Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Naci Ünüvar legt uit: ‘Bij Feyenoord is iedereen bijna achttien jaar’

Laatste update:

Ajax Onder-19 veroverde zaterdag op De Toekomst de landstitel. Het team van John Heitinga won met 2-0 van aartsrivaal Feyenoord, dat zelf aan een gelijkspel genoeg had gehad om het kampioenschap te veroveren. Naci Ünüvar had een productief aandeel in de overwinning: de pas vijftienjarige middenvelder annex aanvaller nam zelf de 2-0 tegen de Rotterdammers voor zijn rekening.

De gemiddelde leeftijd van Feyenoord Onder-19 lag twee jaar hoger dan die van Ajax Onder-19. Ünüvar ziet dat juist als een voordeel. “Bij Feyenoord is iedereen bijna achttien en wij hebben drie spelers van vijftien jaar in de ploeg en spelen met acht B-junioren”, verklaart de spelmaker via de officiële kanalen van Ajax. “Ik denk dat dat ons juist sterk maakt. We zijn zo jong en willen voor elkaar strijden.”

Ajax Onder-19 completeerde zaterdag zodoende de dubbel, na de eerdere winst van de beker, terwijl Ünüvar eerder tot Talent van het Jaar werd uitgeroepen. “Ik denk wel dat dit een van de mooiste seizoenen uit mijn carrière tot nu toe is. Ik heb het EK gewonnen, mijn contract ondertekend en ik heb de beker gewonnen. Ook nog de Abdelhak Nouri-trofee en dan nu landskampioen... Dat is niet normaal.”

De zege op Feyenoord was volledig verdiend, meende Ünüvar. “Het eerste kwartier spelen we echt goed en horen we ook 2-0 voor te staan. We gaan vervolgens met 1-0 de rust in, maar zijn wel heer en meester. Feyenoord had helemaal nies in te brengen. Dan maken we verdiend de 2-0, maar als we scherper waren voor de goal, was het niet bij 2-0 gebleven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch wel verontrustend. Ze zijn 2 jaar verder, en laat die leeftijd nou net de puberteit bij jongens zijn; het verschil zal je dus wel degelijk moeten zien!

1 juni 2019 om 17:47

Erg netjes van Ajax. Voor Feyenoord is dit wel even schrikken denk ik. Weinig soeps in het eerste elftal en in de jeugd blijkbaar ook niet echt wat.

1 juni 2019 om 17:54

Was schrikbarend dat een jongen als Kokcu niet eens een uitblinker was, tegen 2 jaar jongere kerels. Dit is een van de "toptalenten" bij Feyenoord.

1 juni 2019 om 18:00

Ironisch dat een Ajax fan dit zegt, terwijl een van de beste spelers jarenlang is uitgekotst door de eigen aanhang, tot die eindelijk zijn plek vond (blind).
Kokcü is een hartstikke groot talent, die terecht bij het eerste van Feyenoord mee mag doen. Daar doet één wedstrijd niets aan af.

1 juni 2019 om 18:01

Mwa, hoezo schrikbarend? Messi maakt Argentinië ook geen wereldkampioen. Kokcu kan toch best eens een mindere dag hebben? Heeft het in de eredivisie aller aardigst gedaan tot nu toe.

1 juni 2019 om 18:01

Makkelijk scoren nu. Kokcu laat het namelijk wel weer zien op eredivisieniveau. Lijkt me toch een wat beter graadmeter.

1 juni 2019 om 18:05

Zolang Kökcu het in de Eredivisie laat zien, is er geen probleem. Daar moeten ze het allemaal maar laten zien. En dat doet hij zeer zeker.

1 juni 2019 om 18:06

Wat laat hij zien? Niemand verwacht dat hij Feyenoord doet winnen, maar ik vond Wout Burger sterk spelen ondanks de rode kaart, precies wat je verwacht van een groot talent tegen jongere spelers.

1 juni 2019 om 18:11

Met hem in veld staat er in het veld veel meer creativiteit en ontstaan er veel meer kansen. Z'n cijfers liegen er ook niet om.

1 juni 2019 om 18:11

Wat Kökcu laat zien? Volgens mij heeft hij 3 goals en 3 assists in de eredivisie gegeven terwijl hij nog amper minuten heeft gemaakt. Ook qua spel was hij vaak 1 van de beste Feyenoorders op het veld.

Vandaag speelde hij trouwens het grootste gedeelte van de wedstrijd op rechtsbuiten, wat totaal niet zijn positie is.

1 juni 2019 om 18:15

Kom op, als je niet ziet of wil zien dat Kokcu op eredivisieniveau al in enkele wedstrijden heeft bewezen dat hij zeer getalenteerd is, heeft discussie eigenlijk al geen zin meer. Schijnbaar vind jij een jeugdwedstrijd op een achterveldje, zonder publiek en zonder dat er iets noemenswaardig op het spel staat (zo'n kampioenschap is leuk, maar absoluut niet het belangrijkste) meer zeggen dan wedstrijden tegen volwassen fullprofs op het hoogste niveau van Nederland voor wie ieder punt telt . Okee, dat mag.

1 juni 2019 om 18:30

Kokcu is ook erg getalenteerd, maar ik vind hem geen uithangsbord voor de jeugdopleiding vind ik dan weer niet.
Hij speelt bij Oranje onder 19 anders bijna altijd als buitenspeler.
Verder had hij een fantastisch debuut en goede laatste wedstrijd. Daarbuiten was het niet zo geweldig en werd hij weer gebankt in de tussentijd. Is een leuke speler die wel echt goed is op een mooie dag.

1 juni 2019 om 18:48

Onzin reactie, puur voor de provocatie. Als je goed leest zie je duidelijk dat Feyenoord aan een gelijkspel genoeg had. goed gespeeld van Ajax, maar het scheelt niks natuurlijk.

1 juni 2019 om 19:06

Dat hij tussendoor ook heeft gebankt is niet vreemd natuurlijk. Volgens mij was hij nog 17 toen hij debuteerde dus dan hoef je echt nog geen vaste basisplaats te krijgen bij een Nederlandse topclub. Gio heeft hem gewoon rustig gebracht, niets mis mee. Komend seizoen verwacht ik wel een basisplaats voor Kökcu.

1 juni 2019 om 19:19

Laten we met z'n allen niet vergeten dat verliezen van dit Ajax onder 19 niet betekent dat je er zelf ineens niks meer van kunt. Het is een erg sterke lichting en daarnaast betreft de opleiding van Ajax één van de besten van de wereld. Het is geen schande allemaal, wat Feyenoord laat zien. Op het type spel na. Maar verliezen van dit Ajax kan gewoon.

1 juni 2019 om 20:57

Spelers beoordelen op basis van 1 wedstrijd, zou iemand dat bij Ajax doen krijgen ze te veel gezeik te horen. Maar Ajax leid de spelers wel beter op, maar toch zie je in dezelfde leeftijd categorie in oranje niet veel meer Ajax spelers. Het team wat het Ek of WK won bestond uit meer Feyenoorders

1 juni 2019 om 21:20

Dat is juist zo schrikbarend, dat hij het grote talent is en zich zo snel in 1 kan spelen

1 juni 2019 om 23:09

Heh? Meer Feyenoorders? Over welk EK heb jij het? Want het EK o17 bevatte 6(!) spelers in de basis van de Ajax-jeugd.

2 juni 2019 om 08:47

Wat de O17 bedoel je die, want dan heb je het echt gruwelijk mis. ..

2 juni 2019 om 10:02

Ik ben blij dat dat jullie allergrootste talent is namelijk 2 x helenaal niks.
Bedankt dat de hype rondom hem gekomen is door de pot tegenhet grote Emmen.
Daarna geen knikker weer geraakt

1 juni 2019 om 18:00

Feyenoord heeft de boot volledig gemist door niet in de voetbalpiramide in te stappen. Ik kijk er niet gek van op wanneer AZ Feyenoord de komende jaren voorbij streeft.

1 juni 2019 om 18:03

Ik wel.
Feyenoord is een traditionele topclub. Een team dat twee jaar geleden nog dik terecht landskampioen wordt. Az is ook goed team, maar wel het subtopteam van Nederland met vlak daarachter Vitesse en Utrecht (en in mindere mate Heerenveen).
Ik begrijp oprecht niet waar mensen het idee vandaan halen dat Feyenoord zo veel slechter is, ze worden hier bij de 0-19 op een haar na tweede, dat is toch gewoon goed?

1 juni 2019 om 18:08

Jij kijkt naar het verleden van Feyenoord, ik naar het beleid, de visie en daarmee toekomst van de clubs. Dan zie ik AZ toch echt betere dingen dien dan Feyenoord. Dat gaat zich op een gegeven moment uitbetalen.

1 juni 2019 om 18:09

Deze o19 is zo superslecht hey. Ze wonnen een paar weken geleden met gemak van Ajax met 5-2 of 3. Maar ze kunnen er vandaag niks meer van. Iedereen leeft teveel in het moment. Ajax terecht kampioen btw.

1 juni 2019 om 18:09

Heerenveen is een middenmoter geworden. Op basis van salaris is dit de Eredivisie:
Ajax
PSV
Feyenoord
Vitesse
AZ
Utrecht
Groningen

Twente zal ook ergens horen. Maar de tijd van het subtop Heerenveen is voorbij.

1 juni 2019 om 18:14

Het gaat niet zozeer om de plaats op de ranglijst, maar dat je grootste concurrent spelers produceert die heeft laten zien gelijkwaardig/beter te zijn dan competitiegenoten die gemiddeld 2-3 jaar ouder zijn. De jongens van Ajax lopen dus ver voor op hun leeftijdsgenoten, en dat is wel een puntje waar je als Feyenoord zijnde wel zorgen om kan maken.

1 juni 2019 om 18:21

Ik verwijs je graag naar Wolter z'n post over de leeftijden. 2-3jaar is onzin.

1 juni 2019 om 19:11

Feyenoord heeft een veel grotere achterband en zal daardoor op de lange termijn in principe altijd boven AZ blijven. Achterban is exposure, is geld, is succes

1 juni 2019 om 20:30

Visie is exposure, geld en succes. Niet de achterban. Dat is onzin.

1 juni 2019 om 22:10

Misschien omdat ajax in bijna elkw lichting met veel jongere spelers speelt. Eigenlijk is het dus de A junioren tegen de B junioren. Je mag toch verwachten dat de A junioren makkelijk kunnen winnen van de B junioren. 1 a 2 jaar verschil is in jeugdvoetbal heel veel gezien het feit dat je jaarlijks meer kracht krijgt. Dit wil trouwens niet zeggen dat er geen tallent bij feyenoord zit.

1 juni 2019 om 22:12

Is geen onzin. Ajax laat de meeste jongens indelen in een lichting hoger. Jong ajax is voor ajax nu eigenlijk 019.

1 juni 2019 om 18:18

Ik vind dat ook Ajax en PSV moeten aandringen op een Jong Feyenoord in de KKD, dan al niet de tweede / derde divisie (om mee te beginnen). Waarom? Je ziet dat dat een wedstrijd van vandaag het bij Feyenoord vooral op fysiek gaat. Jongens die voetballend wellicht beter zijn komen er niet tussen, een Kokcu had al veel meer minuten kunnen maken in het profvoetbal bij een Jong Feyenoord, een Burger had kunnen laten zien dat hij naast zijn goede fysiek een goede voetballer is met potentie voor Feyenoord 1 en jongens als Geertruida hebben juiist behoefte aan fysiek sterke tegenstanders voor hun ontwikkeling. Voor Ajax (en PSV) zou een wedstrijden o19 om moeten gaan wie voetballend het sterkste is ipv fysiek verder is ontwikkeld.

1 juni 2019 om 18:33

@Milton niet mee eens. Het is goed om op jonge leeftijd te leren dat je soms voor een overwinning moet knokken als het voetballend niet loopt. Ook op latere leeftijd zul je voor genoeg spelers fysiek onderdoen. Helemaal internationaal. Dit is een goede leerschool voor de jonge gasten.

Geeft vooral ook het verschil in opleiden weer tussen beide clubs. Bij Ajax word bij ieder talent een persoonlijk plan opgesteld en de maximale weerstand gezocht met als gevolg dus een twee jaar jonger elftal vandaag.

1 juni 2019 om 17:59

Ach doe normaal zeg.
Ajax heeft een gigantisch goede lichting, maar Feyenoord wint met de jeugd ongeveer evenveel prijzen. Daar doet dit ene seizoen niets aan af.
Als Ajax zo'n fantastische jeugd zou hebben als ze zelf claimen, hadden ze wel meer dan vier spelers in de basis staan die langer dan twee jaar in de jeugd hebben gespeeld.
Niet voor niets dreigt Ajax een vreemdelingenlegion te worden en willen daarom de beste speler van de concurrentie voor tientallen miljoenen kopen...

1 juni 2019 om 18:02

De lat ligt bij het eerste elftal van Ajax wel beduidend hoger dan bij Feyenoord.

1 juni 2019 om 18:03

Bommel ben jij dat?! Volgens mij reageer ik heel normaal en gaf ik zelfs niet eens een waardeoordeel aan het verschil aan opleiden tussen beide clubs.

Om dan toch even op je in te gaan. Uiteraard win je ook prijzen wanneer je elftal dus gemiddeld een stuk ouder is dan de concurrentie. Dat was dus het punt waar je overduidelijk aan voorbij bent gegaan.

1 juni 2019 om 18:07

Klopt, maar iedereen heeft het over die fenomenale jeugdopleiding van Ajax.
De keeper kwam op zijn achttiende/negentiende. De linksback ergens midden twintig. De centrale verdediger werd voor zo'n 20 miljoen teruggehaald (met (teken)bonussen erbij). Een middenvelder kwam op zijn achttiende een andere in zijn midden twintig.
Complete aanval kostte zo'n 30 à 40 miljoen.

Ga dan niet roepen dat je zo fenomenaal kan opleiden als er vier zelfopgeleide spelers instaan.

1 juni 2019 om 18:09

Origineel
Je geeft geen waardeoordeel, je geeft een vooroordeel. Of loop jij dagelijks op De Toekomst en Varkenoord?
Feyenoord is een gigantisch grote club, natuurlijk hebben die voor de grotere spelers een eigen programma. Als dat niet zo is, zoals jij claimt (en ik ga ervanuit dat je er dan ook bewijzen voor hebt) dan is er inderdaad iets systematisch mis.
Je roept overigens wel dat je jeugdteam beter is, maar als je over de afgelopen vijf jaar gaat bekijken heeft het grote Feyenoord meer zilverwaar gewonnen dan het grote Ajax. Dat is toch uiteindelijk waar het om gaat?

1 juni 2019 om 18:13

Door de fenomenale opleiding is er inderdaad geld gecreëerd dat deze investeringen mogelijk maakt. Mochten Van de Beek en De Ligt weggaan kan je weer verder investeren.

1 juni 2019 om 18:13

De linksback uit de jeugd speelt inmiddels bij Chelsea (juan Familia Castillo). De voorhoede moest wel gekocht worden aangezien Kluivert, Malen, Redan en Dilrosun allen vroeg weg gingen

1 juni 2019 om 18:15

Jij selecteert selectief jaren om je gelijk te bewijzen?

1 juni 2019 om 18:16

@primtetime,
Maar als je zo'n fenomenale opleiding hebt, waar de spelers op hun 16e al beter zijn dan Feyenoorders op hun achttiende. Dan ga ik er toch wel vanuit dat je minimaal éã©n aanvaller kan opleiden en behouden?
Maar dat is dus niet het geval.
@sta plaats
Maar dat zou niet nodig hoeven zijn. Je spelers zijn per slot van rekening op hun zestiende beter dan de Feyenoorders op hun achttiende. Moet je nagaan als zij zelf achttien zijn. Het geld kan je op zoveel andere manieren spenderen. Om op je laatste comment in te gaan, vijf jaar is de meest gangbare telling in mijn ogen. Doen ze bij de Uefa Coã«fficiã«ntenlijst ook.

1 juni 2019 om 18:18

Altijd mooi hoe sommige fans kunnen goochelen met jaartallen. Als je zegt Ajax maar 1X kampioen in de 5 jaar klinkt dat best treurig. Zeg je 5 X kampioen, een beker, finale Europa League, halve finale Champions League in 9 jaar klinkt dat ineens heel anders.. Daar tekent elke club voor in Europa. Op Juve en PSG na dan..

1 juni 2019 om 18:21

Ik heb het al eerder gezegd, maar ik vind vijf jaar de meest gangbare telling.
Puur vanwege het feit dat dat meestal een overgangsperiode is van een compleet team (op Schöne na).
Maar hoe wil je dan tellen?
Vijf uit tien? Zeven uit negentien? Tien uit vijfentwintig?
Ik vind vijf jaar dan toch beter.

1 juni 2019 om 18:23

Dus een eigen opgeleide speler zoals Blind is nu geen eigen opgeleide speler meer omdat hij eerst in de subtop van Engeland gespeeld heeft?! Zijn opleiding is toch niet veranderd..

Hoe oud moet een speler zijn om de goedkeuring van yamiown te krijgen?! Moeten ze bevallen op de middenstip van de Arena of moeten ze op hun 6e de opleiding in..

Bovendien blijf je maar zaniken over de "fenomenale opleiding van Ajax" terwijl ik alleen een verschil in opleiden benoem. En dat Ajax blijkbaar uniek is in die aanpak is wel duidelijk omdat je het na twee keer dus nog steeds niet begrepen hebt.

Zal het nog één keer proberen. Bij Ajax in de jeugd zijn prijzen winnen bijzaak, het gaat immers om het opleiden van spelers. Dus om de ontwikkeling van een individuele speler sneller te laten verlopen schuift Ajax zijn beste jeugdspelers door naar hogere jeugdelftallen. Als gevolg hiervan spelen nu in de -19 bijvoorbeeld veel jongere spelers die dus makkelijk een kampioenschap konden winnen in de -17.

1 juni 2019 om 18:23

Chelsea heeft ook een ongelooflijke opleiding en die betaalt stukken meer aan jeugdspelers. Bij Chelsea kan je al 1 miljoen per jaar verdienen op je 18e zonder dat je je debuut hebt gemaakt. Extreemste geval kreeg 2 miljoen per jaar

1 juni 2019 om 18:29

@origineel
Natuurlijk is Blind een fantastisch product van de opleiding geweest. Ontken ik niet. Ik zeg alleen dat in plaats van dat ze een jeugdspeler klaar hebben staan uit de opleiding ze een oud-speler terugkopen voor ~20 miljoen.

Heel de basis van Ajax krijgt mijn goedkeuring. Ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is. De jeugdopleiding ook. Maar die van Feyenoord krijgt dat ook. Zijn beide fantastische jeugdopleidingen waar Ajax misschien net iets beter is.

Ik zeg alleen dat je niet zo de Ajax opleiding moet overschatten en dit al helemaal niet moet doen met informatie die hoogstwaarschijnlijk voor geen meter klopt. Zoals ik al zei, tenzij jij een insider bent, zal je niet weten hoe de plannen voor beide opleidingen zijn gemaakt.

Overigens gaat het bij jeugdspelers niet om prijzen winnen. Het gaat om persoonlijke ontwikkeling en doorgroei naar het eerste team. Misschien had de jeugd van Ajax wel de Youth League gewonnen met De Ligt. Maar die is ondertussen de beste verdediger in Nederland en behaalt de halve finale van de Champions League. Wat is dan belangrijker? De ontwikkeling of dat hij een prijs had kunnen winnen met Ajax in de Youth League?

Als ik me niet vergis wint PSV bijna nooit de o-19 competities, maar is het van de laatste vijf jaar (daar is het weer) drie keer kampioen geworden.

1 juni 2019 om 18:31

@blackpool
Wil je naar de laatste drie jaar kijken dan? Want dan is het prijzenaantal van Feyenoord nog steeds hoger: een beker, een kampioenschap en een Johan Cruijf Schaal. Laatste twee jaar? Dan staat het gelijk. Alleen dit jaar. Tsja, dan staat Ajax inderdaad voor met 2-1.

1 juni 2019 om 18:36

Volgend seizoen zien we ''5 prijzen in 6 jaar'' langskomen..

1 juni 2019 om 18:40

"overigens gaat het bij jeugdspelers niet om prijzen winnen. Het gaat om persoonlijke ontwikkeling en doorgroei naar het eerste team. Misschien had de jeugd van Ajax wel de Youth League gewonnen met De Ligt. Maar die is ondertussen de beste verdediger in Nederland en behaalt de halve finale van de Champions League. Wat is dan belangrijker? De ontwikkeling of dat hij een prijs had kunnen winnen met Ajax in de Youth League?"

Als je de moeite had genomen om mijn reacties iets beter te lezen had deze hele discussie niet nodig geweest aangezien dit dus precies is wat Ajax al doet. Met als meest merkwaardige de 15-jarige Unuvar die dus tegen 18- en 19-jarigen speelt omdat hij geprikkeld moet blijven worden.

Natuurlijk heeft Feyenoord ook een prima opleiding. Ik snap niet waarom zulke vanzelfsprekende dingen benoemd moeten worden. Kleinzerig gedoe.

1 juni 2019 om 18:48

Yamiown, Ajax kan op eigenlijk iedere positie behalve de spits spelers opleiden. 10 van de 11 posities is niet slecht, sterker nog: Dat is gewoon indrukwekkend.

En bij jeugd is prijzen winnen het minst belangrijke van allemaal, je kan beter in de grijze middenmoot zitten, maar wel ieder jaar een of twee spelers in het eerste krijgen dan ieder jaar kampioen worden, maar geen doorstroom aan jeugdspelers hebben. Een voorbeeld hiervan is Chelsea, die winnen in de jeugd enorm veel, maar er is maar een enkeling die de stap naar het eerste kan zetten. De meeste clubs in Nederland hebben een bijzonder goede jeugdopleiding, met uitschieter in Ajax, Psv, Feyenoord, AZ en Sparta.

Primetime, jeugdspelers van Chelsea krijgen geen 20.000 pond per week, zelfs een CHO zit daar nog onder, en die heeft toch wel al indruk gemaakt in het eerste. De meeste zitten tussen de 2.000 en 5.000 pond per week. Nog steeds heel veel, maar geen miljoen per jaar.

1 juni 2019 om 18:56

@Stravven, groot deel van financiële voordeel komt ook niet voort uit het opgenomen salaris (zeker aangezien een 16-jarige speler normaal pas met 17 zijn eerste procontract kan tekenen) maar in de extra's errond. Is best lekker als je een aardig geldbedrag los van het voetbal bij kan schrijven. Redan was ooit nog zo slim om zijn zusje van jaar of 2 toen te laten poseren met stapels geld verkregen van Chelsea, nog vóór de overstap. Waarde zit hem vaak in de extra's, zo zegt men vaker dat ze papa en mama leuk baantje aanbieden om te compenseren, geen idee of dat echt zo werkt. Zelfde met een NV'tje of huisje van de club. Miljoen aan salaris gaat natuurlijk nooit gebeuren, miljoen over contract van 3 jaar vaker wel dan niet. 2-5k per week zou Ajax ook kunnen geven, sterker nog, veel contractspelers zullen in die categorie zitten in jeugd.

1 juni 2019 om 19:03

@yamiown

Dat zou ook wel gelukt zijn ware het niet dat we gewoon ieder jaar veel van onze zelfopgeleide spelers zien vertrekken. Deze zomer zal De Ligt wel gaan, vorige zomer was het Kluivert en volgende zomer zal het ongetwijfeld Van de Beek zijn. En dan zullen er ongetwijfeld weer nieuwe spelers van de huidige lichting Jong Ajax, onder 19 en onder 17 doorbreken.

Het feit dat onze lat en ons niveau omhoog gaan betekend dat je ook heel lastig een elftal kan hebben wat voor de helft uit langdurig opgeleide spelers bestaat. Helemaal niet wanneer je ook grote talenten verlies aan buitenlandse (vooral Engelse) clubs die ze weghalen uit onze jeugd. Om het niveau van onze jeugdopleiding hoog te houden doet Ajax op zijn beurt bij andere clubs weer precies hetzelfde.

Ik ben absoluut niet bang dat Ajax een vreemdelegioen dreigt te worden. In de basisopstelling stonden afgelopen seizoen voor ruim de helft uit spelers met een Nederlands paspoort. Op de bank precies hetzelfde verhaal. Wij zijn geen Chelsea wat een EL finale begint met 11 buitenlanders aan de aftrap en dat zullen we ook niet worden.

1 juni 2019 om 19:32

@wolterx je weet dat 2k per week gewoon een ton per jaar is he? De meeste jeugdspelers bij Ajax zullen echt niet zoveel krigen.

1 juni 2019 om 19:33

Stravven, dat komt omdat hij nog geen nieuw contract heeft getekend. Er lag een contract van zo'n 4 miljoen per jaar voor hem klaar toen hij miss net 10 wedstrijden had gespeeld maar hij heeft helaas nog steeds niks getekend. Ake en Christensen zaten op 1 miljoen. Je kan opzoeken oa op spotrac. Ruben Loftus cheek zat op 1.8 miljoen. Ik bedoel dan het eerste volwassen contract op hun 18e. Niet wat ze op hun 16e krijgen want dan is het verschil idd niet zo groot met Ajax.

1 juni 2019 om 19:36

Yamiown, het is gewoon niet correct wat je zegt. Je kunt gewoon niet stellen dat de feyenoord jeugdopleding net iets beter is. Dat is het bagagaliseren van die van Ajax. Waarom....? Kijk nu eens hoeveel spelers uit de Ajax jeugdopleiding in Ajax zelf en de top van Europa spelen en hebben gespeeld, laten we zeggen de afgelopen 10 jaar. Dan kun je toch onmogelijk volhouden dat het verschil maar zo klein is als jij iedereen wil doen geloven. Je hoeft geen insider te zijn om te kunnen zien dat de opleiding van Ajax over de jaren een veel hoger rendement haalt en duspeer definitie een stuk beter is.

1 juni 2019 om 20:00

Ja, dat weet ik. Van de basisspelers zal het gemiddelde boven die 2k per week liggen. AZ zou rond de 90-100k voor hun toptalenten willen neerleggen, Ajax draait zich niet om voor die bedragen meer. Aangetrokken jeugdspelers gaan makkelijk over de ton, laten we het daarop houden.

1 juni 2019 om 22:12

Veltman was er toen ook bij, Donny het jaar daarna, het is gewoon een arbitrair getal. De laatste 5 jaar is het qua prijzen stroef geweest, maar we hebben prima seizoenen gehad.

2 juni 2019 om 13:41

Maar over de jaren gerekend zijn er toch veel meer jeugdspelers van Ajax in de top en subtop van Europa, en ook Nederland, terechtgekomen. Even los van alle prijzen behaald door de vele jeugdelftallen. Ook niet onbelangrijk, als club wil je zo veel mogelijk jeugdspelers klaarstomen voor het eerste elftal; in dat opzicht zijn kampioenschappen behalen niet het ultieme doel, maar een leuke bijkomstigheid. In dat licht bezien is het doorschuiven van talentvolle jeugd naar hogere leeftijdsklassen niet eens zo’n slecht idee. Daarnaast is (en moet!) Ajax door de behoorlijke financiã«le armslag bij machte om heel veel goede jeugdspelers van elders te halen. Iets dat Feyenoord ook gewoon doet, maar waarschijnlijk wat dichter bij huis. Wel zal er bij Feyenoord echt iets structureel moeten veranderen om jaarlijks mee te kunnen doen om het kampioenschap. De huidige achterstand op Ajax en PSV is niet zo maar ontstaan. En kijkend naar de huidige bestuurschaos en beleidsvoornemens - ook met betrekking tot het wel of niet nieuwe stadion - lijkt het er niet op dat Feyenoord snel zal aanhaken bij de top twee. Nee, men moet in Rotterdam vrezen voor een club uit Alkmaar. Waar wel prima (jeugd)beleid wordt gerealiseerd....

Groot talent, mooie speler. Natuurlijk totaal geen garantie, maar hij laat op zijn leeftijd toch bij vlagen hele bijzondere dingen zien. Hopen dat hij het een beetje door kan zetten en Ajax 1 kan bereiken. Ik zou het hem gunnen.

1 juni 2019 om 18:11

Slimme speler en goed in de combinatie. Had in het begin moeite om fysiek aan te pikken maar heeft dit toch heel knap gedaan. Als hij fysiek wat sterker was geweest zou ik m af en toe laten meespelen bij Jong. Helaas zie je nu al dat hij vaak zn voet moet terugtrekken. Een paar weken rust en groeispurt zou goed uitkomen voor zijn ontwikkeling.

Toch knap dat Ajax met zo’n jong elftal kampioen word, die 2 jaar klinkt weinig, maar is vooral fysiek wel een enorm verschil. Ben benieuwd wat er van deze lichting terecht komt! Met name Unã¼var en Brobbey.

Feyenoord moet aan de slag. Als zelfs in de jeugd Ajax beter is terwijl Feyenoord gemiddeld 2 jaar ouder is loop je zo ver achter. Wat een blunder om niet in de JPL mee te willen te doen met Jong Feyenoord. Dit gaat ze veel tijd kosten om te herstellen. Want wie wilt nu instromen bij Feyenoord op 15 jarige leeftijd als een andere grote club ook een optie is.

Unuvar is van het kaliber De Ligt, wat een wereldtalent.

1 juni 2019 om 18:54

Precies dit. Bij Feyenoord speel je als 15-jarige tegen andere 15-jarigen. Bij Ajax speel je, als je goed genoeg bent, tegen 18-jarigen.
Feyenoord moet hard aan de slag, bij Feyenoord is er de afgelopen jaren niet heel veel basismateriaal door de jeugdopleiding gekomen in vergelijking met Ajax.

Als je zo zijn seizoen ziet is dat inderdaad wel heel bizar. Met de O19 (!) als 15 jarige speler de dubbel winnen, het EK winnen met de O17 en dan ook nog individuele prijzen. Ik hoop voor het Nederlands voetbal dat hij zijn potentieel waar kan maken. Als ik naar alle talenten kijk die al doorgebroken zijn en die nog in de verschillende jeugdelftallen spelen dan kijk ik met veel vertrouwen naar de toekomst van het Nederlands elftal, met de huidige kern van spelers die er nu staan en nog wel 5-6 jaar (als het niet meer is) op hoog niveau mee kunnen.

Klein beetje overtrokken natuurlijk, waren er zeker bij van 18 en 19 maar uiteindelijk was verschil bij aftrap ruim jaartje. Is nogsteeds absurd veel maar zat dichter bij de 12 maanden dan de 24 maanden.

1 juni 2019 om 17:56

Afgerond 17,2j (6272d)bij Ajax gemiddeld, 18,3j (6673) bij Feyenoord om precies te zijn. (koriander in vorig topic zocht het uit)

1 juni 2019 om 18:15

Pff echt respect om dat allemaal uit te zoeken. Zou daar zelf geen zin in hebben hahaha.

1 juni 2019 om 18:18

Ah, dan doet vz dus aan nepnieuws. Als je enkel hier zou lezen zou je denken dat Ajax het met een aantal net uit de baarmoeder getrokken embryo's heeft opgenomen tegen een team volwassenen. Blijkt dus nogal mee te vallen.

1 juni 2019 om 18:33

1,1j is in jeugdvoetbal wel echt enorm veel, je zal goed moeten zoeken wil en een groter verschil vinden in een kampioenswedstrijd in het jeugdvoetbal. De jongste Feyenoorder (Bannis) zou het gemiddelde bij Ajax nog opkrikken, de oudste bij Ajax (Llanansa) zou het gemiddelde bij Feyenoord naar beneden halen. Dat zie je niet elke dag

1 juni 2019 om 18:46

True.. het is minder groot dan het lijkt. Maar ajax 1 speler van 18 en feyenoord 7 en 1 van 19. Dat zegt in die klasse inderdaad wel iets hoor. Fysiek tegen techniek zou je bijna zeggen, maar als je dan Brobbey ziet lopen...

1 juni 2019 om 18:58

Brobbey is een freak of nature qua fysiek, die jongen mag niet de sportschool in van Ajax en ziet er alsnog uit alsof zijn sport MMA vechten is. Al had hij vandaag twee tegenstanders die fysiek niet voor hem onder hoeven te doen, zeker in de lucht allebei stuk sterker en langer.

Speelt natuurlijk ook mee dat Ajax in de KKD actief is en Feyenoord niet. Al zit het hem ook wel in de visie. Bizar dat gasten als Kokcu nog gewoon mee mogen doen btw, maar als hij zelf hier niets laat zien vraag ik mij ook af waar ze bij Feyenoord mee bezig zijn.

Echt een fantastische lichting is dit ook met veel talent. Word leuk om te volgen aankomende 2/3 jaar wie het eerste gaan halen en voor wie het toch te hoog gegrepen gaat zijn.

1 juni 2019 om 18:07

Je baseerd dit nu op 1 wedstrijd. In Rotterdam won feyenoord ook gewoon. Het gaat niet om de leeftijd want bepaalde jongens komen gewoon wat later tot bloei. Ik heb erg genoten van el bouchatoui. Mooie speler

1 juni 2019 om 18:14

In Rotterdam was het laatste half uur waarin Feyenoord 4x scoorde wat Ajax opbrak. Die konden dat fysiek niet opbrengen meer toen. Als dit half uur langer had geduurd had Feyenoord dit echt nog wel recht getrokken, puur op fysiek.

1 juni 2019 om 18:13

Waarom zou Kökcū niet mee mogen doen? Staat toch geen basis bij Feyenoord en is gewoon o19. Dat hij niet best was vandaag is een feit, maar er is geen speler op die leeftijd die altijd constant is.
Dat Feyenoord achter loopt is een gegeven waar we de komende jaren niks aan kunnen veranderen.

1 juni 2019 om 18:47

Ik vind het eerder bijzonder dat Feyenoord hem mee liet doen. Kokcu heeft al best veel Eredivisiewedstrijden mee mogen doen en daarin hele leuke dingen laten zien. Dan zou je kunnen redeneren dat ie het niveau van o19 is ontgroeit (al liet ie het vandaag niet zien) en dat je vooruit kijkend naar de toekomst een andere speler die ervaring van het spelen van een kampioenswedstrijd in Amsterdam op laat doen.

1 juni 2019 om 18:54

Ben het geheel eens met je en had dezelfde gedachte toen ik hem zag. Kökcū kennende zal hij er wel op aangedrongen hebben om mee te spelen en minuten te maken, achteraf teleurstellend potje van hem. Maar dat was van het merendeel van onze selectie, Ajax verdient kampioen geworden.

1 juni 2019 om 19:01

Het kan wel, maar het is in de meeste gevallen apart om iemand vanuit een hoger elftal mee te laten doen. Je mag ook Kokcu mee laten doen in een wedstrijd tegen de 6e klasse reserve zondag amateurs, maar of je dat moet willen, en of dat meerwaarde heeft voor hem?

Nederland krijgt echt een luxeprobleem op het middenveld lijkt het: Gravenberg, Kokcu, Simons, Ihattaran, Unuvar, en dan zijn spelers als De Jong, Van de Beek en Rosario, dat zou nog best eens wat leuks kunnen worden.

1 juni 2019 om 19:13

Om die reden schreef ik ook al 'Kökcū kennende zal hij minuten hebben wilen maken'.

Inderdaad, toekomstig luxe probleem. Als de helft het op oudere leeftijd laat gaan zien. Heerlijk vind ik dat persoonlijk zo'n goeie lichting

1 juni 2019 om 21:21

Ik snap niet wat de KK divisie ermee te maken heeft. Bijna niemand van dit elftal maakt minuten in Jong Ajax op incidentele wedstrijdjes na. Alleen de Timber broers doen weleens mee.

1 juni 2019 om 21:30

Dat jongens van 18/19 bij Ajax sneller in jong en dus in de KKD actief zullen zijn, waardoor Ajax met een jonger elftal speelt

1 juni 2019 om 21:45

Dat valt eigenlijk ook wel mee. Redelijk wat jongens uit jong zijn gehaald uit buitenland zoals Traore, Danilo, Kotarski, Kuhn oa of te oud voor o19 zoals Lang, de Wit, Kemper en Bakboord. Jurrien Timber is de enige uit 2001 die regelmatig minuten maakte in Jong. Gravenberch heeft wel heel veel minuten gemaakt maar die zou bij o19 nog de leeftijd omlaag halen. Sws zijn er eigenlijk weinig jongens uit 2001 bij Ajax. Wat er nog zit, zit vaak op de bank bij 019. Maddy, Sint, Douglas, King

Ben erg benieuwd hoe deze jongen zich de komende jaren gaat ontwikkelen. Dat hij zo makkelijk mee kan met oudere jongens hoeft nog niks te zeggen over het eerste. Geldt ook bijvoorbeeld voor Brobbey. Dat is m'n een krachtpatser zeg, maar bij de volwassenen zal hij meer moeten laten zien dan fysiek spel.

1 juni 2019 om 18:05

Dat dachten velen ook van De Ligt toen hij destijds in de O15 uitblonk. Veel zal afhangen van zijn bereidheid om te blijven investeren in zichzelf. En daarnaast natuurlijk het nodige geluk.

1 juni 2019 om 18:11

De Ligt was in o15 nog een middenvelder, toen was Malen het talent. Seizoen erna toen hij achterin kwam ging hij als een speer. Niet beste voorbeeld in deze, de Ligt ging dat seizoen van o17 naar o19, won als CV op Copa Amsterdam (o19) en Future Cup (o17) beste speler. Die was toen fysiek voor o19 stuk minder dominant dan Brobbey is imo.

1 juni 2019 om 19:40

hij werd op het middenveld gezet om zijn handelingssnelheid te ontwikkelen! Individueel talent gaat boven teamprestaties.

1 juni 2019 om 20:02

De Ligt is gescout als middenvelder hè, die is juist terug gezakt omdat meer defensieve positie beter aansluiten bij zijn kwaliteiten. Als hij cm of 10 en kg 10 minder was geweest had die nu LCM gespeeld, of hij dat hij Ajax had gedaan idk.

Wordt hij de eerste Turkse speler die het echt gaat maken in Nederland,mischien samen met kokcu?het valt me op dat we al jaren heel veel leuke Marokkaanse voetballers hebben,maar gek genoeg weinig Turken terwijl zij ook voetbalgek zijn....

1 juni 2019 om 19:04

Degene van wie ik het had verwacht was Ozyakup, die begon bij Besiktas echt heel goed, maar is nogal gestagneerd.

1 juni 2019 om 22:33

Dat is dus ook echt iets wat ik me afvraag. Er zijn genoeg Turkse jongens die fanatiek op een voetbalvereniging zitten, maar het zijn er bar weinig die doorbreken. De Marokkaanse/Surinaamse jongens breken wel allen door in het profvoetbal, maar waarom het de Turken niet lukt, is me altijd nog een vraag. In Duitsland breken ze echter wel door en dat blijken echte topspelers te zijn (Ozil, Gundogan, Schule en Basturk voor de old heads). Misschien omdat je daar te kiezen hebt uit een grotere populatie?

1 juni 2019 om 22:55

Er wonen meer Turken in Nederland dan Marokkanen,dus dat kan het niet zijn,in Duitsland breken ze wel door klopt.

1 juni 2019 om 23:03

Ik heb vroeger in het grootste handelshuis van Nederland gevoetbald. 600 jeugdspelers en ieder jaar zo'n 200 weer weg. Het viel me daar wel vaak op dat Turkse jongens er liever voor kozen om ergens anders in de b1 te spelen dan bij ons in de b3 bv terwijl beide hoofdklasse niveau zijn of zelfs een b1 met een nog lager niveau. Soort van trots denk ik. Dat zag ik veel minder bij Ghanese/surinaamse/marokkaanse jongens

1 juni 2019 om 23:38

Wat is het grootste handelshuis van Nederland?

1 juni 2019 om 23:50

Zeeburgia, ze verdienen al goed geld aan alleen die inschrijfgelden. 50 euro om je alleen al aan te melden. Doe dat x200 en ze pakken al jaarlijks 10000 aan inschrijfgelden.

Heerlijk om in een rechtstreeks duel je concurrent verslaan en de titel pakken. Terecht het kampioenschap gepakt. De titel van beste jeugdopleiding komt er straks ook nog aan.... Wow !!

Uiteraard verdient degene die boven aan eindigt de titel, ongeacht hoe oud ze zijn, proficiat!
Maaaarrrr...vorige week speelde Feyenoord beter als ajax, of vergis ik me hier in?
Als dat zo is, dan is dat voor in de toekomst een machtig wapen voor de supporter van een elftal die met hun rug tegen de muur staan..2500 euro boete, laten we die 5000 voorwaardelijk gelijk onvoorwaardelijk rekenen dus 7500 eurootjes en er komt een rematch.
Die 7500 lappen de supporters onder elkaar wat geen enkel probleem wordt, dus de club kost het niets, win win win situatie!!🤔😂

Mag ik je terugfluiten, Naci? Shiloh 'T Zand en Belarbi zijn nog lang geen 18 en spelen ook vaak bij O19, dus die bewering is pertinent onwaar, Naci.

2 juni 2019 om 00:03

Belarbi is 'al' 17. Dus tenzij hij er al meer dan een jaar bij 019 zit vind ik dat niet echt bijzonder.

Wat een gedoe allemaal ,zielig van beide kanten had laatst gelezen dat O9 ook een risico wedstrijd is laten we allemaal gewoon lekker van voetbal genieten ,

Klopt niet. Shiloh 't Zand en Belarbi spelen ook geregeld bij O19.

Maakt allemaal toch niet uit. Het gaat erom hoeveel het eerste halen en vanuit daar een stempel kunnen zetten. Kijk Frenkie, Van de Beek, De Ligt en Mazroui zijn mooie voorbeelden van. Die kunnen zelfs tegen grote Europese clubs het verschil maken. Dan heb je het goed opgeleid. Bij Feyenoord zijn ze te wisselvallig, ene keer winnen ze van United, PSV en Ajax, andere keer verliezen ze onnodig van een laagvlieger. Dat heeft naar mijn inziens vooral te maken met mentaliteit, en discipline om alles te winnen. In de wereldtop gaat het om details. Stel je krijgt 3 kansen, dan moet je minstens een of twee maken. Kijk hoevaak Unuvar en Brobbey schieten, en bijna elke wedstrijd zijn die twee gevaarlijk. Vooral Unuvar scoort vaak in hele belangrijke duels. Door steeds een hoge verwachting te creeren, Raakt hij eraan gewend en zal hij Nederland op een WK-finale ons naar de beker schieten. Vaak het grootste blunder bij Oranje is dat wij het nooit afmaken in de finale of halve-finale. Er moet gewoon een of twee spelers zijn die altijd koelbloedig zijn. Is het geen Brobbey, dan is het Unuvar. En met die koppel win je alles in de jeugd. Hopelijk zetten die twee deze lijn door bij Ajax 1 en gaan zo de wereld veroveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren