Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Vrij reëel: ‘Daar schiet ik niks mee op, dus waarom zou ik dat doen?’

Laatste update:

Stefan de Vrij was enige tijd een vaste basiskracht bij Oranje, maar tegenwoordig moet de verdediger van Internazionale genoegen nemen met een bijrol bij het Nederlands elftal. Met Matthijs de Ligt en Virgil van Dijk als twee centrale verdedigers krijgt De Vrij minder speelminuten. De voormalig Feyenoorder gaat echter niet bij de pakken neerzitten.

“Keuzes waar ik geen invloed op heb, daar maak ik me niet druk om. Het accepteren gaat bij mij best snel. Ik probeer zo positief mogelijk te zijn en me te focussen op momenten dat ik wél weer ga spelen", zegt de stopper, die deze zomer Lazio inruilde voor een dienstverband bij Internazionale, in gesprek met FOX Sports.

De Vrij heeft geen zin om te treuren op de bank bij Oranje. “Daar schiet ik niks mee op, dus waarom zou ik dat doen? We hebben veel goede centrale verdedigers, dan valt er weleens iemand buiten de boot. Ik vind het erg jammer, dat lijkt me logisch. Ik kan me daar wel boos of verdrietig om maken, maar daar schiet ik niets mee op."

Ook bij Inter kent De Vrij veel concurrentie. “We hebben vier hele goede centrale verdedigers, onder meer Miranda die afgelopen WK nog aanvoerder van Brazilië was. Het is het idee van de trainer dat iedereen zo fit mogelijk blijft. Als je een team hebt waar ook wisselspelers heel sterk zijn, is het logisch dat hij die ook af en toe laat spelen."

Vind jij dat Stefan de Vrij een basisplaats verdient bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd lastig met de Vrij.
Vind het een goede speler maar ook niet echt een topper.
Dat hij ook niet naar een echte topclub is gegaan zegt mij dat het mentaal ook geen echte topper is.
Maar dat is mijn mening.

11 oktober 2018 om 12:44

De Vrij heeft Nl elftal al te vaak laten zitten

- laatste moment afzeggen bij Oranje om vervolgens het laatste duel voor de interland en de eerste wedstrijd erna gewoon te spelen bij Lazio

Openlijk Hiddink afvallen en niet op komen dagen

Dat weet Koeman ook wel, ook hebben ze bij Feyenoord een paar akkefietjes gehad dat speelt ook mee. Nu accepteert hij zijn reserverol wel erg makkelijk, goede voetballer maar mentaliteit ver te zoeken.

ik zou als ik Koeman was ook liever met spelers spelen die heel graag willen. Daar hoort de vrij niet bij en binnenkort gaat Ake hem ook voorbij in de pikorde

11 oktober 2018 om 13:04

'' Dat weet Koeman ook wel, ook hebben ze bij Feyenoord een paar akkefietjes gehad dat speelt ook mee. Nu accepteert hij zijn reserverol wel erg makkelijk, goede voetballer maar mentaliteit ver te zoeken.''

Zou hij er een discussie van maken, dan heeft hij zogenaamd weer een akkefietje, accepteer hij zijn bijrol dan heeft hij geen mentaliteit. Het is maar net hoe je het voor jezelf wwil uitleggen.

Belachelijk. Hij was op zijn 22ste beste verdediger op het WK en maakt al 5 seizoenen indruk op een veel hoger niveau dan de eredivisie. Wordt steevast genoemd in het rijtje beste verdedigers van de Serie A. Ik vraag me af wat hij nog meer moet doen.

Heeft denk ik ook te maken met de geschiedenis van Koeman met de Vrij. Nam hem ook het aanvoerderschap af bij Feyenoord.

11 oktober 2018 om 12:45

hoezo belachelijk. Ga eens kijken bij Frankrijk. Die konden afgelopen wk 3 elftallen opstellen, waarmee ze wereldkampioen konden worden. En toch stonden er maar 11 in t veld. Of vond je dat ook belachelijk?
Kijk wat er bij Duitsland en Spanje soms op de bank zit.

T is alleen maar een goed teken dat we een goede speler als De Vrij op de bank hebben en dat er 2 anderen nog beter zijn.
T is lang anders geweest in de verdediging bij oranje.

11 oktober 2018 om 15:11

De Vrij is voor Oranje altijd gewoon top geweest. Beter dan van Dijk als je puur naar wedstrijden voor Oranje kijkt.

11 oktober 2018 om 16:17

Van dijk zit er natuurlijk nog niet zo lang bij maar maakt op mij toch wel degelijk een betere indruk dan de Vrij

11 oktober 2018 om 12:55

Belachelijk ? Heb Stefan nooit een bijzondere cv gevonden en dat zijn V Dijk en De Ligt wel.

11 oktober 2018 om 13:02

Dan heb je nooit naar Lazio gekeken. De vrij werd daar de hemel ingeprezen om zijn voetballend vermogen. Op het wk 2014 was de Vrij een van de best beoordeelde cv's van het toernooi

11 oktober 2018 om 13:05

Zowel van Dijk als de Vrij vind ik niet echt bijzondere verdedigers. De Ligt daarentegen zie ik wel als een bijzondere verdediger, maar moet nog wat stappen maken.

11 oktober 2018 om 13:09

Ik zeg niet dat ie niet goed is ik zeg alleen dat ik hem niet bijzonder vind. En dat vind ik van de andere cv’s ( De Ligt , Van dijk) wel.

11 oktober 2018 om 13:11

Ja maar 2014 is 4 geleden, het gaat toch om nu? De Ligt presteert ook gewoon top momenteel en die vind ik aan de bal nog wel sterker dan De Vrij ook zelfs, dat is ook de reden waarom Koeman voor hem kiest in een 4-3-3 systeem waarschijnlijk.

11 oktober 2018 om 13:30

De Vrij speelt al jaren goed in de Serie A. Ik vind het belachelijk dat de Ligt speelt terwijl hij in de eredivisie speelt.

11 oktober 2018 om 13:50

Dat kan en mag je dan wel vinden, feit is en blijft dat de De Ligt nu al een betere en completere verdediger is ondanks dat hij "nog maar" in de Eredivisie speelt. Hij is van de buitencategorie terwijl De Vrij, met alle respect hoor, gewoon een verdienstelijke verdediger is maar ook niet meer dan dat. De Ligt straalt ook veel meer power uit, net als Van Dijk. Dus ja, pech voor De Vrij. Maar wel goed om hem achter de hand te hebben natuurlijk.

11 oktober 2018 om 15:23

Gekozen als beste verdediger van het WK en beste verdediger van de serie A, voor iemand die niks uitstraalt zijn dit anders aardige prestaties. Ik wil de Ligt wel eens buiten Ajax zien. Op basis waarvan zou de Ligt beduidend beter moeten zijn? Verdienstelijke verdedigers worden niet gekozen als beste verdediger van een WK of een topcompetitie.

11 oktober 2018 om 17:09

Is hij gekozen tot beste verdediger van de serie a? Lijkt me niet

11 oktober 2018 om 20:20

De Ligt zou moeiteloos mee kunnen doen met de allergrootste. Wat een verdediger is dat! De Vrij daarentegen zou te kort komen bij clubs als Real Madrid, Barcelona, Bayern etc. etc.

11 oktober 2018 om 13:24

Soms moeten er gewoon keuzes gemaakt worden. De Vrij doet het uitstekend in Italie, maar van Dijk doet dat weer in Engeland en de Ligt bij Ajax. Wie van de 3 je er ook naast zet, je krijgt altijd discussie. De ene speler doet namelijk niet veel onder voor de andere. Wat mij betreft zet Koeman de Ligt of van Dijk op de bank. Per saldo zal het niet veel uitmaken t.o.v. de Vrij.

11 oktober 2018 om 15:30

Prestaties in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, of moet hij maar voor altijd blijven spelen omdat hij “de beste” verdediger van een wk was? Ook dat was hij toen niet. In alles voorbijgestreefd door de ligt en van dijk.

11 oktober 2018 om 15:35

Toendertijd was dat echt een geniale zet van Koeman. Weet niet of je dat nog herinnert, maar de Vrij was aan het verzuipen door die band. Daarna speelde Stefan gewoon weer goed, want Koeman liet hem wel gewoon staan.

Ik denk dat het prima is om af en toen te wisselen in je basiself, gewoon om te laten voelen dat je er voor moet blijven werken. In het huidige Oranje is er niemand die zomaar mag rekenen op een basisplaats.

11 oktober 2018 om 16:35

Even los van het feit dat 2014 inmiddels erg lang geleden is en nu dus niet meer meetelt voor de vraag of hij nu moet spelen.

We hebben drie buitengewoon goede centrale verdedigers. Van Dijk een van de beste van de Premier League, wat ook door de concurrenten van Liverpool zo gezien wordt. De Vrij een van de beste van de Serie A. En De Ligt uit een duidelijk mindere competitie, maar valt daar (en in Europese wedstrijden) zo gigantisch positief op, dat het voor iedereen duidelijk is dat hij nu al een zeer hoog niveau haalt.

Drie spelers, twee plekken. Dan kijkt de bondscoach welke types hij in zijn team wil, bij wie de chemie goed is, etc. En dan valt er dus een af. Als Blind nu nog bondscoach zou zijn geweest, dan was het commentaar 100% zeker geweest dat het door zijn Ajax-bril komt. Nu is Koeman bondscoach en gaat dat argument niet op. Er wordt een verleden bij Feyenoord aangehaald, waarin De Vrij en Koeman elkaar niet goed lagen. Volgens mij is Koeman professional genoeg om te kijken naar wat het beste is voor het team. De Vrij is een paar jaar verder en is beter geworden. Dus Koeman kijkt echt niet alleen naar hoe het vroeger was.

11 oktober 2018 om 12:42

Of Koeman ziet in De Ligt een veel betere verdediger; waarom altijd gelijk denken dat het persoonlijk is? De Ligt speelt overigens top in het Nederlands elftal en dat ga je niet zomaar veranderen neem ik aan.

Ik ben verder fan van een verdediging met De Vrij, De Ligt en VVD als linkercentrale, daar waar hij ook speelt bij Liverpool. Nederland moet stoppen met het spelen van een links-benige linkercentrale verdediger, is niet nodig.

11 oktober 2018 om 12:45

Vooralsnog is de Ligt een leuk talent, maar de Vrij heeft veel meer bewezen. Maar de keuze voor de Ligt valt nog enigszins te verdedigen. Dat tegen Italië zelfs Blind de voorkeur kreeg boven de Vrij zegt mij toch dat het iets persoonlijks is.

11 oktober 2018 om 12:47

dat kwam omdat ze toe met 3 centrale verdedigers speelden. Bij 1 was het voetballende gedeelte dus iets belangrijker dan het verdedigende gedeelte.
Plus dat Blind Links is. 3 rechtspoten centraal is ook niet ideaal.

11 oktober 2018 om 12:48

Volgens mij is het hele probleem ook niet dat De Ligt erin staat. Het probleem, in mijn ogen in ieder geval, is dat Blind in een 3 mans verdediging verkozen wordt boven De Vrij. In een tweemans centrum zou je kunnen opteren voor De Ligt of De Vrij naast Van Dijk, maar in een Driemans centrum horen ze gewoon alledrie te spelen.

11 oktober 2018 om 13:03

Ja dat Blind nog opgeroepen wordt snapt echt niemand. Blind blinkt uit in het nergens in uitblinken. Daar heb je niks aan in dit Nederlands elftal

11 oktober 2018 om 13:15

Ik snap zeker dat Blind opgeroepen wordt, dat lijkt me helemaal niet zo raar gezien hij een zeer ervaren international is die op meerdere plekken ingezet kan worden nits nodig. Ik snap echter niet dat hij in de basis staat, en zeker niet ten faveure van De Vrij in een 3-mans centrum. Voor op de bank zou ik hem er wel altijd bij halen hoor.

11 oktober 2018 om 13:55

Blind op die positie komt puur omdat het een linksbenige is. Wij weten inmiddels allemaal hoe heilig wij een linkspoot op links verklaren. Heeft niets te maken met iets persoonlijks. Of denk jij dat Koeman lak heeft aan de toekomst van Oranje? Overigens is de Ligt geen leuk talent maar een top talent. Noem maar even één verdedigend talent op die in potentie of nu al, beter is dan hij is.

11 oktober 2018 om 14:23

Doucouré en Oxford vind ik minstens gelijkwaardig aan De Ligt.

11 oktober 2018 om 15:12

Ben je serieus? Beide zijn ouder en ze spelen in de tweede elftallen van resp. Gladbach en West Ham. Tegenover 75 wedstrijden in Ajax 1, aanvoerder, A-international. Zijn allebei vast grote talenten, ken ze niet zo goed verder, maar zijn absoluut niet gelijkwaardig aan De Ligt, dat snap jij zelf ook wel natuurlijk!

11 oktober 2018 om 16:24

De Ligt is een veel groter talent dan Doucoure en Oxford kom op zeg. De Ligt bezit echt alles ruim voldoende wat een complete centrale verdediger hoort te hebben.

Toch denk ik dat er nog wel spanning is tussen De Vrij en Koeman. Tegen Slowakije speelde Blind centraal in een vijf mans verdediging die helemaal niet kan verdedigen, dat sloeg echt nergens op.

Van Dijk, De Ligt en De Vrij ontlopen elkaar weinig, maar er valt wat te zeggen dat Van Dijk en De Ligt nu centraal staan. Toch zou je De Vrij wellicht op rechtsback kunnen zetten als je tegen Belgie en Duitsland wilt dat de rechtsback blijft hangen.

11 oktober 2018 om 16:39

Ja dat Blind zo vaak in de basis staat, snap ik ook niet. Toen zijn pa bondscoach was, leek dat de verklaring te zijn. Maar daarna bleef hij gewoon basisspeler. Op het middenveld zou ik het nog snappen, daar past hij als allrounder beter, en daar hebben we minder toppers. Maar in de verdediging begrijp ik ook niet.

Kwalitatief gezien moet De Vrij in de basis.


Maar je hebt De Ligt, het grootste verdedigend talent in voetbal. Dan heb je Van Dijk, wiens prestaties bij Liverpool van hem een gegarandeerd basisspeler maakt en zelfs aanvoerder.

En op links, dat is als rechtspoot net even wat lastiger. De Vrij heeft ook altijd rechts gespeeld.

Ik vind De Vrij beter dan Van Dijk, maar De Ligt moet altijd spelen en Van Dijk speelt te goed om hem op de bank te zetten. Met De Vrij heb je in zo'n situatie het minste gezeik, dus dat doe je dan ook. Het is lullig, maar begrijpelijk.

11 oktober 2018 om 12:49

wat een onzin en ook absoluut niet iets waar Koeman naar kijkt. Koeman heeft zelfs jaren in de top gespeeld en weet dat topsport hart is. En dat heeft hij als coach geloof ik ook al vaak genoeg laten zien. Hij kiest voor de 2 spelers die in zijn ogen de besten zijn.
Als Koeman De Vrij beter had gevonden dan Van Dijk, had hij De Vrij er natuurlijk ook gewoon ingezet.

11 oktober 2018 om 12:55

In een 4-3-3 wel ja. Koeman speelt echter grotendeels 3-5-2. Dan kunnen ze toch gewoon alle drie erin staan? Blind hoort niet in die 3 mans verdediging, en juist hij werd boven De Vrij verkozen. De discussie, wanneer het een 3 mans verdediging betreft, is dan ook helemaal niet over De Ligt/van Dijk vs De Vrij. Het gaat erom dat in zo'n situatie Blind wordt verkozen boven De Vrij, en dat is natuurlijk ridicuul.

11 oktober 2018 om 12:55

@Rinus
Lezen blijft moeilijk. Heb ik ook maar een beetje gesuggereerd dat dit is hoe Koeman erover denkt? Iets waar jij trouwens ook geen weet van hebt.

Dit is mijn visie erop.

11 oktober 2018 om 14:02

ja, maar dan is het toch onzin om het lullig maar begrijpelijk te noemen, aangezien jij niet over de selectie gaat. Wat is er lullig aan dat jij er voor zou kiezen om hem op de bank te zetten met een slechte reden. Daar heeft toch niemand last van.
T gaat om de reden waarom koeman hem op de bank zet en das niet omdat De Vrij het makkelijkste slachtoffer is

11 oktober 2018 om 14:04

@jackieboy10 misschien wil Koeman geen 3 rechtspoten in een 3 mans verdediging. Plus dat hij misschien kiest voor 1 iets mindere verdediger die voetballend beter is, Blind dus.

Als hij puur naar verdedigende kwaliteiten zou kijken, lijkt het me ook dat hij voor De Vrij zou kiezen

11 oktober 2018 om 12:50

De Vrij beter dan Van Dijk? Dan heb je echt de klote verstand van voetbal.

11 oktober 2018 om 12:52

Aldus Real Gunner. Ik denk dat ik er wel overheen kom.

11 oktober 2018 om 13:01

Hij heeft gewoon gelijk , De Vrij is net iets minder en de uitstraling van Virgil speelt ook nog mee. Wat een beest.

11 oktober 2018 om 13:04

voetballend is de vrij beter dan van dijk, dus het is maar net wat je zoekt in een verdediger.

11 oktober 2018 om 13:10

Valt over te discussiëren. Het is geen keiharde feit alsof ik een Sergio Ramos vergelijk met een Guy Ramos.

Dus uitspraken als "je snapt er niks van" van gasten die nog maar net kunnen bevatten dat een bal rond is mogen mij wel missen.

11 oktober 2018 om 12:52

Ik vind dat gezeur over een rechtspoot op links echt complete onzin. Ja het is even wennen, maar wanneer een speler goed genoeg is (en dat zijn ze alle drie) moet dat geen probleem vormen. Daarnaast kunnen ze alle drie prima met links een bal aannemen en passen, dus wanneer het er echt op aan komt moeten ze dat ook kunnen oplossen.

Ik vind De Vrij persoonlijk niet beter dan Van Dijk, maar ik snap het dilemma ook niet echt. Aangezien Koeman erg vaak 3-5-2 speelt is er toch helemaal geen discussie nodig? Gewoon spelen met De Vrij, De Ligt en Van Dijk. Wie op welke positie staat is mij dan om het even, en zou voor hen ook om het even moeten zijn.

11 oktober 2018 om 13:04

Ik zou zeggen dat je in een driemansverdediging juist meer een linkspotige CV nodig hebt dan normaal, omdat dit ondersteuning biedt in de opbouw. Dat is iets wat toch wel wordt opgeofferd in zo'n driemansverdediging. Blind en Ake kunnen ook als halve spelverdeler fungeren. Een linkspoot kan je wel achterwege laten als je zo'n iemand op rechts hebt staan, zoals Azpilicueta onder Conte, maar zowel De Vrij als De Ligt als Van Dijk zijn niet zo'n type verdediger, dus dan kijk je naar Blind en Ake.

Dat is wel meer op de bal gericht. Van de bal af, puur vanuit een verdedigend perspectief, valt er zeker wel wat te zeggen over bv. De Vrij centraal, Van Dijk links en De Ligt rechts.

11 oktober 2018 om 12:58

Hoezo moet de Ligt altijd spelen? Tuurlijk is het een groot talent, maar dit is wel heel erg overdreven. Er wordt net gedaan of het de beste speler ter wereld is. Niemand is onbetwistbaar en zeker een eredivisietalentje niet. Voor hetzelfde geld mislukt hij alsnog. Heeft nog niks meer bewezen dan de Vrij.

11 oktober 2018 om 13:04

Het is alleen geen eredivisie ‘talentje’ meer , hij bewijst zich op alle niveaus keer op keer . Ik snap dat het moeilijk te verkroppen is als Feijenoorder maar Mathijss is echt een hele grote aan het worden.

11 oktober 2018 om 13:05

Ramon je complete geloofwaardigheid vervalt als je onzin gaat verkopen als 'moeilijk te verkroppen als Feyenoorder'
Advies: kap hier mee

11 oktober 2018 om 13:06

Het feit dat je De Ligt omschrijft als 'eredivisietalentje' zegt genoeg over hoe objectief je naar de situatie kijkt.. Je beschuldigt Koeman van een persoonlijke kwestie maar volgens mij is het bij jou niet anders. OT: in een 3-5-2 opstelling horen de drie heren altijd te spelen, Blind boven De Vrij verkiezen is van de pot gerukt, daar ben ik het mee eens. Maar als je met 4 verdedigers speelt vind ik de keuze voor Mathijs boven De Vrij best te billijken hoor. Jij doet alsof er een enorm kwaliteitverschil tussen die 2 zit maar dat is simpelweg niet zo. De Vrij staat qua mentaliteit erg goed in deze kwestie, hij gaat er op de juiste manier mee om. En als hij gewoon stabiel blijft spelen met Inter zal hij ook in het nationale elftal zeker de nodige minuten maken, tegen grote landen zou ik persoonlijk altijd met Van Dijk, De Ligt, De Vrij spelen. Tegen kleinere landen in 4-3-3 en dan kan het zijn dan De Vrij, zoals nu onder Koeman, niet de voorkeur geniet. Zo bizar vind ik dat allemaal niet.

11 oktober 2018 om 13:07

De Ligt is voor de verdediging van Nederland wat Mbappe is voor de aanval van Frankrijk. Je weet dat hij de leider van de toekomst is, dus integreer je hem zodoende in het eerste elftal. Ik vind hem vrijwel altijd beter verdedigen dan Van Dijk, dus qua niveau is hij ook niet ondergeschikt.

11 oktober 2018 om 13:08

@gloryUnited: net zoals je geloofwaardigheid vervalt als je over Mathijs de Ligt praat als 'eredivisietalentje', die denigrerende aanduiding is hij al lang en breed ontgroeid, dat kunnen we wel met elkaar eens zijn, toch?

11 oktober 2018 om 13:08

Ik zeg toch ook dat een groot talent is. Misschien even ontspannen. Maar feit is toch dat hij nog in de eredivisie speelt en de Vrij zich op het hoogste podium (een WK) bewezen heeft.

11 oktober 2018 om 13:11

Dat komt puur omdat hij De Ligt omschrijft als Eredivisie talentje, dan heb je er of weinig verstand van of je laat je clubkeuze meespelen . Aangezien hij voor Feijenoord is schat ik het laatste. Dat mijn geloofwaardigheid vervalt volgens jou omdat ik dat constateer is meer jou probleem als de mijne.

11 oktober 2018 om 13:12

@marocberkane De Ligt is op dit moment al een van de betere verdedigers in Europa. Dat is echt niet zomaar een eredivisietalentje. Speelt op zijn 17e Rashford uit de wedstrijd in een finale. Speelde Lacazette uit de wedstrijd. Ronaldo uit de wedstrijd. En laatst had zelfs Lewandowski helemaal niets te vertellen. De Ligt staat er niet in omdat hij een talent is. Hij staat erin omdat hij gewoon een betere verdediger is dan De Vrij. En dan is het logisch dat hij niet zoveel heeft bewezen als De Vrij, want die is jaren ouder en meer ervaren. Maar het lijkt me niet dat ervaring de voorkeur moet krijgen boven kwaliteit.

11 oktober 2018 om 13:12

Dan heb ik je reactie verkeerd gelezen mijn excuses marocberkane.

11 oktober 2018 om 13:12

@sanderkoevoets: Excuses als ik je persoonlijk heb beledigd met de aanduiding 'eredivisietalentje'. Het is toch gewoon een talent die in de eredivisie speelt? Die aanduiding is hij blijkbaar volgens jou al ontgroeid. Hoe zou ik het dan wel moeten noemen?

11 oktober 2018 om 13:13

Off Topic:

Hoezo noemt iedereen een WK het hoogste podium? Ja het is mogelijk de mooiste prijs die je als speler kunt pakken, maar qua niveau is de CL gewoon hoger in mijn ogen. Landenteams zijn afhankelijk van het aanwezige talent onder hun inwoners, terwijl clubteams de beste spelers van allerlei nationaliteiten kunnen kopen. Er zijn maar weinig landen die echt zo'n wereldelftal kunnen neerzetten dat ze het zouden winnen van een Barcelona of Real. In de CL kom je normaal gesproken veel zwaardere tegenstanders tegen, aangezien je op een WK niet alleen maar tegen Frankrijk, Spanje en Duitsland (normaal gesproken) speelt bijvoorbeeld.

11 oktober 2018 om 13:14

“Een van s’werelds grootste cv talenten , die zich ook al bewezen heeft op alle niveaus.”

11 oktober 2018 om 13:17

@martijnr12. Een van de beste verdedigers van Europa? Ik denk toch echt dat jullie iets te enthousiast zijn.

11 oktober 2018 om 13:20

Je hebt me niet persoonlijk beledigd, don't worry! En ik vind inderdaad dat hij die aanduiding ontgroeid is omdat hij moeiteloos bij vele clubs in grotere competities in de basis zou kunnen staat, die kwaliteiten heeft hij al. Gelukkig voor ons speelt hij nog bij Ajax maar als je ziet hoe hij in internationale wedstrijden verdedigend moeiteloos overeind blijft op die leeftijd en ook nog eens absurd rustig en sterk aan de bal is dan vind ik de uitdrukking 'talentje' niet dekkend voor de prestaties die ik zie.

11 oktober 2018 om 13:30

@marocberkane

De ligt omschrijven als eredivisie talentje is vooral inkijk geven in jouw persoonlijke kijk op voetbal. De ligt kan alleen nog maar de sticker talent krijgen op basis van leeftijd. De Ligt is in de eredivisie een gearriveerde speler, sterker nog het is de beste verdediger in de eredivisie. Dat hij dit op een dusdanige leeftijd is maakt het behoorlijk bizar.

Vooral opmerkingen als hij kan mislukken in het buitenland, ja bij de absolute top misschien ja. Die jongen slaagt gewoon in het buitenland mits hij vrij blijft van slepende blessures. Of hij slaagt bij de absolute top is afwachten, maar goed de Vrij speelt ook niet bij de absolute top. Zelfs transfervrij kwam hij niet in aanmerking voor de absolute top. En wat betreft niks meer bewezen dan de Vrij, mwaa de Vrij heeft meer laten zien in een buitenlandse competitie, maar de Ligt heeft meer laten zien in Europese competities.

En misschien wel het allerbelangrijkste van alles. Uitstraling, bekijk de vrij en de ligt eens naast elkaar. Los van kwaliteiten, talent, waar ze spelen of wat dan ook en puur naar uitstraling. Tegenover wie zou je minder graag staan als spits. De vrij of De Ligt.

11 oktober 2018 om 13:38

@marocberkane begrijpend lezen. Ik zeg een van de betere, niet een van de beste. De Ligt komt zeker niet in de top 10 van beste verdedigers o.i.d. Maar er zijn niet gigantisch veel verdedigers die bovengenoemde topaanvallers steevast kunnen uitschakelen. Als je dat keer op keer laat zien als verdediger, dan behoor je toch gewoon tot de betere verdedigers in de wereld? Of zijn dat incidenten? Dat hij die spelers neutraliseert? Mbappe speelt toch ook weergaloos in de CL en een geweldig WK? Zijn dat dan incidenten, omdat hij 9 van de 10 wedstrijden speelt tegen ploegen in Frankrijk die in de subtop van de eredivisie zouden meedraaien? En nee, dan vergelijk ik Mbappe niet qua kwaliteit met De Ligt. Het geeft alleen aan dat de competitie waar je in speelt niet altijd alles zegt over je kwaliteit. De Ligt heeft nu voldoende wedstrijden op het allerhoogste niveau gespeeld waarin hij er bovenuit stak, zelfs boven ervaren verdedigers van de tegenstander.

11 oktober 2018 om 13:56

@jackieboy
Precies, Heitinga en Mathijssen stonden als CV duo in de WK finale. Nou zeg het maar: wie vind één van de twee of allebei natuurlijk (een) wereldverdediger(s)?

11 oktober 2018 om 16:49

@jackieboy10

Goed punt. Voor mij persoonlijk geldt dat het de mooiste prijs is, juist omdat het een landenteam is dat je niet bij elkaar kunt kopen. Je moet het doen met het materiaal dat je hebt. Het helpt ook dat het maar eens in de 4 jaar is. De wereldtitel is daarmee 4x zo schaars als de Champions League.

Ik heb eens een boek gelezen waarin diepgaand werd betoogd dat voetbal een soort vredelievende vervanging is voor oorlog voeren. Vroeger stuurden we onze beste krijgers met een paar vlaggen op pad om oorlog te voeren met de vijand. En de sterkste won dan, en daar ontleende je een deel van je nationale trots aan. Dat zou dan een functie zijn die nu is overgenomen door landenvoetbal. Je stuurt je beste krijgers op pad, stuurt een leger supporters mee met bossen oranje wortelen op hun hoofd (sorry, kan het niet laten), en de beste wint, en als jij dat bent dan vier je massaal feest. Bij mij werkt dat ook zo, en dat voelt veel sterker dan met clubvoetbal. Daar kan ik ook enthousiast van worden, maar niet zo enthousiast als van de gedachte dat een man in een oranje shirt de wereldbeker boven zijn hoofd mag houden.

Voetbaltechnisch dus niet het hoogste podium. Emotioneel gezien wel het mooiste en belangrijkste podium. Althans, voor mij.

We roepen elkaar graag na en we hypen iedereen al heel snel op, maar naar mijn mening is De Vrij nog steeds de beste Nederlandse verdediger. Ja, ook beter dan Van Dijk en De Ligt

11 oktober 2018 om 12:51

je kunt moeilijk zeggen dat V Dijk te snel gehypet is. Jaren lang niet opgeroepen en pas sinds hij echt presteert in Engeland belangrijk gemaakt bij Oranje.

11 oktober 2018 om 12:51

Van Dijk is lichtjaren beter dan foutjeskoning de Vrij.

11 oktober 2018 om 12:57

Mwa, nee. De Vrij is een prima cv en basiswaardig voor Oranje, zeker. Wat hij op Virgil voor heeft is dat hij net dat beetje meer concentratie heeft, maar meevoetballend en als leider is Virgil onmisbaar, tevens in de lucht een can de beste zoniet de beste verdediger ter wereld. De Ligt is een van de beste meevoetballende cvs die ik ooit gezien heb en is mentaal heel sterk en gaat alleen maar beter worden. Het is een luxeprobleem, maar ik zou die twee ook boven De Vrij verkiezen. De Vrij beheerst alle verdedigende taken goed, maar vind hem niet speciaal uitblinken en meevoetballend niet bijzonder. Met Virgil en De Ligt heb je veel meer opbouw van achteren.

Onze 3 centrale verdedigers misschien wel onze beste spelers over de gehele selectie gezien. Pas je opstelling dus aan op basis van wat je hebt. Alle 3 opstellen en zeer aanvallende backs ernaast zetten.

11 oktober 2018 om 13:03

Aanvallede backs hebben we zat. Aanholt, Willems, Karsdorp en Dumfries kan die rol ook wel invullen. Van Aanholt moet sowieso spelen. Beste aanvallende back die we hebben. Willems kan dat nog worden, maar die moet er eerst maar voor zorgen dat hij ergens stabiel presteert.

11 oktober 2018 om 13:05

Ja dat dus. En heel eerlijk.. veel betere backs hebben we niet, op Janmaat na wellicht. 1+1.

11 oktober 2018 om 13:08

Precies Buitenspelgoal!

Het probleem is dan ook totaal niet dat De Vrij moet spelen i.p.v. De Ligt of Van Dijk. Het probleem is dat Koeman niet alle spelers op de in mijn ogen juiste plekken neerzet. Als je 352/343 speelt dan moet je loopvermogen op de flanken hebben. Dat zijn dus de types die jij noemt. Die spelen echter niet. Daar wordt dan een Babel of een Tete neergezet. Dan werkt het inderdaad suboptimaal. Daarnaast is het natuurlijk van de zotte dat in een 3 mans verdediging Blind wordt verkozen boven De Vrij.. Blind zou wat mij betreft perfect de cvm positie kunnen vervullen in Oranje, alleen moet je hem ver weg houden van de cv positie.

11 oktober 2018 om 13:05

Spijker op z’n kop.

11 oktober 2018 om 13:19

Maar je moet niet de beste spelers opstellen maar het beste team. En in mijn ogen is dat gewoon niet met maar liefst 3 cvs spelen.

11 oktober 2018 om 16:53

@angelo

Ik zou eerst eens een wedstrijd willen zien waarin dat werkt. Drie Cv's is echt heel veel, het is niet makkelijk om die samen te laten functioneren. Als dat lukt dan ben ik het met je eens. We zitten ook niet dik in de top-middenvelders en top-aanvallers. Dus dan kun je prima 5-3-2 spelen.

Gelukkig is de Vrij heel wijs en realistisch en begrijpt hij anders dan zijn fans dat een elftal niet alleen bestaat uit 11 basisspelers.
Ook de Vrij is een basisspeler dat wil niet zeggen dat hij elke wedstrijd de volle speeltijd krijgt, datzelfde geldt bv.voor van de Beek ea.
Verder is het onzin om een gebeurtenis uit het verleden bij te betrekken, ieder krijgt dezelfde kansen bij Oranje maar ieder coach heeft zijn eigen visie en persoonlijke voorkeuren, thats life!

Jasper
Janmaat/Dumfries - De Ligt - Stefan - Virgil - V Aanholt
Propper - Frenkie - Gini
Memphis & Bergwijn

Denk dat je hiermee je beste spelers op een goede manier gebruikt. En ja ik weet dat bepaalde spelers er deze 2 potjes niet bij zijn.

Stefan hoort er gewoon in.

11 oktober 2018 om 13:26

Ik vind ook dat Stefan er gewoon in hoort met name de eerstvolgende 2 interlands. Blind stel je beter op tegen een bv.Luxemburg of op cvm (maar liever ook niet altijd).
Pröpper/Janmaat is er niet bij, geblesseerd. Alternatief, van de Beek, Rosario.

11 oktober 2018 om 13:31

de vrij erin blind eruit. blind is de zwakste schakel verdedigend.

Hypocriet om deze jongen de basis in te praten. Volgens mij was hij in 2014 niet goed genoeg in 4 mans verdediging met Vlaar, Blind en Janmaat. VGaal heeft hem laten renderen in een 5 mans verdediging. Zo is hij de beste verdediger geworden. Daarom is hij nu ook niet de man achterin waar het om draait. Hij heeft het gewoon niet in zich om leider te zijn.

11 oktober 2018 om 14:18

Indien Koeman achterin kiest voor een 5-mans blok met 3 cv's dan zie ik de Vrij wel goed renderen, op die positie is hij ook zo gewend te spelen bij Inter.(om jouw tegemoet te komen, leiderschap altijd overlaten aan 1 kapitein dus van Dijk).
Het is een alternatief afhankelijk van de opstelling van de tegenstander.

11 oktober 2018 om 15:44

Niet goed genoeg in een 4 mans defensie? Bij Lazio werd hij juist gekozen als een van de beste verdediger in zijn periode toen hij in een 4mans defensie speelde. In oranje vormde hij heel lang met Martins Indi het centrum. Van Gaal schakelde naar een 5 mans defensie omdat Strootman uitviel en dat was in zijn ogen een belangrijke schakel om 433 te spelen. Toen dat wegviel stapte hij over naar 532

Compleet onbegrijpelijk dat De Vrij niet in de basis staat bij Oranje. Speelt al jarenlang op een stuk hoger nivo dan De Ligt en is vele vele malen beter op dit moment. Centrum Van Dijk en De Vrij zou als eerste op het wedstrijdformulier moeten staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren