Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje maakt indruk op Belgen: ‘Ze zijn aan een opmars bezig’

Laatste update:

België is momenteel de gedeelde lijstaanvoerder van de FIFA-wereldranglijst, terwijl het Nederlands elftal is terug te vinden op de zeventiende plek. Op papier zijn de Rode Duivels favoriet in de onderlinge oefenwedstrijd van dinsdag, maar Axel Witsel rekent zich niet rijk. De middenvelder van Borussia Dortmund denkt dat het lek boven is bij Oranje.

De wedstrijd tussen België en Nederland van augustus 2012, die eindigde in 4-2, wordt vaak aangewezen als het moment dat de Belgen Oranje sportief voorbijstaken. Witsel, die er toen al bij was, vindt het echter overdreven om te spreken van een kantelpunt. "Het gaat niet om die wedstrijd, het is het werk van de afgelopen jaren geweest dat ons gebracht heeft waar we nu staan", benadrukt hij in het Algemeen Dagblad.

De 98-voudig international van België weet dat Oranje 'moeilijke jaren' achter de rug heeft. "Maar het bewijs dat Oranje is teruggekomen is de 3-0 van gisteravond", doelt hij op de zege van Oranje op Duitsland. "Oranje is aan een opmars bezig." Zondag werd duidelijk dat Oranje het in Brussel moet stellen zonder aanvoerder Virgil van Dijk, maar ook de tegenstander mist een verdediger: Thomas Vermaelen ontbreekt door een hamstringblessure. Zijn vermoedelijke vervanger, Dedryck Boyata, is eveneens onder de indruk van Oranje.

"Ik heb de hoogtepunten van de wedstrijd van gisteren gezien. Het zegt genoeg dat ze met 3-0 wonnen. Dit is nog steeds een belangrijke wedstrijd voor ons", zegt Boyata. De mandekker van Celtic speelde vrijdag achttien minuten mee tegen Zwitserland (2-1 zege) als vervanger van de geblesseerd uitgevallen Vermaelen, die is teruggekeerd naar Spanje om aan zijn herstel te werken. Marouane Fellaini trainde zondag individueel en is een twijfelgeval voor 'Oranje'.

Wint het Nederlands elftal dinsdag van België?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 oktober 2018 om 15:32

België staat 1 op de wereldranglijst, welke stand refereer jij aan?

14 oktober 2018 om 15:44

Oké, ja tegen zulke argumentatie kan ik niet op

14 oktober 2018 om 15:44

Niet blind blijven staren naar de ranglijst, België is gewoon een te kloppen ploeg.

14 oktober 2018 om 15:55

Iedere ploeg is te kloppen, maar tegen de een is dat wat moeilijker als tegen de ander, lijkt mij dat als je tegen de ploeg die eerste staat het wat moeilijker is dan tegen pak hem beet Gibraltar.

14 oktober 2018 om 17:58

Laten we niet vergeten dat Gibraltar nu wel momentum te pakken heeft na haar eerste overwinning ooit. België heeft geluk dat ze tegen Nederland spelen en niet tegen Gibraltar. dat is toch de te kloppen ploeg nu

14 oktober 2018 om 18:06

Dromen mag altijd natuurlijk.... Realiteit is anders want wij hebben geen Hazard, de Bruyne of Lukaku of een Courtois in het elftal. Op bijna iedere positie ben je zwakker dan België en dat er talent aan komt staat vast maar zeggen dat Nederland 'wel even wint' nou dan moet er een wonder gebeuren. Ook tegen Duitsland was het spel niet geweldig en uitslag zwaar geflatteerd.

14 oktober 2018 om 18:52

@wandering voor het eerst staat Belgie zo hoog op de ranglijst. We weten allemaal dat de Belgen jaren lang of moet ik zeggen deccenia lang niets heeft voorgesteld. Af en toe een uitschieter, maar voor de rest was Belgie niets. Nu zijn ze eigenlijk verplicht aan hun stand om iets neer te zetten met deze generatie. Anders is alles voor niets geweest. Al die talent volle spelers moeten nu opstaan. In Rusland hebben jullie niet eens de finale gehaald. Oranje heeft altijd boven Belgie gestaan. Nu dat er een mindere periode is hoor je die Belgen groots praat hebben. En ik kan het weten want ik woon in Belgie. Dus iedere dag hoor ik het gebluf van ze (en dan te bedenken dat ze zeggen dat wij Nederlanders arrogant zijn maar dat terzijde). Maar als jullie niet eens een finale kunnen halen, zal deze generatie over een aantal jaren gewoon vergeten zijn. Wij Nederland komen weer met een generatie dat zeker weten weer wat zal betekenen op voetbal gebied. Dus geniet van jullie nr1 positie nu jullie daar nog staan.

14 oktober 2018 om 18:56

Uiteindelijk telt de uitslag he. Dat was toch ook zo tegen Brazilie op het wk. Toen had Belgie ook gewonnen, maar hadden de Brazilianen ook de betere team. Want het scheelde heel weinig of Brazilie had ze eruit geknikkerd.

14 oktober 2018 om 20:51

Mag ik je glazen bol?

14 oktober 2018 om 15:33

Dat vind ik ook. We moeten nu wel doorpakken en geen Calimerogedrag vertonen, als we niet uitspreken dat we in onszelf geloven komen we er nooit!

14 oktober 2018 om 15:36

Hahaha jullie zijn helemaal van het padje. België pakken we ook even? Alleen Hazard zijn linkerteen is al beter als de hele Oranje verdediging.

14 oktober 2018 om 15:39

Je onderschat Dumfries, wat goed is komt snel!

14 oktober 2018 om 15:41

Ik ben zelf voor PSV, maar denken dat Dumfries Hazard inbedwang kan houden is lachwekkend. Die man gaat Premier League verdedigers voorbij of ze er niet staan.

14 oktober 2018 om 15:55

Hazard hoeft het ook niet in zijn eentje te doen? Mertens, Lukaku, Witsel, Carrasco, Meunier en ga zo maar door. Nederland is op de goede weg maar nog lang niet op het niveau van België.

14 oktober 2018 om 15:59

Zet daar De Ligt, F De Jong, Depay, Bergwijn en Dumfries tegenover en je hebt een nog niet eerder vertoonde clash van kwaliteit. We zijn niet minder en onze toppers kunnen nog langer mee ook!

14 oktober 2018 om 16:30

Bergwijn? Werkelijk? Oke, in verstoppertje spelen was hij gister nr 1... maar om hem in dit rijtje te zetten...

14 oktober 2018 om 17:19

Past miss nog niet in het rijtje, maar hoop wel dat hij tegen Belgie ook minuten mag maken vanaf links. Dat is de positie waar hij uitblinkt bij PSV en in potentie is hij ook de beste linksbuiten van NL.

14 oktober 2018 om 18:10

Kwaliteit in wording en talent is er maar Nederland heeft gewoon nog niet de constantheid en klasse van België. Neemt niet weg dat wij met een goede dag natuurlijk wel kunnen stunten maar vind niet dat wij in kwaliteit gelijkwaardig zijn aan de Belgen. Op dit moment zeker niet, maar goed dat is mijn mening en mag iedereen anders over denken

14 oktober 2018 om 18:14

Hoe dik moet het er bovenop liggen voordat sommige mensen sarcasme doorhebben.

14 oktober 2018 om 18:19

@xyzz Inderdaad. Het doet bijna pijn aan je ogen zo snel happen sommigen.

14 oktober 2018 om 18:21

@Xyzz, indien je refereert aan wat Berseko schrijft: hij was niet sarcastisch.

14 oktober 2018 om 18:43

België mist heel wat verdediger. Ik zie zeker mogelijkheden voor Nederland. En ook De Bruyne is er niet bij

14 oktober 2018 om 20:45

Mwaa, is misschien wat overdreven, je hebt een Dilsorun die ook graag vanaf links komt en ook nog een Kluivert die graag vanaf links komt. En zeker Dilsorun laat het ook gewoon zien in een zwaardere competitie. Bergwijn heeft zeker potentie, maar de meeste potentie is eigenlijk heel moeilijk te zeggen momenteel. Hij viel me behoorlijk tegen, tegen Duitsland waar ik juist had verwacht dat hij juist zou kunnen meekomen.

14 oktober 2018 om 21:19

Dilrosun idd in een zwaardere competitie, maar Bergwijn blonk uit tegen Ajax, Inter en Barca. Dan zou je normaal gesproken verwachten dat je tegen Duitsland ook wel wat kan laten zien is een vergelijkbaar niveau. Zet hem dan alleen wel op zijn favoriete positie. Nu is Bergwijn het slachtoffer.

14 oktober 2018 om 15:35

Dit soort blaaskakerij moeten we dus voor oppassen. Ik neem dan ook aan dat dit niet serieus bedoeld is.

Wel mooi om te zien dat men bij de Belgen onder de indruk is van Nederland. Dat zal vast en zeker een flinke tijd terug zijn. Maar na zo'n mooie overwinning als gisteren is het goed te begrijpen. Belangrijk is om nu niet om te slaan in een positieve hysterie, er zijn nog genoeg verbeterpunten en de wedstrijd gisteren had ook maar zo anders kunnen lopen. Nederland verdiende de overwinning, maar de uitslag was waarschijnlijk toch wel wat geflatteerd gezien het spelbeeld.

14 oktober 2018 om 17:38

Je moest eens zien hoe lyrisch ze over Ijsland en Zwitserland aan het praten waren. Lijkt mij meer een standaard antwoord dan onder de indruk zijn

14 oktober 2018 om 15:39

België is gewoon de favoriet hoor. Ze zijn 3e geworden op het WK, staan gedeeld 1e en doen het momenteel uitstekend. Nederland maakt enorme stappen maar België is nog kwalitatief beter.

14 oktober 2018 om 19:23

Wij schieten inderdaad omhoog, van 17 naar wellicht 10 FIFA ranking binnen 5 jaar. De Belgen gaan zakken naar wellicht 10. Het gaat elkaar niet veel ontlopen dan.

14 oktober 2018 om 15:46

Er wordt één wedstrijd gewonnen en ze denken weer dat ze iedereen de baas kunnen. Hopelijk dat Hazard dinsdag jullie na gisteren weer met beide voetjes op de grond krijgt

14 oktober 2018 om 16:32

Toch jammer dat generaliseren... als je de posts leest merk je dat de meerderheid er anders over denkt. Al snap ik niet dat dit commentaar juist van jou afkomt.. volgens mij blaas je zelf ook nogal hoog van de toren mbt Belgie...

14 oktober 2018 om 16:46

Hij typt hopelijk, terwijl Beserko, Boktor en Rowdinho het bijna overbodig vinden dat de wedstrijd nog gespeeld wordt omdat de uitkomst toch al vaststaat

14 oktober 2018 om 18:21

@berserko: je bent of een hele vastberade troll, of je hebt echt geen verstand van voetbal.

14 oktober 2018 om 15:46

Er wordt één wedstrijd gewonnen en ze denken weer dat ze iedereen de baas kunnen. Hopelijk dat Hazard dinsdag jullie na gisteren weer met beide voetjes op de grond krijgt

14 oktober 2018 om 15:56

Toumi dat zijn enkele mensen hier. In Belgiã« heerst ook iets van wij pakken die grootbekken wel. Gister had het ook gewoon 5-5 Kunnen worden. Oranje moet scherper worden met de counter. En om nu te zeggen Hazard gaat gaat het klusje klaren tja dssn ben jo zelf ook zo'n gast.belgie heeft ook geen wonderteam,wel goed.

14 oktober 2018 om 15:55

Gods christus. Eerst word het nl elftal met de grond gelijk gemaakt. En nu word na een geflatteerde 3 0 overwinning op duitsland geroeoen dat we belgie wel even zullen kloppen. De wereld op zijn kop hier 😂

14 oktober 2018 om 16:00

Jij noemt het geflatteerd en ik noem het dodelijk effectief. Dit Nederland is dodelijk in de counter.

14 oktober 2018 om 18:11

Dodelijk? Viel wel mee. Was Nederland echt dodelijk in de counter dan had het met 5/6-0 gewonnen. De ruimte die Duitsland liet werd heel vaak slecht benut. Maar de potentie is er wel om hier een vlijmscherpe counterploeg van te maken de komende jaren.

14 oktober 2018 om 17:28

Nou nou we winnen 3-0 van een duitsland dat niet meer weet hoe ze moeten scoren, en we zijn direct beter dan de gedeelde nummer 1 van de wereld. Nu weet ik wel dat die lijst niet veel voorstelt, maar ik denk toch wel dat het verschil van 16 plekken in ieder geval aangeeft dat we belgie niet zomaar zullen pakken, en dat het helemaal geen schande zou zijn om niet te winnen.

14 oktober 2018 om 18:20

Wat ik zo opmerkelijk vind is de euforie. Toen Ajax gelijk speelde tegen Bayern werd er juist gezegd dat Ajax een Bayern in slechte vorm had getroffen. Ik denk dat in casu hetzelfde speelt. Duitsland is niet in topvorm. Dus laten we wel nuchter blijven en geen dingen gaan roepen als 'België pakken we ook even'.

15 oktober 2018 om 10:47

Een schande als je niet wint van de nummer 3 van het wk vorige zomer. Een wk waar Oranje zich niet eens voor kon kwalificeren. Zo, wat een arrogantie en zelfoverschatting meteen weer 😂

Oranje is pas terug als we het EK halen, wat geen grote opgave hoort te zijn en dan een kwartfinale halen ofzo. Nederland won 2 jaar geleden ook vriendschappelijk van Spanje, dus het zegt niks.

14 oktober 2018 om 17:49

Oranje is ook pas terug als er nog een paar spelers doorbreken. De jongens van Ajax en PSV hebben zich erg goed ontwikkeld, maar in de breedte is het allemaal nog wat pover en we hebben nog steeds geen goede spits.

14 oktober 2018 om 18:09

De wedstrijd van gister was niet vriendschappelijk dus vergelijken met tegen Spanje toen gaat niet op. Die Duitsers willen namelijk echt niet 3e worden in de poule en naar groep B degraderen.
En we wonnen dit jaar ook met 3-0 van Portugal. Iedereen kan zien dat er nu wel een aardige lichting aan zit te komen in combinatie met goede spelers die al wat langer erin spelen. Ook de coach is in mijn ogen beter dan een Danny Blind. Dus ik vind dat de overwinning van gister en de manier waarop juist heel wat zegt.

14 oktober 2018 om 19:26

Niet alleen in jouw ogen. Danny blind, echt uniek dat hij ooit bondscoach is gemaakt.

14 oktober 2018 om 19:26

Precies dit! Dit zegt helemaal niks, behalve dat we een mooie toekomst tegemoet kunnen.

Niet het beste moment om tegen de Belgen te spelen. Voor ons gewoon een wedstrijd maar voor hen altijd belangrijker. We hebben er momenteel niks aan om tegen een agressief Belgie ten onder te gaan. Iets wat ongetwijfeld gaat gebeuren en slecht is voor het vertrouwen wat we aan het opbouwen zijn. We hebben de laatste jaren genoeg op ons reet gehad, een winning streak zijn we heel erg aan toe. Maar goed, sterkte dan maar jongens, wie weet......

14 oktober 2018 om 16:16

'Voor ons gewoon een wedstrijd maar voor hen altijd belangrijker' dit zijn typische uitspraken in de trant van Ajax-Utrecht of Ajax-Feyenoord, en gewoon niet waar. Nederland-België is een burenruzie die van allebei de kanten even fel wordt beleefd. Nu België een beter elftal heeft zul je ze alleen net iets harden horen dan pak m beet 10 jaar geleden.

14 oktober 2018 om 16:44

Ik ben het niet met jou eens, net als dat voor ons de lading tegen Duitsland vaak net een tikkeltje groter is dan bij de Duitsers, zo was het voor de Belgen vaak ook net een tikkeltje belangrijker dan voor de Nederlanders. Dat de Belgen de laatste jaren beter zijn dan wij heeft daar wel wat verandering in gebracht overigens.

14 oktober 2018 om 17:34

In Belgie weet zelfs bijna niemand dat deze wedstrijd zal plaats vinden. Het is gewoon een oefenwedstrijdje. Na het WK ligt niemand daar wakker van. Ik moest er zelf aan herinnerd worden door dit topic. Wel veel succes gewenst als het jullie vooruit kan helpen

14 oktober 2018 om 19:28

Wel tamelijk bizar hoe weinig de nationale ploeg leeft dan in België. Het speelschema mag toch op zijn minst bekend zijn.

14 oktober 2018 om 18:17

Lijkt me juist wel een goed moment. Tegen Zwitserland draaide het vrij stroef, Tielemans die als vervanger dient voor KDB zit in een enorme vormdip (al denk ik dat Vanaken zal starten) en het is een oefenwedstrijd die Martinez graag zal willen gebruiken om andere spelers aan het werk te zien. Nederland zal enorm gemotiveerd zijn na de wedstrijd van gisteren dus een overwinning van Nederland zie ik wel gebeuren.

14 oktober 2018 om 19:54

Ben wel benieuwd Blieke. Ik heb wel het idee dat deze wedstrijd leeft bij de fans van Oranje, we zijn 4 jaar lang (wat mij betreft vrij onterecht) uitgelachen door de Belgen en dat zit wel diep.

14 oktober 2018 om 20:36

Ja, dat viel wel op bij jou tijdens het WK
Ach een beetje lachen mocht wel als payback, wij hebben in Belgie het ook een tiental jaren hard te verduren gehad van onze noorderburen. Een beetje gezond treiteren onder buren mag wel.

Alderweireld, Vertonghen en Kompany zijn al over de leeftijd, ze zijn na over 4 jaar niet meer te bewonderen op het veld. En nog is Fellani ook over de leeftijd evenals Mertens.

De jonge talenten hebben ze als ik het goed heb niet meer.

Wij hebben genoeg talenten die nog ruim 10 jaren mee kunnen en er komen nog veel meer talenten aan!

Hazard is een goede voetballer maar als de bovengenoemde 3 verdedigende spelers niet meer zijn heb je niets aan Hazard.

14 oktober 2018 om 16:00

Het lijkt er zeker op dat de achterste linie van de rode duivels aan het afzwakken is. Aanvallend hebben ze nog wereldtoppers, maar van Dijk, de Ligt en de Vrij zijn echt in opmars. Wie weet komt Dumfries daar ook nog bij.

14 oktober 2018 om 16:13

Met Boyata (Beste verdediger in t WK voor België), Denayer (helemaal terug bij Lyon en beste man in de gewonnen wedstrijd op ManCity in champions league), Kabasele (vaste waarde bij Watford die momenteel in de top 6 in Engeland verkeren) en nu ook Brandon Mechele (talent, net teruggekeerd uit een lange blessure) is het toekomst verzekerd. Ook op de flanken hebben ze veel potentie met bv Castagne (sensatie in Serie A)

14 oktober 2018 om 17:09

Dat lijstje van jou bevestigt mij eigenlijk alleen maar in m'n gevoel dat de Belgische toekomst toch niet zo rooskleurig is, lijken me geen toekomstige wereldtoppers

14 oktober 2018 om 20:49

Heitinga, Mathijsen, Vlaar, Martins Indi waren nu ook niet bepaald wereldtoppers? Op het middenveld en in de aanval zit Belgie de komende 5 a 10 jaar wel nog zoet, een matige verdediging hoeft geen probleem te zijn.

Ik heb gister na de wedstrijd eens naar de internationale media gekeken over de wedstrijd tegen Duitsland, en die waren veelal lovend over dit Oranje. Hoe kan het toch dat veel Nederlanders toch negatief blijven na een 3-0 overwinning tegen aartsrivaal Duitsland.

Dit Nederland speelt resultaat voetbal, met indien mogelijk, mooi voetbal, getuige de drie goals. 1 uit een standaard situatie en twee uit een corner. Ja, er valt nog genoeg te verbeteren, maar bijvoorbeeld Matthijs de Ligt is nog maar 19 jaar en de oudste van het veld slechts 31 jaar. Gewoon een hele jonge ploeg, collectief gezien. Een aantal spelers bij de zuiderburen zijn al op hun retour en de talenten voor die posities staan nou niet echt klaar om ze te vervangen.

Duitsland had inderdaad 2 á 3 keer moeten scoren, inclusief strafschop. Maar Nederland had ook nog 1 of 2 keer moeten scoren. Duitsland is op basis van effectiviteit afgestraft, en hard ook.

Belgiã« werd derde op het recente WK, staan gedeeld eerste op de ranglijst, maar dat zegt niks. Belgiã« is ook te verslaan, maar we zullen het zien dinsdag, ik ga er voor zitten.

14 oktober 2018 om 16:36

Al die Nederlanders die nog wat terughoudend reageren zijn gewoon bang om teleurgesteld te worden. Ze hebben nog niet door dat onze grote mond en vertrouwen juist de basis zijn voor alle successen uit verleden en toekomst.

Ze gaan vanzelf om wanneer dit oranje steeds beter wordt.

In mijn mening is de komende oefenpot totaal niet belangrijk. Oranje is absoluut bezig met een opmars. Zelfs wint België met 5-0 dan is het maar een oefenduel. Ik zou Koeman juist adviseren om de Ajax en PSV spelers zo min mogelijk tot helemaal niet te gebruiken. Zeker iemand als Frenkie de Jong die terugkomt van een blessure mag negentig minuten op de bank zitten.

De weg van Oranje is nog lang, maar ik heb weer hoop. België zijn nu gewoon beter, niks voor te schamen. Die hebben een aantal toppers van wereldniveau. Wie weet hebben we die ook over een paar jaar.

Wat betreft België. Vraag me af hoe goed de volgende generatie is. Hazard en de Bruyne hebben niet het eeuwige leven. Vooral achterin lijken onze buren best wel kwetsbaar. Hun beste spelers zijn vaker geblesseerd dan fit.

14 oktober 2018 om 16:10

5-0 zou wel een vernedering zijn, zelfs Frankrijk lukte dat niet.

Maar goed, het is vooral van belang om te kijken hoe ze het nu tegen dit sterke België doen. De kansen die de Duitsers gister misten zullen de Belgen namelijk wel afmaken.

14 oktober 2018 om 16:17

Inderdaad. Bij duiDuitsland hebben ze een of andere Huth (2de divisie speler), terwijl Lukaku meer dan 1 goal/ wedstrijd scoort dus dat scheelt

14 oktober 2018 om 16:17

Vergeet alleen niet dat mentaal de spelers van beide landen niet tot het uiterste zullen gaan. 5-0 gaat het ook niet worden hoor, maar ik verwacht geen overwinning van Oranje. Er zal hoe dan ook veel gewisseld worden. Ik hoop juist dat spelers als Promes, v.d Beek, Ake, Vilhena en Strootman veel minuten gaan maken. Zij hebben zeker wat te bewijzen.

14 oktober 2018 om 16:21

Gelukkig geen 5-0

Ben zelf idd ook wel benieuwd naar VD Beek en Aké speelde vrij sterk. Vilhena deed het ook niet slecht in zijn wedstrijden in Oranje. Maar ik hoop eigenlijk dat het basiselftal redelijk in tact blijft. Simpelweg om wat benodigde automatismen erin te krijgen.

November 2012 ons voorbijstaken? We haalden de halve finale van het WK 18 maanden later. Dat Belgie momenteel sterker is dat geloof ik wel, maar het is onjuist te stellen dat dit al sinds 2012 zo is.

14 oktober 2018 om 16:06

Ook door een team wat ver boven hun kunnen speelde en Robben die het Nederlands bij de hand nam. Daarnaast was Ron Vlaar ook heel goed ofc en speelt voor de rest iedereen gewoon pprima tot goed

Hoe zit het eigenlijk met de jeugd van Belgie? Zitten daar weer toekomstige gouden spelers tussen? Ik hebt het idee dat Nederland over een paar jaar weer sterker is.

14 oktober 2018 om 16:12

Dat zou ik graag ook willen weten. Wanneer er geen continuïteit is dan zou Oranje binnen een aantal jaar weer beter kunnen zijn dan België.

14 oktober 2018 om 16:15

Hoe zit het met de belgen tussen de 18 en 23 jaar bijv. Tielemans lijkt me? Hoe ontwikkelt hij zich eigenlijk?

14 oktober 2018 om 16:20

Er lopen hier wat Belgen rond dus ik hoop dat ze dit lezen. De Belgische clubs doen het best goed in Europa, maar heb eigenlijk geen idee hoe het met hun jeugdteams gaat.

14 oktober 2018 om 22:23

De kwaliteit in de toekomst zal niet zo hoog zijn als nu, maar wel beter dan de generatie voor de "gouden lichting". De kans is groot dat Nederland over 6 jaar weer sterker is dan Belgie, maar het is toch van geen belang wie sterker is... Net zoals de komende wedstrijd van geen belang is. Ik zou graag hebben dat we met een B team spelen, maar de media zal er wel weer een prestigeslag van maken.

14 oktober 2018 om 16:18

Er is Tielemans bij Monaco en bij Gent schijnt er ook een getalenteerde middenvelder van 17 jaar oud rond te lopen, Nicolas Raskin. De Belgische jeugdopleidingen zijn ook gemoderniseerd en verbeterd, dus er al zal wel wat talent doorkomen,
Echter volgens de Belgen zelf (sporza) ziet er idd uit dat Oranje ze over een paar jaar voorbij zal streven, zeker als je kijkt naar het talent wat er de jeugdelftallen rondloopt (spelers als Redan, Chong etc).

Het zal waarschijnlijk even wat minder worden, zodra de huidige gouden generatie afzwaait.

14 oktober 2018 om 16:26

Het is soms erg moeilijk om honderd procent zeker te zijn dat jongeren ook bij de senioren zich goed gaan ontwikkelen. Er loopt in Nederland best weer wat talent rond onder de twintig jaar. Ook Dilrosun lijkt ineens stappen te maken in de Bundesliga. Als Ajacied wacht ik met smart hoe Gravenberch zich gaat ontwikkelen. Bij PSV loopt ook wat talent rond en in Rotterdam en zelfs Alkmaar slapen ze ook niet. Helaas staat Boadu lang buitenspel, maar ben erg benieuwd wat er met hem de komende jaren gaat gebeuren ( en Stengs).

14 oktober 2018 om 16:27

Ik vind het echt belachelijk dat mensen nu al te durven roepen dat wij gaan winnen van de Belgen, hollandse arrogantie. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat wij niet met de winst er vandoor gaan in Brussel. Wij hebben talenten, maar België heeft dat ook, maar dan in de meeste gevallen met 6 tot 10 jaar meer ervaring en in de top van hun kunnen. Misschien later...

14 oktober 2018 om 16:33

Deze kaaskop verwacht absoluut geen overwinning. En het is maar een oefenpotje dus het kan me minder schelen dan wanneer we tegen Frankrijk of Duitsland moeten...

14 oktober 2018 om 16:38

@jazz lees eens goed als je reactie op die van mij was. Talenten over de toekomst heeft niks met de kwaliteiten van het huidige ervaren team van Belgie. Iedereen ziet wel dat Belgie bijna op elke positie nog steeds beter is

14 oktober 2018 om 17:33

Je moet de wedstrijd even terug kijken tegen Duitsland zelfs de wereldkampioen speelde 1-1 gelijk tegen ze en wij rollen ze op met goede positiespel 3-0

14 oktober 2018 om 18:25

Dat is inderdaad waar. Potentie is leuk, maar je moet het ook waarmaken op het hoogste niveau. Een goed voorbeeld vind ik het EK-21 in Nederland destijds, waar een tal van grote Nederlandse talenten het EK wonnen en tussendoor ook te sterk waren voor de Belgen. Het rare is dat er van die Nl talenten weinig terecht gekomen is. De Belgen die toen nog de mindere waren bestonden onder meer uit Dembele, Vertonghen, Fellaini etc...

Nederlandse talenten staan er best beter voor dan de afgelopen jaren, waar ik me nooit van de indruk kon ontdoen dat het predikaat toptalent eerder op hypes en wishful thinking gebaseerd was. De Jong en De Ligt met name daarentegen hebben exceptionele kwaliteiten.

14 oktober 2018 om 16:26

De jeugd kunnun zich heel moeilijk doorbreken in de eerste elftal van België vermits op elke positie al een topper speelt. Zo krijgen ze ook minder internationale aandacht en krijgen ze dus ook minder kansen. De zelfde Belgische elftal van vandaag zou op 20 jarige leeftijd niet zijn doorgebroken in de huidige selectie. De grote spelers van vandaag zijn zo groot geworden omdat ze al direct international zijn geworden (toen was het makkelijker om door te breken vermits de mindere kwaliteit in het elftal toendertijds) en zo een transfer in het buitenland dwingen en verder verbeteren.
Verder hebben ze geregeld nieuwe talenten bij in de selectie, maar meer dan een korte invalbeurt is het niet. Spelers als De Bruyne en Hazard ga je nooit zomaar vervangen.
Ik zie zo'n 5 grote talenten die binnen 2 jaar in een topclub in de basis spelen.

14 oktober 2018 om 16:31

Daar zit wat in, maar zeker in de verdediging ligt dat toch wel anders, niet? Hoe vaak waren Vermaelen, Kompany en zelfs Vertongen de laatste jaren niet geblesseerd? Het lijkt er op dat men bij België toch al moeite heeft om de verdediging op peil te houden. Boyata speelt bij Celtic en is al 27.

Dus je hebt zeker gelijk, maar dat geldt denk ik vooral voor de aanval.

14 oktober 2018 om 18:27

Verdediging hoeft in principe niet echt een probleem te zijn voor de Belgen. Met jongens als Boyata, Mechele en Denayer is het uiteraard wat minder dan de wereldtoppers die er nu rondlopen, maar ik denk dat Oranje al meermaals heeft aangetoond dat een wereldverdediging niet noodzakelijk is (wk2010,2014) om ver te komen.

14 oktober 2018 om 19:35

Precies, volgens mij hebben we zelfs met Johnny Heitinga in de basis de wk finale gehaald

14 oktober 2018 om 20:57

Niet helemaal waar, de laatste twee grote toernooien mistte we eigenlijk juist door een matige verdediging. Veel van de verdedigers van toen piekte op het perfecte moment om vervolgens dat niveau gewoon niet meer te halen. Robben rende zelfs nog rond tijdens de kwalificatie voor afgelopen WK, was niet genoeg. Middenvelders waren er genoeg en ook voldoende van kwaliteit (niet top, maar toch wel subtoppers) onvoldoende. Depay rende toen ook al rond toch was het niet genoeg. Juist in het moderne voetbal zijn verdedigers nog belangrijker geworden.

Belgie is wel weer een niveautje hoger dan Duitsland. Wordt een mooie test voor Oranje.

mensen zien ze echt vliegen hier.
België ff pakken..... NL had gelukt dat DUI geen goals had gemaakt gisteren.
Zat zelf in het stadion maar DUI heeft zeker grote kansen gehad, Dumfries was helemaal weg toen Sane erin kwam en dan strx tegen Hazard?

Ek wordt van ons? FRA heeft een veel beter team hebben ze ook bewezen in de laatste Nations League match tegen ons. Zodra FRA aanzette lag ie er in.

Nee, mensen NL kan goed counteren als het DE Kans krijgt!
Maar landen als Dui,fra,bel,eng,sp,por zijn toch nog steeds normaal gesproken een maatje te groot!

14 oktober 2018 om 17:38

In België zelf zijn ze overtuigd dat Nederland in 2022 wereldkampioen wordt(docu).

"Zodra FRA aanzette lag ie er in."....slechts een aanname, geen feit!
Inderdaad 'normaal gesproken', in het voetbal is 'de bal rond', nog steeds.

Kansen krijg je niet, kansen dwing je af!
Denk je serieus dat die Duitsers die kansen aan Oranje geschonken hebben?, de Duitsers hebben er net zo hard voor gestreden maar misten de gogme om hun kansen te verzilveren waar de Nederlanders iets meer efficiënter mee omgingen.

14 oktober 2018 om 19:54

Heb deze docu even bekeken, zeker een aanrader!

Kantelpunt de 4-2 ? Volgens mij haalde Nederland dat WK een paar maanden later gewoon de halve finale en won tegen Brazilie om de 3e plaats. Hoeveel werden de Belgen ook alweer ?

14 oktober 2018 om 18:03

Kennelijk bedoel je het EK'12 na dat ek stond NL 4e op die ranglijst.
De Belgen hadden zich niet gekwalificeerd voor dat ek'12 en gezien van dat uitgangspunt in november 2012 werd die wedstrijd wel degelijk gezien historisch als de doorbraak van de Belgische nationale ploeg(met hulp van een Nederlandse trainer), echter niet dat zij Oranje voorbij staken, onzin!
Oranje had een geweldig goed kwalificatieronde afgewikkeld naar het WK'14.

14 oktober 2018 om 21:04

Euhm wedstrijd was in augustus 2012 (inderdaad na het nipt gemist Ek2012) en Nederlandse trainers waren in geen velden en wegen te bekennen bij de Rode Duivels toen (mocht je op de korte passage van Advocaat doelen). Ik geloof dat het zelfs een van de eerste wedstrijden van Wilmots was (die had overgenomen van mr 90% Leekens). Wedstrijd was historisch omdat na al die tegenslagen met een talentvolle groep (beetje de malaise die Nederland de laatste 2 jaar heeft meegemaakt) men eindelijk het geloof in eigen kunnen won door tegen een toen nog een reputatievol Nederland overtuigend te winnen. Beetje zoals de winst van gisteren tegen Duitsland een sleutelmatch kan worden voor de huidige generatie van Nederland.

14 oktober 2018 om 22:17

Augustus/november niet geverifieerd staat hierboven vz...
Sorry m/z trainer.
Ik kan me een interview herinneren van Leekens dat hij stelde dat Advocaat 'de basis had gelegd van dit Belgisch team' zoiets, een korte maar sterke periode van Advocaat, is verder geen issue hoor.
Mooi voor de Belgen dat die confrontatie een sleutelmatch werd maar de Nederlandse spelers zaten indertijd in een flow-down na het teleurstellende ek'12 en waren volledig gefocust op hun clubs kennelijk, zwak excuus maar goed je kan een slechte dag hebben.
Die match had ook voor Nederland een positieve werking want daarna draaide het team weer goed -onder vGaal- met uiteindelijk weer de groepswinnaar van de kwalificatie en aansluitend ook op het WK tot gevolg.

15 oktober 2018 om 00:20

Ah nee hoor, ik bedoel het niet negatief. De invloed van Advocaat is zeker positief geweest, vooral qua professionalisering. Dat werd achteraf nog beaamd door medewerkers van de bond en Wilmots.

Alles is vergankelijk ook in het voetbal zie bv.Duitsland wk'14 kampioen...
Oranje: WK 2010 finalist; WK 2014 winst troostfinale.
Wanneer was ook alweer België wk of ek kampioen of finalist?
In 2010/2011 stond Nederland 1e bij de fifa, in 2012 4e achter Duitsland, in 2014 weer 2e...kwestie van relativeren.

Belgie is een gewoon weer een hele andere tegenstander. sterker dan Duitsland en zeker dit moment. Weer een mooie aangelegenheid om te laten zien waar we staan. Strijden, voor en met elkaar en t kan een hoop brengen. Letterlijk en figuurlijk.

Ach, de Belgen hebben een goede lichting, maar hebben niks gepresteerd. Nog nooit een titel gewonnen.
Wat dat betreft loopt Nederland voor. Kevin de Bruyne en Eden Hazard zijn de grote jongens, die bij het volgende WK al 31 zijn. Willen ze nog wat dan moet het dus het komende EK of WK gebeuren, daarna vallen ze in een gat. Ook een Alderweireld en Vertonghen zijn dan oud, Kompany al gestopt. Wat hou je dan nog over.
En dan zitten de Ligt, Bergwijn, Kluivert, Frenkie de Jong, etc in de prime van hun carrière. Bij Oranje is veel meer talent op komst momenteel, we gaan de zuiderburen wel weer voorbij.

14 oktober 2018 om 19:39

Precies, en ik begreep dat de echte grote talenten nog jonger zijn, chong, redan en Xavi Simons

14 oktober 2018 om 19:57

Het ergste irriteer me echt aan de Kluivert hype in de buitenlandse media. Heeft 5 wedstrijden goed gespeeld bij Ajax en werd pas nog in de youngsters franse tijdschrift verkozen boven De Ligt. Op basis van welke wedstrijden? De Ligt heeft meer inbreng op het niveau Ajax gehad en speelt al meer dan een jaar redelijk constant op gisteren na dan miss. Ook is achterin staan op jonge leeftijd moeilijker dan een jonge aanvaller. Dat vind ik wel jammer. Komt oomdat het de zoon is ofc. Mooiste is dat hij niet eens gespeeld had bij Ajax nu. Tadic en Neres en Ziyech allemaal beter. Ook ouder ofc. Kluivert heeft zeker veel potentie, maar mocht er vorig jaar wel wat meer uitkomen.

De laatste wedstrijd tegen België volgens mij nog niet zo lang geleden was toch 1-1?!Dus wij met een mindere lichting hebben toen best aardig stand gehouden. Dat we kunnen winnen van België is dus mogelijk met dit nieuwe Oranje. Het zal niet makkelijk zijn en kan zo maar een pak slaag worden. Oranje is niet zo slecht meer dus interessant.

Nederland is uit het dal aan het kruipen maar ze zijn nog niet zo ver dat ze de Belgen in eigen huis gaan verslaan. De Belgen zijn altijd extra gemotiveerd tegen Oranje en ze zijn op dit moment nog te goed.

We zullen zien morgen.
Ik hoop op een goede wedstrijd want het kwaliteitsverschil is momenteel nog wel heel erg groot.
Een walk-over is reã«el maar zou jammer zijn voor de neutrale kijker.
Het zou misschien leuk zijn als Belgiã« met een soort van B-elftal zou spelen...

15 oktober 2018 om 12:25

Een walk-over is reëel?? Het is (nog) niet zo dat ik Nederland tot de wereldtop reken, maar ik kan mij niet heugen dat wij laatste tijd gedeclasseerd zijn ofzo. Schaamteloos afgegaan in de afgelopen 2 kwalificatieperioden. Ja. Grote nederlaag geïncasseerd. Nee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren