Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi ontbreekt bij laatste drie kanshebbers voor FIFA's The Best

Laatste update:

Cristiano Ronaldo, Luka Modric en Mohamed Salah zijn de laatste drie overgebleven kandidaten die kans maken op FIFA’s Best, de prijs voor beste speler van het afgelopen seizoen, zo maakt de wereldvoetbalbond maandagmiddag bekend. Zodoende zijn zeven spelers afgevallen, waaronder Lionel Messi en wereldkampioenen Antoine Griezmann en Kylian Mbappé.

Het is voor het eerst sinds 2006 dat Messi niet bij de laatste drie spelers zit die kans maakt op de prijs, die in 1991 voor het eerst werd uitgereikt. Eerder werd de trofee uitgereikt in samenwerking met France Football en werd er gesproken over de Ballon d'Or, maar sinds twee jaar presenteert FIFA de prijs alleen. Tijdens een gala op 24 september in Londen worden de winnaars van alle categorieën bekendgemaakt.

De genomineerde trainers zijn Didier Deschamps (Frankrijk), Zlatko Dalic (Kroatië) en Zinédine Zidane (Real Madrid) en bij de doelmannen maken Hugo Lloris (Tottenham Hotspur/Frankrijk), Thibaut Courtois (Chelsea/België) en Kasper Schmeichel (Leicester City/Denemarken) kans. Bij de vrouwen is het mogelijk dat Sarina Wiegman een prijs pakt.

De bondscoach van de Oranje Leeuwinnen is namelijk genomineerd voor de beste trainer van een vrouwenploeg naast Reynald Pedros (Olympique Lyon) en de Japanse bondscoach Asako Takakura. Dzsenifer Marozsán (Duitsland/Olympique Lyon), Marta (Brazilië/Orlando Pride) en Ada Hegerberg (Noorwegen/Olympique Lyon) zijn de genomineerden bij de prijs Beste Speelster.

Verwacht jij dat Luka Modric de prijs gaat pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 september 2018 om 15:21

Dit bedoel ik dus. Messi heeft een dubbel gewonnen, dit klopt. De vraag is, moet je wel zo blij zijn met die copa del rey? Hele knappe prestatie ook om kampioen te worden en topscorer te worden. Maar je moet ook kunnen accepteren dat bijvoorbeeld Salah dit doet in de PL, eerste seizoen, beslissend in de CL. Waar was Messi in de CL? daar draait het uiteindelijk om, CL en/of WK. Je kan ook gewoon een keer accepteren dat andere een beter seizoen hebben gedraaid.
Toen Modric won hoorde ik mensen zeggen: "terecht, het zal toch ook niet zo zijn dat al die trainers en journalisten het verkeerd zien". Nou, dat is nu dus precies hetzelfde

3 september 2018 om 15:26

SanderKoevoets, en dat is exact wat er mis is met die hele verkiezing: de manier waarop jij denkt. Salah komt niet in de buurt van Messi.. Ja, dat komt hij wel qua prestaties in 2018. Messi heeft geen overdreven goed jaar gehad en eigenlijk zelfs een vrij mager jaar in vergelijking met voorgaande jaren. Dat is ook exact waar het om moet gaan: de prestaties van een speler in 2018. Salah brak een record als buitenspeler in een team waar niet van verwacht werd dat ze zo’n seizoen zouden draaien. Salah was met afstand de belangrijkste man bij Liverpool. Het is imo terecht dat Messi een keer buiten de top 3 valt. Sowieso lijkt het mij dat Messi en ook Ronaldo vaker buiten de boot gaan vallen, want ze gaan beide enigszins achteruit qua niveau.

Wel Een beetje vreemd dat Messi nergens bij zit dit jaar terwijl hij niet slecht was.

3 september 2018 om 14:51

Messi was de beste naar mijn mening, liet het eigenlijk alleen afweten uit tegen Roma en tegen Ijsland op het WK voor de rest kan ik me geen slechte wedstrijd van hem voorhalen van afgelopen seizoen

3 september 2018 om 14:51

Zou je denken? Of wordt hem de wedstrijd tegen Roma wel heel zwaar aangerekend...

3 september 2018 om 15:01

Japie, ben geen Ronaldo-fan maar wij moeten simpelweg accepteren dat de Portugees al jaar of 2 beter is dan Messi. Messi kan niet een hele jaar op niveau presteren, of piekt vaak te vroeg net als heel FC Barcelona, en wanneer ze er moeten staan zijn ze er niet. Dit word ze zwaar aangerekend.

3 september 2018 om 15:07

Het is niet zozeer dat anderen beter waren. Men is het zo gewend geraakt dat hij +40 doelpunten scoort en +20 assists geeft dat men dat niet meer bijzonder vind. Hij zal eerst minimaal 75 doelpunten moeten maken en 50 assist om weer genomineerd te word terwijl anderen na 1 seizoen bovengemiddeld presteren al gelijk boven hem eindigen terwijl Messi’s vertoonde spel en statistieken nog altijd beter zijn. De jury’s kunnen niet meer objectief zijn

3 september 2018 om 15:08

Gewoon ja tegen jou zeggen.
Ene keer ben je fan van C Ronaldo en dan weer niet.

Nee. C Ronaldo is al 20 jaar beter dan Messi. Je hebt weer helemaal gelijk met je GOAT!

3 september 2018 om 15:17

Je vraagt beter in wat? maar kunt wel bevestigen dat modric beter is???

3 september 2018 om 15:44

Vorig jaar was hij echt maar dan ook echt niet beter. Het jaar daarvoor kan je over discussiëren en maakte het niet uit wie hem van de twee zou winnen was beiden terecht geweest. Maar ik vind het zo raar dat je tegenwoordig alleen in de CL goed moet spelen met name na de groepsfase. Die paar wedstrijdjes wegen zwaarder dan alle andere wedstrijden in de competitie.

3 september 2018 om 14:50

Haha ik ga die persoonlijke prijzen niet meer serieus nemen.

3 september 2018 om 15:36

Omdat de speler waar jij fan van beng niet meer wint??
Ronaldo heeft 4jaar lang zitten kijken hoe messi elke prijs heeft gepakt.
Toen was het wel een belangrijke prijs, nu ronaldo het wint stellen de prijzen niks meer voor.

3 september 2018 om 15:43

Dat zegt niemand, maar er zijn wel echt jaren dat de keuzes moeilijk te verklaren zijn.. In 2010 met Sneijder, in 2013 met Ribery en nu het complete ontbreken van Messi.. Het is een individuele prijs, dus een echte pijl valt er niet op te trekken. Want zou Ronaldo hem ook vier jaar achter elkaar winnen zonder Modric? Wie is er dan het belangrijkste etc. Deze prijs is een populariteitsprijs, niet meer dan dat en ook niet echt serieus te nemen..

3 september 2018 om 15:46

Ach hij is nog laat met het niet meer serieus nemen. Dit gaat al veel langer zo, 2013 had ribery hem moeten winnen, in 2010 sneijder of Iniesta, in 16 en 17 had Ronaldo hem iig ook niet verdient. Het is al veel langer 1 grote grap. Messi had hem dit jaar niet eens hoeven winnen, maar niet bij de beste 3? Wtf? En Salah die een ok seizoen draait wel? Want een Salah heeft afgelopen jaar echt niet beter gepresteerd dan Messi. Ja een CL finale gehaald, maar niks gewonnen. Geen topscorer, zijn club niet naar het kampioenschap geschoten, niks van dit. En wat betreft Ronaldo, wat heeft die ook alweer gepresteerd afgelopen jaar buiten 2 aardige wedstrijden in de cl? Ook niet zoveel, maar hij heeft nog een dikke prijs met grote oren gewonnen, Modric was wel goed al vraag ik me af hoe dat in de competitie was, als je zoveel punten achterstaat op de kampioen.... Nogmaals, Messi hoefde die prijs echt niet perse te winnen dit jaar, maar niet genomineerd is echt een lachertje!

3 september 2018 om 15:50

Snap dat niet; zou hij hem ook winnen zonder... tuurlijk niet zelfs messi niet.
Je hebt nou eenmaal goeie spelers nodig om op zo een nivo te kunnen presteren.
Wat wil je dan dat messi bij levante topscorer wordt en de treble pakt etc. En ronaldo met getafe deze statistieken haalt ?? Nee het gaat er om dat ze presteren met de beste spelers en prijzen winnen met de beste spelers dus ook een goeie keeper een goeie middenvelder enz.

3 september 2018 om 16:05

Salah een ok seizoen..?! Haha. Weer lekker kunnen lachen vandaag.

Salah hoort er gewoon tussen te staan. Als er iemand niet bij had gehoeven was het Ronaldo wel.

3 september 2018 om 16:13

Hahahaha Salah wel een ok seizoen? Wat zeg jij nu weer? Hij was wel degelijk topscorer, sterker nog hij heeft een recordaantal goals afgeleverd in een Premier League seizoen. Prima dat je een Messi fanboy bent enzo, maar ga daar de prestaties van andere wereldvoetballers niet door onderuit halen.

3 september 2018 om 16:25

Ronaldo had 25 goals in de competitie en 15 in de cl, volgens mij is er geen enkele andere speler die ooit meer dan 15 goals maakte in de CL. Zijn wk was niet bijzonder, maar nog steeds vele malen beter dan dat van Messi.
Verder vind ik het terecht dat Salah en Modric erbij zitten.

3 september 2018 om 17:19

In 2013 vond ik robben beter dan ribery. Ribery heeft echt niet zo een hoge niveau aangetikt als ze deden vermoeden. Dat ronaldo hem dat jaar won op basis van zijn hatrick tegen zweden dat jaar vond ik ook belachelijk. Maar in 2010 was snijeder fenomenaal en won alles wat er te winnen viel behalve het wk en hij was niet eens genomineerd voor de top 3. Ik dacht zelfs dat iniesta een plek op het podium had terwijl hij dat jaar en half jaar was gebleseerd, maar toevallig de winnende in de finale van het wk erin schoot. Nee het is corrupt als maar kan. Modric hoort hem dit jaar te winnen alleen al om zijn voetbal gogme en om zijn bal behandeling. Hij voetbalt veel beter dan ronaldo met de bal aan zijn voeten. Zonder bal is ronaldo dan wel veel beter dan modric.

3 september 2018 om 14:57

Messi had niet eens in de top 10 mogen staan. Laat het tegenwoordig alleen nog maar zien tegen clubs uit het rechterrijtje van de competitie of in bekerwedstrijden tegen 2e liga.

In CL was het niks dit jaar en op het WK ook niet. Spelers als Eriksen, Neymar (ja hij ook), Cavani, Ronaldo, Modric, Salah, Robben, Lewandoski etc zijn allemaal beter geweest afgelopen kalenderjaar.

Barca moet zo langzamerhand Messie gaan vervangen, nu kunnen ze er nog wel wat voor vangen terwijl hij toch elk jaar iets minder wordt. Ronaldo blijft topfit en kan nog wel mee maar of Messi dat ook kan vraag ik me af

3 september 2018 om 15:11

Prima dat je die mening hebt, maar kom dan ook met juiste feiten. Volgens mij heeft Messi vorig jaar beide wedstrijden gescoord tegen Real.....daarnaast heeft hij in de CL ook 11 keer gescoord. Dat is niet niks. Tenzij je natuurlijk Messi bent en mensen al vanwege je naam verwachten dat je er dan 20 scoort.

Barcelona zal no nog niet Messi vervangen. Behalve dat het een kind van de club is is hij ook nog van grote waarde. Ben er van overtuigd dat zonder Messi een Suarez stuk minder rendeert. Daarnaast zie ik ook niet iemand die even 36 goals in de liga gaat maken.

3 september 2018 om 15:11

Niet mee eens. Messi was gewoon met grote afstand topscorer in La Liga, en Barcelona werd met grote afstand kampioen met hem als beste speler. Ook in de grote wedstrijden is hij vaak genoeg beslissend geweest.
Messi mag dan niet meer zo ongenaakbaar zijn als vroeger, hij is nog steeds superbelangrijk voor Barca, en hij hoort hier gewoon genomineerd te zijn. Hij heeft meer gescoord dan Salah in een competitie waarvan de clubs al een tijdje domineren in Europa. Alleen zijn WK campagne was knudde, maar dat lag vooral aan het feit dat de rest van het elftal matig was. Hij kan niet alles alleen.

3 september 2018 om 15:15

@xajacfa heb je Lewandoski gezien op het wk en in de Cl?
zeur toch niet zo dom. Kijk alleen al naar de statistieken van messi en je weet dat hij gewoon weer heel goed speelde.
Hij was idd tegen as roma niet goed en dat was een belangrijk potje en op t wk was het niet geweldig. Maar Ronaldo was ook niks op het wk, op 1 potje na en in de CL halve finale en finales was hij weer nergens te bekennen. Ook in de competitie was het niks met ronaldo.

Prima dat een modric of salah m wint, want die hebben gewoon een spectaculair jaar gehad, maar ga nu niet doen of messi geen bal goed geraakt heeft. Voetballend is hij nog steeds veruit de beste.

3 september 2018 om 15:26

Huh wat lul jij nou weer man? In 17/18 tegen Valencia gescoord en assist, tegen Sevilla 2 goals en 2 assists, tegen Real in beide wedstrijden gescoord en een assist geven, tegen Atleti gescoord, tegen Atletic Club beide duels gescoord. Hierna ben ik gestopt met zoeken want het is wel duidelijk dat je onzin uitslaat lijkt me he!

3 september 2018 om 15:37

‘Hij heeft meer gescoord in een competitie waarvan de clubs als een tijdje domineren in Europa’.. Allereerst: clubs? Alleen Real domineert Europa op dit moment, aangezien de EL negen van de tien keer naar een ploeg gaat die gewoon CL waardig is; welke toevallig uit Spanje komt. Echter is een Watford toch echt wel drie klassen beter dan een Espanyol of iets dergelijks, dus zo denderend is het niet om er in Spanje 30-35 te maken als je zijn kwaliteiten hebt. Het gebeurt niet voor niets zelden in Engeland dat teams 100+ goals maken, terwijl dit voor Real en Barcelona de normaalste zaak is van de wereld. Het gebeurt niet voor niets zelden dat een team in de PL met 8 tegentreffers terug naar huis wordt gestuurd; Real en Barca hebben dit door de jaren heen enigszins ‘normaal’ gemaakt. De Spaanse competitie is, buiten Real, Atletico, Barca, Sevilla en Valencia gewoon ruk. Hier kan je Villarreal evt. nog aan toevoegen maar die presteren ook al jaren niets meer. Ik snap echt niet dat mensen nog steeds zo hoogwaardig over La Liga praten als het op de clubs onder de top en subtop aankomt.

3 september 2018 om 18:17

Inderdaad Real Madrid Sevilla Valencia Bilboa Atletico Chelsea en Juventus zijn allemaal aan het strijden tegen degradatie. Pannekoek

3 september 2018 om 15:32

Een 'gewoon' goed seizoen van Messi, is voor de meesten niet eens haalbaar als ze een topseizoen draaien. Kijk naar Salah, was die beter dan Messi afgrlopen jaar? Topscorer in de competitie? Zijn ploeg kampioen gemaakt, gepresteerd op het WK? Niks van dit alles, ja wel CL finale gehaald, maar niks gewonnen. Dus zelfs als Messi een gewoon goed seizoen draait, steekt hij mrt kop en schouders boven iedereen uit muv Ronaldo, die komt nog in de buurt van Messi!!

3 september 2018 om 16:08

Pffff, Liverpool met Barcelona vergelijken.... Wordt een beetje moe van deze simpliciteit. Salah was fenomenaal in Engeland. Iedereen weet dat de gemiddelde teams in Engeland vele malen sterker zijn dan die in La Liga waar 5 teams aardig kunnen ballen ipv 15. Onvergelijkbaar dus....

3 september 2018 om 14:56

Doe je zilverfolie hoedje af. Messi is natuurlijk één van de beste, zoniet de beste speler ter wereld. Echter heeft hij gewoon een minder seizoen gehad, en dat kwam voornamelijk op het WK en in de CL tot uiting. Iedereen kan wel is een minder seizoen hebben, ook Messi.

Modric gaat het winnen verwacht, ongeëvenaard dit seizoen.

3 september 2018 om 14:58

Topscorer van europa?

3 september 2018 om 15:06

Heel knap gedaan inderdaad. Weergaloos seizoen gehad, veel goals gemaakt tegen ploegen uit de Laliga, dat levert hem een mooie (waarschijnlijk) vierde plek op.

3 september 2018 om 15:54

Ronaldo heb je in de halve finale en finale CL ook niet gezien, en waar was hij op het wk na de wedstrijd tegen spanje? het is gewoon schandalig dat Messi niet eens is geselecteerd, Ronaldo heeft het halve La Liga seizoen verstoppertje gespeeld en word geselecteerd op basis van het winnen van de CL waarin ook hij in de beslissende fase (halve finale & finale) niet beslissend was, kortom een grote onzin, als Modric m dit jaar niet wint, dan wint er nooit meer een middenvelder

3 september 2018 om 17:07

10 wedstrijden CL, 15 doelpunten waarvan 6 in de Knockoutfase. Topscorer van het toernooi. Uitblinker tijdens de mooiste wedstrijd op het afgelopen WK. (portugal Spanje 3 3) Nu weer buiten zijn comfortzone een avontuur in een ander land aangaan op 33 jarige leeftijd. Niets dan respect voor Ronaldo. Overigens is de beste man al 6 seizoenen lang topscorer van het meest prestigieuze toernooi. Wel ben ik met je eens dat de prijs naar Modric of Salah moet gaan. Die hebben beide een uitzonderlijk seizoen gehad, terwijl Messi en Ronaldo juist een minder seizoen hadden dan normaal. (blijven nog steeds de 2 beste spelers ter wereld)

3 september 2018 om 18:15

Natuurlijk hoort Modric hem te winnen. Messi wordt afgerekend op slechte wedstrijd tegen Roma. Engelse competitie vind ik zwakker want Real Madrid, Barcelona en Atletico Madrid horen bij de top van Europa. De Spaanse ploegen heersen in Europa.

3 september 2018 om 19:54

Thugvz

En Ronaldo heeft een topseizoen gehad??? Ik weet 100% zeker dan 99 van de 100 leden hier op voetbalzone niet iedere wedstrijd kijken van Barcelona en Real en ook niet de CL op de voet volgen...alleen als Veronica het uitzend...ziggo hebben ze niet bij jou thuis anders zou je zulke onzin niet uitslaan. Wat kwam tot uiting in de CL bij Messi?

Dat hij gewoon uitstekend heeft gespeeld tot dat Barcelona als team een offday had in Rome (waar As Roma overigens uitstekend speelde)...een offday die ze het gehele seizoen niet hebben gehad en Messi dus puur wordt weggecijferd door jou en de Fifa op 1 wedstrijd) want als we de echte feiten erbij halen was Ronaldo ook waardeloos op het Wk en in La Liga.....speelde hij geen rol van betekenis toen de prijzen werden verdeeld...

Speelde Mo Salah geen rol van betekenis in de CL Finale (overigens niet door zijn toedoen) speelde Mo Salah geen rol van betekenis op het Wk...en speelde Mo Salah een uistekend seizoen met veel goals en uistekend spel in de PL maar leverde hem dat uiteindelijk 15 punten achterstand op op Man City)

De enige die uistekend was in de laatste fases van de 2 belangrijskte toernooien van afgelopen jaar was Modric (niet vanwege zijn goals maar vanwege zijn spel (hij wordt gekozen op basis van zijn spel) Messi wordt niet gekozen op basis van prijzen...en zijn spel blijkbaar (mensen zoals jij kijken nooit voetbal of hebben de ogen dicht als ze kijken)....het meest consistente speler van afgelopen jaar was Messi met afstand (daarna Salah, en Modric en ergens achteraan komt Ronaldo pas).....

3 september 2018 om 21:11

Holy sh*t wat een boos betoog @19messi93. Ik zou ook boos zijn hoor als mijn idool geen podiumplek had,maar wees gerust, de plek van Ronaldo vind ik ook twijfelachtig. Varane of De Bruyne had ik meer terecht gevonden, maar goed.

Op welk stuk moet ik eigenlijk in gaan, op je poging tot uitleg waarom Salah niet belangrijk was? Totaal niet serieus te nemen natuurlijk. Messi had natuurlijk veel meer offdays dan alleen in Rome, alleen zou jij dit nooit beamen omdat je op het onderwerp Messi nooit objectief kan antwoorden. Het hele WK heeft Messi echt waardeloos gepresteerd. En dan zijn er altijd fans die wijzen naar de coach of de medespelers, maar hij was gewoon echt niet goed.

Afijn. Even om je te corrigeren, ik ben enorm voetbal fanaat, kijk bijna elke dag een wedstrijd, kijk met me ogen open en heb ook inderdaad Ziggo. Hopelijk kan je voortaan op een normale manier de discussie met me aangaan, want op deze manier ben je natuurlijk niet serieus te nemen.

Kleine edit: overigens vind ik het nogal ironisch dat ik met geen woord rep over Ronaldo, maar dat er een heel betoog komt over hoe slecht Ronaldo wel niet is. Ik vind Ronaldo net als Messi een topspeler, maar er zijn andere spelers waarvan ik meer geniet. Kleine tip voor jou en meer fans van Messi, laat Ronaldo is los (andersom trouwens ook hoor), niet alles wat tegen Messi is, is persã© voor Ronaldo...

4 september 2018 om 00:11

@thugvz

Wat ik zeg over Mo Salah klopt toch precies??? Hij was toch ook niet belangrijk op het Wk en in de CL Finale...in de PL was hij belangrijk voor Liverpool maar leverde dat Liverpool helemaal niks op...ik vond hem trouwens van de 3 spelers wel het meeste indruk maken met zijn spel. Maar hij was niet constanter en beter dan Messi was afgelopen seizoen.

Messi had zeker meer offdays dan alleen tegen Roma maar zoals je misschien wel hebt kunnen lezen of overheen hebt gelezen, geef ik juist aan dat Messi en Barcelona een offday hebben gehad die Messi en Barcelona voor de rest van het seizoen geen een keer hebben gehad.

Messi speelde trouwens met afstand het meest constant van iedereen. zo scoorde hij bijvoorbeeld ook in genoeg wedstrijden niet maar speelde hij wel uitstekend en bracht die heel veel bij aan het spel van Barcelona....maar als we het dan over offdays hebben dan hebben Modric, Salah en Ronaldo er toch 2x zoveel gehad???? Messi speelt 8 van de 10 gewoon goed. en 1 uit de 10 kut...en die andere wedstrijd wilt het gewoon niet lukken maar doet hij als teamspeler hele nuttige dingen aan de bal..

Dit kun je niet zonder te huilen zeggen over die andere 3...modric is het grootste deel van La Liga totaal afwezig geweest net als Ronaldo....mo Salah was nog het meest constant maar ook hij had vaak genoeg de kans om Liverpool bij de hand te nemen en dan lukte het ook niet...anders eindig je niet zover achter City.

Is dit een nieuwe naam voor de gouden bal?

3 september 2018 om 14:50

Nee, Fifa heeft een andere individuele prijs dan France Football (Ballon D’Or)

3 september 2018 om 14:56

Oh vandaar, bedankt!

Meer dan logisch als modric deze ook wint en meer dan terecht ook.
Beste gepresteerd van iedereen.
En we weten wie echt de beste is maar de beste presratie is modric geweest.
Maar zoiezo vind ik het een krom iets.

3 september 2018 om 14:50

De meeste goals krijgen echter de prijs. Kijk maar naar 2010. Toen had Sneijder volgens vele ook het meeste recht, maar omdat z'n rendement laag was, kreeg degene die het meest gescoord had 'm. Nu zal ook Salah of Cr7 hem winnen

3 september 2018 om 14:54

Heb het gevoel dat iedereen Modric iedereen mag en hij de gun-factor mee heeft, ook is iedereen de dominatie van Ronaldo en Messi beetje ‘zat’ en gaan ze het hierbij beindigen. Maar goed ik laat me graag verassen, als Ronaldo deze wint is het ook meer dan terecht.

3 september 2018 om 14:54

Verwacht ik niet nadat hij de beste speler van de cl is geworden.
En hij is veel spelbepalender dan ronaldo vind ik.

3 september 2018 om 15:01

En naar 2013 die naar Ribery moest gaan en 2016 en 2017 naar Messi.

Nu zal C Ronaldo hem winnen wat onterecht is.

3 september 2018 om 15:30

Nee ook niet echt terecht enigste waar hij zich een beetje liet zien was achtste finale en kwart finale van CL ronaldo verdiend hem ook niet

3 september 2018 om 15:56

Ronaldo meer dan terecht? serieus? op basis waarvan mag ik vragen?

Wk 1 goede wedstrijd gespeeld, vervolgens niet opgestaan wanneer het echt moest, CL in de halve finale & finale niet gezien, en ook het halve La Liga seizoen verstoppertje gespeeld

3 september 2018 om 17:10

Opgestaan tegen Juventus en Psg, twee kanshebbers voor de eindzege van de CL. En hoe? met een magistrale omhaal natuurlijk. Je praat onzin, de beste man was ook afgelopen seizoen weergaloos, evenals Messi die de ene na de andere vrije trap erin schoot.

3 september 2018 om 18:11

Opgestaan tegen Juve? Nee.
Na die onterechte penalty en onzichtbaar tegen Bayern, Liverpool en thuis tegen Juve waarbjj Real onterecht de CL won.
Dus alleen op basis van een omhaal wordt hij genomineerd? Hahaha.
Anders kan je Bale ook erin zetten vanwege zijn wereld omhaal

C Ronaldo was helemaal niet weergaloos.

3 september 2018 om 15:21

Las verdomme gister nog een artikel dat Martin van Geel in 2007 rond was om Modric naar Ajax te halen. Zagreb moest verkopen, en Ajax zou er zelfs 19,5 miljoen(!) voor betalen. Alleen een week later werd Eduardo (van de beenbreuk) naar Arsenal verkocht en wou Zagreb niet meer. Weer een paar weken later werden we gekoppeld aan Zagreb en uitgeschakeld voor de voorronde CL waarin Modric 2 keer de Motm was...

En kijk nu, de beste speler ter wereld misschien wel. Ik durf inderdaad ook wel met zeker te zeggen dat die hem wint.

Ik walg van de aandacht omtrent dit soort individuele prijzen. Het is een teamsport, geen tennis of golf.

3 september 2018 om 14:52

Dus? Schaf dan gelijk de namen van de spelers af, laat er in de toekomst geen doelpunt namen meer op de scorebord staan maar enkel de teams die tegen elkaar spelen. Kom op man voetbal is een teamsport maar het zijn individus die de beste uitzich naar boven halen. Deze prijs hoort er bij alleen moeten zij deze beter verdelen en dat voor elke positie een Gouden-bal komt.

3 september 2018 om 15:01

Ik vind een prijs voor het individu prima, de overdreven aandacht daarvoor echter misselijkmakend.

3 september 2018 om 15:02

Toch heeft hij een valide punt. Je wint prijzen met zn allen en hoe kun je individuen in totaal verschillende wedstrijden met elkaar vergelijken. Teams vergelijken gaat prima, zeker als ze tegenover elkaar staan. Maar zelfs als Messi tegenover C Ronaldo staat, kun je ze niet vergelijken aangezien de defensies van beide medespelers totaal anders zijn.

3 september 2018 om 15:10

Ben het met je eens dat de individu nooit belangrijker kan zijn dan het team.
Zie real voetballen meer dan prima door zonder Ronaldo.

Haha belachelijk maarja. Modric natuurlijk terechte winnaar, maar Ronaldo was ook nergens in halve finale en finale cl. Onbegrijpelijk. Messi moet er toch wel boven dalah staan vind ik maarja.. zo constant die Messi

Topscorer van Europa zit er niet bij, heel vreemd

Haha echt belachelijk. Messi heeft gewoon een goed seizoen gehad en prijzen gewonnen.

3 september 2018 om 14:55

Hij was niet beter dan Salah, Ronaldo of Modric. Ja Messi was werelds maar niet zo goed als die 3 waren. Leer ermee leven.

3 september 2018 om 15:00

Messi was duidelijk beter dan salah.

3 september 2018 om 15:02

Zeker niet. En dat ziet heel de wereld ook en daarom krijgt Messi geen podiumplek. Salah heeft een seizoen gehad waarin alles lukte en verdient een podium plek. Ronaldo en Modric spreken voor zich.

3 september 2018 om 15:02

Met alle respect voor Modric maar Messi was natuurlijk wel beter dan hem. Was Modric nou zoveel beter dan andere jaren? Wat mij betreft niet hoor, puur de lobby die een prijs naar je toe kan trekken.

3 september 2018 om 15:05

Waar baseer je dat op?

3 september 2018 om 15:09

Ronaldo spreekt van maart tot juni voor zich en piekt meer dan een kerstboom. Maar een betere speler dan Messi over een heel seizoen? NEVER!

3 september 2018 om 16:47

Medalofhonor,

Ik lees je reacties altijd met interesse, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat precies je redenatie is. Ik gun het Modric van harte, al is het maar omdat spelers zoals Modric, maar ook Iniesta, te weinig waardering krijgen, maar tegelijkertijd denk ik dat dergelijke middenvelders te weinig echte impact op het spel hebben, om op reguliere basis het verschil te maken.

Salah speelde een fantastische PL, maar wel aanzienlijk minder dan de Liga en Copa van Messi, die geen enkele wedstrijd verloor (de enige wedstrijd die Barcelona afgelopen seizoen in La Liga verloor, speelde Messi niet mee). Salah was beter in de CL, al was Messi daar op de wedstrijd tegen Roma na, ook gewoon goed.

Bij Ronaldo stap je er wel heel makkelijk over heen dat die tussen september en december niet goed was en in die zin medeverantwoordelijk voor het niet behalen van de landstitel. Daarna was hij geweldig in de CL tegen PSG en Juve, maar in de halve finale en finale nergens te bekennen. Bij het WK beklijft de briljante wedstrijd tegen Spanje, maar niet de penalty misser tegen Iran die er mede voor zorgde dat Portugal aan de moeilijke kant van het schema kwam. Ook is er het aloude probleem van Ronaldo, wat jij ook erkent volgens mij, als die niet scoort heb je niet zo veel aan hem. Daarin is hij fundamenteel anders dan Messi.

Persoonlijk denk ik dat Messi de beste was, omdat hij de speler is die zo'n beetje de meeste kansen creã«ert van heel Europa, de meeste dribbels maakt en de meeste goals scoort, maar deze top 3 kan ik ook mee leven. Ik snap eigenlijk vooral niet zo goed waarom jij het allemaal zo logisch vindt, terwijl er ook hele valide tegenargumenten zijn aan te dragen.

3 september 2018 om 19:10

Ik vond hem beter dan Ronaldo. Messi heeft het maar 1 CL wedstrijd laten afweten en Ronaldo een hele eerste seizoenshelft. Als je een prijs neemt over een heel seizoen dan was Messi uiteindelijk dus beter.

Geef hem maar aan Salah, heeft een fantastisch jaar achter de rug.

3 september 2018 om 17:24

Met 0 prijzen...

Wtf maken zichzelf helemaal belachelijk! Messi heeft een meesterlijk seizoen gespeeld en z'n tegenstanders kapot gespeeld. Echt schandalig !

Salah heeft letterlijk geen een prijs gewonnen afgelopen seizoen, terwijl Messi Europees topschutter is geworden en de dubbel heeft gewonnen met Barca. Onbegrijpelijk dit. Denk dat de Fifa gewoon sensatie wil brengen en laten zien dat ze Messi uit de top 3 durven houden. Onbegrijpelijk.

Ook is het onbegrijpelijk dat geen een wereldkampioen genomineerd is. Salah hoort sowieso niet in die top 3 thuis. Als ze dan Messi niet nomineren, had ik er vrede mee gehad dat een wereldkampioen als Griezou of Mbappã© zou genomineerd zijn. Vraag me echt af wat de criteria zijn bij dit soort verkieziningen.

3 september 2018 om 15:43

En op basis van wat verdient Griezmann of Mbappe de nominatie dan? Omdat ze het WK wonnen? Hun seizoen weegt absoluut niet op tegen wat Modric, Ronaldo en Salah gepresteerd hebben bij hun club. Daar wordt overigens ook het meest naar gekeken, want daar speel je de meeste wedstrijden in een jaar. Salah heeft de PL gewoon kapot gespeeld en een record gebroken wat al jaren staat, terwijl Modric al jaren de spil is op het middenveld bij Real en nu ook met Kroatie een ‘succes’ behaald heeft waarin hij enorm belangrijk was. Ronaldo hoef je niets over te zeggen, want wederom stond hij er op de belangrijkste momenten met goals, terwijl Messi’s goals alleen geleid hebben tot een topscorerstitel en, zonder het tekort te doen, een kampioenschap. Had Messi in de top 3 geplaatst kunnen worden? Ja, absoluut, maar puur naar 2018 kijkend zijn er meer dan drie spelers die op het podium konden staan.

3 september 2018 om 16:15

Ja Salah heeft een exceptioneel seizoen gedraaid, maar dat heeft Liverpool geen prijzen opgeleverd. Mbappé en Griezmann waren beslissend bij Frankrijk en leidden het land naar een wereldtitel én hebben bij hun clubs prijzen gewonnen. Salah hoort niet in dat rijtje thuis.

3 september 2018 om 17:04

Beantwoord mijn vraag nou eens.. Ik vraag me namelijk nog steeds af hoe Mbappe en Griezmann bepalender zijn geweest dan Salah? Dan heb ik het nog niet eens over Ronaldo en Modric, want dat staat buiten kijf waarom die genomineerd zijn. Salah kende een exceptioneel seizoen en bracht zijn ploeg naar de CL finale, terwijl Mbappe er vrij snel uit lag en Griezmann uiteindelijk de EL won; een cup die eigenlijk in het niet valt bij de CL. Echt verder dan de prestaties op het WK kom je niet en in eigen competitie staken ze er by far niet genoeg bovenuit om in de top drie te vallen. Accepteer gewoon dat deze prijs over een kalenderjaar gaat en in dit kalenderjaar was Salah gewoon absoluut een van de allerbesten.

3 september 2018 om 17:18

Om natuurlijk genomineerd te worden, moet je eerst de beste speler bij je club zijn. Ook daarin schietn Mbappe tekort, aangezien daar nog Neymar rondloopt en zelfs Cavani bepalender is gewest afgelopen seizoen. Daarnaast was Mbappe na de achtste finale al klaar in het miljardenbal. Griezman heeft geeneens een wedstrijd gespeeld in de knockoutfase.

Bizar dat Messi met zoveel talent er gewoon niet bij is, maar tegelijk laat het ook zien hoe goed deze 3 heren zijn/waren. De kansen van Modric worden met de dag groter, Modric heeft de gun-factor met zich en Ronaldo heeft met zijn laatste acties niet populairder gemaakt. Het zou wat zijn als Modric de gouden bal pak.

3 september 2018 om 14:52

Alleen gaat dit om FIFA's The Best, niet om de Balon d'Or. OT: volstrekt belachelijk dat Messi niet bij de top-3 zit wat mij betreft, ik kan zulke prijzen haast niet meer serieus nemen..

3 september 2018 om 14:55

Bizar. Meeste goals, assists, dribbels,... Waardeloze prijs.

3 september 2018 om 14:57

1 pot nat . Overigens is het niet belachelijk hoor, Messi speelde geweldig maar was niet beter dan Salah niet beter dan Modric noch Ronaldo. Een 4e plek is meer dan terecht.

3 september 2018 om 15:08

Wtf dribbels? Die kan je niet mee tellen toch hahaha serieus.

3 september 2018 om 15:31

Niet beter dan Salah?!?! Kom op zeg, die heeft een fabelachtig jaar gehad maar die mag alsnog pas net de veters van Messi strikken hoor. Ongelooflijk hoe blind mensen door goals zijn. Die goals maakt Messi ook (meer dan Salah bijvoorbeeld want Europees topscorer) maar daarbuiten is hij zo ongelooflijk goed. Zijn passes, dribbels, schijnbewegingen, inzicht, etc. zijn van bijna onevenaarbaar niveau. Daarom vinden veel mensen Messi de beste (of althans 1 van de 3 beste).

3 september 2018 om 17:22

Maar Sander, niemand zegt niet dat Salah beter is dan Messi, enkel dat hij een beter seizoen heeft gedraaid. Een seizoen waarin hij het PL record voor doelpunten heeft gebroken. Daarnaast haalde hij ook nog eens de CL-finale met Liverpool, iets wat niemand verwacht had..

haha... minder CL en WK gespeeld dan sommige anderen... Maar er is echt maar 1 allerbeste speler ter wereld...
Helaas voor hemzelf heeft hij de lat te hoog gelegd voor hem en verwacht men dat hij het elk jaar beter gaat doen dan het vorige jaar...

tja, de 1 zal dit terecht vinden de ander niet.

Er moeten nou eenmaal een nummer 2 en 3 verkozen worden of dit nou pietje klaasje ronaldo messi of salah gaan wezen.
Denk dat Modric ook deze mag op gaan eisen.

Terecht lijkt mij? Modric en Ronaldo hebben zich buiten de competitie en CL ook laten zien op het WK, waar dit bij Messi niet echt het geval is. En Salah heeft natuurlijk echt een top seizoen gedraaid betreft competitie en CL. Of zie ik dit verkeerd?

3 september 2018 om 14:53

Wat heeft Ronaldo dan gedaan op het WK naast de hattrick tegen Spanje (blunder De Gea + penalty)? Tegen Iran, Marokko (ondanks goal) en Uruguay helemaal niets laten zien. Overigens is zijn nominatie meer dan terecht, dus daar niet van hoor.

3 september 2018 om 15:04

Als je die 4 doelpunten in die paar wedstrijden, vergelijkt met messi inderdaad meer dan terecht!

En 4 doelpunten vind ik zo slecht nog niet idd!

3 september 2018 om 15:22

Als we het over statistieken gaan hebben had Messi er sowieso bij moeten zitten. Maar goed ik hoop voor Modric dat hij hem wint en hoop op een Messi die nu sterker terug komt dit seizoen dan ooit tevoren

3 september 2018 om 14:54

Ronaldo 1 wedstrijd op het WK dat was het. Messi minder goals klopt maar ook 1 wedstrijd waarin hij goed was net als Ronaldo. Beide te weinig gebracht op het WK.

3 september 2018 om 14:54

Nou zo goed waren ze niet in de competitie, 20 punten achter Barça... en Ronaldo’s Wk duurde ook niet zo lang.

3 september 2018 om 15:07

Gaat het erom hoelang het WK heeft geduurd of wat je er hebt gepresteerd ?
4 doelpunten is zo slecht nog niet volgens mij

3 september 2018 om 16:21

En hoelang duurde het WK?
C Ronaldo vloog eruit op de zelfde avond als Messi.
Ronaldo was op het WK nergens samen met Messi.

3 september 2018 om 14:55

Ronald niet gezien, modric wel, tot de finale

3 september 2018 om 14:56

C Ronaldo heeft niks laten zien op het WK.
Wat zeg je nou allemaal?
C Ronaldo ging de eruit op de zelfde avond als Messi.

Messi heeft 1 slechte wedstrijd gespeeld en dat was Roma terwijl C Ronaldo heel kalenderjaar en start van seizoen onzichtbaar is, behalve die omhaal verder niks laten zien.

3 september 2018 om 15:12

Wat ik nou allemaal zeg? dat kun je gewoon lezen in mijn reactie..

Ronaldo ging er idd dezelde avond uit als messi, maar wel met een aantal doelpunten meer achter zijn naam..
En Ronaldo maakt vgm gewoon 15 doelpunten in de champions league?

3 september 2018 om 16:01

3 goals terwijl Messi 2 assist had tegen Frankrijk en een goal.
Waar wil jij naartoe gaan?
Geef nou maar gewoon toe dat C Ronaldo samen Messi nergens waren op het WK

Ronaldo liet alleen een omhaal zien de rest heel CL onzichtbaar.
Daarbij won Real ook onterecht de CL

3 september 2018 om 17:00

Waar ik naar toe wil (zonder gaan) ?
Ik geef mijn mening en gooi wat feiten op tafel die kloppen, want Ronaldo maakte er gewoon 4 op het WK i.p.v. 3. Verder hoef ik nergens heen. En volgens mij vraag ik nog in mijn reactie of ik dit wel goed zie? dus ik weet niet waar jij naar toe wilt (gaan)?

4 september 2018 om 01:51

Daarbij won Real onterecht de CL ? Maak jezelf niet zo belachelijk. Real versloeg Dortmund, Tottenham, Psg, Juventus, Bayern en Liverpool. Dit terwijl Barcelona niet eens voorbij Roma kwam. Ze hadden by far de moeilijkste loting, iedereen verslagen, maar Imahidi komt even vertellen dat iemand anders de terechte winnaar was. Manmanman...

4 september 2018 om 11:57

Ronaldo was nergens op het WK.
Accepteer dat. Zelfde avond vloog hij eruit samen met Messi.
Jij probeert de WK erbij te halen om de prestatie van C Ronaldo te verhogen hahaha, lukt je niet.

Leuk die 4 goals waarvan 2 kados tegen Spanje terwijl Messi 2 assist gaf tegen Frankrijk en 1 scoorde.

4 september 2018 om 11:59

Aan je naam je zien ben jij niet objectief Modric.

Real won onterecht de CL.
Je kan hoog en laag springen, maar de beelden gaven aan dat Real alle geluk van de wereld gaf tegen Juve, Bayern en Liverpool!

3 september 2018 om 14:57

Messi heeft zich even veel laten zien als Ronaldo op het WK en in de CL nagenoeg ook op 1 omhaal van Ronaldo na

Dat die niet bij de uefa best zat oke...maar nu ook fifa?! Echt bizar. Topscorer in Europa en gewoon een geweldig persoonlijk seizoen gedraaid. Schande

De hype rondom Salah begint ook allemaal wel een beetje overdreven te worden. Hij heeft helemaal niets gewonnen met Liverpool: in de competitie waren ze kansloos en de CL-finale werd uiteindelijk ook vrij kansloos verloren. Verder op het WK helemaal niks gepresteerd, wat overigens ook te maken heeft met de kwaliteit van medespelers.

Griezmann was mijns inziens meer gepast geweest gezien de WK-winst van Frankrijk, en anders Messi.

3 september 2018 om 14:58

CL finale heeft Liverpool puur verloren door een Karius dat blunderde en Salah dat geblesseerd uitviel door een vieze actie van Ramos. Mocht deze 3 situaties niet zijn voorgekomen, was Liverpool gewoon de winnaar. Liverpool was met Salah veel beter dan Real Madrid.

3 september 2018 om 15:06

Zermat hou toch op. De wedstrijd was maar 20 minute ver en ja Real werd lichtjes ‘overlopen’ maar stilaan kreeg Real weer de controle over de wedstrijd. Vieze actie of niet, als Salah aan de kant gaat en niet in duel gaat met Ramos dan was er niks aan de hand voor de Egyptenaar.

3 september 2018 om 15:08

"liverpool was met Salah veel beter dan Real Madrid"

Salah viel uit in minuut '30 toen het nog 0-0 stond.. Real heeft gewoon terecht gewonnen.

Ik vind dit toch wel schandalig van Fifa. Ik had Messi sowieso omgeruild met Salah en Modric als uiteindelijke winnaar. Modric zal denk ik alsnog wel winnen, aangezien Ronaldo zijn eigen glazen heeft ingegooid bij de Uefa om niet op te komen dagen. Ik denk zelfde uitslag als bij de Uefa player of the year en als diegene hem wint zal hij ook over een paar maanden de Ballon d' Or winnen.

Afgelopen seizoen gaat het over. Wat heeft Salah meer gedaan of gewonnen dan Messi? Geen prijzen gewonnen met Liverpool, geen indruk gemaakt op het WK. Messi inderdaad ook te weinig op het WK, maar de Liga en Copa gewonnen en topscorer in de top-5 competities in Europa.

Nu moet Modric het ook winnen anders maakt de FIFA zicht belachelijk.

Messi zal wel op nummer 4 zijn geëindigd, wat gewoon terecht is lijkt me. Ronaldo hoort hem imo ook echt niet te winnen. Er moet maar één winnaar zijn, en dat is de dirigent van het middenveld, van zowel Kroatië als Real Madrid:luca Modric.

3 september 2018 om 14:55

Ik had Messi toch op drie gezet in plaats van Salah, die helemaal niets gewonnen heeft. Verder eens: Modric op nummer 1 en Ronaldo op nummer 2.

Vorige award kon ik het nog enigszins begrijpen aangezien het voor de uefa competities was. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, topscorer Europa, Barcelona naar de dubbel gebracht. En dan heb je salah die niks wint behalve de pl gouden schoen.

3 september 2018 om 14:58

Vind Ronaldo, messi en griezman meer gepast aangezien ze ook prijzen met clubs hebben gepakt. Modric heeft ze prijs nu al gehad voor een leuk wk goed is wat anders met 3 verlengingen. Naar mijn inziens Ronaldo, griezman, messi

3 september 2018 om 14:58

Vind Ronaldo, messi en griezman meer gepast aangezien ze ook prijzen met clubs hebben gepakt. Modric heeft ze prijs nu al gehad voor een leuk wk goed is wat anders met 3 verlengingen. Naar mijn inziens Ronaldo, griezman, messi

Vreemd dat messi er niet bij zit ipv sala.

3 september 2018 om 15:04

Nee, niet echt. Salah heeft toch echt wel een buitengewoon seizoen gehad hoor.

3 september 2018 om 15:13

Geweldig seizoen met 0 titels tegenover de topscorer van Europa dat in La Liga tegen ploegen als Valencia, Atletico, Real Madrid o.a. het seizoen bijna ongeslagen afsloot. Je kan me serieus niet overtuigen dat Messi niet in top 3 hoort te eindigen na zijn individuele bijdrage aan Barcelona's successen afgelopen seizoen.

Afgelopen 3 of 4 seizoenen werd de La Liga telkens op laatste speldag besloten omdat de concurrentie zo sterk was en ditmaal won Barcelona met grote afstand (16 punten?) van beide concurrenten en daar had Messi wederom een grote bijdrage aan geleverd.

3 september 2018 om 15:42

Het is toch een individuele prijs? Wat maakt het aantal prijzen dan uit? Daarnaast, heeft Messi een finale gespeeld dit seizoen?

+ Lekker kansloze discussie als jij toch niet te overtuigen bent. Wat heeft discussiëren dan voor zin als één van de partijen zo heilig overtuigd is van zijn gelijk dat hij niet te vermurwen is?

Ook is de vergelijking tussen die twee teams natuurlijk volledig onjuist. Liverpool verraste vriend en vijand door de finale van de Champions League te halen. Barcelona strijdt altijd voor die prijzen, maar faalde hopeloos in de CL door er in de kwartfinale uit te vliegen. Waar Barcelona succes haalde in de eigen competitie (waar maar één team een geduchte concurrent kan zijn), was Liverpool dus zeer succesvol in de CL, en dat was toch grotendeels op het conto van Salah te schrijven.

Maar goed, de almachtige en alwetende Moyashi is toch niet te overtuigen, dus eigenlijk verspil ik mijn tijd door met tegenargumenten te komen.

3 september 2018 om 16:18

Omdat je reactie zo kort en simpel was reageerde ik er lomp op. Excuses daarvoor haha.

Je zegt namelijk leuk en aardig dat Salah een buitengewoon seizoen draaide, maar vergeet te melden dat alle individuele statistieken van Messi veel beter waren. Vervolgens beweer je dat de prestaties van Barcelona afgelopen seizoen vrij weinig voorstellen, omdat er maar éã©n geduchte concurrent aanwezig is. 16 punten verschil met de nummer 2 in een competitie waar de laatste 3 seizoenen telkens in de laatste 2 spelrondes de titel beslist werd is toch wel ''petjes af'' waardig en daar was Messi een van de grootste redenen achter. Scoorde overigens ontzettend veel vrije trappen.

Enige reden dat Messi niet in top 3 zit is puur omdat zijn WK droevig verliep, maar dat was toch met Salah en Ronaldo toch ook het geval of niet dan?

Als Messi's individuele statistieken niet voor hem spraken kon ik het nog ergens begrijpen dat ene Ronaldo die de CL won of Salah met een wonder seizoen boven hem uitstegen.

Anyways excuses nogmaals voor m'n reactie hierboven. Ik hou verder m'n mond. Ik was totaal vergeten in wat voor situaties ik beland als ik me meng in een Messi Ronaldo soort discussies op VZ hehe.

Hij heeft gewoon zwaar ondermaats gepresteerd op het WK, ondanks dit niet bij het criteria hoort, zal het bij sommige, die het daar de stemmen uitbrengen, zwaar mee wegen. En, oprecht, daar valt wat over te zeggen. Modric leid kroatie, wat ik gelijkwaardig acht aan Argentinie, naar de WK finale, en Messi sloeg nog geen deuk in een pak boter. Daar waar je kan laten zien dat je terecht de beste speler ter wereld bent, want messi heeft nooit ergens anders gespeeld dan Barca en Nationale team, laat hij het toch vaak afweten buiten zijn vertrouwde barca.

Hij zal wel op.plek 4 a 5 zijn geeindigd. Al gok ik dat hij dit seizoen wel weer de prijzen pak. Gezien er nu 0,0 concurrentie is voor Messi nu Ronaldo weg is

3 september 2018 om 14:59

Oh ik was vergeten dat Salah en Ronaldo wel geweldig hebben gepresteerd op het WK (je eerste zin)

3 september 2018 om 15:22

Salah kan je niets kwalijk nemen, dat is geen messi of ronaldo maar wel CL finale gehaald. En Ronaldo was veel meer aanwezig op het WK en schoot er toch 2 in tegen het grote spanje+CL titel. Tja

3 september 2018 om 15:26

Waarvan 2 kados tegen Spanje en zelfde avond eruit samen met Messi.
C Ronaldo was inderdaad aanwezig op het WK, zo aanwezig dat hij onzichtbaar was op het wk

3 september 2018 om 16:05

neem je jezelf serieus als je zo'n onzin verkondigd?? Ook Ronaldo is er in de 8e finales gewoon afgegaan hoor, waar Messi verloor van de Wereldkampioen verloor Ronaldo van Uruguay, op 1 leuke wedstrijd tegen spanje na, waar hij scoort uit een penalty, een geweldige vrije trap en een gigantische blunder heb je ook Ronaldo niet meer gezien, en wat is dat voor argument dat je salah het niet kwalijk kan nemen omdat het geen messi of ronaldo is.. zeg dan op zn minst dat je hem het niet kwalijk kunt nemen op basis van het elftal waarin hij speelt..

3 september 2018 om 17:30

Ik vind CL finale gehaald niet zo bijzonder, Mané en Firmino hadden daar een even groot aandeel in als Salah en anders zou je ook Danny Ings kunnen nomineren

Mooie kans voor Ronaldo om weer weg te blijven op dat feestje.

Is dit de nieuwe Ballon d'or?

3 september 2018 om 14:59

Nee die wordt gegeven door France Football

Mooi dat anderen eens een kans krijgen. Altijd Messi of Ronaldo is niet eerlijk. Genoeg andere spelers die het verdienen. Dit keer Modric.

Barcelona is toch opzich zowat ongeslagen kampioen geworden. Noem het dan gewoon de beste speler van het afgelopen CL seizoen?

Ik zou hem lekker aan Modric geven die speelde ook een top WK. Ja, het WK telt zogenaamd niet mee, maar make that the cat wise.

3 september 2018 om 15:20

Bij welke prijs werd dat beweerd? Van wat ik er over kon vinden wordt er gekeken naar alle competities voor club en land.

Ronaldo met zijn omhaal tegen juve, modric 2 finales en salah finale champions league
denk dat dit ervoor heeft gezorgd dat ze genomineerd ,salah willen ze alleen troosten omdat hij de wedstrijd niet kon uitspelen
De prijs gaat naar modric,een goed makertje na het onrecht die Kroatië is aangedaan op het wk

Rustig allemaal de voetbalwereld wil is een x wat anders. Jmmr dat ronaldo erop los scoorde in 2018 en de cl heeft gewonnen.
Anders hadden we dit jaar 3 nieuwe namen

Vrouwenplaag? Heeft de schrijver slechte ervaringen ;-)

Had naar mijn mening Modric, Messi, Ronaldo podium moeten worden, maar ik merk dat laatst jaren dit allemaal belachelijke uitreikingen zijn en vooral sindsdien Messi niet meer onder contract staat bij Fifa.

Een prijs dat over een hele seizoen beoordeelt hoort te worden heeft een kandidaat in aanmerking die pas na de eerste helft van het seizoen op dreef begon te raken in plaats van een speler dat geheel het seizoen consistent was tot de wedstrijd(en) tegen AS Roma.

Ga er verder geen woorden aan vuil maken aangezien ik dit tijdje al niet serieus meer neem. Messi is de dupe van zijn eigen kwaliteiten, want ze verwachten ieder jaar een stapje hoger om in aanmerking te komen voor dit soort prijzen.

modric gaat dat wel winnen want hij werd al de beste van de champions league en finale van wk bereikt van het wk

3 september 2018 om 15:17

Die prijs was de beste van Europa, niet de beste van de CL. Hoe dan ook geef ik hem een goede kans hoor.

Onzin. Had echt een sterk jaar (niet zijn beste maar ook zeker niet slechter dan Ronaldo of Modric). Nog altijd de meest creatieve en gevaarlijke speler op de Europese velden. Modric en Ronaldo winnen wel de CL, maar Messi de beker en de competitie. Echter lijkt het alsof alleen naar de meest recente dingen wordt gekeken: Modric had wel een goed WK, Ronaldo redelijk en Messi ook best redelijk (hoewel dat niet overeenkomt met de wederom veel te hoge verwachtingen van hem). Barcelona had de competitie al vroeg in de zak en ook de beker werd relatief vroeg in het jaar gewonnen en dat is iedereen door het WK kennelijk vergeten.

Wel mooi dat Salah er ook bij staat. Wat een jaar had die man! Geweldig. Meest impactvolle speler van het afgelopen jaar en mogelijk ook de beste VAN HET Afgelopen Jaar. Maar om die titel hoeft hij naar mijn mening alleen te strijden met Messi, niet met Ronaldo en Modric. Natuurlijk waren die ook geweldig maar Modric is niet zo doorslaggevend als Messi. Een geweldige voetballer maar niet iemand die hoger hoort dan Messi, Ronaldo en Salah. Het lijkt wel alsof Messi, sinds Barcelona een deal heeft met Rakuten/proevolutionsoccer door de Fifa wordt 'bestraft'. Eerst niet meer op de cover, daarna niet eens meer bij de beste drie spelers van het afgelopen jaar? Doe aub normaal.

3 september 2018 om 17:28

Hoezo hoort Modric niet 'hoger' te zijn dan Messi? Kan je dat misschien uitleggen svp?

3 september 2018 om 20:17

Uiteraard. Modric is een geweldenaar. Prachtige voetballer en de motor van zijn team. Dat betekent echter niet dat hij de beste voetballer van het jaar is/was. Dat zijn namelijk de mensen die wedstrijden voor je beslissen en dat doet Messi meer dan Ronaldo en Modric. Salah was wel erg beslissend voor Liverpool maar Ronaldo en Modric draaiden gewoon in een geweldig team met jongens als Marcelo, Kroos en Casemiro en waren daardoor minder als individu geweldig en meer in het geheel. Dit is een individuele prijs waardoor ik vind dat Salah, Messi en Ronaldo (in die volgorde) op het podium horen te staan.

4 september 2018 om 02:05

Maar Ronaldo en Modric draaiden in een geweldig team, terwijl Messi het moest doen met een stel amateurs in de vorm van Rakitic, Suarez, Dembele, Iniesta, Busquets en Umtiti. Wanneer je in de CL geen potten breekt, op het WK eveneens niet weet te overtuigen, dan maakt dat bekertje en die schaal niet zoveel meer uit. Ronaldo was niet heel denderend op het WK maar schiet er wel 19 in tijdens 2 toernooien en wint er 1. Al had ik liever Modric Salah Varane gezien als nummers 1, 2 en 3. Dan zijn de drie die steady en belangrijk zijn geweest in alle competities.

3 september 2018 om 17:36

Messi is fantastisch en een betere voetballer dan Ronaldo, Salah en Modric. Maar hij liet het vorig jaar nou eenmaal afweten op de alles beslissende momenten, zowel in de CL als op het WK. Modric werd beste middenvelder van de CL en beste speler van het WK. De twee belangrijkste toernooien in het voetbal. Vandaar dat hij hem ook gaat winnen, en terecht!

3 september 2018 om 20:20

In de CL heeft Messi het team, net als altijd, gedragen. Echter was het de tactiek (opstelling, wissels, manier van spelen) van Valverde waar zelfs Messi niet goed genoeg voor was om mee te winnen. Ik vind echt dat Valverde de ploeg in de steek liet in de CL.

Op het WK heeft Messi gewoon goed gespeeld. Heeft meer mooie dribbels en passes gegeven dan menig speler van Frankrijk/kroatië. Echter speelde hij in een compleet dysfunctioneel team dat ook een vreselijke trainer had. Wat een opstellingen, tactiek en wissels zeg... Messi probeerde zo goed en kwaad als het kon om er wat van te maken maar als je Perez hebt staan in plaats van Modric en Aguero steeds op de bank zit, wordt het wel erg lastig.

3 september 2018 om 23:22

Oké, daar kan ik best inkomen. Maar het resultaat blijft dat hij/ze in beide grote toernooien vroeg werden uitgeschakeld. Het is ook geen schande om voor het eerst in 11 jaar niet bij de eerste 3 te zitten, volgend jaar zit hij er op zeker weer bij. Met een beetje geluk raakt hij hierdoor extra gemotiveerd en haalt hij dit jaar weer zijn absolute topniveau en schiet hij barca naar de treble. Ik vind dat Modric en Salah het dit jaar sowieso verdienen, Ronaldo of Messi kan je dan over twijfelen, maar ik neig naar Ronaldo in de top 3. Puur om de gewonnen CL en de daarbij horende topscoorderstitel(misschien speelt mijn clubvoorkeur hier een rol in ).

Snap niet goed naar waar men juist kijkt.
Messi 3 titels gewonnen met Barca, en is europees topscorer, en was over het hele seizoen gezien de meest constante speler.
Als men naar de statistieken kijkt heeft Messi het beter gedaan dan Ronaldo en Salah, modric noem ik niet omdat het een middenvelder is.
Als men naar de prijzen kijkt heeft hij de CL niet gewonnen, maar Salah heeft geen enkele prijs gewonnen met liverpool.

Gaat die prijs alleen over het WK bij die keepers? Lloris, Courtois en Schmeichel staan daar vooral door het WK, anders hadden Oblak en de Gea er ook wel tussen gestaan.

3 september 2018 om 15:23

Vergeet ik ook nog even inderdaad. Mwa, Salah heeft niet veel op het WK kunnen laten zien, door zijn blessure, maar vooral door de sterkte (zwakte) van zijn land. Ronaldo speelde een matig WK, maar zeker niet minder dan Messi in mijn ogen. Ronaldo was weergaloos tegen Spanje en maakte nog de enige goal in een 1-0 tegen Iran (speelde wel matig). Messi had enkel wat momenten. In ieder geval kwamen ze alle 3 niet in aanmerking vanwege het WK.

3 september 2018 om 16:06

Nee, kan je ook niet zeggen. Messi heeft weer veel consistenter gepresteerd in La Liga en deze ook gewonnen. Ronaldo weer beter in de CL. Salah heeft het fantastisch gedaan in de CL en in de PL, maar heet niet kunnen uitblinken in de finale of op het WK. Daar kan je natuurlijk geldige redenen voor bedenken, maar het gaat erom wat er uiteindelijk gepresteerd wordt.

Deze prijs komt wel erg overeen met de ballon d'or, zou het dan eindelijk gaan gebeuren, iemand anders dan Messi of Ronaldo voor de ballon d'or?

Hoe is ronaldo genomineerd en messi niet?? Wat een stelletje madrid ratten daar in de fifa. Ronaldo heeft letterlijk niets gedaan. Kan alleen afwerken in de 16. Geeft weinig tot zelden assists en krijgt minimum 10 penalty's per jaar meegerekend in zijn doelpuntensaldo. Daarboven op nog eens dat ie in de CL laatste rondes spoorloos was en niet eens wist wat er op het veld gebeurde. Hoe is hij zelfs genomineerd? Madrid heeft de CL gewonnen niet ronaldo. Dat terzijde is hij uiteraard een killer in de 16 meter. Maar even serieus... dit is gewoon een schande. Als iemand deze verdient is het toch wel modric met messi op een solide 2de plaats. Daarna komt salah pas.

Modric heeft de Champions League gewonnen als 1 van de beste spelers van Real, was de beste speler van het WK en werd met zijn land tweede. Terecht dat hij erbij zit. Wat mij betreft de favoriet.

Ronaldo heeft ook de Champions League gewonnen en is in dat toernooi topscorer met 15 goals.

Salah heeft een geweldig seizoen gehad, maar doet op bijna alle fronten onder aan Modric, Ronaldo en Messi. Salah heeft niets laten zien op het WK, is geen kampioen geworden met Liverpool, heeft niet de gouden schoen gewonnen, heeft geen CL gewonnen, is geen topscorer in de Cl.

Messi heeft meer competitiedoelpunten gemaakt, super veel assists gegeven, de gouden schoen gewonnen, is kampioen geworden met Barcelona en met Argentiniã« iets verder gekomen op het WK gekomen dan Salah met Egypte.

Vreemd dat Messi dan buiten de boot valt.

4 september 2018 om 02:12

Is iets verder gekomen op het WK dan Salah met Egypte. Voor die prestatie zou ik Messi meteen 3 gouden ballen geven. Salah heeft voor de rest ook geen stokoud record aan flarden geschoten in de sterkste competite ter wereld. Meteen verkopen die man, heb je niks aan.

Dit laat duidelijk zien dat de winnaars van individuele prijzen voornamelijk bepaald worden op basis van teamprestaties, en niet over individuele kwaliteiten. Dit is eigenlijk heel vreemd, want het gaat namelijk om het individu en niet het team, maar goed. Daarnaast denk ik dat we met zijn allen gewend geraakt aan de kwaliteiten van Messi. Als we Messi dit jaar voor het eerst gezien zouden hebben zou hij waarschijnlijk alle individuele prijzen hebben ontvangen. Het lijkt mij vrij logisch dat er weinig mensen zijn die werkelijk denken dat Modric en Salah betere voetballers zijn dan Messi. Ze hebben simpelweg (naar hun kunnen) een fantastisch jaar achter de rug en Messi heeft (naar zijn kunnen) een relatief minder jaar achter de rug. Dit betekent echter niet dat Messi momenteel niet alsnog de beste voetballer op aarde is, maar hier bestaat geen prijs voor.

Denk niet dat Ronaldo wint. Vooral niet, omdat hij niet kwam opdagen bij die andere verkiezing

3 september 2018 om 15:41

Toevoeging:Diy is dus niet Ballondor? " Wat was die verkiezing die Modric dan won paar dagen terug?

3 september 2018 om 15:41

Messi wint hem dan ook niet. Zal niet komen opdagen omdat hij niet genomineerd is.

Wanneer word de prijs uitgereikt en komt het op tv?

ik kwam onderstaande tegen op het internet. snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat messi een matig seizoen heeft gehad.
het is gewoon dat men makkelijker een offday tegen roma, dat hij bijna elke week brilliant is is een gewoonte geworden. messi kan ook geen offday hebben want dan ligt barca er meteen uit.
ronaldo was onzichtbaar in zn laatste 4 cl wedstrijden op rij, juve uit, had hij het geluk dat hij nog in de 94e minuut de penalty mocht nemen. de uit en thuis wedstrijden in de halve finales tegen bayern munchen onzichtbaar, en de finale ook totaal onzichtbaar, hij heeft alleen het geluk dat zijn offdays worden opgevangen door teamgenoten.
ronaldo speelt zelden een geweldige wedstrijd voetballend, als hij een keer een uitzonderlijke wedstrijd heeft dan blijft dat bij iedereen in het geheugen staan.

messi's afgelopen seizoen vergeleken met ronaldo.

la liga 2017/2018
messi 32 games/23 motm
ronaldo 27 games/7 motm

champions league 2017/18
messi 8 games/6 motm
ronaldo 13 games/4 motm

world cup 2018
messi 4 games/1 motm
ronaldo 4 games/1 motm

messi best standout performances against:
cl v juventus, cl v chelsea, la liga v atletico, la liga v real madrid.
messi worst standout performances against:
cl v roma, wc v croatia.

ronaldo best standout performances against:
cl v juventus away, wc v spain.
ronaldo worst standout performances against: la liga v barcelona, cl v juventus home, cl v bayern home, cl v bayern away, cl v liverpool, wc v uruguay

from top 5 leagues of europe
most goals: messi (ronaldo at 7th place)
most successful dribbles: messi (ronaldo somewhere in top 50)
most chances created: messi (ronaldo somewhere in top 50)
most assists: messi 8th place (ronaldo somewhere in top 50)
most keypasses: messi 9th place (ronaldo somewhere in top 50)
most free kick goals: messi (ronaldo 0 in 55 attempts)
most goals outside the box: messi (ronaldo 0)

messi in la liga:
most goals
most assists
most chances created
most dribbles
most through balls
most key passes
most shots
most outside the box goals
most passes in the opp. half
most touches in the opp. box
most free-kick goals
most woodwork hits
most motm awards

messi indvidual awards:
- la liga pichichi
- european golden boot
-la liga best forward
-la liga best player

ronaldo indvidual awards:
-champions league topscorer
-champions league best forward

3 september 2018 om 16:23

Zo zie je maar weer dat die individuele statistieken de prullenbak in kunnen, want zolang je als aanvaller of middenvelder de CL wint maak je al gauw de beste kansen om dit soort ''individuele'' prijzen te pakken lol.

3 september 2018 om 17:55

Dat vat het wel allemaal heel goed samen ja! Ooit wel eens mediareductie gehoord? Dat is wanneer een persoon tot 1 moment wordt gereduceerd. Kortom. Je kan alles goed of fout doen, maar media heeft het maar over 1 enkel moment om je daar over te oordelen en conclusies op te baseren. Ella Vogelaar is 't bv overkomen. Daar kampt Messi nu mee: hij stond niet op tegen Roma en Barca verloor. We vergeten en negeren de rest en vinden hem geen top3 speler meer. Spijtig!

4 september 2018 om 02:23

Leuke statistieken. Ronaldo was in de CL dus nergens te bekennen. Wel apart. Tottenham 2x, Dortmund 2x, Matig team 2x, Psg 2x, Juventus 2x, Bayern 2x, Liverpool 1x. Dat zijn dus 11 topwedstrijden en 2 wedstrijden voor spek en bonen. Hoe is hij dan aan zijn 15 doelpunten gekomen ? De moeilijkste loting en dan toch de topscorerstitel mee naar huis nemen. Voor ik het vergeet, dat is de 6e topscorerstitel op rij in het meest prestigueze toernooi ter wereld. Wel leuk dat Messi meer dribbelt en meer steekballen geeft, echter wint hij daar de afgelopen jaren geen belangrijke prijzen mee.

Hoe kunnen mensen nu echt zeggen dat Ronaldo beter is dan Messi, ook dit seizoen vele malen en echt vele malen beter dan Ronaldo. Scoort meer, dribbelt mensen voorbij en scoort ook. Qwa techniek snelheid is niet te vergelijken. WK zijn ze op dezelfde dag eruit gegaan. CL heeft Messo ook beter gespeeld, laatstr wedstrijden was Ronaldo letterlijk shitt gewoon. Heel het seizoen was Messi beter en niet een beetje ook net als voorgaande seizoen was die en is die altijd al beter geweest.

Deze vent is een marketing product, meer niet, scoort penaltys alsof ze finale goals zijn eist altijd de aandacht wanneer die niet in de middelpunt is. Zielig gewoon marjah maakt ook bakken met geld.

Deze award reduceert een seizoen tot een paar CL wedstrijden. Dat is al jaren zo. Het is immers ook niet een award voor beste voetballer, maar gewoon voetballer van het jaar. Dat kan je op meerdere manieren winnen en halen. Fairplay, mooie goals, staat van dienst, etc. En uiteraard: het papagaaien effect in media.

Wat een aanfluiting. Het probleem van Messi is dat voor hem de lat zo hoog ligt, dat zijn standaard zo hoog is, dat de prestaties normaal lijken. Het feit dat hij wederom met een ridicuul aantal goals topscorer wordt en de dubbel eigenhandig binnensleept is normaal. Het uitblijven van de CL (en in Barca' s geval dus mogelijks de treble) zorgt ervoor dat zijn prestaties doorheen het jaar gebagatelisseerd worden en hij afgerekend wordt op de enkele wedstrijd waarin hij het laat afweten. Alleen al om dit feit kan je zien dat Messi nog steeds de beste is: als hij niet goed is, gaat een van de grootste, beste en rijkste clubs tet wereld met de meeste mogelijkheden gewoon genadeloos mee onder ..

Messi schitterde alleen in Spanje en daar heb je andere prijzen voor, dit gaat om spelers die zich hebben onderscheden buiten de nationale competities, de CL en het WK en daar hoort Messi simpelweg niet bij.

3 september 2018 om 16:17

Nee daar hoort Messi niet bij. Heeft Juventus en Chelsea voetballes gegeven, maar goed. Probleem is dat veel mensen maar wat roepen, geen voetbal kijken. En een offday van Messi graag onthouden.

4 september 2018 om 02:26

Messi was na de kwartfinale al naar huis. Voor de wedstrijden om de knikkers begonnen. WK idem. Hoort dit jaar dus niet in het rijtje thuis.

Dit moet dan wel voor de beste speler ter aarde zijn, Lionel Andres Messi was ook afgelopen seizoen buitenaards goed.

De bondscoach van de Oranje Leeuwinnen is namelijk genomineerd voor de beste trainer van een ''vrouwenplaag'' - Oei, beetje pijnlijk dit

Slecht dat ze geen Griezmann hebben genomineerd. Überhaupt niemand van de wereldkampioen. Griezmann wint ook nog eens 2 prijzen. Meer dan Ronaldo en Modric. Plus Griezmann scoort in beide finales. Modric zal hem wel winnen. Raar dat Salah is genomineerd. Heeft niets gewonnen. Ook op WK nergens. Als je Salah kan nomineren. Waarom is Zlatan nooit genomineerd bij de laatste 3. Lachwekkend.

En precies hierom stelt deze prijs dus niks voor. Ronaldo heeft een paar maanden goed gespeeld, maar was voor de rest helemaal niks. Messi is het hele seizoen constant geweest op een zeer hoog niveau. Salah en Modric zijn terecht gekozen. Ipv Ronaldo hadden ze beter voor een Varane kunnen gaan.
Dat mensen hier nog altijd roepen dat Ronaldo beter is dan Messi snap ik niet. Begrijp dat er fanboys zijn, maar kom op. Ronaldo is zeker heeeeeeel goed, maar Messi staat nog altijd een paar treden hoger.

Messi was absoluut niet slecht afgelopen jaar, maar anderen vielen gewoon meer op/waren beter. La Liga winnen met Barca is niet een bijzondere prestatie, daarnaast heeft hij ook geen grote finale gespeeld.. Terechte top 3

Messi heeft Barcelona de dubbel bezorgt, Argentinië eigenhandig naar het WK geschoten en ervoor gezorgt dat Argentinië niet volledig afging op dat WK maar nog is dat niet genoeg om minimaal bij de top 3 te zitten. Dat vinden wij bijzonder.

Waar te beginnen? Messi niet bij de top 3 spelers, dan weet je dat de marketing niet echt geluk is...dat er uberhaupt mensen zijn die zijn individuele prestaties onderdoen en hier roepen dat hij er niet stond tegen de grote clubs....jullie zijn net een stel schapen die elkaar na roepen en wat likes willen. Messi was juist heel erg goed tegen de echte topclubs...hij speelde vs Roma trouwens ook prima tot dat ze de selchtste wedstrijd van het seizoen speelde uit bij Roma (credit aan Roma overigens). Neemt niet weg dat het voelt alsof Messi puur en alleen wordt geslachtofferd op het falen in de Cl...aangezien Mo Salah en Ronaldo beide een slecht Wk hebben gedraaid dus daar valt al geen winst te behalen voor beide heren.

Salah won (even denken, 0 prijzen) speelde voor de rest een prima seizoen (en vraag ik me juist daarom ook nog meer af waarom Messi er niet bij zit en Salah wel) Zal het toch te maken hebben dat Salah met Liverpool de CL finale heeft bereikt. Want kwa prijzen en kwa goals + assist. en kwa spel en consistentie was hij absoluut niet beter over de periode waarover deze prijs geteld wordt..

Ronaldo is voor mij ook een groot Raadsel waarom de man erbij zit vanwege zijn goals in de CL tot aan de kwartfinale...het zal te maken hebben gehad met zijn wedstrijd vs Juventus) want kwa consistentie kwam hij bij geen enkele speler in de buurt...messi. Salah...modric...hij heeft gepiekt op het juiste moment maar was in de alles beslissende fase van het seizoen niet bepalend en was voetballend ook niet van het niveau wat het moest zijn.

Het Wk telt mee de CL telt mee maar een goed seizoen nationaal spelen telt niet mee? Topscoorder worden telt niet mee? Meeste assist geven in je competitie telt niet mee? Messi geeft minder om individuele prijzen dan zijn fans doen, omdat er later een stel dommerikken gaan roepen dat een speler beter was omdat hij meer individuele prijzen heeft gewonnen...

Feit is dat er bepaalde scheve crrteria worden gebruikt....mo Salah wint niks speelt overigens een goed seizoen (voetballend, Goals, Assist, Drama Wk) is geslecteerd.

Modric: Speelt een prima seizoen heel consistent voor de speler die hij is en speelt een uitstekend WK als team met Kroatië (scoort amper goals en geeft amper assist maar is heel erg bepalend in het spel voor zijn teams).

Ronaldo : speelt een heel matig seizoen (ondanks zijn goals) voetballend is het allemaal vrij beperkt. (gaat pas scoren in La Liga nadat hij 15 punten achter staat )....speelt een uitstekend CL seizoen tot aan de 2e leg van de kwartfinale) speelt een goede 1ste WK wedstrijd en speelt vervolgens ook naar zijn kunnen (maar niet consistent genoeg over een geheel seizoen)...hier wordt dus puur gekeken naar het feit dat hij topscoorder is geworden in de Cl...4 goals heeft gemaakt op het Wk...en een hele hoop nutteloze goals heeft gemaakt in La Liga die zijn ego hebben gestreeld....(hij wordt geselecteerd voor de Gouden Bal ).

Messi wordt niet geslecteerd op basis van zijn seizoen bij Barcelona...speelde het gehele seizoen als een natte krant...scoorde niet vs alle topclubs waar hij tegen heeft gespeeld....van Real tot Atletico tot juventus tot Chelsea,,,tot Valencia enzo....is niet doorslaggevend geweest met zijn 34 of 35 goals in La Liga.....en was heel goed op het WK met Argentinie (waar salah en Ronaldo ook zo goed waren).gaf in La Liga niet de meeste assist, scoorde niet de meeste goals,,, creeërde niet de meeste kansen,,,had niet de meest geslaagde dribbels en was alles behalve geniaal in zin voetbalspel. en je wordt dan ook totaal niet afgerekend op het feit dat je vs Roma 2e leg een uistekende wedstrijd speelde

Al met al is het een grote grap en hebben ze de stemming gewoon overgenomen van de fifa mens player of the year award Al met al ben ik het dus volledig eens en zijn ze gelukkig niet te vroeg met het bekend maken van deze prijs (aangezien er nog 4 maanden te gaan zijn voor de prijs wordt uitgereikt.

Het is een inviduele prijs maar prijzen spelen gewoon een hele grote rol volgens mij. Messi heeft veel assists en goals gemaakt en is in mijn ogen de beste speler (dat is hij al 10 jaar). Maar scoren tegen Levante en Malaga is wel even iets anders dan in de CL er staan. De Copa del Rey stelt niets voor en op het WK en CL stelde messi wederom teleur. Als het puur draait om wie de beste voetballer is dan zou messi alles gewonnen hebben(afgelopen 10 jaar) omdat hij simpelweg de beste is. Ronaldo een goede tweede seizoenshelft met veel belangrijke doelpunten en de CL (15 doelpunten).In halve finale en finale alleen niet beslissend Op het wk vond ik hem ook zeker niet slecht. Salah was weergaloos in de Premier League en ook in CL sterk gespeeld. Modric duidelijk de beste middenvelder en laat zowel Madrid als Kroatië een stuk beter voetballen. Ik zou zeggen: 1 luca 2 Cristiano (CL gewonnen) 3 Salah ( helaas geen prijs). Als ik puur kijk naar wie de meeste kwaliteiten heeft zal messi altijd op 1 staan ( ben groot ronaldo fan). Messi is de GOAT, Ronaldo staat voor mij op 2. Meer goals dan wedstrijden bij Real en bij United ook een magiër. Groetjes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren