Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Oranje-international van veertig miljoen geldt als alternatief voor Napoli’

Laatste update:

De naam van Nathan Aké prijkt nog altijd op het verlanglijstje van Napoli, zo schrijft La Gazzetta dello Sport. De nummer twee van het afgelopen Serie A-seizoen ziet in Kostas Manolas de voornaamste kandidaat om de defensie te versterken. Mocht de verdediger van AS Roma onhaalbaar blijken, is Napoli van plan om zich bij Bournemouth te melden voor Aké.

Het is niet de eerste keer dat de naam van de tienvoudig Oranje-international aan Napoli gelinkt werd. I Partenopei hebben een halfjaar geleden al bij Bournemouth geïnformeerd naar Aké. Doordat the Cherries met een vraagprijs van veertig miljoen euro kwamen en niet van plan waren om dat bedrag te laten zakken, kwam er in maart een einde aan de gesprekken tussen beide clubs. Napoli is nu echter van plan om weer terug te keren aan de onderhandelingstafel.

Trainer Carlo Ancelotti wil graag een centrale verdediger aan zijn selectie toevoegen en heeft Manolas boven aan zijn verlanglijstje staan. Napoli is bereid om zijn afkoopclausule van 36 miljoen bij AS Roma te activeren, terwijl er voor de Griek een vijfjarig contract met een jaarsalaris van 4 miljoen klaarligt. Er zijn echter meer clubs in de markt voor Manolas en Napoli houdt rekening met een scenario waarin de verdediger een andere keuze maakt.

Indien Manolas onhaalbaar blijkt, gaat Napoli zich bij Bournemouth melden voor Aké. De Italianen gaan er vanuit dat er met de Engelse club te onderhandelen valt over de vraagprijs van veertig miljoen. Het contract van de 24-jarige Aké bij Bournemouth loopt nog tot medio 2022. De nummer veertien van het afgelopen Premier League-seizoen nam de verdediger in de zomer van 2017 definitief over van Chelsea voor een bedrag van 22,8 miljoen.

Zie jij Nathan Aké naar Napoli vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat hebben we toch een luxeprobleem in het centrum. Heerlijk probleem om te hebben.
v Dijk, de beste verdediger van de wereld.
De Ligt, het grootste verdedigende talent van de wereld.
Aké en De Vrij gewoon 2 toppers, die bij Inter en (in deze situatie) Napoli spelen.

16 juni 2019 om 14:16

Ja nu nog een paar fatsoenlijke backs. Blind en dumfries vullen het goed in hoor, maar is het toch net niet als je echt het verschil wilt maken met je verdediging.

16 juni 2019 om 14:28

Ja eens. Heb stiekem de hoop niet opgegeven dat Karsdorp volledig fit gaat raken en z'n oude niveau gaat aantikken. Dan is die rechterkant iig opgelost. Had van Haps verwacht dat hij nu makkelijk in de basis zou staan bij Oranje. Hij begon echt top bij Feyenoord, maar hij lijkt een beetje hetzelfde probleem als Karsdorp te hebben. Beide veel te blessuregevoelig.

Geen idee wat er in de jeugd van Ajax en PSV rondloopt, maar van Feyenoordkant zie ik Malacia en Hall als opties in de toekomst. Hoever van Liverpool is er natuurlijk ook nog.

16 juni 2019 om 14:34

Karsdorp heb ik een beetje opgegeven. Die blessure bij Roma heeft hem genekt, hij oogt ook niet meer zo snel als daarvoor en heeft nu constant blessures. Die jongen heeft echt alle pech van de wereld wat dat betreft.

16 juni 2019 om 14:37

Ik vind Familia Castillo wel sterk op linksback, het complete plaatje. Fysiek sterk, snel, atletisch, goede voetballer en behoorlijk wat rendement in de zin van goals/assist. Speelt nu bij Chelsea, geen idee wat hij nu gaat doen. Hij wil niet bijtekenen en is transfervrij dit seizoen

16 juni 2019 om 14:43

Die was ik idd vergeten! Ook een hele talentvolle optie idd. Hopen dat hij een goeie stap gaat maken nu.

16 juni 2019 om 15:44

@kleinegeneraa7

We zijn Mazraoui misgelopen, dus nu is het zaak dat we een charme offensief instarten voor de mooie voetballer Sergino Dest (ook van Ajax). Mensen klaagden na de pot tegen Portugal dat Denswil gewoon voetballend niet goed genoeg is (en daar zit zeker iets in, al heeft hij een goede mentaliteit en motor), nou dat is echt prima verzorgd bij Dest. Hij komt nu nog uit voor jeugdelftallen van Amerika, maar is geboren en getogen in Nederland. Ik zou zeggen tegen de Knvb en misschien zelfs Ajax (als hij voor Oranje uitkomt is het allemaal nog Nederlandser en Ajax wil dat Ajax een Nederlands karakter heeft), het is tijd voor een kopje koffie en een goed gesprek met de familie Dest ... jongen, we hebben je nodig.

16 juni 2019 om 15:53

Ik vind Dumfries eerlijk gezegd beter dan Mazroui, dus in die zin zijn we hem niet echt misgelopen. Het ontbreken van Ziyech is daarentegen wel doodzonde.

16 juni 2019 om 16:06

Mazraoui misgelopen? Dat is gewoon een middenvelder die als back staat. Ook in de champions league (Bayern uit) scoort die bijvoorbeeld wel, maar verdedigend was die echt bedroevend. Dan heb ik nog liever dumfries dan zo'n pseudo-verdediger. Dest ken ik niet, dus kan ik geen zinnig woord over zeggen. Maar als die nu al voor de Amerikaanse jeugdelftallen uitkomt, heb ik er een hard hoofd in hoor. Ik vind sowieso dat je nooit spelers moet pushen om te kiezen voor een bepaald land. Voor een land uitkomen is een gevoelskwestie en ik wil spelers in het Nederlands elftal zien die voor 100% achter hun keuze staan, en geen spelers die na een kopje koffie overstag gaan.

16 juni 2019 om 17:56

@daannl-12

Nee, Mazraoui is voetballend beter dan Dumfries en voordat we Dumfries verdedigend significante grotere kwaliteiten toedichten dan Mazraoui, moet hij veel beter zijn in wedstrijden zoals tegen Duitsland en Spurs bijvoorbeeld. Denswil werd redelijk zoek gespeeld door Son die binnendoor ging. Ook was Denswil niet al te best in de tweede seizoenshelft, al blijft hij wel strijden. Zijn vechtlust is bewonderenswaardig. Echter al zouden we voor het moment zeggen dat Denswil beter is dan Mazroui, dan zou Nous als extra optie zeer welkom zijn en is het te voorbarig om maar te stellen dat we die niet zijn misgelopen in de zin zoals jij dat bedoelt. Een Karsdorp lijkt nog steeds niet terug te zijn gekomen van een zware blessure en ik vraag me af of dat er ooit van gaat komen, Janmaat is bijna 30 en Tete lijkt maar geen echte basisplaats af te kunnen dwingen bij zijn club. Ik vind Mazraoui voetballend gezien ook beter dan die spelers en het Nederlands Elftal speelt niet meer op de manier waarop het begon onder Koeman (verdedigend), maar probeert het spel te maken en dat gaat beter met goede voetballers, ook achterin.

@kleinegeneraa7

Als je Bayern noemt tav Mazraoui moet je ook Spurs noemen tav Dumfries. Kijk even terug wat Son deed met onze vriend Dumfries. Dat Nous van oorsprong een andere positie bekleedde zegt mij niet zoveel. Plenty backs waren van oorsprong buitenspelers of middenvelder en hebben het vervolgens als back prima ingevuld (ook bij Oranje). Ik heb best wat wedstrijden van Dumfries gezien en ik vind hem verdedigend helemaal niet zo solide en dan maak ik een andere afweging dan jij, want ik kies liever voor goede voetballers op iedere positie. Tegen Portugal zakt een Dumfries voetballend gezien gewoon door een ondergrens en dat kun je ook van hem zeggen bij zijn club in de tweede helft van het seizoen. Hij werkt snoeihard, super karakter, maar het is een povere voetballer. Ik heb Mazraoui met Marokko ook tegen Argentinie gezien en het was echt mooi om te zien hoe hij zich uit een aantal lastige situaties voetbalde. Dat zie ik ook graag met Oranje ipv een bal zonder reden zo over de zijlijn te spelen. Hallo zeg.

16 juni 2019 om 20:40

Denzel heeft een goede voorzet, is verdedigend veel sterker en ook fysiek van een ander niveau. Mazroui kan gewoon niet verdedigen en ik acht de kans klein dat die dit nog sterk gaat verbeteren. Viel dit seizoen in verschillende wedstrijden echt al verschrikkelijk door de mand tegen ED spelers. Mazroui kun je gewoon niet tegen een goede aanvaller opstellen, dan speel je zonder back vanuit een verdedigend perspectief.

16 juni 2019 om 22:05

@daannl-12

Nee, niet veel sterker. Ik heb te veel wedstrijden van beide gezien om mee te gaan in iets wat een gradatie kwestie is. Je vergeet dat verdedigen niet louter draait om interventies, tackles en wat al niet meer, maar ook om het juist positie kiezen draait. Kijk eens naar die potten tegen Duitsland (die een dynamische voorhoede hebben). Daar vind ik Denswil er nog te zwak uitzien. Ik stel zelfs hardop de vraag, zou Mazraoui zich zo tureluurs laten draaien als Denswil heeft laten gebeuren door Son? Goede speler hoor, maar die kwam steeds bij Denswil heel makkelijk binnen langs.

Met Depay in de spits (nou niet bepaald een goede kopper en faalde te scoren met het hoofd zowel tegen Engeland als Portugal) heb ik niet zoveel aan die voorzet. Dan moet bijvoorbeeld een Wout Weghorst eens opgesteld gaan worden of zelfs de uiteindelijke selectie halen (en toen de Jong erin kwam tegen Portugal, kwamen er ook geen voorzetten van Denswil op hem, maar was het de lange bal van de Ligt naar voren). Tot dan wil ik meer een speler die mee op kan komen en als het wat druk is als tegen een land als Portugal, lekker kan blijven combineren en niet zoals Denswil het dan niet meer zo goed weet (of de bal doodleuk over de zijlijn trapt). Een verdediger die niet klassiek de bal voor de pot sjouwt naar een niet goed koppende spits als Depay, maar ook mee kan doen met het driehoekjes in de buurt van de goal van de tegenstander. Nous kan dit beter dan Dumfries, omdat die gewoon beter aan de bal en beter in de combinatie is.

Ik zet ook vraagtekens bij de claim dat de kans klein is dat Mazroui het verdedigen beter onder de knie zal krijgen. Man, ik heb Blind aan het begin van zijn carriere zien stuntelen en kijk eens hoe die er nu voorstaat. Was de beste man tegen Portugal. Ik denk eerder dat de kans groter is dat Nous beter leert verdedigen mocht hij doorgaan op rechtsback, dan dat Denswil sprongen gaat maken in het voetballende gedeelte.

Al zouden we theoretisch en voor 1 moment jouw punt accepteren dat Nous zich niet staande kan houden tegen goede aanvallers, dan vind ik het nog kortzichtig om dan maar te zeggen dat we hem dus niet zijn misgelopen om die reden, want juist in kwalificatie wedstrijden kom je ook zwakke broeders tegen die je kapot moet spelen omdat ze voor de pot blijven hangen en de bus parkeren. Goede voetballende verdedigers helpen bij dat proces. Denswil is dat niet, Mazraoui is dat veel meer en ook meer dan Tete, Janmaat en Hateboer.

16 juni 2019 om 23:24

Denswil speelt bij Brugge meestal als centrale verdediger volgens mij. Hoe hij als back is durf ik niet te beoordelen.

17 juni 2019 om 00:47

Ja, leuke. Lees Denswil maar als Denzel en dan ga je er wel uitkomen.

17 juni 2019 om 01:10

Ik denk dat we er dan ook niet uitkomen haha, maar dat maakt verder niet uit. We zullen vanzelf zien hoe Dumfries, Mazroui en mogelijke andere talenten zich verder zullen ontwikkelen.

17 juni 2019 om 03:18

Oh jawel, daar valt prima uit te komen. De een heet Denzel Dumfries en de ander heet Stefano Denswil en al sloop er een foutje in bij het gebruik van de voornaam van Dumfries (denswil ipv Denzel), dat begrijpen is te doen. Echter het is laat Daan, we gaan afsluiten. Mooie dromen gewenst. Toedels.

16 juni 2019 om 14:27

@angelo77
Klopt. Als we alleen maar de helft (bijv. Ake en De Vrij) daarvan in 2008 en 2010 hadden, hadden we misschien het EK en WK kunnen winnen.

Toen hadden we overal luxe, behalve achterin. Nu hebben we achterin luxe (en een beetje op het middenveld met Frenkie, potentieel), maar op de rest van de posities geen absolute wereldtoppers.

16 juni 2019 om 14:31

Ja klopt. En als we 1 van de grote 4(wes, Robin, Arjen en Raf) die meestal op de bank zat nu zouden hebben, zouden we ook een groot probleem hebben opgelost haha. Het mocht niet zo zijn, helaas.

Op de een of andere manier denk ik altijd bij nieuwsberichten van hem, oh ja hij is er ook nog. Hoe erg ook, 40 miljoen is gewoon serieus geld, en natuurlijk ook een goede voetballer. Ik denk dat hij in Engeland blijft

16 juni 2019 om 14:35

40 mil voor Ake op dit moment is niks. Speelde een topseizoen is altijd een sterkhouder als hij speelt bij Chelsea was hij ook goed als hij speelde.

16 juni 2019 om 15:24

Toch vreemd elke keer als ik hem zie spelen vind ik het niet echt super.
Maar ik kijk waarschijnlijk de verkeerde wedstrijden maar als hier al 40 mil voor betaald moet worden..

16 juni 2019 om 15:08

Ik weet niet wat ik nu een echt moet gaan geloven, Lozano moet volgens PSV ook een slordige 40 miljoen kosten en dan wil Napoli ook nog is voor 40 miljoen ake ophalen l, dat is bijna 80 miljoen... zonder salaris, bonussen etc etc, dus dan kom je uit op 100 miljoen bij elkaar... Ik zie Lozano de stap niet maken naar Napoli als de geruchten waar zijn.

16 juni 2019 om 16:02

als ze Koulibaly verkopen voor 90 miljoen hebben ze dat allemaal weer terug

16 juni 2019 om 15:08

Ik weet niet wat ik nu een echt moet gaan geloven, Lozano moet volgens PSV ook een slordige 40 miljoen kosten en dan wil Napoli ook nog is voor 40 miljoen ake ophalen l, dat is bijna 80 miljoen... zonder salaris, bonussen etc etc, dus dan kom je uit op 100 miljoen bij elkaar... Ik zie Lozano de stap niet maken naar Napoli als de geruchten waar zijn.

16 juni 2019 om 15:08

Ik weet niet wat ik nu een echt moet gaan geloven, Lozano moet volgens PSV ook een slordige 40 miljoen kosten en dan wil Napoli ook nog is voor 40 miljoen ake ophalen l, dat is bijna 80 miljoen... zonder salaris, bonussen etc etc, dus dan kom je uit op 100 miljoen bij elkaar... Ik zie Lozano de stap niet maken naar Napoli als de geruchten waar zijn.

Als ik Ake was zou ik naar een club als Everton Arsenal in Italie past hij wel. Maar die jongen is zo gewaardeerd in Engeland zelfs de Chelsea aanhang is nog fan. Hij is hele geacclimatiseerd daar in Engeland.

16 juni 2019 om 17:39

Hij is in Engeland overal waar ie speelde populair: 100% inzet, goeie voetballer, geen praatjes, heel aardig. Het heeft lang geduurd maar nu wordt ie wat meer in Nederland gewaardeerd ook.

Als de geruchten kloppen over de zomerse transfers van Napoli ,dan gaan ze volgend jaar op zijn minst weer 2e worden in de serie A....

Ake zou volgens mij prima passen in Italië , maar James zal echt het verschil gaan maken daar indien hij de vrijheid krijgt om insigne/Mertens/milik/ounas/lozano overwerk te bezorgen met geniale passes en napoli te helpen met talloze goals en assists

Ake is een prima voetballer voor de Europese subtop. Mocht hij de overstap maken naar Napoli zou het alleen maar mooi voor hem zijn, aangezien hij dan CL kan spelen. Begrjip niet waarom er geen clubs uit de subtop of top van PL zich bij hem hebben gemeld.

16 juni 2019 om 17:36

Het is nog vroeg, nog 2,5 maand tot het sluiten van de markt. Denk dat de topclubs nu eerst bezig zijn om de absolute toppers binnen te halen, zoals Real Madrid bijvoorbeeld doet. En daarna begint het grote schuiven.ik denk dat ie wel naar een Top zes PL team gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren