Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Martin van Geel initieerde vertrek bij Feyenoord niet zelf’

Laatste update:

Deze week werd bekend dat de wegen van Martin van Geel en Feyenoord aan het einde van dit seizoen scheiden. De technisch directeur liet op de website van de Rotterdammers weten ‘ruimte te maken vanwege de vele negatieve aandacht die er nu is voor hem’, maar volgens Martijn Krabbendam is het vertrek van Van Geel niet door beleidsbepaler zelf geïnitieerd.

De journalist van Voetbal International stelt vrijdagavond in het televisieprogramma Veronica Inside namelijk dat Toon van Bodegom, de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen van Feyenoord, een grote vinger in de pap heeft gehad. "De nieuwe voorzitter van de RvC heeft gewoon ingegrepen", is Krabbendam resoluut.

Volgens Krabbendam heeft Van Bodegom ‘zijn oor te luisteren gelegd binnen alle geledingen van de club’ en overleg gevoerd met de Vrienden van Feyenoord. "Als daar dan uitkomt dat 49 procent van je aandeelhouders het niet meer in de technisch directeur ziet zitten... Van Bodegom voelde dat het sentiment niet goed was, dan behoor je in te grijpen. En hij is eigenlijk de eerste binnen Feyenoord die meteen van zich laat horen en een beslissing neemt."

Van Geel trad in het seizoen 2011/12 aan bij Feyenoord, dat op dat moment kampte met een enorme schuldenlast en een fors negatief eigen vermogen. Mede onder leiding van de technisch directeur werd Feyenoord weer financieel gezond. Feyenoord presteert dit seizoen ondermaats en volgens menigeen komt dit door de slechte samenstelling van de selectie waar Van Geel verantwoordelijk voor is. Algemeen directeur Jan de Jong sprong woensdag nog in de bres voor Van Geel: "Het gaat ook niet om de kritiek, maar om de mate waarmee die geuit wordt. De vorm en de inhoud, daar mag je wel wat van vinden. Ik vind dat soms op het onbeschofte af. Ik vind dat we dat met z’n allen nooit mogen accepteren", zo vertelde hij aan Feyenoord TV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet geheel onterecht toch? Prima werk geleverd met beperkte middelen maar nu in de volgende fase moet er een betere komen die bij de situatie past.

30 maart 2019 om 00:20

Ik heb ooit iets gehoord over; gooi je oude schoenen nooit weg voor je nieuwe hebt!

30 maart 2019 om 08:07

Fryskfoort

Als er gaten in die schoenen zitten en je stapt telkens in een plas waardoor je sokken nat worden....

30 maart 2019 om 13:35

En wie gaat het beter doen dan? Men doet alsof het allemaal zo makkelijk is om te concurreren met Ajax en Psv, maar je zult beter moeten aankopen dan de middelen toelaten en zoiets lukt niet structureel, ook al heb je bij wijze van spreken de beste technisch directeur van Europa.

30 maart 2019 om 00:26

Is dat niet te simpel? Vind dat hij wel meer krediet verdiend hoor. Je haalt een keer succes door iets wat je goed doet en daarna ineens is t allemaal fout.. misschien is t gewoon dat Feyenoord niet de middelen heeft om echt door rammen.

30 maart 2019 om 01:24

Meer krediet, op basis van wat? Twee derde van zijn aankopen waren grote mislukkingen, jong Feyenoord in een campingcompetitie, 30 miljoen weigeren voor St Joeste en Jorgensen, jeugdopleiding verloederd. Nee, hij had er al eerder moeten worden uitgegooid.

30 maart 2019 om 01:50

@El Fenomeno

hij heeft goed gesaneerd maar hij laat Feyenoord idd niet best achter. geen kapitaal op het veld, een armoedige selectie en jeugd die stagneert in hun ontwikkeling.

ik hoorde wel dat Feyenoord alsnog aan de slag gaat om deel te nemen aan de Keuken Kampioen Divisie dus wie weet komt dat nog goed. Van Geel schijnt dat steeds hebben tegen gehouden net als buitenlandse aankopen doen en dat schijnt een van de redenen te zijn dat hij weg moest als ik de media moet geloven

30 maart 2019 om 08:41

Die man heeft tot aan het kampioenschap geweldig werk geleverd, maar daarna ging het mis. Met al dat geld voor nieuwe spelers heeft hij de plank misgeslagen. Hij en de trainers hadden moeten doorselecteren en veel veel beter moeten scouten en/of moeten luisteren naar de scouts. Martin van Geel is de juiste td om terug te komen vanuit het rood, maar niet de juiste man om te groeien. Daar lijkt zijn netwerk te beperkt voor (aanname). Maar mede dankzij zijn inzet heeft Feyenoord de laatste jaren vijf prijzen gewonnen. Laat hem op zijn minst door de voordeur vertrekken.

30 maart 2019 om 08:49

RyanBabel8

Geheel mee eens met jouw schrijven. Tot aan het kampioenschap was er relatief weinig geld voorhanden, daar ligt v Geel zijn kracht. Toen kreeg hij een pot met geld waarmee hij niet om kon gaan. Maar hij mag met opgeheven hoofd de deur achter zich sluiten, althans, dat is mijn mening.

30 maart 2019 om 09:58

Wie heeft die Sinistera gehaald dan vraag ik mij af? Beetje makkelijk om Van Geel overal de schuld van te geven. Denk je dat er nu zoveel meer geld is om wel buitenlanders te halen en mee te doen aan de kkd?

30 maart 2019 om 13:44

Makkelijk praten achteraf. Iedere technisch directeur kent mislukkingen, maar een groot deel van z'n aankopen waren gewoon logisch. Spelers als Tadic, Ziyech enzovoort zijn voor Feyenoord onhaalbaar. Daar betaal je meer dan 10 miljoen euro voor om nog maar te zwijgen over het salaris.

Ook was er geen Feyenoorder die Jorgensen destijds kwijt wou omdat (volgens velen) verkoop altijd nog een mogelijkheid zou zijn. Dat het verval zo groot zou zijn bij Jorgensen, hadden weinig mensen verwacht.

Verder kun je wel makkelijk praten over het verloederen van de jeugdopleiding, maar soms heb je nou eenmaal een mindere generatie. Dit Jong Feyenoord komt niet in de buurt van de generatie De Vrij enzovoort.

Natuurlijk is er iets aan te merken op zijn beleid, maar men moet niet vergeten dat hij Feyenoord wel een kampioenschap heeft gebracht en de club weer in gezond vaarwater heeft achtergelaten op financieel gebied.

Ik snap dat de partijen afscheid van elkaar nemen, maar hem met de grond gelijk maken zoals jij doet verdient hij absoluut niet. Dus ja, hij verdient meer krediet.

30 maart 2019 om 13:46

@fr_jc

ik weet het niet. we schrijven misschien zwarte cijfers maar hij heeft er 8 jaar gezeten en Feyenoord kan op dit moment helemaal niks doen qua geld uitgeven en de spelers op het veld vertegenwoordigen ook amper waarde, iig geen waarde waar je stappen mee kunt maken. bovendien komen de meesten ook nog eens tekort voor Feyenoord. we hebben echt een probleem op dit moment en ondanks Van Geel zijn goede werk in een eerder stadium is hij ook verantwoordelijk voor de huidige situatie van Feyenoord

30 maart 2019 om 13:47

@sirius

Van Geel heeft gekozen voor kwantiteit ipv voor kwaliteit als het aankomt op aankopen en dat is helaas de verkeerde keuze gebleken

krediet is een kwestie van hoe je het bekijkt. kijk in wat voor een slechte positie Feyenoord nu zit. hij kan dan prima gesaneerd hebben maar daarna is het weer zwaar bergafwaarts gegaan onder diezelfde Van Geel

wat ook de reden is dat hij weg gaat, het is op dit moment het beste voor Feyenoord. hij heeft een paar jaar goed werk geleverd maar zijn houdbaarheidsdatum zat er al een tijdje gewoon op.

ik hoorde net dat Feyenoord nu ook verder gaat kijken voor spelers als alleen de Eredivisie en dat lijkt me ook het beste want de afgelopen 2 jaar is het shoppen in de Eredivisie geen succes gebleken, waar dat voorheen misschien wel zo was

30 maart 2019 om 00:12

Eens dat het het beste voor Feyenoord is. Van Geel is goed met beperkte tot geen middelen, een zeldzame kwaliteit, echter zodra er wat centen zijn koopt hij vaak de verkeerde.

Waarom kopen uit het buitenland echter perse beter is als de eredivisie ontgaat me echt. De eredivisie is een dynamische omgeving he...

30 maart 2019 om 00:18

@roogsfc

ik zeg ook nergens dat je alleen spelers uit het buitenland moet halen maar als je een breed internationaal netwerk hebt heb je wel veel meer opties dan als je alleen in de Eredivisie scout. de topspelers hier die buiten de top 3 spelen zijn op een paar vingers te tellen en vaak niet te betalen, dus het is wel handig als je ook weet wat er in het buitenland voetbalt

30 maart 2019 om 00:24

Zeker, helaas kun je echter beter nog FM 2019 gebruiken ipv het scoutingsapparaat van Feyenoord waarschijnlijk. De laatste exotische verrassing, Sinisterra zie je ook nooit meer.

30 maart 2019 om 00:37

@roogsfc

ze schijnen met nieuwe scouts bezig te zijn bij Feyenoord dus ik ben benieuwd of dat nu beter gaat worden

30 maart 2019 om 01:32

Zonder middelen kun je niet scouten. Een uniek talent is er niet meer.

30 maart 2019 om 01:48

@distefanox

Ajax vond toch ook zo een Dolberg voor 9 ton en Groningen vond Doan voor niet heel veel geld. ik zeg niet dat het makkelijk is maar het is ook zeker niet onmogelijk

30 maart 2019 om 06:25

@japie: heb je een bronvermelding mbt het nieuws over nieuwe scouts? Of mag ik deze ook toeschrijven aan je dikke duim?

30 maart 2019 om 06:27

Ajax trekt Dolberg wel binnen met een salaris van een half miljoen om de concurrentie af te troeven. Voor zoiets heeft Feyenoord het budget niet.

30 maart 2019 om 06:55

Een half miljoen salaris voor een speler in de A1? Waar heb je die info vandaan?

30 maart 2019 om 08:01

Steef71

Dolberg koste Ajax 370.000 EUR en hij kreeg 500.000 startsalaris?
Onzin.

30 maart 2019 om 08:05

@Japie

Volgens FR zijn ze ermee bezig maar is er niks concreets en zal het nog wel een jaar duren. Misschien korter maar eerder langer. (uit meerdere berichtgevingen)

30 maart 2019 om 13:24

@ijsmuts

gisteren bij VI hadden ze het erover, of het waar is weet ik niet. ze willen zich nu meer gaan orienteren op de buitenlandse markt ook. ik zou het me wel kunnen voorstellen na alle miskopen maar misschien is het wishful thinking en blijft alles bij het oude bij Feyenoord. ik weet het niet

30 maart 2019 om 13:31

@fr_jc

ok. kan overigens ook dat het niet eens aan de huidige scouting lag. bij VI werd er gezegd dat Van Geel alles wat buitenlands was tegen hield. of dat zo is weet ik niet maar het is wel een hele eigenwijze man

Sinds wanneer kan je een negatief eigen vermogen?

30 maart 2019 om 01:08

Als je schulden groter zijn dan je bezit.

30 maart 2019 om 01:25

Dan is je vreemd vermogen groter dan je (postivieve) eigen vermogen. Kan nooit negatief zijn.

30 maart 2019 om 02:23

Toch noemen ze het negatief. Want dan is het onder nul. Positief eigen vermogen is meer dan 0.

30 maart 2019 om 08:02

Sinds je meer verlies kan maken dan je kapitaal hebt

Veeg het straatje meteen helemaal schoon en stuur ook Jan de Jong mee. Die heeft niets met een voetbalbedrijf / -club en topsportmentaliteit. Eenhoorn voor hem in de plaats aanstellen en je bent bestuurlijk aardig onderweg.

30 maart 2019 om 01:56

Woont volgens mij in de buurt van zijn huidige werkgever. Heeft daar ook gewoon verplichtingen. Zie ik niet zomaar gebeuren.

30 maart 2019 om 07:44

Dat is ook niet waar Feyenoord op dit moment perse op zit te wachten. Er moet een nieuw stadion komen en er moet gewoon recht toe, recht aan beleid gevoerd worden. Zou niet weten waarom dat iemand met een voetbalbedrijf/topsportmentaliteit als Algemeen Directeur zou moeten zijn. Wel grappig dat je dan Eenhoorn noemt, die behalve zn paar jaartjes bij AZ uit het Honkbal komt. Maar ja, dat haar van De Jong he. Dan moet ie maar weg...

30 maart 2019 om 09:00

Want honkbal is geen topsport? Daar hebben ze ook een winnaarsmentaliteit hoor, mocht het je ontgaan zijn.

30 maart 2019 om 09:26

@suc6magnet
Je legt me woorden in de mond. Wat een rare opmerking over het haar van De Jong.

Het gaat er om dat iemand begrijot wat topsport(klimaat) inhoudt en gezien de achtergrond en de uitlatingen van De Jong merk je dat dat hij hem niet in goede handen is. Matig spel, matige organisatie etc. verdedigen ipv proberen te verbetern. Loze kreten, vereemde uitspraken. Een Eenhoorn weet heel goed wat topsport inhoudt, want hij heeft zelf in de top gespeeld (weliswaar in een andere sport, net als Gerbrands), maar is zich in rap tempo aan het bewijzen bij AZ.

30 maart 2019 om 10:28

Mijns inziens hoeft een algemeen directeur de ballen verstand van topsport te hebben . Hij gaat niet over de opstelling of aankopen of zo. Hij moet zorgen voor goed beleid , financiën , marketing , sponsoring , veiligheid , in Feyenoord geval een nieuw stadion , etcetera . Ik zie op dat soort plekken veel liever iemand uit het bedrijfsleven. Mensen die organisaties hebben geleid die vele malen groter zijn dan Feyenoord en daarom ook veel groter kunnen denken . Juist liever niet iemand die zo in dat sportwereldje zit . Laat maar iemand doen die ervaring heeft met leiding geven ban een Unilever , shell of Heineken of zo. Die lacht om de kleinschalige kneuterige probleempjes van een voetbalclub .

30 maart 2019 om 13:43

@piterprins773

maar is de Algemeen Directeur ook niet degene die de TD aanstelt en die moet kunnen inschatten of de TD het geld goed investeert? zowel dan moet hij wel enig voetbalverstand hebben

30 maart 2019 om 13:52

Ik denk alleen dat veel Feyenoorders echt te veel verwachten. Het verschil tussen Ajax en PSV ten opzichte van Feyenoord is simpelweg kapitaal. Dat verschil zie je in de prestaties, in de selectie en in het beleid.

Wil je grote talenten, zul je ze daar ook naar moeten betalen en dat kunnen Ajax en PSV veel makkelijker. Wil je spelers als Tadic of Ziyech, zul je daar wederom naar moeten betalen en je raad het al: Dat kunnen Ajax en PSV veel makkelijker.

Als het verleden je als club iets zou moet leren is dat je niet te snel te veel moet willen. Daardoor neem je als club namelijk flinke risico's met alle gevolgen van dien. Feyenoord heeft simpelweg niet de middelen die Ajax en PSV hebben, maar willen wel hetzelfde presteren. Dan is het verwachtingspatroon echt veel te hoog.

30 maart 2019 om 13:58

Kapitaal ... Hoe is dat kapitaal door Ajax opgebouwd.

Onder vd Boog was dat er ook niet en stond Ajax aardig in de min. Door beleid, jeugdopleiding, jeugdscouting, scouting is opgebouwd in 6-8 jaar (?) dat wat er vandaag staat. Meer dan gezond beleid, wordt niet gevraagd (voor nu).

30 maart 2019 om 14:22

"willen hetzelfde presteren". We willen simpelweg dichter naar die clubs toe groeien. Zoals NJfromVOL ook al zegt: dat kapitaal is ook opgebouwd.. Feyenoord moet die stappen ook gaan maken.

30 maart 2019 om 15:12

Je denkt te weten, maar weet dus niks. ''willen hetzelfde presteren als Ajax en Psv''...niet eens zo verkeerd gezegd. ''we'' willen zeker hetzelfde als of zelfs beter presteren dan die 2 andere clubs, maar iets willen en iets kunnen is nog iets anders. We moeten echter wel dichter bij Ajax en PSV staan in de competitie, en dat moet ook met deze selectie voor een groot deel mogelijk zijn. Men weet dat Feyenoord de financiele middelen nog niet heeft die van hetzelfde niveau zijn als die andere 2, maar zo matig als het nu gaat is ook niet acceptabel. Ondertussen wel prijzen gepakt; opzich best netjes, maar de context leert ons dat vooral de bekerwinsten met de vele thuiswedstrijden het zeer matige spel en idem prestaties in de competitie te veel verbloemen.

Martin van Geel heeft bovendien keer op keer bewezen prima te kunnen functioneren als Technisch Directeur als je als club weinig te besteden hebt en moet saneren, maar zodra hij wat geld in het laadje heeft het gewoon te verpesten. Ook 1 van de redenen dat hij bij Ajax heeft moeten vertrekken destijds. Een prima besluit om hem de laan uit te sturen, want ik geloof geen seconde dat Van Geel uit zichzelf is gestopt. Martin heeft gedaan wat hij moest doen, maar is niet de juiste man om Feyenoord vooruit te helpen. Hij en Van Bronckhorst hadden na het kampioenschap vervangen moeten worden.

30 maart 2019 om 16:46

@njfromvol

Juist, opgebouwd. Wat Feyenoord nu lijkt te doen is alles zo snel mogelijk willen veranderen terwijl dat niet kan. Zoiets kost tijd. Bovendien is de jeugdopleiding van Ajax altijd goed geweest. Dat is niet opgebouwd in de afgelopen jaren.

Ondanks dat Krabbendam (en ook die Driessen) vaak maar lekker wat roepen, lijkt het me dat ze nu wel bij het juiste eind zitten. De verhalen van van Geel en de Jong kraken en schuren aan alle kanten en kan ik me niet anders voorstellen dan dat er van bovenaf ingegrepen is. Dat bevestigt ook direct wel de verhalen dat van van Bodegom gewoon knopen durft door te hakken. Het zegt ook werkelijk alles dat er nu direct onderzocht wordt om toe te treden tot de pyramide. Maar goed, blijf ontzettend dankbaar voor wat van Geel gedaan heeft en alle lof daarvoor, maar kijk ook uit naar een frisse wind. Maar ben erg benieuwd wie dat zal worden.

30 maart 2019 om 07:46

De Jong en Van Geel zijn geen vrienden ofzo. Zou niet weten waarom De Jong zou moeten liegen over de situatie Van Geel.

30 maart 2019 om 09:51

Het gaat er ook niet om of ze vrienden zijn? Ik kan in elk geval al een reden bedenken waarom de Jong zou liegen (klinkt wel erg gechargeerd maar afijn): de president commissaris/RvC vond het beter om afscheid te nemen van van Geel. Het biedt van Geel ook een mooier afscheid, in plaats van dat er naar buiten gebracht wordt dat hij ontslagen is. Maar dit is puur waar ik van uit ga op basis van de verhalen en wat ik zelf denk, gezien het ongelooflijk bizar is dat de situatie 180 graden gedraaid is rond van Geel na zijn optreden bij bijvoorbeeld de Tafel van Kees kortgeleden.

Niemand hier kan in de keuken van Feyenoord kijken. Van Geel gaat weg. Dat staat vast. Hoe en wie dat heeft bepaald, weet niemand ook die Martijn Krabbendam niet. Dat is die journalist die jaren geleden door Feyenoord uit de Kuip werd verbannen omdat die alles uit zijn duim zoog. Lijkt een beetje op een afrekening!

30 maart 2019 om 07:48

Binnen Rotterdam is er niemand die Krabbendam serieus neemt. Al jaren niet. Zit er met transfers en aanstellingen van trainers ook vrijwel altijd naast.

30 maart 2019 om 13:26

@luckytrabor

toch vind ik het vreemd. meestal word je niet geweerd omdat je onzin verkondigd maar juist omdat je misschien te goed geinformeerd bent en dus een dreiging voor de club bent. een club als Feyenoord moet zich daar helemaal niet druk om maken want als zijn informatie niet klopt zien mensen dat toch vanzelf wel en nemen ze hem niet meer serieus

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren