubby

"jupiler en budweiser zijn hetzelfde bedrijf. "

Maar niet hetzelfde merk. Heineken en Amstel zijn ook hetzelfde bedrijf, maar verschillende merken.

24 juli 2019 om 11:45

Afgelopen maandag meldde AB InBev in Nederland met Bud nog een pilsener in de markt te gaan zetten. Het bedrijf, de grootste bierbouwer ter wereld, is in Nederland al actief met bijvoorbeeld Hertog Jan, Jupiler en Corona

24 juli 2019 om 13:09

@tubby

Nee hoor, Jupiler is een Belgisch bedrijf, Budweiser is een Amerikaans bedrijf. De aandelen van beide bedrijven wel in handen van Anheuser-Busch Inbev.

Financieel mooi, maar voor de supporters natuurlijk een drama. Dit is niet echt het lekkerste bier dat er is. Maar de financiën gaan voor.

24 juli 2019 om 09:44

Heineken blijft sponsor van de Arena dus daar verandert deze sponsor deal (nog) niets aan. Inbev is al veel langer sponsor.

24 juli 2019 om 10:42

Valt wel mee, de normale fans blijven gewoon Heineken drinken. Alleen in de Ajax ruimtes zal men Budweiser gaan schenken.

Hebben mijn Amsterdamse vrienden dan eindelijk ook zelf in de gaten gekregen dat Heiniken en Amstel niet te drinken is

Mooi nieuws weer voor Ajax. Ik den dat Bud voor Ajax heeft gekozen om Heineken een hak te zetten. Ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt

24 juli 2019 om 09:45

Heineken blijft nog steeds geschonken worden in de Arena.

24 juli 2019 om 11:36

@ ajax 111

Oh dat zal mij niets verbazen de concurrentie is wereldwijd moordend tussen die twee, en ook in de bestuurskamers van de ceo's heb je met ego's van doen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik zowel Budweiser en Heineken niet echt lekker vin, en ik liever voor Brand en Grolsch ga; aangevuld natuurlijk met een breed scala aan Limburgse en internationale bieren.

24 juli 2019 om 11:44

Buiten dat ze in de Arena gewoon Heineken blijven schenken, wil je zeggen dat Bud wel te drinken is?

OMG, ze verloochenen nu ook al hun eigen Amsterdamse Heineken/Amstel voor meer geld, er is steeds meer te merken wat de echte achtergrond van deze club is.

24 juli 2019 om 09:38

De broodjes kaas bestaan ook uit Goudse 48+ en niet meer uit Old Amsterdam, bel de politie!

24 juli 2019 om 09:45

Inbev was al erg lang sponsor...enige dat verandert is dat Inbev nu Bud naar voren schuift en meer gaat betalen. Niets te maken met verloochenen maar met slim zakendoen en het ijzer smeden nu het heet is!

24 juli 2019 om 09:47

Heineken is zelf al jaren weg uit Amsterdam....

24 juli 2019 om 09:49

Wat is de achtergrond van DEZE club dan? Er zijn amper clubs die zichzelf en hun achterban niet verloochenen (zoals jij dat schijnbaar ziet). Barcelona heeft toch ook ondanks de traditie een shirtsponsor? Clubs die een traditionele naam van hun stadion laten vallen voor een of andere lelijke merknaam. Et cetera. Dus kom van je anti-Ajax stoel en wees eens realistisch.

24 juli 2019 om 11:42

@ Drl80

Multinationals hebben zo ie zo geen binding met het land van herkomst. Als er een "groep" is die Amsterdam, maar ook Nederland verloochend heeft door de decennia 's heen; dan zijn het wel de Nederlandse multinationals. Met het verplaatsen/vernietigen van arbeidsplaatsen, geheime belasting rulings en bovendien gewoon aan tafel zitten bij het maken van nieuwe wetten/internationale verdragen of die kunnen aanvechten als ze er om wat voor reden dan ook het er niet mee eens zijn.

Dan laat ik de Isds (dispute settlements) en de velen zogenaamde onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken waarop basis politieke beleid gevoerd word nog maar even buiten beschouwing.

Goed nu is Ajax natuurlijk ook een multinational ,maar gelukkig net even anders dan de traditionele multinational. Bovendien is het Heineken haar eigen fout dat Ajax al jaar persoonlijk een partnership heeft hun grootste concurrent. Eerlijk gezegd vind ik het briljant dat Ajax gescheiden deals (ook binnen de club) heeft.

Maar goed, ondanks dat het stadion geen eigendom van Ajax is, ben ik wel ontzettend blij dat het de naam van Ajax en Nederlands meest legendarische voetballer nu draagt.

24 juli 2019 om 10:05

Ze verloochenen helemaal niks. Heineken blijft gewoon in de ArenA en het contract met InBev was er al, maar veranderd eigenlijk van Jupiler naar Bud wat onder dezelfde brouwer valt.

24 juli 2019 om 10:43

Heineken komt uit Zoeterwoude, dat is een dorp in zuid Holland.

24 juli 2019 om 12:23

Heineken komt uit Amsterdam, het hoofdkantoor is nu gevestigd in Zoeterwoude..

24 juli 2019 om 13:07

Je hebt gelijk, Heineken zit sinds 1975 in Zoeterwoude.

24 juli 2019 om 11:00

Supertelstar

"omg, ze verloochenen nu ook al hun eigen Amsterdamse Heineken/amstel voor meer geld, er is steeds meer te merken wat de echte achtergrond van deze club is. "

Je hebt kennelijk iets te lang in de ruimte vertoeft. Heineken is allang geen Amsterdams bedrijf meer, het hoofdkantoor en de brouwerij staan al sinds 1975 in Zuid-Holland.

Helemaal top, meer van dit soort sponsordeals graag!

het gaat lekker bij Ajax financieel. ze hebben zich ook zeker afgelopen seizoen weer op de kaart gezet in Europa dus dan maak je grote indruk bij sponsors

24 juli 2019 om 09:47

Ja Japie had eigenlijk een stunt geweest als Feyenoord But had binnen gehaald toch een Amerikaans merk

24 juli 2019 om 09:49

@woutersl

dat had mooi geweest idd maar wie weet is die investeringsmaatschappij wat. dat zullen we echter pas weten als er bekend word over welke investeringsmaatschappij het precies gaat. het moeten geen mensen zijn die clubs kapot maken

24 juli 2019 om 11:05

@japie_krekel

"dat had mooi geweest idd maar wie weet is die investeringsmaatschappij wat. dat zullen we echter pas weten als er bekend word over welke investeringsmaatschappij het precies gaat. het moeten geen mensen zijn die clubs kapot maken ".

Amerikanen steken alleen maar geld in een onderneming om winst te genereren. Dus hebben ze er geen enkele baat bij om die onderneming kapot te maken. Als een Amerikaans bedrijf geld in Feyenoord wil steken, betekent het dat men potentie in de club ziet. Daar zou je als supporter juist heel blij en vooral heel hoopvol van moeten worden. Feyenoord heeft een kapitaalinjectie nodig om bij PSV en Ajax te kunnen aanhaken en als zo een investeerder zich meldt, betekent dat dat niet onmogelijk is.

24 juli 2019 om 11:45

Laten we het hopen. Moet wel zeggen je hebt er kijk op. Speerpunten moeten zijn jeugdopleiding en scouting. Misschien dat Feyenoord met wat extra geld daarin verder komt

24 juli 2019 om 12:08

@ Scepticus38

"dus hebben ze er geen enkele baat bij om die onderneming kapot te maken."

Dat hangt er maar helemaal vanaf met wat voor soort investeerder je te maken hebt, er zijn genoeg Amerikaanse investeringsmaatschappijen die flink geld verdienen om (succesvolle) bedrijven over te nemen, om ze vervolgens in stukken te verdelen en die dan verkopen. Ook schromen Amerikanen er niet voor terug om buitenlandse bedrijven waar ze een voet tussen de deur hebben gekregen gronding te hervormen. Wat vaak nadelig uitpakt voor mensen die daar al jarenlang werkzaam waren, en in het voetbal is het beste voorbeeld wel Manchester United.

Die club word letterlijk alleen als onderpand en pinautomaat gebruikt zodat de Glazers andere zaken (ook privã£â©) kunnen bekostigen. Door toe doen van die Glazers heeft de club ook te maken met een als maar groter wordende schuld. Wat dat betreft moet je echt heel erg oppassen, dus ik ben benieuwd of het er van komt in Rotterdam en onder welke voorwaarden.

Twee jaar geleden was er nog het gedoe met een Nederlands warenhuis waarbij een Amerikaanse investeringsmaatschappij het expres liet verloederen omdat ze zo er het meeste geld aan konden verdienen. Daar zijn talloze voorbeelden van, en ook in de regio waar ik woon (West-Friesland) hebben Amerikaanse investeerders een spoor van vernieling achter gelaten. Er zomaar vanuit gaan, wanneer Amerikaanse investeerders in jouw bedrijf investeren je geen zorgen hoeft te maken is pertinent onjuist.

24 juli 2019 om 13:21

@F-18/TACP

" Dat hangt er maar helemaal vanaf met wat voor soort investeerder je te maken hebt, er zijn genoeg Amerikaanse investeringsmaatschappijen die flink geld verdienen om (succesvolle) bedrijven over te nemen, om ze vervolgens in stukken te verdelen en die dan verkopen. Ook schromen Amerikanen er niet voor terug om buitenlandse bedrijven waar ze een voet tussen de deur hebben gekregen gronding te hervormen. Wat vaak nadelig uitpakt voor mensen die daar al jarenlang werkzaam waren, en in het voetbal is het beste voorbeeld wel Manchester United. "

Ik hoop dat je begrijpt dat er nogal een verschil is tussen een bedrijf met een winstoogmerk en een Bvo. Een BVO heeft te maken met de regelgeving van de Knvb en die maakt het bijv. volstrekt onmogelijk om een BVO in stukken te knippen en te verkopen. Bovendien kan dat alleen bij een complete overname en niet bij een investering met minderheidsaandeel. Complete overnames moeten in NL bovendien worden goed gekeurd door de Knvb en die goedkeuring is altijd aan voorwaarden verbonden. Dus wat je doet, komt aardig dicht in de buurt van appels met peren vergelijken. In je verhaal heb je het bij al je voorbeelden over complete overnames, terwijl woordvoerders van Feyenoord er geen twijfel over laten bestaan dat daarvan geen enkele sprake kan zijn. Ik ben in mijn bijdrage dan ook uit gegaan van een investering en niet van een overname. En de voorbeelden die jij geeft zijn volstrekt onmogelijk bij een minderheidsaandeel.

Potver wat een waanzinnig filmpje, alweer! Complimenten voor de online marketing afdeling daar in de Johan Cruijff Arena. En prachtige sponsordeal. Grote naam!

24 juli 2019 om 11:49

Het vorige filmpje over Alvarez was ook al mooi in elkaar gezet. Doen ze goed daar in Amsterdam. Ook goed om te zien dat er steeds meer geld richting binnen komt bij Ajax / Eredivisie.

Hopelijk kan PSV nu ook een top seizoen draaien (al betwijfel ik dat) en redelijk ver komen in de CL, zodat ze deze leuke deals kunnen maken. Feyenoord dat wellicht met een investeringsmaatschappij weer kan aanhaken.

Uiteraard ben ik er als Ajacied ontzettend blij mee dat Ajax ook met dit grote internationale A-merk tegen verbeterde voorwaarden verlengt heeft. Dit kunnen we denk ik ook niet los van het vorige seizoen, er zullen ook bij sponsors en partners wel een aantal bonussen of verbeterde verlengingen op basis van vorig seizoen plaats vinden of er nog aan gaan komen. En wellicht volgen er nog compleet nieuwe deals met nieuwe bedrijven, Ajax heeft de laatste jaren intern qua commercie, advertising, branding en via(social) media ook echt op alle fronten stappen vooruit gezet.

Een geweldig bedrag natuurlijk maar valt nog steeds in het niet met wat ze in de Europese topcompetities aan sponsoring binnen krijgen.

24 juli 2019 om 12:05

Dat klopt, maar de hoofdsponsor inkomsten van het overgrote deel van de Eredivisie clubs valt ook in het niet bij deze deal. Laat staan over de hoofdsponsor van een Ajax of Psv.

Ik verwacht niet dat de Eredivsie ooit nog zal aanhaken bij de Europese topcompetities, maar als we net aantrekkelijk genoeg kunnen zijn voor de subtoppers en structureel weer met 1 club de CL in.

24 juli 2019 om 13:33

Dominiquethiem

" Een geweldig bedrag natuurlijk maar valt nog steeds in het niet met wat ze in de Europese topcompetities aan sponsoring binnen krijgen. "

Exact en daarom moet je als Ajax ook niet zo dom zijn om de concurrentie aan te willen gaan met de Europese topclubs, maar juist proberen om je van hen te onderscheiden door jeugdbeleid ipv alles te kopen wat los en vast zit. Als Ajax haar eigen gezicht behoudt en zich dmv de jeugdopleiding van de big spenders weet te onderscheiden en daar ook nog eens resultaten mee weet te boeken, wordt de club interessant voor buitenlandse sponsoren, die ook onderscheidend willen zijn. Als de club zou doen wat jij in je bijdragen meestal voorstaat en alles zou kopen wat los en vast zit ipv de eigen jeugd voorrang te verlenen, doet de club hetzelfde wat al die andere clubs doen en zijn er voor geinteresseerde sponsoren betere kandidaten dan Ajax. Dat blijkt ook wel uit bovenstaand bericht, waarin duidelijk wordt dat Budweiser vooral voor Ajax heeft gekozen vanwege de kernwaarden van de club. En die zijn onlosmakelijk verbonden met de jeugdopleiding.

24 juli 2019 om 13:45

Hoogindeconcen

" Netjes, gewoon weer 2 miljoen per jaar. Ben benieuwd wat verder het plan is om de begroting structureel op te krikken. Volgens van der Sar moest ie naar 150 miljoen. Het stadion gaan we in elk geval voorlopig niet kopen. Er zal toch wel een ander plannetje liggen waar we nog niks van weten. "

Ook als je het stadion zo kopen, ga je die 150 miljoen nooit halen. Het stadion levert slechts een vrij gering rendement op. Het geld zal normaliter uit de buitenlandse ondernemingen en internationale sponsorcontracten moeten komen. Het zal dan ook minimaal 5 en eerder een jaar of 10 duren voordat Ajax dat bedrag aantikt, als dat al tot de mogelijkheden behoort. Tenzij Ajax deelgenoot wordt van de plannen die Europese topclubs hebben met de CL. Dan zou de club dat bedrag, afhankelijk van de inhoud van die plannen, al in 2024 kunnen halen en er zelfs waarschijnlijk dik overheen gaan. Maar zover is het voorlopig nog lang niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren