Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax hoopt volgens Van der Kraan op waanzinnig bedrag voor Neres

Laatste update:

Ajax weigerde in januari een bod van vijftig miljoen euro uit China op David Neres. Het leek destijds een enorm bedrag voor de aanvaller, maar de regerend kampioen van Nederland is van mening dat de waarde van Neres sindsdien alleen maar is toegenomen. Volgens journalist Marcel van der Kraan van De Telegraaf mikt Ajax inmiddels op een transfersom van tachtig tot negentig miljoen euro voor de international.

In een podcast van Sky Sports stelt de journalist dat Ajax liever geen afscheid neemt van Neres, wiens contract nog drie jaar doorloopt. Hij heeft echter een ijzersterk seizoen achter de rug en werd vrijdag door Globo Esporte nog in verband gebracht met Paris Saint-Germain. Neres zou al meerdere keren om de tafel hebben gezeten met PSG, maar geniet ook belangstelling van Everton, Atlético Madrid en AC Milan.

"Neres is nog heel erg jong en heeft het ook erg naar zijn zin bij Ajax. Deze zomer is het misschien niet het juiste moment om hem te verkopen", aldus Van der Kraan over de 22-jarige buitenspeler. Momenteel is Neres met Brazilië actief op de Copa América; vrijdagnacht stond hij tachtig minuten op het veld in de openingswedstrijd tegen Bolivia (3-0). Van der Kraan weet dat de deelname aan het toernooi nog meer interesse zal creëren.

"Ajax wees eerder al een bod van vijftig miljoen af en hoopt nu op een transfersom van tachtig tot negentig miljoen euro", stelt de verslaggever, die Neres nog wel een jaar bij Ajax ziet blijven spelen. "Dit komt ook omdat Marc Overmars duidelijk maakte dat het onmogelijk is om opnieuw goed te presteren in de Champions League wanneer het halve team wordt verkocht." Met het genoemde bedrag zou Neres de duurste Ajacied ooit kunnen worden; Frenkie de Jong verkast deze zomer voor maximaal 86 miljoen euro naar Barcelona.

Is tachtig tot negentig miljoen euro voor David Neres realistisch?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volkomen terecht, of hij het nou waard is of niet. We krijgen al een leegloop, hoeven niet te verkopen. Laat clubs maar betalen.

15 juni 2019 om 12:32

Precies. Weet niet hoe goed die VD Kraan is ingevoerd, weet wel dat hij zijn woorden slecht kiest. Overmars weet ook wel dat Neres niet meer waard is dan De Ligt of Frenkie. Maar hij weet ook dat er buiten Ziyech en De Ligt niemand is die weg hoeft - tenzij er echt gestoorde bedragen op tafel komen. En dan heb je het in het geval van Neres niet over 40 miljoen. Dus begin maar eens met het dubbele. En als dat clubs afschrikt, mooi. Mogen ze volgende zomer nog eens bellen.

15 juni 2019 om 12:43

Ik vind dat op zich een goede houding, kans is wel dat je nu enorme bedragen krijgt geboden die later nooit meer terug komen.. 50 miljoen voor Neres is natuurlijk al waanzinnig, want het is imo geen absolute topper

15 juni 2019 om 12:57

Maar is niet zo erg toch? Stel, het lijkt me onwaarschijnlijk, naar stel hij blijft twee jaar - en ontwikkelt zich bovendien ook nog. Dan heeft Ajax voor internationale begrippen gewoon een topspeler op de vleugel. En laat je hem daarna eens voor 30 miljoen verkopen in plaats van 50. Niks mee mis toch! Idem Ziyech, die bleef onverwacht een jaar langer en laat je nu gaan voor minder dan de hoofdprijs. Maar wat hij afgelopen jaar bracht is meer waard dan een paar miljoen extra op de bank. Dat is de luxepositie waarin Ajax verkeert. Het verschil tussen bedragen die je nu krijgt en wat je na een minder jaar krijgt zal niet zo dramatisch zijn. Misschien 20%? In dat geval krijg je nog altijd 3x meer dan je voor hem betaald hebt. Als je intussen bovendien een speler aan boord houdt die je beter maakt lijkt me dag win/win. Een vervanger moet maar weer blijken te passen en iets toe te voegen. Bij Neres weet je wat je in huis hebt.

15 juni 2019 om 13:34

Ja goed punt! Maar vorig jaar niet eens zeker van een basisplek, dus er is ook een kans dat die over twee jaar stilletjes via de achterdeur vertrekt

15 juni 2019 om 14:48

Tja, zekerheid heb je nooit. Ik ben het met @manodedios eens. Geld genoeg. Niveau behouden en e.e.a. aan inkomsten via de CL binnenharken.

16 juni 2019 om 18:54

Hoogindeconcentratie en manodedios

Heeft Neres zélf ook nog een stem in deze? Die zit nu met ploeggenoten die voor een groot deel in de Europese top spelen, zal hij dan met ze erover hebben dat hij per seizoen tien keer op kunstgras moet spelen tegen ploegen met stadionnetjes waar amper 10.000 man in kan? Of zou hij dan denken: 'die Primera Division, dáár zou ik eigenlijk ook wel willen spelen'?

Wat denken jullie? Zou Neres ook nog een stem hebben, of mag Overmars dat allemaal zelf wel bepalen voor de speler?

Ja joh, ik denk dat hij het record van Neymar gaat verbreken. Veelvoudig wereldspeler van het jaar die natuurlijk voor minder dan 250 miljoen noet verkocht wordt.

15 juni 2019 om 12:16

Uh. Waarom zou Ajax het niet moeten proberen om voor Neres dat bedrag te vragen? Barca betaalt ook gewoon €86 miljoen voor Frenkie. Dus je weet maar nooit.

Neres is gewoon een uitstekende speler. Technisch, snel, behoudt goed het overzicht en maakt z'n doelpunten. In de CL heeft hij zich prima staande gehouden en met een goede Copa America kan het goed zijn dat clubs de potentie en kwaliteiten in hem zien en daar veel geld voor over hebben.

15 juni 2019 om 12:23

Omdat hij het mischien net om de hoek komt kijken. Elke Ajacied denkt gelijk dat elke speler Opeens dubbel waard is. Gelukkig had Lucas moura effe laten zien dat al die Ajacieden die ze overdreven opgehemeld hadden, Niet veel konden doen tegen een bankzitter van Tottenham. Rosé was ook de slechtse linksback volgens al die Ajax fanboys op tv. Die had supermakkelijk KOP duel gewonnen van de ligt en panna gelijk erachteraan alsof hij een klein jochie van de jeugd had aangepakt. De jong werd ook keihard aangepakt. En daarom lag Ajax eruit. Huilie huilie

Dit zal prachtig zijn wanneer dit lukt. Ik denk dat 80 a 90 miljoen iets te overdreven is maar 65 a 75 kunnen ze wel vragen. Deze jongen heeft zo'n grote potentie en zit nu ook bij de nationale ploeg. Ik ben zeer benieuwd hiernaar.

15 juni 2019 om 12:22

Je vindt 80 overdreven maar 75 kunnen ze wel vragen ..ik moet altijd lachen om mensen die reacties neerzetten over hoeveel een speler waard moet zijn,wat weten wij van miljoenen,ik schrik niet meer van bedragen,het is wat een gek ervoor geeft,als twee partijen tot een akkoord komen dan is dat de juiste waarde,als de ligt voor 15 miljoen vertrekt dan is hij dat gewoon waard,wij zullen nooit van ons leven weten wat 15 miljoen is,terwijl iedereen gaat roepen dat 15 miljoen een koopje is voor de ligt...

Denk dat het ook af hangt van de Copa, presteert hij daar wéér sterk, dan kan je aan dat soort bedragen gaan denken. Anders is rond de 70 miljoen realistisch denk ik. Vraag me af of er clubs bereid zijn dat te betalen.

15 juni 2019 om 12:54

Hij is in elk geval niet sterk begonnen in de Copa. Dat voorspeld nog niet veel goeds

15 juni 2019 om 13:01

Het feit dat hij geselecteerd is en 80 minuten heeft gespeeld zegt volgens mij anders ook genoeg. Buiten dat scoorde hij nog in de vorige wedstrijd en waren Brazilanen lovend op Twitter onder andere. Het is niet zo dat hij elke wedstrijd perse een hattrick moet maken he. Niet dat 90 miljoen realistisch is maar als je het maximale eruit wil halen roep je gewoon zulke bedragen.

80 tot 90 miljoen voor een buitenspeler het afgelopen seizoen 8 doelpunten heeft gemaakt in onze Mickey Mouse competitie. Als Marc Overmars dit eruit haalt mag hij van mij een metershoog standbeeld krijgen.

15 juni 2019 om 12:17

Het is vooral dat Ajax niet hoeft te verkopen. Dus dan maar een absurd bedrag eisen.

15 juni 2019 om 12:20

Je pikt alleen zijn doelpunten eruit. Hij heeft ook gewoon 11 assists gemaakt. 19 keer betrokken bij een doelpunt in ongeveer 21 wedstrijden. Het is maar hoe je het bekijkt.

15 juni 2019 om 12:31

Daarnaast extreem belangrijk en beslissend geweest in topwedstrijden tegen Real, Juve en psv + Braziliaans international geworden en zelfs basisspeler na de blessure van Neymar.

15 juni 2019 om 12:38

Dat ook inderdaad. Neres miste je ook gewoon in de wedstrijd tegen de Spurs. Die jongen is extreem belangrijk geweest dit seizoen.

15 juni 2019 om 12:41

Ja in 21 hele wedstrijden, heeft in 29 wedstrijden meegedaan en 8 goals en 11 assists is echt niet geweldig in de eredivisie bij het beste team. Ajax heeft zoveel wedstrijden gewonnen dit seizoen met 4 doelpunten of meer en meer dan 100 goals gemaakt. Dan is niet eens in elke wedstrijd betrokken zijn bij een goal als aanvaller best matig en 8 doelpunten al helemaal. In de CL wel goed gespeeld maar ook vrij matige statistieken. Al met al heeft hij een prima seizoen gespeeld maar we moeten niet overdrijven. Lozano haalt met zn matige spel alsnog veel betere stats dan Neres bijvoorbeeld en daarmee wil ik niet zeggen dat Lozano beter is maar Neres wordt wel overdreven gehyped. Ajax is natuurlijk wel vrij om elk bedrag te vragen als ze hem niet willen verkopen maar ik schat zijn waarde zeker niet hoger in dan 50 miljoen..

15 juni 2019 om 12:50

Ja, leuk dat hij in 29 wedstrijden heeft meegedaan. Maar als je wedstrijden gaat meetellen waarin hij maar 5-10 minuten invalt, dan kan je het weer in een ander perspectief plaatsen. Zo kun je er over door blijven discussiëren.

Neres is gewoon een speler met veel potentie en in mijn ogen is hij ook gewoon beter en veelzijdiger dan Lozano. Ik zeg dit niet omdat ik Ajacied ben, maar met Neres heb je naar mijn mening een speler die niet alleen op snelheid kan worden aangespeeld maar ook zijn tegenstander uit kan spelen, een aanval op kan zetten en zelf een doelpuntje mee kan pikken. Lozano vind ik vooral een speler die diep moet worden aangespeeld om gevaarlijk te kunnen zijn.

15 juni 2019 om 13:11

''ja, leuk dat hij in 29 wedstrijden heeft meegedaan. Maar als je wedstrijden gaat meetellen waarin hij maar 5-10 minuten invalt, dan kan je het weer in een ander perspectief plaatsen''

Dat hij in zoveel wedstrijden met invalbeurten moest doen, is nou niet echt een argument om een speler voor 80-90 miljoen kunnen verkopen. Dat kan alleen als je een selectie zoals Manchester City hebt

15 juni 2019 om 13:36

Ja en als je bij elke speler de wedstrijden gaat verkleinen die zodat alles totaal 90 minuten is, krijg je ook een heel ander beeld. Ik vind Neres ook beter dan Lozano maar ik vind het rendement van Neres toch gewoon vrij matig voor de eredivisie. Als hij maar 8 goals kan maken bij Ajax in een heel seizoen, wat moet dat dan zijn in Engeland?

15 juni 2019 om 13:44

Hahaha. Wat een onzin. Dus Sane is ook opeens minder waard, omdat hij dit seizoen veel invalbeurten heeft gehad? Alsof clubs serieus in hun beoordeling meenemen hoeveel invalbeurten iemand heeft gehad. Hou op hoor.

En het lag er voornamelijk aan dat Ten Hag in een luxe positie zat en niet wist hoe hij het moest invullen voorin. Telkens switchte hij tussen Donny en Neres. Toen Dolberg er terecht af werd gehaald, begon het echt te draaien. Het lag in ieder geval niet aan de kwaliteiten van Neres.

15 juni 2019 om 13:49

Wat zeggen doelpunten in de Eredivisie? Bjã¶rn Vlemincx werd hier topscorer. Finnbogason werd hier topscorer. Totaal geflopt in Spanje. Nu doet hij het weer redelijk in Duitsland. Vincent Janssen werd hier topscorer. Ging naar Engeland gegaan en is totaal geflopt. Depay scoorde ook veel in de Eredivisie, maar is bij United ook geflopt.

Statistieken zijn leuk, maar er zijn wel meer dingen waar een speler op wordt beoordeeld of belangrijk bij kan zijn.

15 juni 2019 om 13:49

Het lag inderdaad niet aan zn kwaliteiten maar het is natuurlijk wel anders of je bij Ajax op de bank zit of bij Manchester City maar dat snap je denk ik zelf ook wel. Sane was denk ik wel meer waard geweest ja als hij alles had gespeeld i.p.v. veel invalbeurten dat is toch logisch?

15 juni 2019 om 13:57

Oh en nu zijn doelpunten opeens niks waard. Vraag me af of je hetzelfde had gezegd als hij er 25 had gemaakt. Dan kunnen we ook stoppen met het ophemelen van Tadic want doelpunten in de eredivisie zeggen toch niks. Argument kan ik ook andersom gebruiken >> Suarez maakte ook veel doelpunten in de eredivisie is die ook geflopt? Dat laatste stukje heb je ook wel gelijk in en hij wordt ook niet alleen beoordeeld op zn statistieken alleen ik vraag me af bij welke topclub hij basis zou spelen, welke club legt zon bedrag neer voor hem en als hij in de eredivisie al vrij matige stats heeft, hoe zou dat dan zijn in de PL?

15 juni 2019 om 15:31

''dus Sane is ook opeens minder waard, omdat hij dit seizoen veel invalbeurten heeft gehad? Alsof clubs serieus in hun beoordeling meenemen hoeveel invalbeurten iemand heeft gehad. Hou op hoor.''

Dit bedoelde ik dus precies met, dat kan alleen bij Manchester City. Manchester City heeft een miljoenenselectie waarbij alles dubbel bezet is met 6 spelers voor slechts 3 posities. Ajax heeft met Ziyech, Donny, Tadic en Neres, 3.5 speler voor 3 posities aangezien Tadic half in de spits speelt. Dat verschil begrijp je zelf toch ook wel.

15 juni 2019 om 19:09

Uh. Waarom moest Sane er dan soms uit ten faveure van iemand als Mahrez? Dat lag echt niet omdat ze de posities met 6 spelers bezet hebben, want ik tel alleen Sane, Mahrez, Sterling en Bernardo Silva. Daarbij is Mahrez echt niet beter en speelt Bernardo Silva vaak genoeg op het middenveld.

Guardiola had net als Ten Hag gewoon of een andere invulling voor de posities voor ogen of hij wist niet hoe hij het het best neer kon zetten.

15 juni 2019 om 12:54

eens met jou, never nooit dat neres zoveel waard is en fantastische prestatie van overmars indien het hem lukt. sowieso wegdoen deze zomer maar dat is al uitgebreid besproken in een andere topic.

15 juni 2019 om 13:01

Sowieso wegdoen deze zomer? Alleen bij een heel goed bod misschien. Een speler die Neres even vervangt ga je niet snel vinden en Ajax hoeft niet te verkopen.

15 juni 2019 om 22:42

Davilla7, de strekking van het verhaal is gewoon dat Ajax deze kwaliteit moet behouden. Tenzij er absurde bedragen op tafel komen, dan is hij niet te houden.

En dan is 50 miljoen voor lozano teveel volgens vele "kenners"

15 juni 2019 om 12:20

Tja, de hype ligt momenteel bij Ajax.... Die kunnen bedragen noemen wat ze willen... PSV heeft de slag weer volledig gemist in deze... Veel te bescheiden

15 juni 2019 om 12:30

Onzin! De ligt en de Jong zijn uitzonderlijke talenten hoor. Maar als Ajax echt voor Neres zo’n bedrag gaat vangen dan komt dat alleen maar door de halve finale van de CL. Het is een prima speler hoor maar voor zulk soort bedragen moet je toch echt grotere talenten kunnen kopen.

15 juni 2019 om 12:53

Neres is ook gewoon een bijzonder talent. Hij is jong, zeer technisch, goede pass in huis en goal gericht. Verder behoudt hij ook het overzicht als hij een actie inzet. Ondanks dat hij geen topseizoen had heeft hij bij ajax na de winterstop wel gepiekt en loodste hij ajax iig in de Cl verder nadat we in de competitie bijzonder matig waren begonnen. Niet voor niets dat hij sindsdien ook altijd basis staat.

De markt is ontploft en ajax moet daar als ze een speler van dit kaliber verkopen dankbaar gebruik van maken. Al hoop ik echt dat ze hem gaan houden. Hoe goed je scoutingsnetwerk ook is, je gaat niet snel meer zo'n talent terug vinden. Die zich in de basis speelt bij 1 van de grootste nationale elftallen die bekent staat om zn aanvallende spelers.

15 juni 2019 om 15:03

Een bijzonder talent is hij niet! Van de Ligt en de Jong heb ik er vertrouwen in dat zij echt een basisplaats kunnen veroveren bij een topclub. Neres is zeker goed maar ik zie niet in waarom een club zo’n bedrag voor hem neer zou leggen. Zulke bedragen zie ik alleen PSG, City, Real, Juventus en Barcelona neerleggen momenteel. Maar ik vind dat al die clubs betere aanvallers hebben en sommige clubs hebben zelfs betere aanvallers op de bank. Verder ook knap dat hij zich in de basis heeft gespeeld maar het heeft wel meegezeten met een blessure van Neymar en als Vinicuis niet geblesseerd was geraakt tegen Ajax zat hij er nu waarschijnlijk niet eens bij. Maar goed dat telt allemaal niet.

15 juni 2019 om 15:56

Hoe kom je erbij dat hij geen bijzonder talent is? Mensen doen hier echt alsof hij gewoon een random spelertje is.. Ajax heeft in geen jaren meer een talent gehad op de flank die zo goed was. Deze man liet de verdediging van Bayern, Real en Juve bij vlagen op de benen tollen.

Is het niet dat de een zn dood de ander zn brood is. In voetbal is dat juist van toepassing. Je krijgt een kans en je moet hem grijpen en dat heeft hij bijzonder goed gedaan. En daarbij hij is pas begin 20.. Maargoed we zullen de komende jaren wel zien wie er gelijk krijgt haha

15 juni 2019 om 12:21

Wat is eigenlijk het rendement van Neres. Lees hierboven 8 goals in de eredivisie. Hoeveel assists en goals in de CL dit seizoen? Dan is Tadic reeds 200 miljoen waard...

15 juni 2019 om 12:24

Die "kenners" waren voornamelijk mijn mede ajacieden. Die lijken wel bang ofzo dat psv ook een lekker bedrag gaat incasseren. Sommige zoo wanhopig en weigeren te geloven dat ze door verkoop percentages uit hun duim hebben lopen zuigen van 40% of psv is maar voor 40%eigenaar.

15 juni 2019 om 12:43

We weten natuurlijk niet of het waar is wat in de kranten staat, maar er wordt door de TG gesproken over een ongewoon hoog doorverkoop percentage. 10 a 20 procent is niet ongewoon. In de PSV krant het ED wordt over een vermoedelijk soortgelijke deal als Bruma gesproken, en dat was 40 procent. Niet heel raar dat mensen dat overnemen.

15 juni 2019 om 12:56

De manier waarop sommige mensen dat zo stellig zeggen, kan je toch echt dat ongeloof en angst aanvoelen. Ook hoe sommige dan hele berekeningen gaan doen, hoe weinig PSV dan overhoudt aan dat verkoop. Ze beginnen zelf tegeloven dat de cijfers correct zijn, Ik zweer je voelt de opluchting bij sommigen. Heel apart. 😂

15 juni 2019 om 13:36

Als dit over mij gaat, nee het viel mij op. Ben daarin tegen een voetbal fan, niet een PSV fan. Niemand kan ontkennen dat Ajax ver En ver voorloopt op de rest financieel, maar PSV doet zeker niet onder.

15 juni 2019 om 12:50

Dat klopt, net zoals dat ik 80 tot 90 miljoen voor Neres te veel zou vinden. Maar goed als iemand dat wil betalen wie ben ik om erover te zeuren? Net zoals dat het Napoli vrij staat om 50 miljoen voor Lozano neer te tellen, ook al vind ik dat een te hoog bedrag. Maar ik geef PSV groot gelijk om het te vragen.

15 juni 2019 om 12:51

Tja hoe zou dat nu toch komen?

Neres haalt met Ajax de halve finale van de CL terwijl Lozano met PSV roemloos wordt uitgeschakeld in de poule. Misschien moet PSV ook eens gaan presteren in Europa, zou goed zijn voor de waarde van hun spelers.

Verdiend zeker een stap hogerop samen met de Ligt de Jong Ziyech en Tadic de sterkhouders van Ajax.

15 juni 2019 om 12:51

Selecaooo. Ik neem aan dat jij vannacht wel hebt gekeken naar je land? Hoe vond je het Neres doen? Zag er wat ongelukkig uit in de samenvatting helaas. Denk je dat Tite bij zijn standpunt blijft en Neres tegen Venezuela weer opstelt of zou Everton de lachende derde worden?

15 juni 2019 om 13:31

Was een van de minderen aan de kant van Brazilië. Het lukte allemaal net niet. Heel Brazilië speelde slapjes dus zo gek is het niet dat hij niet top speelde.

15 juni 2019 om 16:41

Was geen beste wedstrijd van hem. Maar denk wel dat hij de volgende wedstrijd weer start. In Brazilie is z n status dmv 1/2 CL erorm toegenomen. De afgelopen wedstrijden heeft bij vlagen zijn klasse laten zien. Had eerlijk gezegd wel meer van Brazilie verwacht. Als de Copa willen winnen zullen iig wat beter moeten starten.

Zou mooi zijn maar lijkt me niet helemaal realistisch dan moet Neres wel een ijzersterke Copa America spelen. Hoewel een basis speler van de goddelijke kanaries wel heel wat kost. Bij Ajax zijn alleen Frenky en Mathijs meer waard dan Neres. En Dolberg is ook veel waard als hij een goede serie wedstrijden neerzet. Transferwaarde Ajax spelers:

Frenky 85 mil
De Ligt 85 mil
Neres 50 - 60 mil
Ziyech 40 mil
Dolberg 40 mil - 60 mil (de oude Dolberg)
Onana 40 mil
Tagliafico 20 - 25 mil
Mazraoui 20 - 25 mil
Donny 20 mil
Blind 20 mil (vanwege leeftijd)
Tadic 20 mil (vanwege leeftijd)
Schone 5 mil (vanwege leeftijd)

15 juni 2019 om 12:29

Dolberg 40-60m sorry hoor maar moet ik ff een glas water voor je pakken?

15 juni 2019 om 12:29

De oude Dolberg ja, alleen heb je er weinig aan als hij de oude niet is. Overigens is 20 miljoen voor Donny veel te weinig en 25 voor Mazraoui veel te veel.

15 juni 2019 om 12:37

Donny 20 en dan Dolberg 40 tot 60? Hè? Wakker worden hey.

15 juni 2019 om 12:51

Ik moet altijd wel lachen om zulke lijstjes, het staat er zo gepresenteerd alsof er echt over nagedacht is en dan vraag je 20 voor donnie. Als er iemand uitmuntend gespeeld heeft dit seizoen is hij het wel.

15 juni 2019 om 12:55

Ik denk dat Marc voorafgaand aan dit seizoen zelfs nee zou zeggen tegen een bod van 20 miljoen op Van de Beek, laat staan nu haha. Dolberg's waarde overschat je ook een beetje ernstig hoor, die vertegenwoordigd eerder een miljoen of 20, wie weet straks weer meer als ie terug in vorm komt inderdaad. Donny moet toch echt wel zeker 40 kosten als je die nu wilt halen hoor.

15 juni 2019 om 13:09

Tadic gaat voor 50 naar China volgend jaar. Die afspraken zijn al gemaakt. Donny is 30 miljoen meer waard dan wat jij zegt. Beter hou je zulke lijstjes gewoon voor je want je hebt totaal geen idee waar je het over hebt.

15 juni 2019 om 14:42

50 miljoen voor een speler die ouder dan 30 is met een 2-jarig contract op dat moment? Er zullen vast afspraken zijn gemaakt dat hij eventueel nog een stap kan maken. Maar zelfs in China zijn ze niet zo gek om dat bedrag neer te leggen.

15 juni 2019 om 13:12

Ik bekijk het als een technisch directeur van een buitenlandse club die zn geld maar een keer kan uitgeven. Hij zoekt spelers die kwaliteiten hebben die zijn team echt beter maken voor dat geld. Matthijs maakt elk team beter, net als Frenky, Neres, Ziyech, Onana, Tagliafico, Mazraoui (zeker op het middenveld), Blind, Tadic en de Dolberg die ik vorige week weer heel goed zag spelen bij Denemarken. Dat soort spitsen zijn er niet zo veel. Ik zie niet welke kwaliteiten Donny nou heeft om een goede club in het buitenland beter te maken. Op de nummer 10 positie zijn er in elk land heel veel spelers die vele malen beter zijn. Dus die zal vrees ik bij geen enkele club in het buitenland onderdak vinden. Daar mist hij de nodige basiskwaliteiten voor.

15 juni 2019 om 15:56

Dat maakt je gedachtegang alleen maar bizarder. Hoeveel clubs zijn er die 60 miljoen voor een spits neerleggen? Real Madrid, Barca, Juventus, man city en united, psg en nog wat clubs. Alsof een psg erop vooruit gaat als ze dolberg halen voor Cavani of Mbappe. Of Dolberg voor Benzema, Dolberg voor Aguero.

15 juni 2019 om 17:04

Ik heb het over de oude Dolberg (waarvan ik weer stukjes terugzag vorige week bij Denemarken toen hij twee keer scoorde en verder ook heel prima speelde). Hij heeft zijn leeftijd mee, zijn opleiding, hij is snel, is heel technisch voor een grote voetballer en hij kan scoren. Het is een voetballer met een enorme potentie naar boven die in de juiste omgeving zomaar een van de beste spitsen van Europa kan worden. Verder heb ik het over 40 miljoen met een mogelijke marge naar 60 miljoen (hij staat onder Ziyech met een geschatte waarde van 40 miljoen). Dus ajb niet overdrijven om je punt te maken. Verder haal je 1 speler uit mijn lijstje om te zeggen dat mijn redenering bizar is? Heel bijzonder. Vind je dat ik het ook helemaal mis heb bij de andere spelers?

15 juni 2019 om 18:56

Dolberg vond ik wel de meest bizarre ja maar je had elders dit lijstje ook al gedropt en toen had ik er ook al op gereageerd. Misschien dat je dat niet gezien had, Voetbalzone heeft soms echt waardeloze voetbalmeldingen maar ik wilde niet nog een keer precies hetzelfde zeggen. 40 miljoen vind ik al bizar genoeg maar bij 60 ben ik al helemaal afgehaakt. En de argumentering dat hij weleens de oude kan worden op basis van leuk spel en 2 goals bij Denemarken? Tegen een land dat zich nooit ergens voor kan kwalificeren? Daar kan iedere willekeurige eredivisiespits er op een goeie dag wel 2 inleggen.

Dolberg is niet snel, misschien in vergelijking met een bejaarde zoals Huntelaar. Af en toe zie je flitsen van technische klasse maar meestal ligt hij op zijn kont en als dat nou was om een schwalbe te versieren ofzo maar nee. Leuk dat hij groot is maar dan moet hij daar wel iets mee doen.

Hoe je Schone voor 5 miljoen ooit verkoopt is mij ook een raadsel. Typisch een middenvelder die je alleen in Nederland ziet en dan voornamelijk ook bij Ajax. Donny vind ik voor 20 miljoen dan weer veels te laag. Als je het vanuit jou oogpunt bekijkt, echt een team beter moeten maken, dan is hij echt wel een verbetering op bv de engels middenmoot en die leggen makkelijk bedragen op tafel voor meer dan 20 miljoen. Maar ik vind het ook een prima speler voor een topclub op de bank, die leggen ook rustig meer dan 20 miljoen neer

15 juni 2019 om 19:14

Over Dolberg verschillen we duidelijk van mening. Dat kan en geeft niet. Voor Schone is 5 miljoen misschien wat veel dus die geef ik je mee. Vind het wel een goeie voetballer, brengt rust in een team maar goed hij is niet voor niets de onderkant van mn lijstje. Donny 20 miljoen is een schatting omdat ik geen club in het buitenland zie die hem echt zou willen hebben voor zijn positie. Op die 10 positie komt hij gewoon zwaar tekort. Hij is niet snel, niet creatief, heeft geen beslissende steekbal, kan geen man passeren, niet dynamisch, kan helemaal niks zelf creeren. En zo kan ik wel even doorgaan. Ik vind hem zelfs voor Ajax te matig omdat hij op een hele beslissende positie speelt waar bij Ajax echte Ajax spelers als Bergkamp, Sneijder, vdaart, Nouri enz zouden moeten spelen. In het buitenland begrijpen ze dat en gaan ze denk ik niet eens 20 miljoen uitgeven voor een speler die voor die 10 positie niet geschikt is. Daar willen ze hem gewoon niet. Ik denk echt oprecht dat hij zelfs bij een Club Brugge of Standard op de bank terecht komt. Sorry, Donny is de onderkant van dit team. Zelfs Mazraoui is minimaal een klasse beter (ik denk zelfs 2) op die positie.

Dan betaal ik met alle plezier 110M aan city voor sané, koopje van de eeuw als ze voor Neres een 80/90 in gedachten hebben , wat een grap, hij is goed maar zoals ik daarnet zei niet overdrijven duurder dan de ligt - de jong kan hij nooit maar nooit zijn

15 juni 2019 om 12:38

Een miljoen of 40.

Voor 80 miljoen zou ik Neres meteen laten gaan, laten we eerlijk zijn, zo'n bedrag ontvang je nooit meer.
De waarde van bepaalde spelers zijn door de prestaties in de CL de lucht ingeschoten. Ervan uitgaande dat die prestaties voorlopig niet worden geëvenaard, moet je direct die extra winst pakken.
Wordt Ajax straks bijvoorbeeld in de voorronde CL uitgeschakeld, vallen al die bedragen als een baksteen naar beneden.

15 juni 2019 om 12:39

Ajax zonder Frenky en Mathijs zie ik inderdaad geen goede zaken doen in de CL. De waarde van veel spelers zal daarom hard achteruit gaan. Pakken wat je pakken kan zou ik zeggen.

15 juni 2019 om 13:22

Hahah lachwekkend dat wordt altijd gezegd en altijd staat er weer een nieuwe speler op. Persoonlijk vind ik het niet eens erg dat Frenkie weg is met zn slome gedoe. Af en toe heeft hij geniale dingen natuurlijk maar ik vind hem ook bijhoorlijk spel vertragend met zijn gedraai en veel te veel risico nemen af en toe waardoor hij weer zoveel energie soms in een actie moet steken om zijn fout goed te maken. Ik moet echt nog zien of hij het wel gaat halen bij Barca eerlijk gezegd. Ik denk dat hij echt nog wel een stapje moet maken. Vooral in het sneller handelen dus. Tikkie breed en terug moet hij daar niet teveel gaan doen. De rest bij Ajax is niet meer waard geworden omdat Ajax Frenkie en Matthijs onder contract heeft maar omdat Ajax financieel er gewoon goed voorstaat en het team een prestatie heeft neergezet. Ja daar waren Matthijs en Frenkie onderdeel van en dat scheelt een hoop als je die erbij hebt. Matthijs gaan we zeker missen maar Frenkie hou toch op. Die gozer is nog nooit beslissend geweest heeft 1 goal gemaakt ofzo. Is eigenlijk een aanvallende middenvelder die het hele jaar als verdedigende middenvelder heeft gespeeld. Lekker veilig voor Blind en De Ligt spelen. Marin kan hem prima vervangen vermoed ik

15 juni 2019 om 13:11

Ja he he. Dat zal Overmars ook wel willen en ook zeker doen. Voor 60 is hij ook weg.

15 juni 2019 om 13:23

Ja maar geld niet alleen voor Neres. Ook voor Ziyech, Onana, Donny, Tagliafico.

Tussen hopen en realistisch zijn zit vaak een wereld van verschil. Dat blijkt maar weer eens. Zelf schat ik de waarde van David Neres op 10 a 15 miljoen Euro. Waarbij ik wel moet toegeven dat ik geen verblinde aanhanger van Ajax ben, maar eerder een onafhankelijke liefhebber van het voetbalspel. .

15 juni 2019 om 12:56

Hij heeft €12m + variabelen gekost bij aankoop en jij gaat er van uit dat hij nu hetzelfde kost?

15 juni 2019 om 13:16

@vuurvos, dat komt omdat ik David Neres niet meer dan dat soort bedragen waard vind. Als een club bij wijze van spreken minimaal 100 miljoen Euro voor Neres over heeft, dan vind ik dat prima. Alleen verklaar ik die club wel voor gek.

15 juni 2019 om 13:50

En hoeveel vind je Lozano waard? 8 miljoen? Hij heeft minder laten zien Europees dan Nerws dus zeg het maar...Als dat zo is zou ik als Ajax zijnde een poging wagen. 😉

15 juni 2019 om 14:54

Lozano heeft minstens evenveel laten zien. Is de ster bij Mexico + liet zich gelden op een wk en in de cl met veel dreiging. In de eredivisie heeft lozano ook een streepje voor. Vind ze minstens gelijkwaardig

Degene die zeggen dat hij dit niet waard is, als je verdiept in Ajax en wat Overmars heeft gemeld de afgelopen maanden, dan weet je exact hoe het gaat.
Overmars heeft gemeld dat Ziyech,frenkie De Jong en Matthijs De Ligt een transferwens hadden, en afgesproken mee is dat hun 3en mogen vertrekken deze zomer.
Daarnaast willen zowel Vd Beek danwel Neres een transfer maken, maar ze willen maar 1 van die 2 hooguit verkopen, aldus Overmars.
Vd Beek zijn ze al met concrete gesprekken bezig , over een transfer, waar bij Neres en PSG dus nog moeten afwachtten omtrend de transfer van Di Maria, dus is nog niet in vergevorderde stadium die transfer.
Dus Ajax wil Neres nu niet verkopen, aangezien de kans groot is dat Vd Beek vertrekt, en dat meld Van Der Kraan hierboven ook.
Dus dan gaat Vd Beek, dus dan willen ze Neres niet meer verkopen, dus met andere woorden, 80-90 miljoen verwacht hij dat Ajax gaat vragen (zullen ze niet doen ) maar dat verwacht Van Der Kraan.
Ik verwacht dat Overmars gewoon gaat zeggen "" Not For Sale"".
Maar hierboven zeggen ze van ja dat zijn geen bedragen wat hij waard is blablablabla.
Jullie hebben gelijk, Neres is dat niet waard... maar Ajax heeft geld zat.. en er komt nog een hele bak met geld binnen van de transfersommen van De Ligt/frenkie De Jong/wober/sinkgraven/ en waarschijnlijk Ziyech dus Ajax hoeft niet nog meer te verkopen.
Dus ze willen Neres niet kwijt... dat zeggen ze met deze statement met deze vraagprijs.
Of je betaald een gestoord bedrag, want dat is dit voor Neres, of Neres blijft lekker bij Ajax.
Dat mensen dat niet begrijpen zeg... man man man..

Waarom gaan mensen hier meteen Neres vergelijken met Lozano?
Neres heeft het tot de halve finale van de Champions League gehaald en heeft de dubbel gewonnen met Ajax.
Lozano hebben we Europees na de groepsfase niet gezien en is geen kampioen geworden en is in de tweede seizoenshelft toch iets minder gaan spelen.
Ajax had best mee willen werken voor 50 miljoen om hem naar China te laten gaan, maar ik denk dat het in overleg met Neres het bod niet geaccepteerd heeft.
Had het van een club uit Europa gekomen dan hadden beide wel hun ok gegeven.
Beide zijn talentvol alleen is het maar hoe ze verder ontwikkelen en welke clubs denken dat dat beter gaat doen.

15 juni 2019 om 13:47

Naja het zijn beide internationals en spelen beide bij de top in Nederland en hebben vergelijkbare statistieken in Nederland. Ik ben van mening dat Psv ook meer voor Lozano kan krijgen eerlijk gezegd maar dat de echte big spender clubs er niet bij zitten. Napoli gaat natuurlijk geen 70 miljoen neerleggen. Barca,psg man city zijn zulke bedragen wel gewend tegenwoordig.

16 juni 2019 om 18:58

Theegde

"waarom gaan mensen hier meteen Neres vergelijken met Lozano?
Neres heeft het tot de halve finale van de Champions League gehaald en heeft de dubbel gewonnen met Ajax."

Lozano heeft voor het oog van de hele wereld goals gescoord op de Confederations Cup en op het WK. Toernooien waar Neres nog niet eens meegedaan heeft. Bovendien was Lozano in zijn eerste seizoen al kampioen met Psv.

Geen idee eigenlijk waar je heen wilt met je eerste twee zinnen maar als je zou willen betogen dat Neres, dus, een speler is van een hoger aanzien dan Lozano dan is dus maar zeer de vraag of je stelling enig hout snijdt.

Daarnaast heeft Neres tegen Real Madrid en Juventus gescoord.... Lozano?

15 juni 2019 om 14:28

Tegen Inter en Tottenham. Tegen Duitsland op het wk. Neres is technisch natuurlijk sterker dan Lozano dat valt niet te ontkennen. Maar ga nou niet doen alsof Neres Europees zoveel meer bewezen heeft.

Haahahhahahahaha 80 tot 90 mil???? Hahah gister zitten kijken hij was het slechtste van heel het veld. Heeft 8 doelpunten gemaakt in de eredivisie en is 22. Hahahahah nog nooit zo n onzin gehoord

Minimaal 100 miljoen voor onze Braziliaanse super ster. Of gewoon houden en bezorgd hij ons volgend jaar wel de Champions League winst.
Het zijn mooie tijden voor Ajax

Als PSV-er kan ik alleen jaloers zijn op de prestaties van Ajax afgelopen seizoen. Maar om nu te denken dat iedere Ajax-speler minimaal 50 miljoen waard is, gaat mij veel te ver. Eén zwaluw maakt nog geen zomer... Tevens wordt er iedere dag wel een of twee nieuwe spelers aan Ajax gekoppeld, gaan ze volgend seizoen met 5 reservebanken spelen of zo...? Ook mogen nieuwe spelers voor Ajax niet meer kosten dan 10 á 15 miljoen (zie Bergwijn), terwijl ze zelf de hoofdprijs vragen voor de eigen selectie. Geniet gewoon na van het afgelopen seizoen, maar blijf wel realistisch naar de toekomst toe.aan de Europese top komen is al moeilijk, maar er blijven is weer een heel ander verhaal. Ik kan alleen hopen dat er voor PSV ook ooit nog zo'n seizoen komt....

In een nostalgische bui denk ik nog wel eens aan de tijden dat beroepsvoetballers nog een sigarenwinkel of iets dergelijks hadden naast hun voetballeven. De bedragen die tegenwoordig rondgaan zijn eigenlijk beledigend voor ieder normaal mens. Maar ja, de markt hè?

Lekker bedrag. Als Overmars erin slaagt om de Ligt , frenkie en Neres allemaal voor minimaal 80 miljoen weet te verkopen zou dat echt weergaloos zijn. Dat is gewoon zo'n 250 miljoen voor maar 3 basisspelers van Ajax. Haha zo bizar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren