Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax overweegt zich met bod bij Brighton & Hove Albion te melden’

Laatste update:

Davy Pröpper werd in de afgelopen maanden al voorzichtig in verband gebracht met een overstap naar Ajax en de Amsterdammers gaan nu mogelijk op korte termijn actie ondernemen. Het lokale The Argus meldt woensdag namelijk dat de kampioen van Nederland erover nadenkt om een bod op de Oranje-international uit te brengen.

De in Brighton and Hove gesitueerde krant heeft van ‘een goedgeplaatste bron in Amsterdam’ vernomen dat scouts van Ajax Pröpper in de afgelopen maanden een aantal keer aan het werk hebben gezien. De 27-jarige middenvelder kwam dit seizoen namens the Seagulls dertig keer in actie in de Premier League en wist in die wedstrijden eenmaal te scoren.

Ajax zou in Pröpper een geschikte vervanger zien van Frenkie de Jong, die de overstap maakt naar Barcelona. De komst van de veertienvoudig international van het Nederlands elftal, binnenkort met Oranje actief tijdens het finaletoernooi van de Nations League, zou bovendien in het nieuwe transferbeleid van de Amsterdammers passen om meer ervaren spelers aan te trekken. Afgelopen zomer versterkte de club zich al met Dusan Tadic en Daley Blind en dat leidde prompt tot een zeer succesvolle Champions League-campagne en winst van de Nederlandse dubbel.

Pröpper was in het verleden actief bij Vitesse en PSV, waarmee hij landskampioen werd en tweemaal de Johan Cruijff Schaal wist te winnen. De middenvelder verliet de Eindhovenaren twee jaar geleden voor dertien miljoen euro voor een avontuur in Engeland en tekende toen een tot medio 2021 doorlopend contract in Brighton.

Zou jij Davy Pröpper een goede aanwinst vinden voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een vervanger voor Frenkie vind ik het niet maar het lijkt me een prima speler die die positie prima kan invullen en met een redelijk goede trap

29 mei 2019 om 13:36

Lijkt mij totaal geen goede speler. 1 goal in 33 wedstrijden is echt te weinig. Ik zie liever Klaassen over 1 jaar terug komen. Was de aanvoerder en belangrijk voor Ajax in het jaar van de EL finale, heeft de bodem geraakt bij Everton maar is nu op de weg terug in Duitsland. Ik zie veel liever een jongen van de club terug komen dan Propper.

29 mei 2019 om 13:40

Maar Klaassen speelt niet op 6. Zou proper juist goed vinden met donnie en Marin. Anders blind op 6 en Jan terughalen

29 mei 2019 om 13:41

Frenkie de Jong scoorde bij Ajax anders ook niet veel. Afgelopen seizoen 3 goals in de Eredivisie als ik mij niet vergis. Propper heeft opzicht wel wat scorend vermogen in zich want bij Vitesse en PSV scoorde hij volgens mij meestal wel tussen de 5 en de 10 goals in de Eredivisie en nog hier en daar wat goals in Europees verband. Ik zie Propper in ieder geval graag komen.

29 mei 2019 om 13:43

Ik hoop ook dat blind op 6 komt te spelen. Op die positie heeft hij zijn beste wedstrijden voor Ajax gespeelt. Lisandro Martinez is eigenlijk ook een CV, ik zou het raar vinden als ze hem kopen voor 7 miljoen en alleen als backup voor Nico gaan gebruiken. Nadeel is wel dat ik bang ben dat Ajax te veel lengte tekort komt in de verdediging. Geen een verdediger van boven de 1.85.

29 mei 2019 om 14:10

1 goal in 33 wedstrijden. En dat is niet waar je een centrale middenvelder van een degradatiekandidaat op moet afrekenen.

29 mei 2019 om 14:15

Martinez wordt geen back-up van Nico, Nico gaat hoe dan ook op korte termijn vertrekken. Niet deze zomer maar wel de zomer erna. Dan is het lekker als een jongen je komt vervangen die het systeem al kent en de groep.

29 mei 2019 om 15:00

Beetje vreemde redenatie. Propper is niet goed genoeg als 6 want hij scoort te weinig in Engeland maar Blind vind je wel prima ondanks dat hij weinig scoort..

Lees hier ook al reacties dat Maher beter is of een betere aankoop vanwege zijn transfervrije status. Ironisch dat juist niet-Ajacieden momenteel naar het geld wijzen, het enige wat voor Ajax van belang is is een kampioen waardig elftal samenstellen wat weer Europees kan presteren. Bij het inrichten van je selectie heb je een x-aantal plekken vrij, dan is Propper in alle opzichten behalve financieel een enorme vooruitgang ten opzichte van Maher.

Waar Maher gefaald heeft in Eindhoven was Propper een van de dragende krachten. Waar Maher het goed doet in Alkmaar doet Propper het goed in de Premier League. Lijkt me wel duidelijk.

29 mei 2019 om 15:03

@elninoo Verwarrend. Als Martinez volgende zomer de opvolger van Nico word is hij nu toch de back-up?!

Ik moet het nog maar zien. Zou me niets verbazen als hij als linker centrale verdediger een revelatie word. Is toch zijn beste positie op het moment. Blind kan prima op 6 dus opties zat.

29 mei 2019 om 15:42

dit lijkt mij een gruwelijke opstelling die niet eens persã© heel veel hoeft te kosten. aangevuld met Malen van psv (1 jarig contract) dan heb je ervaring met talent gecombineerd

onana
mazraoui
fosu-mensah
blind
tagliafico
marin
propper
odegaard
blind
neres
tadic
29 mei 2019 om 15:52

Big-poppa, 2x Blind in de selectie vind ik ook erg 'gruwelijk'!

29 mei 2019 om 16:12

oeps dat moest natuurlijk Donny zijn

29 mei 2019 om 16:39

Ja goed verhaal.. onana is ook slecht he, scoort nooit..

29 mei 2019 om 17:53

Dat mensen naar Maher wijze heeft een reden. Dat is niet de transfervrije status, dat is bonus. Maher speelt bij AZ in een soortgelijke rol als Schone en doet dat echt uitstekend. Hij laat daar dezelfde pluspunten zien die schone heeft, zonder het nadeel ontzettend traag te zijn. Is ook nog eens international geweest en heeft met z'n 25 een aardige leeftijd waar Ajax een tijd lang mee vooruit kan. Door die transfervrije status is hij een gokje waard. Propper is ook een welkome versterking. Daar heb je iets meer zekerheid. Bij Maher niet. Maar je hebt bij Maher wel de kans dat hij echt een monster wordt op die positie. Die jongen had namelijk gigantisch veel talent. Kwam er alleen niet uit. Maar vergeet nooit hoe hij als talent van AZ echt hele ploegen volledig aan gort speelde.

29 mei 2019 om 13:43

een speler met de kwaliteiten van frenkie ga je sowieso niet snel vinden aangezien zulke spelers dus 75 miljoen kosten. ik denk dat propper wel een toegevoegde waarde is bij het huidige ajax. een goede verbindingsspeler met ervaring in de PL bovendien nederlands wat altijd prettig is voor de achterban. dit past goed in de lijn die ajax in heeft gezet. ervaring koppelen met talenten.

Ben benieuwd of die zo’n stap ziet zitten en als die heengaat wat die zou kosten. Lastig in te schatten.

29 mei 2019 om 13:37

Ik denk het wel geeft al aangeven dat Ajax een optie is. Dat is al wel wat langer geleden dat hij dat gezegd heeft.

29 mei 2019 om 15:27

Was dat voordat hij naar PSV ging ? Is met PSV kampioen geworden en heeft met PSV CL gespeeld. In Nederland heeft hij dan ook al het hoogste gehaald. Je kunt je afvragen wat voor hem het belangrijkste is ? Een mooie competitie of kans op een titel en CL voetbal ?

Een middenveld met Marin, Pröpper en Van de Beek volgend jaar hopelijk! Top middenveld voor de Eredivisie.

29 mei 2019 om 13:34

Middenveld met: Marin, Mazraoui en Odegaard lijkt me nog beter. Van de Beek kan Ajax beter verkopen nu hij nog een enorme waarde vertegenwoordigt.

29 mei 2019 om 13:35

Odegaard gaat niet naar Ajax, dat is al reeds bevestigd door Real Madrid. Daarnaast heeft Mazraoui nog te weinig bewezen op het middenveld. Pröpper is zonder twijfel een betere speler, over Marin kan ik niks zeggen.

29 mei 2019 om 13:44

Haha je wilt Van de Beek verkopen en de tekort komende Mazraoui op het middenveld zetten. Daar worden we beter van! Van de Beek behouden en Marin, Pröpper, Schöne en Eiting laten knokken voor de overige twee plekken. Dat is de breedte en concurrentie die spelers naar een hoger niveau brengen. Die je nodig hebt om Europees aan te haken, structureel. Ik snap niet waarom velen doen alsof je altijd maar 11 goeie spelers nodig hebt.

29 mei 2019 om 13:45

Wanneer is dat bevestigd? Heb daar de afgelopen dagen niets over gelezen..

29 mei 2019 om 14:03

Sinds wanneer komt Mazraoui tekort? Mazraoui heeft momenteel veel meer laten zien dan een Eiting die jij noemt, ook op het middenveld. Mazraoui kan komend seizoen met ondersteuning van Marin prima de rol van Frenkie invullen. Heeft in de laatste paar wedstrijden juist laten zien dat het middenveld de geschikte plek voor hem is. Door zijn ervaring op de backpositie weet hij ook wat zijn verdedigende taken zijn. Noussair is afgelopen seizoen verkozen tot talent van het jaar maar jij vindt hem tekort komen, nee dan heb je er lekker kijk op.

29 mei 2019 om 15:03

Gazhim helemaal eens, ik begrijp het ook niet. Mazraoui heeft een goed seizoen gespeeld, én kan nog groeien en beter worden op het middenveld. Eiting vind ik tekort komen.

29 mei 2019 om 13:37

Mocht Ziyech weg gaan, hoop ik dat Ajax Odegaard gaat halen. Hij lijkt mij een prima vervanger.

29 mei 2019 om 19:41

te prijzig denk ik en voor huur niet interessant. daley naar 6, een echte centrale verdediger op daleys plek

Waarom niet gewoon Maher. Die is transfervrij en wil zich bewijzen. Propper zou ook een aanwinst zijn, echter zal Brighton geen verlies willen maken. 15 miljoen of meer zou ik erg veel geld vinden.

29 mei 2019 om 13:34

Waarom zou je het risico nemen met een transfervrije speler die bij PSV mislukt is? Ajax heeft geld zat, dan hoef je niet als bijvoorbeeld een feyenoord te gokken op transfervrije spelers.

29 mei 2019 om 13:35

Nee nu gok je op niet transfervrije spelers, goed verhaal.

29 mei 2019 om 13:39

De gok is natuurlijk wat minder met propper dan met Maher. Van Pröpper weten we dat hij het goed heeft gedaan bij PSV en ook in de Premier League presteert hij naar behoren. Maher heeft het eigenlijk alleen nog maar goed gedaan bij AZ en is voor de rest redelijk gefaald.

29 mei 2019 om 13:42

Nolimit. Propper is een betere speler en een mindere 'gok' natuurlijk. Je weet wat je aan hem hebt, want dat laat hij bij Brighton en deels bij Nl wel zien. Bovendien een type speler waar Ajax veel meer aan heeft dan het type Maher.

29 mei 2019 om 13:42

Nu gok je op een speler die heeft laten zien het bij PSV en in de premier league te kunnen. Dus inderdaad goed verhaal.....

29 mei 2019 om 13:44

Want transfervrije spelers is een enorme gok? Nee, gooi lekker zes miljoen, vijf miljoen of zelfs tien miljoen stuk met Labyad, Kristensen of Magallan. Dat is net zo kortzichtig als Maher mislukt noemen. Technisch gezien klopt dat wel, maar kijk eens naar de oorzaken. Maher is een spelverdeler. Van oorsprong een 10, maar kan ook op 6. Het is alleen geen linkshalf zoals Cocu hem nodig had en gebruikte, want daar heeft hij niet het loopvermogen en de body voor. Je moet hem gebruiken in zijn kracht, dus zet hem op een positie waar hij zijn passes kan geven, vooruit kan denken.

Het is nogal arrogant om dit niet te overwegen alleen omdat je zoveel geld hebt. Ik weet niet of Eiting werkelijk een kans krijgt, maar als verder je alternatieven Ekkelenkamp, De Wit en Labyad zijn op het middenveld, vind ik Maher al een hele verbetering.

29 mei 2019 om 13:45

JIJ vind de gok minder. Daarnaast ging het daar helemaal niet om.
Over een andere club praten dat zij moeten gokken op transfervrije spelers terwijl niet transfervrije spelers net zo goed een gok zijn. Eens neer uitdelen heet zoiets, vrij kinderachtig.

Daarnaast zou ik vooral Propper halen inderdaad. Als je het niveau, ten opzichte van vorig seizoen, snel naar beneden wilt halen.

29 mei 2019 om 13:55

Ik deel hier geen sneer uit hoor. Ik maak gewoon een vergelijking: aangezien je hier in de reacties van feyenoorders leest dat Maher een optie is. Ik verzin het niet hé. En ik reageer alleen op iemand die aangeeft dat je beter Maher kan nemen, aangezien die transfervrij is. Ik vind dat wanneer je als club zou moeten kiezen tussen Maher die mislukt is in de top of een Propper die het ook gewoon in Engeland laat zien je beter voor een Propper kan gaan ja. Ipv kiezen voor een goedkope oplossing als Maher. Maar blijkbaar landt dat niet.

29 mei 2019 om 14:23

Het is niet zo moeilijk, Propper en Maher hebben bij PSV om dezelfde plek gestreden en Propper heeft glorieus gewonnen. Dan lijkt het me logisch om voor Propper te gaan.

29 mei 2019 om 14:59

Iedereen die wordt aangetrokken, zal waarschijnlijk het niveau omlaag halen. Een Frenkie vervang je niet zomaar. Dus snap je punt niet.

En als ik moet kiezen tussen Pröpper of Maher, dan zou ik gewoon voor Pröpper gaan. Heeft zich over een langere tijd bewezen dan Maher en ook op een hoger niveau. Dat je voor Pröpper dan moet betalen en voor Maher niet, doet weinig af aan welke van de twee de betere optie is.

29 mei 2019 om 15:16

Nolimit. Jij vindt de gok niet minder? Propper heeft bij Psv en bij Brighton toch veel meer zijn kwaliteiten bewezen dan Maher een niveautje hoger dan Az? Hoezo vind je dat het niveau snel naar beneden gaat? Vind je Propper zo'n slechte speler dan? En waarom precies? Hij is inderdaad minder dan de Jong, maar wie niet, maar kan toch behoorlijk in die rol spelen volgens mij.

29 mei 2019 om 16:10

Inemontana,

Sterker nog, ik vind de gok groter. Om het simpele feit dat je voor Propper miljoenen moet betalen en voor Maher niet en ik ze beide niets zie toevoegen aan Ajax.

Ik vind Propper inderdaad geen beste speler nee. Heeft een leuke pass in de benen maar komt verder te kort op hoog niveau. Hij speelt ook niet voor niets bij Brighton hé.

29 mei 2019 om 16:13

"iedereen die wordt aangetrokken, zal waarschijnlijk het niveau omlaag halen. Een Frenkie vervang je niet zomaar. Dus snap je punt niet."

Haha oké. Nou dan haal je Brama toch op? Misschien snap je m'n punt dan.

"dat je voor Pröpper dan moet betalen en voor Maher niet, doet weinig af aan welke van de twee de betere optie is."

Uh nee juist niet... Het ging over de gok. Dan is het wel handig om het belangrijkste aspect bij een gok mee te nemen vind je zelf ook niet? Want de gok wordt nogal snel groter als Propper bijv. 8 miljoen kost en Maher niets.

En langere tijd bewezen.. Kom op zeg. Hij was bij PSV niet de beste en doet het leuk bij Brighton..

29 mei 2019 om 17:24

Dat hij bij Brighton speelt maakt niks uit. Tadic speelde ook bij de Southampton voordat hij bij Ajax tekende.

29 mei 2019 om 19:47

Uhm. Jij roept toch dat je met Pröpper iemand haalt die het niveau snel naar beneden haalt? Welke speler is in jouw ogen dan in staat om hetzelfde niveau als Frenkie te brengen voor een betaalbare prijs? Ik kan je het antwoord geven. Dat is vrijwel niemand. Dus snap je hele punt niet dat je roept dat Pröpper het niveau omlaag zou halen, terwijl dat met bijna elke aankoop wel zo zal zijn. Een gelijkwaardige speler als Frenkie ga je niet vinden.

Met Pröpper haal je gewoon een ervaren speler die het goed deed bij PSV en Brighton. Is zelfs international geworden. Dus hoe jij er überhaupt bij komt dat hij het niveau snel omlaag zou halen en zich niet over langere tijd heeft bewezen, is mij een raadsel. Wie zegt dat een speler zich niet heeft bewezen, omdat hij niet de beste in het team bent? Hebben Iniesta Xavi zich dan niet volgens jou bewezen, omdat ze niet beter waren dan Messi? Echt totale onzin wat je hier roept.

29 mei 2019 om 13:36

Maher is een leuke speler, maar heeft nog niet bewezen op het niveau te zitten waar Ajax zich momenteel op bevind en waar Ajax naar streeft. Begrijp me niet verkeerd, vind Maher zeker een leuke voetballer! Maar denk dat een Ödegaard/pröpper zich meer hebben bewezen dan Maher.

29 mei 2019 om 13:56

Klopt, maar enige tijd geleden hebben we ook Schone transfervrij opgepikt. Een rasvoetballer die met de juiste mindset toch belangrijk is geworden voor Ajax. Ik denk dat Maher dat ook in zich heeft, want voetballen kan die als geen ander.

29 mei 2019 om 15:14

Goed kunnen voetballen is belangrijk, maar dat kunnen alle spelers bij Ajax. Bij Ajax wordt er toch meer van je verwacht. Spelers als Lucas Andersen en Sinkgraven zijn ook geen succes geworden bij Ajax, ondanks dat ze een zeer goede techniek hebben.

29 mei 2019 om 19:44

sinkgraven en andersen hebben geen techniek, waar het vooral om gaat is mentaliteit en dat missen deze jongens. daarom heb ik mn twijfels over maher bij ajax.

29 mei 2019 om 13:36

Propper heeft nog een 2 jarig contract geloof ik, helft van die transfersom heeft Brighton in principe al afgeschreven. Voor hun kan het ook gewoon een winst zijn als ze hem voor 13 miljoen weer kunnen verkopen.

29 mei 2019 om 13:44

Dat is logisch als ze niet tevreden over hem zijn, maar hij is daar basisspeler. Waarom zouden ze die voor zo weinig geld verkopen?

Ik zou in hem wel een goede vervanger van De Jong zien. Ben dan alleen wel benieuwd waar die Marin gaat spelen? Moet dat de vervanger worden van Schöne dan?

29 mei 2019 om 13:34

Marin is de vervanger voor Van de Beek.

29 mei 2019 om 13:37

Marin is heel andere speler, is meer een type Schone. Heb nog tegen hem gespeeld in de jeugdelftallen.

29 mei 2019 om 13:52

Marin is absoluut niet de vervanger van Van de Beek. Marin is gehaald om iets te brengen wat het middenveld nog niet echt had en zal in aanmerking komen voor de 2 "6" posities.

29 mei 2019 om 16:10

@binny

Maar is dat wel het systeem dat Ajax gaat spelen volgend jaar? Hoe speelt ETH het liefst? Met punt naar voren of naar achter? Want ik las een interview van hem waarin hij vertelde dat hij zijn systeem heeft aangepast of in ieder geval de personele bezetting doordat Ajax Frenkie had. Geen van de Beek naast Frenkie de avonturier, want beide zijn teveel weg (slecht voor de balans), maar Schone.

En als Ajax met twee 6 spelers gaat spelen, waarom is Marin daar het meest geschikt voor? Komt hij dan wel in zijn kracht te spelen? Wat zijn volgens jou de kwaliteiten van Marin?

29 mei 2019 om 13:37

Het kan geen kwaad om ook meer kwaliteit op de bank te hebben. Op het middenveld had je afgelopen seizoen spelers als De Wit en Ekkelenkamp, maar zij zijn nog niet de spelers die de basisspelers 1 op 1 kan vervangen. Meer kwaliteit over de hele selectie betekent ook hogere kwaliteit van de trainingen en daardoor betere ontwikkeling van de spelers.

29 mei 2019 om 15:42

Je geeft toch geen 12 miljoen uit aan een speler die op de bank plaats mag nemen? Jongens als Lang en Gravenberch kunnen toch ook lekker het niveau hoog houden op de training?

Dat zou een prachtige aankoop zijn voor Ajax. Pröpper is een goede voetballer die inmiddels ook defensief ervaren is. Ideaal om bijvoorbeeld Schöne te vervangen.

Is een basisspeler bij een BPL club, dus Brighton laat die echt niet zomaar gaan. Hij heeft 13 miljoen gekost, dus die gaat sowieso meer dan 20 miljoen kosten. De vraag is of Ajax dat wil betalen.

29 mei 2019 om 14:05

Zeiden we ook over Tadic. Die kwam uiteindelijk voor 11.7 miljoen.

29 mei 2019 om 14:21

Ja, heb je gelijk in. Begreep ik toen ook al geen drol van.

29 mei 2019 om 16:16

@hoogindeconcen

Je noemt Gravenberch. Wat zie jij dan als zijn ideale positie? Wat vind jij zijn grootste kwaliteiten en waar komen die het best tot z'n recht?

Overweegt zich te melden met een bod. Okay. Dat klinkt nog veel te vaag om er echt op te reageren. Was altijd wel fan van Pröpper en vond het jammer dat hij destijds naar PSV ging. Goede en mooie speler, maar laat het eerst maar wat concreter worden...

Oke, Propper is ervaren, maar waarom geen Sander Berge? Die is van het zelfde niveau, heeft bijna dezelfde stijl als F. De Jong, kost ongeveer hetzelfde en heeft veel meer potentie. Zou in 1 klap bij de beste middenvelders van de Eredivisie behoren.

Propper zou zeker een toegevoegde waarde zijn, maar voor hetzelfde geld kan je toch beter Berge of Odegaard halen? En als Ziyech vertrekt een echte RV.

Wel is hier een mooi artikel dat Propper Brighton's best midfielder ever is:

Google "davy Propper could Become Brighton's best player ever".

29 mei 2019 om 16:04

Wie is Sander Berge in godsnaam?

29 mei 2019 om 17:31

Noorse verdedigende middenvelder van Genk is een zeer goeie in potentie en denk dat hij mis zelfs wel naar een grotere club wil als Ajax want dat kan hij wel

Er is toch wel een andere voetballer rond de 20 miljoen die op het middenveld kan versterken? Weet iemand trouwens hoe het precies zit met het herstel van Eiting? Sluit hij komend seizoen weer volledig aan bij de groep of is hij nog steeds geblesseerd? Ik denk nog steeds dat we iets met hem kunnen met zijn overzicht, inzicht en spel intelligentie.

29 mei 2019 om 16:27

"er is toch wel een andere voetballer rond de 20 miljoen die op het middenveld kan versterken?"

Heb je een naam? Wat vind je van Bruno Guimaraes? Die kun je ook nog voor veel geld doorverkopen, want nog niet zo oud als Propper die over een paar maand 28 gaat worden.

29 mei 2019 om 17:00

Sander Berge lijkt mij ook een goede optie. Ik denk dat je daar 20-25 miljoen voor neer moet leggen als je die wil hebben. Is nog jong en heeft potentie, dus zal ook voor meer doorverkocht worden als alles goed gaat.

Het volgende gerucht hoop ik. Wat moeten we namelijk met al die middenvelders als niet duidelijk is of Donny wel gaat vertrekken. Marin is gekocht, Schone is er nog. Mazzraoui en Blind kunnen ook op het middenveld. Dan zou Marinez op de plaats van Blind kunnen. Daarnaast moet er ook plek zijn voor jeugd zoals Gravenberg. Wat nodig is, is het aantrekken van een grote centrale verdediger. Ik zie de Ligt niet blijven en dan valt die plaats open. In plaats van al die middenvelders hoop ik dat ze op korte termijn komen met die grote verdediger. Daarnaast zal Ziyech wel vertrekken en dan heb je nog een buitenspeler nodig. Bergwijn is prima maar ik Ajax daar geen 30 miljoen of meer voor betalen. Dus die komt niet. Ook Odegaard kost te veel en liet gisteren tegen Utrecht bar weinig goede dingen zien. Promes zie ik ook niet zitten. Met andere woorden er moet nog een jonge snelle buitenspeler bij en daarnaast moet je Neres proberen te houden aan zijn contract. Als naast de Jong ook Ziyech vertrekt dan heb je een nieuwe speler nodig die geniale dingen doet. Propper is zonder meer een goede voetballer maar niet soortgelijke speler als de Jong of Ziyech. Dus haal nu nog 2 spelers van de buitencategorie net als vorig jaar en de rest komt uit onze eigen jeugd.

een hele mooie voetballer, die tactisch ook sterk is. Zou zeker een aanwinst zijn voor Ajax..

Ervaren, lengte, inhoud en overzicht. Zie em graag komen. Frenkie scoort ook weinig en in NL zal hij zijn doelpuntjes wel meepakken. Vraag is of hij wil natuurlijk. Het blijven vechten tegen degradatie zal ook volgend jaar doorgaan want Tony Bloom zit er voor het geld in, zo'n gokverslaving kost wat natuurlijk, en Davy moet afvragen of hij dat wel wil. Ik denk dat hij gaat wachten of er wat anders komt uit Engeland, de top van Italie, subtop Spanje en anders eieren voor zijn geld kiest en naar Ajax komt.

Ik was er ook geen fan van. Maar ik begin te denken dat Ajax weinig keus heeft tegenwoordig. Veel verdedigende spelers die ook aanvallend moeten kunnen denken zijn op die manier juist in Nederland opgeleid. Wij hebben hier alleen die filosofie en niet veel in het buitenland. Ook al zijn ze door andere Nederlandse clubs minder aanvallend getraind dan Ajax maar toch nog meer aanvallend dan in het buitenland.

Ze beginnen wel steeds meer oudere spelers te halen. Ervaring is goed, maar toch voorzichtig blijven dat het salarishuis niet weer wordt opgeblazen zonder restwaarde in de selectie zoals een aantal jaar terug.
Propper is verder wel een meerwaarde voor de selectie en een prachtige aanvulling voor het Ajax middenveld.

Daaraan gerelateerd: hoe vergaat het Marco van Ginkel eigenlijk, is die nog steeds / weer geblesseerd, en gaat die nog een seizoen bij Chelsea niks doen?

Zonde van het geld. Mag niet in de schaduw lopen van Frenkie. Net zo traag als mijn opa, alsjeblieft zeg.....

Sander berge indd een type als de jong en is nog jong...
All1 denk ik niet dat iemand frenkie kan opvolgen bij ajax dat kon all1 hij op die manier.
Sander berge zelfde type ja dat wel maar kwalitatief komt ie denk ik te kort

1 juni 2019 om 12:45

Vergeleken met Frenkie wel, maar hij zou zo bij 1 van de betere spelers van Ajax behoren en, denk ik, binnen 1 jaar met dikke winst worden verkocht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren