Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spandoeken bij PSV leiden tot honderden reacties op Facebook

Laatste update:

Supporters van PSV hebben zondag hun onvrede geuit over de beslissing van de KNVB om de voorlaatste speelronde van de Eredivisie te verzetten. De club uit Eindhoven is verwikkeld in een heftige titelstrijd met Ajax; na de zege op ADO Den Haag (3-1) blijven beide titelkandidaten bovenaan staan met hetzelfde puntenaantal.

Fans van PSV grepen de wedstrijd aan om hun grieven kenbaar te maken. Achter het doel van Jeroen Zoet werden in de eerste helft twee grote spandoeken getoond, waarop het besluit van de KNVB werd bekritiseerd. "Wedstrijd verzetten in Nederlands belang zonder te denken aan de twaalfde man!", luidde de tekst. "Met dit beleid bepaalt de KNVB de kampioensstrijd!"

Speelronde 33 van de Eredivisie werd verzet naar woensdag 15 mei, waardoor het feitelijk dat laatste speelronde is. De duels stonden aanvankelijk op het programma voor zondag 28 april. Twee dagen later wacht de eerste wedstrijd van Ajax tegen Tottenham Hotspur in de halve finale van de Champions League. De KNVB wilde dat Ajax twee volledige rustdagen zou hebben.

De voetbalbond overwoog diverse andere opties, maar om uiteenlopende redenen bleek het alleen mogelijk om de gehele speelronde te verzetten naar 15 mei. Op het spandoek van de aanhang van PSV wordt intussen veel gereageerd op sociale media: op de Facebook-pagina van Voetbalzone zijn er op het moment van schrijven al ruim vierhonderd reacties geplaatst en de foto is ruim achthonderd keer geliket.

Ben je het eens met de boodschap van de spandoeken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik geniet echt intens van dit soort simpele reacties. Lekker als volwassen kerel een doel vol kliederen om een statement te maken. Allemaal voor Ajax, dankje KNVB !

21 april 2019 om 19:07

Stelletje jankballen! Voor PSV zouden ze het zelfde doen!!!

21 april 2019 om 19:11

Vind het lastig persoonlijk.
Ja, Ajax doet het geweldig in de CL en moet daar in gesteund worden, maar hiermee benadeel je de supporters in de ED, die in aantallen toch al terugliepen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit echt de enige optie was.

21 april 2019 om 19:14

Idd want dat hebben ze de laatste 30 jaar ook gedaan bij iedere club die verder komt

21 april 2019 om 19:26

Welke andere optie zag jij?

21 april 2019 om 19:50

@PerPSV, Nijland liet vanochtend toch wel duidelijk weten hoe het allemaal gegaan was. Van alle overgebleven opties was dit de beste. In eerste instantie wilde ze alleen de Graafschap - Ajax verplaatsen naar de vrijdag. Dat had waarschijnlijk de minste impact gehad. Ja de Graafschap is in een degradatie strijd verwikkeld, maar de wedstrijden hadden in iedergeval in hetzelfde weekend plaats gevonden. Dit was echter geen optie voor de burgemeester en dan ben je klaar. Nijland zelf had het fantastische idee om van die 15 mei een soort kampioenswoensdag te maken. Dus alleen de wedstrijden van PSV en Ajax. Dat was echt reinste competitievervalsing geweest. Stel Ajax is veilig en kan het kampioenschap niet ontgaan en ze laten het lopen dan zijn de rapen gaar. Of andersom, PSV laat het lopen tegen AZ waardoor die nog net ff 3e worden. Dus dat is ook geen optie. Dan maar de hele speelronde. Misschien was er nog iets mogelijk geweest met de bekerfinale, maar dat werd betwijfeld.

21 april 2019 om 22:28

Voor PSV zouden ze idd hetzelfde doen, en dan janken de Ajax supporters...
We zijn net mensen allemaal!

21 april 2019 om 19:08

Het spandoek is gericht aan de KNVB. Dat staat letterlijk op het spandoek.
Ik ben het ermee eens dat de KNVB dit seizoen enorm heeft lopen schuiven met wedstrijden ten koste van supporters.

21 april 2019 om 19:11

Ze hebben inderdaad lopen schuiven en nu hebben binnenkort plots weer een ticket voor groepsfase.

21 april 2019 om 19:13

Ten koste van supporters is maar de vraag. Tuurlijk als je korte termijn denkt is het misschien vervelend, maar zou toch mooi zijn als we ons weer structureel in de CL ooit mogen melden als Eredivisie.

21 april 2019 om 19:15

Oh ja daar ligt het aan

21 april 2019 om 19:21

Want Ajax had het niet gehaald zonder verschuivingen?
Volgens mij heeft de KNVB duidelijke regels opgesteld mbt verschuivingen waardoor teams voldoende rust van minstens 2 dagen hebben. Klopt die regel niet?

21 april 2019 om 20:25

Kijk de reactie op je bericht bombanera99. Ze reageren totaal ridicuul. Groepsfase, structureel in de CL etc. NIEMAND reageert op het feit dat de KNVB idd gewoon schijt heeft aan de 12e man. Mijn seizoen zit er al op als seizoenkaarthouder. Omdat ik doordeweeks gewoon werk en daardoor allebei de 2 laatste woensdagthuiswedstrijden moet laten schieten. De KNVB heeft schijt aan ons allemaal.

21 april 2019 om 20:27

We zullen nooit weten of Ajax het dan gehaald had. Ik denk dat ze in de uitwedstrijd tegen Madrid veel hebben gehad aan de dag extra rust.
De reden dat er nu geschoven is komt doordat Ajax in het schema slechts 2 dagen rust had. Dat mag niet. Juist daarom is de verschuiving nu doorgevoerd. Veel mensen laten dat gegeven achterwegen. Ok, is het voor sommige supporters de moeite om dit artikel nog eens te lezen: https://www.ed.nl/psv/knvb-houdt-rekening-met-europees-programma-psv-en-verschuift-drie-duels~a8682a9c/

21 april 2019 om 20:59

Dit waren verschuivingen binnen de dag of speelronde. Misschien moet je t artikel zelf nog eens lezen..

21 april 2019 om 22:22

@HarryLoenst: in de kritiek die op de KNVB die het bovenste spandoek getoond wordt kan ik me prima inleveren. Ik begrijp heel goed dat supporters het vervelend vinden om doordeweeks naar het stadion te gaan onverwacht, sommigen kunnen zelfs misschien niet eens gaan, dat is een valide punt. Alleen het onderste spandoek haalt de kracht van de boodschap er wel een beetje af, dat is niets dan slachtoffergedrag. Er is echt geen voor- of nadeel voor PSV of Ajax in deze situatie m.b.t. de titelstrijd. Sterker nog, PSV speelt nu zelfs thuis in ronde 34, de ronde die nog altijd de beslissing kan gaan brengen!

22 april 2019 om 00:56

Slachtoffergedrag zijn ze van oudsher al heel goed in bij PSV. Voorbeelden te over, om er een te noemen; Mark van Bommel als PSV-speler ging janken dat Sneijder en Van Der Vaart op jonge leeftijd opgeroepen werden voor Oranje. “Als ze bij Ajax een bal over 2 meter in de voeten van een medespeler kunnen spelen worden ze opgeroepen..”. Niks dan afgunst en Calimero. Om ziek van te worden. Alleen al daarom gun ik ze het kampioenschap niet. Spelen lelijk voetbal en hebben een aantal wedstrijden heel gelukkig op het einde nog weten te winnen waar Ajax een aantal keer helaas gelijkspeelde, anders waren die nu al kampioen geweest. In Europa doen ze eigenlijk amper serieus mee en dat lijkt een keuze te zijn.

22 april 2019 om 09:31

Inderdaad moet er meer dan 2 dagen tussen de wedstrijden zitten. Als de knvb niets had gedaan had de uefa in gegrepen.

21 april 2019 om 20:11

Maar het is toch wel logisch van die mannen; concurrent Ajax moet punten laten liggen en laatste speel ronde op een woensdag is niet ideaal. Natuurlijk willen die supporters die hopen dat Ajax een misstap begaat dit niet.

21 april 2019 om 21:16

PSV jankt tot de trainer aan toe. Vbommel praten van Ajax praat over PSV en discutabele momenten, wie praat er dan over wie. Het is beschamend hoe matig PSV recht van spreken heeft. Wees maar trots op de 'kampioen' die je kan worden, na de belachelijke wedstrijden die je op de mat hebt gelegd. En dan heb ik het nog niet over de CL waar PSV jaar in jaar uit 0,0 heeft gepresteerd. Dit jaar excuusje dat de poule idioot lastig was maar daarvoor, kom op zeg. Win maar eens van Real en Juve, Psv, en dan mag je hoog van de toren gaan blazen!!!

22 april 2019 om 04:45

Ik ben niet tegen het verzetten van de wedstrijd maar vind het wel jammer dat de hele speelronde gelijk verzet word. En moeilijk doen doe ik hier ook niet want het is zo als het is. Maar jij weet het als mij dat er hier meer Ajax fans zijn op Voetbalzone dus makkelijk scoren met de duimpjes. En Ajax is al jaren financieel de rijkste club daarom vind ik het alleen maar knap dat PSV ze kan bij benen. Want elk jaar mag je er van uit gaan dat Ajax de favoriet is dus alleen maar knap dat ze het Ajax zo moeilijk kunnen maken de laatste jaren. En wie weet volgend seizoen weer maar de favoriet is met het geld tot weer Ajax.

En ik ben hiernaast super trots op Ajax hoe goed ze het doen in de CL ik hoop dat ze het tegen de Spits weer kunnen laten zien en de finale halen.

23 april 2019 om 12:08

Klaagcultuur: een flink aantal PSV fans grijpen dit seizoen weer alles aan om over te klagen.

Eerste zin klopt, maar die 2e zin slaat nergens op. Het rijmt...
Ajax mist nu ook 'fans'

Ach mede psvers moeten niet zeuren Ajax presteert geweldig in Europa en het is in Nederlands Belang dat ze zo goed mogelijk blijven presteren.

21 april 2019 om 19:09

Ik ben in hart en nieren PSV’er. Vind dit ook geen signaal naar Ajax toe, maar wel naar de KNVB. Het gaat namelijk wel ten koste van supporters. Ook ik hoop de aankomende weken op een goed resultaat van Ajax tegen de Spurs

21 april 2019 om 19:28

Tja als er echt andere mogelijkheden zijn onderzocht en dit was de enige optie dan is het helaas niet anders. Misschien hebben wij in de toekomst wel voordeel van dit soort regelingen door de KNVB.

21 april 2019 om 19:33

Ik begrijp dat de fans nu balen. Sommigen zullen bijvoorbeeld niet naar de laatste midweekse wedstrijd kunnen gaan. Maar wat ik oprecht niet begrijp, is hoe dit de kampioensstrijd bepaalt.

21 april 2019 om 19:35

LosBlancos, zou het niet geweldig zijn als er volgend jaar twee clubs in de CL spelen? Ik hoop dat echt. En dan bedoel ik dus verder dan de voorrondes.

21 april 2019 om 21:34

Dat doet het ook niet en is gewoon gejank van een deel van de mede PSV supporters. Ik lees hier vaak dat PSV fans voor calimero worden uitgemaakt, en als men met dit soort statements komt ben ik het daar ook mee eens. PSV kan maar een kant op kijken om te klagen en dat is in de spiegel en vooral de coach zou dat moeten doen.

21 april 2019 om 21:50

Laten we het hopen!

21 april 2019 om 19:11

En vorige keer was het PSV dat het goed deed en de keer daar voor weer Ajax en daarvoor weer PSV en daarvoor AZ en daarvoor Twente... Met andere woorden het wisselt elk jaar af.

Prima die actie hoor. Gelijk maar niet meer toch, tenzij het niet anders kan, wat nu bij Ajax gebeurd. Dan helpen we de Nederlandse ploegen in Europa toch niet. Als PSV weer keertje in knockout fase in Europa komt moeten ze achteraf ook niet komen zeuren.

Kansloos! Als het Psv was, dan was het allemaal goed. Triest! Dankzij AJAX krijgt het Nederlands voetbal de punten waar andere clubs FALEN!! Reacties zijn pure jaloezie!!!!!!

21 april 2019 om 19:10

Toen PSV in de achtste finale stond tegen Atletico werd er niks verzet, dus was het niet allemaal goed.

21 april 2019 om 19:18

Toen moest psv ook op dinsdag uit in Madrid en in de Eredivisie pas op zondag spelen. Zelfde als dit weekend. Dinsdag in Turijn en zaterdag in de Eredivisie. Als psv in eerste instantie op zondag moest spelen en vervolgens op dinsdag dan had de KNVB dat ook verschoven.

21 april 2019 om 19:21

Toen waren er nog geen afspraken kenner (geen kenner dus). Die afspraken zijn pas dit seizoen gemaakt, aan het begin van dit seizoen om duidelijk te zijn. Als psv nu zo ver gekomen was had je hetzelfde scenario gehad.

21 april 2019 om 19:21

Overigens toen de groepsfase data bekend waren dit seizoen toen heeft de KNVB ook wedstrijden verschoven voor psv, maarja dat wist je al een half jaar van te voren. Dit pas een week.

21 april 2019 om 19:12

Volgens mij had de f side dezelfde mening, waarom pakken mensen alles aan om de strijd tussen ajax en psv. Ik had een kaartje voor psv heracles en moet nu een extra vrije dag opnemen om er heen te kunnen. Dat is 't hele gezeik, alleen omdat de knvb niet goed een competitie kan inplannen.

21 april 2019 om 19:23

Dat van de F-side was cynisch richting twente.

21 april 2019 om 19:34

Ook de directeur van de suppportersvereniging van Ajax heeft aangegeven niet blij te zijn met de verplaatsing.

21 april 2019 om 19:37

Klopt. Maar het persbericht was satirisch bedoeld. De supportersvereniging eist geen extra plaatsen en gaat niet en masse naar Doetinchem.

21 april 2019 om 19:43

Ja, maar als zelfs ajax supporters aangeven niet blij te zijn met de verplaatsing, en het feit dat ze een halve dag vrij moeten nemen (terwijl het vooral in hun eigen belang is gedaan), dan kan je je toch best voorstellen hoe dat moet zijn voor de supporters van de overige 17 eredivisieclubs, die er geen enkel (of zeer gering) belang bij hebben en enkel de nadelen ondervinden.

21 april 2019 om 19:48

Dat was dus cynisch bedoeld marocberkane....

21 april 2019 om 20:00

Niet dus. Dat van de f-side zou cynisch zijn geweest, maar de supportersvereniging kwam gewoon met een serieus bericht.

21 april 2019 om 20:12

De F-side gaf aan dat het niet optimaal was, maar dat ze begrepen dat het de enige optie was. Dat is iets heel anders dan wat er vandaag is gebeurd.

21 april 2019 om 20:41

Kom op jongens, beetje scherpte. Marocberkane heeft het hier overduidelijk niet over de F-side maar over de officiële supportersvereniging! Dat is een totaal andere vereniging dan de F-side en deze heeft inderdaad aangegeven dat ze niet blij zijn met de verplaatsing naar een woensdag.

21 april 2019 om 21:11

Op zondagmiddag is het toch ook veel lekkerder biertjes drinken dan op de woensdagavond als je weet dat je de volgende er weer vroeg uit moet.

21 april 2019 om 21:19

@hijniet!, haha, ik denk dat ze dat heel goed doorhebben dat ik het niet over de f-side heb, maar dat het nu beter uitkomt om te doen alsof dat wel het geval is.

Hier nog een quote van de directeur van SV ajax: '',tegelijkertijd zijn we als supporters niet meer dan een speelbal van de Knvb. De competitie zo op zijn kop gooien, hele speelrondes veranderen, dat gebeurt in geen enkel ander land. Tenminste, ik heb het in 30 jaar in de voetballerij nooit gehoord. Wat ons betreft is dit idee ook niet het Ei van Columbus. Onze fans moeten nu eerst een halve dag vrij nemen om op woensdag naar Doetinchem af te reizen. En je hebt op woensdagavond ook een ander feestje dan op zondagmiddag natuurlijk. Allemaal niet heel prettig.''

Tsja, dan was zelfs de reactie van FSV De Feijenoorder nog genuanceerder.

21 april 2019 om 21:34

In diezelfde reactie geeft hij aan dat hij er begrip voor heeft. Jammer dat je dat nu net weg laat!

21 april 2019 om 21:38

@marocberkane: eens, ik ben het ook eens met het eerste deel van het spandoek van PSV-ers. De knvb heeft gewoon nooit rekening gehouden dat een Nederlandse club zover kon komen. Nu werden ze geconfronteerd met hun eigen regels en die van de uefa. Ik had zelf veel liever gehad dat alleen de wedstrijd van de Graafschap zou worden verplaatst. Probleem ligt ‘m daar bij de burgemeester, die ik persoonlijk niet helemaal geloof. Prima dat je voor koningsnacht politie nodig hebt, maar de wedstrijd eindigt niet om 0:00 uur. 2e deel van de spandoeken slaan nergens op. Ajax heeft niet minder last dan PSV. Dat is gewoon calimerogedrag.

21 april 2019 om 19:17

Je doet net of ajax de enige club is de laatste 20 jaar verder is gekomen. Kan me niet herinneren dat toen hele speelrondes werden verplaatst

21 april 2019 om 19:37

Dat is ook pas dit seizoen afgesproken.

21 april 2019 om 19:48

Toen was het ook niet nodig en nu wel.

21 april 2019 om 20:07

Dit seizoen was afgesproken dat het pas volgend seizoen in zou gaan.

22 april 2019 om 13:12

Kyle

Dat is niet juist!

Er is begin dit seizoen, met alle clubs gezamenlijk, afgesproken dat er inderdaad geschoven zou kunnen worden in verband met belangen van ploegen die Europees speelden. Maar, bij die afspraak was dat beperkt tot schuiven 'binnen een weekeinde'. Dus, als Ajax of PSV op zondag moesten spelen en dan daarna op dinsdag in de CL, dat dan die wedstrijd naar zaterdag (of eventueel vrijdag) verplaatst zou gaan worden.

Maar dat een wedstrijd echt tien dagen (zoals bij Ajax -PEC) of zoals nu een geheel programma integraal naar een doordeweekse dag zou worden verplaatst, dat is echt never nooit 'afgesproken'. Dat is, in het laatste geval, puur een besluit van de Knvb zélf geweest en valt zeker niet binnen die 'afspraken' waar jij het over hebt.

Overigens, voor de helderheid, ik steun het besluit van de Knvb. Die kon niet anders. Dus dat er nu op de 15e gespeeld moet worden, ik vind dat prima. Maar zeg niet dat dit is afgesproken, dat is simpelweg onwaar.

Ach PSV krijgt nu de mogelijkheid om thuis kampioen te worden in hun schoot geworpen..

Overigens nog leuker als ze dan dus geen kampioen worden..

22 april 2019 om 05:06

Alleen maar knap met het geld wat Ajax heeft de laatste jaren dat PSV kampioen is geworden en als het dit jaar lukt is het weer netjes. Zeg nou eerlijk zet Ajax en PSV naast elkaar en je weet voor volgend jaar al wie de favoriet is. Kan PSV het weer spannend houden alleen maar respect voor met die beperkte middelen.

Hadden ze ook zo gereageerd als psv 10 punten voor had gestaan? Spelen sinds de winterstop belabberd, ben geen ajax supporter maar vind gezien het spel dat ajax er meer recht op heeft dan psv. Eerlijk is eerlijk

ik vind het nog wel creatief bedacht haha. maar daar blijft het dan ook bij. er valt echter wel wat te zeggen maar ik denk dat er in deze fase van de strijd alles onder een vergrootglas wordt gezet. het maakt het voor de neutrale supporter ook wel leuker om te zien dat de strijdt zo leeft tussen deze twee ploegen.

Er valt genoeg te zeggen over deze hele kwestie, Daar kan je een avond mee vullen. Ik kan het spandoek van PSV ergens prima begrijpen, maar ergens anders blijft mijn verstand toch de boventoon voeren (Ja echt, dat gebeurd zo nu en dan wel eens). Ik vraag me af of het psv publiek ook spandoeken gaat maken met "dankjewel Ajax" als ze de komende seizoenen profiteren van het huidige succes van Ajax. Tevens vraag ik me af of het psv publiek precies zoals nu had gereageerd als zij nu in de halve finale zouden staan ipv Ajax? Ik durf te wedden dat wanneer PSV nu zover was gekomen en steun van de KNVB gekregen had, er bij Ajax genoeg calimeros zouden zitten. Daarmee bedoel ik dus te zeggen dat de haat jegens een andere club bij veel mensen nog achterlijk groot is

21 april 2019 om 19:23

Bij Ajax lopen er enorme mafketels rond zonder hersencellen die enorme problemen veroorzaken. Maar dit soort gehuil heb ik bij Ajax nog nooit gezien. Ze zijn dan misschien een tikkeltje arrogant, maar dit soort gemekker zul je er niet snel tegenkomen. Zo heb ik bij kampioensfeestjes van Ajax bijvoorbeeld nooit gehoord dat er helemaal niets in Eindhoven was of het stadion zien juichen als de grote rivaal geen kampioen werd.

21 april 2019 om 20:09

@diego_forlan. Iets met je geheugen?
"wij zijn niet alleen de beste van Amsterdam, maar ook van Rotterdam". Aldus Ajax coach Louis van Gaal.
Dit heb ik echt nog nooit bij een andere club gehoord.

21 april 2019 om 20:14

Kan me ook nog iets met Jan Vertongen herinneren, het zijn maar kut kakkerlakken...

21 april 2019 om 20:16

Leuk om met een voorbeeld te komen uit het tijdperk van de Gulden, Tsjechoslowakije en de videoband. Maar recent heb ik dit in ieder geval niet voorbij zien komen..

21 april 2019 om 20:44

Een keeper die mogelijk naar Ajax gaat een hele wedstrijd lang uitschelden voor kakkerlak en er zelfs een spandoek van maken is natuurlijk het absolute toonbeeld van volwassenheid. En nee, dat is niet uit het tijdperk van de gulden. Die gigantische kinderachtige acties van een paar honderd man zagen we 3 weken geleden nog. Als je tenminste je hoofd niet in het zand hadden gestoken. Kinderachtigheden heb je bij iedere supportersgroep. De eerste stap naar verbetering, is erkenning van dat probleem.

21 april 2019 om 20:51

Laten we ook de opgehangen Vermeer pop niet vergeten.

21 april 2019 om 21:03

Hijniet, het gaat erom dat Diego Forlan aangeeft dat Ajax alleen let op de prestaties van de club Ajax. Waar door heel het land het gejuich werd ontvangen toen Ajax geen kampioen werd, hoorde je Ajax geen enkele keer toen Feyenoord wel kampioen werd. Dat er bij iedere club debiele rondlopen weet Diego ook wel. Ik ben ook voor Ajax, maar mij interesseert het echt geen reet (wanneer Ajax geen kampioen wordt) of Psv, Feyenoord, Az of Fortuna kampioen wordt van de Eredivsie. Overigens heb je het over de actie tegen Scherpen, echter ben ik 100% overtuigd dat 99 procent van de supporters gewoon achter hem gaat staan, wanneer hij ons doel verdedigt.

21 april 2019 om 21:41

Bedankt voor de bijval Modric, ik geef nog in dezelfde post aan dat er wel degelijk idioten rondlopen bij Ajax. Blijkbaar is de boodschap voor sommigen nog lastig te begrijpen. Ik ben de eerste die acties zoals tegen bijv Vermeer en recent Scherpen afkeurt en heb totaal niks met die F side hooligans

22 april 2019 om 00:14

Er zal ook geen andere club zeggen dat ze de beste zijn van Amsterdam..

21 april 2019 om 19:26

Ja en daarom zou de KNVB haar eigen regels moeten volgen en niet de spelregels veranderen.
Er staat duidelijk in de regels wat de procedure is mbt tot het verschuiven van wedstrijden in dezelfde speelronde.
De KNVB beslist in haar eentje wat het NLs belang moet zijn. Ik vind helemaal niet in het NLs belang om de wedstrijden te verschuiven.
Eigenlijk zegt de KNVB dat de 2 voorgeschreven dagen rust niet voldoende zijn en de regels moeten aangepast worden.
Ze geven aan dat ze het niet eens zijn met de twee dagen rust door de wedstrijd tegen zwolle te verplaatsen. Ze halen hun eigen regels onderuit.

21 april 2019 om 21:30

Als iemand de spelregels mag veranderen, dan is het volgens mij wel de knvb. Zoals je zegt “het zijn haar eigen regels”. In binnen nederland moet iedereen gelijk behandeld worden en krijgt iedereen hiervoor dezelfde behandeling. Echter, wanneer een club in wen competitie buiten de knvb om, voor het nederlands voetbal reclame maakt, dan moet je als knvb zijnde daar gebruik van maken en ze daarin ondersteunen. Dit vind ik niet meer dan begrijpelijk. En de enige die er belang bij heeft is ajax op dit moment, maar de andere clubs hebben er niet “tegen de regels van nederlands voetbal” nadeel van. Ajax speelt in invergelijking met andere nederlandse clubs, minimaal 15 wedstrijden meer. Ik vind snap dat het voor het publiek vervelend is, maar voor andere clubs zie ik echt niet waarom ajax er voordeel aan heeft. Het enige dat de knvb doet is het nadeel van ajax verminderen in nederlands belang.

22 april 2019 om 01:33

Kijk en hier verschillen we van mening. Jij vindt dat de KNVB tegen de afspraken en regels in op eigen houtje schema's kan omgooien wanneer andere clubs het hier niet mee eens zijn.
Jij vindt dat de KNVB het monopolie heeft op voetbal. De supporters, clubs bepalen voetbal in NL.
Als een meerderheid hier problemen mee heeft dan is het duidelijk wat in het belang is van het NLs voetbal.
De KNVB bepaalt niet wat goed of niet goed is. De KNVB heeft een faciliterende rol en geen dictatuur die ons belangen oplegt.

Eerste zin valt nog over te twisten. Die 2e is weer typisch provinciaal gehuil. Een realistische kans is aanwezig dat ze met 0 uit 4 prijzen gaan eindigen, het spel is belabberd, je coach besluit met 3 brekers op het middenveld te starten waar je de genadeklap kan uitdelen. Maar het ligt allemaal aan de Knvb. Had je alleen de wedstrijd van Ajax verschoven dan hadden ze ook gejammerd. Dit soort types hadden liever gezien dat Ajax op zondag tegen de Graafschap zou spelen zodat ze die dinsdag op hun donder zouden krijgen van de Spurs. Sneue mannetjes met een ernstig minderwaardigheidscomplex.

21 april 2019 om 21:06

Wat bedoel je met provinciaal? Vind ik zo'n rare uitspraak..

Ja...psv is niet zelf de titel aan het verliezen, maar het komt allemaal door de Knvb... Wat een trieste vertoning van het psv publiek. Ik zou me kapot schamen.

Hoe vaak moet er nog worden gezegd dat dit een gevolg is van regelgeving en niet om Ajax meer rust te gunnen; dat is namelijk een uitvloeisel van diezelfde regelgeving. Maar als zelfs hamer en beitel niet meer helpen dit er ingeslagen te krijgen, kun je deze mensen ook gewoon wijsmaken dat de zon in het westen opkomt....

Het was toch sowieso de regel dat een team minimaal 48 uur rust moet krijgen.... Dus het gaat niet alleen om de prestaties voor Nederland dit is een algemene regel.

Gezeik altijd...

21 april 2019 om 20:33

Dat hoor ik vaker. Dat regel van Uefa is.. Maar kan 1 iemand mij dat zwart op wit met bron van Uefa zelf laten zien aub?

21 april 2019 om 20:54

Als je even googled op rest days en Uefa vind je zelf een heel dossier met reglementen.
Het document heet "regulations of the Uefa European Football Championship"

21 april 2019 om 21:16

De reikwijdte van dat document zijn (kwalificatie)wedstrijden voor Euro 2020.
Volgens mij is het in dit verband geen UEFA-regel, maar 'slechts' een afspraak tussen de Knvb en de clubs. Zo heeft de Knvb het in ieder geval verwoord.

21 april 2019 om 21:53

Heb ik gedaan maradungatje. Heb 't 3x doorgenomen en zie nergens dat er 48 uur rust moet zijn tussen domestic match and European match

21 april 2019 om 23:21

Maradungatje,

Je slaat met de verkeerde stok. Het is een afspraak van de Knvb met de clubs om twee volle dagen aan te houden, daarom moet het duel verplaatst worden. Door toedoen van de regel tegen competitievervalsing (laatste 2 duels dienen allemaal gelijk gespeeld te worden) uiteindelijk dus de hele competitieronde. Het reglement omtrent het EK 2020 heeft hier geen toepassing op.

Conclusie blijft daarmee hetzelfde natuurlijk. Knvb heeft met de totale speelronde verplaatsen aan de eigen regels en afspraken voldaan. Dat is wel weer prettig.

21 april 2019 om 23:57

Ah ik zie het inderdaad. Ik kreeg dit ook onder mn ogen, en heb het heel grof en screenend doorgenomen, dat dit over het EK ging is mij zelfs ontschoten.
Ik lees inderdaad nu dat het een afspraak binnen de Knvb is. Goed dat zij zich eraan houden.

Het doet me weer denken aan die vogel met een eierschaal op z'n hoofd. Ga eens een beetje beter voetballen om dat kampioenschap ook echt te verdienen of geniet van die club uit Amsterdam die ons land weer een beetje aanzien geeft in de wereld.

Eerste doek ben ik het mee eens maar het tweede doek is echt kansloos

Met de eerste regel maken ze een zeer valide punt, het is alleen jammer dat ze met de tweede hun eigen geloofwaardigheid onderuit halen. Jammer, op deze manier sneeuwt hun zeer terechte klacht over de gevolgen voor de stadionbezoeker volledig onder.

Dit is toch een prima spandoek.

Ik snap dat het voor de fans niet fijn is, maar hoezo is dit in godsnaam beslissend voor de titelstrijd? Ajax speelt toch uiteindelijk nog steeds minimaal 58 wedstrijden in het zelfde bestek als psv er 42 speelt. Dus het verzetten van die paar dagen is van invloed op wat precies voor pav? Teveel rust?

Het eerste deel van de boodschap klopt wel, want er wordt niet echt aan de twaalfde man gedacht door de KNVB. Het tweede deel slaat echter nergens op en zelfs als PSV fan wordt ik ziek van het gejank van een deel van de medesupporters. Er is maar een groep schuldig aan het feit dat PSV nog geen kampioen is en het wellicht ook niet wordt dit seizoen, en dat is PSV zelf met voorop Mark van Bommel met zijn onbegrijpelijke halstarrigheid om maar met 2 verdedigende middenvelders te blijven spelen, terwijl iedereen ziet dat dit gewoon te weinig creativiteit en diepgang geeft.

Ik begrijp dat deze supporters hebben gehoord dat de wedstrijden zijn verzet, maar niet goed hebben begrepen waarom het is verzet, omdat ze ongeletterd zijn en daardoor de regels van de uefa op de site niet hebben kunnen lezen dat een club minimaal 48 uur rust moeten hebben voor aanvang van een Champions League wedstrijd. Ze begrijpen daardoor waarschijnlijk ook niet dat de Knvb daardoor genoodzaakt was de wedstrijden te verplaatsen en een zo eerlijk mogelijke oplossing te zoeken in overleg met alle eredivisie clubs en dat dit besluit uit het overleg naar voren is gekomen. Toch knap als je niet kunt lezen, maar toch zo'n spandoek kunt maken. Taalkundig valt er niets op aan te merken. Inhoudelijk is het complete onzin.

Een spandoek betekent niet dat alle Psv’ers deze mening delen. De meeste supporters in Nederland zijn blij met de onverwachte problemen van de Knvb. We gaan richting eind april en zie wat een voetbalspanning we nog in het vooruitzicht hebben. Over een paar weken is alles verleden tijd, geniet van het heden zou ik willen zeggen!

Even de mening van een buitenstaander. Ik volg PSV hier grotendeels wel in. Dit Ajax speelde al eens een Europese finale. Dan had je misschien daar eerder over moeten nadenken. Nu lijkt het op favoritisme. En dat kan de bedoeling niet zijn. De huidige CL gaat de schop op. Ook dat lijkt me geweten. Ajax gaat zodadelijk zulke afstand kunnen nemen dat het niet meer mooi is. Is dat dan in het Nederlands belang? Sorry hoor. Ik zie het niet. Dit drijgt met instemming van jullie bond te gaan verworden tot Duitse en Italiaanse toestanden. Een alleenheerschappij. Waarmee ik het beleid bij Ajax wel wil verdedigen. Dat is top. Maar wil elke Nederlander dit? Kan het me moeilijk voorstellen. Toch even nadenken voor je zomaar plooit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren