Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wilde Danjuma verhuren: ‘Dat vond ik niet verstandig’

Laatste update:

Arnaut Danjuma Groeneveld maakte afgelopen zomer de overstap van NEC naar Club Brugge. De buitenspeler stond ook in de belangstelling van Feyenoord en Ajax, maar de club uit Amsterdam is nooit een optie voor hem geweest. Ajax wilde hem namelijk direct verhuren aan FC Groningen en daar had de aanvaller geen trek in. Hij koos voor de Belgische topclub en die stap heeft hem goed gedaan, getuige zijn eerste oproep voor het Nederlands elftal.

De 21-jarige buitenspeler is uitstekend van start gegaan in Brugge. Hij draaide een goede voorbereiding en in het huidige seizoen was hij in de Belgische competitie al vier keer trefzeker, terwijl hij onlangs tegen Atlético Madrid zijn eerste doelpunt in de Champions League maakte. Het is voor Danjuma een bevestiging dat hij met Club Brugge de juiste keuze heeft gemaakt. “Ik ben iemand die erg intuïtief is en het gevoel bij Club Brugge was direct heel goed. Alles ging in een rap tempo en de club had een goed plan met me. De manier waarop Club Brugge te werk ging, sprak me aan”, legt hij uit in De Telegraaf. “Eerst naar Groningen gaan, vond ik met de andere opties die ik had niet verstandig.”

Danjuma speelde lange tijd in de jeugd bij PSV en redde het daar niet. Via NEC kwam hij alsnog bovendrijven. Veel ervaring op het hoogste niveau heeft hij nog niet. Hij begrijpt goed dat er wordt gedacht dat het heel snel met hem gaat. “Ik denk dat het voor anderen moeilijker is te begrijpen dan voor mezelf. Ik heb acht jaar bij PSV gevoetbald, daar een goede tijd gehad en heel veel geleerd. En ik weet wat ik er allemaal voor doe en laat om de top te bereiken”, legt hij uit. “De weg via NEC en Club Brugge naar Oranje zie ik niet als een omweg. Sommige jongens lukt het wel bij PSV, anderen niet. Het had het voor mij een stukje makkelijker gemaakt als ze me wel een contractje hadden gegeven. Maar het loopt zoals het loopt.”

De oproep van Arnaut Danjuma Groeneveld voor Oranje is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet naar Groningen gaan bleek een zeer wijze beslissing te zijn geweest.

11 oktober 2018 om 08:37

Van de andere kant, uitblinken daar is niet lastig

11 oktober 2018 om 09:10

Juist wel, iedereen daar neemt elkaar mee in het slechte spel. Ik denk juist dat je er alleen maar slechter van wordt.

11 oktober 2018 om 08:38

Wellicht stonden wij er dan wel prima voor.

Grapje natuurlijk, onze hele selectie is, op een enkeling na, ondermaats

11 oktober 2018 om 08:45

Dan hadden we met Doan en Padt al 3 lichtpuntjes, al is Padt blijkbaar ook niet helemaal een helder licht

11 oktober 2018 om 10:23

Ja maar voor Padt koop je ook geen kaartje

11 oktober 2018 om 10:23

Lekker dubbelzinnig zie ik nu haha!

11 oktober 2018 om 10:34

Hahaha was die onbedoeld wazza? prachtig.

11 oktober 2018 om 08:43

Ik denk dat het gezeik met omkoping bij Brugge nog wel zijn tol gaat eisen en dan vraag ik me af wat dit met spelers en selectie doet en of dit idd wel een goede keuze is geweest. Hij had beter voor Ajax kunnen kiezen en een half jaar Groningen, dan had Ajax hem vast al weer terug gehaald. Hij had ook voor een lager niveau kunnen kiezen in de subtop en dan naar Feyenoord, Zwolle, Vitesse of AZ (die had ook interesse maar worden niet genoemd hier) kunnen gaan. Zit je net een iveautje lager maar speel je wel altijd.

11 oktober 2018 om 09:21

Toch gewoon een goede keuze van die jongen. Bij Ajax had hij niet gespeeld ook niet na een half jaartje groningen. Tadic is nooit geblesseerd en speelt altijd, zelfde voor Zyech dan heb je ook nog Dolberg en Neres. Dan is Brugge wel prima, dat is net onder Ajax qua niveau

11 oktober 2018 om 10:23

Hij heeft net 10 wedstrijden gespeeld! Hoe kom je erbij dat je in deze fase iets zinnigs kan zeggen over het verloop van zijn carriere? En hij speelt weleenswaar bij Club, wat hoger niveau is dan Groniongen, maar je kan ook niets zeggen hoe hij daar gepresteerd had.

Ik snap overigens wel dat de opportunistische bondscoach niet helpt bij de beleving die wij supporters hebben, want Koeman roept elk talent op die 10 keer een bal goed heeft hooggehouden. 10 jaar geleden werd van Basten beschimpt omdat hij tijdens oefenduels talentvolle spelers uitprobeerde. Nu is het schering en inslag. Het kan verkeren.

Ik heb nog een tip voor Koeman: Sean Steur van Ajax O11 hield in de rust van Ajax en AZ de bal 2245 keer hoog; toen moest hij van het veld omdat de 2e helft begon.

Wat betreft Danjuma zelf, logisch dat hij opgetogen is. Al zijn dromen komen uit in slechts een paar maanden. Laten we hopen dat hij met beide benen op de grond blijft staan zodat hij zich doorontwikkelt en constant presteren gaat.

Dan is dit inderdaad een betere stap. Club Brugge is ook gewoon een grote club en je bent gewoon basisspeler in de Champions League waar je ook nog eens een wereldgoal maakt. Als dan de andere optie degradatievoetbal met Groningen is zou ik het ook wel weten.

11 oktober 2018 om 07:12

Nu pakt alles perfect uit. Maar als Brugge nog een stap te hoog geweest was en je tevreden moest stellen met invalbeurten, dan was Groningen misschien wel de betere stap geweest. Als, als, als, achteraf is het altijd makkelijk.

11 oktober 2018 om 08:24

Precies. Het zou niet de eerste speler zijn die bij Groningen heeft gespeeld en een topclub haalt.

11 oktober 2018 om 09:37

Dat waren wel heel andere elftallen dan wat er nu staat... Niet echt onbelangrijk als je het mij vraagt. Creativiteit is daar heel ver te zoeken.

11 oktober 2018 om 11:34

Klasse komt altijd wel bovendrijven. Doan staat bijvoorbeeld ook in de shortlist van de Kopa trophy.

11 oktober 2018 om 08:00

Het is wel achteraf praten. Nu haakt die echt goed aan, maar dat had anders kunnen lopen. Dat Groningen degradatiezone zou staan had ik vooraf in ieder geval niet verwacht. Dus we hadden hier ook een heel ander gesprek kunnen voeren met een bankzitter die "ook naar ajax had gekund".

Maar je ziet hoe het kan lopen. Daarnaast is spelen in Belgie en bij Brugge op dit moment ook niet echt fantastisch. Zijn trainer is net weer vrij gelaten volgens mij.

11 oktober 2018 om 09:13

Mhwa, Groningen heeft wel echt een heel erg slecht team hoor, dat kon je van te voren ook wel zien. Vorig jaar al. Het verbaast me dan ook niet. Over je laatste alinea, volgens mij kan Danjuma zelf prima bepalen of hij het fijn vindt daar of niet. Wij staan er ver buiten, dus dat lijkt me een beetje moeilijk te beoordelen.

11 oktober 2018 om 09:33

Ik zeg toch helemaal niet dat Danjuma dat vind, ik schrijf alleen wat ik vind.
En daar kan ik prima over oordelen lijkt me.

En zo slecht team vind ik het niet, niet heel goed, maar had ze vooraf zeker niet dusdanig laag ingeschat dat ze onderaan zouden spelen.

11 oktober 2018 om 09:42

Volgens mij schrijf jij dat spelen in België niet echt fantastisch is. Dat lijkt me toch alsof je van een feit spreekt.

Misschien heb je wel gelijk over Groningen. Ik had ze misschien ook niet onderaan zien spelen, maar dat komt meer omdat ik had verwacht dat andere teams slechter waren. Emmen valt me bijvoorbeeld nog alles mee.

11 oktober 2018 om 10:37

Nou ja, het is een feit dat het daar rommelt toch. en een feit dat de trainer net weer vrij gelaten is. Je kan niet zeggen dat het daar nu allemaal helemaal soepel loopt als er wordt gesproken over "een atoombom onder het belgische voetbal".

Dus ja, ik bedoelde het als een mening, maar had ik het woord "spelen" niet moeten gebruiken. Maar moeten zeggen "daarnaast is het in Belgie en bij Brugge op dit moment ook niet echt fantastisch met de omkoop zaken etc. Dus het is maar afwachten wat daar uit komt".

Zoiets was handiger geweest.

En ja, Groningen had ik rond plek 10 verwacht, in me poule heb ik ze eindigen op plek 8 volgens mij. Had niet verwacht dat ze zo slecht zouden starten.

Ach, dat idee was zo gek nog niet, anders had ie een seizoen In Jong gespeeld in de KKD. Niemand had, behalve hij zelf mischien, verwacht dat hij zo snel al dit niveau aankon.

11 oktober 2018 om 10:43

Achteraf gezien hadden ze hem beter voor het eerste kunnen halen dan Bandé, maar dat is zoals ik zelf al zeg achteraf gepraat. Voor deze jongen is dit een prima keuze geweest en voor oranje ook goed spelers als hij en Dilrosun aan spelen toekomen in het buitenland. Het zou fijn zijn als de spoeling voorin ook wat minder dun wordt.

11 oktober 2018 om 11:05

Daar kun je nog steeds niks over zeggen lijkt me. Bande is geblesseerd en groeneveld speelt net 10 leuke wedstrijden. Wie weet gaat Bande over 2 jaar wel voor 40 miljoen naar City terwijl groeneveld de nieuwe El Ghazi is.

12 oktober 2018 om 09:28

Ik moet zeggen dat ik het ook meer baseer op zijn spel in het laatste half jaar bij Mechelen. Wat hij daar liet zien we wel echt heel matig.

Dat hij zo snel zou gaan in nog geen half jaar had ik niet verwacht. Maakt een sterke indruk. Sja en zo tast je weleens mis. Kan niet alles hebben😉

11 oktober 2018 om 08:22

Hij geeft zelf al aan dat hij niet de makkelijkste is, neem aan dat PSV wel redenen gehad heeft om hem geen contractverlenging te geven.

Dat Ajax het wel in hem zag zitten is toch prima, hij maakt zelf de keuze wat zijn goed recht is.

Er zijn wel degelijk spelers die het geen kwaad heeft gedaan om bij een kleinere club te beginnen, hoop voor hem dat hij het uitstekend blijft doen in Belgie want een paar wedstrijden zeggen mij nog niets.

Dit is de eerste jeugdspeler na Huntelaar die het niet haalde bij PSV en nu wel elders op een vergelijkbaar niveau doet in Europa toch? Ben trouwens wel benieuwd wat er mis ging bij PSV. Zijn laatste jaar bij PSV was hij niet heel bepalend in de Jupiler League en toen die naar NEC ging was hij vrijwel gelijk een bepalende topspeler. Weet niet of dat iets zegt over de sterke generatie waar hij in speelde of dat PSV het niet helemaal goed heeft gezien.

11 oktober 2018 om 08:17

Volgens mij was het zo bij Psv, dat ze niet twijfelde aan zijn kwaliteiten, maar dat voor de inzet en zijn houding een reden zijn geweest om het niet bij PSV te houden. Vond hem bij NEC ook niet altijd overtuigen hoor! Wilde soms te veel, beetje egoïstisch spelend en daarnaast hele goede wedstrijden afwisselen met draken van wedstrijden. Misschien had hij de prikkels nodig die hij nu bij Brugge wel op een hoog niveau krijgt, waardoor hij de focus op het voetballen kan houden.

Hoop dat hij zich zo door kan ontwikkelen en over 2 jaar naar een Europese subtopper kan, want voorin bij het Nederlands elftal kunnen we nog wel heel wat gebruiken. Want op een depay na...

11 oktober 2018 om 08:46

Op Depay na hebben we Bergwijn, Kluivert, die jongen van Hertha en deze Groeneveld als talenten en Promes als een soort van gearriveerde subtopper. Tis ook niet alles als je het vergelijkt met de aanval van Brazilië ofzo maar het is zeker een goede aanval vol met talent.

11 oktober 2018 om 09:52

Inderdaad, en dan hebben we ook nog Chong van United. Dat vind ik wel echt een geweldig talent. Hoop dat hij daar kan doorbreken, al weten we allemaal dat dat heel lastig wordt daar. En we hebben nog Zirkzee van Bayern, dat is een echte spits. Daar is de spoeling ook vrij dun qua talent.

11 oktober 2018 om 10:51

Op Depay na hebben we op dit moment nog niks wat nou echt direct een aanwinst is voor de voorhoede van Nederland. Ik weet ook ook wel dat we die talenten hebben, daarom geef ik ook aan dat we zo veel mogelijk talenten kunnen gebruiken, je weet niet precies welke nou wel of niet de top gaat halen.

Bergwijn doet nu goed bij Psv, maar dat is nog maar kort, benieuwd hoe hij het op hoger niveau gaat doen. Kluivert zit bank bij Roma, is nog jong, veel talent, maar ook nog maar afwachten. Dilrosun doet nu een paar wedstrijdjes leuk, maar daar weten we ook nog niks van.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, talent is leuk! maar we weten niet waar die gaan komen, dus dan is het fijn als je wat meer opties heb als Nederland zijnde die zich naar dat niveau kunnen ontwikkelen.

11 oktober 2018 om 10:56

@-NEC-

Dan noem je ook gelijk jonkies die nog niet eens op het hoogste niveau gedebuteerd hebben, laat staan volledige seizoenen hebben gespeeld. Voor hetzelfde geldt breken ze morgen hun been en verloopt hun ontwikkeling opeens stukken minder.

Ik probeer alleen maar aan te geven, dat na Depay op dit moment (soms Babel en heel af en toe Promes die het laten zien) niemand echt van meerwaarde is voor het Nederlands elftal. Misschien dat Bergwijn dat vanaf nu kan gaan doen, maar die komt ook net kijken.

Oftewel we hebben nu een talent of 6, misschien een speler als Malen er nog bij tellen. Kom je op 7 spelers, voor 3 plekken voorin bij Nederland. Dan is het toch fijn dat Danjuma deze ontwikkeling doormaakt, want de helft van de spelers die we noemen komen net kijken en de rest is eventueel voor de toekomst...

Tsja wie had gedacht dat hij zo geweldig zou spelen in de eerste wedstrijden. Het is altijd maar de vraag hoe de overgang van het 2e niveau naar de top (in dit geval België) uit pakt. Tot nu toe laat hij zien dat hij het niveau aan kan. Echter afwachten wat het hele seizoen brengt. Alleen maar goed voor het Nederlands voetbal als je zo de stap naar de top kan maken.

Voor Ajax een logische keuze om het te willen verhuren. Bande was al aangetrokken en daarnaast had Ajax meerdere opties zowel voor de basis als in de jeugd. De gedachte zal zijn geweest als hij het goed doet bij een Groningen kan hij de opvolger van Neres ofzo worden en als hij het niet had laten zien hadden ze misschien nog wel een kleine winst kunnen maken en te verkopen aan een middenmoter in Nederland.

Dit laat wel zien dat België een goede stap kan zijn om vanuit Nederland je te ontwikkelen. Wordt wel iets anders voetbal gespeeld, wat fysieker, maar dat zou nog niet eens zo verkeerd zijn voor veel Nederlandse talenten. Daarnaast staat België volgens mij hoger op coefficentielijst, dus zijn nog meer gegarandeerd van Europees voetbal. Daarnaast ook een teken dat een Beneliga, met daar onder 2 nationale competities best wel eens een heel goed idee zou kunnen zijn.

Ach ik als zie wie in mijn tijd een contract kreeg en wie via een omweg wel de eredivisie haalden. Dan is de visie van sommige trainers ver te zoeken. Zijn ook maar mensen die kunnen falen.

Dan mag de stelling van de vele journalisten dat de topclubs in NL hebben liggen slapen m.b.t. Groeneveld ook meteen de prullenbak in!

Ben blij dat hij t zo goed doet in België, hopelijk houdt zn ontwikkeling hier niet op en weet hij t te schoppen tot een nog hoger nivo.
Persoonlijk vond ik hem niet heel erg opvallen bij Nec, maar he ik ben dan ook geen scout, dus t verbaasd me wel.

11 oktober 2018 om 08:36

Dit kunnen we elke keer dat hij in Oranje speelt wel weer gaan horen van de commentator. Net als dat ik het bij Van Dijk al zeker 10 keer heb gehoord hoe het zo verbazingwekkend is dat hij niet via de top 3 is gegaan.

11 oktober 2018 om 08:50

Ongetwijfeld....
Bij v Dijk hebben ze volgens mij wel liggen 'slapen' in de zin van, dat de topclubs twijfelde over hem en daarom geen dat v Dijk geen optie had in de top 3 van Nl.
Bij Groeneveld, zoals zijn eigen woorden, kon naar Ajax om daarna verhuurd te worden aan Groningen. Daar heeft hij niet voor gekozen, dus Ajax heeft sowieso niet liggen slapen. Hij heeft gewoon een andere keuze gemaakt.
V Dijk had volgens mij niet de keuze om naar de top 3 in NL te gaan...

11 oktober 2018 om 08:55

Nee, daar heb je zeker gelijk in. Commentatoren gaan het wel aanhalen en doen alsof Ajax hem niet wilde, omdat ze anders weer niks te vertellen hebben.

11 oktober 2018 om 11:18

Ik zit wel eens met het idee, dat meen ik serieus, om een open sollicitatie naar de media bedrijven te doen die de commentatoren verzorgen.
Er gaat zo veel mis bij de commentatoren: Misinformatie zoals Groeneveld ongetwijfeld gaat worden, verschillende spelers door elkaar halen. Ze halen zelfs nationaliteiten door elkaar. Het gebeurt met enige regelmaat dat ik wat roep tegen de tv over t spel en 10 min later komt de commentator met t zelfde, terwijl t moment allang weg is....

Maar he, ik heb geen journalistieke achtergrond dus t is kansloos hahahaha

11 oktober 2018 om 11:37

Haha ik heb een tijdlang met het idee zo'n richting op te gaan m.b.t mijn studie. Maargoed, zulke irritaties houd je toch en over tien jaar ben jij of ik dan degene die mensen waaraan mensen zich ergeren .

11 oktober 2018 om 12:03

Maar no way dat ik nationaliteiten en/of spelers door elkaar haal. No ….. way!

11 oktober 2018 om 11:25

Als je hem niet vond opvallen bij NEC heb je NEC ook niet echt gevolgd denk ik. Zijn individuele klasse was de enige reden dat NEC vorig seizoen tot het einde heeft meegedaan om de titel, want verder was het heel matig en onsamenhangend team vorig seizoen. Er werd heel verdedigend gespeeld en het was puur hopen op de bevliegingen van Danjuma (en heel af en toe Rayhi).

11 oktober 2018 om 11:32

Laat ik t anders verwoorden, misschien dat t dan wat beter overkomt bij je.
Ik heb niet veel wedstrijden gezien van Nec, klopt, maar de wedstrijden die ik heb gezien had ik niet zoiets van: Woooow!

Oranje is dus nog steeds niet vooruit gegaan. Niemand heeft het over hem, hij scoort tegen Atletico en hij komt een weekje in het nieuws. Nu opeens bij Oranje ... en hij speelt Champions league, oke leuk dat speelde Feyenoord ook vorig jaar, maar enige rol van betekenis? Nope ..

Laat deze jongen nou lekker proberen om een een jaar of 2 goed te presteren. ...

Als hij echt echt zo goed is, dan zou ajax hem niet willen verhuren hoor ...

Daarnaast had hij bij Ajax ook nooit een basisplaats gehad of 2e keus geweest achter de basisspelers.
Op dit moment zijn Ziyech en Tadic de vaste buitenspelers, en daarachter zit Neres, ik acht die 3 alle 3 beter dan Groeneveld.
Dus goede keuze van hem.

Ajax had achter beter hem kunnen halen dan Labyad. Veel meer potentie en dreiging vanaf de zijkant. Is achter wel makkelijk praten natuurlijk.

11 oktober 2018 om 10:21

Maar hij wilde niet, dan houdt alles op. Het is onduidelijk of Labyad is gekomen in plaats van deze jongen, maar Labyad is sowieso niet al te snugger. Hij is namelijk de concurrent van Bande die ruim voor hem is aangetrokken en daar zou hij dus sowieso de concurrentie strijd mee aan moeten gaan ongeacht of Ziyech bleef of vertrok. Sterker nog, Bande is de duurdere aankoop.

Hij hoopte gewoon dat hij een streepje voor had bij ten Hag en daardoor veel speeltijd zou ontvangen. Inmiddels weet hij wel beter en hoopt hij op volgend seizoen voor een basisplaats. Ben wel met je eens dat ik 10 keer liever deze jongen had gehad dan Labyad, zeker met het plan om hem meteen te verhuren. Kon die jongen zich rustig ontwikkelen en spelen om vervolgens het stokje over te nemen. Dat geldt niet echt voor Labyad, waarom dan niet een ander talent kopen met hetzelfde perspectief.

Wel frapant, waarom willen wij zoveel verhuren aan Groningen, zou Ajax niet veel beter kunnen samenwerken met bv Willem 2, heeft Ajax over het algemeen een veel betere relatie mee en Ajax spelers worden daar ook wat makkelijker ontvangen door het publiek zonder sentiment. Alleen al de hoon die Ajax over zich heen kreeg met het aantrekken van Suarez en Silva, terwijl Willem 2 veel meer reden tot klagen heeft met het aantrekken van Frenkie.

Wat betreft Nederlands elftal, of die jongen ooit goed genoeg wordt is onduidelijk, maar beter nu oproepen en laten spelen dan straks weer achter het net vissen. Bij Ziyech heb ik er nog steeds pijn in mijn buik van, zeker als je ziet hoe die inmiddels uitblinkt bij Ajax en dan niet alleen in de competitie, nu ook in de CL.

Ajax had beter deze Groeneveld kunnen halen dan Labyad of Bande. Wat een gemiste kans!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren