Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Ligt staat ondanks persoonlijke voorkeur derde op prioriteitenlijst’

Laatste update:

Barcelona verzekerde zich vorige maand al van de diensten van Frenkie de Jong en de Catalanen worden ook nadrukkelijk in verband gebracht met ploeggenoot Matthijs de Ligt. Mundo Deportivo bevestigt donderdag dat de jonge verdediger inderdaad in beeld is in het Camp Nou, maar dat de komst van de aanvoerder van Ajax geen absolute prioriteit heeft.

De Ligt zou zelf een overstap naar de Catalaanse topclub wel zien zitten. De negentienjarige stopper is zich ervan bewust dat Gerard Piqué aankomend seizoen waarschijnlijk eerste keus blijft, dat andere clubs meer voor hem willen betalen en dat zaakwaarnemer en adviseur Mino Raiola hem liever bij een andere club onder zou willen brengen. De Ligt wil echter graag naar Barcelona en zou het ook als een pluspunt zien om samen te kunnen blijven spelen met De Jong.

Barça betaalt Ajax echter al 86 miljoen euro voor De Jong en gaat ervan uit dat er voor De Ligt een soortgelijk bedrag op tafel moet worden gelegd. De club wil zich aankomende zomer nog op twee andere posities versterken en heeft de komst van de Oranje-international daarom volgens bovengenoemde sportkrant op een laag pitje gezet. De koploper van LaLiga zou namelijk van mening zijn dat het aantrekken van een nieuwe spits en een back-up van Jordi Alba, zodra hij zijn contract heeft verlengd, van groter belang is dan de komst van De Ligt.

Antoine Griezmann is door zijn geschatte transfersom van 120 miljoen voorlopig geen optie, maar Barça gaat verwacht dat er voor een nieuwe goaltjesdief hoe dan ook minstens 60 miljoen neergelegd zal moeten worden. De club beschikt met Piqué, Samuel Umtiti, Clément Langlet en Jean-Clair Todibo daarnaast voor aankomend seizoen al over vier opties voor de twee posities centraal achterin en lijkt daardoor voorlopig voorzien. Thomas Vermaelen keert aankomende zomer overigens waarschijnlijk terug naar de Premier League, terwijl de kans dat de koopoptie in de huurovereenkomst voor Jeison Murillo gelicht wordt minimaal is.

Denk jij dat Matthijs de Ligt volgend seizoen eveneens voor Barcelona speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk gaat liverpool voor de ligt, lekker een tandem met vDijj vormen.

7 februari 2019 om 12:35

Gomez schat ik (momenteel) hoger in dan De Ligt en die gaat Liverpool echt niet even weg doen.

7 februari 2019 om 12:38

Klopt! Gomez had ik vergeten

7 februari 2019 om 13:00

Alleen maar goed om er 3 goede te hebben. Gomez kan het fysiek nog niet een heel seizoen aan en De Ligt waarschijnlijk ook niet. Als ik Liverpool was dan zou ik misschien eerder een creatieve middenvelder halen maar als ze daarna nog wat geld over hebben kan is De Ligt zeker nuttig.

7 februari 2019 om 13:48

Hoezo een creatieve middenvelder wanneer je centrale defensie het zwakst is? Vooral niet over de vervangers gesproken. Totaal niet Topniveau waardig wat ze daar hebben rond lopen.

Wanneer je de Ligt hebt weten aan te trekken heb je met hem de European Golden Boy Award winnaar, met Joe gomez het Engelse verdedigingstalent in je elftal. Dan loopt er ook nog ene Virgil van Dijk rond, bij uitstek de beste van de BPL in verdedigend opzicht. Daarmee kan je voorlopig vooruit

Dit seizoen hebben ze een goede keeper aangetrokken. Voorin zit het meer dan goed en iedereen zeurt wel over het middenveld met dat het te kort komt op creatief gebied. Er staat daar een middenveld dat precies past bij het voetbal dat Klopp wilt spelen. Met Sane firmino en Salah hebben ze drie spelers die zich graag laten inzakken naar het middeveld en graag de bal ophalen om er vervolgens iets creatiefs mee te doen. Ik zou echt het laatst een creatieve middenvelder aantrekken. Wijnaldum wordt nog steeds beter, Keita zal volgend seizoen volledig gewend zijn aan de BPL en zijn verwachtingen waar maken.

Hoop ook echt dat de ligt naar Liverpool gaat. Bij uitstek de beste club. Daar kan hij zich echt verder ontwikkelen.
Juve zou wat betreft ervaring ook een mooie ploeg zijn maar de competitie is helemaal niet gemaakt naar zijn kwaliteiten.

Barca en Bayern zullen mooie bestemmingen zijn maar op dit moment is Liverpool echt de beste bestemming., oké Bayern is ook een goede bestemming, alleen de competitie vind ik ietsjes minder dan de BPL.

7 februari 2019 om 13:52

Het kan geen kwaad om een spelmaker te halen waar mogelijk. Voorin is de spoeling dun en bij het ontbreken van een salah is het hele elftal ontregeld. Wanneer je dat op kan vangen met een spelmaker die dichter bij de goal kan spelen dan bijvoorbeeld een fabinho moet je dat zeker doen

7 februari 2019 om 14:03

Gomez beter dan De Ligt? Laat me niet lachen. Gomez is een goede verdediger, maar De Ligt is een ontzettend goede verdediger.

7 februari 2019 om 14:13

Helemaal juist verwoord, Gomez is niet slecht absoluut niet, prima anvulling bij Van Dijk maar De ligt is in elk opzicht beter dan Gomez

7 februari 2019 om 14:13

Ik zal best een voorkeur hebben, maar waarom vind je Gomez beter dan De Ligt? Zeg niet dat het per se niet zo is, maar ik ben het niet met je eens.

7 februari 2019 om 14:14

Een creatieve middenvelder is minder belangrijk dan defensieve zekerheid voor dit elftal! Gomez is een talent, maar samen met Van Dijk is het erg mager achterin. Ik zou eerst De Ligt halen en eventueel daarna dan nog kijken of je James bijvoorbeeld kunt halen. Anders wellicht Isco, Asensio of Fekir proberen?

7 februari 2019 om 14:57

Bij Liverpool komt sws veel geld binnen, tv gelden en hogeklassering BPL. Dan zou de Ligt boven op mij. Verlanglijst staan en daarna hopen op een spelmaker. Maar wie zou je opofferen dan ?

7 februari 2019 om 15:41

Binny, Omdat Gomez het laat zien in de PL en CL, daar waar De Ligt het laat zien in de ED en CL. Echter vind ik dat De Ligt meer foutjes heeft dan Gomez, zal waarschijnlijk komen omdat Gomez naast Van Dijk speelt en De Ligt niet (buiten Oranje om). Waarom vind jij De Ligt beter dan Gomez dan als ik mag vragen?

7 februari 2019 om 15:42

Jammer dat er een paar geen Engels voetbal kijken.
Gomez is op dit moment een klasse beter dan de Ligt.

7 februari 2019 om 15:44

Sorry maar daar zullen wij het dan niet over eens raken. Gomez stond basis aan het begin van het seizoen bij Liverpool, tot zijn blessure. Waarop baseer jij dat De Ligt ontzettend goed is en Gomez alleen maar goed? Als je mijn redenatie wilt lezen, kijk dan naar mijn reactie op Binny.

7 februari 2019 om 16:59

Inderdaad, liever 3 toppers en Gomez is ook nog eens blessuregevoelig. Man wat ga ik blij zijn als we De Ligt halen

7 februari 2019 om 20:11

dus je kijkt geen engels voetbal als je denkt dat De Ligt beter is dan gomez, goed argument aangezien ik al jaren alle wedstrijden van liverpool kijk, ik ben erg fan van gomez (vooral als CV, als RA wat minder) maar de ligt is wel een catagorie hoger , niet persee op dit moment, maar vergeet niet dat gomez 2 jaar ouder is, matthijs speelde een EL finale op zijn 17e waar gomez op zijn 17e bij charlton speelde( ook prima) maar De ligt en Gomez hebben op dit moment ongeveer even veel wedstrijden in de benen, waar gomez dus 2 jaar ouder is, en ik er verzekerd van ben dat de ligt volgend seizoen bij een topclub in de basis staat, het enige wat voor gomez in zijn voordeel werkt is dat hij constant op topniveau moet presteren, waar dat bij de ligt enkel in de CL is en bij interlands, waar hij dan ook direct zn klasse laat ziet.

7 februari 2019 om 12:35

Zou mijn eigen persoonlijke voorkeur zijn, ook goed voor Oranje. Zou moeiteloos Matip en Lovren eruitspelen, en kijken hoe Gomez na zijn blessure is. Bovendien is het in de PL behoorlijk vuurwerk qua verdedigen, maar alleen maar goed dat hij Virgil heeft als mentor. Anders wordt het Bayern of Juve denk ik.

7 februari 2019 om 13:29

Geen Juve hopelijk, chielinni, Bonucci en zelfs Rugani speelt hij niet uit de basis. Doorgaans gaan centrale verdedigers lang mee in Italië dus die zitten voorlopig nog wel goed. Bayern zal niet kunnen voldoen aan de vraagprijs van Ajax, ze kunnen dit makkelijk betalen alleen hebben zij nog nooit meer betaalt als 40-50 miljoen voor een speler, verwacht niet dat zij nu wel zullen doen. Liverpool zou fantastisch zijn voor Oranje en verwacht wel dat Lovren en/of matip zal vertrekken en met het aantal wedstrijden dat zij spelen kom je sowieso aan spelen toe. Anders zie ik als United deze lijn vasthoud hem daar ook wel spelen. Clubs als Arsenal zullen ook een goede stap zijn, zolang hij maar wekelijks speelt. Daarom vind ik ook dat Frenkie beter voor Parijs had moeten kiezen. Gegarandeerd een basisplaats en zichzelf ontwikkelen, goed voor hem en het Nederlands voetbal. Zie Frenkie ook meer voor op ‘8’ i.p.v. waar hij nu naar het lijkt als nieuwe ‘6’ word gezien. De Jong kan meer het spel bepalen vanaf 8

7 februari 2019 om 14:02

Chiellini heeft vorig jaar aangegeven volgend jaar te willen stoppen en Bonucci is het hele jaar al drama.

7 februari 2019 om 14:26

calimero wat betreft bayern sla je wel de plank volledig mis.bayern kan zijn transfer makkelijk betalen het is de 4de club ter wereld in omzet.hoger dan man city liverpool,chelsea,psg en heeft alleen maar man united,barca,real voor zich te dulden.het is eerder een kwestie van niet willen dan niet kunnen.

overigens zou ik de ligt zelf graag richting madrid zien gaan.zowel real als atletico kunnen hem zeker gebruiken maar real lijkt mij de beste keuze zowel voor hem als voor ons bij het nederlands elftal.bij real kan hij leren van misschien wel 2 van de besten en aangezien zij niet alles spelen zal hij genoeg minuten maken.ramos is misschien wel de meest gepassioneerde leider en ook nog eens een goede verdediger/voetballer en varane is een van de meest getalenteerde verdedigers op de voetbalvelden.beide hebben ook nog eens op zeer jonge leeftijd de overstap naar madrid gemaakt en zouden hem perfect kunnen begelijden want zij kennen het reilen en zeilen van spelen in de top en het winnen van de grootste prijzen(allebei hebben ze cl's,kampioenschappen,wk's gewonnen.) real is ook bezig om de basis van het toekomstige team te bouwen met jonge toppers als vinicius,ascensio,ceballos,vellejo,odriozola,regui...

7 februari 2019 om 20:15

optimistisch?

kijk jij wel eens wedstrijden van Liverpool? mocht de ligt na liverpool vertrekken wat ik niet verwacht aangezien ze gomez hebben, staat hij idd zonder twijfel meteen boven lovren en al helemaal boven matip, 2 middelmatige cv's, waar lovren nog wel kan verdedigen is zijn voetballend vermogen om te janken en maakt hij genoeg cruciale fouten, met gomez zal het wel een mooie strijd worden, dan is t de vraag wie op dit moment verder is in zijn ontwikkeling, al is de ligt een groter talent dan hij, gomez is al 2 jaar ouder en is de weerstand van wekelijks PL al gewend.

7 februari 2019 om 14:05

Lijkt me geen goeie keuze. Van Dijk en Gomez zijn een perfect koppel, Gomez heeft de absolute snelheid die van Dijk mist terwijl de Ligt en van Dijk veel te veel hetzelfde type zijn. Van Dijk en de Ligt zijn allebei leiders die positioneel en opbouwend sterk zijn. Ik denk alleen dat de Ligt iets beter is met de bal en van Dijk is sterker in de lucht maar verder hebben ze dezelfde krachten.

De Ligt moet naar een club waar ie gekoppeld wordt aan een snelle, sterke verdediger die hij een beetje moet aansturen. Een type Davinson Sanchez, Umtiti of Bailly. Daar komt hij het beste tot zn recht.

7 februari 2019 om 14:31

Gomez is een geweldige speler, maar ook een speler die in 4 jaar Liverpool al meer dan 500 dagen geblesseerd is geweest en dan is zijn huidige beenbreuk daar nog niet bij gerekend.

7 februari 2019 om 15:13

Ik was Gomez helemaal vergeten, hij is natuurlijk zolang geblesseerd.

7 februari 2019 om 15:14

Dan nog zou ik als ik Liverpool was niet voor de Ligt gaan, hoe goed ie ook is. Dan zou ik eerder voor iemand als Koulibaly of Upacemenco(?) gaan.

"en dat zaakwaarnemer en adviseur Mino Raiola hem liever bij een andere club onder zou willen brengen."

Dit vind ik toch een van de kwalijkste zaken. Mino werkt toch voor De Ligt om De Ligt bij de clubs te brengen waar hij heen wil? Als De Ligt naar Barcelona wil, dan moet hij daar toch voor zorgen? Ik snap de Mino zelf ook wil verdienen, maar dit soort gevallen is waarom ik een hekel heb aan Raiola.

7 februari 2019 om 12:37

Raiola zal De Ligt 100% naar Juventus willen brengen. En Juventus zal dan niet meer dan 60 miljoen willen betalen voor De Ligt. Dat is het grote nadeel dat Raiola de zaakwaarnemer is. De deals worden dan alleen gunstig voor Raiola zelf.

7 februari 2019 om 13:29

wijzijnkampioen

"dat is het grote nadeel dat Raiola de zaakwaarnemer is. De deals worden dan alleen gunstig voor Raiola zelf."

Voor Ajax wel ja. Want Raiola behartigt namelijk niet het belang van Ajax, maar dat van De Ligt zelf. En voor De Ligt zelf is het dus wél gunstig, want die kan dan door een lagere transfersom een hoger salaris en eventueel bonussen bedingen.

7 februari 2019 om 13:40

Voor De Ligt waarschijnlijk op sportief gebied ook niet gunstig afgezien van zijn salaris. Zijn voorgangers Kishna, Bouy, Tete hadden op sportief gebied de verkeerde keuzes gemaakt door Raiola te volgen.

7 februari 2019 om 15:12

Wellicht lag het niet aan Raiola dat de verkeerde keuzes zijn gemaakt.

7 februari 2019 om 15:13

Voor De Ligt is dat net zo ongunstig. Raiola mag als zaakwaarnemer best een leuke cent aan hem verdienen, zeker als er een bedrag van Frenkie-achtige proporties mee gemoeid is, maar de carrière van de speler zou toch echt voorop moeten staan. Bij Raiola krijg je toch vaak het idee dat hij jonge spelers onderbrengt bij bevriende clubs waar hij makkelijk een grote commissie op kan strijken en niet zozeer kijkt naar het sportieve aspect van de speler in kwestie.

Gelukkig lijkt Matthijs de Ligt mij een zeer nuchtere jongen, die niet blindelings het beloofde geld van Raiola achterna gaat maar ook zelf gewoon tegengas geeft als hij iets niet wil.

7 februari 2019 om 12:39

Willen willen.. Mino Raiola heeft misschien een slechte naam in de voetbalwereld maar hij is nog steeds zijn zaakwaarnemer en als De Ligt het allemaal beter weet moet hij lekker onafhankelijk worden en geen zaakwaarnemer aannemen, Raiola weet misschien meer dan je denkt? Niet altijd slecht denken over onze Italiaanse pizzaboer.

7 februari 2019 om 12:57

Denk toch dat het iets minder makkelijk gaat dit keer. Overmars zal minimaal dezelfde voorwaarden als onderhandeld met Barcelona bij de jong voorleggen. Als Raiola een tas geld wil kan hij die bij de kopende club onderhandelen. Ajax kan hem en De Ligt zeggen dat ze met iedereen akkoord gaan tegen die bedragen. En zo niet, dan blijft hij toch lekker. Wordt hij minder waard, maar goed je houdt wel een topper aan boord.

Wat met Raiola vooral vervelend is zijn de net niet gevalletjes zoals Kluivert en Tete. Die hersenspoelt hij zodat ze contraxtknderhandelingen traineren en uiteindelijk een vertrek forceren.

7 februari 2019 om 13:16

Ik zeg niet dat hij het zelf beter kan oid. Ik zeg dat de speler zelf moet beslissen waar hij heen wil en dat het dan aan de zaakwaarnemer is hem die kant op te krijgen, terwijl hij ook een zo goed mogelijke deal voor De Ligt en zichzelf eruit te slepen.

7 februari 2019 om 13:32

Ben je bij die gesprekken tussen Raiola en Kluivert / Tete geweest dan? Tete zat toch gewoon op de bank bij Ajax. Bosz leek bij Ajax te blijven wat vooruitzicht van Tete er niet beter op maakte. Dus dat hij weg ging lijkt me niet meer dan logisch. Voor spelers is Raiola vaak een goede zaakwaarnemer. Dat hij bot is voor clubs, tja het zei zo, maar hij is er dan ook voor de belangen van de spelers. Niet die van de clubs. En als de Ligt echt alleen naar Barca wilt, dan zal Raiola daar ook echt wel aan mee werken.

7 februari 2019 om 12:48

75% van dergelijke artikelen zijn onzin en worden om een kern van waarheid erbij verzonnen door journalisten. Dat hebben we de afgelopen tijd vaak genoeg gezien met de berichtgeving rond De Jong en hoeveel per saldo uiteindelijk onzin bleek.

Wie zegt dat dit waar is? Raiola heeft ongetwijfeld een netwerk waarin hij hem aanbeveelt, maar zijn "wil" is maar zeer beperkt, want de speler staat aan het roer.

7 februari 2019 om 13:03

Tja. Raiola zn vak is natuurlijk ‘beinvloeden’. Zowel clubs als spelers. En hij heeft bewezen daar bijzonder goed in te zijn. Waarschijnlijk heb je als speler bij hem wel het gevoel aan het roer te zitten. In de praktijk betwijfel ik dat.

7 februari 2019 om 13:11

Vrij kortzinnige reactie, je doet alsof De Ligt geen eigen keuze mag hebben door Raiola. Als de Ligt vond dat die geen eigen inbreng mag hebben waar hij naar toe mag gaan had hij hem allang verslagen. Maar nee, Raiola werkt nog steeds voor de Ligt wetende dat hij hem het meeste geld bij elkaar kan harken.

7 februari 2019 om 13:27

Fcg95

"dit vind ik toch een van de kwalijkste zaken. Mino werkt toch voor De Ligt om De Ligt bij de clubs te brengen waar hij heen wil? Als De Ligt naar Barcelona wil, dan moet hij daar toch voor zorgen?"

Heb jij De Ligt dit ooit zelf horen zeggen? Nee natuurlijk. Wat dus betekent dat deze bewering voor 100% voor rekening komt van de redacteur die dit stukje heeft geschreven. En dat zegt, vooralsnog verder helemaal niets over of dat waar is of niet.

Los daarvan is en blijft het een hardnekking misverstand dat Mino Raiola bepaalt waar Mathijs de Ligt volgend seizoen speelt. Dat bepaalt Mathijs de Ligt zelf wel, mede samen met Ajax, omdat die uiteraard ook nog overeenstemming zullen moeten bereiken met de club waar De Ligt heen wil. Dus wat dat betreft kan De Ligt wel naar Barca willen, maar als Barca maar 50 of 60 miljoen over heeft en Overmars wil meer, tja dan heb je toch een uitdaging. Hoe dan ook, De Ligt beslist en niet Raiola. Zo simpel is het.

7 februari 2019 om 14:10

CK,

Natuurlijk heb ik De Ligt het nooit horen zeggen, maar, zoals ongeveer driekwart van de berichten op deze site, berust het op speculatie. Ik ga hierop verder, anders kunnen we de comments onder alle berichten die van geruchten komen wel uitzetten.

Ik kan het mij wel voorstellen dat De Ligt inderdaad naar Barcelona wil of samen met Frenkie wil samenspelen. Daardoor lijkt Barcelona in ieder geval een goede gegadigde.

Ik weet ook wel dat Raiola niet bepaald waar hij heen gaat, maar naar mijn mening heeft hij vaak wel een erg belangrijk aandeel in de beslissing. Het is niet voor niets dat hij vrij omstreden is, ook al zal een aandeel van de verhalen overtrokken zijn. Het blijft een persoonlijk beeld wat ik van hem heb.

Verder reageer ik niet op hoe het daadwerkelijk gaat, maar enkel op de zin in het artikel. Raiola wil hem liever bij een andere club? Waarom dan? Vaak gaat het bij Raiola (opnieuw, geschetst beeld) vooral om het geld. Ik denk namelijk dat De Ligt bij Barcelona prima genoeg zal spelen, als 3e CB. Hij zal bij Barca alleen minder geld verdienen dan bij andere clubs.

7 februari 2019 om 13:38

@fcg95: Wie zegt dat het waar is dat Raiola dat wil, misschien is het wel gewoon een stukje journalistieke vrijheid om het zo neer te pennen. En ja, de Ligt kan misschien wel naar Barcelona willen maar als daar de prioriteiten anders liggen dan houdt het op.

7 februari 2019 om 13:54

Misschien wil Raiola gewoon het beste voor zijn client. Hij voorziet dat als hij naar Barcelona gaat dat hij misschien wel 2/3 jaar moet banken omdat Pique er nog is. (staat ook in het artikel). Vandaar dat mino misschien vind dat het voor de Ligt beter is dat hij naar een team gaat waar hij gelijk gaat spelen.

7 februari 2019 om 16:27

@FCG95 Qua advies oliebol ... kap eens met die blinde Mino haat. Juist omdat Barca weinig perspectief biedt, raad hij bij wijze van spreken PSG of City aan waar Mathijs veel sneller aan spelen komt. Sjezusmina ... het lijkt wel alsof Mino een aantal hier persoonlijk wat aangedaan heeft ofzo. Denk even verder ... nee jij zou hem Barca aanraden zonder vooruitzicht tot speeltijd. Lekker adviseur ben jij!


Tuurlijk bepaalt Mathijs maar een client heeft er juist baat bij als zijn adviseur tegengas geeft en andere aspecten uit licht. Mino kan drie opa's uit een brandend gebouw redden en alsnog zullen sommigen hier iets vinden om over te zeiken. Niet te geloven!

7 februari 2019 om 17:18

Zal ik zelf even doen wat ik wil? Ik heb meestal een redelijk doorgewogen mening. Ik ben geen wyzijnkampioen die klakkeloos meningen overneemt. Bij Barca is genoeg perspectief op speeltijd, zelfs als je op het begin 3e CB wordt. Daarnaast, ik vindt Mino vanuit mijn persoonlijk oogpunt een te aanwezige adviseur. Dat is mijn mening.

Daarnaast, dit stukje tekst ging helemaal over wat ik van Mino Raiola vind. Dit stuk tekst ging over wat ik van de huidige rol van zakenwaarnemers vind. Ik vind die namelijk wel groot worden.

8 februari 2019 om 09:40

Fcg95

"dit stuk tekst ging over wat ik van de huidige rol van zakenwaarnemers vind. Ik vind die namelijk wel groot worden."

Tja, in de tijd van Cruijff als speler zelf waren spelers nog letterlijk de slaafjes van het bestuur van de clubs. Het bestuur bepaalde letterlijk wel wat een speler verdiende en hoe lang zijn contract zou gaan duren. Spelers mochten netjes opdraven samen met hun moeder, kregen een kopje koffie en 'mochten' dan hun contract tekenen, waarna ze weer weg konden. Toen waren spelers nog gewoon lijfeigenen.

Het is nota bene Cruijff zélf die hieraan een einde maakte, door met zijn schoonvader aan te komen (cor Coster, een gewiekst zakenman). Die zei mijne heren, ik weet niet wat jullie van plan zijn maar als er niet veel meer geld betaald wordt dan gaat Jopie gewoon lekker ergens anders voetballen. Mooi dat Cruijff opeens vier keer zoveel kon verdienen. De rest is geschiedenis.

En ik snap ook wel dat jij echt net terug wil naar de situatie in de jaren '60. Jij pleit, denk ik, voor meer balans. Het enige dat ik daarop kan zeggen is dat dit ssort dingen meestal in slingerbewegingen gaan. Dus eerst is de ene kant veel bepalender, dan weer de andere. Ik denk ook dat er binnenkort weer meer regulering komt en de 'macht' van zaakwaarnemers weer ingeperkt wordt omdat clubs dat graag willen. Maar dat spelers te allen tijde vrij moeten zijn om zelf te kiezen wie hen vertegenwoordigt, dat is wel duidelijk.

7 februari 2019 om 17:11

Stel, Raiola doet zaken met Barca en de Ligt speelt vervolgens, zoals ik lees, vijfde viool. Is hij dan een goede zaakwaarnemer? Of als hij de Ligt naar Juve brengt waar hij kan spelen om na 2 jaar Barca aan te bieden. Wat is daar slecht aan voor de Ligt?

7 februari 2019 om 17:26

Omdat Voetbalzone dit blind opschrijft heb jij een hekel aan Raiola? Het betreft geen quote, het betreft pure speculatie.

7 februari 2019 om 17:29

Ik bedoel niet dat ik een hekel heb aan Raiola (al vind ik het zelf geen geweldig figuur), ik bedoel dat ik vind dat de invloed van zakenwaarnemers erg groot wordt.

7 februari 2019 om 18:05

Tjahhhh zo werkt het niet in de zakenwereld.

Zegt de zaakwaarnemer van De Ligt dat hij zijn client graag naar Barcelona brengt dan denkt Barcelona voor een habbekrats op de eerste rij te kunnen zitten. Nadelig voor Ajax, Raiola en De Ligt.

- Minder miljoenen voor Ajax
- Minder miljoenen voor Raiola
- Minder miljoenen voor De Ligt

Dat betekent ook dat De Ligt wanneer hij het effe slecht doet zo op het bankje of de tribune plaats mag nemen. Zeker omdat hij maar een habbekrats kost en geen grote marktwaarde vertegenwoordigd.

Zakendoen draait toch om heel veel mensen met allemaal eigen belangen en iedereen hun neuzen dezelfde richting op krijgen.

Je kan veel zeggen van een Raiola of Overmars maar ze hebben wel een verdomd moeilijke baan waar ze het toch best goed in doen en altijd de dikke peso's voor op tafel krijgen voor hun clienten.

Het zou inderdaad voor het NL elftal en voor Liverpool top zijn als de Ligt daarheen zou gaan. Maar met Joe Gomez die ook goed is/speelt, plus dat Liverpool denk ik niet nog een keer zo'n bedrag gaat neerleggen voor een verdediger is de kans klein (in mijn optiek) dat hij daar naar toe gaat.

Tja dacht dat dit seizoen wel duidelijk was hoe dringend Barcelona verdedigende versterking nodig heeft. Hoewel Pique laatste weken steeds beter presteert lijkt het me een enorm risico om volgend seizoen weer een heel jaar op hem te rekenen. Zeker met veel ruimte in zijn rug is hij erg fragiel geworden.

7 februari 2019 om 12:43

Jammer voor De Ligt maar voorlopig zal Pique nog wel basisspeler blijven bij Barcelona. Nog minimaal anderhalf jaar verwacht ik. Dus kan De Ligt beter naar Bayern, PSG, United of naar City gaan mits hij daar een basisplek kan krijgen.

7 februari 2019 om 12:55

Voordeel voor De Ligt is dat door de vraagprijs er niemand hem zal aantrekken om op de bank te zetten. Denk ook niet dat City hem nodig heeft, ben benieuwd wie zich nog allemaal gaan melden. Zou toch een stunt zijn als hij nog een jaartje blijft om vervolgens de volgende megatransfer naar Barcelona te worden.

Wat is dat toch met die jonge gasten die per direct naar de wereldtop willen verhuizen? Accepteer toch een tussenstap daar is toch niks mis mee? Jaren geleden hebben aantal Nederlanders ook geen tussenstap genomen en vlogen per direct naar Madrid, werd letterlijk niks.

7 februari 2019 om 12:48

De bedragen zijn in dit geval echter zo groot, dat enkel absolute topclubs deze neer kunnen tikken. Stel hij wil als tussenstap naar As Roma ofzo, hoe zou hij dat moeten aanvliegen dan?

7 februari 2019 om 12:51

en nog meer jaren daarvoor gingen ze wel naar de absolute top en daar werd geschiedenis geschreven..

Hoewel ik vaak vind dat jonge spelers te vroeg de stap maken vind ik De Ligt wel veruit de grootste uitzondering op die regel. Zelden een speler geweest in Nederland die op die leeftijd al zo goed en stabiel was. Dan moeten we toch al heel wat jaren terug gaan denk ik.

7 februari 2019 om 12:54

Wat zou jij doen als je droomclub voor de deur staat met een verhaal waarin duidelijk wordt dat ze je heel graag willen hebben, waarbij wordt gezegd dat je even de tijd krijgt om je aan te passen dan neem je het stokje over? Ga je voor je droom of neem je het risico dat het er misschien over 5 jaar niet meer in zit? Kijk naar Eriksen, tussenstap genomen en nu? Barcelona en Real hoeven hem niet meer.

7 februari 2019 om 12:56

Inderdaad: Sneijder, VdV, Huntelaar hebben echt een klote carrière gehad met dank aan Real...

7 februari 2019 om 12:59

Makkelijk om selectief te zijn, maar waarom verwijs je dan ook niet naar spelers als Van Persie, van Nistelrooy Kluivert, Koeman, Gullit of Cruyff? Het is een risico en je hebt geen garantie op succes, maar De Ligt en Frenkie zijn duidelijk uitzonderlijke talenten en daarom zijn topclubs bereid om hen meteen de stap te laten zetten, omdat ze geloven dat ze dat ook aankunnen. Het is in elk geval niets nieuws.

7 februari 2019 om 13:12

Die optie is er niet gezien zijn vraagprijs. Wat snap je er niet aan? Moet hij zelf een lening afsluiten om een transfer naar AS Roma af te dwingen?

7 februari 2019 om 20:23

meestal ben ik het met je eens, maar in het geval van de ligt vind ik het wel een goede keus, die jongen kan echt meteen mee in de wereldtop, zal hier en daar wellicht een foutje nog maken, maar hij is al zo goed, en dat op die leeftijd, lopen er bij City, Barca (ja umtiti, maar voor derest?), United, nu echt betere cv's rond dan hij nu al is? laat staan als hij zich zometeen nog veel meer ontwikkeld door wekelijkse hoge weerstand, Stones, Otamendi, Laporte, Piqué, geef matthijs een half seizoen en hij kan ze er allemaal uitspelen.

De Ligt ga mooi naar Tottenham toe man. Ajax mooie deal maken met 50 miljoen + Vertonghen ofzo. Tussenstap en vanuit Totenham ga je de absolute top halen!

7 februari 2019 om 12:58

Als je eenmaal naar Tottenham gaat zit je vast aan Daniel Levy en wordt je vervolgstap direct 50% lastiger te realiseren. In principe zou ik hem bij Chelsea ook niet zien misstaan, dat gekloot van David Luiz ben ik helemaal zat en De Ligt heeft sowieso meer potentie dan Rudiger. Maarja.. Chelsea en talenten he

7 februari 2019 om 13:19

Als Levy de enige is die aan spelers vast houdt. Bij elke club is het met de omhooggevallen markt moeilijk weg te komen. Chelsea liet Hazard ook niet gaan afgelopen zomer. PSG laat z'n beste spelers ook niet gaan. Barcelona weigerde ook te onderhandelen over Neymar. Leicester City weigert ook Maguire te verkopen aan Man Utd. Spurs is echt niet de enige hoor. West Ham weigert ook Arnautovic te verkopen aan China.

7 februari 2019 om 14:07

Precies en van de Ligt weten we in ieder geval dat ie een mooi duo met Sanchez kan vormen. Zou voor Tottenham ook perfect zijn, hebben ze het oerdegelijke duo Vertonghen/alderweireld gelijk vervangen.

Back-up halen voor Alba is niet nodig: geef eerst Miranda en/of Cucurella de kans. Dat bespaart je al flink wat geld. Daarnaast is een back-up voor Suarez nog niet haalbaar zolang Suarez zelf nog alles speelt. Dan kan je beter nog 1 of 2 jaar wachten en dan een absolute wereldtopper aantrekken. Tot die tijd zal een echt kwalitatieve topspeler niet op de bank willen zitten. Ik zeg: alle focus op De Ligt want die heeft toch echt al meer bewezen dan Tobido. Daarnaast moet ik nog maar zien of Tobido bij de eerste selectie blijft of (net als Marlon Santos en Mina) niet genoeg kansen krijgt en direct weer verhuurd/verkocht wordt voor winst. Vermaelen zal waarschijnlijk vertrekken en Umtiti en Lenglet zijn beide linkspoten. De Ligt is de ideale opvolger voor Pique in mijn optiek!

7 februari 2019 om 13:11

Maar pas over anderhalf jaar kan De Ligt Pique waarschijnlijk pas opvolgen. Denk niet dat De Ligt daarop gaat wachten.

7 februari 2019 om 13:24

Back-up speler voor achter Suarez hoeft toch geen topspeler te zijn? Ideaal zou een speler zijn die goed is in de spits, maar ook op de flank (type David Villa).
Als De Ligt zelf ook geïnteresseerd is om nog een jaar te wachten op de opvolging van Pique is hij inderdaad de ideale aankoop deze zomer. Nog één jaar achter Pique veel leren en ervaring opdoen en dan in 2021 vaste basisspeler worden. Semedo - De Ligt - Umtiti - Alba is een bizar goede verdediging voor in de toekomst. Busquets ervoor met Arthur en De Jong en er staat een hele goede basis.

Als opvolger van Ramos zou De Ligt prima bij Real Madrid passen. Ik denk dat die een perfect koppel kan vormen met Varane de komende jaren.

Gelukkig stelt Barca prioriteiten, en gister in de Classico werd nogmaals duidelijk dat het zonder Messi voorin gewoon schaars is, Suarez komt op leeftijd en de creativiteit vanaf de vleugels is niet goed genoeg.
Coutinho worstelt momenteel met zijn vorm en zelfvertrouwen. En komt naar mij mening meer tot zijn recht op middenveld in te oude rol van Iniesta.
Dembele is geblesseerd maar zeker een gemis met zijn snelheid en dreiging.
Malcom komt gewoon tekort voor het niveau Barcelona daar is geen discussie over mogelijk zelfs als backup. Dan zal ik de huurdeal van Boateng nog geen eens benoemen.
60 Mil voor een back up spits achter Suarez is een aardig bedrag, had liever gezien dat er een nieuwe 1e spits werd aangetrokken die op meerder posities voorin inzetbaar is met Suarez in de roulatie.
Namen die dan bij mij op komen zijn Dybala, Rashford, Griezmann of misschien wel Icardi (wat me onwaarschijnlijk lijkt aangezien de geruchten gaan omtrent zijn relatie met Messi). Echter voor al deze spelers word de hoofdprijs gevraagd dus Barca zal eerder geneigd zijn dat om te kijken naar spelers als Nicolas Pépé, Timo Werner of Maximiliano Gómez

Als ik TD van Barca was, had ik liever de Ligt gekocht i.p.v. de Jong.
Gisteren Rakitic zien spelen, maar wat een geweldig inzicht heeft hij en een steekpasses die ik de Jong niet zie geven.

Die moet naar Bayern gaan. Boateng en Hummels zijn echt wel op hun retour. En kan de Ligt jarenlang een duo gaan vormen met Kimmich. Mooie trouwe club, doet altijd mee om de prijzen en een competitie die wel bij hem past.

7 februari 2019 om 13:30

Met Sule bedoel je zeker?

7 februari 2019 om 13:39

Persoonlijk vind ik Bayern een saaie club. Oerdegelijk maar weinig leuks aan te beleven. Zijn overal op hun retour dus de vraag is water volgend jaar staat bovendien.

Het voorspeld niet veel goeds dat Raiola zijn zaakwaarnemer is.
Kishna, Bouy en Tete gingen De Ligt reeds voor en die hebben allemaal een verkeerde keuze gemaakt door Raiola te volgen. En ook Malen had verder kunnen zijn dan slechts reserve bij Psv.

7 februari 2019 om 13:38

Kishna en bouy hadden het in Ajax 1 ook nooit ver geschopt. En tete was bankzitter bij Ajax maar is nu international en pakt zijn wedstrijden mee bij Lyon. Die is er dus op vooruit gegaan

7 februari 2019 om 13:41

wijzijnkampioen

"kishna, Bouy en Tete gingen De Ligt reeds voor en die hebben allemaal een verkeerde keuze gemaakt door Raiola te volgen."

Ja, Van Bommel, Ibrahimovic, Pogba, Verratti, Matuidi, Lukaku, Berghuis en inmiddels ook Lozano gingen De Ligt ook voor. Lijkt me niet dat je die van verkeerde keuzes gaat betichten.

Punt is, jij denkt dus dat die genoemde spelers, met andere keuzes, dus nu wel geslaagd zouden zijn. Gevaarlijke denkwijze. Er is niets waar je dat op kunt baseren. Dat Quasim Bouy destijds de koning van de A1 was, betekent verder niets, spelers die als grote talenten te boek stonden mislukken ook zonder Raiola aan de lopende band. Vroeger had je Tarek Oulida, Arno Splinter en Hedwiges Maduro, die allemaal grote toekomsten voorspeld werden. Die hebben niks met Raiola te makne gehad.

Je stelling is niet te toetsen, noch erg waarschijnlijk.

7 februari 2019 om 13:50

De kans dat ze betere spelers waren geworden als ze langer bij Ajax waren gebleven acht ik zeer aannemelijk. Tete had nog prima een paar seizoenen rechtsback kunnen spelen ipv Veltman. En zich nog verder ontwikkelen bij Ajax zodat er nog grotere clubs geinterreseerd zouden raken.

7 februari 2019 om 13:54

"de kans dat ze betere spelers waren geworden als ze langer bij Ajax waren gebleven acht ik zeer aannemelijk."

Al acht je de kans 103, linksom of rechtsom praat je over 'glazen bol'-werk. Je weet het dus niet. En dus is de conclusie die jij eraan wilt verbinden, dat hun falen de schuld is van Raiola, niet eens meer flinterdun, die is gewoon op drijfzand gebaseerd.

Nee wijzijnkampioen, Raiola heeft Bouy niet laten mislukken, Bouy bleek (en blijkt als je ziet hoe hij nu bij Zwolle presteert (en met zeven kilo overgewicht binnen komt bij de club)) kennelijk niet in staat de hoge verwachtingen waar te maken.

7 februari 2019 om 13:58

Vind ik niet eens zo vreemd. Als je gewend bent voor Ajax en daarna Juventus te spelen wordt de motivatie wel minder als je uiteindelijk bij Zwolle gaat voetballen. Bij Ajax of Juventus had hij dat echt niet kunnen maken.

7 februari 2019 om 14:06

Daarnaast kon Tete niet eens Veltman uit de basis spelen, een rechtsback die verguisd word door zo'n beetje heel het land. Tete maakt fenomenale tackles die vaak voortkomen uit zijn eigen zwakke positiespel. Beetje als een keeper die gestrekt moet omdat hij steeds 3 stappen teveel naar rechts of links staat.

Ik geloof ook niet dat Bouy het bij Ajax zoveel beter gedaan zou hebben. Uiteraard is de begeleiding en opleiding voor die jonge gasten op en top verzorgd Maar je kan ze alles wel bieden, als ze een stukje mentaliteit missen zullen ze nooit volledig ontwikkelen.

Tot slot vind ik het onterecht dat Raiola zo de zwarte piet krijgt overal. Begrijp me niet verkeerd ik vind het smakeloos hoe hij voor eigen gewin invloed uitoefent op keuzes van zijn cliënten, echter maken die zelf (met hun omgeving) de keuze en zijn dan ook zelf verantwoordelijk voor de resultaten daarvan. Tien Raiola's zouden mij er niet van weerhouden hebben bij Ajax te tekenen als ik die keus had gehad in mijn jeugd.

7 februari 2019 om 14:22

"vind ik niet eens zo vreemd. Als je gewend bent voor Ajax en daarna Juventus te spelen wordt de motivatie wel minder als je uiteindelijk bij Zwolle gaat voetballen."

Niet vreemd? Ik dus wél. Je speelt om je carriere weer aan de praat te krijgen en dan heb je dus, zeg jij, een mindere motivatie? Sorry, maar in mijn ogen bewijs jij hiermee juist exact waarom Bouy mislukt is. Als hij hier geen motivatie voor op kan brengen (als dat inderdaad waar is) dan is dat wat hem dwars zat en niet de invloed van Raiola.

Juventus (opvolger Chiellini), Real Madrid (0opvolger Ramos), Barcelona (opvolger Piquet) of PSG (opvolger Silva)zijn denk ik de meest voor de hand liggende, hoewel ik niks hoor over 3 van de 4 clubs.

7 februari 2019 om 15:29

Ramos speelt nog wel vier seizoenen op het hoogste niveau.

De ligt gewoon halen. De meest geschikte opvolger van Pique en over een paar jaar is hij niet meer te halen. Barca gaat veel plezier aan hem beleven. Daarnaast loopt het contract van Vermaelen af en over 5 maanden wordt Murillo teruggestuurd, dus zou er nog een verdediger gekocht worden naast Todibo.

7 februari 2019 om 13:54

Stuur Vermaelen maar naar Amsterdam. Als Barcelona De Ligt echt al wilt hebben mogen ze hetzelfde bedrag als voor Frenkie neerleggen.

7 februari 2019 om 15:15

Vermaelen naar Amsterdam????
Wat heb je aan een speler die gemiddeld 14 wedstrijden per seizoen speelt over de afgelopen 6 seizoenen. En dan spreek ik over alle competities... Daar ga je toch geen salaris voor neerleggen?

7 februari 2019 om 15:33

Is transfervrij geloof ik. En kan nog prima van waarde zijn voor Ajax ook al zal hij niet alles spelen.

De Ligt moet gewoon naar Juventus, heb ik hier al eerder gezegd...
Vermaelen naar de PL? Als physiotherapist misschien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren