Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Guardiola pareert kritiek: ‘Ik maakte die keuze om meer solide te zijn’

Laatste update:

Manchester City ging dinsdagavond in de heenwedstrijd van de kwartfinale van de Champions League met 1-0 onderuit tegen Tottenham Hotspur. Na afloop van dat duel was er de nodige kritiek op Josep Guardiola, die zowel Kevin De Bruyne als Leroy Sané buiten zijn basiself liet. Op de persconferentie legt Guardiola uit dat deze beslissing ingegeven werd door tactische overwegingen.

“Ik besloot met twee meer defensieve middenvelders te spelen, om meer solide te zijn. Ik heb voor anderen gekozen en realiseer me dat het lastig is voor Kevin”, legt Guardiola uit. Zijn middenveld in het gloednieuwe Tottenham Hotspur Stadium bestond uit Fernandinho, Ilkay Gündogan en David Silva. “Na dit resultaat weten we wat ons te doen staat. Ik heb het gevoel dat we een behoorlijk goede wedstrijd speelden. We hebben in principe gecontroleerd en hebben in enkele fases onze kwaliteit getoond.”

“In dit soort competities, op het hoogste niveau, moet je met dit soort situaties leren leven. We hebben nog een kans en daar gaat het om. Zij hebben enkele kansen gehad vanuit de omschakeling, maar wij hadden het duel onder controle”, zo tekent Goal op uit de mond van de Spaanse oefenmeester van Manchester City. “Als het ons niet lukt om de laatste fase van de Champions League te bereiken, is dat vanwege de uitdaging. De situatie is zoals hij is. Wanneer we niet goed spelen, ben ik de eerste die toegeeft dat dit het geval is. Maar hier heb ik dat gevoel niet.”

“We hebben geen kans gehad om op het veld in het stadion te trainen, terwijl Tottenham hier zes dagen voor had. Ik hoop dat onze supporters ons volgende week vanaf de eerste minuut kunnen steunen. We weten wat we moeten doen: doelpunten maken en zo goed mogelijk spelen. We gaan het proberen”, besluit Guardiola. Voordat volgende week woensdag in het Etihad Stadium de return op het programma staat, wacht komende zondag nog de uitwedstrijd tegen Crystal Palace in de Premier League.

Bereikt Manchester City de halve finale van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gisteren werd Bernardo Silva erg gemist. Het is te frustrerend voor worden dat Man City iedere keer weer op belangrijke momenten choked in CL. Die gemiste penalty van Aguero kan ook nog eens fataal gebleken zijn. 1-1 of 1-0 is een wereld van verschil. Mendy wordt ook duidelijk gemist. Man City heeft de selectie om de CL te kunnen winnen, maar een combinatie van verschillende factoren, zoals het niet opstellen van De Bruyne en Sane en ook nog een gebrek aan het nodige geluk, lijkt Man City opnieuw open te breken en weer een vroegtijdige exit in CL te komen. Het is om modeloos van te worden dat dit soort dingen/situaties steeds op het moment suprãªme in de belangrijke CL wedstrijden van te pas komen!

Ik hoop niet dat Man City nu z'n conclusies gaat trekken en Guardiola gaat ontslaan op basis van deze wedstrijd en het opnieuw niet winnen van CL. Ik blijf er bij dat Man City nog steeds de meeste kans maakt op het winnen van de CL met Guardiola aan het roer, ondanks z'n rare beslissingen van gisteren om Sane, Kompany, De Bruyne en eigenlijk ook Mendy op de bank te laten, ondanks dat Mendy niet 100 procent is. Een nieuwe trainer zal echt niet de kans vergroten op het winnen van de CL.

10 april 2019 om 09:20

Waarom denk je dat City er al uit ligt? Ik zie City dit gewoon rechttrekken thuis voor eigen publiek.

10 april 2019 om 09:34

Spurs zal nu vlijmscherp gaan counteren in Manchester. Son en Lucas Moura zijn twee onwijs snelle spelers die een ploeg kapot kunnen counteren. Dat komt ideaal van te pas tegen een City dat nu naar voren moet. Spurs hoeft maar 1 goal te maken en Man City moet er plotseling 3 maken. Ik zie daarom Spurs helaas gewoon doorgaan.

10 april 2019 om 10:11

Als City echt top is, kunnen ze er best 3,4, of zelfs 5 maken.

10 april 2019 om 10:12

Barcelona hield het thuis op 1-1 met een veredeld B-elftal (jonkies als Miranda en Puig speelden zelfs). Ik onderschat de Spurs niet, maar City staat met de rug tegen de muur. Ik zie ze er gewoon 3 maken volgende week. Spurs heeft ook totaal geen CL-ervaring op dat niveau. Kwartfinale is het hoogste dat ze hebben behaald.

10 april 2019 om 10:36

Haha heeft City dan wel die ervarinv op CL niveau? Ik vind dat je Tottenham aan het onderschatten bent.

10 april 2019 om 10:56

@glossiandzozo

De spelersgroep heeft toch al wel de halve finale bereikt en je hebt een coach die deze competitie 2x heeft gewonnen en tot vorig jaar altijd minstens de halve finale bereikte.

Verlizen met 1-0 bij Tottenham is geen schande hoor.

10 april 2019 om 09:06

Normaal gesproken niet, maar gezien het slechte spel van Spurs gisteren en het plafond van Man City dit seizoen, horen Spurs met dikke cijfers van de mat te tikken. Zeker met het niveau dat City dit seizoen haalde tegen onder andere: Chelsea en Arsenal had laten zien. Man City had gisteren makkelijk met 1-4 kunnen winnen als ze hun normale spel hadden gespeeld en niet hadden aangepast aan de tegenstander.

10 april 2019 om 13:46

@zermatt_person

vooral gezien het uitgavenpatroon hoort City Spurs van de mat te spelen. City geeft geloof ik 5 keer zoveel geld uit

Ik verwacht volgende week wel gewoon de beste elf met de bruine en sane. Ik denk dat city overheerst, en er echt wel een ruime overwinning uit kan slepen. Ik gok op 3-1

We hebben geen kans gehad om in t stadion te trainen? Wat doet dat er toe? Net alsof dat enig verschil had gemaakt. Je had gewoon moeten spelen met de bruyne ipv gundogan..

Ik vind de reacties op deze nederlaag, en ook de reacties tegen Guardiola zelf erg overdreven. Je verliest hier gewoon nipt van een goede tegenstander, geen man over boord want het verschil is maar éã©n goal en daarnaast is de kans groot dat Tottenham hun sterspeler mist in de return. City kan en zal dit gewoon gaan goedmaken.

10 april 2019 om 09:22

Dank je wel Dejan.

Zag gisteren spoken zoals D-Bergkamp uit de dood herrijzen na verlies van Guardiola. Sommige mensen hoor je jaren niet omdat ze hun ongelijk niet durven toe te geven, bij de eerst mogelijke misstap staan ze meteen klaar.

Japie Krekel vind ik ook wel heel opportunistisch reageren, dat Pep zich moet bewijzen etc. Al vind ik het van hem wel nog kunnen, want die verstopt zich niet.

Volgende week wint City "gewoon" thuis met minstens 2 doelpunten verschil.

10 april 2019 om 10:01

@ Freeza

Grappig, ik heb gisteren avond niet gereageerd en vanochtend slechts één keer en reactie op Japie Krekel gegeven omtrent Guardiola en verder juist niet. Toch leuk dat mijn naam chijnbaar zo dwars zit.

1-0 verliezen tegen en bij Spurs kan gebeuren en ik zie City alsnog gewoon door gaan. Desondanks als dat niet gebeurt mag je gewoon spreken van een falen van Guardiola. Een keer kritisch zijn mag ook gerust.

City moet na de investeringen de finale halen, en dat is de taak van Guardiola. Als deze niet behaalt word heeft Guardiola gefaald. Heel simpel. Als hij dit wel haalt voldoet hij aan de verwachtingen.

Dat die verwachtingen torenhoog zijn, en de kans op falen daarmee ook, is door Guardiola met zijn buitensporige uitgaven zelf gecreerd.

10 april 2019 om 10:17

@D-Bergkamp

Het valt gewoon enorm op dat je er altijd bent bij verlies van Guardiola. Verder bespeur ik je nooit op deze site. Ik heb in het verleden namelijk een serieuze discussie met je gehad over Guardiola. Je vond hem maar een zeer matige trainer die in Engeland nooit succes zou behalen.

Verder ben ik het met je eens dat ze zover mogelijk moeten geraken. Maar critici zoals jij moeten altijd naar het uitgavenpatroon kijken, er zijn wel meerdere ploegen die buitensporig veel hebben uitgegeven.

Als je vind dat Guardiola gefaald heeft, zal je dat over Klopp ook moeten zeggen als ze straks met lege handen staan.

10 april 2019 om 11:38

Ja maar toch moet je wel naar het uitgavenpatroon kijken. City heeft sinds ze zijn overgenomen meer dan 2 miljard uitgegeven. Daar komt geen enkele andere club bij in de buurt. Is het dan knap dat je een paar keer kampioen wordt? Goede prestatie maar ik vind het niet bijzonder. City heeft betere wisselspelers dan Spurs, Chelsea, United, Liverpool en Arsenal soms in de basis hebben staan. Jesus, Sane, de Bruyne, Bernardo Silva deden niet eens mee. Buiten Jesus zou elk van die spelers een van de beste spelers zijn bij de andere. Europees laten ze amper iets zien. In de poule gelijk en verloren tegen Lyon. Vorige ronde geluk met de loting tegen de nummer 14 van Duitsland. Uit bij Spurs verliezen is geen schande inderdaad en kan gebeuren maar als je ziet dat bijvoorbeeld Arsenal al had moeten winnen uit bij Spurs een paar weken gelden dan vind ik 1-0 verliezen best een matige prestatie..

10 april 2019 om 11:50

1,47 miljard om precies te zijn.

Om een vergelijking te geven :

Chelsea - 1,31 miljard
Barcelona - 1,26 miljard
PSG - 1,24 miljard
Man United - 1,10 miljard
Juventus - 1,07 miljard
Liverpool - 1,04 miljard

Wie heeft er de CL gepakt sinds City is overgenomen?

Real Madrid 3x
Barcelona 3x
Chelsea 1x
Bayern 1x
Inter 1x

Dus van al die clubs dat in dat rijtje staan, heeft enkel Barcelona en Chelsea de CL gewonnen. Bayern, Inter en Real hebben minder dan 1 miljard uitgegeven sindsdien.

Blijkbaar worden er met andere maten gewogen als het over Guardiola gaat. Ik ben het mee eens dat hij echt wel Europees met City succes moet behalen. Maar dan moet je de lijn doortrekken en zeggen dat Klopp, Allegri ook gefaald zullen hebben indien ze geen CL pakken.

10 april 2019 om 12:00

De cijfers die ik vind zijn ruim 1,4 miljard in de afgelopen 10 jaar en ze zijn in 2007 overgenomen. Daar zitten seizoen 2007/08 en 2008/09 dus nog niet bij..

Zwakke reactie van Pep, ze haalde gewoon hun nivo niet gister dat mag hij best toegeven. Ook nog even tussen neus in lippen door een excuus aanvoeren, zwakjes...

Ik zie geen enkel goed argument om Sane steeds te banken. Is gewoon een van de beste spelers van City en een van de beste vleugelspelers van de wereld. Ongelooflijk dat Pep hem niet de terechte waardering geeft. Hoop dat hij vertrekt, bij elke andere ploeg in de wereld staat hij in de basis.

10 april 2019 om 09:39

Ik hoop niet dat Sane vertrekt uiteraard, maar Guardiola is in mijn ogen wel fout bezig door steeds maar Sane te laten banken. Hij jaagt Sane op deze manier inderdaad naar de uitgang en hij heeft nog maar een contract tot nog maar 2021 en die gaat hij, op deze manier, echt niet verlengen. Dit valt Guardiola toch wel aan te rekenen vind ik.

10 april 2019 om 09:47

Ik zou dat mooi vinden, al is het naar Barcelona of Real. Het is gewoon een geweldenaar die een van de besten uit z'n generatie kan zijn. Mahrez mag nooit boven hem in de basis staan. Het liefst ook Bernardo lekker op het middenveld.

Ik ben een groot fan van Guardiola maar hij begint ook al door te slaan met zijn schijncontrole.
Hij zegt dat ze in principe controle hadden. Dat is gewoon onzin.
Als je controle had dan had Tottenham er geen ingeprikt.
Volkomen terecht dat City geen doelpunt gemaakt heeft want ze hadden weinig drang om een doelpunt te maken en speelden balbezit om het balbezit voor schijncontrole.
Dat is ook de reden waarom Pep de laatste jaren faalt in de CL. Hij speelt 1 type voetbal met schijncontrole en als dat kunstje niet werkt dan stort alles als een kaartenhuis in elkaar.
City is zonder bal ontzettend kwetsbaar.
Willen ze de CL pakken dan moeten ze elke tegenstander de wil opleggen en dat kan helaas niet elke wedstrijd. Wanneer dit niet gebeurt dan zijn ze zonder bal zo kwetsbaar en liggen ze er gelijk uit.
Guardiola maakt elk jaar deze fout. Trainers die zonder balbezit onrustig worden en de bal perse willen hebben om het hebben voor hun gemoedsrust.
Als je altijd gewend bent om in een veilig vertrouwde georganiseerde omgeving in balbezit te spelen dan moet je er niet van opkijken als de wedstrijd op een jungle lijkt dat je team her begeeft.
Je moet je team op alles voorbereiden en prepareren voor de jungle of voor een tsunami wanneer een tegenstander niet onder controle te krijgen is dynamisch over je heen waait.

10 april 2019 om 10:01

Inderdaad, wat heb je aan 'controle' en is er überhaupt wel sprake van controle wanneer je met 1-0 verliest?
Vroeger stelde een coach nog gewoon de beste spelers op. De Bruyne en Sane behoren zeker tot de beste spelers van City. Nu moet je het in de terugwedstrijd nog maar goed zien te maken, in de wetenschap dat een tegendoelpunt dubbel telt.

De Bruyne is toch iemand die de in dit soort wedstrijden altijd moet spelen buiten je tactiek om. Sane of mahrez kan ik me nog voorstellen dat daar een idee achter zit. En bernardo Silva is een toch misschien wel de belangrijkste middenvelder aan het worden die werd echt gemist

Ik denk dat KdB nu wel anders piept, nadat Son hem even heeft bewezen dat het nieuwe stadion wel degelijk wat doet met de teamspirit. Wijle Johan zei weleens dat je nooit met 2 verdedigende middenvelders moet spelen. Daar heeft Guardiola niet goed opgelet lijkt mij. Hij heeft hier tactisch gewoon gefaald, en nee City speelde helemaal niet goed. Het was zeer ondermaats voor hun doen. Het lijkt soms wel alsof City in de CL niet echt een idee heeft wat te doen. Vorig jaar ook tegen Liverpool, ze lieten zooo veel ruimte open. Leek wel alsof Liverpool tegen een Leverkusen aan het spelen was ofzo. Ik hoop dat Tottenham ze eruit knikkert.

Heerlijk, moge passie en langetermijnvisies het winnen van easy money. Tottenham gewoon 0,0 uitgegeven de laatste twee windows, ongelofelijk.


Gisteren verdiend gewonnen natuurlijk, tottenham heeft niet veel kansen gehad, maar City eigenlijk ook niet, op een paar schoten van Aguero en Silva na. COYS

10 april 2019 om 11:04

Man City heeft ook gewoon een lange termijn visie hoor. Echt onzin om Man City easy money te noemen. Man City was voor het Guardiola tijdperk easy money inderdaad, maar daarna niet meer. Guardiola heeft weliswaar veel geld uitgegeven, maar dat zijn wel spelers die binnen zijn visie passen. Hij wint er ook prijzen mee, i.t.t. Tottenham Hotspur dat al jaren lang wacht op een prijs.

10 april 2019 om 11:42

Ja als je bijna alles kan kopen wat je wil is het ook niet lastig om spelers te kopen die binnen je visie passen. City is gewoon easy money en dat is het enige waar het om draait. Kijk de basis en de bank nou dat is alleen maar geld uitgeven geweest. Meer dan 2 miljard sinds de overname. In 1 transferperiode voor ruim 150 miljoen alleen aan backs. Dat geven Tottenham en Arsenal samen uit in 2 transferperiodes..

10 april 2019 om 12:27

@zermatt_person

wat is dat voor rare vergelijking? alsof Tottenham net als City de middelen heeft om voor 1 miljard spelers in te kopen

verder is het niet zo raar dat je kampioen word als je veel meer geld uitgeeft dan je directe concurrentie. als je 1 miljard investeert in spelers verwacht ik meer als een kampioenschap of beker. dan verwacht je Champions League winst want er is geen club in Europa die in zo een kort tijdsbestek zoveel geld heeft uitgegeven

10 april 2019 om 15:54

@japie_krekel

Heeft Guardiola 1 miljard uitgegeven aan spelers? Graag onderbouwing aub.

10 april 2019 om 19:04

@freeza

nee, City heeft 1 miljard aan spelers uitgegeven waarvan ongeveer 680 miljoen aan aankopen van Guardiola. voordat Guardiola daar kwam zijn spelers als Kompany en David Silva gehaald waar hij ook gebruik van maakt. dan mag je Europees wel eens een keer wat gaan laten zien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren