Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nooit is iemand die nieuw in ons team kwam zo goed geweest als Van Persie’

Laatste update:

Robin van Persie keerde anderhalf jaar geleden terug in De Kuip om zijn loopbaan af te sluiten bij Feyenoord en zondag tegen ADO Den Haag zal hij zijn laatste wedstrijd spelen. De 102-voudig international verdedigde gedurende zijn lange loopbaan de kleuren van grote clubs, waaronder Arsenal en Manchester United. Voormalig medespeler Rio Ferdinand is nog altijd vol lof over de verrichtingen van Van Persie bij the Red Devils.

De technicus maakte in 2012 voor dertig miljoen euro de overstap van Arsenal naar Manchester United en Ferdinand herinnert zich het moment dat hij het nieuws hoorde nog goed: “‘Leuk’, dacht ik. ‘De boss heeft de beste speler van Arsenal gekocht. Dat is weer een concurrent minder in de titelrace.’”, blikt hij terug in gesprek met De Telegraaf. Ferdinand was in eerste instantie echter niet enorm enthousiast over de transfer, ook omdat hij het op het veld nooit echt zwaar had gehad tegen Van Persie: “Misschien ook omdat het elftal van Arsenal niet altijd zo goed was. Hij speelde in Londen niet met de beste voetballers van de wereld.”

Dit veranderde echter toen hij samen met de Nederlander op het trainingsveld stond: “Robin deed dingen op de training, niet normaal. In een van de partijen gooide hij tegen mij de trukendoos open. Nu moet je weten dat er niet veel spelers langs kwamen bij mij en Nemanja Vidic. Toen we van helft wisselden kwam ‘Scholesy’ (Paul Scholes, red.) op me af. ’Zeg Rio, zag je dat? Dit is van een compleet ander niveau…’” Ferdinand kreeg het gevoel alsof hij naar een ‘kunstenaar’ keek: “Ik raakte geobsedeerd door de manier waarop hij de bal aannam, hoe hij met zijn lichaam de bal controleerde, hoe hij bij verdedigers wegdraaide en iedereen in stelling kon brengen.”

“Wat me ook verbaasde was hoe sterk hij was. Als verdediger kon je een pass naar hem geven en hij raakte nooit, echt nooit de bal kwijt.” Van Persie maakte uiteindelijk 26 doelpunten in zijn eerste seizoen op Old Trafford en won met Manchester United de enige landstitel uit zijn loopbaan. Ferdinand heeft nog altijd mooie herinneringen aan de tijd dat hij met de aanvaller samenspeelde: “Nooit is iemand zo goed geweest als Robin, die nieuw in ons elftal kwam.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie woorden van een legendverdediger

11 mei 2019 om 11:19

Inderdaad. Over een legendspits. Op z'n toppunt misschien wel de beste spits ter wereld, al hebben velen dat in Nederland nooit willen zien. Ongelofelijk mooie speler, ragfijne techniek en zo elegant. Berkampiaans simpelweg. Nog steeds zie je het soms bij vlagen, dat zal hij ook nog kunnen als je 'm op z'n 50e een bal toe rolt.

11 mei 2019 om 11:31

Wie heeft dat niet gezien dan? Laatste seizoen Arsenal en eerste seizoen United was het gewoon algemeen bekend dat hij de beste spits ter wereld was. Denk dat er niemand dat zal ontkennen

11 mei 2019 om 13:19

Btje chauvinisme is ons niet vreemd denk ik. Bij de ballon d’or in 2012 eindigde hij qua stemmen op gepaste afstand van drogba en falcao en vlak voor zlatan.
Het jaar erop eindigde zlatan ruim voor vpersie. Dus het lijkt me dat ze dit in het buitenland wel durven te betwisten.
Dat hij top was zal verder niemand ontkennen lijkt me.

11 mei 2019 om 13:38

Je weet dat de Ballon D'or een populariteitsprijs is? Zegt helemaal niks.

11 mei 2019 om 14:03

@arsenallz

lijkt me juist niet. anders hadden vorig jaar de grote namen die teleurstellend hadden gepresteerd waarschijnlijk gewonnen ipv Modric die een geweldig seizoen draaide en een essentiele basisspeler was in een Real dat de CL won en Kroatie dat de WK finale haalde

11 mei 2019 om 14:12

@arsenallz; en een stelling als ‘het was algemeen bekend dat hij de beste spits ter wereld was’ is zo mogelijk nog subjectiever, zeker zonder feitelijke onderbouwing. Daarom lijkt me juist een ballon d’or een redelijke indicatie voor het meten van voetbalprestaties icm de populariteit van een speler.

11 mei 2019 om 15:38

Ik sluit mij hierbij aan bij wat arsenallz zegt. The non-flying dutchman, the iceman, de meeste elegante voetballer ooit(na de absolute nummer 1 Ronaldinho), kortom Bergkamp heeft m nooit in ontvangst mogen nemen. Dat zegt voor mij genoeg over deze prijs.

11 mei 2019 om 16:12

@Ijsmuts, jij begrijpt zelf toch ook wel dat de Ballon D’Or een populariteitsprijs is? Als Drogba bij wijze van spreken een witte fin was geweest en van Persie de beste Afrikaanse speler dan zou hij natuurlijk meer stemmen krijgen. Niet dat Drogba perse een mindere spits is dan van Persie hoor. Ik vind spelers als van Persie, Eto o en Drogba van vergelijkbare kwaliteiten en alle drie hebben ze wel een keer een seizoen gehad waarin ze aantoonbaar beter waren.

11 mei 2019 om 20:02

@memphis: als dat echt zo zwaar zou meewegendan zou drogba elk jaar ruim voor voersie eindigen toch?

Nou vond Cristiano wel wat beter, of bedoelt hij die er nieuw in kwam en er gelijk het 1e seizoen stond? Dan zou dat inderdaad kunnen. Ook al kwam van Persie op z’n top en Cristiano als 18-jarige naar United.

11 mei 2019 om 11:36

ronaldo was goed maar het was niet makkelijk voor hem in het begin. besef toen de PL veel beter met gerrad lampard. heb respect voor van persie voor de 20 landstitel

11 mei 2019 om 11:56

@Ismail
De PL was toen helemaal niet beter. Wat zeg je nu? De top was beperkt en vanaf de 4e plaats was het houthakkersvoetbal.

Van Persie was in die 2/3 jaar een van de beste spelers van de wereld. Laatste 2 jaar bij Arsenal en 1ste jaar bij Man United.

Hij had in dat seizoen echt kandidaat voor de Ballon D'or moeten zijn maar niet iedereen had die mening jammergenoeg

11 mei 2019 om 17:49

Was hij ook. 3e geworden

Naar mijn mening de beste van zijn generatie Nederlandse voetballers. Niet per se vanwege zijn prestaties. Maar hij heeft het voetbal het beste gesnapt, het mooist gespeeld en was echt een teamplayer.

Ik heb enorm genoten van Van Persie. Het zou mooi zijn indien meer voetballers de komende dagen zich laten uitspreken over deze speler. Naar mijn mening is hij tijdens zijn carriere steeds enorm ondergewaardeerd geweest. En daar vind ik de media in Nederland het meest schuldig aan. Jammer, want ik geloof echt dat wanneer de Nederlandse media meer de teamspirit van het Ned elftal had gerespecteerd in de periode 2008-2014, dan had er een hoofdprijs in gezeten. Iedere hoofdtrainer die met hem ging werken zag meteen dat het hier om een klasse appart ging. Ik zal ook in de toekomst filmpjes van deze balkunstenaar blijven terugkijken.

11 mei 2019 om 12:07

Ik schat Robben toch wel een tandje hoger in. Beide fenomenaal, maar Robben is echt jarenlang wereldtop geweest en liet het ook in het Nederlands elftal zien.

11 mei 2019 om 12:22

Het is een smaakkwestie. Robben's prestaties waren indrukwekkender. Maar Robben had oogkleppen toen die bij Groningen speelde, en dat heeft die zijn hele carriere gehouden. Alle spitsen die met hem hebben gespeeld hebben 90 procent van de tijd voor niks meegelopen en positie gekozen. Ja, Robben is goed. Nee, geen teamspeler. Speelt zijn eigen spel, bikkelt, maar wil alleen de bal voor zichzelf. Met hem valt niet te voetballen.

Het blijft mij een raadsel dat zoveel mensen voor zijn praatjes vallen. Voor mij is hij samen met Sneijder, hoe belangrijk en goed ze ook waren, de belangrijkste reden waarom Ned geen wereldkampioen is geworden. Als je in een heel toernooi het presteert om als buitenspeler en aanvallende middenvelder niet 1x jouw spits in stelling te brengen, is dit gewoon schandalig. Maar meneertjes scoorden zelf.. En klopten bij zichzelf op de borst.. En konden daarna de media gelijk opzoeken. De media die juist zulke spelers graag aandacht geeft. Slim van ze. Maar hierdoor hebben we de grootste spelers niet gebruikt om als team sterker te zijn. Spijtig.

Uiteraard, zijn dit allemaal als als alsjes. Heb je niks aan. Maar een ding vind ik wel, van al deze spelers was Van Persie qua voetbalintelligentie het verst.

11 mei 2019 om 12:41

Ik vind je analyse een hele aparte, maar uiteindelijk wel een waarin ik me kan vinden. Beide heren waren (of zijn) natuurlijk iets meer showmannetjes dan van Persie, dat je dat niet op zij weet te zetten in teambelang op zo'n groot toernooi mag natuurlijk een crime heten. Veel landen zouden zich in hun handen wrijven als ze een spits zoals van Persie hadden. Stel je eens voor dat een team als Frankrijk in plaats van die lompe Giroud, van Persie in zijn jongere jaren zou hebben lopen.. Onverslaanbaar..

11 mei 2019 om 12:42

Wauw, je kunt ipv zo n lap tekst ook gewoon zeggen: ik ben fan van rvp.

Na je betoog over dat we door sneijder en robben het wk niet hebben gewonnen stopte ik met lezen.

Hoe kun je dit serieus geloven???

11 mei 2019 om 12:50

Leuk Monique, kan je ook de andere kant belichten met onderbouwingen en steekhoudende argumenten of blijft het bij op de man spelen?

11 mei 2019 om 12:50

Haha inderdaad. Niks tegen van Persie maar het aandeel van Robben en Sneijder was zooooo veel groter in 2010 dan Van Persie. Van Persie vond ik zelf in het Nederlands elftal vaak een teleurstelling en veel minder dan bij Arsenal of United. Denk dat ik daarin niet de enige ben. De goals tegen Spanje zal ik daarentegen nooit vergeten.

11 mei 2019 om 12:52

Hij heeft gewoon gelijk! Het ontbreekt je aan voetbalintelligentie om dat in te zien.
We hebben ondanks Sneijder en Robben de finale gehaald, niet dankzij!

11 mei 2019 om 12:56

Jij snapt het diego. Van persie is een combinatie voetballer die zo kansen probeert af te maken of aan anderen te geven. Hij is niet de speler die met snelheid en dribbel langs 3-4 man gaat en hem er dan in prikt. Hij krijgt veel schuld over de toernooien over zich heen (vooral 2010), maar het klopt als een bus dat Sneijder en Robben voor hunzelf kozen en zelf de goal/ster wilden zijn en vervolgens Van Persie de schuld kreeg want een spits moet scoren.............

Daarom zei Robin altijd zo graag met Van der Vaart te spelen want die gunden elkaar wel de goals!

11 mei 2019 om 13:02

Hã£â©hã£â©, eindelijk... waar was je heel mijn leven? Nee maar even serieus. Dit zeg ik dus ook al vanaf het WK 2010 tegen mijn omgeving, maar bijna niemand die het met me eens is. Allemaal zijn ze verblind door de goaltjes en imago's van Robben en Sneijder. Ik zeg inderdaad ook nog steeds dat we ondanks Robben en Sneijder in de finale zijn gekomen.

Kom op zeg, met die aanval hoor je elke verdediging op te rollen. Het enige wat ze deden is allebei constant voor eigen succes gaan en ja, dan gaat er per wedstrijd een balletje in door 1 van beide heren, maar als je Robin in stelling zou brengen zou je met 3 doelpunten verschil winnen en ook waarschijnlijk de finale, zo geweldig was Spanje niet. Robin schoot ze vanuit alle hoeken en standen in bij zowel Arsenal als Manu, alleen bij NL kreeg hij geen bal. Maar wel geweldige loopacties maken om ruimte te maken voor Robben en Sneijder waardoor zij kunnen scoren. Nog steeds is zijn aandeel in 2010 ondergewaardeerd. Want hoewel hij geen ballen kreeg maakte hij zulke slimme loopacties de gehele wedstrijd door.

Ik heb dan ook ontzettend veel respect voor Robin dat hij het teambelang voorop stelde en hier naar buiten toe nooit wat over heeft gezegd. Wellicht naar de bondscoach toe, maar niet in de media in ieder geval. Ik heb sowieso ook altijd gezegd dat ik altijd zou kiezen voor Van der Vaart ipv Sneijder, haha, maar dan kreeg ik ook iedereen over me heen. Maar 100 zeker dat van Persie veel vaker zou hebben gescoord als Van der Vaart op de plek van Sneijder had gestaan.

Robin is ook voor mij de beste Nederlandse speler van de laatste 15 jaar (sinds Bergkamp).

11 mei 2019 om 14:03

Van Persie speelde jarenlang met Robben die alles alleen deed, Sneijder die enkel op doel schoot, Kuyt die nooit een man voorbij kwam en alles terug speelde en twee slagers centraal op het middenveld die bleven hangen. Van Persie kreeg onder Van Marwijk jarenlang wellicht twee ballen per wedstrijd ingespeeld terwijl die vijftig keer in de bal kwam. Dan kun je zeggen dat Van Persie in Oranje niet goed speelde, maar als je verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat die weinig bruikbare ballen kreeg.

11 mei 2019 om 15:13

Lees je text even terug. En denk er nog eens over na. Snap niet dat iemand dit kan verkondigen

11 mei 2019 om 15:28

Maar hoe komt het dan dat Huntelaar in veel minder minuten wel bijna even veel goals had als Van Persie. Die wist ze er wel altijd in te prikken en met hem leek t in de spits vaak beter te gaan gek genoeg, ondanks dat Van Persie een betere spits is dan Huntelaar. Van Persie was ook gewoon niet geweldig in 2010. Dat kan gebeuren. Sneijder was gewoon heel erg goed toen en t is niet waar dat ie alleen maar zelf schoot, hij gaf zooo veel splijtende passes. Ik denk wel dat Robben iets te vaak zelf ging en dat Van Persie daar wel eens terecht zich aan ergerde.

11 mei 2019 om 16:02

@Kolbein
Zou je ook even de tegenstanders en de positie waarin de spelers hebben gevoetbald willen meenemen in je statistiek. Dan ziet het er allemaal heel anders uit.

11 mei 2019 om 16:07

@kolbeijn
Het heeft geeneens zin om tegen zoveel onzin in discussie te gaan.

11 mei 2019 om 16:08

@Kolbein
Tijdens het hele toernooi was Van Persie 1x aangespeeld in en rondom de 16 door Sneijder of Robben. Hoe kun je 90 minuten als spelverdeler spelen of als flankspeler en maar 1x je spits in een heel toernooi in stelling brengen?

In 2010 werd Van Persie alleen ingespeeld rondom het middenveld zodat hij de bal de ruimte in kon kaatsrn voor Robben. Die jongen heeft het hele toernooi voor nopper gewerkt. Hij werd continu overgeslagen.

Maar Sneijder was de man. Hij had de CL gewonnen, met zijn armbandjes. Robben en Sneijder waren continu en alleen bezig met hun eigen imago en ego. Bijna niet met het team.

Kijk even voor de grap de laatste paar minuten van Ned elftal aan tegen Spanje, in de finale. Na de 1-0. Kijk hoe na de aftrap Van Persie de loopactie maakt. En zich probeert te positioneren. En Sneijder gewoon vanuit de aftrap op de goal van Casillas schiet. Vanaf de aftrap... Waar hebben we het over. Nooit dat iemand hem hierop heeft aangesproken.

11 mei 2019 om 16:40

Minder minuten evenveel goals? In welke periode? Van Persie speelde tegen de toplanden, Huntelaar tegen de BC en D landen. Bovendien speelde Van Persie de helft van zijn interlands als buitenspeler. Lex Immers scoorde ook behoorlijk voor Feyenoord, maar kon niet voetballen. Bovendien, Huntelaar zou wel drie keer zoveel balverlies hebben en alle andere cijfers die in zijn nadeel spreken. Enkel doelpunten en assists is niet alles.

11 mei 2019 om 16:42

RvP is van de grote 4 het meest verfijnd qua techniek, bal aanname, inzicht, passeerbeweging, koppen etc. Robben was de snelste en kon eigenlijk maar 1 ding nl naar binnen en schieten. Snijder had een goede trap met zowel rechts als links. Van der Vaart was bij Spurs ook heel goed qua techniek en inzicht.

11 mei 2019 om 18:52

@Patrick/elfenomeno, Wezzy, Samcro, FCB Catalunya, Warabe en voetbalpassion

Ik had niet verwacht dat mijn stelling zo zou worden gedeeld. Ook al zijn we het niet per se helemaal eens, maar ik merk dat we over veel punten dingen herkennen.

Ik moet zeggen dat ik het toch wel fijn vind dat er ook anderen zijn die zich hierin vinden. Dankjulliewel voor jullie bijdragen en aanvullingen.

11 mei 2019 om 12:26

Heb het idee dat 'de Grote Vier' qua talent wel gelijkwaardig zijn, maar dat bij ieder het op een ander moment piekte. Van der Vaart piekte helaas te vroeg, Sneijder had dat in 2010, de jaren erna RvP en daarna weer Robben. Al ben ik wel van mening dat de laatste twee het langst hebben laten zien in hun carriere. Al kan je de spelers RvP en Robben ook niet echt met elkaar vergelijken. RvP is een schaduwspits, Robben een echte dribbelaar. Ieder met zijn eigen uitzonderlijke kwaliteiten en we mogen blij zijn dat we dat de afgelopen 15 jaar hebben mogen aanschouwen.

11 mei 2019 om 12:53

Sneijder heeft de hoogste piek gehad en had sneller een verval. Dit had ie niet gehad denk ik als ie niet naar Gala was gegaan maar in de top was gebleven. Robben heeft zn piek het langst gehad en t langst op topniveau gevoetbald. Zou van Persie van de drie op nummer drie zetten. Van der vaart is natuurlijk heel goed maar een stuk minder over de gehele carriere dan deze drie. Voor mij is het daarom ook de grote drie en niet de grote vier.

11 mei 2019 om 18:54

@Patroo
Ik kan het niet met je oneens zijn. Alles wat je noemt snijdt hout.

11 mei 2019 om 13:05

Van Persie is op technisch vlak de beste. Voor de rest verbleekt hij compleet bij Robben. Robben is meer een solist, zeker, maar ondanks dat heeft Robben een gigantische hoeveelheid briljante assists gegeven bij Bayern. Die kan als geen ander een splijtende steekpass of aangesneden voorzet geven.

qua 2010 vind ik het echt de wereld op z'n kop. Sneijder en Robben hebben ons met z'n 2en naar het WK geschoten en gekopt. Van Persie was leuk in de combinatie, maar grotendeels onzichtbaar. Ook in de eerste vier wedstrijden waarin Robben helemaal niet speelde, omdat hij geblesseerd was. Wellicht deels slachtoffer van het systeem, maar hij kon het in Oranje nooit echt afdwingen. Vooral omdat hij de pech had dat Robben en Sneijder gewoon groter waren.

En Van Persie is nu inderdaad de grootmoedige teamspeler, vroeger was het gewoon een irritant schijtventje dat z'n plek niet kende. Die volwassenheid kwam met de jaren.

11 mei 2019 om 19:31

@Migi
Zowel Lewandowski, als Higuain, als CR spuugden Robben op het veld uit. Als teamspeler he. Zoek de beelden maar op. Robben is geen speler waarmee je als spits in de wedstrijd komt. Ik hou van dribbelaars, net als de spelverdelers zijn de dribbelaars vaak gulle mensen. Dat is de type speler/mens. Ze halen evenveel vreugde uit een assist, misschien zelfs meer, dan wanneer ze zouden scoren. Robben was een buitengewoon goede dribbelaar. Geen twijfel over mogelijk, door zijn goede techniek, maar ook zijn explosiviteit en fysieke conditie. Bijna onvermoeibaar. Fijn om in je team te hebben, maar deze man wilde niet afspelen. In het jaar waarin Bayern de CL won, speelde Robben onder Heynckes tot aan de kwartfinales niet. Niet door de blessures, want hij was al een tijd fit, nee Robben speelde niet over. Pas toen die accepteerde te spelen zoals Heynckes wilde, mocht hij weer opdraven. Maar het is zijn aard. En dat maakt, dat ik vind dat hij toch niet uit zijn carriere heeft gehaald wat hij had kunnen halen. Al zullen er velen niet met mij eens zijn. Maar als hij echt spitsen zou hebben gelanceerd, had hij de gouden bal een keer gewonnen. Maar dat aspect heeft hij maar niet verbeterd. Dat hij alsnog veel assists heeft gegeven, zegt niets over de vele assists die hij door zijn egoisme niet heeft gegeven.

Lewandowski heeft 2 seizoenen geleden de topscorerstitel in de competitie verloren in de laatste wedstrijd. Bayern scoort 6x in de laatste wedstrijd, mr nietb1x Lewa. Auba scoort wel 2x, omdat zijn teamgenoten hem die titel gunnen. Robben er Ribery hadden die dag er hun eigen feestje van gemaakt. Je scoort 6x, maar probeert niet je spits te lanceren zodat hij nog even die titel kan pakken. Wonderlijk.

Sneijder heeft een paar mazzelgoals gescoord, tegen Brazilie waren ze doorslaggevend, die credits krijgen ze. Maar ze hebben het hele toernooi Van Persie gepest. Zoek de statistieken op van waar Van Persie werd aangespeeld. Kijk voor de grap de wedstrijden terug. En zie, de momenten waarin Afellay en VdV het veld betreden. Meteen zie je dat Van Persie veel meer betrokken wordt. Het verschil is immens. Maar men was tijdens dat toernooi alleen sneijder en Robben aan het idoliseren.

Sneijder, die de bond en de trainers een soort van opgelegd om afscheidswedstrijd te spelen in een fase waarin Ned bezig was met het opbouwen van een nieuw team en nieuwe automatismen. Sneijder die gewoon de laatste 20 wedstrijden verplicht speelde om de nieuwe interlandrecordhouder te zijn.

Sneijder, daar had ik een zwak voor. Zijn tweebenigheid. Zijn makkelijke trap, zijn functionele techniek. Maar hij veranderde onder Mourinho en begon een act te spelen die hij heel lang heeft volgehouden..

Van Persie was geen schijtventje. Dit is hem allemaal aangepraat. Ja, een deugniet. Ja, haalde kattekwaad uit. Maar niet meer dan een Veltman. Van Persie was een speler met heel veel vertrouwen, met heel veel kwaliteiten, en gewoon veel beter dan veel leeftijdgenoten. Dat wist hij. Maar bij Feyenoord heeft VH hem niet onder zijn hoede genomen en vertrouwen gegeven, nee die was teveel bang dat zijn positie ondermijnd zou worden. Waar Nouri even aan Schone vraagt bij zijn debuut, of hij die bal mag nemen, daar waar Schone het Nouri gunt, daar was dictator VH niet van gediend. Voor hem was dat een prestigekwestie. Een belangrijke positie, en hij gunde zo een groot talent helemaal niets. Dat zo een jongen getriggerd wordt, en daarop reageert, door een keer een vrije bal te stelen, had nooit die impact moeten hebben.

Bij Arsenal met Bergkamp en Wenger is Van Persie al snel met liefde behandeld. Hij is begeleid en is heel geduldig gebleven. Want hij heeft de eerste paar seizoenen moeten banken. Niet 1x was er gedoe met zijn gedrag. Neen, Van Persie had een mentor nodig die hem verder bracht. Zodra dat gebeurde, was hij heel leerbaar. Zijn ontwikkeling is niet van de laatste paar jaar, hij is al meer dan 10 jaar heel volwassen. Van Marwijk was na zijn aantreden als BC overdonderd door de ontwikkeling die van Persie had meegemaakt bij Arsenal. Qua persoonlijkheid, qua voetbalfilosofie, qua teamspel. Die heeft daarom altijd het vertrouwen in hem gehouden.

Ik vind daaron niet dat Van Persie verbleekt bij de voetballer Robben. Wel hebben Robben en Sneijder meer bereikt door de CL te winnen.

12 mei 2019 om 09:24

Tja, CR noemen zegt me vrij weinig. Die jongen baalt als z'n medespeler een doelpunt maakt, die zal geen fan zijn van een speler als Robben nee.

Maar goed, ik snap je punt, maar denk dat we het over dit onderwerp niet geheel eens zijn. Moet kunnen toch

12 mei 2019 om 14:51

@Migi
Uiteraard ben ik het eens met jouw laatste stelling. Gelukkig hebben we allemaal een eigen mening

En over CR snap ik ook jouw punt. Maar dit is ook precies wat een spits kenmerkt. Die zijn wat egoistischer en doelgericht, anders dan de dribbelaars en de spelverdelers.

11 mei 2019 om 14:00

En 99 van de Ajax supporters die geen verstand van voetbal hebben en iedere keer om Huntelaar riepen, daar werd je ook moe van en dat reflecteerde zich door in de media. Huntelaar mag de veters van Van Persie nog niet strikken.

Persoonlijk vind ik dat Robin altijd enorm is benadeeld door het Nederlandse volk. Maar ik ben er van overtuigd dat deze man de beste voetballer is van Nederland in ieder geval van de laatste 10 jaar. Van Persie is voetbaltechnish ongeëvenaard. Hij is nooit snel of enorm sterk geweest. Des te knapper wat hij presteert. Alles doet hij met techniek, puur voetbalgogme en inzicht. En dat allemaal van ongekende klasse. De goals, assists en loopacties. Ook een echte teamspeler die bijvoorbeeld veel ruimte maakt voor andere spelers door zijn loopacties. Van Persie was van een ander niveau. In zijn topjaren vond ik persoonlijk hem de nummer 3 van de wereld. En technisch gezien wel de nummer 2. Een en al klasse.

11 mei 2019 om 12:26

Robben is toch echt wel beter en belangrijker geweest. Robben was in Oranje belangrijker en beter. En ook bij zijn clubs belangrijker en beter. V Persie heeft 1x zijn club geholpen aan de landstitel. Voor de rest is dit hem nooit meer gelukt. En dat terwijl hij altijd een top 3 club van een land heeft gespeeld. Robben is echter altijd overal kampioen geworden.

11 mei 2019 om 12:55

De reden dat Robben belangrijker wordt gezien en wellicht ook is geweest, is alleen maar omdat zowel hij als Sneijder Altijd voor eigen succes gingen en inderdaad 1 van de 10 ballen vloog erin, maar met zo'n voorhoede hadden we elke tegenstander opgerold als ze gewoon Robin in stelling brachten, die schoot ze zowel bij Arsenal en Manu uit alle hoeken en standen erin + kon zelf kansen creëren, dan ligt het toch echt aan de speelwijze of egotripperij dat het bij NL minder goed gaat . Trouwens die opmerking van belangrijker en beter geweest voor zijn clubs slaat natuurlijk nergens op. Ik als Arsenal fan durf te beweren dat we zonder van Persie al vanaf 2010 buiten de top 4 waren gevallen. De laatste 2 seizoenen heeft hij Arsenal eigenhandig in de top 4 gehouden!

11 mei 2019 om 13:05

@Finalvoetbal het benoemen van landstitels zegt lang niet alles over de kwaliteit van een speler. Robben werd 2x kampioen met Chelsea maar zijn prestaties komen echt niet in de buurt bij de prestaties die van Van Persie heeft neer gezet bij Arsenal in zijn laatste jaren. Van Persie behoorde tot de absolute top in de Premier League terwijl Robben kwakelde met blessureleed.

11 mei 2019 om 13:29

Erelijst v Persie:
Landstitels Nederland: 0
Landstitels Turkije: 0
Landstitels Engeland: 1
Uefa cup: 1

Erelijst Robben:
Landstitels Nederland: 1
Landstitels Spanje: 1
Landstitels Engeland: 2
Landstitels Duitsland: 8
Champions League: 1

Eindtoernooien beste speler van Oranje?

Robben in 2014
Sneijder in 2010
V Persie: nooit

Hoe vaak was v Persie bepalend in een KO ronde van een eindtoernooi? Ik kan het niet herinneren.

Naar mijn mening is Robben gewoon de absolute nummer 1 van de laatste 10 jaar.

11 mei 2019 om 13:44

Beetje vreemde vergelijking, Totti heeft ook een relatief kleine erelijst bij AS Roma maar was een wereldtopper, er zijn bankzitters bij Barça die een grotere erelijst hadden maar qua kwaliteit niet eens de helft van zijn niveau hadden.

11 mei 2019 om 16:21

Dit is scorebordjournalistiek. Robben heeft zeker belangrijke doelpunten gemaakt met als hoogtepunt zijn doelpunt in de CL finale. Maar is van Persie in die gelegenheid geweest bij Arsenal? Nee. Bayern wordt elk jaar kampioen, ook zonder Robben. Wordt Manu elk jaar kampioen? Nee. Met RVP wel. Hij was zelfs gekocht om ze kampioen te maken... en hij deed het...

Verder is van Persie vaak genoeg beslissend geweest bij Arsenal in CL wedstrijden, hij sleepte zelfs de hele ploeg op sleeptouw. Kunt hem het moeilijk kwalijk nemen dat hij ze geen CL winnaar heeft gemaakt of dat hij ze geen kampioen heeft gemaakt.

In oranje was van Persie vaak genoeg wã©l beslissend in het NL elftal, weet je hoe? Door loopacties te maken, verdedigers bezig te houden en weg trekken om ruimte te creã«ren voor Robben of Sneijder. Dit had Huntelaar nooit gekund want die is nooit zo slim geweest op dat gebied, dit was waarschijnlijk de reden dat Elke bondscoach voor RVP koos ipv Huntelaar, ook al schreeuwde half NL voor Huntelaar omdat RVP te weinig zou scoren. RVP liet het hele elftal beter spelen waaronder Robben en Sneijder. Verder had Nederland nooit zo'n goed tournooi gespeeld als van Persie niet met zijn wereldkopbal de stand op 1-1 had gezet tegen Spanje. Dat was het begin van onze wederopstanding en de downfall van Spanje. Die goal heeft het hele tournooi getekend.

11 mei 2019 om 17:03

Hij was de nr 3 vd wereld alleen messi en cr stonden voor hem op 1 en 2. Geen ibra geen robben sneijder huntelaar suarez aguero bale enzv bij hem in de buurt....

Maak er aub niet zoon gedoe van. Het was toen in 2010 over het algemeen een wereldteam met uitstekende spelers.
Stekelenburg met zen beste jaar ooit
Vlaar als een beest.
De Jong met zen karatetrap en geweldige spel
De grote 4 die werelds speelden ookal viel van Persie niet op. Ook huntelaar speelde toen geweldig. Ik durf zelfs te zeggen dat zonder van Persie huntelaar met 60 goals topscorer aller tijden was geweest. Het was gewoon een waanzinnig elftal iedereen op zich en de terechte finalist

11 mei 2019 om 16:58

Jongetje, van persie viel niet op omdat 1 je geen verstand van voetbal hebt. 2 sneijder alleen oog had voor robben en t goal en robben een zichtsveld had van een straal van 2 meter.

De letterlijk mazel goals van sneijder was voor de euforie en polonairse supporter leuk maar als je kijkt hoe rvp in dienst speelde en zich wegcijferde voor het team haalde hij en dikke voldoende. Als je kijkt naar wat hij deed met de bal haalde hij een dikke voldoende want robben had nooit die goal met zn hoofd gemaakt als rvp niet 'simpel' had gespeeld. Ook niet als huntelaar daar telkens in de wegstond.

Daaag ga lekker golven

Mensen, zullen een keer voor de verandering een grootheid eren, zonder andere grootheden neer te halen?

Het is niet erg om spelers met elkaar te vergelijken, maar we hoeven niet alttijd alles en iedereen gelijk te rangschikken.

Moet je voorstellen wat Van Persie had kunnen laten zien als Arsenal een competente voetbalclub was geweest en wat meer talent rondom zijn persoon had kunnen neerzetten.

Of als hij naar Manchester United was gegaan ipv Arsenal. Had hij misschien ook wat minder last gehad van blessures. Nu heeft hij in feite slechts twee topseizoenen in de Premier League om op terug te kijken en voor de rest vooral momenten hier en daar in de seizoenen ervoor.

11 mei 2019 om 16:49

Klopt. Ondanks zijn blessures heeft hij het ook vroeg al laten zien. Alleen drukken de cijfers het daar niet uit door al de blessure leed inderdaad.

Ik zou eerder zeggen wat als ferguson niet was gestopt. Moyes en van gaal konden niet omgaan met hoe je zo iemand fit houd. Jammer want begin seizoen 2015 was echt fenominaal. Nog beter dan t seizien van t kampioenschap..

Fijn dat naar jaren nu ook mannen Als Rio en Bergkamp zich uitlaten over rvp. Profs die wel weten waar ze het over hebben en belangrijker nog, ervaring hebben met deze man.

Los van dat Bergkamp hem looft over rvp als prof, ook toen als mens. Een contrast van wat je jaren over hem hoort van mensen uit de media of hooguit een blauwe maandag met hem speelde.

De kwaliteiten die Rio even benoemd zijn door de jaren heen maar weinig belicht. Ja nu sinds een jaar. Maar nooit zo gewaardeerd terwijl het bij ook oranje niet anders is. Rio, scholes, giggs, bergkamp, fergeson, v marwijk, wenger enzv.. een paar namen die eventjes alles rechttrekken waar eerders een aantal anderen hem jaren lang probeerde zwart te maken. Jan en al het aten als zoete koek

11 mei 2019 om 23:28

Wie bedoel je met Jan ? Mulder ? die heeft idd ooit gezegd dat v Persie geen natuurlijke captain van Oranje was en kon zijn. dat was volgens hem Robben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren