Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sjoerd Mossou: ‘Ze zijn niet goed genoeg voor Oranje, hetzelfde probleem’

Laatste update:

Ryan Babel is onder Ronald Koeman verzekerd van veel speeltijd bij Oranje. De routinier geniet het vertrouwen van de bondscoach, die blij is met de aanwezigheid van de 32-jarige aanvaller. Sjoerd Mossou vindt dat Babel het tot nu toe prima heeft gedaan bij het Nederlands elftal, maar verlangt toch meer kwaliteit bij Oranje.

De journalist van het Algemeen Dagblad stelt dat de veteraan, die afgelopen halfjaar uitkwam voor Fulham, het goed doet gezien zijn kwaliteiten. “Je kunt zeggen dat het ongelofelijk knap is dat hij in het Nederlands elftal speelt en dat meen ik ook", zegt Mossou, die Babel een zes geeft voor zijn prestaties bij Oranje het afgelopen seizoen, in de studio van FOX Sports.

"Het is ook heel knap. Als je kijkt wat we op die positie hebben, snap ik wel dat hij regelmatig speelt. Het is alleen niet genoeg voor het niveau van het Nederlands elftal. Voor die positie is het niet genoeg”, aldus Mossou, die erkent dat er voorin te weinig kwaliteit is bij Oranje. Ook is de journalist kritisch op het functioneren van Denzel Dumfries.

“Voor Dumfries geldt eigenlijk hetzelfde als voor Babel. Daar heb je hetzelfde probleem”, aldus Mossou over de rechtsback van PSV en het Nederlands elftal. “Die posities zijn gewoon slecht bezet. Nu geef ik eigenlijk punten voor een positie en niet voor een speler, want Babel heeft het op basis van zijn kwaliteiten gewoon goed gedaan."

Ben jij het eens met Sjoerd Mossou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Babel is zeker niet goed genoeg, en in de afgelopen wedstrijden heb je hem ook nergens gezien, terwijl hij toch een van de meest ervaren spelers is.

14 juni 2019 om 09:36

Bergwijn is de enige echt waardevolle speler in de aanval met potentie die het Nederlands elftal op dit moment heeft. Promes zit al op zijn top en behoort niet tot de wereldtop op zijn positie. Hopelijk staan nieuwe aanvallers komend seizoen op. Als pinchitter kan je op dit moment net zo goed KJH nog gebruiken.

14 juni 2019 om 09:44

op de een of andere manier zie ik Babel nog steeds niet als een vleugelspeler. Meer een spits of spits in 442. Toch doet hij het verdienstelijk vind ik, want in het huidige systeem zijn de vleugelspelers ondergewaardeerd. Is echt een kutpositie hoe om te spelen nu. Babel verdient het wel om er bij te zitten vind ik maar basis op deze manier te kort. Misschien als invaller spitta met snelheid.

14 juni 2019 om 09:53

We moeten niet vergeten dat Oranje de laatste wedstrijden alleen maar tegen toplanden heeft gespeeld en ik vond Babel juist wel goed genoeg, muv de laatste 2 wedstrijden.

Hij is de beste speler voor die positie in de opstelling die we nu hebben, dus is het terecht dat hij speelt.

Het is natuurlijk geen M'bappe of Messi, maar doet hij bijv onder voor een Gnarby of een Sancho?

14 juni 2019 om 10:11

@roytje78

ik had liever Sancho in Oranje gehad dan Babel hoor

14 juni 2019 om 10:23

Natuurlijk is hij veeeel minder goed dan een Sancho die 12 doelpunten heeft gemaakt en 17 assists geeft in de Bundesliga. Gnabry is ook veel verder getuige de match van Duitsland tegen Nederland, zo heb ik Babel nog niet weten spelen tegen een degelijk land in de laatste 2 seizoenen met het Nederlands elftal.

14 juni 2019 om 10:42

Misschien over 1 - 2 jaar wel, maar nu nog niet. Sancho speelde tegen Nederland slechter dan Babel tegen Engeland.

14 juni 2019 om 11:03

Babel heeft nóóit een seizoen als Sancho gehad in een grote competitie. Hoe kan je dan zeggen dat hij nu nog niet beter is ? Zoals hierboven gezegd: direct betrokken bij 29 goals in zn 2e BuLi seizoen als 19 jarige. Dat is echt absurd.

14 juni 2019 om 13:41

Dus als je 1 wedstrijd slechter speelde, dan ben je ook meteen slechter? wat een lariekoek

14 juni 2019 om 13:58

@tim2509

" Babel is zeker niet goed genoeg, en in de afgelopen wedstrijden heb je hem ook nergens gezien, terwijl hij toch een van de meest ervaren spelers is. "

Is onzin. Waarom staat Babel er überhaupt in? Omdat er niets beters voor handen is en dan ben je dus gewoon goed genoeg. Ook Promes heeft tot nu toe allesbehalve indruk gemaakt in Oranje en Groeneveld heeft nog te weinig gespeeld om indruk te maken. Zelfs Bergwijn van wie je natuurlijk niet kunt zeggen dat hij niet goed genoeg is, valt vooral op door de wisselvalligheid in zijn prestaties. Zoals dat ook voor Depay geldt. De problemen van Oranje zitten dan ook duidelijk voorin. Dat blijkt genoegzaam uit het feit dat Babel überhaupt geselecteerd wordt.

Het zijn wel spelers die 100% geven voor Oranje. Lekker erbij houden en van mij mogen ze ook beide opgesteld worden. Je kan geen 11 mooi weer voetballers hebben.

14 juni 2019 om 09:26

Ik wil ook wel alles geven voor het Nederlands elftal mag ik dan ook een basisplaats in oranje?

14 juni 2019 om 10:14

Er zit wel een verschil tussen top Nederland en de kelderklasse.

14 juni 2019 om 17:00

Kampioen 2e klasse reserve zaterdag noem ik geen kelderklasse

14 juni 2019 om 09:54

Zijn inzet is top, maar voor de rest vind ik het een hele matige back. In ieder geval op de manier hoe Koeman hem heeft gebruikt de laatste twee wedstrijden. Verdedigend vind ik hem niet verkeerd, maar aan de bal is het gewoon niet goed genoeg. Zijn aannames zijn niet goed. Ballen stuiten meters van zijn voeten af. Ik verwacht veel meer van een rechtsback van het Nederlands elftal. Dumfries hoort de bal pas te krijgen als hij in de buurt is van de 16 om hem vervolgens voor te geven. Voor die tijd moet je hem de bal niet geven.

Alleen kan hij daar weinig doen. Hij is één van de betere rechtsbacks die we op het moment hebben. Dit zegt ook wel weer wat. Veltman, Tete, Dumfries, Hateboer. Het is allemaal net niet. Tete had/heeft de potentie, maar die moet nu echt naar een club gaan waar hij aan spelen toekomt om het waar te maken. Veltman is niet verkeerd, maar net als Dumfries voegt hij voetballend vrij weinig toe en Dumfries is een stuk sneller. Hateboer weet ik maar weinig van, maar als Koeman Dumfries prefereert boven Hateboer, dan zal het ook niet super zijn.

Ik hoop dat er snel weer wat talent op die positie bovendrijft.

Je kan prima Kluivert en Veltman of Hateboer opstellen zonder dat je er echt op achteruit gaat. De Robbens en Reizigers heb je gewoon niet, dus dan kom je met dit soort spelers.

14 juni 2019 om 10:06

Wisselen om niet slechter te worden heeft geen nut. Je moet wisselen om beter te worden. Kluivert heeft dan nog het voordeel dat hij jonger is en daarom misschien/waarschijnlijk groei mogelijkheden. dit geldt veel minder voor Veltman.

14 juni 2019 om 10:49

@dumbell

je gaat er met die spelers misschien niet op achteruit maar je gaat er ook niet mee op vooruit. het zijn allemaal gemankeerde backs

14 juni 2019 om 15:59

Competitie maakt spelers ook beter he. als vast blijft houden aan spelers die niet presteren, zal het elftal nooit beter worden. Spelers moet de druk voelen om te presteren en wissels moeten het idee krijgen dat ze een basisplaats kunnen veroveren.

Het kan aan mij liggen, maar waarom benoemd hij rechtback (Denzel) als matig bezet? Ik maak mij meer druk op linksback. Dumfries is in mijn optiek een van de weinigen die 90 minuten 100% geeft.

14 juni 2019 om 09:26

Omdat 100% niet voldoende is van Denzel. Wel beste keus op dit moment

14 juni 2019 om 09:30

Omdat Sjoerd vindt dat er geen goede concurrenten zijn voor de positie van rechtsback en dat Denzel dus de beste speler is.

14 juni 2019 om 09:36

Met Blind en Van Aanholt is de linksback positie prima bezet. Speelt je tegenstander met een rechtsbuiten dan stel je Blind op en speel je tegen een land die je waarschijnlijk gaat domineren, kan je met Van Aanholt spelen.

14 juni 2019 om 09:45

Beide back posities zijn slecht bezet. Dumfries is verdedigend beter dan Blind en Blind is aanvallend beter. Echter, beide zijn kwalitatief niet goed genoeg voor echte top wedstrijden.

14 juni 2019 om 10:01

Dumfries verdedigend beter noemen is lachwekkend. Hij is ronduit onbenullig maar kan dat vaak herstellen omdat hij (dat wel) een prima tackle in de benen heeft. Blind kan zeer goed verdedigen, alleen het is geen gevaarlijk, stoer uitziende verdediger die 3 man omver loopt, nee.

Dat is niet wat verdedigen inhoudt. De beste verdedigers ter wereld zijn vaak geen grote beren maar slimme en/of sluwe jongens.

14 juni 2019 om 10:07

Lol dumfries verdedigend beter dan Blind. Meen je toch niet serieus hoop ik? Blind is verdedigend juist sterk en weet altijd op het juiste moment vooruit te verdedigen terwijl dumfries bijna altijd als kip zonder kop 1 op 1 duels in gaat. Blind is verdedigend juist veel beter dan dumfries. Het enige wat dumfries meer heeft tov is Blind is zijn fysiek en snelheid. Daardoor kan hij meer corrigeren dan Blind als hij een fout maakt. Het ziet er dan misschien spectaculairder uit omdat hij een sprintduel van 40 meter wint, maar dat maakt hem verdedigend zeker niet beter dan Blind want Blind maakt die fout op de middenlijn niet. Beetje een Tete-Veltman discussie. Mensen vonden Tete beter door zijn tackels, maar Veltman had die tackels niet eens nodig omdat hij de eerste fout niet maakte, dus de tackels maakte Tete niet een betere verdediger dan Veltman. Daarnaast was Blind Ajax' beste verdediger in de CL en was hij de afgelopen interlands bij Oranje ook de beste, dus hij is gewoon goed genoeg voor topwedstrijden.

14 juni 2019 om 10:07

@sjonnyvdbeek

Blind zit in een uitstekende periode maar we hebben Dumfries en Blind ook tegen Frankrijk gezien bv en toen speelde Dumfries geweldig en Blind dramatisch. De Ligt was tegen Portugal en Engeland slecht. Memphis was geweldig tegen Frankrijk en Duitsland en tegen Engeland en Portugal slecht. we hebben gewoon een wisselvallig elftal omdat er maar een speler bij een Europese topploeg bepalend is en dat is Van Dijk

als al die jonge talenten straks in de basis spelen bij een grote Europese club gaat die wisselvalligheid er wel uit maar op basis van de laatste 2 interlands kan je 75 procent van de selectie gaan passeren

als je Blind tegen een pure rechtsbuiten met snelheid zet komt hij vaak ook in de problemen. beide backs van Oranje hebben hun mankementen

14 juni 2019 om 10:16

Hoe was De Ligt slecht tegen Portugal? En je zegt dat die wisselvalligheid eruit gaat, maar bij een Memphis is dat blijkbaar dus niet gebeurt

14 juni 2019 om 10:19

@arsen(e)al

heb je De Ligt gezien bij de tegengoal van Portugal? daar gingen hij, Frenkie en Cillessen aardig de fout in op een cruciaal moment wat je uiteindelijk de wedstrijd kost

14 juni 2019 om 10:35

De Ligt was helemaal niet slecht tegen Engeland. Dat is echt scorebordjournalistiek. Hij had een funest slechte aanname. Maar die heb ik bij zijn medespelers ook gezien. Bij Memphis zelfs ontelbaar. Hij speelde overall een prima wedstrijd. Een zon fout zegt me net zo weinig als de goal uit de corner. Dumfries is gewoon intrinsiek niet goed genoeg. Dat zie je zelfs bij PSV waar het publiek al af en toe begint te morren. Blind is gewoon een goede voetballer. Zeer onderschat. Met daarachter Van Aanholt is de linkerkant niet het probleem. De rechterkant is met dumfries, tete en hateboer veel zwakker.

14 juni 2019 om 10:46

@redbaron

dan verschillen we van mening. als een verdediger een cruciale fout maakt in een wedstrijd vind ik nooit dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld. je staat er als verdediger om dat soort momenten juist te voorkomen en niet om onnodig een goal weg te geven. we hebben het over voetbal op het hoogste niveau, niet over de Eredivisie waar zo een fout vaak geen invloed heeft op de wedstrijd

14 juni 2019 om 11:06

@redbaron,

Het is juist scoreboardjournalistiek door te beweren dat zijn spel wel goed was omdat hij op het wedstrijdformulier als doelpuntmaker staat.

De rest was hooguit matig en vaak gered door ingrepen van Van Dijk. Hij kan en moet beter, dat is iedergeval de verwachting. Maar tegen Engeland was niet een beste wedstrijd. Aghja, een doelpunt maken is voor velen genoeg om de stempel 'goede wedstrijd' te stempelen.

14 juni 2019 om 09:41

Alsof alles draait om inzet? Kun je er net zo goed Tim Breukers neerzetten. Voetballend gezien is hij samen met Babel gewoon een zwakke plek, natuurlijk kan hij zich nog ontwikkelen, maar tegen Portugal was hij echt dramatisch.

14 juni 2019 om 09:50

Dumfries is de hele 2e seizoenshelft al matig, dat niveau nam die ook mee naar de Nations League, kan gebeuren maar het is te hopen dat het de welbekende vorm dip is anders wordt het toch wel lastig voor hem denk ik, aanvallend zijn we nog te zwak, ik mis toch wel een echte nummer 9

14 juni 2019 om 10:54

Eens, probleem is dat Nederland momenteel geen betere heeft. Ik was zelf ook met Dumfries begonnen, maar dan met minder verantwoordelijkheden in aanvallend opzicht. Hopelijk komt Karsdorp weer aan voetballen toe.
Op 9 zou ik een kans geven aan Weghorst. Schiet er niet voor niks 17 in de Bundesliga in en maakt echt een goede ontwikkeling door. Wellicht weet hij iedereen te verrassen en kan hij de tijd overbruggen tot Zirkzee/redan/malen etc. Er komt in ieder geval wel een topspits aan in de toekomst.

14 juni 2019 om 09:50

@experia91: inzet heeft hij wel, kwaliteit alleen totaal niet. Wedstrijden tegen Engeland en Portugal waren dramatisch van hem. Niet voor niets stond hij vaak vrij en kreeg hij de bal weinig. Nogmaals, inzet heeft hij echt wel. Dus neem hem helemaal niets kwalijk, alleen is het niveau niet goed genoeg tov het geheel. Mossou heeft in mijn optiek ook helemaal gelijk.

14 juni 2019 om 09:51

Ik weet niet of je Dumfries tegen Portugal hebt zien spelen?

14 juni 2019 om 09:59

@experia91 dus alles geven is de maatstaf voor Oranje? Op linksback hebben we Daley - buitenkantje links - Blind. Vergeleken met vele landen, zelfs toplanden, is dat gewoon een meer dan goede invulling.

Dan over Dumfries, die dus altijd 100% inzet toont. Daar ben ik het roerend mee eens. Echter, daar blijft het ook bij. Die man kan - hoe sympathiek hij ook is - gewoon niet zo goed voetballen. Het is jammer dat Karsdorp nooit meer fit is geweest want die kan voetballen. Dumfries kan leuk verdedigen en goed tacklen maar is vaak toch ook gewoonweg onbenullig. Zelfs verdedigend. Vooral positioneel.

Voetballend is het echt drama met hem. Ik durf te stellen dat mijn aanname 3x zo goed is als die van hem. En dat zeg ik niet omdat mijn aanname zo goed is. Ik vind het onverstelbaar, hoe lullig dit ook klinkt, dat zo'n jongen ooit gescout is. Ja, nu na tien jaar intensief trainen en altijd op het hoogste niveau spelen lijkt het allemaal best wat (en dat is het ook gewoon wel), maar ik vraag me hardop af waarop jeugdspelers gescout worden als ik Dumfries zie spelen. Scouts kijken toch naar inzicht, balgevoel, techniek en aannames lijkt me?

Dan kan ik zo 10 spelers in de 4e klasse zondag opnoemen die betere voetballers waren geworden met 10 jaar lang intensieve, professionele trainingen en wedstrijden op het hoogste niveau.

Mijn schutting neemt ballen beter aan dan Denzel Dumfries wanneer ik er tegenaan trap.

14 juni 2019 om 10:00

Ik vind de linksback juist veel beter bezet dan de rechtsback positie. Op linksback heb je Blind die voetballend enorm sterk is, maar ook positioneel heel goed is en verdedigend is hij ook niet niks. Het enige wat Blind mist is snelheid. Daarnaast heb je nog Van Aanholt die ook niet verkeerd is en Akã© die er ook kan spelen in noodgevallen.

Op rechtsback hebben we misschien meer keuze met Dumfries, Hateboer, Tete, Janmaat en Veltman, maar het zijn kwalitatief wel een stuk mindere spelers.

14 juni 2019 om 10:03

Kwalitatief is Veltman daarvan de beste, er vanuit gaande dat verdedigende kwaliteiten op 1 staan. Aanvallend is Hateboer op moment van schrijven wellicht de beste. Of nouja, overall. Dumfries vind ik echt een lachertje, hoe sympathiek hij ook is. Die man neemt ballen aan alsof je tegen een muur schiet.

14 juni 2019 om 10:08

@sjonnyvdbeek

niet mee eens. ik heb Veltman tegen de Spurs en Juventus idd geweldige ballen zien onderscheppen, maar die leverde hij vervolgens wel steeds weer gelijk in bij de tegenstander

14 juni 2019 om 11:17

@miccoli

gaan we Blind als back nu niet opeens veel beter maken dan dat hij is? hij had de laatste wedstrijden geen directe tegenstander en dan doet hij het best aardig maar toen hij die wel had tegen bv een Mbappe toen werd hij aan alle kanten voorbij gelopen. tegen een snelle rechtsbuiten gaan zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid hem vaak parten spelen

14 juni 2019 om 10:19

Ik ben het helaas met hem eens. Denzel is een speler die de hele wedstrijd alles geeft en blijft gaan. Heeft ook een goede klik met Bergwijn waardoor hij vaak beter presteert als Steven speelt.

Hij komt me alleen steeds over als een wat minder intelligente voetballer. Niet alleen door zijn uitspraken buiten het veld, maar hij ziet ook vaak de oplossingen niet. Vaak is het rennen en de bal voor slingeren en dat levert vaak genoeg wat op, zeker bij PSV waar er een kopsterke spits in de punt staat. Bij Oranje vind ik hem minder nuttig.

Wel met je eens dat linksback ook een zorgenkindje is. Blind doet het daar verdienstelijk, maar heeft ook weinig concurrentie.

14 juni 2019 om 10:25

Dumfries is alleen maar 100% geven. Voetballend komt hij zwaar te kort voor NL elftal. Ik snap niet hoe je kunt denken dat Blind minder brengt dan Dumfries.

14 juni 2019 om 10:26

Ik moet zeggen dat ik Dumfries echt vreselijk slecht vindt!! Bijna iedereen liever dan deze jongen! Karsdorp, hateboer, tete, allemaal liever. Babel brengt ervaring en wat strijd, maar die gaat het niet lang volhouden... Denk dat kluivert, bergwijn, promes meer waarde toevoegen op termijn...

14 juni 2019 om 13:22

100% inzet hoort geen kwaliteit, maar een gegeven te zijn en zeker in een nationale ploeg. Dumfries is nog veel te onbesuisd en het verschil tussen een slechte en een goede wedstrijd is echt heel groot. Dat is voor Oranje simpelweg niet goed genoeg.

We hebben nog te veel kwetsbare posities om echt weer bij te top te horen ondanks de prestaties in de Nations League. Onze back-posities zijn slecht bezet en de aanval is op dit moment te matig. Ook in de breedte mag er nog wel kwaliteit bij.

14 juni 2019 om 14:32

100% geven? Als dat een reden is om te spelen, kunnen ze mij ook bellen.

Ik vind Babel ook niet voldoende, kan me volledig vinden in Mossou zijn stelling.

14 juni 2019 om 14:41

Volgens mij heeft niemand iets aan te merken op de inzet van Dumfries, maar dat iemand elke wedstrijd 100% geeft houd nog niet in dat hij ook goed genoeg is voor het nederlands elftal toch?
Alleen zijn er geen alternatieven die beter zijn.
Tete speelt niet voldoende, Mensah kwam zelfs bij een degradant uit de PL niet aan de bak, Janmaat heeft zich nooit door ontwilkkeld, karsdorp heeft de afgelopen twee jaar vooral door blessures niet gespeeld, Veltman is geen echte back en zeker ook geen top.
Van Hateboer heb ik geen goed beeld (niet vaak genoeg zien spelen), maar Koeman zal niet voor niets toch voor Dumfries kiezen.
ik zal ongetwijfeld nog iemand vergeten zijn, maar top is het allemaal (nog) niet.

Er zijn nog teveel jongens die echt goed moeten spelen willen ze van waarde zijn voor oranje. Als ze in normale doen zijn, is het eigenlijk te weinig. Maar wel mooi dat als we goed spelen, we ook van de toplanden kunnen winnen. Er staat een mooie basis en hopelijk komen er nog met de jaren echte versterkingen bij.

14 juni 2019 om 13:27

Mee eens. Het is nu hopen dat er op die posities nog wat doorbreekt, want jongens als Blind, Dumfries, Babel en in mindere mate De Roon zijn zwakke schakels als ze niet 'echt goed' zijn.

In Bergwijn zie ik wel een speler die belangrijk kan worden, die komt net kijken bij Oranje en is nog relatief jong. Dumfries is voetbaltechnisch niet goed genoeg en dat zie ik ook niet echt veel beter worden, terwijl De Roon "inmiddels" 28 jaar is en waarschijnlijk op z'n top zit. Blind is ook gewoon heel erg matig als hij niet goed in de wedstrijd zit en dat gebeurt 'm als back relatief vaak.

Bij het nederlands elftal zal men er goed aan doen om veel te trainen op standaard situaties, zoals hoekschoppen en vrije trappen.
Spelers zoals Robben van Persie Snijder , die haal je niet zo maar ergens vandaan. Maar trainen op vrije trappen en hoekschoppen kun je wel doen. Als je daar het rendement weet te verhogen dan kan je als elftal stappen maken

14 juni 2019 om 11:42

Goed punt. Nederland heeft twee bizar sterke koppers natuurlijk. Als je dan ook nog met Weghorst of Luuk speelt moet elke standaard situatie een gevaar zijn.

Prachtig voorbeeld is natuurlijk Engeland op het vorige WK. Alles ingestudeerd en veel standaard-goals.

14 juni 2019 om 11:59

en ook als die bal op een meter of 20 van het doel ligt , het in ene keer proberen. Ook dat is te oefenen.
Want voorlopig zie ik niet een twee drie een aanvaller op staan die echt gevaarlijk is en waar van de tegenstander schrik heeft

14 juni 2019 om 13:31

Memphis heeft dat wel, maar hij is jammer genoeg vooralsnog z'n hele carriere al wisselvallig. Als hij in de wedstrijd zit is hij ook gelijk heel erg goed en bepalend, maar als hij niet in de wedstrijd zit is hij onzichtbaar en forceert hij veel.

Nu denk ik overigens niet dat het slim is om met Weghorst of Luuk in de basis te spelen, aangezien we weinig spelers hebben die een voorzet leveren. Kluivert zie ik de komende twee seizoenen sowieso nog niet van waarde zijn voor Oranje en bij Bergwijn is het afwachten wat voor stappen hij maakt.

Eigenlijk vind ik Mossou nog mild. Niet alleen Babel is niet goed genoeg, voor Memphis en Promes geldt eigenlijk hetzelfde. In de tijd van van Persie, Robben, Sneijder en van der Vaart zouden zij allemaal op de bank zitten. Dumfries is een werkpaard die duels niet mijdt maar voetballend is het erg pover. De andere opties Karsdorp, Janmaat, Tete en Vetlman zijn allemaal niet veel beter helaas.

14 juni 2019 om 10:05

Memphis heeft wat mindere wedstrijden gespeeld, maar voetballend is het echt wel een goede speler en onze beste aanvaller. Ik vind het persoonlijk gewoon een enorm domme speler. Hij maakt zoveel verkeerde beslissingen. Hij wilt het bijna altijd veel te mooi doen of helemaal zelf. Terwijl hij met een simpele steekbal of pass zijn team veel verder kan helpen.

Babel ben ik inderdaad ook helemaal klaar mee. Het is een leuke speler, maar gewoon niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Dan zie ik nog liever Kluivert, Promes en Bergwijn de kans krijgen. Het is hopen dat spelers zoals Stengs, Gakpo, Malen, Danjuma en Dilrosun zich gaan ontwikkelen, want onze aanval is voor de verandering eens onze zwakste linie.

14 juni 2019 om 10:08

Tja van Stengs, Gakpo, Danjuma en Dilrosun ben ik nog verre van overtuigd dat zij meer in zich hebben dan Promes momenteel laat zien. Bergwijn en Kluivert daarentegen hebben wel meer potentie. Mijn hoop is gevestigd op de lichting daaronder: Zirkzee, Redan en Brobbey dat zijn wel echte toptalenten.

Overigens zou ik door het gebrek aan aanvallend talent momenteel gewoon met twee aanvallers spelen: Cillessen, Dumfries, de Ligt, van Dijk, Blind, de Roon, F de Jong, Wijnaldum, van de Beek, Bergwijn, Memphis.

14 juni 2019 om 13:35

In het geval van Promes moet je naar mijn mening niet kijken naar spelers die het beter doen, maar naar spelers die minstens hetzelfde brengen. Promes is 27 jaar, zit (bijna) op de top van z'n kunnen en laat nog erg weinig zien in Oranje.

Als dan bijvoorbeeld een Malen met zijn 20 jaar, Gakpo met zijn 20 jaar of andere jongens die je zelf bijvoorbeeld noemt het niet slechter doen, zie ik liever dat Koeman doorselecteert met het oog op de toekomst.

14 juni 2019 om 10:57

Vind dat je Memphis wel heel snel afschrijft na twee wedstrijden in slechte vorm. Heeft het onder Koeman heel goed gedaan tegen topteams als Duitsland en Frankrijk. Momenteel heeft Oranje ook niet veel beter, dus moet je blij met hem zijn. Hopelijk breken er uit de lichting Redan/zirkzee/malen/stengs etc. de komende jaren enkele talenten door in de top.

14 juni 2019 om 11:18

Over Memphis z'n wisselvalligheid kun je ondertussen wel een boek schrijven. Technisch en fysiek is het allemaal prima bij hem. Maar voetballend maakt hij ontzettend vaak de verkeerde keuze in het veld waardoor Oranje ontzettend vaak balverlies lijdt en iedere tegenaanval begint ook vaak bij hem. Af en toe laat hij leuke dingen zien in Oranje maar tegen tactisch sterke tegenstanders zoals Portugal de laatste keer dan heeft hij het gewoon erg lastig. Memphis is de beste aanvaller die we hebben momenteel maar in de tijd van Robben, van Persie maar ook daarvoor met Kluivert, Ruud, Overmars, Bergkamp zou een speler als Memphis nooit in de basis staan.

14 juni 2019 om 11:22

@afcavosje

erg makkelijk weer. Memphis is onder Koeman samen met Van Dijk steeds onze beste speler geweest op de laatste 2 interlands na maar in die laatste 2 interlands speelde een speler als De Ligt net zo slecht. dan moeten we die dus ook maar alvast afschrijven voor Oranje?

14 juni 2019 om 11:28

Eens, maar heeft weinig zin om te vergelijken. 70% van dit team zou in die tijd ook niet spelen (cillessen, Dumfries, Blind, De Roon, Bergwijn, Memphis en Babel). Feit is dat we het nu met deze selectie moeten doen en hij daar als aanvaller de belangrijkste speler is. We zullen moet dealen met zijn wisselvalligheid en hopen dat hij op de juiste momenten piekt.

14 juni 2019 om 11:43

@japie, verschil is dat de Ligt 19 is en Memphis 25. Die moet er gewoon staan. Ik mis bij Memphis soms het inzicht dat hij een balletje even simpel moet spelen of rustig moet kaatsen. Alles wat hij doet is vaak richting het doel wat tot veel te veel balverlies lijdt. Ik ben geen voorzitter van zijn fanclub maar in het Nederlands elftal moet het niveau echt omhoog in de aanval.

14 juni 2019 om 12:15

@afcavosje

De Ligt moet er ook gewoon staan. als je in de basis staat bij het grote Oranje staat word je gewoon beoordeeld als een volwaardig international en is leeftijd verder niet relevant om een prestatie van een speler te beoordelen

Memphis is bovendien wel de man geweest die veruit het meest bepalend was in onze goede resultaten tegen Frankrijk, Duitsland en Belgie

14 juni 2019 om 12:16

Ik denk dat dit Nederlands elftal meer behoefte heeft aan een balvaste spits. Want voorin is het niet echt slecht maar ook niet goed. Voorin lopen nou niet spelers die de tegenstander angst aanjagen.
Het sterkste punt van dit elftal is door de lucht, je hebt een paar fantastische koppers rond lopen.daarom zou ik zeggen leg je wat meer toe op de standaard situaties, zoals vrije trappen en hoekschoppen. Ook kan je trainen op het nemen van directe vrije trappen, ik denk dat dit sneller gaat dan het wachten op de volgende generatie voorhoede spelers

maar een speler heeft dit seizoen constant gepresteerd in dit Oranje en dat is Virgil Van Dijk

we kunnen Dumfries wel gaan afschrijven na 2 mindere wedstrijden maar De Ligt speelde mogelijk nog slechter. ik heb Dumfries ook tegen Frankrijk gezien bv en toen speelde hij echt geweldig. hij zit in een wat mindere vorm maar dat zijn er wel meer bij Oranje. als je die allemaal moet gaan passeren dan houd je geen elftal meer over

14 juni 2019 om 11:32

Zo gaat het nou eenmaal Japie. Tegen Frankrijk werd Dumfries geroemd als de nieuwe rechtsback voor de komende 10 jaar. Nu zijn we een half jaar (?) verder en Dumfries kan niks meer. Het heeft puur te maken met de vorm van spelers. Dummy is momenteel minder goed in vorm, dan krijg je deze situaties. Ik kan me er niet zo druk om maken. Ondanks zijn zwakke spel is hij namelijk niet het grootste probleem van het elftal.

Ik vind bijvoorbeeld in aanvallend opzicht de keuze voor Blind 'zorgwekkender'. Blind is een hele sterke voetballer en verdediger, maar je merkt in de duels van Oranje dat Blind nooit over de vleugel heen gaat, terwijl bijvoorbeeld Babel hem daar alle ruimte voor gaf. Eigenlijk past Blind niet eens in het team, maar je kan hem ook niet passeren.

Wie heeft de meeste kwaliteiten als rechtback: dumfries, tete, karsdorp of Hateboer? Ik heb dit seizoen alleen Dumfries zien spelen, dus geen idee. Hateboer heb ik de oefenwedstrijd zien spelen tegen Engeland, dat was een verschrikking.

14 juni 2019 om 10:20

Karsdorp vond ik de beste maar die is zo vaak geblesseerd geweest dat hij ver terug is geworpen in zijn ontwikkeling helaas. op dit moment vind ik Dumfries de beste rechtsback ondanks dat die natuurlijk ook zijn gebreken nog wel heeft

14 juni 2019 om 11:41

Het zijn stuk voor stuk andere spelers, eigenlijk.

De minste van de vier vind ik dan toch Kenny Tete. Waarom? Aanvallend matig en ondanks zijn goede tackle defensief ook lachwekkend van tijd tot tijd. Wat veel mensen niet zien aan Tete is hij zijn slidings moet maken vanwege zijn slechte positionering, het belangrijkste van de verdediger (zie bijvoorbeeld van Dijk, die nagenoeg nooit slidings hoeft te maken).

Ik weet niet meer wie het was, maar een beroemde verdediger zei ooit: Als je een sliding moet maken ben je eigenlijk al te laat. Dat is typerend voor Tete.

Karsdorp is te lang geblesseerd geweest en is zijn niveau wat kwijtgeraakt. Aanvallend natuurlijk een prachtige optie, want het was tenslotte vroeger een aanvallende middenvelder. Voor nu zie ik hem niet als optie.

Dumfries is meer een 'brute' kracht die het moet hebben van zijn loopvermogen en doorzettingsvermogen. Kan als hij in vorm is gigantisch goed spelen, maar heeft ook een lage ondergrens. Van de vier is hij momenteel alsnog de beste optie.

Hateboer is een halve RM. Heb ik weinig van gezien en kan ik niet over oordelen.

Babel heeft idd alles gegeven en vooral de eerste periode onder Koeman was hij echt een goede aanvulling. Tegen de toplanden moet hij echter ook op z'n absolute top spelen, anders valt hij idd wat tegen.
Het is wat dat betreft te hopen dat spelers als Bergwijn, Kluivert, Groeneveld, Dilrosun, Stengs, Malen komend seizoen stappen gaan maken én veel wedstrijden spelen, zodat Oranje meer alternatieven voorin heeft.

Dumfries heeft sommige wedstrijden in Oranje uitstekend en sommige matig gespeeld. Das nog niet zo erg, hij speelt pas sinds afgelopen seizoen op dit niveau. Hij is nog jong, dus kan alleen maar beter worden.

Babel is niet slecht, maar het zou fijn zijn als we beter zouden hebben op die positie. Punt is: Babel wórdt ook niet meer beter. Iemand als Kluivert is óók niet op een punt waarvan je zegt dat die beter is dan Babel. Maar: Kluivert kan wél beter worden. Zeker als je hem speeltijd geeft. Je kunt Kluivert dus opstellen ipv Babel en er op korte termijn niet op voor- of achteruit gaan. Maar je geeft Kluivert wel meer kans om beter te worden. Dus moet je met Kluivert spelen.

14 juni 2019 om 11:38

Of je doet het nog makkelijker. Je begint met Bergwijn - Depay - Promes. Of misschien nog beter. Je begint met een echte spits en zet Depay en Bergwijn op de vleugels. Ben je meteen van het hele probleem Babel af.

Kluivert? Ik zou hem meenemen als supersub.

Babel heeft het met name in het begin goed gedaan, toen Nederland het echt nodig was. Nu lijkt het team weer wat hersteld te zijn. Afgezien van Ryan Babel zie ik wel meer problemen in het Nederlandse Elftal. Ik ga Dumfries niet neersabelen want hij is gewoon wat minder in vorm, maar is niet eens zozeer het probleem dat het niet loopt.

Ik wil eigenlijk wat aandacht besteden aan de kant van Babel, de linkerkant. Wat mij is opgevallen is dat de linkerkant nagenoeg nooit volledig wordt gebruikt. Het is niet moeilijk te begrijpen waarom. Dit vormt meteen een dilemma voor het Nederlandse Elftal, met name als je de tegenstander onder druk wil zetten. We spelen zonder opkomende Linksback. Ik vind Blind echt een hele goede speler. Voetballend sterk, defensief heel sterk, maar aanvallend vind ik het toch echt te kort schieten wil je aanvallend meer domineren. De afgelopen wedstrijden werd het steeds zichtbaarder. Babel trekt naar binnen, maar Blind heeft niet de snelheid om daaroverheen te gaan om de hoek in te duiken voor een voorzet van eventueel de achterlijn. Wat gebeurt er dan? Babel trekt naar binnen. Blind is alleen aanspeelbaar voor een tik terug. Dan ga je traag voetbal spelen.

De oplossing? Toch Daley Blind maar weer proberen op het middenveld. Dat is 'helaas' al een keer mislukt, maar toen was Blind over het algemeen niet zo goed als hij nu is. Een middenveld met Frenkie-Wijnaldum-Blind zou heel, heel sterk moeten zijn. Dat het defensief is compenseer je dan weer met het opstellen van, van Aanholt. Blind of de Roon maakt namelijk in aanvallend opzicht weinig uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren