Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dolenthousiaste Xavi: ‘Frenkie de Jong is van een wreed niveau’

Laatste update:

Frenkie de Jong mag zich inmiddels speler van Barcelona noemen. De Catalaanse grootmacht moest diep in de buidel tasten om de middenvelder over te nemen van Ajax, maar volgens Xavi gaat Barcelona daar geen spijt van krijgen. De oud-middenvelder geeft in gesprek met Mundo Deportivo aan dat De Jong veel kan toevoegen aan het spel van de landskampioen.

“Ik vind hem een fantastische aanwinst, van een wreed niveau”, aldus de legende van Barcelona. “Hij is erg compleet. Hij is niet alleen technisch goed onderlegd, maar hij maakt ook in aanvallend opzicht het verschil, doet zijn verdedigende taken en helpt zijn teamgenoten. Hij heeft ook de nederigheid om zich weer snel terug bij de verdediging te melden (bij een omschakelmoment, red.).”

“Kortom: een spectaculaire aankoop. Voor nu en voor de toekomst”, aldus Xavi, die ook ingaat op de transferperikelen rond Antoine Griezmann. “Het is aan Ernesto Valverde om Griezmann goed in te passen. Voetbaltechnisch is het een uitzonderlijke aanwinst. Hij kan het verschil maken bij een grote club, dat heeft hij bewezen bij Atlético Madrid en de Franse ploeg. Hij zal zeker spelen bij Barcelona.”

Ook Neymar zou een versterking zijn voor Barcelona, aldus Xavi. “Net als Griezmann is hij een fantastische speler. Net als Griezmann kan hij het verschil maken. De club moet uiteindelijk beslissen. Als fan van Barcelona zou ik het geweldig vinden, maar er zijn ook twijfels over hoe zijn vertrek naar Paris Saint-Germain is verlopen en hoe hij het heeft gedaan in Parijs. Het is aan Barcelona om nu te bepalen wat ze willen”, besluit de voormalig spelmaker.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong gaat slagen bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat hij echt heeft gezegd dat de Jong van een 'wreed' niveau is, maar uiteraard als er iemand in de buurt komt van Xavi en Iniesta zou het de Jong wel eens kunnen zijn.

12 juli 2019 om 08:58

'wreed' kan ook betekene dat Valverde hem komend jaar veelvuldig gebruikt als opvulling,invaller.
zijn concurrenten zullen hun nivo opschroeven,en ook met de specefieke Frenkiemoves komen,waardoor de arme Frenkie amper aan spelen toekomt,en na 3 jaar zn heil bij Valencia zoekt. Deze scenario is nooit uit te sluiten.

12 juli 2019 om 09:21

*dit scenario. Verder interessante interpretatie van het woord wreed. Het kan inderdaad zo uitpakken!

12 juli 2019 om 09:24

Ja. Of het pakt niet zo uit!

12 juli 2019 om 09:25

@psvromario,
Zijn concurrenten gaan hun niveau echt niet zomaar op kunnen schroeven. Bij Barca moet je sowieso op je top spelen, denk je dat ze op halve kracht rondlopen? En Frenkiemoves kan je niet zomaar leren, dat zit je in je of niet.

12 juli 2019 om 09:36

klopt wat je zegt. Frenkie is uniek.

12 juli 2019 om 09:04

Wreed of gruwelijk miss gebruiken ze ook vergelijkbare worden om iets erg goeds aan te duiden in het spaans. Mogelik dus letterlijk vertaald. Om het zeker te weten zou je moeten achterhalen welk Spaans woord Xavi gebruikt heeft

12 juli 2019 om 10:21

Dit is wat in het interview stat: "me parece un fichaje fantástico, de un nivel brutal.". De vertaling van "brutal" naar "wreed" komt mij vreemd over. Zou ik eerder vertalen naar "een bruut niveau". In het interview staat in ieder geval dat hij heeft aangegeven De Jong een fantastische aankoop te vinden en dat hij hem van een heel hoog niveau vindt.

12 juli 2019 om 11:28

Enkele synoniemen van bruut (volgens mijnwoordenboek.nl): barbaars, beestachtig, inhumaan, monsterlijk, wreed. Voor sommige mensen komt 'een wreed niveau' misschien wat raar over, maar ik denk dat je het gewoon een beetje in de hippe taal moet opvatten. Ofwel, Xavi bedoelt dus op een positieve manier dat Frenkie's niveau 'brutal' ofwel 'zeer goed' is.

Ik ben zeer benieuwd! Valverde is een risico loze coach. Daardoor zal hij niet snel zijn basiselftal veranderen en ook snel kiezen voor verdedigende middenvelders. Maar Neymar heet ik als speler graag welkom. Als persoonlijkheid vind ik het een heel naar mannetje.

die foto! die lach met die bal in zijn hand. wat een heerlijk ventje is het toch ook en altijd zo lekker normaal gebleven. genieten geblazen!

12 juli 2019 om 13:05

Geweldige voetballer. En toch zou een hockeystick hem nog beter staan!

Buiten zijn voetbal kwaliteiten is de Jong ook erg geliefd door hoe hij is. Het is heel makkelijk om je met hem te identificeren, een normale jongen van de lokale plaatselijke voetbalclub die ineens in de wereldtop speelt, en hij blijft ook gewoon normaal en nederig. Geen enkele vorm van sterallures of divagedrag. Hij gaat het zeker maken bij Barca en een publiekslieveling zijn.

Het heeft ook echt heel veel zin om nu te gaan roepen hoe Frenkie het daar gaat doen, terwijl zoiets afhangt van zoveel factoren waar Frenkie zelf geen invloed op heeft. Affelay heerste ook in de Eredivisie en was belangrijk voor het Nederlands elftal en kwam er daar niet aan te pas. In het spel wat Valverde speelt bij Barca wordt het ook nog niet zo eenvoudig om een plekje te veroveren en tel daarbij op dat ze bij Barca niet schromen om een speler van 140m rustig op de bank te zetten is het allemaal nog lang niet zeker hoe geweldig hij het gaat doen.

12 juli 2019 om 09:37

Verschil met Affelay is dat Affelay ten eerste niet eens zo belangenrijk was voor Oranje was als Frenkie nu is. Bij lange na niet zelfs. En waar Affelay het in de eredivisie liet zien, liet Frenkie het in de Eredivisie en Champions League zien. Ten tweede kwam Affelay binnen bij misschien wel het beste team ooit in de voetballerij. Natuurlijk weet je nooit hoe hij het gaat doen. Maar die vergelijkingen met andere Nederlanders die naar Barcelona verkaste zijn net zo zinloos als voorspellen hoe Frenkie het gaat doen daar.

12 juli 2019 om 10:00

Oneens, tegen Frankrijk was Frenkie beide wedstrijden erg sterk, maar tegen Duitsland twee maal, en tegen Engeland viel hij totaal niet op en zeker tegen Duitsland werden zijn tekortkomingen pijnlijk bloot gelegd. Achteraf lees je na de wedstrijden tegen Frankrijk dat Frenkie Nederland hoogstpersoonlijk de overwinning bezorgd, maar na een slechte pot tegen Duitsland is dan ineens de conclusie dat Frenkie het niet alleen kan. Frenkie heeft nu 9 interlands gespeeld waarvan ik uit mijn hoofd er al 4 kan opnoemen die totaal niet bijzonder waren. Affelay had 42 interlands op zijn naam staan bij vertrek, dus hoe kun je dan zeggen dat Affelay niet zo belangrijk was voor Oranje als een speler waarvan je het aantal goede interlands op 1 hand kunt tellen.

12 juli 2019 om 10:36

Ook al had Affelay der 100 op zijn naam bij vertrek. Als je niet kan inzien dat Frenkie zijn rol in dit Oranje belangenrijker is dan Affelay toentertijd kan ik de discussie beter hier eindigen. Dat heeft niks met de hoeveelheid interlands te maken. Frenkie is een van de redenen dat veel mensen weer licht in de toekomst zien voor het Nederlands elftal. Ik krijg nu het gevoel dat jij totaal niet beseft hoe belangenrijk hij is voor het Nederlands Elftal. Om hem dan af te rekenen op 1 of 2 mindere potten is een beetje makkelijk. Het gaat uiteindelijk om de impact die een speler heeft in het algemeen en die is bij Frenkie veel groter dan Affelay toen.

12 juli 2019 om 10:49

Twee dingen waar ik op wil reageren als dat zou mogen.

1. Jij benoemd dat het te makkelijk is om hem op 1 of 2 mindere potten af te rekenen. Als je het aantal potten wat ik benoem (4 zwakke potten) afzet tegen het totaal aantal interlands (9), dan kun je toch niet zomaar zeggen dat Frenkie stukken belangrijker was voor Nederland dan Affelay. Ik vind het van jou dan nog veel makkelijker om na 3/4 sterke interlands te suggereren dat ene speler een gigantische impact heeft.

2. Ik denk dat je Affelay met deze uitspraken echt tekort doet. Affelay stond als jonge gast tussen spelers als Robben, Van Nistelrooy, Van Persie, Van de Vaart en Sneijder in hun hoogtij dagen en wist toch nog voldoende wedstrijden een hele belangrijke speler te zijn. Het blijft natuurlijk arbitrair of het nu makkelijk of moeilijk is om te excelleren in een matig elftal, maar Frenkie valt op in een team met spelers als Babel, Bergwijn, De Roon. Ik ben het al niet eens met de o zo grote impact van Frenkie bij het Nederlands elftal, maar al zou die er zijn, na jarenlang de ellende van een Strootman hebben te moeten aanschouwen hoef je geen wereldster te zijn om het beter te doen.

12 juli 2019 om 10:29

Afellay had van Persie, Sneijder, Robben en van der Vaart in hun prime voor zich. Dus zo heel raar was dat niet toch?

Je kan van alles zeggen over de Jong , maar niet dat hij in aanvallend opzicht ook het verschil maakt. Dat vind ik juist zijn grootste tekortkoming , als je zo goed kan voetballen moet je veel meer rendement laten zien. 62 wedstrijden in de toch matige Eredivisie en dan slechts 3 goals maken en 4 assist is gewoon heel matig.

12 juli 2019 om 09:40

Het maken van goals en geven van assist kan wellicht omhoog, maar dat is niet zijn rol. bijna alle aanvallen beginnen bij hem. Als je kijk naar zijn positie is het nog knap dat hij een doelpunt maakt en assist heeft.

12 juli 2019 om 09:49

Teun Koopmeiners van AZ maakt er afgelopen seizoen 10 als Centrale Verdediger ( wel 4 pingels bij ) maar toch. Ajax is altijd de dominante ploeg in de Eredivisie met 65% balbezit , en maken afgelopen seizoen ruim +100 goals in de Eredivisie en in totaal over alle competities +160 goals. Dan is het gewoon te mager wat hij laat zien ongeacht zijn positie. Heeft ook te maken met zijn schot en traptechniek , dat is gewoon niet op topniveau.

12 juli 2019 om 10:01

Bij Barca zal het niet anders zijn. De heren voorin zijn voor het overgrote deel verantwoordelijk voor de goals. Dat een ploeg 100+ goals maakt zegt in mijn ogen weinig over eventuele tekortkomingen van in dit geval Frenkie. Ben het wel met je eens dat hij geen geweldig schot heeft en ook niet een lange pass in zijn benen heeft.

12 juli 2019 om 12:38

Wat je nu zegt slaat nergens op. De Jong’s traptechniek is meer dan goed. Hij kiest er echter heel vaak voor om niet te schieten maar een balletje breed of een steekpass te geven. Ik denk dat De Jong’s gemiddelde aantal schoten per wedstrijd onder de één ligt, kortom hij probeert het nauwelijks.

12 juli 2019 om 14:29

Nee is inderdaad geen topniveau. Vandaar dat Barcelona hem ook gekocht heeft en dat PSG en andere grote clubs hem ook wilden hebben , omdat zijn schot en traptechniek niet op topniveau zijn!

12 juli 2019 om 15:29

Frenkie is door Barca aangetrokken en was door anderen gewild op basis van het spel wat hij speelt. Lange passes en schieten van afstand zijn geen onderdelen waarop hij is aangetrokken. Zijn schoten zijn niet geweldig. Dan heb ik het over precisie gecombineerd met kracht. Daar moet hij simpelweg op trainen. Ik zeg ook niet dat hij een slecht schot heeft. Verder geeft hij bijna geen lange passes. En als hij het doet is het nog niet zo precies als bijv een Virgil het kan.

12 juli 2019 om 09:40

Er is zeker wat rek mogelijk wat dat betreft.

Maar een Andres Iniesta (naar mijn mening de meest magistrale middenvelder die ik ooit heb mogen aanschouwen) beoordeel je ook niet daarop.

Rendement in de voetballerij is veel meer dan een assist of een goal. Get that through your thick head.

12 juli 2019 om 09:42

Zijn er serieus nog mensen die hierover vallen? Het is toch al een heel seizoen lang duidelijk dat Frenkie zijn taken ergens anders liggen. Dat kan je toch gewoon met je eigen ogen zien? Busquets heeft in 500+ wedstrijden ook “maar” 13 goals gemaakt, wie hoor je daar over?In de rol waar spelers als Frenkie en Busquets spelen moet je helemaal niet kijken naar goals en assists.

12 juli 2019 om 09:55

Maak mij helemaal nergens druk om , maar geef aan dat de opmerking van Xavi feitelijk onjuist is. Daarnaast is het niveau tussen Eredivisie en La Liga onvergelijkbaar.

12 juli 2019 om 10:04

Xavi heeft gewoon gelijk hoor. Frenkie draagt echt wel bij aanvallend. Dat het niet de goals en assist zijn boeit in zijn geval niet. Hij staat aan het begin van de aanval en niet in de eindfase.

12 juli 2019 om 10:14

@baradona, je kan toch prima de competities vergelijken. Je ziet dan alleen een aantal verschillen..

12 juli 2019 om 10:02

Aanvallend het verschil maken zit hem niet alleen in doelpunten en assits he. Juist in balbezit is hij zo belangrijk geweest. Dus hij maakt aanvallend wel degelijk het verschil door het spel snel voort te zetten en te verplaatsen.

12 juli 2019 om 12:36

Dat maakt ook niet uit.
Hij moet het spel kunnen verdelen, barcelona heeft andere spelers voor de assists en goals.

12 juli 2019 om 15:29

Sommige snappen er ook weinig van he. Alsof Busquets tig goals maakt of tig assists geeft. Zulke spelers hebben een andere functie, maar zeker een belangerijke.

Er wordt echt veelste veel druk op deze gast gelegd. Elke dag Frenkie dit dat. Natuurlijk is het een super talent en een leuke kerel maar laat hem nou eerst maar ff slagen bij Barça.

Wat is het toch pijnlijk voor ons barca gaan.
De oude generatie waar we alles mee gewonnen hebben is nu echt bijna klaar.
Xavi en iniesta al weg, bussie en Messi ook nog een seizoen of 2 en dan moeten we het gaan doen met frenkie de jong (met alle respect) maar die mag nog niet ruiken aan het niveau van onze legendarische zelf opgeleide middenvelders van de laatste 10 jaar.

12 juli 2019 om 12:48

Het niveau van de generatie messi xavi en iniesta ga je ook niet evenaren binnenkort of ooit.

Laat gaan joh , sommige mensen zien het nu eenmaal heel anders. Als iemand Affelay al vergelijkt met Frenkie dan kun je de discussie maar beter niet aan gaan. Bovendien zijn (de meeste) echte voetbalkenners zwaar overtuigd van Frenkie zijn kwaliteiten dus die onbenullie reacties doen daar niets aan af.

Xavi zoet het goed in..had ook niet anders verwacht. Voetballers met een natuurlijk talent herkennen elkaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren