Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mark van Bommel ziet angsthazen: ‘Ze verbergen zich, durven niet’

Laatste update:

Mark van Bommel is blij dat de fans de inzet bij PSV kunnen waarderen. Hoewel de Eindhovenaren vorig seizoen geen prijs pakten, applaudisseerde men op 15 mei in het Philips Stadion alsnog voor de manschappen van de trainer. "We hebben kritisch publiek, zeggen velen. Ik vind dat wel meevallen", zegt Van Bommel in gesprek met het Eindhovens Dagblad.

"De spelers staan dicht bij onze supporters en de interactie is goed. Dat gevoel heb ik zelf als speler ook altijd gehad", aldus de trainer. "Loop je de kantjes eraf, dan ziet het publiek dat ook en wordt er gereageerd. Vorig seizoen stond er een team en dat hebben onze supporters gezien. Zij zagen een ploeg die thuis zestien keer won en één keer gelijkspeelde, maar ook een ploeg die te veel punten heeft verspeeld in de tweede seizoenshelft."

Van Bommel geeft aan dat hij niet alles meer volgt inzake social media. "Er is op sociale media soms veel negativiteit. Mensen verbergen zich met hun mening achter een foto van Al Capone of zo, omdat ze zelf niet durven. Uiteindelijk moet ik onafhankelijk zijn en weten waarom ik keuzes maak. Daar mag iedereen overigens iets van vinden”, aldus de coach, die toegeeft te balen van het feit dat Arjen Robben geen comeback maakt bij PSV, aangezien de oud-international is gestopt.

“Natuurlijk had ik hem er heel graag bij gehad”, reageert Van Bommel. “Arjen is een van de allerbeste spelers die Nederland heeft voortgebracht. Een op-en-top professional, die op het veld vaak nauwelijks te verdedigen was. Ik weet hoe hij leeft en heb hem meegemaakt bij PSV, Bayern München en Oranje. Ik proefde bij hem al twijfel toen we spraken over een komst naar PSV. Jammer dat het niet meer gebeurt.”

Verwacht jij dat PSV komend seizoen landskampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Bommel probeert weer een compliment uit te delen, vind ze zelf nooit kritisch, Ajax fans zijn vaak kritisch en is veel harder. PSV word altijd ‘warm’ genoemd. Ze hadden afgelopen seizoen kritisch moeten zijn met het verdedigende blok. Laatste 2 wedstrijden werd er pas gescandeerd dat Guti moest spelen

9 juli 2019 om 08:49

"van Bommel probeert weer een compliment uit te delen, vind ze zelf nooit kritisch"

Het PSV-publiek is zeker kritisch, maar wat Van Bommel zegt klopt wel: als het publiek een eigen speler uitfluit, dan is dat meestal omdat ze vinden dat hij niet genoeg inzet toont. Zie het als een soort wake up call.

9 juli 2019 om 09:11

Mag ik dan vragen waar ze kritisch zijn dan, heb ze weinig gehoord afgelopen seizoen? Als Ajacied kan ik onze aanvallende intenties waarderen, en zoals bij De Boer op laatste seizoen werd er telkens gefloten om een tikkie terug verhaal. Afgelopen seizoen PSV vond ik vaak ook dat ze te verdedigend spelende zeker gezien onze competitie waar PSV best kan aanvallen

9 juli 2019 om 09:18

PSV wilde gewoon kampioen worden afgelopen seizoen en dat leek lange tijd ook te lukken. Als die speelwijze succesvol blijkt, dan valt er toch weinig te klagen voor het publiek? Bovendien heeft PSV met name in de thuiswedstrijden ook best wel goede potten gespeeld, waarin ook voldoende gescoord werd.

9 juli 2019 om 09:22

"mag ik dan vragen waar ze kritisch zijn dan, heb ze weinig gehoord afgelopen seizoen?"

Er viel in de thuiswedstrijden ook niet zoveel te klagen: 17 wedstrijden gespeeld, 16 gewonnen, 1 gelijk, 0 verloren, doelsaldo 58-7.

9 juli 2019 om 09:49

Ja om de stats kan ik je alleen maar gelijk geven, al volg ik PSV niet zo erg als mijn club natuurlijk, al kan ik me wel herinneren dat na de winterstop voetballend niet heel lekker ging

9 juli 2019 om 08:52

Je kan het ook anders zien, bij Ajax is het vooral heel erg zwart of heel erg wit. Als ik soms lees hoe zwaar Ajacieden oordelen over hun spelers, dat zou inderdaad nooit in Eindhoven gebeuren. Nu hebben ze in Amsterdam afgelopen seizoen weinig te klagen gehad. Niets is goed of fout, het is nu eenmaal hoe de clubs en hun achterban in elkaar zitten. Daarom kunnen we ook zo weinig van elkaar hebben haha

9 juli 2019 om 10:35

Het is ook wel een verschil of je de afgelopen jaren vaak kampioen wordt of geen prijzen wint. Daarnaast is Ajax gewoon een grotere club, geven ze meer geld uit, hebben meer supporters en werd er niks gewonnen. Dan is het logisch dat je meer kritisch ben dan als je al 3 landstitels wint de afgelopen 4 jaar. PSV in thuiswedstrijden was ook weinig op te klagen want op 1 wedstrijd na hebben ze alles gewonnen. Als Ajax 1 wedstrijd minder speelt dan is er opeens super veel kritiek. Kijk bijvoorbeeld naar een Ziyech die nu erg geliefd is onder de supporters maar een hele tijd een hele slechte verstandhouding heeft gehad met het publiek terwijl hij jullie beste speler was, dat zie ik bij PSV niet snel gebeuren..

Heeft hij het nou nog steeds over Robben , is inmiddels al bijna een jaar gestopt. Ik verwacht helemaal niks van PSV , bijna geen creativiteit op het middenveld. En achterin zeer matig. Afgelopen seizoen 17 x gescoord in de laatste 5 minuten, waarvan een aantal keren zeer onterecht. Daar kan je niet nog een seizoen op rekenen, die eindigen gewoon op 15 punten.

9 juli 2019 om 08:49

Bijna een jaar gestopt? Volgens mij pas sinds een week ongeveer...

9 juli 2019 om 09:10

Bij wijze van spreken ... deze uitspraak deed hij een week geleden ook al , ga lekker aan de slag met de spelers die er wel zijn.

9 juli 2019 om 09:28

'Ja en Mark, Robben herft aangegeven te stoppen met voetballen. Heb je nog geprobeerd hem over te halen er toch een kaartje bij PSV aan vast te plakken?'

Zoiets denk ik.

Maar zeur vooral op de coach en tegenstander ipv je bezig te houden met je eigen team.

Gevalletje ‘De pot verwijt de ketel’ dit… Als er toch één type mens is dat zich vaak verschuilt achter van alles en niet openbaar is, zijn het toch wel de heren trainers en voetballers. Zo’n Bergwijn die in een schijnheilig interview aankomt met ‘Ik heb nog een contract tot 2021…’ Bovendien, is een pseudoniem en een alternatieve profielpic reden om je fans niet meer serieus te nemen? Ik vind ‘negatief’ een nogal subjectieve interpretatie van de inhoud die kritische supporters als ikzelf de wereld in slingeren. We zijn niet allemaal klapvee, dat elk jaar maar ongeacht wat prijsstijgingen van seizoenskaarten accepteerd en elkaar verdringen om weer een zielloos, nieuw uitshirt uit de fanshop te trekken. Weet ook dat er een grote groep supporters is die maar moeilijk kan verkroppen dat PSV met momenteel meer dan 15 miljoen euro beschikbaar straks toch met Viergever en Luckassen achterin het seizoen ingaat.

Bovendien: angsthazen (@vz: vreemd dat dit woord gekozen is trouwens, het komt nergens voor in de tekst en impliceert dat Van Bommel dit heeft gezegd)? Laat Van Bommel Ajax-PSV eens even terugkijken en zien welke angsthaas met drie controleurs in Amsterdam meent te kunnen winnen!? Als je garanties wil, koop je beter een wasmachine? Nou als je gegarandeerd een horde controleurs in je elftal wil, maak je Van Bommel coach!

9 juli 2019 om 12:58

@gomes1psv

" Ik vind â€ëœnegatiefã¢â‚¬â„¢ een nogal subjectieve interpretatie van de inhoud die kritische supporters als ikzelf de wereld in slingeren. We zijn niet allemaal klapvee, dat elk jaar maar ongeacht wat prijsstijgingen van seizoenskaarten accepteerd en elkaar verdringen om weer een zielloos, nieuw uitshirt uit de fanshop te trekken. Weet ook dat er een grote groep supporters is die maar moeilijk kan verkroppen dat PSV met momenteel meer dan 15 miljoen euro beschikbaar straks toch met Viergever en Luckassen achterin het seizoen ingaat. "

Ik vraag me af waarom je je aangesproken voelt door de uitlatingen van Van Bommel. Wellicht doelt hij helemaal niet op de kritische PSV supporter, maar uitsluitend op diegenen die er een gewoonte van maken om het eigen nest bevuilen en met bagger te gooien zonder dat ze in staat zijn om hun onvrede zelfs maar met iets dat op een argument lijkt, te onderbouwen. Jouw kritiek op Van Bommel vind ik ook niet erg sterk. Hij speelt met een heel erg jong elftal met erg weinig ervaring en dat is het heel goed verdedigbaar om met twee controleurs te spelen. Het is mijn stellige overtuiging dat het feit dat hij dat heeft gedaan, de voornaamste reden is dat PSV Ajax zo lang heeft bijgehouden. Jonge spelers zijn vooral met zichzelf bezig en weinig met het team. Daardoor wordt het team als geheel kwetsbaar. Dat je daar rekening mee houd en extra zekerheden inbouwt, is niet alleen heel verstandig, maar ook realistisch. De kritiek daarop vind ik dan ook vooral een kwestie van een gebrek aan realiteitsbesef. Ajax speelt overigens ook gewoon met twee controleurs, dus zo negatief hoeft dat helemaal niet te zijn. Bij PSV ligt het volgens mij dan ook meer aan de spelers dan aan het systeem dat er zo negatief over wordt gedaan.

" Gevalletje ‘de pot verwijt de ketel’ dit… Als er toch éã©n type mens is dat zich vaak verschuilt achter van alles en niet openbaar is, zijn het toch wel de heren trainers en voetballers. "

Ook hier sla je de plank volledig mis en je vergelijk gaat al helemaal niet op. Trainers en spelers zijn publiek bezit en kunnen zich helemaal niet verschuilen om dat alles wat ze doen en laten in de openbaarheid verschijnt en iedereen daar een mening over heeft. Dat laat zich natuurlijk niet vergelijken met iemand die in de volledige anonimiteit daarop commentaar zit te geven. Ik zou het ze persoonlijk ook helemaal niet kwalijk nemen als ze zich zouden verschuilen als je kijkt naar de shit die ze alleen al op deze site af en toe over zich heen krijgen, waarbij de nuance in het algemeen ver te zoeken is om niet te zeggen dat die volledig afwezig is.

Ik denk persoonlijk dat het probleem vooral bij jezelf ziet. Vanwege de op hol geslagen transfermarkt, was het " oude" beleid van Psv, waar de club veel successen mee heeft geboekt, niet langer houdbaar. Daarom heeft PSV een cultuuromslag gemaakt, of beter gezegd ingezet, naar een beleid dat meer op de jeugdopleiding is gericht. Ik merk in de reacties heel duidelijk dat de veel PSV supporters in het verleden blijven hangen en moeite hebben om de nieuwe situatie te accepteren. Dat is op zich begrijpelijk omdat het oude beleid veel successen heeft opgeleverd en de kost altijd voor de baat uit gaat, waardoor een beleidswijziging zelden meteen effect sorteert. Voordat de jeugdopleiding rendement kan opleveren, moet er eerst in worden geinvesteerd en het geld dat daarmee is gemoeid, kan de club uiteraard niet in de aankoop van spelers steken. Ik merk duidelijk dat veel PSV supporters daarmee worstelen. Sommigen van hen zijn daardoor zo gefrustreerd dat ze hun gal spuien en meestal anoniem, ongefundeerde kritiek de wereld in slingeren, vaak zonder enige vorm van nuance. Ik denk persoonlijk dat Van Bommel op die personen doelt als hij het over angsthazen heeft. Van Bommel kan volgens mij best goed met kritiek omgaan en is geestelijk redelijk onafhankelijk. Dat is wel gebleken uit het feit dat hij het hele seizoen aan zijn visie is blijven vasthouden en zich niets heeft aangetrokken ondanks al de ongevraagde adviezen die hij van de zelfverklaarde deskundigen heeft gekregen. Dat vind ik persoonlijk heel bewonderenswaardig, vasthouden aan je visie, ook als het niet meteen effect sorteert, is in mijn optiek de enige mogelijkheid om de cultuuromslag die PSV wil bewerkstelligen, te doen slagen. Daarom mag PSV de handen dichtknijpen met een coach als Van Bommel.

9 juli 2019 om 14:02

Ik zeg niet dat Van Bommel alleen kritische PSV-fans bedoelt, maar zijn opmerking hierover laat wel zien dat hij kritiek van mensen die zich online uitlaten – met welke presentatie dan ook – niet serieus neemt. Hij noemt het negatief, wat impliceert dat hij het onjuist vind en het dus naast zich neerlegt. Die eigenwijze, bijna arrogante houding van Van Bommel gaat tegen hem werken. Het past in zijn uitspraken als ‘wie plan A perfectioneert heeft geen plan B nodig’, terwijl de praktijk liet zien dat PSV sinds de seizoenshervatting schreeuwde om een plan B dat van tevoren goed was overdacht. Het stokpaardje ‘onverstoorbaar’ ging er als gevolg ook aan, toen het elke week gissen was welk middenveld Van Bommel nu weer uit de doos van Pandora trok.

Teleurstellend genoeg zag de coach zich inderdaad genoodzaakt om inderdaad twee controleurs op te stellen om het zwakke verdedigingscentrum waar Brands/de Jong hem mee opzadelde te ‘beveiligen.’ Schone en De Jong kun je ook als controleurs beschouwen, maar als Hendrix en Rosario van hetzelfde ‘voetballende’ type was, had PSV veel initiatiefrijker gespeeld. Dat is alleen niet het geval, dus vergelijk je appels met peren. Met wat meer lef had Van Bommel Gutierrez en Rosario op die posities gezet, of desnoods Mauro in die rol een kans gegeven. Dan had PSV veel minder reactief en minder laf gespeeld.

Het dieptepunt waarin Hendrix, Sadilek en Rosario het middenveld tegen Ajax vormden kun je echt niet goedpraten met de jonge leeftijd van spelers. Ajax en PSV verschilden nauwelijks vorig seizoen: 23,4 vs. 23,3 jaar oud.

Overigens een misvatting dat ik in het ‘oude beleid’ blijf hangen hoor. Integendeel, de lijn die Gerbrands en co enkele jaren geleden hebben ingezet vind ik het helemaal geweldig! ‘gakpo’s’ opleiden, ‘malens’ terughalen naar Nederland, ‘romero’s’ scouten en als cement tussen de stenen in de ‘guti’s’ directe versterkingen halen die in de toekomst met winst verkocht kunnen worden. Alleen vind ik dat PSV met twee brillen op invulling geeft hieraan. Dat bijvoorbeeld Bruma gehaald wordt is begrijpelijk, maar hoe past Berghuis in het plaatje als Malen en Lammers er beide klaar voor zijn om de stap naar het eerste te maken? Op een gegeven moment moet je lef tonen en zeggen: wij geven Bruma, Lammers en Malen de kans voorin en vertrouwen daarachter op de potentie van Gakpo, Piroe, Abouklhal en Romero. En ook op het middenveld mag je kritisch zijn: laat Hendrix vertrekken als je Sadilek en Rosario hebt en geef Mauro gewoon de kans om voetballend het nodige te laten toevoegen. Nu neemt totaal onnodig Afellay zijn plek in. En hoe kan het dat Obispo geen enkele kans heeft gekregen als je over zulke zwakke centrumverdedigers beschikt in je selectie? PSV pakt in mijn ogen niet doortastend genoeg door met doorselecteren en de jeugd vertrouwen geven. Hoe lang duurt het nog voordat het geduld van Piroe, Rigo, Mauro en Obispo opraakt en zij zoals Lonwijk ook vertrekken bij Psv?

9 juli 2019 om 13:56

@gomespsv met het centrum Viergever Schwaab moet je je middenveld versterken. Dus het is niet gezegd dat Van Bommel gegarandeerd met een horde controleurs wil spelen. Dat was bittere noodzaak. Sinds Moreno weg is wachten we eigenlijk al op een echte versterking op CV. Want toen Viergever kwam dachten we ook allemaal 'als nuttige back-up voor linksback en centraal'. Zolang er geen goede CV staat en Zoet alle afstandsschoten er door laat kun je niet veel anders dan zekerheden inbouwen, wil je kampioen worden.

Vind het een beetje makkelijk om Van Bommel nu het etiket 'laffe coach' op te plakken. Wie weet speelt hij zelfs zonder controleur als er een Alex achterin staat, weten wij veel. De feiten liggen nu eenmaal anders. Wij hebben een afgrijselijk zwakke verdediging. Ga er maar aanstaan als coach. Luckassen / Sainsbury / Viergever ... zeg nou zelf, dat is toch om te janken. De enige rechtvaardige vraag in deze situatie is, 'zijn vier controleurs wel genoeg?'. Laat John De Jong eens aanmaken pfff

9 juli 2019 om 14:09

Ja, dat is ook om te janken. En de verantwoordelijkheid ligt bij De Jong inderdaad. Maar als coach zou ik werkelijk door de glazen gaan van woede als mijn TD twee spelers verkoopt voor in totaal 27 miljoen euro, 12 miljoen spendeert aan Bruma en met het restant van 15 miljoen in de knip bij hoog en bij laag beweert dat Alvarez en Lyanco niet haalbaar zijn! Als ik met evenveel keepers als centrumverdedigers - laatste stel van inderdaad een belabberd niveau - zou ik als coach mijn eisenpakket wel klaarleggen! En elke poging om eerst Berghuis te halen te veto-stemmen.

Anderzijds is Van Bommel ook halstarrig. Hij kan de druk ook van de verdediging nemen door juist een aanvallender middenveld op te stellen, dat ervoor zorgt dat de bal vooral bij het eigen doel wegblijft. Maar Bommel had geen plan B nodig vond-ie toch?

En wijzen naar Zoet vrijwaart de coach dit seizoen ook niet. In Unnerstal heeft hij zijn beste keeper straks in huis, maar ik weet zeker dat Van Bommel zelf weer kiest voor Zoet als eerste doelman.

Nou, nou als Ajax supporter,moet ik toch wel zeggen... het waren maar 3 punten hoor.
Dus dat PSV bagger is, dat kan niet waar wezen.
Eerlijk is eerlijk,zo slecht was het nu ook weer niet hoor.

9 juli 2019 om 14:17

Precies, normaal gesproken was het punten aantal genoeg voor een titel geweest. Ten Hag moest ook oprotten en Overmars zat ook alleen op de centen. Iets met waan van de dag. Van Bommel komt er wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren