Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Dijk de beste verdediger ter wereld? Nee, ik kies nog voor Ramos’

Laatste update:

Rio Ferdinand ziet Virgil van Dijk niet als de beste verdediger ter wereld. De voormalig mandekker van Manchester United is diep onder de indruk van de Oranje-international, maar benadrukt in gesprek met de Daily Mirror het belang van het winnen van prijzen. Sergio Ramos van Real Madrid heeft een veel grotere prijzenkast en staat in de grote wedstrijden op, stelt Ferdinand. Het gebrek aan eremetaal is ook de reden dat Van Dijk volgens Ferdinand op dit moment niet in aanmerking komt om Speler van het Jaar te worden in de Premier League.

"Ik zou nog steeds voor Sergio Ramos kiezen", vertelt Ferdinand, als hem wordt gevraagd wie de beste verdediger ter wereld is. "Als de grote wedstrijden voor de deur staan en er prijzen gepakt kunnen worden, dan staat hij er met opgestroopte mouwen. Je moet prijzen pakken, voordat je de beste ter wereld genoemd kunt worden. Het is niet genoeg om goed te spelen in een ploeg die zilver of brons pakt, of vierde wordt."

Liverpool staat momenteel tweede in de Premier League. Als the Reds de landstitel aan Manchester City moeten laten, is het volgens de oud-international van Engeland logisch dat alleen spelers van de ploeg van Josep Guardiola in aanmerking komen voor de titel van Speler van het Jaar. "Als spelers worden genoemd die niets hebben gewonnen, dan denk ik: hoe? Je hebt je team niet naar prijzen geleid. Je moet deel uitmaken van een winnend elftal, voordat je gezien kunt worden als de beste."

"Virgil is een fantastische speler, in potentie de beste ter wereld, maar op dit moment zeg ik: nee. En ik denk dat hij het daarmee eens zou zijn. Winnen is een essentieel onderdeel", onderstreept Ferdinand. "Als Liverpool kampioen wordt, dan valt er wat voor te zeggen. Maar het zou vreemd zijn als ze tweede of derde worden en hij wordt verkozen tot beste speler. Je hebt Raheem Sterling nog, en spelers als Sergio Agüero, David Silva en Bernardo Silva. En Heung-Min Son, al heeft Tottenham Hotspur ook nog niets gewonnen."

Is Virgil van Dijk de beste speler ter wereld?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsof 1 speler een heel team naar een prijs kan leiden. Toch vind ik als je verdedigend kijkt van Dijk toch de betere. Hij heeft alles wat een verdediger nodig heeft. Ook heeft die geen rare trekjes, geen rode kaarten en amper gele kaarten. Het enige wat die mist zijn een paar prijzen.

10 maart 2019 om 12:24

Dit. Het is oneerlijk om iemands kwaliteiten te baseren op het aantal gewonnen prijzen in een teamsport. Zonder Ronaldo, Xavi en Iniesta had Ramos niet zoveel prijzen gewonnen, en zulke spelers heeft Van Dijk tot een jaar geleden niet om zich heen gehad. Volgens deze redenatie zou Afellay een betere speler zijn dan Van Persie, die geen CL op zijn lijst heeft staan.

10 maart 2019 om 12:32

Dat je niet met die spelers samen speelt zegt anders ook weer wat over je kwaliteiten. De beste spelers spelen met de beste spelers. Overigens heeft Ramos 2 keer een belangrijke goal in een CL finale gemaakt, dus zonder Ramos had Ronaldo ook minder prijzen gewonnen. De haat tegen Ramos begrijp ik, maar we kunnen niet ontkennen dat hij gewoon de beste verdediger is geweest de afgelopen 10 jaar.

10 maart 2019 om 12:34

Maar je hebt het hier over een goalscorende verdediger. In het verdedigen zelf vind ik van Dijk toch wel meer uitstralen dan Ramos.

10 maart 2019 om 12:39

Dus Affelay heeft een kopgoal gemaakt, in de dying seconds van een cl finale, om uiteindelijk Atletico Madrid ( dus in Barca’s geval Espanyol ) in de verlenging af te maken met 4-1?

Laat me niet lachen.

Ramos is met afstand is de beste verdediger ter wereld. Misschien dat je de jongens van Juventus met hem kan vergelijken of Diego Godin, maar zeggen dat Virgil van Dijk beter is??? Kom op, die gast speelt pas 2 seizoenen op absolute top niveau. ( natuurlijk wel een beest ), maar nog niet in de Ramos catogorie.

10 maart 2019 om 12:42

Als ramos zo goed was waarom heeft die dan zoveel gele en rode kaarten? Waarom is de verdediging van real Madrid dan altijd zo slecht? Als je gewoon op verdedigend vlak kijkt is van Dijk gewoon beter dan ramos.

10 maart 2019 om 12:44

(zytto34)
Nee dat ben ik niet met je eens want hij kan alle kamers in zijn huis behangen met gele en rode kaarten dan ben je in mijn ogen zeker niet de beste verdediger , om Paolo Maldini even als voorbeeld te nemen heeft net zoveel prijzen gewonnen maar kreeg geloof ik nog en kwart kaarten dan wat hij heeft gehad plus dat hij een veel beter voetballer was , het is geen haat tegen Ramos maar gewoon feiten en er zijn meer goede verdedigers die weinig of geen kaarten krijgen Ramos is gewoon een notoire schopper maar sommigen zien in hem de beste verdediger ter wereld onbegrijpelijk .

10 maart 2019 om 14:40

"Het is geen haat tegen Ramos maar gewoon feiten en er zijn meer goede verdedigers die weinig of geen kaarten krijgen Ramos is gewoon een notoire schopper maar sommigen zien in hem de beste verdediger ter wereld onbegrijpelijk." Sorry hoor, maar als jij als defensieve leider van Spanje en Real Madrid wereldkampioen wordt, 2 keer Europees kampioen wordt en 4 keer de CL wint in 5 jaar dan ben je echt wel meer dan een notoire schopper. Ik denk dat verdedigers die minder kaarten pakken, best graag het aantal kaarten van Ramos zouden willen hebben als ze zo'n carriere zouden hebben. Als Ramos er echt geen kut van kon dan was hij nooit aanvoerder geworden bij misschien wel het beste Real Madrid aller tijden die de geschiedenisboeken in gaat als het eerste team dat de CL wist te prolongeren. Kijk Ajax-Real nog maar is terug. Als je dan nog durft te zeggen dat Ramos een notoire schopper is die niet bij de beste verdedigers hoort dan weet ik het ook niet meer.

10 maart 2019 om 16:09

Neem aan dat je dan bedoeld de cl prolongeren sinds 1993(uit mn hoofd).

10 maart 2019 om 16:34

Jep.

10 maart 2019 om 12:33

Precies! De Gea is toch ook (voor mij) de beste keeper op dit moment en die heeft ook een prijzenkast van niks. Om een speler te beoordelen op prijzen is echt nikszeggend.

“Als de grote wedstrijden voor de deur staan en er prijzen gepakt kunnen worden, dan staat hij er met opgestroopte mouwen.”

In de skybox?

10 maart 2019 om 12:28

Dit is echt een goed getimede quote inderdaad 🤣

10 maart 2019 om 12:30

Hahaha heerlijke opmerking!

10 maart 2019 om 12:55

Mat alle respect maar Real - Ajax is voor Ramos geen grote wedstrijd, al kan ik je opmerking natuurlijk zeker waarderen...

10 maart 2019 om 13:39

Uhm.... ze liggen uit de CL en kunnen nu niks meer winnen. T was dus in ieder geval n super belangrijke wedstrijd

10 maart 2019 om 21:12

Belangrijk zeker, maar hij heeft in zn carriã¨re minstens 50 Grotere wedstrijden gespeeld...

11 maart 2019 om 09:24

Bullshit knockout fase champions league zijn altijd grote wedstrijden ramos is gewoon arrogante pauper

Van Dijk heeft zich zeker ontwikkeld tot een van de beste, maar Ramos is gwn nog een stap te hoog. Als je naar de erelijst van Ramos alleen al kijkt en die naast die van Van Dijk legt (niets), dan ben je uitgeluld. Hij mag de veters van Ramos niet eens vastmaken. Het enige wat Van Dijk beter kan is geen domme dingen doen zoals Ramos.

10 maart 2019 om 12:23

Niet mee eens, ja ramos heeft meer prijzen maar van Dijk is op verdedigend vlak echt beter. Ramos heeft heel veel gele en rode kaarten nodig omdat hij zelf fouten maakt. Dan heb ik het nog niet eens over alle rode kaarten die hij had moeten krijgen.

10 maart 2019 om 12:36

Volgens mij pakte van dijk in de groepsfase 3 gele kaarten waardoor hij de eerste wedstrijd geschorst was tegen Bayern. Hij had er 1 wedstrijd minder voor nodig om er 3 te pakken dan Ramos . Dus waarom pakt Ramos "heel veel" gele kaarten en van dijk niet? Of is dat simpelweg beeldvorming?

10 maart 2019 om 12:43

Kijk je dan ook even naar de competitie? Het is makkelijk om 6 wedstrijdjes erbij te halen en niet 28 wedstrijdjes. Jij weet net zo goed als ik dat ramos veel meer kaarten heeft.

10 maart 2019 om 14:41

Ja, maar op het hoogste niveau dit seizoen zou je dus zeggen dat van dijk meer fouten heeft moeten herstellen met een kaart.

10 maart 2019 om 15:12

Je kunt de competities ook niet met elkaar vergelijken, in Spanje krijg je al een gele kaart als je boos kijkt, in Engeland nog niet als je iemand het veld uitschopt, oké klein beetje gechargeerd, maar de strekking is duidelijk hoop ik 😜

10 maart 2019 om 12:28

Wat zegt een erelijst precies over het presteren van een speler op dit moment? Überhaupt kan je geen conclusies trekken uit een erelijst en kwaliteit van de speler, of is voetbal een individuele sport? Dus erelijst erbij pakken en zeggen dat je dan direct bent uitgeluld? Maar nogmaals het gaat over de speler op dit moment. Daar kan je over gaan discussiëren wie er precies beter is en daar doelt een champions league beker niet aan bij.

10 maart 2019 om 12:48

Het feit dat Ramos al zolang bij Real Madrid in de basis staat en die prijzen kon winnen, zegt al genoeg. Als hij niet goed genoeg was voor dat niveau, dan was hij allang vervangen, maar nee hij is gwn de aanvoerder en maakte zelfs 2 doelpunten in een CL-finale. Sergio Ramos is echt niet iemand die meeprofiteert van alle prijzen.

10 maart 2019 om 12:29

Lol, ik vind dat gepraat over dat je beter bent omdat je meer prijzen heb zo’n onzin. Lees je eigen tekst nog eens terug, alsjeblieft. Van Dijk doet wat Ramos doet in een zwaardere competitie, met verdedigers aan zijn zij die na de verdediging van Arsenal het slechtste zijn van de top 6. Plus hij heeft minder kaarten, is een betere all-round verdediger. Hij is groter en misschien ligt dit aan mij, maar hij is meer een aanwezigheid dan Ramos is. De impact die hij dan heeft op de verdediging van Liverpool laat dat zien. De stats spreken voor zichzelf. Ramos doet het met Varane naast zich en daar voor Pepe en, die was vele malen beter in het verdedigen dan Ramos is. Ramos is gewoon een force die ook goed kan scoren.

Pique, Bonucci en Chiellini zijn ook beter dan Van Dijk. Die hebben zich allemaal langer en meer bewezen op het allerhoogste niveau dan Van Dijk.

10 maart 2019 om 12:31

Godin hoort ook zeker in dat lijstje.

10 maart 2019 om 12:34

Kleine kanttekening. Gerard Piqué in zijn huidige vorm, want eerder dit seizoen was het niet om aan te gluren. Bonucci lijkt me overigens ook niet van absolute wereldtop. Zou zelf Godín, Chiellini, Van Dijk, Laporte, Umtiti en Sergio Ramos (al is hij in mijn ogen absoluut niet de beste verdediger ter wereld) noemen.

10 maart 2019 om 12:36

Jouw kunnen we sowieso niet serieus meer nemen, gezien je vorige account "wyzijnkampioen" is. Bonucci is een pure CV dat goed is in opbouwen, maar in verdedigen onwijs zwak is. Chiellini is dit jaar ook matig net als Pique. De verdediging van Juventus krijgt niet voor niets veel goals tegen, terwijl Liverpool de minste goals tegen heeft in eigen competitie van alle clubs in Europa, dankzij Van Dijk.

10 maart 2019 om 12:39

Piqué vind ik dit jaar zeker niet matig.

10 maart 2019 om 13:18

Chiellini matig? Ga weg man, waarom praat je over voetballers die je niet volgt? Chiellini speelt net een super seizoen, vraag maar aan elke Juve fan hier, Bonucci starte weifelend maar is inmiddels weer schier onmogelijk te passeren samen met Chiellini. Niet praten over iets waar je duidelijk niet naar kijkt, hou het maar bij City, of Liverpool, of welke club dan ook die je “support” wanneer het je uitkomt.

Onbegrijpelijk dat Sergio Ramos nog altijd wordt gezien als 'de beste verdediger ter wereld'. Hoe vaak behoorde de verdediging van Real Madrid, met Sergio Ramos als leider, tot de vijf minst gepasseerde van Europa in de afgelopen jaren? Hoeveel meer overtredingen en kaarten heeft Sergio Ramos nodig om de tegenstander te verdedigen? Hoeveel persoonlijke fouten heeft hij in de afgelopen jaren in de competitie gemaakt die niet door het wereldpubliek zijn gezien? Het lijkt een beetje op de retoriek van degenen die Raphaël Varane de Gouden Bal wilden geven. In het geval van Sergio Ramos hoor je 'hij maakt belangrijke doelpunten' en 'hij wint zoveel prijzen', maar onder aan de streep behoort hij tot de verdedigers die de meeste overtredingen nodig hebben, de meeste kaarten pakt en niet eens tot de minst gepasseerde verdedigers van Europa hoort.

10 maart 2019 om 12:59

Een bijzondere statistiek van vorig seizoen die ik laatst voorbij zag komen: Barcelona heeft twee keer zoveel doelpogingen tegen gekregen dan Real Madrid. Toch heeft Barca minder tegendoelpunten gekregen. Ter Stegen pakt laatste seizoenen echt veel punten voor Barcelona. Navas en nu ook Courtouis juist hebben dat minder. En nee ik zeg niet dat het alleen door de keeper komt, maar het speelt wel een rol. Het klopt dat Ramos vaak domme dingen doet, maar in de grote wedstrijden staat hij er altijd. Met name in de CL wanneer hij 100% geconcentreerd is, is hij een nachtmerrie voor elke aanvaller. Vraag maar aan Griezmann, Lewandowski, Dybala, Higuain, Cavani en ga zo maar door.

Helemaal niet mee eens. Als je individuele prijzen uitreikt, moet je ook naar individuele prestaties kijken. Het zou gek zijn als een nr 2 een teamaward zou krijgen. Maar als een speler van een nr 2 gemiddeld een 9 scoort tussen allemaal 6-jes en de nr 1 alleen maar 8-en is hij gewoon de beste. Anders moet je geen individuele prijzen uitreiken.

Alle credits na van Dijk, die gast heeft zich via het lange kanaal ontwikkeld tot een verdediger van wereldklasse. Daar kan ik alleen maar respect en bewondering voor hebben, maar om nu te zeggen dat hij beter is dan Ramos vind ik onzin.

Ramos wordt overschat dankzij zijn goals, uitstraling en prijzen (waar hij uiteraard aan heeft bijgedragen maar die uiteindelijk teamprestaties blijven). Puur verdedigend maakt hij te vaak foutjes die hij moet corrigeren met overtredingen. Tel daarbij op dat de stoppen nogal eens bij hem doorslaan. Ramos is een uitstekende verdediger, maar de allerbesten verdedigen op de bal in plaats van op de man.

Wat een onzin. Dit is net zo dom als het verlies van Real Madrid ophangen aan het ontbreken van Ramos door de beruchte gele kaart.

En hier heeft Ferdinand wel degelijk gewoon een goed punt. Natuurlijk hebben sommige hier in NL de voorkeur voor van Dijk omdat hij in bezit is van een Nederlandse paspoort. Maar Ferdinand heeft het over topsport.

Soms mis ik dat wel eens in NL. Het gaat in de top puur om het winnen van prijzen en het liefst zoveel mogelijk. Voor de rest geen excuus!

Gisteren las ik nog dat sommige mede supporters blij waren met de prestaties van Ajax in de CL en dat het seizoen al geslaagd zou zijn ook al zouden zij geen kampioen meer worden. Dat vind ik een instelling die niet bij topsport pas. En ook topclub onwaardig!

Ja Ramos speelt in een topploeg. Maar daar kom je zelf ook alleen in als je zelf top ben en anders niet. Ja hij pakt wel eens van die gekleurde kaartjes. Hij heeft totaal geen respect voor zijn tegenstanders in het veld daarbuiten overigens het tegenovergestelde.

Vandaar dat een heleboel mensen ook een hekel aan hem hebben. Hij gaat in het veld over lijken. Heeft geen interesse in goed spel. Het enige wat hij wilt is winnen en nog eens winnen.

Als van Dijk bij de beste wil horen dan zal hij toch eerder naar een Barcelona, City, Madrid etc moeten. (tenzij Liverpool ook structureel blijft doorstoten) En anders basisspeler worden bij een topploeg en het laten zien. (nee een reservespeler die meeprofiteert van prijzen telt niet!)

Maar misschien interesseert het van Dijk het geen zak. Vangt veel geld en wordt geroemd bij zijn club. En niet iedereen wilt en hoeft de allerbeste te zijn. Dat is ook gewoon prima. Vind dat in het dagelijks leven ook leukere mensen.

Maar heb ook wel respect voor mensen die alleen genoegen nemen met het allerhoogste. Alleen in de sport dan daarbuiten heb ik niks mee.

Hoe kan ook maar iemand denken dat Van Dijk een betere speler is dan Sergio Ramos, DE Sergio Ramos.. Natuurlijk haat men hem door zijn arrogantie, maar door zijn arrogantie en bravoure heeft zowel Spanje als Real Madrid meerdere titels met hem behaald. Op en top professional die er alles voor over heeft om te winnen, wat mij betreft is dat de instelling waar alleen Cristiano over mee kan praten!

Tweede ding is dat men Van Dijk verdedigend sterken kan vinden, maar Sergio Ramos is een allround speler. Zet hem in de spits en hij scoort. Zet hem op de lijn en hij pakt betere ballen dan Courtois en Navas. Ook heeft hij de skills om een mannetje uit te spelen en die slimheid om op de juiste momenten iemand aan te pakken of te vallen om een benauwde situatie te voorkomen.

Sergio Ramos is the best of all time!

10 maart 2019 om 13:36

Ramos is waarschijnlijk de beste verdediger ter wereld (vooral door ervaring), maar wat een onzin om hem zo enorm op te hemelen. Ramos is een complete centrale verdediger, punt.

Ramos heeft een dribbel zoals veel goede verdedigers die hebben en scoort zoals veel goede verdedigers scoren. Dat hij kan keepen, daar is totaal geen bewijs voor. Dat je een grote fan van Ramos bent is wel duidelijk, maar wees dan wel objectief. Ramos is technisch helemaal niet zo indrukwekkend.

Puur op basis van kwaliteit is Ramos nog beter dan Van Dijk vanwege zijn ervaring en het feit dat Ramos al een aantal jaren zo'n hoog niveau aantikt, maar Van Dijk kan zeker naar dat niveau groeien.

VVD in vorm is de beste en meest complete cv van de planeet, hij heeft de hardheid van Ramos en Chiellini en de voetballende vermogens van Bonucci en Koulibaly. Samen met Koulibaly is Van Dijk voor mij gezien naar de leeftijd/niveau de absolute top, Chiellini hoort daar ook bij maar is een stuk ouder.

Dat vind ik nogal simplistisch denken van Ferdinand. In zijn tijd werden verdedigers voor maximaal 20 miljoen euro gekocht waardoor geweldige verdedigers al snel bij de structurele wereldtop terechtkwamen. Ramos komt zelfs uit de jeugdopleiding van Real Madrid.

Overigens was Ramos in z'n eerste jaren waarschijnlijk de slechtste basisspeler van Real Madrid. Hij werd ook pas echt goed vanaf ongeveer 25 jaar en word pas zo'n 5 jaar gezien als de beste verdediger ter wereld. Voor Van Dijk is het gewoon heel moeilijk om bij dat soort clubs terecht te komen vanwege de enorme inflatie in bedragen tegenwoordig.

10 maart 2019 om 13:58

Ramos kwam als 19 of 20 jarige vanuit Sevilla naar Madrid

10 maart 2019 om 15:56

Mijn fout, maar het gaat er in ieder geval om dat Ramos er ook een tijd over heeft gedaan om richting het niveau van de wereldtop te groeien.

Vreemde uitspraak. Prijzen zeggen werkelijk niks over hoe goed een speler is. Er zijn zat spelers die meer prijzen hebben gewonnen dan de topspelers. Virgil is een betere verdediger dan Ramos op het moment.

10 maart 2019 om 13:45

Precies. Giroud heeft een wk gewonnen met 0 goals achter zijn naam. Dat wil niet zeggen dat ie beter is dan een Van Basten om maar iemand te noemen.

10 maart 2019 om 13:50

Giroud als voorbeeld noemen? Man man het gaat hier om Sergio Ramos en niet 1 of 2 prijzen, Ramos heeft met Real in 5 jaar tijd 4 keer de Champions leauge gewonnen, WK en 2 keer EK met spanje! Pfffff dat mensen dat nog durven die man te kleineren en van dijk beter vinden!

11 maart 2019 om 17:14

VVD is op het moment beter. Dat kan je moeilijk ontkennen. Ramos heeft zich in de basis gespeeld bij Real is vervolgens blijven staan wat natuurlijk erg knap is. Het is echter makkelijker om dan prijzen te winnen. VVD heeft een hele omweg moeten maken om de top te bereiken. Ramos heeft vanaf het begin een en al sterren om zich heen gehad. De vergelijking van willem5 is duidelijk en kan je dus ook op VVD vs Ramos toepassen.

Ramos en Pique vind ik beide beter. Vooral eerstgenoemde neemt zijn team op sleeptouw. Heeft meerdere malen in LaLiga en CL bewezen een echte leider te zijn. Is vaak degene geweest die de ban breekt en zorgt voor vertrouwen. Dit doet hij al jaren. Van Dijk heeft nog genoeg te bewijzen, maar ook vooral Liverpool dat genoeg te bewijzen heeft.

Je wint de competitie, Champions Leaugue of welke prijzen dan ook als team meneer Ferdinand. Zet van Dijk bij Barca en hij pakt ook prijzen.

Hoe slecht getimed kan je opmerking zijn...?
In deze week zeggen dat Ramos er staat in grote wedstrijden. En ze zijn dit seizoen klaar, niks geen eremetaal.

Het gaat om de prijzen! Daarom is Clarence Seedorf ook de beste voetballer van Nederland ooit! Ontken dat naar eens?

Beste speler is tog een induvuele prijs en geen team prijs lekker bullshit weer ramos mis je 10wedstrijden pakt 80kaarten en van dijk zelde of nooit verliest geen duel duidelijk wel van dijk ... wat wint real dit jaar ? De 3e plek...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren